kawa550 | 102294 | 2016. január 16. 18:40 | Válasz erre: 102290 |
Ha ez megnyugtat még én se találkoztam olyannal, ami nem kerek vagy 5-re végzõdõ volt a boltban kaphatók közül, de ezen nem kell fennakadni, mindig van olyan amivel bele tudsz lõni a megadott határértékek közé, mert ha mondjuk a 182-es lappal kevés a hézag, monnyuk 0.13, akkor veszel egy 180-ast oszt egybõl benn vagy a keretben egy 0.15-ös hézaggal. Dekára pontosan így persze nem lehet lõni, de nem is kell. Én még nem tom hogy én csinálom-e, mert a mûhelyben csak a jövõ hétre ígérték a kalkulációt hogy milyen kivitelben mennyi lenne az ár, és van olyan opció is hogy csak a vezetõket cserélik meg a szelep köszörülés és szimmering csere, de lehet teljesen készre szerelve is kérni, akkor lapkázva beállítva adják vissza, nekem már csak be kell tenni, ráakasztani a láncot oszt gó. Majd az árajánlat függvényében eldöntöm, hogy akarok-e ebben a kurva hidegben én játszani vele egy fûtetlen fa garázsban. Meg persze darabja nekem, ha veszem 500Ft+posta, az összes hézag elmegy köszörülés után, valszeg csak 1-2 lapkát tudnék felhasználni,nekik nyilván töredéke, így lehet hogy nem is jönnék ki jobban ha magam csinálom, majd meglássuk. |
TIZ | 102292 | 2016. január 16. 18:22 | Válasz erre: 102272 |
A "pesten az aszfalt nagyobb terhelést ad neki" részen jót röhögtem :-) Sajna így van. Viszont: mivel volt Transalpom és van most TáDéM, össze tudom hasonlítani a két gépet: ha tényleg akarsz néha offroad-ozni, akkor inkább Transalp, túranduro gumikkal (pl.: Metzeler Tourance). Azzal tényleg átkeletsz a patakon is utána meg mész autópályán 130-al. Persze nem ugyanúgy mint a TDM-mel, ami szerintem (és én ezért maradok nála) sokkal inkább aszfaltos gép. Gyorsabb, erõsebb, jobban döntögethetõ mint a TA. Megbízhatóságban szerencsére egy nívón vannak. |
ikim2025 | 102291 | 2016. január 16. 18:17 |
Egy kis technika: http://hegylakok.hu/2015/01/kiemelt_cikk/dukeengines-newzealand |
Muju | 102290 | 2016. január 16. 18:07 |
Kawa! Ha majd az összerakáshoz èrsz ott azè majd úra kell lapkáznod ugye? Van olyan bót ahol nem csak 5 századra van lapka? Mer legutóbbi akciómnál a kivett lapkák közt volt pl. 182-es is. |
mati12 | 102289 | 2016. január 16. 17:37 |
Igazából csak azért szeretném vizesre cserélni mert régebben vettem már egy fagyállómérõt és idegesít,hogy csak porosodik a garázsban.;-)
|
kawa550 | 102288 | 2016. január 16. 17:18 | Válasz erre: 102287 |
Nem! Az nem lehet!.... 25 évvel a 3vd megjelenése után a kinemonnyuk is eljutott a vízhûtésig?! :)))))))))))))))))
|
mati12 | 102287 | 2016. január 16. 16:50 | Válasz erre: 102286 |
Még nem....! Pedig már nagyon szeretném ha "vízesedne" de persze nem a lábam...
|
kawa550 | 102286 | 2016. január 16. 16:20 | Válasz erre: 102285 |
Rosszvasat meghirdetted má eladásra? Addig nem lehetsz rendes tag, max pártoló....:)))))))))))
|
mati12 | 102285 | 2016. január 16. 15:57 | Válasz erre: 102274 |
Az Aldinak is van hasonló töltõje,4.900 forint akció nélkül. A kasszák mellett található ahol ilyen kéziszerszámok is vannak. Igaz én arra a részre nem nagyon merészkedek,nem az én világom. ;-)
|
Muju | 102284 | 2016. január 16. 15:54 |
ikim2025 | 102283 | 2016. január 16. 14:02 |
Sziasztok! Rászántam magam,beröffentettem a vasat. 3 hónap állás után pöcröff.Negyed óra járatás és a venti elindult. Megfordult a fejembe,hogy megyek egy kört,de nincs kedvem beöltözni. :(( A benya még nem büdösödik. :))Megszagoltam. |
lendvai | 102282 | 2016. január 16. 14:00 | Válasz erre: 102281 |
Lehet én vagyok túlontúl igényes, de a hirdetés szövegében lévõ szép, megkímélt leírás és a képeken lévõ állapot nekem üti egymást. A fényezés õszinte, de éppen ezért, mivel karcos, nekem ronda. A látható csavarokon lévõ csavarok ridegtartásra utalnak, nekem szintén ronda. Az én 1998-as 4TX-em hibátlan, rozsdamentes csavarokkal rendelkezett. Kinek kinek igénye szerint, de nekem ez a motor nem jöhetne szóba.
|
Kilos | 102281 | 2016. január 16. 13:48 | Válasz erre: 102276 |
Fent van a Facebookon https://www.facebook.com/media/set/?set=a.900686186668807.1073741845.259356027468496&type=3 2002-es a gép és 720.000-t kér érte - talán ez a sokk! |
zsotli | 102280 | 2016. január 16. 13:15 | Válasz erre: 102276 |
Már akartam itt kérdezni hogy nézte e valaki. mert 1 éve áll ott, majdnem minden nap elmegyek elõtte, de lassan már megnézem hogy a motor vagy az ára nem stimmel mert azért ennyire nem eladhatatlanok a TDM-ek.
|
PaulZso | 102279 | 2016. január 16. 13:04 |
http://spomotoscooter.com/index.php?page=pieces&id_piece=22195&co=312&mo=2395&cy=900&de=90 Lehet hûtõt kapni..... |
gezasz | 102278 | 2016. január 16. 12:56 | Válasz erre: 102272 |
citcat! Ne feledd, a TDM NEM ENDURÓ! Csak annak szeretne látszani. Annyira alkalmas terepre mint bármilyen más túramotor. Az elõdje az XTZ is csak valamivel jobb terepre. Küllõs kerék elõl 21-es kerék átmérõ |
PaulZso | 102277 | 2016. január 16. 12:49 | Válasz erre: 102265 |
Helló mindenkinek:-) Nem tûntem el, csak zilált hetem volt (dolgozóban voltam...micsoda kib..ás) Lekaptam a hûtõt, elõtte át öblögettem de lett egy két kérdés: Az öblögetéshez nem kéne elindítani a gépet? És kell-e légteleníteni a rendszert vala---hol? Irigykedek a találkozó miatt, itt lesztek Pécs mellett, én meg a kiskorújaimmal leszek...hüp hüp (apás hétvége) talán péntek estére át tudok menni...talán. Viszont ledaráltam a SOA elsõ évadát :-) Vegyesek az érzelmek, én is félek a menstruálástól.-) JA bocs Flenegen, ezt nem spec neked akartam. |
galoscsabus | 102276 | 2016. január 16. 11:46 |
Háló Exek! :-) Ma keresztül gurultam Iregszemcsén és a motorkereskedés udvarán megakadt a lesõm egy (messzirõl) egészen takarosnak tûnõ, kék Tádén. Csak úgy...hátha valakit érdekel a dolog... |
scopy | 102275 | 2016. január 16. 09:43 | Válasz erre: 102272 |
citcat! Már van kiszemelt? Mert ha igen, ne habozz! Dobj fel róla jó minõségû képeket! Van itt jónéhány élesszemû tdm-es és nem tádés. A motorod miatt fogadd õszinte részvétemet. Tiszteletemet meg azért, mert olyan perverz tudsz lenni, hogy télen is csapatsz. MZ? Akkor MZ. (én meg olyan cukorborsó vagyok, hogy egy Suzuki Eco-ra sem teszem rá az én kis kényes picsámat télen) Fogod tudni. "Állapotot veszünk, nem km-t..." A tavalyi találkozón egy kedves barátunk megengedte, hogy kerüljek egyet a csodaszép sárga 900-asával. Mind a 247 méteren eszemben volt, hogy - Na ezt nem tudom kifizetni, ha eldõl! Ezért nem is mentem vele ki a közútra sem, pedig bátorított és bízott bennem. Csak azzal megyek, amit egy napon belül ki tudok fizetni. Vagy az örökösöm. (megjegyzem, a sárga darazsat még pénzzel sem lett volna egyszerû jóvá tenni.) |
Fido71 | 102274 | 2016. január 16. 09:32 |
http://www.lidl.hu/hu/ajanlatok.htm?id=769 Megint lesz ez az occsó akksitöltõ a LIDL-ben. Nekem is ez van, sokan használjik. A CTEK kínai koppintása. Szerintem ár-érték arányban verhetetlen! ;) |
citcat | 102272 | 2016. január 16. 08:07 | Válasz erre: 102270 |
A költséghatékonyság nálam nem elsõdleges szempont. Azért döntöttem a TDM mellett mert én nem csak aszfalton használom a motort (De Pesten lehet, hogy az aszfalt nagyobb terhelést ad a gépnek).Amúgy 1983 óta motorozok (télen is) Igaz most csak egy 250-es ETZ vel mióta a haver kettévágott egy zsigulit a kawámmal azóta ez van :( Õ megúszta egy bokaficammal+ ráégett a gatya a moci meg 400 méter hosszon beterítette az utat.
|
citcat | 102271 | 2016. január 16. 07:37 | Válasz erre: 102269 |
Köszönöm a válaszod,mondjuk elég édekes lesz kihuzatni ilyen hidegben de csak találok arrafelé (Linz) valami nem túl kanyargós utat,nem vagyok egy "napelemes"motoros de azért hideg gumikkal nem jó ötlet 200-ig huzatva próbakört menni.A javításoktól nem szoktam szívbajt kapni mert van egy egész jól felszerelt gépmûhely ahol ingyen szabadon garázdálkodhatok (csak ne legyek útban ezért leginkább este-éjjel lehet kontárkodni) de nem szeretném ilyesmivel kezdeni.
|
scopy | 102270 | 2016. január 16. 03:54 | Válasz erre: 102268 |
Elég egyszerû és "költséghatékony" kérdés! Kérdéssel válaszolok: Mínnyire vagy kezdõ? MIkor akarsz venni? (most? Mert akkor abban a tekintetben bajban vagy, hogy minden sebességben alulról nyélgáz... Pedig a kawamesternek igaza vagyon. Most jön a frankó: Azt vedd meg, amelyiket meg kell venned! Amelyiket nem tudod otthagyni! Recept nincs! Ajánlatom /ajánlatunk: keresd meg a hozzád közeli TDM tulajokat. Nézd meg az embereket és gépeket! Beszélj velük-VELÜK! 2. NE UGORJ BE CSAK AZÉRT, MERT KELL 1 MOTOR! 3. Nincs vétójog, de - sokkal alaposabb kérdéssel - fordulhatsz a fórumlakókhoz egészen nyugodtan. Általában az a válasz, hogy keress és mgnézem (helyetted, Veled, stb). Segítünk. 4. Motor= pénznyelõ 5. Kinemxarjale! Üdv köztünk, MEG NE SÉRTÕDJ, én vagyok az egyik legelbaxottabb technobubus... |
kawa550 | 102269 | 2016. január 15. 22:45 | Válasz erre: 102268 |
Nincs csodarecept, ua mint bármelyik másik 20 év feletti motornál. Külsõn, fékeken, futómûvön nincs mit magyarázni, azok szem elõtt vannak, át kell nézni. Motor annyiban különbözik a sivítós sornégyektõl, hogy a 2 nagy köcsög hajlamosabb az olajfogyasztásra(azé vegyük figyelembe, hogy ebben akkora dugók ugrálnak, hogy azoknak egy 1.5 lada dugó csókolom bácsival elõre köszön, 89.5 a furat). Az enyém most épp ezért van szétdöntve, már közel 3 liter olajat megevett 6000 alatt. Ez pl az én esetemben, úgy hogy magam csinálom, csak a mûhelymunka meg az alkatrész kerül pénzbe, alsó hangon 100 rugó. A másik ami néha elõjön, a váltókopás, jellemzõen a 3. fokozatnál, nálam is megvolt. Ez szintén 100 rugó felett van saját kivitellel is. Hogy ezt most az olasz származás és sok városi használat okozza, vagy kenési elégtelenség/konstrukciós hiba, azt senki emberfia meg nem mondja. Szóval jól nézzen ki, fékezzen, kanyarodjon, rugózzon, próbaúton minden fokozatban alulról teljesen kiforgatni, ha közben rángatást érzel, inkább hagyd ott, az a kapcsolóköröm kopás elõjele. A hidegen vagy terhelésnél füst ugyan ez a kategória, már nem éri meg a piaci értékhez képest a javítás. Ha viszont ezek elfogadhatók, akkor jó vétel lehet, az enyém már 8 évvel ezelõtt is megevett 1-1.5 liter olajat, de gond nélkül megtett még 60.000km-t alattam és a hengert nem kell fúrni meg a dugót se cserélni, csak új gyûrûk. (ez önmagában 60+munkadíj). |
citcat | 102268 | 2016. január 15. 21:31 |
Sziasztok! egy TDM 850 3vd vásárlása elõtt vagyok és szeretnék segítséget kérni,hogy mit érdemes alaposan átnézni a gépen,nehogy egy pénznyelõt vegyek.
|
Hr.Geiger | 102267 | 2016. január 15. 21:01 | Válasz erre: 102257 |
Bocsi, de itt valamit nem vágok. Hogyan tudja " bemarni" a bütyök a tõkét?? A tõkék nem centrikusan vannak elhelyezve a bütyökhöz képest, hanem excentrikusan, ami azt jelenti, hogy mûködés közben nem csak le-fel mozgást végez a tõke, hanem forog is a hengerfejben, soha nem ugyanott érintkezik a bütyökkel = mitõl maródna be?? Arról meg nem is beszélve, hogy egy keményfém lapkán keresztül mozgatja a tõkét a bütyök. Szóval itt valami nem kerek. |
kawa550 | 102264 | 2016. január 15. 19:26 | Válasz erre: 102263 |
Nem rossz, pont mint az utcán: húzd a gázt, ne fékezz!:)))))))
|
mati12 | 102263 | 2016. január 15. 16:21 |
Androidosoknak az unalmas téli estékre: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.skgames.trafficrider :-)
|
Kilos | 102261 | 2016. január 15. 11:51 |
Panoráma Camping Orfû https://www.youtube.com/watch?v=9guOFHGAg4k Beszéltem a kempinggel. Üzemeltetõ váltás van folyamatban, ezért késik a szállásfoglalások visszaigazolása. Az üzemeltetõ váltás nem érinti a TDM Találkozóval kapcsolatos foglalásunkat, tehát a 20 db faház a miénk és ha szüksége a Pécsi tó másik végén a 1200 - 1300 m-re a kempingtõl van még 3 db apartman, ahol tud még szállás lehetõséget biztosítani. Azt ígérte a Hölgy, hogy jövõhét közepéig mindenkinek - akik eddig foglaltak - elküldi a visszaigazolásokat és az árajánlatokat. |
kawa550 | 102260 | 2016. január 15. 09:59 | Válasz erre: 102259 |
Ja! Sík úton hátszéllel még a 95 is megvót! :)))))))))))
|
kawa550 | 102258 | 2016. január 14. 21:24 | Válasz erre: 102257 |
Na, errõl tudnék mesélni..... A melóbajáros sr125-öm, amivel a határon 5km-es sorbanállásokat kerültem ki, a St. Margaréteni dombon felfele csutkagázon szakította le a szelep végét az ékeknél, aztán bepottyant a hengerbe maxfordulatnál. Csúnya ügy vót.
|
kozmax | 102257 | 2016. január 14. 21:18 | Válasz erre: 102253 |
Szépen leírtad :) gyárilag éppen ezért állítják a felsõ határértékre az emelõ tõkés vezérléseket. Sajnos egyes Yamaha modelleknél a szívó szelepek teteje gyakorlatilag szét málott, zömült. A hiba oka a szelepvég nem megfelelõ edzése volt. Elég sokat csináltam. VVLaci. Ha kopik a bütyök tetelye, akkor miért nõ a hézag? A hézagot ott mérjük ahol sosem érintkezik a tõke a tengellyel, ergo ott nem kophat. Olyannal viszont találkoztam, hogy kenetlenség miatt bele mart a bütyök a tõkébe, de akkor már szinte mindegy, mert cserés minden. :( |
kawa550 | 102256 | 2016. január 14. 19:27 |
Ja, telókat összeraktam, nem is én lettem volna hogy ha a seeger nem tört volna ketté a kezemben a másodiknál. Nem baj, összeraktam anélkül oszt majd ha a Zsuzsi hoz, akkor rábiggyesztem!:)))) Pedig olyan szépen lecsiszmákoltam meg még újra is fújtam szép feketére elõtte....
|
kawa550 | 102255 | 2016. január 14. 19:24 |
Szóval akkor nem lehet rákészülni semerre, cél az alsószéleközepe mint a seregben:))))))))
|
VVLaci | 102254 | 2016. január 14. 19:13 | Válasz erre: 102252 |
Erre nem fogsz pontos választ kapni! Ahogy a szelep széle és az ülék kopik, csökken a hézag. Ez a jellemzõbb. Viszont ha a koksz rakódik nagyobb mértékben, akkor nõni fog. És kophat a vezérmûtengely bütyke is, ilyet már láttam is, akkor erõteljesen nõni fog! Egyébként az a 10 fok különbség nem okoz mérhetõ változást, be kell tenni a két érték közé és jó. |
gesszti | 102253 | 2016. január 14. 19:10 | Válasz erre: 102252 |
Alap esetben, ha minden jól mûködik, akkor ennél a típusú szelepemelésnél a szelep tömítõ éle, és a szelepülék kopik. A szelep szép lassan jön felfelé, ezért fogy a hézag. Egyes esetekben a rugó erejétõl valamennyit nyúlhat is a szelep, de ennek a mértéke, és gyakorisága tapasztalatom szerint elég kevés. Ha mégis növekedne a hézag, akkor mérni kell a vezérmûtengely bütykeit, és anyaghibát, kenéshibát kell keresni. Elvileg nem nagyon kophatna a bütyök rendes olaj, és tiszta olajjáratok mellett. Azt kell mindenképp elkerülni, hogy elfogyjon a szelephézag. Akkor a tömítõ él mellett visszafúj a henger. Ilyen teljesítményû motor, mint a tdm, pillanatok alatt elégeti a szelepet ilyen esetben. Aztán utána vagy van lehetõség újra köszörülni a szelepet, vagy nincs. Autóknál szoktuk néha ellenõrizni veszteségméréssel. Levegõt nyomunk a hengerekbe, és figyeljük, hogy fúj-e a kipufogó, vagy a szívócsonk felé. |
kawa550 | 102252 | 2016. január 14. 18:46 | Válasz erre: 102250 |
Télleg, ezt benéztem!:))) De különben nõ vagy csökken a szelephézag? Mitõl nõ? Mitõl csökken? Mi kopik, mi nyúlik? Melyik irányra kell inkább rákészülni? |
gesszti | 102250 | 2016. január 14. 18:28 | Válasz erre: 102249 |
Nono... ha melegszik, akkor csökken a hézag. Minél hidegebb van, annál nagyobbra kell állítani. Amúgy is ennél a lapkás megoldásnál az a nagyobb gond, ha fogy a hézag. Ha túl kicsi a hézag, nem zár rendesen a szelep, és seperc alatt beég. Inkább csattogjon kicsit, mint szelepet kelljen cserélni.
|
kawa550 | 102249 | 2016. január 14. 18:14 | Válasz erre: 102243 |
Szerencsére nem az van megadva hogy 0.19 hanem az hogy 15-20 meg 25-30. Ha aggódol a hõtágulás miatt, akkó' állíjjad a lehetõ legjobban az alsó határ közelébe, így ha coming outol oszt megmelegcik, akkó is pont jó lesz!:))))))) |
gesszti | 102248 | 2016. január 14. 18:05 | Válasz erre: 102241 |
Forgalmi 6000 törzskönyv 6000 rendszám 5500 tulajdonszerzési illeték: 28350 |
gesszti | 102247 | 2016. január 14. 18:03 | Válasz erre: 102240 |
Én is megsétáltattam a friss rendszámot. Ja, meg a motort is. ULX a rendszám... Lehet, hogy Ulixes-nek fogják hívni a kicsikét. :-) ![]() ![]() |
Muju | 102245 | 2016. január 14. 17:40 |
Más. Régi borsodi cimbiket is megkérdeztem gumi ügyben, nincs-e véletlenül valami jó forrásuk. Amúgy én a revolutiont néztem ki. Aszonták kérdezzem má meg Pétervásárán a gumist hogy õ mit mond pézileg.Mert valami jó helyrõl van forrása. Írtam neki villanylevélt, oszt válaszolt is. Két márkára kérdeztem egyik a misi, a másik a metzeler. Nos párban a Z6 55péz a pr3 64500. Ma felhívtam hogy szerelés? max 3 péz a két kerék. Szerintem nem rossz. |
Muju | 102243 | 2016. január 14. 17:31 |
Sziasztok Szervíz szekció, tehát szinte mindenki :) Cserélem a vez. láncot és ha már szétkapom nyilván megnézem a szelephézagokat is és ha kell lapkázok Kérdés. Kb 10 fok van a garázsban, és néha kevesebb. Okozhat ez problémát? Nem nekem mielõtt még nyomnátok az okosságot, én birom. A mérésre gondoltam, mivel a nagy könyv "szobahõt" ír. vagy mi. Köszi :) |
tulok99 | 102242 | 2016. január 14. 17:15 | Válasz erre: 102239 |
Laci! én minden évben cserélem a motoron a telóolajat, de csak akkor cserélemazokat a gyûrûket, ha motorvásárlás után elõször szedem szét, utánna pedig csak akkor, ha látom, hogy nem kóser...
|
sandryder | 102241 | 2016. január 14. 16:18 | Válasz erre: 102237 |
Szeva! Az okmányirodai költségben hogy jön ki ekkora kiadási tétel? |
TIZ | 102240 | 2016. január 14. 15:54 |
Megsétáltattam a kis Tádémat, jól esett mindkettõnknek. Mondjuk a csobánkai nagykanyarban lejtõ után vizes úton nem adtam esélyt nagy centripetális erõ kialakulásának...
![]() |
VVLaci | 102239 | 2016. január 14. 15:36 | Válasz erre: 102236 |
Amikor széthúzod, nem sérül a persely bevonata? (Ja, persze, aki kétévente szétszedi!) :D |
kawa550 | 102238 | 2016. január 14. 11:56 |
Én meg mentem egy kört bevásárlásilag. Telószimmeringek meg az összes mütyûr gumigyûrû a csapágyboltban 3 rugó, telóolaj 3 rugó, meg a yamahában a muszájottvenni cuccok 82 rugó. Hát így lehet elbacni majd 90-et, és ebben még semmi sincs a hengerfejhez. Ha ezt most beviszem a yamahába hogy itten van csináljátok, akkor hozzájönne még 10-12 óra munkadíj 6800+áfa, oszt eccerûbb lenne kibacni az egész motort az árokpartra és venni egy másikat. Hát ezért nem lehet ezeket már szervizben javíttatni. Jó hír, hogy akkora a megrendelésem (3 tömítés, 2 gyûrûkészlet meg egy lánc) hogy ezt már külön megrendelik, nem kell megvárni míg összejön egy postányi cucc, ha minden igaz jövõ hét elején itt lesz. Telóhoz megvan minden, azt már lehet összerakni délután, valami tisztább, szárazabb érzés lesz majd a friss cuccal motorúni.:))) Eccer, ha kész lesz, meg elmúlik a tél...:( |
gesszti | 102237 | 2016. január 14. 09:35 | Válasz erre: 102229 |
No, meg is van a forgalmi, és a rendszám. Gyorsak voltak. Tegnap azért nem tudták elintézni, mert évekkel ezelõtt az elõzõ tulaj elvesztette a forgalmit, bejelentette, majd megtalálta, de ezt már elfelejtette bejelenteni. Mára tisztázódott. Szóval honosítás tegnap fél 12-tõl ma reggel bezárólag kész. Költségek: -nkh: 8000 (honosítás) -regadó: 20700 -okmányiroda: 45850 Ft. Gyors ügyintézéshez csak ajánlani tudom a következõket: Zalaegerszegi NKH Zalaegerszegi VPOP Hévizi okmányiroda (vagy kormányablak, vagy mi...) Perfekt, gyors ügyintézés. Sehol nem akadékoskodnak, csak hajtják az ügyfelet, hogy minél elõbb legyen kész a történet, jöhessen a következõ ügyfél. ...és estétõl havazás... grrrrrr.... |
kawa550 | 102236 | 2016. január 13. 22:11 | Válasz erre: 102234 |
Nem, mert azt nem kell minden olajcserénél, és én eccer már cseréltem õket, most meg még rendben van rajtuk a szürke teflon bevonat. Hát ezért nem. :)))))
|
gesszti | 102235 | 2016. január 13. 21:30 | Válasz erre: 102233 |
Természetesen, ha megvan az új forgalmi, akkor be kell jelenteni a biztosítónak a rendszámot, és a forgalmi engedély számát is.
|
tulok99 | 102234 | 2016. január 13. 21:27 | Válasz erre: 102220 |
Gyula! keresztkérdés!!! ha már ennyire vagy teló szinten, nem cseréled a csúszóperselyeket meg teflongyûrûket?
|
Tomi1 | 102233 | 2016. január 13. 21:24 | Válasz erre: 102228 |
Sziasztok! Bocs hogy "hárombetûsként" belepofázok, de javasolnám, hogy a biztosítónál jelentsd be a rendszámot, hozzák össze az alvázszám alapján kötött biztosításoddal! Ennek hiányában a köv. évben kapni fogsz egy forgalomból ideiglenesen kivonó határozatot, mert a nyilvántartásban a rendszámodhoz nem tartozik biztosítás. Személyes tapasztalat. |
tulok99 | 102232 | 2016. január 13. 21:20 | Válasz erre: 102186 |
Kucsi! ezt a kokszosról fémesszürkére dolgot egy falubelink elkövette a diesel autója hengerfejével házilagosan. tényleg enni lehett róla! persze látom neked nem elmosva lett a motyó csak, hanem síkolva meg egyebek, de itt szeretném megemlíteni, hogy a kedves ismerõs a hengerfej tisztítását az alábbi módon oldotta meg maradéktalanul: beleejtette a hengerfejet a pálinkafõzõjébe, és feltöltötte addig zsíroldóval, meg motormosóval, amég el nem lepte a lé a hengerfejet, aztán fõzte egy fél napig... az eredmény egy újnak kinézõ hengerfej volt... :D
|
tulok99 | 102231 | 2016. január 13. 21:17 | Válasz erre: 102120 |
ezek szerint nálam balf@szabb már nincs a csapapatban... tágas mûhely, télen- nyáron 20 fokkal, egy márkaszrvíz szerszámparkjával (minden ami kell a Séf bácsi szerint a felnõtté váláshoz) , mindez itthon, és meg sem fordul a fejemben, hogy munkaidõ után nekiálljak itthon autót meg motort javítani...
|
gesszti | 102230 | 2016. január 13. 21:13 | Válasz erre: 102229 |
Bocs, nem jogsi... forgalmi-t akartam írni.
|
kozmax | 102229 | 2016. január 13. 21:11 | Válasz erre: 102228 |
Köszönöm a tájékoztatást :) Gondolom ez nem a nagy faluban (BP) volt. itt minden hol annyian vannak, mint az or.....ok. A volt jármûvemre, két hétre adott az ügyfélkapu idõpontot, hogy kivonassam forgalomból. Persze a város majd másik felére. Jogsi miért kell? csak úgy kíváncsiság, nem mintha nem lenne. |
gesszti | 102228 | 2016. január 13. 20:07 | Válasz erre: 102224 |
Abszolút nem nagy macera. fél 12-re mentünk az nkh-hoz, és 2-re már végeztünk a regadóval is. Biztosítást lehet kötni rendszám és forgalmi nélkül is. Alkusz cégen keresztül épp tegnap kötöttem netes pba alkusszal allianz-os biztosítást, 7800 Ft/ éves díjjal. Szóval: 1: nkh. honosítás vagy egyedi forgalombahelyezés érvényes mûszakivizsgától függõen (honosítás: 8000 Ft) 2: vpop regadó. 2-3 nyomtatvány, és adnak egy 20e Ft környéki csekket. Feladod, visszaviszed, összefirkálják. 3: biztosítás netes alkusszal, rendszám, és forgalmi nélkül is. 4: okmányiroda: ez a legdrágább. jogsi, törzskönyv, rendszám, illeték, Ezt így egy délután el lehet intézni, ha ügyes vagy. |
Fido71 | 102226 | 2016. január 13. 19:59 | Válasz erre: 102225 |
Áááááááá, az nem jó! A feleségem is jön... :(((( |
Hr.Geiger | 102225 | 2016. január 13. 19:49 | Válasz erre: 102207 |
Okés, viszek egy Soproni Szûzet... :-))))))
|
kozmax | 102224 | 2016. január 13. 19:40 | Válasz erre: 102223 |
Én is lassan ebben a cipõben járok, én a hónap második felében kezdem intézni. Nagy macera? Biztosítást kössél még az okmány iroda elõtt. Bár az online oldalakon rendszám nélkül nem megy :( Írjál be akármit, csak utána módosítani kell. |
gesszti | 102223 | 2016. január 13. 18:59 | Válasz erre: 102220 |
Ügyes! Én is haladtam a papírozással. Meg van a honosítás az nkh-nál, és be van fizetve a regadó is. Már csak az okmányiroda van hátra. |
kawa550 | 102222 | 2016. január 13. 18:48 | Válasz erre: 102221 |
Az a szerelõs bakancsom, minden egyes folt egy óriási szerelõ teljesítmény emléke, mint a motoros dobozokon az országmatricák. :))))))
|
Flenegen | 102221 | 2016. január 13. 18:29 |
És a cipõpucolál? Minden makulátlan tiszta a suz meg koszos?:) |
kawa550 | 102220 | 2016. január 13. 18:09 |
Na, mai meló kész, telók elmosva, henger/dugók kipucolva, már csak új szimmering meg olaj oszt rakhatom össze õket. Má csak a kipuff csiszolás van az apróságokból, de ahhoz nem igen van kedvem.....
![]() ![]() |
Kilos | 102219 | 2016. január 13. 18:08 | Válasz erre: 102217 |
Még én sem kaptam visszajelzést a Kempingtõl. Azt tudom, hogy tulajdonos váltás van, de ez nem befolyásolja a szállásfoglalást. Holnap reggel rájuk csörgök és megkérdezem!
|
MadBob | 102217 | 2016. január 13. 17:59 |
Valakinek jelzett már vissza a Panoráma kemping? 8-án jelentkeztem a honlapjukon és még semmi válasz! |
kawa550 | 102216 | 2016. január 13. 11:23 |
Megvolt a mérés, elõbb 2 itteni autószerelõnél próbáltam, egyiknek sincs mûszere a méréshez, így végül levittem szülõfalumba cenkre egy gépmûhelybe ahol fúrással is foglalkoznak, a tulaj motoros, gyerekkoromból ismerem, a kawát is õ fúrta anno. Rövid összegzésként a gyûrûhézagot(.7-.75) kivéve minden a szervizlimiten belül van, a dugó pl gyári beépítési méret alsó határa, nem mérhetõ kopás, hengerben kicsi, nem számottevõ váll, ovalitás a határérték felénél. Olajlehúzó szerinte is nehezen mozog, de a henger és a dugó állapota semmiféle beavatkozást nem indokol, szerinte rendeljek egy garnitúra új gyûrût, pucoljam ki szépen a gyûrûfészkeket oszt rakjam bátran össze. Végre valami jó hír!:))) |
kawa550 | 102215 | 2016. január 13. 10:07 | Válasz erre: 102214 |
Nem kell, a mûhellyel megbeszéltem tegnap, hogy megnézem mennyi a gyári aztán utána még 1eztetünk, most hívtam õket, azt mondták hogy az annya picsáját a yamahának, ne foglalkozzak velük, töredék áron megoldják õk.
|
gesszti | 102214 | 2016. január 13. 09:55 | Válasz erre: 102213 |
Keresd meg Zalaegerszegen a Varró mûveket. Ott szoktam hengerfejet felújíttatni. Vagy esetleg még Taszáron a Kacsó gép, de ott nem tudom, hogy most milyen szakik vannak. változó a minõségük. |
kawa550 | 102213 | 2016. január 13. 09:47 |
Megjött az egyik árajánlat, csak a hengerfej tömítés (20e) meg a szelepvezetõk böszmeárasítottak, a szelepvezetõ darabja több mint 13e, azért az már túlzás. vezlánc 15, gyûrûkészlet 15, hengertalp 6, szimmeringek 2.4. Hengert levettem, most keresek valami ótószerelõt aki hajlandó megmérni, a dugók sokkal szebbek mint kucsié, semmi lefúvásnyom, a második gyûrûnél már fémtiszta, de a lehúzó gyûrû rendesen le volt tapadva, csak késztetésre volt hajlandó megmozdulni. |
Fido71 | 102212 | 2016. január 13. 09:47 | Válasz erre: 102211 |
Majd felviszlek, betakargatlak. A "jóéjtpuszit" meg hozzáálmodod... ;) |
sagipet | 102211 | 2016. január 13. 09:44 | Válasz erre: 102137 |
Bocsika! Nem szándékos volt, valószínûleg nem az utolsó listát másoltam be!. Ha ezt elnézitek nekem, én megígérem viszek majd szép drótot! :) Visszaigazolták nekem is, úgyhogy nem kell a motor árnyékában aludnunk, kivéve ha valami oknál fogva nem jutok majd fel a szállásra.. |
kawa550 | 102210 | 2016. január 13. 09:43 |
Én meg feliratkoztam, pedig jelenleg csak annyi a biztos hogy szombaton meló után tudok indulni wr.neustadtból, onnan még haza, felvenni a Zsuzsit oszt onnan gó. Ha nincs szerencsém, 4-kor végzek. Gugli szerint közel 5 óra az út, persze nem lesz annyi tehénkének, de azért este lesz mire odaérek, másnap meg délután jönni kell vissza mert meló van hétfõ reggel.
|
vasutas | 102209 | 2016. január 13. 08:32 | Válasz erre: 102208 |
Bizony mi sem iratkoztunk fel, mert két napnál elõbbre nem tudunk tervezni . DE,,, azért az elsõk között lefoglaltunk egy szobát a motelban .-:) |
scopy | 102208 | 2016. január 13. 06:55 |
Jól hergelt! Az alapító "atyák" közül többeket nem látok a listán. ? Bízom benne, hogy ez nem marad így! Bár a lista kevésbé fontos mint a részvétel. |
Karex | 102206 | 2016. január 12. 23:06 |
Ha tudok menni a talira (biztos), akkor lesz tábortûz. És sátrazás is. Részemrõl. |
Karex | 102205 | 2016. január 12. 23:03 | Válasz erre: 102188 |
Mintha az olajlehúzó be lenne ragadva..... és ha jól látom a korábban Kozmax által említett dugó kopás is megvan. Hogy viselkedett a motor? Tünetek? Olajfogyás? |
kawa550 | 102203 | 2016. január 12. 21:52 | Válasz erre: 102201 |
Ammég mindig jobb mint a TÖKfejlámpa!:))))))))))
|
PalmBela | 102201 | 2016. január 12. 21:47 | Válasz erre: 102198 |
ÓÓÓÓ! Olyan kivilágított BÜFÉ lesz, hogy a holdról is látják majd! (Ha neadj isten kocsival kell menni, akkor sörcsap is lesz!) De Neked lehet, hogy HENGERfejlámpát csinálok! |
kawa550 | 102200 | 2016. január 12. 21:44 | Válasz erre: 102199 |
Persze, ha minden igaz lesz 3 tûzrevaló....:))))))
|
cizi | 102199 | 2016. január 12. 21:43 | Válasz erre: 102196 |
Remélem oldaldobozok is vannak a motoron! Tábortûzre készüljünk?
|
kawa550 | 102197 | 2016. január 12. 21:41 | Válasz erre: 102193 |
Igen, ez általában látszik is a hasukon. Milyen has is az sorhas, ja nem az az amcsi ótósok hasa.... Akkó sörhas ala bajor!:))))))))))))
|
cizi | 102195 | 2016. január 12. 21:40 | Válasz erre: 102179 |
Nem kell félned semmitõ! Az eddig felíratkozott 68 fõbõl én is csak 44-et ismerek személyesen!:))
|
Hr.Geiger | 102194 | 2016. január 12. 21:35 | Válasz erre: 102193 |
Mein Gott! Biztos, hogy nekem erre szükségem van? :-))
|