judit740521 | 375 | 2013. július 10. 19:09 | Válasz erre: 371 |
1, azért ha látok valami jó kis eladó terepmotort a közelben egy jobb laptop áráért (max 400 ezerért) akkor azt ki fogom próbálni, hátha megtetszik 2, borsodban hol kell "normális" motorosokat keresni ? (rövid távra, belföldre) nekem inkább a "természetközeli motorozás" (túrázás) tetszik, nem a sztrádán több száz kilométer "teljesítménytúra" |
judit740521 | 374 | 2013. július 10. 19:04 | Válasz erre: 372 |
ez a suzuki "van van" ? 250-rõl már én sem váltanék vissza 125-ösre , pláne úgy, hogy az enyém is suzuki, tehát csak a motorja gyengébb ennek, de hasonlít a gz250-esemhez az enyémmel is mentem már erdei úton és terepen, de néhányszor "elrántott" : elvesztettem az egyensúlyt és eldõltem :) még a 130 kilót se tudtam visszahúzni, ezért nem igazán akarok nagy tömegû motort ilyen utakra (és az utak mellé) |
ztaki | 373 | 2013. július 10. 16:38 | Válasz erre: 372 |
nekem volt yamaha tw125-öm... Nem rossz - nem rossz, de azért a 125 az 125. ;) |
ErErpower | 372 | 2013. július 10. 13:59 |
Én csak is ilyent a motorom mellé! mindenütt jó a városba, baba ez a gép! :)
![]() |
ztaki | 371 | 2013. július 10. 08:15 |
Ja még két dolgot akartam írni: 1) Nem azért ajánlottam ezeket a könnyû triálendurókat, hogy figurázz velük, hanem azért, mert ezekkel a legkönnyebb megtanulni a terepezés alapjait. És még közben jól is éreznéd magad. Ha egy bmw650-nel fogod kezdeni, akkor hidd el, hogy ott sok lesz a szenvedés és a lemondás. 2) Ha csak le akarsz hajtani az aszfaltról, akkor ne motort válts, hanem keress "normális" motoros társakat: http://www.youtube.com/watch?v=FL0pOLCiWTM ;) (amúgy a filmen látható "szenvedés" csak és kizárólag a nem oda való guminak volt köszönhetõ...) |
ztaki | 370 | 2013. július 10. 07:11 | Válasz erre: 369 |
a sima lehajtásra bármelyik motor alkalmas - ezt is elhiheted... Kb. 25 éve motorozok - szinte mindennel mentem már le az aszfaltról. Ha nem akarsz száguldozni, megelégszel a nézelõdéssel, akkor bármivel le tudsz menni és még jól is érezheted magad. Ha a videókban (a tiédben is!) látod dolgokra vágysz bármilyen formában, akkor viszont és ellenben kénytelen leszel egy cél GUMIT választani a gépre. A cél gumi viszont aszfalton lesz szar - ebbõl adódik, hogy a terepre szánt gumit nem élvezed aszfalton és fordítva - tehát már jöhet is a gumihoz a cél jármû. Egy terpe, egy aszfaltra.... De ugye aki le akar hajtani az aszfaltról - annak kompromisszumot kell kötnie. Leginkább gumi ügyileg. Milyen gumi legyen a gépen? Terepes vagy aszfaltos? - mert olyan nincsa, ami itt is jó és ott is jó... Valahol ezt a rést próbálják betölteni a túraendurók az õ túraenduró gumijaikkal - több-kevesebb sikerrel. Sok-sok túrát vezettem már nekik (ld. pl. youtube: bálnatúra) és ott is a tény: ha igazán terepre - nem keményre, csak keménynek tûnõre - akarsz menni, akkor az össze vegyeshasználatra szánt gumi mehet a kukába. Nem egyszerû ám ez a kérdés, mint ahogy így elsõre gondolja az ember. Volt idõszak, amikor hetente cseréltem gumit a gépemen (drz400) - aztán vettem hozzá másik kerékszettet és azt cserélgettem... De a vége az lett, hogy aszfalton inkább nem motorozom. ;) Vagyis igen - robogóval... de még ott is vitt a vérem. Így született meg a www.mopredrally.hu .... ;) |
judit740521 | 369 | 2013. július 9. 22:58 | Válasz erre: 364 |
csak simán le akarok hajtani az aszfaltról, de ott is csak lassan haladni akarok, nem "figurákat" csinálni csak normálisan , mint eddig a rendes utakon
|
ztaki | 368 | 2013. július 9. 21:58 |
Ktm freeride 350 (ilyet vennék, ha lenne pénzem) http://www.youtube.com/watch?v=n2eUucG4gwU |
ztaki | 367 | 2013. július 9. 21:57 |
beta alp200 (az alp 4.0 már túl nehéz ehhez - nekem most pont olyanom van) http://www.youtube.com/watch?v=YxEPEKwREV0 |
ztaki | 366 | 2013. július 9. 21:55 |
randonne (igaz, hogy csak a 125, de még annyira új, hogy a 200-ról semmin nincs fent) http://www.youtube.com/watch?v=dW3jAgE-pz4 |
ztaki | 365 | 2013. július 9. 21:51 |
itt a scorpa hivatalos reklámja: http://www.youtube.com/watch?v=Gyl7KyaBG6c
|
ztaki | 364 | 2013. július 9. 21:35 | Válasz erre: 362 |
ilyesmire gondolni lehet... de ez olyan messze van a csoppertõl, mint Makó Jeruzsálemtõl. Mindenesetre - valahol el kell kezdeni. Ha ilyesmire vágysz, akkor én a helyedben mégis inkább a gasgas randome 200, skorpa t-ride, beta alp sorozat, ktm freeride-ba gondolkodnék... és még az is lehet, hogy ebben a sorrendben... ;) Esetleg alapozásnak a triálozás nem is lenne rossz... Kb. ezeket ajánlgattam: http://www.youtube.com/watch?v=naM41AjdO6o Vagy ha azonnal ilyen tüzesen akarod kezdeni, akkor bizony csak a 2t-kkel fogsz elbírni súlyügyileg. De persze az is lehet, hogy jól meglepsz bennünket és pár éven belül ránkversz... Mert mi már öregek vagyunk. ;) |
judit740521 | 362 | 2013. július 9. 19:19 |
ilyesmire gondoltam (ugratások nélkül) amikor elkezdtem keresgélni egy másik motort a jelenlegi helyett : http://vimeo.com/69475767 |
judit740521 | 361 | 2013. július 9. 14:21 | Válasz erre: 357 |
a finom úri társaság alatt mit értesz? az, aki új motort vesz ? aki keveset jár vele ? aki nem tudja maga szerelni ? tény, hogy én mindenbõl újat veszek és ha gondjaim lesznek az adott jármûvel, akkor lecserélem másikra szerencsére megtehetem, mert egyedülálló vagyok, lassan 20 éve folyamatosan dolgozom , nem rángatja négy purgyé a szoknyámat és nem segílybûl élek :) így van keret hobbira is, még akkor is, ha nem kilométerekben és netre feltöltött "halálos videokban" mérem, hogy "mennyire vagyok motoros" ettõl függetlenül nekem is az a véleményem, hogy inkább átlagos típust veszek, mint egyedibbet |
ztaki | 360 | 2013. július 8. 20:04 | Válasz erre: 359 |
Varga Laciék forgalmazták... pl. neki a mai napig megvan még...;)
|
varajani | 359 | 2013. július 8. 19:13 | Válasz erre: 358 |
Volt még két szegedi srácnak is, Õk hamarabb megszabadultak tõle:D
|
ztaki | 358 | 2013. július 7. 20:25 | Válasz erre: 357 |
Ugyan már Zoli... Nekem is volt gasgas-om. Amíg ment, addig az eddigiek közül a legjobb volt... - aztán 4 év múlva kidobtuk. Na, de az a 4 év.... És ismerek, olyat, akinek már 8 éve van meg. Szóval nem kellenek az elõítéletek - inkább mázli kell! ;) |
zoligs | 357 | 2013. július 7. 20:20 | Válasz erre: 350 |
Kedves Tanár úr ! Gas Gas t még az ellenségeinknek sem ajánlunk , nem ,hogy a finom úri társaságnak ezen a fórumon :) |
ztaki | 356 | 2013. július 7. 12:43 | Válasz erre: 355 |
ezt bármi okozhatja... pl. valahol néha plusz levegõt kap stb.... de erre valók a szerelõk. És ha ebbõl indulsz ki, akkor már nem is értem, hogy miért ragaszkodsz a nagyobb márkákhoz, mert ennyit a névtelenek is kibírnak. ;) de ettõl függetlenül, ha lehet akkor én is inkább suzuki, yamaha, honda... ;) |
judit740521 | 355 | 2013. július 7. 11:28 | Válasz erre: 354 |
az én motorom is újnak számít (újként vettem), 5 év 7 ezer km (elég kevés), de nem tudom mi lehet a baja ezért keveredtem anno erre az oldalra, hogy tanácsot kérjek, mert a motor nem akar beindulni, alapjáraton lefullad néha meg felpörög, sebességben rángat, indokolatlanul is felpörög, de néha meg kettesben menet közben lerohad a karburátorját szétszedték: tiszta most majd viszem a "suzukiba" hogy mi lett vele, de nekem így nem tetszik, kiszámíthatatlan és veszélyes, pláne a lassúbb manõvereknél ugyanúgy kezelem a gázt és a kuplungot, de mégsem úgy viselkedik már nincs is kedvem ráülni remélem sikerül megtalálni a hibát , elõzetesen "motor beszabályozást" mondtak 7 ezer km után miért lett ilyen szar ??? |
ztaki | 354 | 2013. július 7. 09:14 | Válasz erre: 352 |
igazából a többi (újabb) változattól sem kell félni, mert a blokkja mindegyiknak valamelyik nagy márkából származik. Amúgy meg egy ÚJ motor szervizelése kb. az olajcserébõl, egy-két utána állításból áll... ahhoz nem kell speciális szakértelem. ;) |
varajani | 353 | 2013. július 6. 17:21 | Válasz erre: 352 |
Arnóton is van motorszerviz, ott vettem a Yamahámat.
|
judit740521 | 352 | 2013. július 6. 16:03 | Válasz erre: 351 |
lehet, hogy csak a yamahák maradnak, mert azokat legalább tudják szervizelni Miskolcon ismerem a Suzuki szervizt és a Kawasakit is ott biztos Yamahákat is tudnak majd szervizelni lehet, hogy a többit is ismerik, de én inkább a "tucat termékekre" esküszöm az autóm is opel corsa ha valami extrém típus lenne, akkor csak a gond lenne a szervizeléssel és sok extra költség is |
ztaki | 351 | 2013. július 6. 14:31 | Válasz erre: 347 |
errõl jut eszembe: mostanában a gasgas új triálendurójáról is lehet ezt-azt olvasni. Gas-gas randome 200 |
varajani | 350 | 2013. július 6. 10:16 | Válasz erre: 349 |
-Suzuki DR 250-et ne is keress, ez Magyarországon rendkívül ritka, japán belpiaci típus. -Gas-Gas szervizet keress elõször a lakóhelyed környékén. Kérd ki a véleményét a típusról. -Általában a ritkaságoktól tartózkodj! |
judit740521 | 349 | 2013. július 5. 22:02 | Válasz erre: 347 |
köszi az összegzést ezt kimásolom magamnak egy fájlba és elkezdem nézni a kínálatot mint írtam annyira nem sürgõs, de ha lesz a közelemben eladó a felsorolt típusokból, akkor biztosan kipróbálom addig is nézegetem a hirdetéseket |
S.Csaba | 348 | 2013. július 5. 10:32 | Válasz erre: 347 |
Taki, azt, hogy nincs túl alacsony motor, úgy értettem, hogy mindig van, akinek el lehet adni az ültetett motorokat. Bár az én véleményem az, hogy egy motor olyan futómûgeometriával jó, ahogy azt kitalálták. Volt nekem egy KLX 250-es enduróm, még a karbis. Na az egy igen jó gép volt, nem volt magas, erõsebb volt, mint a mostani injektorosok. Kár volt eladni. Épp pár napja láttam, hogy eladósorban van megint, de eléggé lepusztították szegényt. |
ztaki | 347 | 2013. július 4. 23:51 | Válasz erre: 346 |
csaba: az eddigiek alapján összeszedem neked a gyárilag is NAGYON alacsony endurókat: - gas-gas pampera 250, 280 hihetetlenül alacsony - yamaha xg250 (és a hasonszõri rieju vagy mi...) - yamaha xt225 - suzuki dr250 (két vezérmûtengelye kivitel!) - beta alp sorozat valamelyike. és biztos van még pár olyan is, amirõl nem is tudunk... ;) és ezek csak az endurók... ;) |
S.Csaba | 346 | 2013. július 4. 21:53 | Válasz erre: 345 |
Túl alacsony motor nincs :) Értem én a problémádat, mint írtam, sokáig nekem is nagy gondot okozott a 173 centim. De hidd el, az ülésmagasságnál többet számít a motor súlypontja. Kis gyakorlással stabilan megoldható az egyoldali lábletétel. Amúgy a WR valóban magas motor. A hátsó rugó elõfeszítésén érdemes változtatni. Azt gyárilag nekem kis termetû nõkre állítják be. Be lehet engedni kicsit az elsõ teleszkópokat is. A kutyacsont cseréjének én nem vagyok a híve. Annak idején, mikor sokat jártunk krosszpályára, panaszkodtam a magas motorokra. Egy nálam talán nem is magasabb srác így oltott le: "Ha alacsonynak érzed magad, tegyél egy féltéglát a fejedre!" Igaza volt :) |
judit740521 | 345 | 2013. július 4. 21:22 | Válasz erre: 344 |
és ez az ültetés kb mennyibe kerül ? vissza lehet utána csinálni ? mert én már a vásárláskor gondolok a késõbbi eladhatóságra is minek kifizetni több százezret, ha utána meg nem tudom eladni, mert túl alacsony másnak ? |
ztaki | 344 | 2013. július 4. 21:12 | Válasz erre: 343 |
azert, ha valami nagyon tetszik meg mindig el lehet gondolkodni az ultatesen... mert jo penzert szinte mindent meg lehet oldani. |
judit740521 | 343 | 2013. július 4. 21:01 | Válasz erre: 342 |
ha 180 centis férfi lennék, akkor könnyebb lenne a választás, de 164 centisen mindig elolvasok egy cikket és a végén ott az ülésmagasság:930 mm :( http://onroad.hu/motor/bemutato/1087/!2 ha a beszerzési ár 500 ezer alatt lesz, akkor marad a régi motor is, ha felette van, akkor elkezdem árulni a régit, de áron alul meg úgysem adom el |
ztaki | 342 | 2013. július 4. 20:19 | Válasz erre: 341 |
hat a ket motor jobb mint az egy... de az is teny, hogy ha ket motorod van, akkor az egyiket alig-alig fogod hasznalni. nem egyszeru a helyzeted |
judit740521 | 341 | 2013. július 4. 19:53 | Válasz erre: 340 |
árat eddig azért nem írtam, mert gondoltam, hogy kinézek egy típust és utána minél régebbit választok, annál olcsóbb a motor tehát a típus felõl akartam közelíteni, nem az ár felõl másrészt: ha pl egy régi, 110 kilós 250-est veszek 6 literes tankkal csak terepre 300 ezerért, akkor a régit is megtartom, de ha egy BMW-t 1,5 vagy 2 milláért, akkor a mostanit eladom (kb 600 ezret ér) lehet, hogy nem így szokás választani, de eddig még csak egy motorom volt |
ztaki | 340 | 2013. július 4. 18:22 |
Judit: mindettõl függetlenül azért lõjél már be egy árkategóriát, mert eddig a 300.000-2.200.000 közt minden elõfordult. Szóval mondjál már valami maximumot is. |
ztaki | 339 | 2013. július 4. 18:17 | Válasz erre: 337 |
http://www.onroad.hu/teszt/teszt-bmw-g650gs-sertao.html itt akar linet is talasz a tipuscsaladdal kapcsoaltban |
ErErpower | 338 | 2013. július 4. 18:15 | Válasz erre: 337 |
Adatait nézd meg: http://bmw-motorrad.hu/Modellek/Enduro/G650GS_SERTAO#Adattablazat
|
judit740521 | 337 | 2013. július 4. 18:08 |
ez miben különbözik attól, amit ti ajánlotok ? mert a típusszáma - ha jól gondolom ugyanaz - de kinézetre ez kicsit kisebb testû: http://www.hasznaltauto.hu/motor/bmw/bmw_g_650_gs_sertao-6431092 |
ztaki | 336 | 2013. július 4. 08:45 | Válasz erre: 335 |
mondjuk a bmw? ;) Amúgy, ha alacsony, akkor a tömeg annyira nem számít... |
judit740521 | 335 | 2013. július 3. 22:08 | Válasz erre: 334 |
akkor ennek kellene a "kistesója", ami 130 kiló és alacsony is
|
S.Csaba | 334 | 2013. július 3. 17:18 | Válasz erre: 333 |
Nincs egy hónapja, hogy eladtam az enyémet :) Nagyon jó motor, egy baja van csak, hogy 181 kg feltankolva, így terepen nem tudtam használni. Városban nincs párja, hosszú túrára nem igazán volt alkalmas, a nagy egyhengeres eléggé ráz. Viszont nem túl alacsony, egyszerre csak egy lábam ért le róla (173 cm vagyok). Amúgy ez a lábletétel egy darabig nekem is probléma volt, meg kell szokni. Ma már megelégszem, ha egyik leér :) |
judit740521 | 333 | 2013. július 3. 17:02 |
ez tetszik, csak ki kellene próbálni: http://www.hasznaltauto.hu/motor/yamaha/yamaha_xt_660_r_ujhitelbeszamitas-6522181 |
judit740521 | 332 | 2013. július 3. 14:30 | Válasz erre: 331 |
a BMW-k nagyon szépek, de én csak 35 kW-ig "mehetek" az A2 kategóriával újra vizsgázni egyelõre nem akarok a konkrét hirdetésben látom, hogy 25 kw van a forgalmiban, tehát az szóba jöhet, de a 800-as már nem |
ztaki | 331 | 2013. július 3. 06:28 | Válasz erre: 329 |
Judit: itt egy "teszt motor" http://www.hasznaltauto.hu/motor/bmw/bmw_f_650_gs_gyari_alacsonyitott-6960634 hivd fel beszélgess el vele és aztán akár ki is próbálhatod. |
ztaki | 330 | 2013. július 3. 06:20 | Válasz erre: 329 |
Ennél egy kicsit magasabb (820mm) az új bmw f800gs ültetve. http://bmw-motorrad.hu/Modellek/Enduro/F800GS Amúgy a 164 cm az nem olyan túl alacsony. Én 170 cm vagyok és volt már xtz750-em is, ami kimondottan magas motornak számít. Leültettem becsületesen és még terepeztem is vele. ;) |
ztaki | 329 | 2013. július 3. 06:01 | Válasz erre: 327 |
Nagyon-nagyon-nagyon le lehet ülteni.... Sajnos nem találok képet, pedig csináltam!! komolyan mondom - simán át tudtam felette lépni ülés vonalnál. Ilyen alacsony motort még nem láttam. Ezt írja valaki: "BMW G650 GS a legalacsonyabb, ha kap gyári ültetést, és alacsony ülést. 160 körüli pasassal beszéltem, neki megvolt rajta a 2 láb telitalppal... Ültem egyszer egy pá éves F650 GS-en, annak az ülése volt faragva, 155 centivel picit balettozós volt, bevállalható." http://totalbike.hu/technika/motordoktor/2012/06/01/nem_er_le_a_labam/ Tehát csak alacsonyabb üléssel is elboldogul az ember 155 cm-es magassággal. Ha meg még a kutyacsontos gyári ültetést is megcsinálja, akkor ennél alacsonyabban is. |
judit740521 | 327 | 2013. július 2. 22:46 | Válasz erre: 326 |
a Rijeu sem rossz, bár ezeknek meg elég kicsi a tankja max 150-200 km-re elég? az MT03 cikket is elolvastam, írnak róla jót is, rosszat is , de azt írják, hogy inkább aszfaltra való a BMW 650-es gs -rõl képeket nézegettem, biztosan jó terepre is kérdés, hogy mennyire lehet leültetni? mert én eddig csak magas BMW motorokat láttam elég nehéz a döntés |
Stenmark | 326 | 2013. július 2. 22:05 | Válasz erre: 322 |
Találtam még egy eladó Trickert, igaz Sopron mellett http://gyor-moson-sopron.expressz.hu/yamaha-xg250-tricker-enduro-250-cm-2005-46353678/ Új Tricker már nincs, de olvastam, hogy Rieju márkában még lehet kapni szinte ugyanazt, a hozzászólásokban találod a linket http://totalbike.hu/technika/nepperuzo/2013/03/19/puha_futomu_strapabiro_motor/ Ha már nagyobb motor, akkor ismét egy Yamaha, típus MT 03, ülésmagasság 810 mm http://totalbike.hu/tesztek/2009/10/24/mt03/ Úgy látszik ma Yamahás napom van, azért a kis Gs-re én is adok egy szavazatot, mégiscsak béjemvés vagyok |
ztaki | 325 | 2013. július 2. 21:43 |
Amúgy nem régiben egy motoros találkozón láttam egy 650-es bmw gs-t, ami gyári szettel volt úgy leültetve, hogy konkrétan át tudtam lépni felette... Azért az sem volt semmi - és mégis csak egy bmw... |
ztaki | 324 | 2013. július 2. 21:31 | Válasz erre: 320 |
de mondjuk a drz sm-et nagyon könnyedén lehet megültetni... plusz mivel nagyon keskeny az ülése, így a relatív magassága sokkal alcsonyabbnak érzõdik, hiszen másképpen "terpesztesz" rajta.
|
Ispan | 323 | 2013. július 2. 21:30 | Válasz erre: 318 |
Szia Judit! nagyon keveset mentem vele, de nekem tetszett. A tesztelõk is jókat írnak róla. http://www.onroad.hu/teszt/teszt-honda-crf250l.html?page=4 |
judit740521 | 322 | 2013. július 2. 21:08 | Válasz erre: 321 |
a tricker nekem is tetszett, de csak egyet találtam és állítólag már nem is lehet ebbõl újat kapni: http://www.hasznaltauto.hu/motor/yamaha/yamaha_xg_250_tricker-7020982 |
bakkvik | 321 | 2013. július 2. 21:00 | Válasz erre: 320 |
Csak a Yamaha ami igazán alacsony. Ez ugyan akkora hátrány, mint elõny. Elég rövid a rugó útja, de mondjuk a VTR-nél még mindig sokkal jobban bírja a rossz utat. Ha nem kimondottan terepezni akarsz, akkor igen jó választás a Tricker. |
judit740521 | 320 | 2013. július 2. 20:54 | Válasz erre: 319 |
nézegetem a neten az adatokat, de a drz400 sm elég magas lehet, hogy elnéztem valamit? Seat Height 890 mm itt találtam: http://www.suzukicycles.com/Product%20Lines/Cycles/Products/DR-Z400/2013/DRZ400SM.aspx#Specs az én suzuki chopperem csak 700 mm ez nagyon nagy különbség! |
S.Csaba | 319 | 2013. július 2. 20:44 | Válasz erre: 318 |
Judit, a lentiek közül csak a CRF250L-t tudod szalonban megnézni, a többibõl már nem kapsz újat. A DRZ400SM, ha gyári supermoto, akkor biztos, hogy 40 lóerõs. Vannak DRZ400E-bõl átalakított supermotók, azokat én kerülném, üzemórás gépek. A gyári SM-et onnan lehet a legegyszerûbben felismerni, hogy fordított elsõ teleszkópokkal készültek. Ha máshol nem, hát nálam kipróbálhatod :) Csak sietni kell, mert nemsokára rakom bele az enduró kerekeket, és azzal lényegesen magasabb a motor, nem is ér le róla a lábam :) |
judit740521 | 318 | 2013. július 2. 20:34 | Válasz erre: 317 |
az ajánlataitok alapján ezek a típusok "vannak versenyben": -honda vtr250 - honda crf250L -yamaha xg250 (tesztett a tesztje) - suzuki drz400 sm a suzuki nyilván erõsebb a másik háromnál, ez lehet egy döntési szempont , esetleg a kínálat és az ár szempontjából körbenézek, mert ezekbõl nem olyan sok van eladó, az is messze:) (Miskolc és környéke lenne a legjobb, még Budapest és vonzáskörzetébõl sem vészes elhozni egy példányt, de oda már kicsit drágább elutazni, ha pedig mégsem tudunk megalkudni, akkor nagyobb a veszteség) Suzuki motorszalon van Miskolcon, nem tudom van-e drz 400 sm, mert egy üléspróba is segítene a döntésben , de így "virtuálisan" dönteni lehetetlen pl drz 400 sm-nél is évjáratonként különböznek a kw adatok és én az a2-vel csak 35 kw-ig mehetek majd nézegetem a lehetõségeket és a közelebb lévõ eladó motorokat kipróbálom annyira nem sürgõs a döntés, de a "chopper" mellé jó lenne egy "free style" motor is , legfeljebb a következõ szezonra lesz meg |
ztaki | 317 | 2013. július 2. 16:53 | Válasz erre: 316 |
ez nem rossz 5let... Az SM-ek úgy általában elég alacsonyak. A yamaha xg250-et annó próbáltam is... ez még nekem is alacsony volt. Pedig én világ életembe alacsony motorok után vadásztam... ;) |
S.Csaba | 316 | 2013. július 2. 15:19 | Válasz erre: 315 |
Csak óvatosan a Pamperával, egyszer tesztnapon próbáltam egyet (400-ast). Új volt, de már akkor több helyen szivárgott belõle az olaj. A kétütemûek meg már öregek, meg hát kétütemûek. Akkor már inkább egy DRZ400SM. Az sem magasabb szerintem, mint a Pampera.
|
Stenmark | 315 | 2013. július 2. 11:13 | Válasz erre: 303 |
Szia Judit! Yamaha XG 250 Tricker Csak egy ötlet az eddigieken túl, és több eladót is találtam. Ez egy városi triál motor jó rugózással, és nem magas. Van teszt is róla http://www.motorrevu.hu/motorteszt/Yamaha_Tricker Vagy még a Gas Gas Pampera jutott eszembe ami enduro trial keverék (ezért enduronál alacsonyabb), van 4 ütemû is, ez erõsebb. http://www.hasznaltauto.hu/motor/gas_gas/gas_gas_pampera-5886890 Jó válogatást! |
ErErpower | 313 | 2013. július 1. 21:58 |
Erre érdemes ránézni kényelem miatt is! CB500 neked találták ki! :-)
![]() |
judit740521 | 312 | 2013. július 1. 21:51 | Válasz erre: 310 |
köszi, a két "kis" 250-es nagyon tetszik az 500-as lehet, hogy nagy és nehéz lenne nekem a 250-es után |
judit740521 | 311 | 2013. július 1. 21:43 | Válasz erre: 309 |
ezt én is pontosan tudom vannak a motor kategóriák, úgy mint: robogó, túra, enduro, chopper , speed stb úgy értettem, hogy a naked bike ugyanolyan GYÛJTÕFOGALOM mint amilyen GYÛJTÕFOGALOM a chopper tehát tág fogalom, nem egyértelmû , túl sok motort takar érted, hogy mire gondoltam vagy írjam még körbe jobban ? |
S.Csaba | 310 | 2013. július 1. 21:42 | Válasz erre: 308 |
Judit, a VTR250-es Hondákat dicsérik. Nagyon jók az új CB500-asok, volt alkalmam kipróbálni. Passzol a jogsidhoz, és a termetedhez is. Mentem CRF250L Hondával is, rossz utakra nem kell annál jobb, és nem is túl magas. |
judit740521 | 308 | 2013. július 1. 21:25 | Válasz erre: 307 |
a naked bike egy ugyanolyan kategória, mint a chopper azon belül "merre induljak" ? |
ErErpower | 307 | 2013. július 1. 20:50 |
judit! én neked naked bike t ajánlom bármelyik típusát, kényelmesen tudod használni! |
judit740521 | 306 | 2013. július 1. 20:27 | Válasz erre: 304 |
az elsõ kettõbõl egyet-egyet találtam és azok sajnos több mint 10 évesek jelenleg ezeket már nem gyártják ? van olyan modell ami ezeknek a most is gyártott megfelelõje ? a harmadik tetszik (ha erre gondoltál: BETAMOTOR RR 525 12 KW) viszont ez nem 350 ccm, hanem 510, de ebbõl is csak egy eladót találok, ami messze van tõlem helyileg a 350-esre egyet sem találtam :( |
judit740521 | 305 | 2013. július 1. 20:15 | Válasz erre: 304 |
köszönöm a tanácsot megnézem ezeket a típusokat a hasznaltauto.hu motor "részlegében" és még 1-2 motoros oldalon is szervizelés , üzemben tartás szempontjából mindegy, hogy melyiket választom ? |
ztaki | 304 | 2013. július 1. 19:45 | Válasz erre: 303 |
Yamaha xt225 sherow - alacsony, jó ellenben GPS szerint 100 km/h Suzuki DR250 kétvezérmûtengelyes, japán belpiacos - GPS szerint 120 Km/h Beta Alp 4.0 - 350 köbös elég ritka, de szép... - GPS szerint 130 km/h Hát kb. ez az elérhetõ áron forgalomba lévõ ALACSONY terepmotorok palettája... |
judit740521 | 303 | 2013. július 1. 19:41 |
sziasztok! szeretnék tanácsot kérni. 5 éve motorozom, suzuki marauder gz250-es típusú "chopper jellegû" motorral (tudom, hogy az igazi chopper 1000 ccm-tõl kezdõdik) ez kb 130 kiló, alacsony építésû, kevés lóerõ, jó motor kezdõknek 164 cm vagyok (alacsony) , A korl , jelenleg A2 a jogsim szeretnék egy másik motort, akár a régi mellé , ami : fürgébb, még ennél is kisebb testû, jól rugózik, a szarabb utakon is jó már nyár van, de a mellékutakon még mindig túl sok a kátyú, alig gyõzöm kerülgetni ilyen alapon terepmotor kellene, de azok meg magasak, fel sem érem õket :) van ilyen kisebb testû, alacsonyabb motor , ami sportosabb mint a chopper ? ccm-et nem határozom meg, de a többi elvárás alapján nem nagymotorra gondoltam , de 250-nél - a jelenleginél - se legyen kisebb honda cb250 ? ninja 300 ? van olyan terepmotor, ami alacsony ? elõre is köszönöm a segítséget ! |
makesz0 | 302 | 2013. június 14. 21:11 | Válasz erre: 298 |
jobbára "taliga utakon" használnám +aszfalt varaderot, õszintén sajnálnám kivinni földútra nos igen varadero 500e nél kezdõdik használtan Xr 400-450, meg még ugye rá papírok költsége |
Rudo | 301 | 2013. június 14. 10:28 | Válasz erre: 300 |
Ez csak +adalék tõlem: Az xr-ben több örömöd lesz,több játékot enged. ;)
|
Rudo | 300 | 2013. június 14. 10:26 | Válasz erre: 297 |
A TDR-t én kilõném a fogyasztás+szervíz+bûz miatt. Az xr és a kisvara közt az döntsön,hogy inkább a terep fele vagy inkább az aszfalt fele húzol. |
jk1200gs | 298 | 2013. június 14. 07:56 | Válasz erre: 297 |
Szia! én csak a XR 125 L rõl tudok nyilatkozni. A barátnõmnek ilyet vettünk kezdõ motornak. Praktikus, keveset fogyaszt, könnyen kezelhetõ motor, viszont nem egy erõgép. 70-80 az utazója. Terepre nem,inkább csak laza földútra való. De szuper kis gép olcsó a fenntartása, a leányzó 2,3 literrel járt vele. Centrifugál szûrõs, tehát arra sem kell költeni. Kezdõ motornak ideális. üdv k |
makesz0 | 297 | 2013. június 13. 18:20 |
üdv Szeretném kikérni a tanácsotokat, motor vásárlás elõtt állok (most csinálom A2-t) hogy melyik lenne a legjobb szerintetek, árban 450k körül max-ra teszem a dolgot. Elsõsorban valami túra-endúrót szeretnék, hogy tudjam aszfalton is használni, de ha kimegyek a dunapartra ott is lehessen használni. Eddig erre a 3 motorra szûkítettem le. HONDA XR 125 L HONDA XL 125 V (VARADERO) YAMAHA TDR (DELTABOX) |
Winchi | 296 | 2013. március 7. 13:33 | Válasz erre: 295 |
Az is motor?:-))))hihihi.... ..én is a sajátomat dicsérem....sõt becézem is!:-))) |
Bubó Doki | 295 | 2013. március 7. 13:18 |
Mindenki a saját lovát dicséri.....hagyjátok meg neki a választás lehetõségét...ha chopperen érzi jól magát, és rábeszélitek másra, esetleg nem érzi jól magát rajt, akkor vehet másikat......Nem minden a motor, a feeling, az az igazi.....mindegyiken, nem igaz? Ha chopperes akar lenni, hadd legyen!
|
bandi0 | 294 | 2013. március 7. 12:04 |
Sziasztok! Gondoltam megosztom veletek az én véleményemet is, anno pár évvel ezelõtt ugyanebben a cipõben jártam, szintén feltettem a nagy kérdést: milyen choppert vegyek? VS, VL, VT, XV.... Az "Öregek" megpróbáltak lebeszélni és inkább más típus felé terelni, de hát a szerelem az szerelem, nemigen hallgattam rájuk és tessék, 2 év után típust váltottam, be kellett ismernem, hogy teljesen igazuk volt. Ami miatt elsõsorban megért bennem az igény a változásra: a fék - futómû - súly kombináció. Nem egyszer lett csokis a nadrág, amikor vészfékeztek elõttem. Hiába voltam többször is vez. tech. tréningen. A choppereknél nem nagyon tudod magad megtámasztani a lábaddal a tankon, nem tudod (legalábbis nagyon nehéz) megoldani, hogy a kormányt tehermentesítsd és kikerülõ manõverbe kezdj (mondjuk ez nálam a magasított kormány miatt különösképp érvényesült). Valamint megelégeltem, hogy a Pesti utakon egyfolytában kirázta a tömést a fogamból a sok kátyú és keresztborda. És Pesten kívül se sokkal jobb a helyzet... Ha újra elsõ motort kellene választanom a mai fejemmel valószínûleg egy Dominatort, Teneret vagy Transalpot néznék, PyRo666 fizikai adottságaival nem lenne ezeknél probléma, a VS-en néha nekem is sámlin ülõs érzésem volt, pedig pár centivel alacsonyabb vagyok. Fõleg elõretolt lábtartók nélkül, melyek egy vagyonba kerülnek... Valamint símán benne van a pakliban, hogy sérülni fog. Hiába figyeltem én is minden apróságra, BP-n 2x jöttek belém eddig hátulról. Egyszer az Intruderrel - néha kicsit nehezen vette az egyest és a mögöttem álló autó egyszerûen nekem jött amikor zöldre váltott a lámpa és én a váltóval babráltam. Szerencsére pár kisebb karccal megúszta. Másodszor már az AT-val toltak meg, mikor megálltam egy zebránál, ezt én viszonylag olcsón megúsztam, (az autós már kevésbé), viszont ha itt is az Intruderrel vagyok, akkor valószínûleg GTK lett volna a vége, a sok krómozott alkatrész és flitteres festék sajnos nem olcsó. Ezekhez a nagyobb endurokhoz szerencsére nem drágák az alkatrészek és a bontókban is van belõlük bõven, így nem lesz teljes anyagi csõd, ha esetleg egyszer történne valami. És végül még egy számomra fontos dolog ami ezen típusok mellett szól: tovább látsz az elõtted haladó autónál, elõbb észre tudod venni a veszélyes helyzeteket. Bocs a kisregényért... |
TomRed | 293 | 2013. március 7. 11:20 |
Átmásoltam ide PyRo666-nak írt válaszomat a Segítség topicból: "...imádom a motorokat, azon belül leginkább a choppereket és a cross mocikat, mindenképpen motorozni szeretnék annyira érzem, hogy nekem ez kell, célom pedig az, hogy egy jó chopper szép bõr táskákkal stb ahogy kell :) és többed magammal ha anyagilag is engedi a helyzetem késõbb bejárni Észak Európát..." Szerintem te pontosabban az enduro fajtájú motorokra gondoltál, nem a bokorugró cross motorokra. A magyar utakon, amelyeken bármelyik kanyarban lehet egy szép gödör a legpraktikusabb és legbiztonságosabb az enduro motor. Ezért használom mostanában leginkább a Transalpomat. Itt van egy szép eladó példány: http://www.hasznaltauto.hu/motor/honda/honda_transalp-5927418 Mivel Nyugat-Európában -ahol több pénzük van az embereknek- túlnyomó részt jók az utak, ezért a Honda tavaly leállt a Transalp gyártásával. Ez egyesek szerint rossz hír, így most talán valamivel olcsóbban lehet hozzájutni egy jó géphez. Ugyanakkor várhatóan hasonlóan legendás motorrá fog válni, mint az Africa Twin. A Transalp korábbi, 600-as verziója is igen jól bevált motor, sok tapasztalatunk van a típusról: http://transalp.hu PS: A bõrtáska nem zárható és nem vízálló! :) |
galoscsabus | 292 | 2012. november 11. 09:06 | Válasz erre: 218 |
Ezek szerint a tesód lemaradt a "Feleségválasztás kezdõknek!" címû szakfórumról... :-)))))) |
hadesz | 289 | 2012. november 9. 23:39 |
megtörtént az adás-vétel, már 150 km-t együtt is töltöttünk, remélem a továbbiak is probléma mentesek lesznek...
|
kawa70 | 283 | 2012. október 29. 21:59 | Válasz erre: 281 |
Azt nem a szilikon mell esetén szokták emlegetni?
|
KawaÉvi | 282 | 2012. október 29. 21:59 | Válasz erre: 280 |
Jaj Te szegény. Legalább egy kis izom is ragadna Rád, és jobban mutatnál azon a gyönyörû soklovas paripán is!
|
KawaÉvi | 281 | 2012. október 29. 21:58 | Válasz erre: 279 |
Kawa. Eddig stimmel. Csak 4-szer akkora köbcenti....-)))
|
kawa70 | 280 | 2012. október 29. 21:57 | Válasz erre: 278 |
Lófaszt :-)) Hogy ott szenvedjek ki végelgyengülésben :)
|
kawa70 | 279 | 2012. október 29. 21:56 | Válasz erre: 277 |
Nem nézem le :) De tudod Te ezt :) Nekem is az van :)
|
KawaÉvi | 278 | 2012. október 29. 21:51 | Válasz erre: 276 |
Gyere velünk bringázni, és ott mutasd meg mekkora legény vagy :-)))
|
KawaÉvi | 277 | 2012. október 29. 21:50 | Válasz erre: 274 |
Hát többek között Rád vonatkozott Lacikám, aki lenézi a kisebbet...:-)))
|
kawa70 | 276 | 2012. október 29. 21:48 | Válasz erre: 273 |
Monnyuk nekem ez felejtõs. Bicajjal oda a büdös életbe se - bicajom sincs, ha meg nem azzal akkor nem tok sörözni :)
|