18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15

Kérlek jelentkezz be

Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Yamaha TDM
Következő oldal

csokabi 101793 2016. január 4. 13:19   Válasz erre: 101780
Ezt a bevizsgálást ugyanaz a roppant szigorú és életrevaló EU-s szervezet végzi, mint amelyik a károsanyag kibocsátást ellenõrizte a VW-nél?
    

ikim2025 101792 2016. január 4. 12:57  
Sziasztok!

Utólag is BUÉK mindenkinek!
Az égõkhöz annyit szólnék hozzá,hogy nekem Focusom van és ha Osanos égõt veszek bele,az élet tartama 1 hónap.Autósboltban veszek hosszított élettartamú égõt
2000Ft /db áron,akkor az ki bír 1 évet is,Osram vagy Tungsram vagy bármi,mindegy.
Ez szerintem így van bármilyen alkatrésznél,a gyárihoz közeli áron lévõk a jobbak.
Ez a tervezett avulás.Lehet találni ezzel kapcsolatban írásokat a neten.
    

varajani 101791 2016. január 4. 12:43   Válasz erre: 101788
Tóth-Pál Péter: húsz 2614429
    

mati12 101790 2016. január 4. 12:38   Válasz erre: 101789
Ahogy nézem az utolsó feltûnése a "V Stromos ismerkedõs" topikban volt,övé az utolsó hsz.
    

Flenegen 101789 2016. január 4. 12:37   Válasz erre: 101786
doboztartóból most is hirdetnek 3-4 darabot a kepesmotor.hu-n
    

gesszti 101788 2016. január 4. 11:59   Válasz erre: 101787
petya89 néven nem találok tagot, pedig egy bukócsõ engem is érdekelne.
    

varajani 101787 2016. január 4. 11:53   Válasz erre: 101786
Bukócsõ, doboztartó, középsztender ügyében írj: petya89 pü-t.
    

ktomy 101786 2016. január 4. 11:45  
Sziasztok!

Egy kis segítségre lenne szükségem!
Szeretném az ülésemet megcsinálni kényelmesebbre! Hol érdemes ezt csináltatni ahol nincs a fellegekbe az árak?

u.i: hátsó dobozom van, de szeretnék oldaldobozokat is. Ehhez kellene konzol! Ezt hogy érdemes? csináltatni vagy venni külön?
Bocsi a tudatlanságomért! :)
Elõre is köszönöm a segítségeteket!

    

Flenegen 101785 2016. január 4. 11:03   Válasz erre: 101777
A gyári gumi vizsont igen!
    

Fido71 101784 2016. január 4. 10:07   Válasz erre: 101781
Wazzeg Kawa! Szerkeszd már át a hsz.-t... ;)
    

gesszti 101783 2016. január 4. 09:57   Válasz erre: 101781
Ez a 200-250 óra van megadva élettartamra a gyár által kiadott katalógusban is erre az izzóra. Kifejezetten 1 típusról beszéltünk, nem az összes H7-rõl...

(amúgy csigazabáló kocsimban siemens elektronika, bosch fék, delphi befecsrendszer, mitsubishi önindító, denso érzékelõk vanak, szóval ennyit a csigazabálókról... :-))
    

gesszti 101782 2016. január 4. 09:52   Válasz erre: 101780
Így van. Egy jó nagy legenda ez a "gyári" alkatrész - "utángyártott" alkatrész történet. 3-4 autót gondozok a családban. Ha így nézzük, soha egyik se kapott gyári alkatrészt, mind csak utángyártottat, nagykerekbõl. Mégis mûködnek. Nem is rosszul. Egyik túl van a 260e km-en, a másik meg a 22 éven....

Jó, Mz-hez tényleg vettem párszor nagyon gaggyant "utángyártott" alkatérszeket. Részben ezért is hagytam fel az MZ-zéssel, de a veteránozás megint egy másik történet. Ott tényleg kincset ér egy-egy jól megõrzött gyári alkatrész.
    

kawa550 101781 2016. január 4. 09:49   Válasz erre: 101763
Azt én se hinném, de hogy gyatrább minõségû kábel, csatlakozo, pontatlanabb szabájzású elektronika van benn mint egy japóban, azt simán el tudom képzelni, ami aztán kihathat az élettartamra. Esixétben se gyári izzók vannak, magam cseréltem GE emelfényerejûre már a tököm tudja mikor, megyek velük évi 30.000km-t, de az idejét se tudom hogy mikor nyúltam utoljára hozzá, szóval ezt a 200 órát én is többszörösen keveslem, napi 2 órát vezetek, akkor kb 3 havonta kéne cserélgetnem õket, de szerintem még 3 évente se cserélem....
    

kawa550 101780 2016. január 4. 09:35  
Khmm..... :
"Tipikus komment a Belsõségrõl:
„…nem csak ennyi a történet. A gyári alkatrészeket sokkal gondosabban ellenõrzik és készítik el. Akár két NGK, Beru vagy Bosch gyertya között is van különbség: ha a VW-embléma ott van rajta, az nem csak a lenyomattal tud többet, hanem a minõsége is jobb.”

Cáfolom. Egyszer réges-régen alkalmam nyílt beszélgetni egy európai fékbetétgyártó mérnökével, és természetesen felmerült ez a kérdés is. Eleinte igen diplomatikusan fogalmazott, hiszen õk is gyári beszállítók a Nagy Német Konszernnél. Aztán a második korsó sör után már arról panaszkodott, hogy az európai piacon forgalmazott termékeiknek jóval szigorúbb teszteken kell átmenniük, mint a gyári fékbetéteknek. Egy frissen bevezetett cikkszám kizárólag úgy kaphatja meg a minõsítõ jelet, ha a gyakorlatban összehasonlítva sem teljesít rosszabbul a gyárinál. Úgy értem, a tényleges gyakorlatban, egy szénné mûszerezett, megfelelõ típusú autóba építve. A fékbetét gyártójának költségére. Hagynék idõt… Amelyik fékbetét csomagolásán tehát tetszik látni a jellegzetes E jelet, sarkában a minõsítést kiadó országot jelentõ számmal, az bizony szigorúbb teszteken esett át, mint az etalon gyári betét."

http://totalcar.hu/magazin/technika/2011/10/19/gyari_vagy_utangyartott_alkatresz/
    

gesszti 101779 2016. január 4. 08:55   Válasz erre: 101771
Vedd figyelembe, hogy autónál/motornál az elsõ 7-8 évben minden vezeték, minden csatlakozás, minden villanymotor, és az összes többi elektromossághoz kapcsolódó alkatrész toppon van, és ez az a kor, amikor elkezd minden öregedni. Elkopnak a generátor szénkeféi, kopik az önindító, fáradnak a relék. Minden az akksi ellen játszik. Nem csoda, ha elõbb kifárad egy 7-8 éves kocsiba épített akksi, mint egy vadiújba épített. Persze változott is a gyártástechnológia azóta. Sajnos nem az élettartam növelése felé. Vékonyabbak a cellaöszekötõk, lazábbak a cellatasakok, másabbak az anyagok.
    

Fido71 101778 2016. január 4. 08:50   Válasz erre: 101776
70 átlagot azért nehéz összehozni...
Egy nagy túrán vagy egy csapatáson talán, de normál használat mellett nemigen.
    

Muju 101777 2016. január 4. 08:46   Válasz erre: 101773
Így van, mèg 1x köszi de a hátsó lábtartó nem jó elõre.
    

MadBob 101776 2016. január 4. 08:33   Válasz erre: 101761
Nem olyan kevés az, csak úgy hangzik. Számolj 70 km/h átlagsebességgel és 14.000 km jön ki.
    

kozmax 101775 2016. január 4. 08:26   Válasz erre: 101771
Nyilván nem minden gyári alkatrész készül a gyárba. Rengeteg beszállítója van egy jármû gyárnak. A beszállított viszont szerzõdés köti, hogy nem adhat ki ugyan olyan minõséget, mint amit beszállít. Nagyon jó példa erre pl láncok. A DID a beszállítója két legnagyobb Japán gyártónak is, de ha elkezded méregetni, az utángyártottal, akkor szép nagy különbségeget talál az ember. Fékbetét detto ugyan ez, de még lehetne sorolni a dolgokat. Itt kell eldönteni az embernek, hogy melyiket válassza. Csak tisztában kell lennie, hogy nem fog addig tartani, mint a gyári alkatrész, és nem is mûködik úgy.
    

Flenegen 101774 2016. január 4. 08:23  
Én az ebayrõl rendeltem csak gumikat, melybõl a pár volt 6000 ft. ( mostis 4500+ 1200 szállítás körül el lehet érni német és angol szállítóktól.

Sajnos a felszerelés után egy héttel az 5 napos túra alatt szét is jött.
A gumi réteg alatt van egy fém merevítõ mely kiszakadt a gumiból, mint egy kés penge áll ki belõle.

Ugyan a pénzt talán 2-3 nap alatt vissza is kaptam korrektül, de a probléma nem szünt meg. Kicsit félek újra ugyanazt megrendelni, mi van ha megint tönkremegy.

Az utángyártottakat csak a 900-ra hozza az összas oldal, ettõl függetlenül gondolom jó lehet a 850-re is, de mivel az elsõ lábtartók szegecselve vannak a 4TX-en azt szét kell barkácsolni:(

A gyári lábtartó gumi 6000 / db, arra is van ajánlat.


    

PalmBela 101773 2016. január 4. 07:56   Válasz erre: 101768
Mógen és BUÉK!
Én is cseréltem az elsõ lábtartó gumit. Má nem tom honnan rendeltem bontott hátsó lábtartót és átraktam a gumit. (A maradékot asszem Muju kapta meg, de ezek szerint nem sikerült átfabrikálni.)

Ja! Vannak még 850 eshez alkatrészeim. Fotók hamarosan!

    

Muju 101772 2016. január 4. 07:43   Válasz erre: 101768
Èn is szivesen vennèm ha mondjuk komplett elsõ lábtartó párra adnátok tippeket honnèt rendeljek. Gumisat szeretnèk mert ami a nagyvason ès társain van az nem jön be. A mostani már hiányos eltünt a vège.
    

mati12 101771 2016. január 4. 07:41  
Bárhogy is van érdekes dolgok ezek a gyári alkatrészek. Elviekben nincs különbség de a gyakorlatban valamiért mégis csak van,valamiért jobbak és tovább is bírják.
Ilyen alkatrész az akkumulátor is. Az új autók gyári akkumulátorja sokszor 7-8 évig is bírja,az utólag beszerelt típusazonos meg jó ha 2-3 évig húzza.
    

Muju 101770 2016. január 4. 07:39   Válasz erre: 101769
Reggelt.
Gyári-forgalomban kapható, az izzókat nem vágom ilyen szempontból, de mióta megvettem az autómat "10" ève ugyanaz a varta akksi van benne. Ha ugyanilyet veszek amikor majd tönkremegy, akkor öröm bódottág ha a felèt bírja majd. Csak azt nem èrtem mièrt.
    

Kilos 101769 2016. január 3. 23:48   Válasz erre: 101758
Eddig 2 szezont mentem velük (20 ekm) gond nélkül. A tompított esetében ez biztosan több mint a 180 - 200 óra.

Tudtommal Európában egyetlen autógyár sem gyárt magának izzókat, mindenhová beszállítótól rendelik a szükséges mennyiséget. Technológiailag nem lehet semmi különbség az eredeti "gyári" és a kereskedelmi forgalomban kapható izzó között.
    

Flenegen 101768 2016. január 3. 22:58  
A lábtartó gumiaim eléggé elhasználódtak. Rendeltem az ebayrõl angol utángyártottat, de nem ajánlom senkinek.

A gyári darabja 6000 ft.

Alternatív javaslatokat szívesen vennék ha cserélt már valaki.
    

C.J.Jani 101767 2016. január 3. 22:58  
H4-es 4000K Osram izzók voltak az autómban gond nélkül, 6 évig. Majd elkelt az autó. Nincs további adatom.
    

Flenegen 101766 2016. január 3. 22:56   Válasz erre: 101763
A gyári izzók rendkívül magas teherbírásúak. Aztán ha kiégett nehéz azonos minõséggel pótolni. Mi a sima H7-et a Kiákba 1200 /db áron cseréljük. Ha a gyári szerltet kéred 4800 / db.
    

csokabi 101765 2016. január 3. 22:46   Válasz erre: 101764
A technika fejlõdése soha nem áll le, maximum az iránya változik...
    


csokabi 101763 2016. január 3. 22:15   Válasz erre: 101762
A kisebbik melós verdám most volt 14 hónapos. Átlagban 4 órát fut naponta, 15-20 motorindítás mellett és még a gyári izzók vannak benne. Ez több, mint 1000 üzemóra. Nem hinném, hogy a csigaevõk valami speckó márkával szerelnék. Ennek fényében keveslem azt a 200 órát.
    

gesszti 101762 2016. január 3. 22:04   Válasz erre: 101761
Átlagsebesség, megtett km. Könnyû kiszámolni. (írok mindenféle eseményt, ami történik a kocsikkal, javítások, alkatrészcserék, tankolások) 2 garnitúrát elhasználtam, aztán feladtam.
    

csokabi 101761 2016. január 3. 22:00   Válasz erre: 101758
Hogy jött ki a 180-200 óra? Elég kevés egy ilyen neves gyártótól, ha jól számoltál...
    

MadBob 101760 2016. január 3. 22:00   Válasz erre: 101758
Nálam másfél éve bent vannak.
    

Shamen 101759 2016. január 3. 22:00  
Az enyémben xenon van, de valami nem stimmel vele, mert pont az elõttem lévõ sáv sötét, amely a legjobban érdekelne. Remélem, hogy csak beállítási hiba. Mondjuk a fényszóró sem volt tökéletes, mert a bal oldali sávot világította meg.
    

gesszti 101758 2016. január 3. 21:48   Válasz erre: 101757
H7... hm. Mennyit bírnak nálad ezek a 900-asban. Autóban 180-200 óra környékén kiégnek.
    

Kilos 101757 2016. január 3. 21:29   Válasz erre: 101752
Ilyen Osram-okat használok én is, de vigyázz, a 900-asba 2 db. H7 kell!
    

PaulZso 101756 2016. január 3. 21:10   Válasz erre: 101755
Hát ez-az azon kívûl hogy halogén-----55W oszt mást nem tudok, ki kellene kapni.most néztem a leírásokat, de nem találtam.
    

gesszti 101755 2016. január 3. 21:07   Válasz erre: 101752
Autóban használtam, használom. Igen jó fényereje van. Kicsit rövid az élettartama, de H4-nél még tûrhetõ. H7 változatban jó, ha 200 órát kibír.

Apropó. A 900-asban milyen fényszóróizzók vannak?
    

PaulZso 101754 2016. január 3. 21:05   Válasz erre: 101749
És merre felé nézted ezeket a motorokat? hátha az egyik itt van:-)

    

PaulZso 101753 2016. január 3. 21:03   Válasz erre: 101749
Nekem nincs tapasztalatom az állapot felmérésekben, de remélem meghálálja majd a törõdést, ha ilyen viszonylatban nézem azért nem lõttem nagyon mellé, a végére jó lesz, és közben meg motorozok is. Egy milkót nem tudtam volna kisajtolni a büdzsébõl....

    

PaulZso 101752 2016. január 3. 20:58  
láthatóságot javítani?
https://www.vilagitas.eu/osram-night-breaker-unlimited-h4
    

Hr.Geiger 101751 2016. január 3. 20:56   Válasz erre: 101750
:-) meghagyom Neked! :-)
Van nekem egy szuper 4TX-em, amire használom, arra az is jó, nem kell nekem más.
    

gesszti 101750 2016. január 3. 20:52   Válasz erre: 101749
Nem vagy messze.. ha egyszer errefelé jársz, gyere, nézd meg. Kíváncsi vagyok, mit szólsz majd az állapotához. 900-ért... hm. Lehet, hogy nem adnám oda. ;-) 1M-ért névre írva viheted.

    

Hr.Geiger 101749 2016. január 3. 20:45   Válasz erre: 101747
Én két 900-ast is megnéztem 2014-ben, mindkettõt 850-ért kínálták.
Az elsõre alsó hangon legalább 300 ezret kellett volna költeni, a másik pedig egy karambol utáni helyreállítás nyomait viselte.
Mindenkinek lehet szerencséje - remélem Nektek sem lesz majd csalódás az új paripa - de a megkímélt, gondos kezekbõl származó, magyar papíros 900-as példányokat 1M környékén mérik.
    

PaulZso 101748 2016. január 3. 20:37   Válasz erre: 101746
Elég megemelni, vagy le is kell kapni?
    

PaulZso 101747 2016. január 3. 20:36   Válasz erre: 101743
Gondolom, hogy nem ez volt a fõ nyeremény. De így legalább amikor mindent bele, és rá raktam, akkor viszont talán egyértelmûen tisztában leszek a motorral, és ezeket a köröket mondjuk nem 800 ezerrõl indítom. Sajnos nem vagyok túl következetes, de megpróbálom felírni a költségeket. Mellesleg olyan ez mint egy hitel (kaptam pár száz ezret amit a tél alatt-esetleg jövõre kell kicsengetnem).
A 650 sem volt rossz így látatlanban.-)
    

gesszti 101746 2016. január 3. 20:35   Válasz erre: 101744
Légszûrõ. Ha jól tudom, 40e km-nél cserés. Abból kiindulva, hogy a többi részét elég jól karbantartották és most van benne 47800 km, remélem, cserélték benne a szûrõt. Ha lesz idõm ránézek majd, de ugye meg kell emelni hozzá a tankot, ahhoz meg még nem volt türelmem, és idõm.
    

gesszti 101745 2016. január 3. 20:31   Válasz erre: 101742
650e-ért vettem.
    

PaulZso 101744 2016. január 3. 20:31   Válasz erre: 101742
A légszûrõt nem írtad, azt állapot függõen kell? Pl: azt is megcsinálnám én, na persze a spórolás miatt .-) (is) meg persze szeretem tudni, hogy mi miért és hogyan mûködik.

    

Hr.Geiger 101743 2016. január 3. 20:31   Válasz erre: 101742
Azt, hogy olcsó volt, majd akkor kérdezzed meg, ha végeztél a rendbetételével.
Ha mindent kicserélsz rajta, amit elnyaltak, elhanyagoltak, lelaktak stb. akkor már nem lesz olyan olcsó, elhiheted...
    

PaulZso 101742 2016. január 3. 20:25   Válasz erre: 101741
590.000.-
Vannak akik le akarnak hûteni, hogy ne bonyolódjak bele, inkább csak küldjem neki....de azért olvasgatok, és ez az "olcsó" cucc is nagy lépés volt nekem, szóval szeretnék rá vigyázni. Élvezem a babrálást, (csak kissé bizonytalan vagyok, mert fás a szakmám) az olajos rongyokat, meg ha valami jól mûködik amit megcsináltam:-)
Olcsó volt?
És a Tiéd?

    

gesszti 101741 2016. január 3. 20:12   Válasz erre: 101736
Azt megkérdezhetem, hogy mennyi volt az az "olcsó"? Én egy 2002-est vettem, szép állapotban, szerintem nem rossz áron. Ami hibát eddig találtam rajta, az a kicsit kopott hátsó fék, egy engedõ telószimmering, és 4 db repedt mûanyag fül, ami hegesztésre vár. Ezeken kívül csak olaj, fagyálló, gyertyacsere, és kész is vagyunk a szezonra.
    

PaulZso 101740 2016. január 3. 20:12  
Hát ezért kérdeztem.... mert kidobni való inkább kellene másra, lehet hogy holnap feldobok egy két képet az állapotról, van abban motorblokk csavar is rozsdás-talán só ette, de idomokhoz is elkelne egy kettõ. Pl nem is értem de a hûtõ sapka rögzítõ csavar úgy el van nyalva, hogy egyszerûen nem tudom, hogy hogyan lett ilyen...
És gondolom, hogy lesz benne egy két felesleges is.... ha meg bemegyek egy (pécsi) csavarboltba egybõl küldenének a szakszervízbe...pedig csak egy kötõ elem....
Más:mi a tippetek, hogy a hátsó lengõ csuklópontokhoz nem lenne érdemes zsirzó gombot tenni?

    

gesszti 101739 2016. január 3. 20:08   Válasz erre: 101735
Köszi a linket, ez nem rossz ár. Viszont újabb kérdés merült fel. A gyári tárcsa 5 mm-es, és 4,5 mm a minimum vastagsága. A brembo tárcsák 4 mm-esek, és 3,5 mm-t írnak minimum vastagságra. Akkor most mi a szitu? Jobb anyagból lenne a brembo tárcsa, mint a gyári?
    

Kilos 101738 2016. január 3. 20:00   Válasz erre: 101736
Ha jól sejtem ezek motorblokkból származó bontott csavarok. Ha erre van szükséged akkor mindenképpen megéri, de ha a vázhoz, az idomokhoz kellenek a csavarok, akkor felesleges pénzkidobás a közel 13 eFt.

    

csokabi 101737 2016. január 3. 19:54   Válasz erre: 101736
Ezek bontott alkatrészek egy TDM-bõl, tehát a menetek méretével, hosszával, az anyaga minõségével nem lesz gondod. Az már más kérdés, hogy megér-e neked 12-13000 ft-ot a móka. Hasonló helyzetben én megvenném a fent említett okokból kifolyólag.

Vagy itt van még ez: http://www.ebay.de/itm/Yamaha-TDM900-Motorabdeckungen-Edelstahl-Allen-Kappe-Schrauben-Bolzen-Satz-69pcs-/261647165641?hash=item3ceb62e8c9:g:AzoAAOxyx-BSaqhu
    

PaulZso 101736 2016. január 3. 19:44  
Sziasztok,
magamról: eddig volt egy XJ 600 -am, amit õsszel lecseréltem egy 2004 es TDM-re. olcsó volt, és hát van is rajta bibi, elhanyagoltság, rozsdás csavarfejek, hiányzó mûanyag szegek, benyomódott hûtõ, retkes lánc, repedt mûanyag burkolat,miegymás.
Szeretném ezt a fele annyi idõs mocit sokáig használni. Azt tervezem, hogy a motorikus dolgokat szerelõre bíznám (42000 km) szelephézag injektor stb., de az egyéb ápolási munkákat megcsinálnám én.
Örülök, hogy sokan jó szándékkal vannak itt, és klassz amikor linkeket tûztök be (írjátok elé, hogy mirõl szól, könnyebb kikeresni).
Most az egyik feladat az lenne, hogy különbözõ csavarokat cseréljek le, pótoljak. Mit javasoltok? Találtam egy ilyet, hm...?
http://www.ebay.com/itm/SAC-VISSERIE-VIS-YAMAHA-TDM-900-2004-2006/400922041116?_trksid=p2045573.c100033.m2042&_trkparms=aid%3D111001%26algo%3DREC.SEED%26ao%3D1%26asc%3D20131017132637%26meid%3D9e9b3a566bf743aa9366bf7ceababa38%26pid%3D100033%26rk%3D4%26rkt%3D4%26sd%3D251812159256
    

sjanek 101735 2016. január 3. 19:35   Válasz erre: 101731
Szia!
Én ezt a féktárcsát rendeltem, hozzá való betétekkel együtt:
http://motoralkatresz.eu/termekek/Brembo/68B40791_fektarcsa/

Viszont engem az elsõ telóhoz való porvédõ mérete érdekelne. Azt sehol nem találom (lehet, h. bamba vagyok).
    

gesszti 101734 2016. január 3. 19:17   Válasz erre: 101733
Köszönöm!
    

Hr.Geiger 101733 2016. január 3. 19:02   Válasz erre: 101731
http://www.jbx9.16mb.com/index.php?page=FORKSEAL
    

dinnyemag 101732 2016. január 3. 19:01   Válasz erre: 101713
Hali!
Ebayon tudod megrendelni a kencét, a szonda sima ki-be csavarós, a tûzgyûrû nálam egyben volt, nem cseréltem.
    

gesszti 101731 2016. január 3. 19:01   Válasz erre: 101730
Nos, google haverom hozta ezt a méretet, és hozott egy 42,5x55x9,5 -ös méretet is. Szóval g.ci volt most, na...

Az viszont "veri hepi", hogy 43x55,1x9,5 -ös szimmeringet kaptam. Eszerint jó lesz. :-)

900-ashoz hátsó féktárcsát ki, mennyiért vett mostanában? 30e környékén találnék ferodo tárcsát hozzá.
    

Hr.Geiger 101730 2016. január 3. 18:54   Válasz erre: 101729
Guggli a legjobb haverod földi! :-)
SAITO TELESZKÓPSZÁR SZIMMERING 43X55X9,5/10,5 Cikkszám: 10042183
    

gesszti 101729 2016. január 3. 18:39   Válasz erre: 101725
Akkor nálam a staféta, mert én még át se írattam. Januári történet lesz. :-)

Viszont ma megjött a vadiúj ferodo fékbetétem hátulra. :-)

A 900-as elsõ teleszkópjába való szimmering mérete nincs meg valakinek séróból? Kaptam szimmeringeket is, de nem vagyok biztos a méretében.
    

Muju 101728 2016. január 3. 18:35   Válasz erre: 101727
Márciusig sok mindent szeretnék még megcsinálni rajta. Megy mûszakira. A legfájóbb két új gumi lesz.
    

Hr.Geiger 101727 2016. január 3. 18:25   Válasz erre: 101714
Én október közepén mentem utoljára és valószínûleg majd csak márciusban indítom el legközelebb.
Addig csak itt olvasgatom a hozzászólásokat...
:-))
    

Muju 101726 2016. január 3. 18:15   Válasz erre: 101725
Én "már" lassan 2 éve húzom a szarvát, de nagyon ájlat!!!
    

PaulZso 101725 2016. január 3. 18:00   Válasz erre: 101724
Muju, Shamen.
1 cipõben járunk. Én is novemberben irattam át:-)
    

Muju 101724 2016. január 3. 17:58   Válasz erre: 101723
Ne is aggódj!
Nekem elõtte egy 210-es babetta volt. Nekem nem pótolni, hanem tanulni kellett!
    

Shamen 101723 2016. január 3. 17:46  
A TDM-mel november elején tettem meg az összes közös 15 kilométerünket. Elvittem eredetiségvizsgálatra, meg vissza. Így jár az, aki szezon végén vásárol motorkerékpárt. De nem akartam, hogy az elõzõ gazdájának kelljen kínlódnia vele télen.
Azt megelõzõen kb. 2 éve ETZ-vel. Lesz mit bepótolnom az idén.
    

PaulZso 101722 2016. január 3. 17:45   Válasz erre: 101715
Gesszti!
Köszönöm, korrekt!Így fogom csinálni, még egy kicsit böngészek a leírásban, és nem kérdezek többet hülyeséget. Alubarát-ot értettem, köszi.

    

Muju 101721 2016. január 3. 17:45   Válasz erre: 101718
Na ott mèg nem jártam, de tervbe van.
    

Muju 101720 2016. január 3. 17:42   Válasz erre: 101716
Igazad van. De nekem nincs közèpállványom nem is igen kell, inkább a bukócsõ miatt èrdekelt ez jobban. Gondolom ha az leèr akkor má mindegyis mert csúszik a motor is.
    

Kucsi 101719 2016. január 3. 17:41   Válasz erre: 101714
Én szilveszterkor járattam meg a Sárkányt és a robit is.Tölteni muszály volt az aksit. :) Igaz csak 2x15 km volt, de jól esett.Meleg nem volt, de akkor is.
    

nferro 101718 2016. január 3. 17:38  
Mondjuk az is igaz, hogy én önszántamból nem igazán borítanám eddig a gépet.:) Legfeljebb, úgy, ahogy a képen is van. Persze a Transalpina dõlõ, emelkedõ visszafordítóiban nem is kell ennyire fektetni, az út megteszi a magáét sok helyen.
    

Muju 101717 2016. január 3. 17:38   Válasz erre: 101714
Ma vèrszemet kaptam, mikor a házunk elõtt elsuhant egy egyhengere vas. Jó dörgedelems hanga volt. De sajnos csak az ajtóig jutottam, hideg volt meg lusta dög vagyok. Úgyhogy az utolsó vasalás mèg mindig november közepe.
    

nferro 101716 2016. január 3. 17:35   Válasz erre: 101693
Hát igen. De ez a bal oldal. Nekem a jobb oldalon ért le a rugó akasztó pöcök. Azért ez a kép sem olyan megnyugtató. Arról nem beszélve, hogy amikor ebben a helyzetben a lábtartó kezd felhajlani, akkor elõfordulhat, hogy a középállvány taposója (ami eléggé közel van a lábtartó szintjéhez) leérhet. Persze ez függhet attól is, hogy éppen milyen az útburkolat, van-e bukkanó stb. Aztán, hogy kiemeli-e a motort vagy inkább görbül, kopik, az majd akkor derül ki.
    

gesszti 101715 2016. január 3. 17:32   Válasz erre: 101713
Természetesen a blokkon levõ leeresztõcsavarokat ki kell szedni, és ott leengedni a motorból, és a hûtõbõl. A tágulási tartály csak amolyan vésztartalék ezeknél, ha jól látom. A hûtõsapi tart nyomást, és a tágulási tartály csak akkor jut szerephez, ha e nyomás túl nagy lesz, vagy épp fogy a víz a rendszerbõl. Szóval leereszted a motorból, kiszippantod a tartályból, mindkettõt kiöblíted néhányszor desztvízzel, és feltöltöd alubarát fagyállóval. (vagy fagyálló-desztvíz keverékkel, gyártmánytól függõen) A színe mindegy, lényeg, hogy alubarát, és jó minõségû legyen.
    

gezasz 101714 2016. január 3. 17:27  
Most beszéljünk arról ki mikor motorozott? Én karácsonykor töltõre raktam a motort, mert már majdnem. De két hónapja semmi.
    

PaulZso 101713 2016. január 3. 17:20   Válasz erre: 101702
Az enyémben kevés van, de nem vágom, hogy elég a tartályból kiszívni a cuccot...És a rendszerben nem marad benne még egy csomó?
Tényleg kérdem, nem kötekedni akarok. Én is rendbe szeretném tenni.
Kinyitottam a hûtõnél lévõ sapit és ott színültig tele volt, a tartályban meg nívó alatt van, valamilyen kék cucc. ez jó vagy rózsaszín kellene?
Leömlõ:Dinnyemag! Te hol vetted ezt a varázs szert? És ha lekapom a leömlõt akkor, a szondákat simán ki és vissza csavarhatom, illetve: a hengernél lévõ tömítést ki kell újra cserélni vagy nem? Nekem is tök dzsuva a kipufffff.
Köszi

    

kawa550 101712 2016. január 3. 16:45   Válasz erre: 101706
Benzines aggregát? :-)))
    

gesszti 101711 2016. január 3. 16:03   Válasz erre: 101710
Út szélén... hm. jó, hogy szóba hozod. Készítek hozzá egy bikázókábelt, biztos, ami biztos. :-)
    

Karex 101710 2016. január 3. 16:00  
Hát nemtom, nekem speciel a 4Tx a nyerõ. A 900 már más idomokkal van megáldva.
Az aksi az szivatós. Pláne az út szélén nem átvizsgált célszerszámzattal. Jó játék.
:D
    

Shamen 101709 2016. január 3. 13:51  
Akkor nincs más hátra, mint a 850-et 900-ra cserélni. A fene sem bajlódik az akkumulátor kiszereléssel. Egyébként egy röpke 30 perc alatt kiszereltem. Persze elsõ alkalommal még ismerkednem kellett az alkatrészekkel is. Végigfényképeztem a mûveletet, hátha jövõre elfelejtem hogyan kell.
Egyébként a hátsó fõfékhenger, és a lábtartó nyúlvány mellett a hátsó mûanyag sárvédõt és a fékcsövet tartó szerelvény elsõ csavarját is ki kellett tekernem, mert nem tudtam tõle az aksit kifordítani.
    

Kilos 101708 2016. január 3. 13:49   Válasz erre: 101706
Gondoltam. Ha saját garázsban állna, te sem melóznál vele ennyit! Két csavar, de még az ülést is le kell venni na meg azt a gumiszalagot kiakasztani, hú már leírni sokk! errõl a nagy munkáról bezzeg senki sem készít videó útmutatót! :)))))

A leömlõket motormosás elõtt egy rozsdamaróval átitatott ronggyal áttörlöm, esetleg a nehezen hozzáférhetõ helyeken ecsettel besegítek. Kb. ennyi! Azt vettem észre, hogy amióta sikerült az elektronikán a keveréket (CoMod) sztem jól beállítani, azóta nem melegszik annyira a motor, ezért nem is kékül a leömlõ torok, és mintha nem vízkövesedne annyira a leömlõ mint elõtte. - persze lehet, hogy ez csak a 2015 évi száraz és nagyon meleg nyár következménye volt.
    

dinnyemag 101707 2016. január 3. 13:22   Válasz erre: 101703
Szia!
Eddig vizkõoldó+ nevr dull kombót használtam(Suprati receptje), szép lesz de melós. Tavaly ajánlotta Csokabi barátom ezt, na ez a csodaszer. Rákened, letörlöd, kész. Nincs sika:-)

    

dinnyemag 101706 2016. január 3. 13:18   Válasz erre: 101705
Szia!
A moci a szomszéd ház alatt egy mélygarázsban van és nincs áram a közelben. Kb. 150 méter kábel kéne odáig, az lett volna a nagyobb meló:-)
    

Kilos 101705 2016. január 3. 13:12   Válasz erre: 101704
Dezsõ, én ekkora munkának már neki sem állok. :))))
Lehet az aksit tölteni a helyén is.
    

dinnyemag 101704 2016. január 3. 12:58   Válasz erre: 101696
Most hoztam fel az akksit tölteni, hát olyan mintha a polcról vennéd le. 2 csavar ki, és simán kiemeled a helyérõl...:-))))))
    

gesszti 101703 2016. január 3. 12:22   Válasz erre: 101699
Leömlõnél ajánlottak egy kis rozsdamarót, meg dörzsiszivacsot. Próbáltátok már így, vagy van valami spéci cucc hozzá?
    

gesszti 101702 2016. január 3. 12:21   Válasz erre: 101699
Ne felejtsük ki a fagyálló folyadék ellenõrzését, és cseréjét se. Most végeztem vele. Jó régi lötyi volt már benne.

Könyve írja, hogy meg kell emelni a tankot, kiszerelni a tágulási tartályt, és kiönteni belõle a lötyit. Japók nem gondolták, hogy ez a moci Magyarországra kerül... Peeeeersze, majd kiszerelem a tartályt. 50 köbcentis injekciós fecsi, rá egy kis csõ, és már ugrik is ki a fagyálló a tartályból. Szépen ki is mostam desztvízzel, amíg patika tiszta víz nem jött ki belõle. Feltöltve -35 fokos cuccal. Jöhet a tél. :-)
    

Hr.Geiger 101701 2016. január 3. 12:16   Válasz erre: 101700
Pedig hidd el, sokkal tisztább és szárazabb érzést nyújt a nézelõdõknek egy pár csillogó leömlõ, mint a klasszikus " rozsdabarna" csövek látványa. :-)))
    

Shamen 101700 2016. január 3. 11:55  
Bevallom technikailag hozzám közelebb áll egy akku kiszerelés, mint egy leömlõ csiszolás. :P

    

Hr.Geiger 101699 2016. január 3. 11:45  
Hello Szaktársak!
Követve az elmúlt egy hét eseményeit, sorra került szinte minden neuralgikus pont, ami izgatja egy TDM-es fantáziáját: ülés, bukócsõ, középállvány, egy csipetnyi motorolaj téma és az örök klasszikus, az akku ki-beszerelése.
Srácok! És a leömlõk csiszatolása, kiglancolása már smafu?
:-)))

    

fazakas66 101698 2016. január 3. 11:39   Válasz erre: 101697
Nem is panaszként emlitettem :))
    

kawa550 101697 2016. január 3. 11:33   Válasz erre: 101696
Most mé mondod? Elég az összes idomot meg a tankot levenni..... :-)))
    

fazakas66 101696 2016. január 3. 11:08   Válasz erre: 101694
Biztos szivesebben csinálnád ha látnád a 3. vd aksi kiszerelését :))
    

fazakas66 101695 2016. január 3. 11:06   Válasz erre: 101693
Hm ...nem valami szép látvány ilyen pozicióba látni egy ilyen szép színû mocit :)))

    

Shamen 101694 2016. január 3. 10:24  
Köszönöm a segítséget. Akkor ma megtanulom, hogy kell kiszerelni az akkumulátort. Lehet, hogy le is fotózom az utókornak.
    

ELőző oldal
Felhokep

Tagok száma: 22118