3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1

Kérlek jelentkezz be

Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Yamaha TDM
Következő oldal

csokabi 96556 2015. június 28. 14:40   Válasz erre: 96555
Csak tipp volt. Nem ismerem az gépjármûgyártók gondolkodásmódját, azt tudom csak, hogy a költséghatékonyság szent és sérthetetlen nekik. Szívbaj nélkül szerelik be a hibás alkatrészeket is, ha ezzel tudnak spórolni. Megtették ezt már légzsák patronokkal és kerékagyakkal kapcsolatban is amik ehhez a tûzkarikához képest még életveszélyesek is.
    

Flenegen 96555 2015. június 28. 14:24   Válasz erre: 96553
Nem gondolom, hogy az euro 3 vagy 4 minõsítésen múlna a dolog. Elõfordul, hogy valami használat közben mutatja meg a gyenge pontját, ott módosítanak az alkatrészen és a gyári alkatrész program már felajánlja a módosított alkatrészt.legyen az kerékcsavar vagy bármi más.
    

Flenegen 96554 2015. június 28. 14:20   Válasz erre: 96550
A 2.0 benzinesekkel volt gond de ugye az ford motor. Dieselnél nem találkoztam ilyennel. Egy motorunk volt amit 1000 km után új autóban cserélni kellett gariba, kopogott alapjáraton. Nem is engedte a gyár szétszedni, küldtük vissza japánba. A Dpf et csak azért kérdeztem, mert ott nõ az olajszint nem pedig csõkken. A részecskeszûrõ nélkülieknél volt olajfogyasztás ott az említett porlasztó allati tûzkarikákat cserélgettük.
    

csokabi 96553 2015. június 28. 14:15   Válasz erre: 96550
Gondolom az euro3-as motoroknál már korábban kiszúrták a tömítés hibáját, de nem ítélték olyan súlyosnak. Aztán amikor váltottak euro4-re akkor csinálhattak egy sor kisebb javítást és módosítást ami érintette az említett alkatrészt. Szerintem ezért írta úgy ahogy írta Flenegen.
    

kormi1313 96552 2015. június 28. 13:53  
Szevasztok!

Most ismétlik a moto Gp futamot a digi sport tv 1 en. Már ha van aki tegnap lemaradt!
    

Fido71 96551 2015. június 28. 13:53   Válasz erre: 96541
0,8 mm alatt cserés a használati szerint.

    

Kilos 96550 2015. június 28. 13:38   Válasz erre: 96536
Dezsõ ezt Te ne olvasd el!

Flenegen, és 140 - 160 ezret futott Mazda6 2.0 fõtengely törést vagy vezérmû tengely megszorulást láttál már - mert én már többet is! egyébként halovány gõzöm sincs mi köze a porlasztó tömítésnek a dpf-hez.
    

kawa550 96549 2015. június 28. 12:56   Válasz erre: 96548
Nem mind1 hogy füst vagy vízgõz, és az se hogy szurokszerû vagy fékporos víz csöpög ki. És ha nem víz volt, akkor ott gond van, de nem a betéttel hanem a dugó tömítésével vagy esetleg a telóval, mert más olaj nincs a környéken, és egyik se kerülhetne ki a levegõre normál esetben. Mer annyira azé csak ne legyé má erõs hogy vizet préselsz a fékbetétbõl, nem a 77 magyar népmese ez.....
    

Hitmanus 96548 2015. június 28. 12:33   Válasz erre: 96547
Akkor ezek szerint normális, hogy egy nagyobb tempóról való megállás után, füstölgött a fékem és valami szurok szerû takony csöpögött ki a betét és a hátlap lemezkéje közül?

Ha igen, akkor szívesen használom így:-)
    

kawa550 96547 2015. június 28. 12:17   Válasz erre: 96541
Amíg azok a kis vájatok ilyen szépen látszanak, addig az a betét nem cserés, ha kicsit megéget és mostanában nem tervezel lejönni a glocknerrõl, akkor maradhat, ha meg is égett vagy üveges lett, az lekopik, meg akár magad is lekoptathatod mielõtt visszateszed, valami simára fektetett finom smirglivel.
Perzse ha pénz nem számít, akkor mehet bele az új.
Egy cserés betét nálam ilyen, és ez még egy szebb darab, az ellenoldali egy kicsit ferdén futott, a belépõél már fél milli se volt.
    

csokabi 96546 2015. június 28. 12:00   Válasz erre: 96543
Hamarosan Dezsõ, hamarosan...:)))

    

csokabi 96545 2015. június 28. 11:54   Válasz erre: 96539
:))))))

    

csokabi 96544 2015. június 28. 11:54   Válasz erre: 96540
Alapszabály, hogy tudatmódosítóval a szervezetünkben nem megyünk mocit venni:))) Durván fájdalmas lenne a kijózanodás:)))
    

dinnyemag 96543 2015. június 28. 11:49   Válasz erre: 96538
Indulj el. Fõzök egy jó kávét mire ideérsz, elég jó ebéd is van. Tárgyaljuk ki:-)))
    

Lomha 8V 96542 2015. június 28. 11:38  
Köszönöm mindenkinek az üdvözlést!

Karex: Ezt szeretném megtartani huzamosabb ideig, nagyon vágytam egy TDM-re. De úgy kérdezted, mintha minden motorom csak 3 hónapig lett volna meg. :D

Hitmanus: Én cserélném ezeket a betéteket. A TDM új nekem, de ahogy néztem, a jobb oldali gyertyához a burkolat levételével és a hûtõ elmozdításával lehet hozzáférni.
    

Hitmanus 96541 2015. június 28. 11:26  
Sziasztok!

Ti cserélnétek már betétet a képek alapján?Tegnap picit sikerült füstölgõsre fékeznem.Illetve a gyertya csere nagyon szopós?
Speckó gyertyakulcs kell hozzá és nagyon le kell bontani a gépet, hogy hozzáférjek?
    

Endruz 96540 2015. június 28. 11:18   Válasz erre: 96537
Csabi, jó ez az irány a három betûs után már csak egy lépés, hogy B-vel kezdõdjön....:-)))
    

Fido71 96539 2015. június 28. 11:16  
Csokabi, Cizi.
Látom Degecrõl jöttetek... :))))

A többieket szeretem. :)))

    

csokabi 96538 2015. június 28. 10:48   Válasz erre: 96534
Ezt a piperkõcözést majd még kitárgyaljuk...:)))
    

csokabi 96537 2015. június 28. 10:44   Válasz erre: 96532
Ne is mond! Mindig a vigyorgó képed ugrik be, ha egy KTM-t vizslatok:)))
    

Flenegen 96536 2015. június 28. 10:33  
Hát én még dpf es mazdába olajszint csökkenést csak akkor láttam amikor az olajteknõbõl a leeresztõcsavar kiesett....
    

dinnyemag 96535 2015. június 28. 10:29  
Közben rájöttem mi a dpf, van az autóban és nem látok sehol olajfolyást.

    

dinnyemag 96534 2015. június 28. 10:15   Válasz erre: 96532
Azért kell KTM a piperkõcnek, mert megy a színe a hajához:-)))))
    

dinnyemag 96533 2015. június 28. 10:14  
Király, majd itt a ház elõtt kicserélem azokat az alátéteket, biztos ezzel benne leszek a tv-ben:-)) És azt se tudom, mi az a dpf:-( Na majd boldogan töltök utána az olajnak.
    

cizi 96532 2015. június 28. 09:36   Válasz erre: 96530
Úgy látom sikerült bogarat ültetnünk...., megmondtam két éve! KTM??
    

csokabi 96531 2015. június 28. 09:23   Válasz erre: 96529
Fidó a sebesség megszállottja...:)))
    

csokabi 96530 2015. június 28. 09:21   Válasz erre: 96520
Az, hogy mi kerül majd haza és mikor, az még egy nagy kérdés. De most már legalább játszhatok az új motor gondolatával is:)
Ja, a motor kategorizálásánál mentünk el egymás mellett. Itt pont a magas javítási költségek miatt vesz majdnem mindenki (aki megteheti) új motort és autót. Az idõszakos karbantartásokon kívül nem szeretnének rá többet költeni. A 70 euró egyébként egy KTM-et forgalmazó, de mindent szervizelõ mûhelyben volt kirakva. Mazda szervizben 100 euró/óráról tudok biztosan. Kocsinál még a téli sózás is indokolja a mielõbbi cserét. Így próbálják minimalizálni az extra kiadásokat.
A casco meg jó dolog, de itt is érvényes Tomi megállapítása, hogy mást jelent 70 euró otthon és mást itt.
    

cizi 96529 2015. június 28. 09:17   Válasz erre: 96527
Ne sajnáld tõle azt az egy liter olajat, azt nézd, hogy mit kapsz érte cserébe!:))
    

csokabi 96528 2015. június 28. 08:56   Válasz erre: 96527
De te mekkora vagy?! Szerencsétlen bringa úgy van vele, mint mi a pálesszel. Lélekerõsítõnek használja...:)))
    

Fido71 96527 2015. június 28. 08:32  
Nem értem mit görcsöltök az olajjal?
Nekem a Babetta 1000 km-ént megeszik 1 litert...
Pedig az csak 50-es. :)))))

    

Flenegen 96526 2015. június 28. 06:27   Válasz erre: 96525
Baki tényleg. A dpf nélkûli 6-osoknál volt ilyen hiba. És ha jól emlékszem módosított tömítõ alátétekkel meg is oldódott a probléma.
    

Kilos 96525 2015. június 27. 23:56   Válasz erre: 96500
Dezsõ! A Mazda 6 2.0 dízelnél a magasnyomású porlasztók alatti tömítõalátéteket kell kicserélni, ott eszi meg az olajat.

Csokabi, sajnos meg kell, hogy erõsítselek a 96501 hsz-ben. Nem szeretem az általánosításokat, mert minden eset "egyedi" de, ha valami már túl gyakran fordul elõ akkor bizony könnyû mindenkire vonatkoztatni.
A már említett Mercedes ML-nél amikor kértem a motor kiszerelését a "márkaszerviz szerelõi" elõször csak vakaróztak, aztán nagy nehezen eldöntötték, hogy ez a motor valószínûleg lefelé fog kijönni. Akkor már gyanús volt, hogy ezek a szakik még nem javítottak sosem ilyen gépet! Aztán amikor felemelték az autót -megdöbbenésemre- teljesen határozottan és azonnal leengedték az automata váltóból az olajat! - mind a kilenc litert, bele a fáradt-olajos tartályba! 15 ezret futott olaj volt! Nesze neked 80 eFt!!!! Levehették volna a motort váltóval együtt is de, a váltót levehetik külön is olajjal együtt! Persze ezt a hibát is be lehet ismerni, talán még elnézést is lehet kérni, de attól még az a fiatal autószerelõ nem lesz szakember! - és meggondolandó, hogy legközelebb is odavigye-e az ember a kocsit szervizbe.
    

scopy 96524 2015. június 27. 23:40  
Üdv az új tagunknak!

A László k nevében köszönöm! (Gyagyás vagy Te is Zsuzsi! És kedves... meg szép...Noh hagyjuk!)

:-))))))

Még olvasgatok Karex. Két hét... És csak néhány szabad percem volt, meg sok szép élménya családommal. Pótolom.

A kuplung bowden nagyvasosan, házhoz szállítva közel 9.000.- forint az Elnök Úrra. (3VD 91-es )
    

tudike 96523 2015. június 27. 23:16   Válasz erre: 96508
Bódog? :O Úgy tudtam hogy Balog... nah mindegy. :))) Családilag kívánjuk a Lászlóknak...:)

    

tulok99 96522 2015. június 27. 23:00   Válasz erre: 96501
szóval azt a részt néztem be erõsen, hogy más értékû és korú gépekõl beszéltünk.
    

tulok99 96521 2015. június 27. 22:58  
Dezsõ! szerintem is sok az az olajfogyi egy kicsit. bár az a tapasztalatom, hogy egyre inkább elfogadott minden márkánál az olajfogyasztás, tehát lehet akár normális, én mégis visszataszítónak tartom. meg a 20-30 ezres olajcserét is.
    

tulok99 96520 2015. június 27. 22:51   Válasz erre: 96501
Csabi! a világért sem szerettelek volna megsérteni, viszont arról nem szólt a fáma, hogy neked lassan hazakerül egy új sokmillás moci... egy 900-as tdm-ed volt, nem tudom milyen évjárat, de jelenleg én is azt szeretnék venni, durván max 1 millát szánok rá... millió alatti motorról beszélünk, nem 5 millásról, meg 10 évesrõl, nem újról. az hogy arra felé nem lehet magadnak otthon ablakmosót utántölteni mert a keletkezett veszélyes hulladékot ( téli ablakmosós flakon ) nincs hová leadd, azt sajnálom, illetve innen nem tudhatom. ha pedig nemzetközi kocc van, akkor alapból törvényi elõírás, hogy rendõrt hívsz, még ha meg tudnál egyezni akkor is. ebben az esetben pedig nem azon fog múlni hogy a biztosító tejel-e, hogy neked hány biztosításod van, meg ki milyen állampolgársággal rendelkezik. van a cascoban fantázia, egy új, nagyértékû jármû esetében. amikor az ismerõs vett egy új g astrát anno 2.4 millióért, és ment vele évi 1200km-t, azt is falun belül, ott túlzásnak éreztem. :D
    

csokabi 96519 2015. június 27. 22:09   Válasz erre: 96517
Azt mondod izgalmas volt? Na, majd rákeresek, hátha valaki feltöltötte a csövesre.
    

csokabi 96518 2015. június 27. 22:07   Válasz erre: 96516
Szerintem az sem lesz nekik túl nagy kihívás, ha úgy érzik, hogy reális igény lenne rá. A fiatalabb generációt és a nem teljesen elvakult márkafanokat célozzák. Nekik meg nem gond láncra váltani, miután a tesztvezetésen belekóstolnak a 160 paciba.
    

pocak75 96517 2015. június 27. 21:55  
Ha már autó... ;-)
Nézte valaki ma a moto GP-t?
Szerintem az utolsó 10 kör különösen brutál volt

    

mati12 96516 2015. június 27. 21:50   Válasz erre: 96514
Majd ha megtanulnak kardánt építeni,talán akkor.
    

Karex 96515 2015. június 27. 21:28   Válasz erre: 96494
Üdv újra a TDM táborban! Remélem tartalmas olvasnivalóval töltöttük meg a fórum oldalakat míg nem voltál.
Lomha 8V: szép gép, marad egy darabig, vagy ez is csak idõleges vas alattad?
    

csokabi 96514 2015. június 27. 21:03   Válasz erre: 96510
Addig nem veszek motort amíg nem próbálok ki párat az oszik palettájáról. Ez a SA sok potenciális vevõt el fog szipkázni a BMW-tõl és a többi konkurenstõl is.
    

csokabi 96513 2015. június 27. 20:59   Válasz erre: 96507
Üdv! Szép, kerek bemutatkozás volt. Ha már úgyis követed egy ideje az itt folyó beszélgetéseket, akkor tudod, hogy mi a pálya. Kérdezz és kommentelj!:)
    

csokabi 96512 2015. június 27. 20:56   Válasz erre: 96506
És Tamás megcsillantotta rejtett diplomáciai képességeit...:)
Igazad van egyébként, kár ezen egymásnak feszülni.
    

nferro 96511 2015. június 27. 20:53   Válasz erre: 96507
Hohó!

Megint egy szép színû motor! Sok balesetmentest!
    

sc_zsolt 96510 2015. június 27. 20:49   Válasz erre: 96504
Ha teheted, próbálj ki egyet!
Én 990 Adv-re cseréltem a TDM-et és egy percig nen bántam meg. :)

    

Englishman 96509 2015. június 27. 20:00   Válasz erre: 96507
Üdv a fórumon!
Sok balesetmentes kilométert és szép élményeket hozzá!
    

Englishman 96508 2015. június 27. 19:59  
Estét mindenkinek!

Bódog László napot az illetékeseknek!
    

Lomha 8V 96507 2015. június 27. 19:29  
Sziasztok!

Steinbrunner Tibor vagyok, friss TDM tulajdonos. Siklóson élek, Dél-Baranyában, de Horvátországban dolgozom, Pélmonostoron. 30 éves vagyok, 11 éves korom óta motorozok. Sokáig szoci gépeim voltak, aztán egy Honda VT500C, majd egy Suzuki SV650, most pedig a TDM. Egy ideje követem a fórumot, de csak most regisztráltam, hogy megvan a motor. A friss szerzemény egy 2000-es évjáratú darab, kicsit foglalkozós állapotban, de alapjában véve rendben van. A végére pedig mellékelek egy képet a motorról. Köszönöm, hogy itt lehetek.
    

Fido71 96506 2015. június 27. 18:27   Válasz erre: 96501
Arról nem is beszélve, hogy mást "jelent" a 70 euró itthon és odakint.
Itthon úgy teszek, mint Zoli.
Ha kint élnék, akkor Csabi példáját követném...
    

Flenegen 96505 2015. június 27. 15:45   Válasz erre: 96500
Lehet, hogy normális, azonban szerintem kicsit sok az az olajfogyasztás. Nem folyik sehol?
    

csokabi 96504 2015. június 27. 15:29   Válasz erre: 96503
Sajnos még mindig más dolgok szívják el a lovémat, de a fõnök beígért egy õszi fizetésemelést (ez még csak a 4. hónapom:)) és lesz 13. havi is:)))
Azonkívül meg kéne néznem jobban magamnak ezt a KTM advencsört is, egész jó kiállású bringa... :)
    

dinnyemag 96503 2015. június 27. 15:06   Válasz erre: 96501
Vedd már meg azt a tehenet! Ha jövõre veszed, egy évi kamatot buksz, kb. 150 ajrót. Annyit megér egy szezonnyi motorozás:-)))
    

csokabi 96502 2015. június 27. 14:40   Válasz erre: 96500
Hogy normális-e azt nem tudom, de nem szokatlan. 18000 km van a 3,5 tonnásomban és kellett már rátöltenem cirka 3/4 litert. A VW dízelei is zabálják az olajat két csere között. Szóval elméletileg akár igazat is mondhatott az ember...
    

csokabi 96501 2015. június 27. 14:35   Válasz erre: 96490
Örülök Zoli, hogy sikerült egy kis vidámságot vinnem a napodba. Közben azért én is jót mulattam azon, hogy mennyi mindent próbáltál belemagyarázni a hozzászólásomba:)
Egyszerûsítem a kedvedért. Ha veszek 17000 euróért egy új Ténérét és teszem azt a magyar szakszerviz elcseszi egy idõszakos karbantartás alkalmával, akkor abból az életben nem látok pénzt vagy csak sokkal kevesebbet, mint kéne. Kilos vagy megerõsít vagy megcáfol ebben. Ha viszont a labanc márkaszerviz felejti ki az olajat, akkor jöhet az ügyvéd. Én meg közben nyugodtan hátra dõlök. Gondolom az elõtted is teljesen világos, hogy a garanciát azonnal buknám mihelyst saját kezûleg javítanám. A 2 ezres sufni szaki meg maximum lemoshatja a bringát.
Használt motornál már megcsinálnám az általad oly favorizált olajcserét (mert azért nekem is fájna az a 70 eurós órabér), de mihez kezdenék a fáradt olajjal? Itt nem veszik be a benzinkúton. A gyûjtõhelyen meg majdnem annyit kérnek kezelési költségnek, mint amennyibe újkorában került. Azonkívül kérdezd meg Dezsõt, hogy mennyire díjazzák errefelé az utcai szerelgetést (teremgarázsban vagy sima garázsban meg a szomszédok és a tulaj nem hagyná szó nélkül)!
A biztosításos észrevételedhez meg csak annyit fûznék hozzá, hogy kérlek ne hasonlíts az értelmes kollégádhoz. Magyar állampolgárként osztrák autót hajtok osztrák, lichtensteini és svájci utakon napi szinten. Találkozok szinte minden nemzet képviselõjével a közlekedés folyamán. Ne adj Isten karambolozok egy olasszal aki nem akarja elismerni a hibáját és még a papírjaival is gond van. Nem fogok vele küzdeni. Kihívom a yardot, hogy legyen jegyzõkönyv és közben hívom a biztosítási tanácsadót, aki azonnal felveszi a kapcsolatot egy ügyvéddel akit majd a biztosító kifizet. Ismét csak nyugodtan hátra dõlök. Azt már csak mellékesen említem meg, hogy ha új bringa kerül majd a házhoz, akkor alap a casco is. Most nem kéne a második szezonomat motor nélkül töltenem, ha a TáDén lett volna.
Az említett jogi biztosítás pedig mindössze 9 euró az 58 eurós kötelezõm mellé. Nem egy hátba vágós összeg, pláne egy ügyvéd óradíjához hasonlítva. Remélem visszaolvasva az elõzményeket és ezt a kommentet, már adja magát a mondanivalóm lényege...:)

Béke:))
    

dinnyemag 96500 2015. június 27. 14:01   Válasz erre: 96499
Szia!
Lenne egy off kérdésem, felteszem itt, hátha mást is érdekel. Szeptemberben vettem egy Mazda 6-ot. 2005-ös, 2.0 D elég jól felszerelt, normális ár és hitel 3 évre. 144 ezer volt benne vételkor. Azóta mentünk vele 11 ezret és eltûnt az olajból 1,7 liter. Hivatalos márkakereskedésbõl vettem, az ottani szerviz fõnöke szerint ez teljesen normális. Mondtam neki, hogy én egy idióta vagyok és elhiszem amit mond, de azért bosszant. 20 ezrenként kell cserélni az olajat, ezek szerint két csere közt min. 3-3,5 liter eltûnik. Nem füstöl az autó. De nem vagyok nyugodt, ha eszembe jut. Szerinted is normális ekkora fogyasztás?
    

Flenegen 96499 2015. június 27. 11:53   Válasz erre: 96498
Új autó értékesítésben mozgok 2007 óta. Azt gondolom némi tapasztalatom van már, ha megengeded Mester pár dolgot saját szemszögböl osztanék meg Veled / Veletek.

A Suzuki 2005-ben az új Swift bemutatásakor elõszõr az Erste lízinggel, majd a Merkantillal is szerzõdést kötöttek a 0 ft kezdõbefizetés 120 hónap futamidõs konstrukcióra a Suzukit mindenkinek hitvallás részeként. Az autón ugyan árrés nem volt viszont cserébe a hatalmas hitelközvetítõi jutalékokat megkapták. Haverom akkor a Suzukiban volt, havi 10-15 autót adott el és voltak 3-an értékesítõk. Aztán 2008-ban bebukott a CHF és bukott vele a fél ország. A 30.000 ftos tõrlesztésbõl lett 50-60 ezer. Stb... Sajnos a mostani finanszírozási elõírások gátolják a piacot, de aki nem tud 20%-ot befizetni, meg 7 évnêl tovább akarna egy autót hiteleztetni az inkább ne gondolkozzon új autóba.

A dologhoz hozzátartozik, hogy nekem is van/ volt autohitelem is meg Suzukim is. Felelõsséggel meghozott döntés esetên nem nagyon szokott gond lenni.
    

kawa550 96498 2015. június 27. 11:14   Válasz erre: 96496
Ölég optimista hozzáállás "viszik amúgy"-nak mondani azt az évi 1-2000-et a szép idõk 30.000 körüli éves eladásaihoz viszonyítva. Persze a logikája megvan a dolognak, manapság csak az igazán gazdagok vesznek új autót, nekik meg a suzi nem célpont.
És azért 100.000-nél már ékszíjat meg gyertyát is kell cserélni....:))))
    

csanesz 96497 2015. június 27. 10:03   Válasz erre: 96495
Turisztikai Desztinációs Menedzsment - TDM :)
    

tulok99 96496 2015. június 27. 09:49   Válasz erre: 96492
a suzukit viszik amúgy, a di-fer is official suzuki, de tõlük viszik mint állat... napi szinten adnak el új suzukit. meg a szervíz is megy, rengeteg suzukin cserélgetik az olajat, mivel nem nagyon kell velük mást csinálni...
    

oraculus 96495 2015. június 27. 08:46  
Sziasztok!
Találtam egy érdekes egyesületi emblémát :)
Nem saját, ez a www.salgotarjan-turizmus.hu weboldalon van fent.

    

scopy 96494 2015. június 27. 06:08  
Jól hergelt!

Újra a civilizációban vagyok. Üdv Nektek! Visszaolvasok...
    

kawa550 96493 2015. június 26. 23:13  
Ezzel az aldis fülbevalóval meg úgy felbaxtátok a fantáziám, hogy még egy béjemvéssel is szóba álltam miatta. Hová jut ez a világ vazze....:)))))))))))
    

kawa550 96492 2015. június 26. 23:11   Válasz erre: 96491
Amennyi autót eladnak mostanában, annyival simán eltudom képzelni. Monnyuk lehet hogy pont azért nem adnak el, mert üres szalonba esik be a vevõ...
Az alantira meg, hogy kinek mi éri meg és mennyiért, azt szerintem kizárólag az illetõ pénztárcája szabja meg. Én is úgy érzem, hogy az enyémhez az itthoni szerviz passzol. Ha elbacom, majd jól beperlem magam!:)))))))))
    

tulok99 96491 2015. június 26. 22:55   Válasz erre: 96485
Séf bácsi! semmi sem lehet tökéltes! a mi autónk ( vagy inkább a tiétek ) szakszervízében dolgoztam már, elég jó diagnosztikai hálózatuk van, ha a magyar szakszervíz nincs képben, akkor a hiba az adott szervízben keresendõ, gyönyörû diagos tabletje van a suzukinak, amiben gyakorlatilag minden megtalálható méghozzá magyar nyelven. a legapróbb részletekig mindenre találsz benne választ, akinek van embléma a szalonján, annak kéne legyen gyári diagja, azzal pedig nem egy nagy mûvelet egy szoftverfrissítés. ellenben suzukiék nem figyelnek eléggé, vannak olyan szervízek, amiken ott figyel a logó, csak nem tudom miért. dunaújvárosban pl bejött egy nyugdíjas házaspár, hogy az új grand vitara érdekelné õket, szeretnének venni egyet. kérdeztem, hogy honnan jöttek, erre mondták hogy Dömsödiek, de itt vették dunában az esixétet, gondolták itt is cserélik be, de átküldték õket a suzukiból a di-ferbe, mert nekik nincs új autójuk... nna most ezt nem egészen értem, hogy mûködhet egy suzuki szalon és márkaszervíz eladó új autó nélkül? :D
    

tulok99 96490 2015. június 26. 22:45   Válasz erre: 96478
Csabi! örülök neki, ha neked meg sem kottyan a 70 ojrós munkadíj egy olajcserére, azért, hogy vész esetén perelhetõ legyen a szervíz, de egyben mulatságosnak is tartom. pár olajcsere alkalmával kifizetsz egy komplett motorfelújítást, úgy, hogy nem volt szükség a felújításra. ha én csinálom magamnak, vagy itthon a sufni szaki 2 ezerért, nagyon nagyot kell hibáznia hogy megtérüljön a 70 eurós munkadíj nyújtotta biztonság... valahogy nekem a számolással mindig gondjaim voltak, mikor együtt dolgoztam egy nem éppen agysebész fiatal sráccal, annyi biztosítást fizetett a kocsira negyedévente, mint én évente. megkérdeztük miért jó ez neki? erre mondta, hogy most olcsóbb lett, mert kötött a biztosítónál egy élet és egy lakásbiztosítást is ( életbiztit a cég kötött mindenkire, albérletben lakot... ) és így nem 32e a kötelezõje, hanem 28. megkérdeztem mennnyit fizet összesen, azt mondta 37e ft-ot. megkérdeztem mióta kevesebb a 37 mint a 32? nem értette a kérdést... de ez persze az én véleményem, nem jelenti azt, hogy nekem van igazam!
    

dinnyemag 96489 2015. június 26. 21:48   Válasz erre: 96488
:-)))
    

kawa550 96488 2015. június 26. 21:06   Válasz erre: 96486
Ja hogy 14-et írtam?! Kis gecó de jó szemed van!:)))))))))
    

kawa550 96487 2015. június 26. 21:05   Válasz erre: 96486
Má úgy érted hogy ma reggel 8 óta esetleg nyílt egy Sopronban? Há nem hinném...:))))))))))
    

dinnyemag 96486 2015. június 26. 20:59   Válasz erre: 96485
Mester!
Próbáld meg még egyszer, hátha idén van közelebb is szerviz:-)))
    

kawa550 96485 2015. június 26. 17:20  
Úgy néz ki kisautóm szépségpöttyére is lesz megoldás. Ugye már évek óta ég a hibalámpa hogy katalizátor mûködés határérték alatt, holott sem a katalizátornak se a lambdaszondáknak semmi bajuk, hibátlanul müxik és fogyaszt a verda, vizsgán minden mérés gyári értékeket adott.
Tegnap egy esixét kollégától hallottam, hogy nem egyedi a dolog, volt aki ez miatt katalizátort meg szondákat cseréltetett csilliókért, aztán a lámpa utána is égett.
Aztán kiderült, hogy a suzuki már évek óta ismeri a problémát, szó sincs meghibásodásról, csak a motorvezérlõ szoftvere van túl szigorú határértékekre állítva, egy sima szoftverfrissítés megoldja a gondot, 10 rugó ha nem garanciában megy. Namost szakszerviz ugye. A kapuvári hozzá se tudott böfögni. A csornai(ahol vettem) már tudott a dologról, de megcsinálni õk nem tudják, csak a gyõri szervizükben. 2014-ben bazze egy suzukival 160km-t kell autózni hogy olyan szervizt találj, ahol egy szoftverfrissítés megoldható. Na, ez a szegénységi bizonyítvány....
    

kawa550 96484 2015. június 26. 17:12   Válasz erre: 96480
A múltban vazze, nem a kõkorban!:)))))))))
    

sjanek 96483 2015. június 26. 16:43   Válasz erre: 96471
Kösz, megnézem náluk.
    

Kilos 96482 2015. június 26. 16:40   Válasz erre: 96480
:))))))
    

csokabi 96481 2015. június 26. 16:12  
Na ezen a szakkontáros szösszeneten elgondolkodva beszéltem a család biztosítási tanácsadójával és kötöttem egy biztosítást az esetlegesen felmerülõ jogi problémák megoldására. A lent említett példát alapul véve csak egy szimpatikus ügyvédet kéne felkérnem és szorulna a szakszerviz. Az anyagiakat a biztosító rendezné.
    

csokabi 96480 2015. június 26. 15:21   Válasz erre: 96477
Túrjak neked a neten egy akciós Z6-ot?:)))
    

csokabi 96479 2015. június 26. 15:19   Válasz erre: 96467
Szakszervizrõl van szó vagy spórolósról?
    

csokabi 96478 2015. június 26. 15:17   Válasz erre: 96460
:)))
Mint mondtam nem felmenteni akarom, csak értékeltem az õszinteségét. Én nem nagyon találkoztam ilyennel, de hazug, tolvaj trógerrel annál inkább. Sok olyan szerelõvel volt dolgom, aki ilyen esetben is hantázott volna. Némelyik az oktatóm volt a gépészben...
A mocit meg itt kint fogom szervizeltetni dacára a ~70 eurós munkadíjnak, mert itt perelhetõek a szervizek. Otthon egy fél élet kevés lenne az igazam kiharcolására és a végén a bíróság hozna egy nevetséges ítéletet.
A zalai kórház õszinte volt. Meg sem kellett szólalniuk, a látvány magáért beszélt. Sógor önfeledten fotózgatott, katasztrófa turistáskodott:)))
    

kawa550 96477 2015. június 26. 12:17   Válasz erre: 96476
Nem akarom a fejlõdést, a múltban akarok éni!:)))
    

Kilos 96476 2015. június 26. 12:08   Válasz erre: 96474
De nem ám! - cserébe 12 liter olajat kell beletölteni 25 ekm-enként. Az olajnyomás értéke az olajhûtõ tetején elhelyezett jeladóról egy spec mûszerrel leolvasható, de még a gépkocsi saját diagnosztikai rendszere sem jegyzi sehol.
    

1Laciapu 96475 2015. június 26. 12:04   Válasz erre: 96474
Levagy.

Mostanság vízhõmérõt sem divat beszerelni, ne izguljon már minden sz.rért a beutalt, élvezze a tájat :)

Bezzeg az enyémben még ékszíjszakadásfigyelõkijelzõmûszer is van...
    

kawa550 96474 2015. június 26. 11:58  
Baccki, nagyon le vagyok én maradva autóilag. Most komolyan, a mai kocsikba nem gyullad ki egy piros lámpa ha nincs olajnyomás?
    

Kilos 96473 2015. június 26. 11:55   Válasz erre: 96470
Ahogy pandamaci írja, nincs olajnyomás visszajelzés a mûszerfalon (ebben már utolérték a TDM-t!), az információs kijelzõn kiírja az "Alacsony olajszint" figyelmeztetést - igaz ezt valami "érthetetlen" nyelven - németül.
    

pandamaci 96472 2015. június 26. 11:11   Válasz erre: 96467
(Lehet hogy töltöttek bele olajat, csak az olajszivattyú nem szívta fel..Nagyon régen láttam ilyent. Le kellett lazítani a szûrõt,úgy idítózni.Bár az régi bmw volt,abban volt olajnyomás vészjelzõ piros lámpa ami nem aludt ki. Az ML merciben a sárga visszajelzõ a kevés olajszintet jelzi, olajnyomás jelzõ lámpa nem biztos hogy van benne,sokban nincs..De lehet h nívópálca sincs- bár akkor szövegesen írja ki mi újság.Meg azért elég szépen kell hogy csattogjon olaj nélkül.)
    

kawa550 96471 2015. június 26. 11:04   Válasz erre: 96469
Nagyvason olyan 4-5000Ft típustól függõen, én már nagyon soxor rendeltem tõlük mindenfélét, gyorsan megjön és nincs vele gond.
http://www.nagyvas.hu/
    

kawa550 96470 2015. június 26. 11:02   Válasz erre: 96467
Na, az is egy érdekes történet lehet, ahol nem tûnt senkinek fel a világító olajnyomásjelzõ lámpa az elsõ beindítás után....
    

sjanek 96469 2015. június 26. 10:53  
Sziasztok!
Tudtok ajánlani megbízható webshop-ot kuplungbovdent kéne vennem.
Köszi!

    

aramo69 96468 2015. június 26. 10:37   Válasz erre: 96464
Itt igazán a kialakítás a lényeg. A dekatlonoshoz van headszet?
    

Kilos 96467 2015. június 26. 09:44   Válasz erre: 96458
Tényleg nagyon nemes dolog az õszinteség és a hibáink beismerése, csak az a baj vele, hogy a hiba következménye nagyban befolyásolja a felelõsségvállalás mértékét. Ha anyagi következménye nincs akkor nem jelent nagy gondot elismerni a hibát és mi meg úgy gondoljuk, hogy ez mennyire pozitív emberi tulajdonság és még nagyobb bizalmat szavazunk neki, hajlamosak vagyunk a védelmünkbe venni, hisz mindenki hibázhat ha csinál valamit. Abból a motorból (egy Mercedes ML420 CDI 4Matic) amit most vizsgálok csak egy "alkatrészt" felejtettek ki, a javítás után nem töltötték bele vissza a motorolajat. Ez az apró figyelmetlenség kb. 5 mill Ft-os kárt okozott. Na, itt nyoma sincs az õszinte beismerésnek, de a megbocsátásnak sem.
    

kawa550 96466 2015. június 26. 09:01   Válasz erre: 96462
Hogy ti miket tudtok.... Asse tom hol van az a csavar, nem hogy azt hogy hova van épp tekerve.:)))))
    

kawa550 96465 2015. június 26. 09:00   Válasz erre: 96463
Mati volt, reméljük nem csak akkor jár ide ha baxogatni kõ minket, hanem akkor is ha van mit mesélnie.:))))))))))) Ha mégse, akkor ráuszítjuk fidót hogy verje meg. :))))
    

Karex 96464 2015. június 26. 08:56  
Dekatlonban nézegettem az elektronikai részleget.
Van PMR rádió, 7 km-es hatótávval zsinórral, töltõvel, párban olyan 17e.
Motoros -motoros között jobbnak tûnik mint aq BT sisakbeszélõ............
    

MadBob 96463 2015. június 26. 08:23   Válasz erre: 96461
A PMR topikban már valaki vett is Ausztriában.
    

VVLaci 96462 2015. június 26. 08:06   Válasz erre: 96455
Nekem 2-re van kitekerve, lehet, hogy ezért eszik 5-öt?????? :D

    

aramo69 96461 2015. június 26. 07:54   Válasz erre: 96409
Szasztok nyaraló motorosok! :)

De qrva jó, hogy átnéztem az írományokat! Veszek ebbólk egy párat, és megmondom a teszt eredményét. Volt már nekem 52e huf os, és 90e huf os is. Sok külömbség nincs köztük. Ennyiért ajándék..... :)))) Ha meg szar, eljátszik vele a fiam.... :)
    

kawa550 96460 2015. június 26. 07:46   Válasz erre: 96458
Erõs sarkításnak érzem tesó! :))))
Ha 10 csavarból 1 laza marad, mert átsiklik a figyelem, az a hiba, ami bárkivel megeshet. Ha valaki egy mûveletnél, ami csak és kizárólag a pontosságról kell hogy szóljon, hisz azért BEÁLLÍTÁS a neve, baszik rá, az nem hiba hanem nemtörõdömség vagy balfaxság. Már az összerakásnál pontosnak kéne lenni, ez a lényege, és utána ha kész, akkor illik átforgatni párszor a motort és újra megnézni, hogy a megmozgatott lánccal se ment-e el a beállítás. A delikvens ezt is lexarta.
És ugyan nem kívánom neked, de kíváncsi vok, ha majd eccer véletlenül pl neked ver bele a dugó egy szelepbe egy ilyen õszinte mûvelet után, akkor megelégedsz-e majd egy "ok semmi gond"-al, meg továbbra is az õszinte csávóhoz viszed-e a gépet.....
Meg hogy megértõen bólogattál és maradtál volna ha a zalai kórházba õszintén mondják hogy szarban vagyunk, ennyire fussa.
Ez esetben az õszinteség (ami szerintem kényszerû volt) csak falra kent szar.
    

csokabi 96459 2015. június 26. 05:50   Válasz erre: 96457
Igazad van, a szezonzáró Motorozz.hu felvonulás fénypontja lehetne az említett kontár forró olajban való sütögetése. :)
    

csokabi 96458 2015. június 26. 05:47   Válasz erre: 96451
Tudjuk Zoli, te és Gyula zsenik vagytok, soha nem hibáztok...:)
Senki nem mentette fel, kiemeltük egy pozitív emberi tulajdonságát, ami oly ritka az úgynevezett "szakemberek" közt.
    

kawa550 96457 2015. június 26. 00:07   Válasz erre: 96450
Ja, még cseresznye hogy nem sebészekbõl van több ilyen õszinte, monnyuk mondaná hogy bocs, a lábad vágtam le a vakbeled helyett, de beismerem, hibáztam. Biztos értékelnétek az õszinteséget.....
    

ELőző oldal
Hoterkep

Tagok száma: 22118