csokabi | 101793 | 2016. január 4. 13:19 | Válasz erre: 101780 |
Ezt a bevizsgálást ugyanaz a roppant szigorú és életrevaló EU-s szervezet végzi, mint amelyik a károsanyag kibocsátást ellenõrizte a VW-nél?
|
ikim2025 | 101792 | 2016. január 4. 12:57 |
Sziasztok! Utólag is BUÉK mindenkinek! Az égõkhöz annyit szólnék hozzá,hogy nekem Focusom van és ha Osanos égõt veszek bele,az élet tartama 1 hónap.Autósboltban veszek hosszított élettartamú égõt 2000Ft /db áron,akkor az ki bír 1 évet is,Osram vagy Tungsram vagy bármi,mindegy. Ez szerintem így van bármilyen alkatrésznél,a gyárihoz közeli áron lévõk a jobbak. Ez a tervezett avulás.Lehet találni ezzel kapcsolatban írásokat a neten. |
mati12 | 101790 | 2016. január 4. 12:38 | Válasz erre: 101789 |
Ahogy nézem az utolsó feltûnése a "V Stromos ismerkedõs" topikban volt,övé az utolsó hsz.
|
Flenegen | 101789 | 2016. január 4. 12:37 | Válasz erre: 101786 |
doboztartóból most is hirdetnek 3-4 darabot a kepesmotor.hu-n
|
gesszti | 101788 | 2016. január 4. 11:59 | Válasz erre: 101787 |
petya89 néven nem találok tagot, pedig egy bukócsõ engem is érdekelne.
|
varajani | 101787 | 2016. január 4. 11:53 | Válasz erre: 101786 |
Bukócsõ, doboztartó, középsztender ügyében írj: petya89 pü-t.
|
ktomy | 101786 | 2016. január 4. 11:45 |
Sziasztok! Egy kis segítségre lenne szükségem! Szeretném az ülésemet megcsinálni kényelmesebbre! Hol érdemes ezt csináltatni ahol nincs a fellegekbe az árak? u.i: hátsó dobozom van, de szeretnék oldaldobozokat is. Ehhez kellene konzol! Ezt hogy érdemes? csináltatni vagy venni külön? Bocsi a tudatlanságomért! :) Elõre is köszönöm a segítségeteket! |
Fido71 | 101784 | 2016. január 4. 10:07 | Válasz erre: 101781 |
Wazzeg Kawa! Szerkeszd már át a hsz.-t... ;)
|
gesszti | 101783 | 2016. január 4. 09:57 | Válasz erre: 101781 |
Ez a 200-250 óra van megadva élettartamra a gyár által kiadott katalógusban is erre az izzóra. Kifejezetten 1 típusról beszéltünk, nem az összes H7-rõl... (amúgy csigazabáló kocsimban siemens elektronika, bosch fék, delphi befecsrendszer, mitsubishi önindító, denso érzékelõk vanak, szóval ennyit a csigazabálókról... :-)) |
gesszti | 101782 | 2016. január 4. 09:52 | Válasz erre: 101780 |
Így van. Egy jó nagy legenda ez a "gyári" alkatrész - "utángyártott" alkatrész történet. 3-4 autót gondozok a családban. Ha így nézzük, soha egyik se kapott gyári alkatrészt, mind csak utángyártottat, nagykerekbõl. Mégis mûködnek. Nem is rosszul. Egyik túl van a 260e km-en, a másik meg a 22 éven.... Jó, Mz-hez tényleg vettem párszor nagyon gaggyant "utángyártott" alkatérszeket. Részben ezért is hagytam fel az MZ-zéssel, de a veteránozás megint egy másik történet. Ott tényleg kincset ér egy-egy jól megõrzött gyári alkatrész. |
kawa550 | 101781 | 2016. január 4. 09:49 | Válasz erre: 101763 |
Azt én se hinném, de hogy gyatrább minõségû kábel, csatlakozo, pontatlanabb szabájzású elektronika van benn mint egy japóban, azt simán el tudom képzelni, ami aztán kihathat az élettartamra. Esixétben se gyári izzók vannak, magam cseréltem GE emelfényerejûre már a tököm tudja mikor, megyek velük évi 30.000km-t, de az idejét se tudom hogy mikor nyúltam utoljára hozzá, szóval ezt a 200 órát én is többszörösen keveslem, napi 2 órát vezetek, akkor kb 3 havonta kéne cserélgetnem õket, de szerintem még 3 évente se cserélem....
|
kawa550 | 101780 | 2016. január 4. 09:35 |
Khmm..... : "Tipikus komment a Belsõségrõl: „…nem csak ennyi a történet. A gyári alkatrészeket sokkal gondosabban ellenõrzik és készítik el. Akár két NGK, Beru vagy Bosch gyertya között is van különbség: ha a VW-embléma ott van rajta, az nem csak a lenyomattal tud többet, hanem a minõsége is jobb.” Cáfolom. Egyszer réges-régen alkalmam nyílt beszélgetni egy európai fékbetétgyártó mérnökével, és természetesen felmerült ez a kérdés is. Eleinte igen diplomatikusan fogalmazott, hiszen õk is gyári beszállítók a Nagy Német Konszernnél. Aztán a második korsó sör után már arról panaszkodott, hogy az európai piacon forgalmazott termékeiknek jóval szigorúbb teszteken kell átmenniük, mint a gyári fékbetéteknek. Egy frissen bevezetett cikkszám kizárólag úgy kaphatja meg a minõsítõ jelet, ha a gyakorlatban összehasonlítva sem teljesít rosszabbul a gyárinál. Úgy értem, a tényleges gyakorlatban, egy szénné mûszerezett, megfelelõ típusú autóba építve. A fékbetét gyártójának költségére. Hagynék idõt… Amelyik fékbetét csomagolásán tehát tetszik látni a jellegzetes E jelet, sarkában a minõsítést kiadó országot jelentõ számmal, az bizony szigorúbb teszteken esett át, mint az etalon gyári betét." http://totalcar.hu/magazin/technika/2011/10/19/gyari_vagy_utangyartott_alkatresz/ |
gesszti | 101779 | 2016. január 4. 08:55 | Válasz erre: 101771 |
Vedd figyelembe, hogy autónál/motornál az elsõ 7-8 évben minden vezeték, minden csatlakozás, minden villanymotor, és az összes többi elektromossághoz kapcsolódó alkatrész toppon van, és ez az a kor, amikor elkezd minden öregedni. Elkopnak a generátor szénkeféi, kopik az önindító, fáradnak a relék. Minden az akksi ellen játszik. Nem csoda, ha elõbb kifárad egy 7-8 éves kocsiba épített akksi, mint egy vadiújba épített. Persze változott is a gyártástechnológia azóta. Sajnos nem az élettartam növelése felé. Vékonyabbak a cellaöszekötõk, lazábbak a cellatasakok, másabbak az anyagok.
|
Fido71 | 101778 | 2016. január 4. 08:50 | Válasz erre: 101776 |
70 átlagot azért nehéz összehozni... Egy nagy túrán vagy egy csapatáson talán, de normál használat mellett nemigen. |
Muju | 101777 | 2016. január 4. 08:46 | Válasz erre: 101773 |
Így van, mèg 1x köszi de a hátsó lábtartó nem jó elõre.
|
MadBob | 101776 | 2016. január 4. 08:33 | Válasz erre: 101761 |
Nem olyan kevés az, csak úgy hangzik. Számolj 70 km/h átlagsebességgel és 14.000 km jön ki.
|
kozmax | 101775 | 2016. január 4. 08:26 | Válasz erre: 101771 |
Nyilván nem minden gyári alkatrész készül a gyárba. Rengeteg beszállítója van egy jármû gyárnak. A beszállított viszont szerzõdés köti, hogy nem adhat ki ugyan olyan minõséget, mint amit beszállít. Nagyon jó példa erre pl láncok. A DID a beszállítója két legnagyobb Japán gyártónak is, de ha elkezded méregetni, az utángyártottal, akkor szép nagy különbségeget talál az ember. Fékbetét detto ugyan ez, de még lehetne sorolni a dolgokat. Itt kell eldönteni az embernek, hogy melyiket válassza. Csak tisztában kell lennie, hogy nem fog addig tartani, mint a gyári alkatrész, és nem is mûködik úgy.
|
Flenegen | 101774 | 2016. január 4. 08:23 |
Én az ebayrõl rendeltem csak gumikat, melybõl a pár volt 6000 ft. ( mostis 4500+ 1200 szállítás körül el lehet érni német és angol szállítóktól. Sajnos a felszerelés után egy héttel az 5 napos túra alatt szét is jött. A gumi réteg alatt van egy fém merevítõ mely kiszakadt a gumiból, mint egy kés penge áll ki belõle. Ugyan a pénzt talán 2-3 nap alatt vissza is kaptam korrektül, de a probléma nem szünt meg. Kicsit félek újra ugyanazt megrendelni, mi van ha megint tönkremegy. Az utángyártottakat csak a 900-ra hozza az összas oldal, ettõl függetlenül gondolom jó lehet a 850-re is, de mivel az elsõ lábtartók szegecselve vannak a 4TX-en azt szét kell barkácsolni:( A gyári lábtartó gumi 6000 / db, arra is van ajánlat. |
PalmBela | 101773 | 2016. január 4. 07:56 | Válasz erre: 101768 |
Mógen és BUÉK! Én is cseréltem az elsõ lábtartó gumit. Má nem tom honnan rendeltem bontott hátsó lábtartót és átraktam a gumit. (A maradékot asszem Muju kapta meg, de ezek szerint nem sikerült átfabrikálni.) Ja! Vannak még 850 eshez alkatrészeim. Fotók hamarosan! |
Muju | 101772 | 2016. január 4. 07:43 | Válasz erre: 101768 |
Èn is szivesen vennèm ha mondjuk komplett elsõ lábtartó párra adnátok tippeket honnèt rendeljek. Gumisat szeretnèk mert ami a nagyvason ès társain van az nem jön be. A mostani már hiányos eltünt a vège.
|
mati12 | 101771 | 2016. január 4. 07:41 |
Bárhogy is van érdekes dolgok ezek a gyári alkatrészek. Elviekben nincs különbség de a gyakorlatban valamiért mégis csak van,valamiért jobbak és tovább is bírják. Ilyen alkatrész az akkumulátor is. Az új autók gyári akkumulátorja sokszor 7-8 évig is bírja,az utólag beszerelt típusazonos meg jó ha 2-3 évig húzza. |
Muju | 101770 | 2016. január 4. 07:39 | Válasz erre: 101769 |
Reggelt. Gyári-forgalomban kapható, az izzókat nem vágom ilyen szempontból, de mióta megvettem az autómat "10" ève ugyanaz a varta akksi van benne. Ha ugyanilyet veszek amikor majd tönkremegy, akkor öröm bódottág ha a felèt bírja majd. Csak azt nem èrtem mièrt. |
Kilos | 101769 | 2016. január 3. 23:48 | Válasz erre: 101758 |
Eddig 2 szezont mentem velük (20 ekm) gond nélkül. A tompított esetében ez biztosan több mint a 180 - 200 óra. Tudtommal Európában egyetlen autógyár sem gyárt magának izzókat, mindenhová beszállítótól rendelik a szükséges mennyiséget. Technológiailag nem lehet semmi különbség az eredeti "gyári" és a kereskedelmi forgalomban kapható izzó között. |
Flenegen | 101768 | 2016. január 3. 22:58 |
A lábtartó gumiaim eléggé elhasználódtak. Rendeltem az ebayrõl angol utángyártottat, de nem ajánlom senkinek. A gyári darabja 6000 ft. Alternatív javaslatokat szívesen vennék ha cserélt már valaki. |
C.J.Jani | 101767 | 2016. január 3. 22:58 |
H4-es 4000K Osram izzók voltak az autómban gond nélkül, 6 évig. Majd elkelt az autó. Nincs további adatom.
|
Flenegen | 101766 | 2016. január 3. 22:56 | Válasz erre: 101763 |
A gyári izzók rendkívül magas teherbírásúak. Aztán ha kiégett nehéz azonos minõséggel pótolni. Mi a sima H7-et a Kiákba 1200 /db áron cseréljük. Ha a gyári szerltet kéred 4800 / db.
|
csokabi | 101765 | 2016. január 3. 22:46 | Válasz erre: 101764 |
A technika fejlõdése soha nem áll le, maximum az iránya változik...
|
gesszti | 101764 | 2016. január 3. 22:23 | Válasz erre: 101763 |
http://www.osram.com/osram_com/products/lamps/vehicle-and-bicycle-lighting/cars/halogen-headlight-lamps-for-cars/night-breaker-unlimited/index.jsp Nézd meg az adatlapját. |
csokabi | 101763 | 2016. január 3. 22:15 | Válasz erre: 101762 |
A kisebbik melós verdám most volt 14 hónapos. Átlagban 4 órát fut naponta, 15-20 motorindítás mellett és még a gyári izzók vannak benne. Ez több, mint 1000 üzemóra. Nem hinném, hogy a csigaevõk valami speckó márkával szerelnék. Ennek fényében keveslem azt a 200 órát.
|
gesszti | 101762 | 2016. január 3. 22:04 | Válasz erre: 101761 |
Átlagsebesség, megtett km. Könnyû kiszámolni. (írok mindenféle eseményt, ami történik a kocsikkal, javítások, alkatrészcserék, tankolások) 2 garnitúrát elhasználtam, aztán feladtam.
|
csokabi | 101761 | 2016. január 3. 22:00 | Válasz erre: 101758 |
Hogy jött ki a 180-200 óra? Elég kevés egy ilyen neves gyártótól, ha jól számoltál...
|
Shamen | 101759 | 2016. január 3. 22:00 |
Az enyémben xenon van, de valami nem stimmel vele, mert pont az elõttem lévõ sáv sötét, amely a legjobban érdekelne. Remélem, hogy csak beállítási hiba. Mondjuk a fényszóró sem volt tökéletes, mert a bal oldali sávot világította meg.
|
gesszti | 101758 | 2016. január 3. 21:48 | Válasz erre: 101757 |
H7... hm. Mennyit bírnak nálad ezek a 900-asban. Autóban 180-200 óra környékén kiégnek.
|
Kilos | 101757 | 2016. január 3. 21:29 | Válasz erre: 101752 |
Ilyen Osram-okat használok én is, de vigyázz, a 900-asba 2 db. H7 kell!
|
PaulZso | 101756 | 2016. január 3. 21:10 | Válasz erre: 101755 |
Hát ez-az azon kívûl hogy halogén-----55W oszt mást nem tudok, ki kellene kapni.most néztem a leírásokat, de nem találtam.
|
gesszti | 101755 | 2016. január 3. 21:07 | Válasz erre: 101752 |
Autóban használtam, használom. Igen jó fényereje van. Kicsit rövid az élettartama, de H4-nél még tûrhetõ. H7 változatban jó, ha 200 órát kibír. Apropó. A 900-asban milyen fényszóróizzók vannak? |
PaulZso | 101754 | 2016. január 3. 21:05 | Válasz erre: 101749 |
És merre felé nézted ezeket a motorokat? hátha az egyik itt van:-) |
PaulZso | 101753 | 2016. január 3. 21:03 | Válasz erre: 101749 |
Nekem nincs tapasztalatom az állapot felmérésekben, de remélem meghálálja majd a törõdést, ha ilyen viszonylatban nézem azért nem lõttem nagyon mellé, a végére jó lesz, és közben meg motorozok is. Egy milkót nem tudtam volna kisajtolni a büdzsébõl.... |
PaulZso | 101752 | 2016. január 3. 20:58 |
láthatóságot javítani? https://www.vilagitas.eu/osram-night-breaker-unlimited-h4 |
Hr.Geiger | 101751 | 2016. január 3. 20:56 | Válasz erre: 101750 |
:-) meghagyom Neked! :-) Van nekem egy szuper 4TX-em, amire használom, arra az is jó, nem kell nekem más. |
gesszti | 101750 | 2016. január 3. 20:52 | Válasz erre: 101749 |
Nem vagy messze.. ha egyszer errefelé jársz, gyere, nézd meg. Kíváncsi vagyok, mit szólsz majd az állapotához. 900-ért... hm. Lehet, hogy nem adnám oda. ;-) 1M-ért névre írva viheted. |
Hr.Geiger | 101749 | 2016. január 3. 20:45 | Válasz erre: 101747 |
Én két 900-ast is megnéztem 2014-ben, mindkettõt 850-ért kínálták. Az elsõre alsó hangon legalább 300 ezret kellett volna költeni, a másik pedig egy karambol utáni helyreállítás nyomait viselte. Mindenkinek lehet szerencséje - remélem Nektek sem lesz majd csalódás az új paripa - de a megkímélt, gondos kezekbõl származó, magyar papíros 900-as példányokat 1M környékén mérik. |
PaulZso | 101747 | 2016. január 3. 20:36 | Válasz erre: 101743 |
Gondolom, hogy nem ez volt a fõ nyeremény. De így legalább amikor mindent bele, és rá raktam, akkor viszont talán egyértelmûen tisztában leszek a motorral, és ezeket a köröket mondjuk nem 800 ezerrõl indítom. Sajnos nem vagyok túl következetes, de megpróbálom felírni a költségeket. Mellesleg olyan ez mint egy hitel (kaptam pár száz ezret amit a tél alatt-esetleg jövõre kell kicsengetnem). A 650 sem volt rossz így látatlanban.-) |
gesszti | 101746 | 2016. január 3. 20:35 | Válasz erre: 101744 |
Légszûrõ. Ha jól tudom, 40e km-nél cserés. Abból kiindulva, hogy a többi részét elég jól karbantartották és most van benne 47800 km, remélem, cserélték benne a szûrõt. Ha lesz idõm ránézek majd, de ugye meg kell emelni hozzá a tankot, ahhoz meg még nem volt türelmem, és idõm.
|
PaulZso | 101744 | 2016. január 3. 20:31 | Válasz erre: 101742 |
A légszûrõt nem írtad, azt állapot függõen kell? Pl: azt is megcsinálnám én, na persze a spórolás miatt .-) (is) meg persze szeretem tudni, hogy mi miért és hogyan mûködik. |
Hr.Geiger | 101743 | 2016. január 3. 20:31 | Válasz erre: 101742 |
Azt, hogy olcsó volt, majd akkor kérdezzed meg, ha végeztél a rendbetételével. Ha mindent kicserélsz rajta, amit elnyaltak, elhanyagoltak, lelaktak stb. akkor már nem lesz olyan olcsó, elhiheted... |
PaulZso | 101742 | 2016. január 3. 20:25 | Válasz erre: 101741 |
590.000.- Vannak akik le akarnak hûteni, hogy ne bonyolódjak bele, inkább csak küldjem neki....de azért olvasgatok, és ez az "olcsó" cucc is nagy lépés volt nekem, szóval szeretnék rá vigyázni. Élvezem a babrálást, (csak kissé bizonytalan vagyok, mert fás a szakmám) az olajos rongyokat, meg ha valami jól mûködik amit megcsináltam:-) Olcsó volt? És a Tiéd? |
gesszti | 101741 | 2016. január 3. 20:12 | Válasz erre: 101736 |
Azt megkérdezhetem, hogy mennyi volt az az "olcsó"? Én egy 2002-est vettem, szép állapotban, szerintem nem rossz áron. Ami hibát eddig találtam rajta, az a kicsit kopott hátsó fék, egy engedõ telószimmering, és 4 db repedt mûanyag fül, ami hegesztésre vár. Ezeken kívül csak olaj, fagyálló, gyertyacsere, és kész is vagyunk a szezonra.
|
PaulZso | 101740 | 2016. január 3. 20:12 |
Hát ezért kérdeztem.... mert kidobni való inkább kellene másra, lehet hogy holnap feldobok egy két képet az állapotról, van abban motorblokk csavar is rozsdás-talán só ette, de idomokhoz is elkelne egy kettõ. Pl nem is értem de a hûtõ sapka rögzítõ csavar úgy el van nyalva, hogy egyszerûen nem tudom, hogy hogyan lett ilyen... És gondolom, hogy lesz benne egy két felesleges is.... ha meg bemegyek egy (pécsi) csavarboltba egybõl küldenének a szakszervízbe...pedig csak egy kötõ elem.... Más:mi a tippetek, hogy a hátsó lengõ csuklópontokhoz nem lenne érdemes zsirzó gombot tenni? |
gesszti | 101739 | 2016. január 3. 20:08 | Válasz erre: 101735 |
Köszi a linket, ez nem rossz ár. Viszont újabb kérdés merült fel. A gyári tárcsa 5 mm-es, és 4,5 mm a minimum vastagsága. A brembo tárcsák 4 mm-esek, és 3,5 mm-t írnak minimum vastagságra. Akkor most mi a szitu? Jobb anyagból lenne a brembo tárcsa, mint a gyári?
|
Kilos | 101738 | 2016. január 3. 20:00 | Válasz erre: 101736 |
Ha jól sejtem ezek motorblokkból származó bontott csavarok. Ha erre van szükséged akkor mindenképpen megéri, de ha a vázhoz, az idomokhoz kellenek a csavarok, akkor felesleges pénzkidobás a közel 13 eFt. |
csokabi | 101737 | 2016. január 3. 19:54 | Válasz erre: 101736 |
Ezek bontott alkatrészek egy TDM-bõl, tehát a menetek méretével, hosszával, az anyaga minõségével nem lesz gondod. Az már más kérdés, hogy megér-e neked 12-13000 ft-ot a móka. Hasonló helyzetben én megvenném a fent említett okokból kifolyólag. Vagy itt van még ez: http://www.ebay.de/itm/Yamaha-TDM900-Motorabdeckungen-Edelstahl-Allen-Kappe-Schrauben-Bolzen-Satz-69pcs-/261647165641?hash=item3ceb62e8c9:g:AzoAAOxyx-BSaqhu |
PaulZso | 101736 | 2016. január 3. 19:44 |
Sziasztok, magamról: eddig volt egy XJ 600 -am, amit õsszel lecseréltem egy 2004 es TDM-re. olcsó volt, és hát van is rajta bibi, elhanyagoltság, rozsdás csavarfejek, hiányzó mûanyag szegek, benyomódott hûtõ, retkes lánc, repedt mûanyag burkolat,miegymás. Szeretném ezt a fele annyi idõs mocit sokáig használni. Azt tervezem, hogy a motorikus dolgokat szerelõre bíznám (42000 km) szelephézag injektor stb., de az egyéb ápolási munkákat megcsinálnám én. Örülök, hogy sokan jó szándékkal vannak itt, és klassz amikor linkeket tûztök be (írjátok elé, hogy mirõl szól, könnyebb kikeresni). Most az egyik feladat az lenne, hogy különbözõ csavarokat cseréljek le, pótoljak. Mit javasoltok? Találtam egy ilyet, hm...? http://www.ebay.com/itm/SAC-VISSERIE-VIS-YAMAHA-TDM-900-2004-2006/400922041116?_trksid=p2045573.c100033.m2042&_trkparms=aid%3D111001%26algo%3DREC.SEED%26ao%3D1%26asc%3D20131017132637%26meid%3D9e9b3a566bf743aa9366bf7ceababa38%26pid%3D100033%26rk%3D4%26rkt%3D4%26sd%3D251812159256 |
sjanek | 101735 | 2016. január 3. 19:35 | Válasz erre: 101731 |
Szia! Én ezt a féktárcsát rendeltem, hozzá való betétekkel együtt: http://motoralkatresz.eu/termekek/Brembo/68B40791_fektarcsa/ Viszont engem az elsõ telóhoz való porvédõ mérete érdekelne. Azt sehol nem találom (lehet, h. bamba vagyok). |
Hr.Geiger | 101733 | 2016. január 3. 19:02 | Válasz erre: 101731 |
http://www.jbx9.16mb.com/index.php?page=FORKSEAL
|
dinnyemag | 101732 | 2016. január 3. 19:01 | Válasz erre: 101713 |
Hali! Ebayon tudod megrendelni a kencét, a szonda sima ki-be csavarós, a tûzgyûrû nálam egyben volt, nem cseréltem. |
gesszti | 101731 | 2016. január 3. 19:01 | Válasz erre: 101730 |
Nos, google haverom hozta ezt a méretet, és hozott egy 42,5x55x9,5 -ös méretet is. Szóval g.ci volt most, na... Az viszont "veri hepi", hogy 43x55,1x9,5 -ös szimmeringet kaptam. Eszerint jó lesz. :-) 900-ashoz hátsó féktárcsát ki, mennyiért vett mostanában? 30e környékén találnék ferodo tárcsát hozzá. |
Hr.Geiger | 101730 | 2016. január 3. 18:54 | Válasz erre: 101729 |
Guggli a legjobb haverod földi! :-) SAITO TELESZKÓPSZÁR SZIMMERING 43X55X9,5/10,5 Cikkszám: 10042183 |
gesszti | 101729 | 2016. január 3. 18:39 | Válasz erre: 101725 |
Akkor nálam a staféta, mert én még át se írattam. Januári történet lesz. :-) Viszont ma megjött a vadiúj ferodo fékbetétem hátulra. :-) A 900-as elsõ teleszkópjába való szimmering mérete nincs meg valakinek séróból? Kaptam szimmeringeket is, de nem vagyok biztos a méretében. |
Muju | 101728 | 2016. január 3. 18:35 | Válasz erre: 101727 |
Márciusig sok mindent szeretnék még megcsinálni rajta. Megy mûszakira. A legfájóbb két új gumi lesz.
|
Hr.Geiger | 101727 | 2016. január 3. 18:25 | Válasz erre: 101714 |
Én október közepén mentem utoljára és valószínûleg majd csak márciusban indítom el legközelebb. Addig csak itt olvasgatom a hozzászólásokat... :-)) |
Muju | 101726 | 2016. január 3. 18:15 | Válasz erre: 101725 |
Én "már" lassan 2 éve húzom a szarvát, de nagyon ájlat!!!
|
PaulZso | 101725 | 2016. január 3. 18:00 | Válasz erre: 101724 |
Muju, Shamen. 1 cipõben járunk. Én is novemberben irattam át:-) |
Muju | 101724 | 2016. január 3. 17:58 | Válasz erre: 101723 |
Ne is aggódj! Nekem elõtte egy 210-es babetta volt. Nekem nem pótolni, hanem tanulni kellett! |
Shamen | 101723 | 2016. január 3. 17:46 |
A TDM-mel november elején tettem meg az összes közös 15 kilométerünket. Elvittem eredetiségvizsgálatra, meg vissza. Így jár az, aki szezon végén vásárol motorkerékpárt. De nem akartam, hogy az elõzõ gazdájának kelljen kínlódnia vele télen. Azt megelõzõen kb. 2 éve ETZ-vel. Lesz mit bepótolnom az idén. |
PaulZso | 101722 | 2016. január 3. 17:45 | Válasz erre: 101715 |
Gesszti! Köszönöm, korrekt!Így fogom csinálni, még egy kicsit böngészek a leírásban, és nem kérdezek többet hülyeséget. Alubarát-ot értettem, köszi. |
Muju | 101720 | 2016. január 3. 17:42 | Válasz erre: 101716 |
Igazad van. De nekem nincs közèpállványom nem is igen kell, inkább a bukócsõ miatt èrdekelt ez jobban. Gondolom ha az leèr akkor má mindegyis mert csúszik a motor is.
|
Kucsi | 101719 | 2016. január 3. 17:41 | Válasz erre: 101714 |
Én szilveszterkor járattam meg a Sárkányt és a robit is.Tölteni muszály volt az aksit. :) Igaz csak 2x15 km volt, de jól esett.Meleg nem volt, de akkor is.
|
nferro | 101718 | 2016. január 3. 17:38 |
Mondjuk az is igaz, hogy én önszántamból nem igazán borítanám eddig a gépet.:) Legfeljebb, úgy, ahogy a képen is van. Persze a Transalpina dõlõ, emelkedõ visszafordítóiban nem is kell ennyire fektetni, az út megteszi a magáét sok helyen.
|
Muju | 101717 | 2016. január 3. 17:38 | Válasz erre: 101714 |
Ma vèrszemet kaptam, mikor a házunk elõtt elsuhant egy egyhengere vas. Jó dörgedelems hanga volt. De sajnos csak az ajtóig jutottam, hideg volt meg lusta dög vagyok. Úgyhogy az utolsó vasalás mèg mindig november közepe.
|
nferro | 101716 | 2016. január 3. 17:35 | Válasz erre: 101693 |
Hát igen. De ez a bal oldal. Nekem a jobb oldalon ért le a rugó akasztó pöcök. Azért ez a kép sem olyan megnyugtató. Arról nem beszélve, hogy amikor ebben a helyzetben a lábtartó kezd felhajlani, akkor elõfordulhat, hogy a középállvány taposója (ami eléggé közel van a lábtartó szintjéhez) leérhet. Persze ez függhet attól is, hogy éppen milyen az útburkolat, van-e bukkanó stb. Aztán, hogy kiemeli-e a motort vagy inkább görbül, kopik, az majd akkor derül ki.
|
gesszti | 101715 | 2016. január 3. 17:32 | Válasz erre: 101713 |
Természetesen a blokkon levõ leeresztõcsavarokat ki kell szedni, és ott leengedni a motorból, és a hûtõbõl. A tágulási tartály csak amolyan vésztartalék ezeknél, ha jól látom. A hûtõsapi tart nyomást, és a tágulási tartály csak akkor jut szerephez, ha e nyomás túl nagy lesz, vagy épp fogy a víz a rendszerbõl. Szóval leereszted a motorból, kiszippantod a tartályból, mindkettõt kiöblíted néhányszor desztvízzel, és feltöltöd alubarát fagyállóval. (vagy fagyálló-desztvíz keverékkel, gyártmánytól függõen) A színe mindegy, lényeg, hogy alubarát, és jó minõségû legyen.
|
gezasz | 101714 | 2016. január 3. 17:27 |
Most beszéljünk arról ki mikor motorozott? Én karácsonykor töltõre raktam a motort, mert már majdnem. De két hónapja semmi.
|
PaulZso | 101713 | 2016. január 3. 17:20 | Válasz erre: 101702 |
Az enyémben kevés van, de nem vágom, hogy elég a tartályból kiszívni a cuccot...És a rendszerben nem marad benne még egy csomó? Tényleg kérdem, nem kötekedni akarok. Én is rendbe szeretném tenni. Kinyitottam a hûtõnél lévõ sapit és ott színültig tele volt, a tartályban meg nívó alatt van, valamilyen kék cucc. ez jó vagy rózsaszín kellene? Leömlõ:Dinnyemag! Te hol vetted ezt a varázs szert? És ha lekapom a leömlõt akkor, a szondákat simán ki és vissza csavarhatom, illetve: a hengernél lévõ tömítést ki kell újra cserélni vagy nem? Nekem is tök dzsuva a kipufffff. Köszi |
gesszti | 101711 | 2016. január 3. 16:03 | Válasz erre: 101710 |
Út szélén... hm. jó, hogy szóba hozod. Készítek hozzá egy bikázókábelt, biztos, ami biztos. :-)
|
Karex | 101710 | 2016. január 3. 16:00 |
Hát nemtom, nekem speciel a 4Tx a nyerõ. A 900 már más idomokkal van megáldva. Az aksi az szivatós. Pláne az út szélén nem átvizsgált célszerszámzattal. Jó játék. :D |
Shamen | 101709 | 2016. január 3. 13:51 |
Akkor nincs más hátra, mint a 850-et 900-ra cserélni. A fene sem bajlódik az akkumulátor kiszereléssel. Egyébként egy röpke 30 perc alatt kiszereltem. Persze elsõ alkalommal még ismerkednem kellett az alkatrészekkel is. Végigfényképeztem a mûveletet, hátha jövõre elfelejtem hogyan kell. Egyébként a hátsó fõfékhenger, és a lábtartó nyúlvány mellett a hátsó mûanyag sárvédõt és a fékcsövet tartó szerelvény elsõ csavarját is ki kellett tekernem, mert nem tudtam tõle az aksit kifordítani. |
Kilos | 101708 | 2016. január 3. 13:49 | Válasz erre: 101706 |
Gondoltam. Ha saját garázsban állna, te sem melóznál vele ennyit! Két csavar, de még az ülést is le kell venni na meg azt a gumiszalagot kiakasztani, hú már leírni sokk! errõl a nagy munkáról bezzeg senki sem készít videó útmutatót! :))))) A leömlõket motormosás elõtt egy rozsdamaróval átitatott ronggyal áttörlöm, esetleg a nehezen hozzáférhetõ helyeken ecsettel besegítek. Kb. ennyi! Azt vettem észre, hogy amióta sikerült az elektronikán a keveréket (CoMod) sztem jól beállítani, azóta nem melegszik annyira a motor, ezért nem is kékül a leömlõ torok, és mintha nem vízkövesedne annyira a leömlõ mint elõtte. - persze lehet, hogy ez csak a 2015 évi száraz és nagyon meleg nyár következménye volt. |
dinnyemag | 101707 | 2016. január 3. 13:22 | Válasz erre: 101703 |
Szia! Eddig vizkõoldó+ nevr dull kombót használtam(Suprati receptje), szép lesz de melós. Tavaly ajánlotta Csokabi barátom ezt, na ez a csodaszer. Rákened, letörlöd, kész. Nincs sika:-) ![]() |
dinnyemag | 101706 | 2016. január 3. 13:18 | Válasz erre: 101705 |
Szia! A moci a szomszéd ház alatt egy mélygarázsban van és nincs áram a közelben. Kb. 150 méter kábel kéne odáig, az lett volna a nagyobb meló:-) |
Kilos | 101705 | 2016. január 3. 13:12 | Válasz erre: 101704 |
Dezsõ, én ekkora munkának már neki sem állok. :)))) Lehet az aksit tölteni a helyén is. |
dinnyemag | 101704 | 2016. január 3. 12:58 | Válasz erre: 101696 |
Most hoztam fel az akksit tölteni, hát olyan mintha a polcról vennéd le. 2 csavar ki, és simán kiemeled a helyérõl...:-))))))
|
gesszti | 101703 | 2016. január 3. 12:22 | Válasz erre: 101699 |
Leömlõnél ajánlottak egy kis rozsdamarót, meg dörzsiszivacsot. Próbáltátok már így, vagy van valami spéci cucc hozzá?
|
gesszti | 101702 | 2016. január 3. 12:21 | Válasz erre: 101699 |
Ne felejtsük ki a fagyálló folyadék ellenõrzését, és cseréjét se. Most végeztem vele. Jó régi lötyi volt már benne. Könyve írja, hogy meg kell emelni a tankot, kiszerelni a tágulási tartályt, és kiönteni belõle a lötyit. Japók nem gondolták, hogy ez a moci Magyarországra kerül... Peeeeersze, majd kiszerelem a tartályt. 50 köbcentis injekciós fecsi, rá egy kis csõ, és már ugrik is ki a fagyálló a tartályból. Szépen ki is mostam desztvízzel, amíg patika tiszta víz nem jött ki belõle. Feltöltve -35 fokos cuccal. Jöhet a tél. :-) |
Hr.Geiger | 101701 | 2016. január 3. 12:16 | Válasz erre: 101700 |
Pedig hidd el, sokkal tisztább és szárazabb érzést nyújt a nézelõdõknek egy pár csillogó leömlõ, mint a klasszikus " rozsdabarna" csövek látványa. :-)))
|
Shamen | 101700 | 2016. január 3. 11:55 |
Bevallom technikailag hozzám közelebb áll egy akku kiszerelés, mint egy leömlõ csiszolás. :P |
Hr.Geiger | 101699 | 2016. január 3. 11:45 |
Hello Szaktársak! Követve az elmúlt egy hét eseményeit, sorra került szinte minden neuralgikus pont, ami izgatja egy TDM-es fantáziáját: ülés, bukócsõ, középállvány, egy csipetnyi motorolaj téma és az örök klasszikus, az akku ki-beszerelése. Srácok! És a leömlõk csiszatolása, kiglancolása már smafu? :-))) |
kawa550 | 101697 | 2016. január 3. 11:33 | Válasz erre: 101696 |
Most mé mondod? Elég az összes idomot meg a tankot levenni..... :-)))
|
fazakas66 | 101696 | 2016. január 3. 11:08 | Válasz erre: 101694 |
Biztos szivesebben csinálnád ha látnád a 3. vd aksi kiszerelését :))
|
fazakas66 | 101695 | 2016. január 3. 11:06 | Válasz erre: 101693 |
Hm ...nem valami szép látvány ilyen pozicióba látni egy ilyen szép színû mocit :))) |
Shamen | 101694 | 2016. január 3. 10:24 |
Köszönöm a segítséget. Akkor ma megtanulom, hogy kell kiszerelni az akkumulátort. Lehet, hogy le is fotózom az utókornak.
|