Itil900 | 121160 | 2018. június 11. 22:35 |
Skacok! Tölem szokatlan módon: komolyan! Kawa ZZR-hez keresek gyújtáskapcsolót. Mondjatok jó tippet, nem Krőzusnak való helyet! |
kawa550 | 121159 | 2018. június 11. 22:28 | Válasz erre: 121157 |
Ez nekem nyomtatva van meg a motorolaj kalauzzal együtt. : D
|
kawa550 | 121158 | 2018. június 11. 22:26 | Válasz erre: 121156 |
Hát szerintem a hosszú löket miatt nem igen jönne azok le, a karbik meg 20 centivel feljebb vannak mint pld a rexin, épp ezért számít a Tádé magas súlypontúnak, de ezen nem fogunk összeveszni. :)))))
|
Englishman | 121157 | 2018. június 11. 22:25 | Válasz erre: 121155 |
Itt van még infó: http://tribologic.hu/images/upload/file/Motorolajkalauz/Motorolaj_kalauz_11_03(1).pdf 1. fejezet (3/37 oldal) |
Englishman | 121156 | 2018. június 11. 22:04 | Válasz erre: 121155 |
A tisztességes öntvény karter magasságából vegyünk el hat centit! Mondjuk 2-t adjunk a szabad hasmagasságnak! A maradék 4 centivel jön lefelé blokk, főtengely, dugók, hengerfej, veztengelyek, plussz a rájuk épített összes hóbelevanc ( karbik, leömlők). Innen a lőtéri kutyát nem érdekli, hogy felmegy 1-2 liter olaj (üzem közben szerintem még annyi sem), meg egy préselt lemez, vagy műhanyag olajtartály. De csak szerintem. |
kawa550 | 121155 | 2018. június 11. 21:45 | Válasz erre: 121152 |
Érdekes az a cikk, még sose láttam, teljesen új nekem. De ennek a súlypont magasság csökkentésnek fuss neki mégeccer szerintem!:D Elhagyjuk az olajtartályt, nyerünk némi hasmagasságot, ez ok. De a karter elhagyását ellensúlyozza egy semmivel sem könnyebb tartály, benne a 2 liter olajjal, jó magasra az ülés alá téve(3vd, az első tdm), tehát a súly és vele együtt a súlypont is éppen hogy felfelé vándorol, még magasabbra kerül. |
Englishman | 121154 | 2018. június 11. 21:25 |
A link: https://www.yamaha-motor.eu/designcafe/en/archive/archived-articles/index.aspx?view=article&id=441305 |
dinnyemag | 121153 | 2018. június 11. 21:19 | Válasz erre: 121143 |
A 4tx-ben több hely volt, annak is benyelte a 4 litert, aki nem engedte le csak egyik oldalon az olajat. A 900 as nálam vissza lökött kb másfél decit a 4 literből....megállás nélkül töltöttem bele:-)
|
Englishman | 121152 | 2018. június 11. 21:07 | Válasz erre: 121150 |
A hivatalos, gyári szándék az első TDM generációnál egy, az akkori korhoz mérten erős "hegyi felfutó" gép megalkotása volt. Látták az Alpokban az akkori endurókat reszelgető fiatalokat a hegyi szerpentineken fel-alá motorozni. Erre a célra készült eredetileg az első generációs TDM. A száraz karteres olajzás, az olajteknő "elhagyásával" jelentősen csökkenti a motor súlypontjának magasságát, némi "endurós" hasmagasság megtartása mellett. Ami a külső szűrőket illeti, én kifejezettem elborzadva nézem, néha milyen helyekre tudják rakni a motorokon. Igaz, így már tudjuk, hogy mire lehet jó egy alumínium italos doboz: sérült külső szűrő provizor javítására :) |
Fido71 | 121151 | 2018. június 11. 21:01 | Válasz erre: 121147 |
Most, hogy így mondod, nekem is kibuggyant egyszer vagy fél deci. De mire alaposan letörölgettem, már ment is bele egyben a maradék. Én egy vékony kis csövön és pici tölcséren keresztül töltöm fel, úgy látszik, akkor szép lassan átereszt... |
lendvai | 121150 | 2018. június 11. 19:59 | Válasz erre: 121148 |
Hát nem egy felhasználóbarát rendszer, annyi bizonyos. Egy Yamaha mérnököt szívesen megkérdeztem volna, hogy miért így alakították ki az olajozási rendszert, a belső "nyakigolajosleszek" olajszűrővel együtt. :-) Mindemellett nem egy rakétatudomány megjegyezni, ha már az ember maga akar olajat cserélni. :-)) |
Levi990 | 121150 | 2018. június 11. 19:59 | Válasz erre: 121147 |
Nekem se fért bele egyben a 3,8loter a 900-asba és nagyon szar utána kapkodni és törölgetni :D Az meg mégszarabb amikor az xt-be töltöd, a tulaj beszél hozzád és egy nagy buborék után fél liter power1 van a szerelőpadon :D |
kawa550 | 121148 | 2018. június 11. 19:45 | Válasz erre: 121146 |
A 4tx olajszint ellenőrzése meg ez a 2felé engedjük/külön tartályos hülyeség egy alapvetően elbaszott rendszer, szerintem ez az egyik oka a tádékkal előforduló főtengely mizériáknak. Annyira logikátlan, hogy már találkoztam a facsén olyan hülyével, aki a másik hülyét oktatta arról, hogy járó motornál kell nézni a szintet 4tx-en.....
|
lendvai | 121147 | 2018. június 11. 19:45 | Válasz erre: 121146 |
Fido71 | 121146 | 2018. június 11. 18:58 | Válasz erre: 121140 |
Nem értem én ezt az "egyszerre utánatölteni nem lehet"-et.... Olajcserekor leengedek mindent, be az új szűrő, majd töltöm bele a 4 litert. Soha nem volt még gondom. Kis járatás után, meg utána eddig bármikor nézem, a max alatt 1 cm van a szint. 6-8ezrenként cserélek olajat, talán egy fél centi fogy le a nívópálca szerint. |
lendvai | 121145 | 2018. június 11. 18:28 | Válasz erre: 121144 |
Én 80 lóval is ki tudnám nyírni magam, de ez itt egyszerűen SZÉP. :-) Az "amikor megy" meg már az eddigi visszajelzések alapján a múlté, amióta Audi tulajdon. De azért még figyelem pár évig. :-)
|
kawa550 | 121144 | 2018. június 11. 15:46 | Válasz erre: 121135 |
Azzal nehéz lenne vitatkozni hogy a dagadt kacsa szebb meg dögösebb is. Valszeg a futómű meg a fék is okosabb a ducin. AMIKOR MEGY, akkor biztos jobb mint a versys, de ez az amikor, ez nekem bőven elég lenne hogy ne őt válasszam. :))))))) A +30 ló persze faxa, de én a versys 120 lovával is simán ki tudom nyírni magam. :D
|
Bimmer1 | 121143 | 2018. június 11. 15:14 | Válasz erre: 121140 |
Fullon van az ablakban. Mentem vele sok km rögtön utanna is fullon volt illetve valemennyi varakozas utan ranezve szinten tele az ablaknal. 4tx egyébként |
Levi990 | 121142 | 2018. június 11. 15:03 | Válasz erre: 121141 |
Van belőle S-T-R, nekem sem a legszimpibb az eleje, de szélvédelem szempontjából biztos hogy jó. De hát nem lehet mindene tökéletes :) |
lendvai | 121141 | 2018. június 11. 14:59 | Válasz erre: 121139 |
Való igaz három dobozzal és utassal autópályán bizonytalanabb a TDM eleje. Így megnyugodtam, jó választás lehet a Multistrada. :-) Az új 1290SA nekem randa, mint a föld azzal a buta LED ábrázattal. :-) |
lendvai | 121140 | 2018. június 11. 14:53 | Válasz erre: 121138 |
Az attól függ hogyan ellenőrzöd. A legjobb, ha valamilyen etap után leállítod (fölösleges csak azért helyben járatni), leszállsz, vízszintes helyzetben megnézed. Száraz karteres kenés, előfordulhat, hogy csalóka amit látsz az ablakban. Ezért nem lehet pl a teljes olajmennyiséget egyszerre utántölteni (legalábbis 900-nál).
|
Levi990 | 121139 | 2018. június 11. 14:44 | Válasz erre: 121137 |
Versysnek hátsótengelye jóformán a vezető segge alatt van. Ha felülsz te, az utasod és még teszel fel egy dobozt is, a súlypont hátra mászik nagyon. Nézd meg a multistrada, 1000xr, 1290S, smt ezeknek mind az első tengely felé vitték el a súlypontot. A 650-es versysnek is ez a baja, rajta ülsz a hátsókeréken míg pl egy f800gs-nek hátrébb van a tengely, be tud támasztani a kanyarban. Ez a baj a 900-asal is. A tracer900-nak is idén meghosszabbították a hátsó villáját. |
Bimmer1 | 121138 | 2018. június 11. 14:26 |
Sziasztok! Túl vagyok az idei olajcserén, de a szerelő valószínűleg tultoltotta (szerinte leengedte az osszes olajat mindket helyen es annyit toltott bele ami elovan írva, mellesleg evek ota hozza hordom eddig nem volt gond). Ennek ellenere az ellenorzo ablakban fullon van es szinte vizszintesbe kell donteni a motort ahhoz hogy megjelenjen a szint. Mi lehet a gond? Valahova nem folyik le és s ezert van fent tulsok olaj? Vagy ha tulontotte valahogy akkor okozhat-e gondot a sok olaj vagy majd elfogyogat? |
lendvai | 121137 | 2018. június 11. 14:22 | Válasz erre: 121136 |
Ööö...erre nem is gondoltam, miért? Azért, mert lehagyták a képről a tükröt, esetleg a villaszög miatt? :-)
|
Levi990 | 121136 | 2018. június 11. 14:12 | Válasz erre: 121135 |
A kép meg is mutatja hogy miért jobb a geometriája a ducinak :)
|
lendvai | 121135 | 2018. június 11. 11:08 | Válasz erre: 121131 |
Az én ízlésem különbözik, nekem az olasz ribanc még mindig nagyobbat üt. :-) Különösen ezzel a matricázással.
![]() |
lendvai | 121134 | 2018. június 11. 10:05 |
Én csak egy zöld kerítésdarabot tudok felmutatni. :-) De hogy ez milyen dögletes meló nyáridőben, 15 óra munkával 15 méter trapézlemezt tudtam a helyére csavarozni. Utána úgy éreztem mintha kilapátoltam volna egy komplett szénszállító tehervonatot.
|
lendvai | 121132 | 2018. június 11. 08:25 | Válasz erre: 121130 |
Nekem úgy tűnt fölötte van, de elég kényelmtlen a pozíció, nem tudom 350-ről fékezve mennyire lehet átnyúlni oda versenykörülmények között. Más gépen szintén bovdenesnek tűnő tekerőgombot láttam, de persze az nem biztos, hogy bovden, de a köpenye úgy nézett ki. Viszont a Movistar Yamahák kis karja körül is nagy titkolózás van, a cikk nagyjából találgatás volt a csöpögtetett infók alapján. Lehet hogy Cal Crutchlow motorja volt, talán ő volt nem megszokott dobogós egyszer talán, de sajnos nem emlékszem rá, de ha megint meglátom csinálok képet róla.
|
kawa550 | 121131 | 2018. június 11. 00:14 | Válasz erre: 121129 |
Azon én is szeretnék jól mutatni. :)))))))))
|
kawa550 | 121130 | 2018. június 11. 00:13 | Válasz erre: 121128 |
Nem a kuplungkar alatt van egy másik kar a hátsóféknek hogy kézzel is lehessen fékezni mint a stunt motoroknál?
|
Robi70 | 121129 | 2018. június 10. 21:34 | Válasz erre: 121121 |
A ződ egy szép szín. Az 1000es versysen is nagyon jól mutat. Én meg az 1000es versysen mutatnék jól!:) Talán. De, hogy vágyom rá, az biztos.:)
|
lendvai | 121128 | 2018. június 10. 20:55 |
Valaki rajtam kívül észrevette már, hogy bizonyos versenymotorokon a kuplungkar fölött egy ugyanakkora másik kar van? Más típusnál egy tekerőgomb. Pontosan nem emlékszem, hogy SBK vagy MotoGP volt, idén láttam amikor körbekamerázták a dobogósok gépeit. Tudja valaki mire való az az extra kar? A MotoGP Yamahának van, ennyit találtam a neten, de az kicsi és a kuplungkar alatt található, állítólag a váltóhoz van köze, de ez meg ugyanakkora volt, mint a kuplungkar.
|
kormi1313 | 121126 | 2018. június 10. 20:16 |
Hát már megint felborultam mint a büdösbogár. Az indexemnek annyi. Álló helyzetben. Jobbra lejtett az asztalt. Három doboz meg a párom elhúzott. Még jó hogy füves puha részen landoltunk. Hazajövök horvátoktól és eladom a gyalázatost! Nem való nekem. Valami kabrió kéne. Az nem borul olyan könnyen. |
camerafire | 121124 | 2018. június 10. 08:46 |
Sziasztok! Valakit érdekel ez a doboztarto szett? Tavaly jól átvertek vele mert össze-vissza meg van deformálódva, de biztos van használható része. ![]() |
kawa550 | 121121 | 2018. június 9. 20:52 | Válasz erre: 121119 |
Mert látens kawabuzi ő is, azér'. Most nem azé', de tessenek Robi pólójára koncentrálni...:))))))))))))) A rossz szeműeknek fordítok: i love limeride
![]() |
kawa550 | 121118 | 2018. június 9. 20:36 | Válasz erre: 121117 |
A hegesztés nem szupermodell, nem kő szépnek lennie, csak tartson! :))))))))))
|
lendvai | 121117 | 2018. június 9. 20:01 |
kawa550 | 121115 | 2018. június 9. 14:04 | Válasz erre: 121113 |
Ja, valami ánglius a csávó, meg is szólták a többiek, hogy túl sok árnyalata van a zöldnek a képen, át kéne festeni az ajtót meg a fát....:)))))))
|
kawa550 | 121114 | 2018. június 9. 14:03 | Válasz erre: 121112 |
Ó! Ezt is ki lehet próbálni ha majd levették a gipszemet? Nyugodtan ideadhatod, baromi ügyesen fékezek! :)))))))))))))
|
lendvai | 121113 | 2018. június 9. 13:30 | Válasz erre: 121111 |
Igen, ilyet, ugyanilyen kis fejidommal, arra nem emlékszem, hogy a lámpa kerek volt vagy szögletes. Az biztos, hogy nem ez volt, mert ez a környék inkább tűnik angolnak, mint Heves megyeinek. :-)
|
kawa550 | 121111 | 2018. június 9. 12:03 | Válasz erre: 121100 |
Ilyent láttál Tibike? Ezt a cípséget konkrétan szolid 200 lóra húzták fel, a tulaj szerint 314 a vége. :)))))))
![]() |
kawa550 | 121110 | 2018. június 9. 11:49 |
A mai nap unaloműzéseként lekaptam a tankot meg kivettem a gyertyákat, hogy utána járjak a múltkori nagy esőben motorozásnál tapasztalt bedadogásnak. A gyertyák körül sehol nem látszik víznyom, gumikupakok szépek, jól zárnak, kábeleknél se látok problémát. Abból ítélve hogy az erővesztés jelentősnek tűnt, arra gondolok hogy esetleg a trafóknál kaphatott vizet és egyszerre 2 henger akadozott, mert 1 henger kiesése alig észrevehető normál közlekedés közben, azokat a kábelnél körbekenem loctite pasztával, biztos ami ziher, meg ugyan ezért a pipák kupakjait is ilyen melegtűrő szilikonzsírral. Oszt vak is aszonta, meglássuk. Hamárhomár alapon mértem egy kompressziót is a kínai csoda főpróbájaként mivel úgyis kinn vannak a gyertyák, örömmel jelenthetem, hogy a nagykorú rexike gyári 9-13bar értéke még mindig 12 felett van minden hengerben, gyaníthatóan nincs szarrá kopva. :)))))))))) |
kawa550 | 121109 | 2018. június 9. 11:37 | Válasz erre: 121107 |
lendvai | 121108 | 2018. június 9. 10:57 | Válasz erre: 121107 |
Szeretném felhívni a tisztelt kolléga figyelmét, hogy már sokadszor fejezi ki abbéli kívánságát itteni motorosok felé, hogy valami baj érje őket. Ez itt nem szokás, ezért azt javaslom ha csak ilyen módon tud kapcsolatot teremteni másokkal akkor talán egy másik topikba kellene beleszólni kéretlenül. Én alapvetően asszertív módon igyekszem az adott társaságban nem elfogadott módon módon megnyilvánulókat kezelni, de van az a határ, amikor ez a fajta módszer már nem alkalmazható. Mivel a kolléga már a szűkebb, számomra fontos és szociálisan érzékenyebb társaságban is kiverte a biztosítékot az ilyen megnyilvánulásaival ezért arra kérem gondolja ezt át és tegye meg a szükséges lépéseket a változtatás felé, vagy viselje a következményeket.
|
night-rider | 121107 | 2018. június 9. 10:17 | Válasz erre: 121106 |
Itt a neked való tibike..ezzel boritékolt a pofára esés..
![]() |
lendvai | 121106 | 2018. június 9. 09:08 | Válasz erre: 121105 |
A méregetéstől nem lesz nagyobb, a fejlődés a lelkiekre vonatkozott. :-) Az időjárásra való tekintettel nem ezen a hétvégén lesz kipróbálva a Multistrada. Marad a horganyzott zárt szelvény hegesztés. :-) |
kawa550 | 121105 | 2018. június 8. 23:10 | Válasz erre: 121104 |
Ezt a részét a Ritával beszéld meg, ha ő elégedett, miattam maradhat akkora amekkora....:))))))))))))
|
lendvai | 121104 | 2018. június 8. 23:06 | Válasz erre: 121103 |
Na, belerántottál egy pöcsméregetésbe. :-) Fejlődnöm kell még. :-)
|
kawa550 | 121103 | 2018. június 8. 22:50 | Válasz erre: 121102 |
Fogok. Majd. Eccer. Valamikor. Talán....:)))))))) Bár addigra már zzr1400 lesz, oszt csak röhögök az ilyen 1.3 alatti bicikliken....:D |
lendvai | 121102 | 2018. június 8. 22:48 | Válasz erre: 121101 |
Mondtam már, fogsz te még egy 1260-as Ducati mellett sírdogálni. :-)))))
|
kawa550 | 121101 | 2018. június 8. 22:40 | Válasz erre: 121099 |
Valami dereng, csak ezzel az injektoros MOTOR képzavarral nem tok mit kezdeni. Az ilyen ezres alatti karácsonyfa díszeket nem robogónak híjják? :))))))))))))))
|
lendvai | 121100 | 2018. június 8. 22:28 |
Jut eszembe, ma Hatvanban jött szembe egy ZRX ha jól tudom azzal a Lawson-féle trikolor fényezéssel. Szép vas ez a ZRX, na. :-)
|
lendvai | 121099 | 2018. június 8. 21:21 | Válasz erre: 121096 |
Emlékszem, amikor a tanulatlan kolléga az elmaradott injektoros motorja szívócsőszinkronjához hébe-hóba használt manométerét akasztottuk a hipermodern karburátorsorra, de ez a ZRX annyira űrtechnika, hogy elsőre nem is sikerült behangolni. :-)))))?
|
kawa550 | 121098 | 2018. június 8. 19:29 | Válasz erre: 121097 |
ati5995 | 121097 | 2018. június 8. 19:20 |
És mindezt gipszelt kézzel....lassan már indulhatsz is vele.. Első féket kösd ki... |
kawa550 | 121096 | 2018. június 8. 19:01 | Válasz erre: 121094 |
Itil900 | 121095 | 2018. június 8. 18:43 |
Szombaton megyünk egy kisebb körre. Bp- Kesztölc T.bánya Csákvár Szfvár Bp. Nyugis túra, minimális vadulással. Csatlakozik valaki?
|
Itil900 | 121093 | 2018. június 8. 14:02 | Válasz erre: 121092 |
Eltört egy bögrém, fülét felajánlom pótlására
|
kawa550 | 121092 | 2018. június 8. 13:57 | Válasz erre: 121091 |
Békaphassák kendtek!:))))))) Sárvédő a helyén, egész jó lett, az élein ahol függőlegesen állt mikor lefújtam, ott nem annyira szép, de ma kapott oda még egy réteget, aztán 1-2 hét múlva elsimítom mikor már keményre kötött. Plexi javítva a helyén, gyújtásfedél szépen lefestve a helyén, új víztiszta indexek a helyükön, még egy helyzetjelő izzó kell és a lámpa is mehet vissza. Utána már csak a doboz fülét kell valami okossággal pótolni.
|
Itil900 | 121090 | 2018. június 8. 08:36 | Válasz erre: 121089 |
Én pont ilyen célra tartok magamnál egy beszáradt ecsetet, de szívesen kölcsönadom! :))
|
Fido71 | 121089 | 2018. június 7. 21:06 | Válasz erre: 121087 |
Én élvezettel fogatok mindenféle szerszámot bárkiben. Van bennem némi szadizmus. Szólj, ha segíthetek... ;)
|
jobbkormanyos | 121088 | 2018. június 7. 20:57 | Válasz erre: 121086 |
Polírral ki fog jönni ! A festő először felpolírozta az egészet normál pasztával, azután valami finomabbal fényezte. |
kawa550 | 121087 | 2018. június 7. 20:12 | Válasz erre: 121085 |
A jobbot tényleg nem lenne egyszerű, a balt meg nem tom, mert a gipsztől nem tudom megfogni a kést, satuba fogott késsel meg nem alázom magam önygyilokilag. Asszem kénytelen leszek sztéjin'alájv hogy tovább boldogíthassalak benneteket. :)))))))
|
kawa550 | 121086 | 2018. június 7. 20:09 | Válasz erre: 121084 |
Mivel komoly embernek ismerlek, és úgy tűnik tudod miről beszélsz, így hallgattam rád, telibefújtam cípen az egészet. Ha nem lesz jó, te vagy a hibás! :)))))))) A sokadik réteg után szépen elkezdett terülni meg tükrösödni, már visszatükröződik benne a környezet ahogy tankon is, szerintem jó lesz. Persze a háztáji baleset nem maradhatott el, a legvégén csak beleszállt egy apró szösz, meg az olcsó pisztoly is beletüsszentett egy különálló cseppet, de azokat szerintem egy jó kis polír kiveszi 1-2 hét múlva ha már keményre kötött. Mosmá megyen lefelé a nap, majd holnap csinálok képet. |
cizi | 121085 | 2018. június 7. 19:18 | Válasz erre: 121083 |
...persze, felvágom! Könnyen mondod, ha a gipsz véd!:)
|
jobbkormanyos | 121084 | 2018. június 7. 18:28 | Válasz erre: 121083 |
Metál festéket én nem csiszolnám, hanem egyből rá a lakk.
|
kawa550 | 121083 | 2018. június 7. 15:59 |
Itil900 | 121082 | 2018. június 7. 13:37 | Válasz erre: 121081 |
Szerintem bevonul katujának, de nem tud szabadulni a vastól...
|
MentoL | 121081 | 2018. június 7. 08:38 | Válasz erre: 121079 |
Jó, de ilyen színt akartál? (valami erdészmotor lesz?)
|
kawa550 | 121079 | 2018. június 6. 16:18 | Válasz erre: 121073 |
Sajnos nem tévedés, ez a kép tényleg a fényezés és lakkozás után készült. Az a szájbakúrt lakk amit adtak, már fújás közben gyanús volt, mert nem átlátszó víztiszta, hanem ilyen opálos fehéres volt, ilyent már láttam, kötés közben kitisztult, de ez bazmeg még be is pelyhesedett száradás közben, olyan lett a felület mint a bársony, csiszolhattam vissza az alapokig a picsába az egészet, oszt kezdhetem elölről, szerencsére maradt elég festék még egy átfújásra.
|
lendvai | 121078 | 2018. június 6. 16:14 | Válasz erre: 121072 |
Kicsit retro, de mostanában trendi, hogy összegyűjtsek néhány divatos kifejezést. :-) Remélhetőleg hegesztened nem kell, akkor még lehet, hogy szép marad. :-)))))
|
lendvai | 121077 | 2018. június 6. 16:12 | Válasz erre: 121074 |
Ebben különbözik a szemléletünk, én ennélfogva másként működöm. Hallottam már olyanról, aki motoros baleset áldozat lett, de mégis motorozom, elvégre ennyi kockázat megfűszerezi az éveimet. Ahogy Burt Munro mondta, öt perc alatt többet élhetsz egy motor nyergében, mint más egész életében. Így aztán ha tisztának tűnik a helyzet, akkor kikanyarodom. Ha egymás mellett van két utca, akkor persze van kockázata, azt eldöntöm magam. :-) Na meg milyen életem lenne, ha végig a haláltól rettegve élném le? :-))))) |
Nmiki | 121074 | 2018. június 6. 15:50 | Válasz erre: 121062 |
Én azt tartom, hogy aki indexel, az lehet, hogy nem egyenesen megy tovább....... Nem bízom senkiben sem az indexet illetően. A szomszédasszonyom is úgy törte össze az előző autójåt, hogy kifordult egy irányjelzőt használó másik autó elė, aki a kereszteződés után szándékozott (volna) megállni. Inkåbb kivárom azt a pár másodpercet, míg tutira el kezd fordulni a másik jármű.
|
Fido71 | 121073 | 2018. június 6. 15:08 | Válasz erre: 121072 |
Elég szar munkát végeztél, ha ez már fényezve és lakkozva van... ;)
|
Tomchy | 121071 | 2018. június 6. 13:35 |
Tudom, messze van, de egyszer jártam a Szegedi Tudományegyetem Műszaki Karân, és ott láttam egy mérőpadot a mélygarázsban. Talán az is megér egy telefont http://www.mk.u-szeged.hu |
lendvai | 121069 | 2018. június 6. 12:51 |
Bele akarok nézni a motor agyába, hogy egy esetleges finomhangolást eszközölhessek rajta, na meg az alternatív AFR térkép hatására is kíváncsi vagyok, hát nem gondoltam volna, hogy ilyen nehéz motorkerékpár fékpadot találni itt a krnyéken. A Maminak van egy, de oda regisztrálni kell a különféle kiszállásos programjaik alkalmával, viszont cserébe ingyenes. Én viszont nem nagyon szeretnék fél napokat várni alkalomadtán, eddig egyedül az Omega Motort találtam Gyöngyösön akiknek van fékpadjuk motorhoz. Ha valaki tud még ilyet a környéken megköszönöm ha megosztja. |
kawa550 | 121068 | 2018. június 5. 15:50 | Válasz erre: 121064 |
Nekem erre már reflexem alakult ki az osztrák nyuggereknek köszönhetően. Ha balra indexel, még nem biztos hogy jobbra is fog menni, inkább kivárom.
|
lendvai | 121067 | 2018. június 5. 15:27 | Válasz erre: 121065 |
Ja igen: ezek a helyzetek autóval adódnak, nem motorral.
|
lendvai | 121066 | 2018. június 5. 15:25 |
lendvai | 121065 | 2018. június 5. 15:17 | Válasz erre: 121064 |
A helyzetet tisztázandó: az óvatosság nem állja meg a helyét, mert a nyílegyenes úton jól látják, ahogy jövök, így azt is, hogy az indexet a kereszteződéshez közeledve kapcsolom be. De még ha kinn hagynám akkor is lenne bőven idejük kikanyarodni, mert általában kb 200 méterre vagyok tőlük, így hacsak nem piros MTZ-vel vannak nem lehet gond. :-) A bóklászó házszám vagy parkolóhely keresőket már jól ismerem, tartom a távolságot, általában mögöttem bukkan fel egy-egy sötét sakkfigura, aki türelmetlenkedik ilyenkor. :-))) |
Englishman | 121064 | 2018. június 5. 14:03 | Válasz erre: 121062 |
Bár igazad lenne és ennyi defenzív vezető lenne! Én is ilyen "sötét" vagyok: amíg a lekanyarodó szándéka nem 100%-ig nyilvánvaló, addig nem kanyarodok ki senki elé. Ahogy Mati mondja, lehet az egy kint felejtett index (nem csak motorosé). A legszebb, mikor a kereszteződéshez érve mégsem kanyarodik be, hanem elmegy, elcsorog az orrod előtt, aztán amikor kikanyarodtál mögé és böknéd a kettest, vagy hármast, ő csinál egy leszúrt Rittbergert, mert meglett a házszám, amit keresett. Persze, a sötétség faktor is benne lehet. |
mati12 | 121063 | 2018. június 5. 13:16 | Válasz erre: 121062 |
Szerintem ez csak szimplán óvatosság az autósok részéről,ami talán nem is akkora probléma nintha kivágnának az ember elé egy kintfelejtett irányjelző miatt. Mert azért arra is van bőven példa,hogy a jólképzett figyelmes motoros egy kanyarodás után sinán "végigindexel" még egy 10 km hosszú szakaszt is. De mint ugye tudjuk Bmwéjéknél ez sem fordulhat elő mert kanyarodás után 100 méterrel automatán visszaveszi az indexet..:) |
lendvai | 121062 | 2018. június 5. 13:00 |
Mivel napi szinten vezetek sokféle helyzetet tapasztalok. Mostanában tűnt fel, hogy ha a főútról lekanyarodok az alsóbbrendű útra és ott várakozik egy vagy több jármű a kikanyarodásra hiába teszem ki az irányjelzőt sokszor száz méterekkel előtte, hadd lássák, hogy én be fogok kanyarodni, jöjjenek nyugodtan, de nem! Ott állnak és megvárják, míg kanyarodni kezdek és minden kétséget kizáróan bebizonyosodik, hogy tényleg azt jelenti a villogó irányjelzőm amit csinálok. Nem igazán értem, de gyanítom, hogy vagy a világát nem tudja az adott autó vezetője és azért várakozk, vagy attól tart, hogy szemét módon kiraktam az indexet, majd amikor ő gyanútlanul kikanyarodik akkor én szándékosan összetöröm az autóját. Meg magamat is, mert ez a hobbim. :-) Ez esetben ez egy elég szomorú kórkép a magyar közlekedési kultúráról és a fejekben uralkodó sötétségről. Én rendszeresen figyelem az ilyesmit és ha valaki az irányjelzőjét használva lehetővé teszi, hogy kikanyarodjak mielőtt ő a kereszteződéshez ér akkor azonnal indulok is. És soha nem történik semmi kellemetlenség. |
lendvai | 121061 | 2018. június 5. 12:44 | Válasz erre: 121053 |
Szó sincs borpincéről, tiszta vagyok, mint a frissen nyírt báránka. :-) Sőt, ebben a hónapban egy korty alkoholt nem fogok fogyasztani. Kezd kényelmetlenné válni a mostanában észrevehetővé vált külső-belső zsírréteg, gyanítom a szittyó is közreműködött benne. :-)))) Még a végén nehézlégzésem lesz a motoros cuccban ücsörögve. :-)))) |
kellerzs | 121060 | 2018. június 5. 10:18 |
Sziasztok! Segítségeteket kérném, a páromnak van egy honda CBF600 karbis mocija. Olyan gondom van vele, hogy ki lett tisztítva a karbi mert nehezen indult. Most pöccre indul de 5000-es fordulatnál ledadog. Ha kiveszem a légszűrőt akkor hibátlanul megy rendesen kiforog. A gyertyák feketék, sok ü.a-t kap. A TDM-nél nem volt soha ilyen problémám, esetleg valakinek van ötlete nagyon megköszönném. Üdv |
Tomchy | 121059 | 2018. június 5. 08:25 | Válasz erre: 121058 |
Ok. - Csak a szerdai napra szól - Nem kértem, és nem is kérek érte semmit, aki kéri, egy kösziért viheti. |
night-rider | 121058 | 2018. június 5. 08:03 | Válasz erre: 121057 |
az egész heti rendezvényre vagy csak a szerdai napra szól?..mondjuk én már megvettem holnap húzok is lefele,de pontosithatnál.. és mennyiért válnál meg tőle.
|