18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15

Kérlek jelentkezz be

Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Yamaha TDM
Következő oldal

gesszti 102394 2016. január 18. 08:59   Válasz erre: 102393
Ha ezt hívják elmebetegségnek, sose legyek normális. :-))
    

kawa550 102393 2016. január 18. 08:52  
Mer az olyanok elmebetegek.:))))))
    

kawa550 102392 2016. január 18. 08:48   Válasz erre: 102390
Igaza van a kiskopasznak, hülye aki télen motorszik.:))))))

    

gesszti 102391 2016. január 18. 07:39   Válasz erre: 102390
Jó öreg MZ-m, ha mesélni tudna havas-jeges utakról... Finom Mitas, barum, vagy pneumant bakelitkarikákkal... :-)))
    

scopy 102390 2016. január 18. 07:19  
Jól hergelt!

Saját véleményem az, hogy Hr.Geiger igazat írt. Amikor egy árnyékos helyen az út teljes szélességében jeges lehet (hangsúlyozom lehet, tehát nem meglepõ ha olyan), az nem motoros idõ. A fizika pont lexarja a tapasztalatot. Nagyobb tapasztalattal több esélyed van megúszni. Ha viszont számítasz rá, hogy minden más körülmény nélkül is simán elperecelsz a jégen és mégis elindulsz, aztán megtörténik, a nem baleset, csak következmény. Mint a ringben. Pofánvágtak. Ok. Hiszen azért mentél oda. Na nem magáért az orrosért, de erõsen benne volt a pakliban.

A motort szerintem érdemes a motoros idõre tartogatni. Hogy a szezont ne elszakadt szallagokkal, törött vállal és motorral kezdjem.

Az igaz, hogy mindig benne van az is, hogy perecelhetek, de nem mindegy, hogy mekkora eséllyel. Félelemben szerintem sem szabad élni, de hülyének sem kell lenni.

Már több felvételt, képet láttunk itt havas, jeges úton töltött motorozásról. Nyilván sajnáltuk volna, ha buktáról olvastunk volna, de nézzen mindenki magába. Nem valami hasonló lenne a gondolatod: "Te kerested a bajt! (Természetesen az "Úgy kell neked" nélkül!)

Nekem az élvezet fontosabb. Néha nekem is elgurul a gyógyszer, másoknak meg sokszor. Sõt! Vannak, akik alapon motoroznak úgy, mint amikor nekem elgurul... Tavasszal, amikor az elsõ kanyarokkal találkozok innen az Alföldrõl, nem rángatom neki, csak tapogatózom. Aztán elmegy nekem egy kolléga az íven és azt mondja magában, hogy "Na b..meg! Neked is kerekesszék kéne a segged alá, nem motor! Mert õ már hozzászokott. Attól én még megyek a saját tempómmal. Igen. Sötétben, esõben lassabban, stb.

Jégen meg sehogy!


    

gesszti 102389 2016. január 18. 06:44   Válasz erre: 102388
Félreértés ne essék, nem akarom az illetõ vezetési tapasztalatát lenézni. Bármelyikünket megtréfálhat ilyenkor az út.

2 éves sofõr Zeg-Bp járatra? lehet, hogy nem. Az elsõ 2 évet nemzetköziben tölti 40 tonnáson...
    

Fido71 102388 2016. január 18. 06:28   Válasz erre: 102380
Azért gondolom egy Zeg-Bp. járatra nem egy 2 éves sofõrt ültetnek fel...
Azt ki kell érdemelni.

    

csanesz 102387 2016. január 17. 23:00   Válasz erre: 102379
Szerintem javítsd ki Photoshoppal! :)))

Aszittem maszatos a monitorom...
    

kawa550 102386 2016. január 17. 21:54   Válasz erre: 102381
Mi is épp azt néztük itt az elébb, hogy teljes képernyõre téve alig látszik valami, tök pixeles a kép. Lehet hogy átkonvertálják hogy kevesebb helyet foglaljon vagy mifax?....
    

evdem 102385 2016. január 17. 21:46  
Sorozatokhoz ezt az oldalt szoktam használni, szerintem jobb mint az ncore:
http://tvstore.me/index.php
    

evdem 102384 2016. január 17. 21:44  
Úgy látom mindenkinek meg van a maga "lego" -ja a hosszú téli estékre
    

PaulZso 102383 2016. január 17. 21:41  
Vajon miért kell ez???
:
http://www.jofogas.hu/veszprem/Yamaha_TDM_900_2003_as_osztrak_38000km_t_hasznalt_bontott_alkatreszei_34441209.htm

lehet hogy rámegyek a hûtõre.....
És a hátsó fékre ( be van szakadva sz egyik csavar menete félig...)


    

Karex 102382 2016. január 17. 21:32   Válasz erre: 102378
Neeem is, csak beállította 50-re.
"Mennyivel ment uram? Én biza 50-el....."
    

Karex 102381 2016. január 17. 21:30   Válasz erre: 102375
Na ezen annyi látszik, hogy semmi.....
Törölném gyorsan.

    

gesszti 102380 2016. január 17. 21:27   Válasz erre: 102377
A motorozásra való idõ az, amikor van idõnk, és mehetnékünk. Nekem ma mindkettõ megvolt. A többi nem érdekelt.

Profik.. Attól, hogy van D jogsija, még nem biztos, hogy profi. (amúgy d-n kívül nekem is mind be van bélyegezve, és pár évet le is húztam 30-40 tonnás szerkezetekkel. Tisztelni kell a technikát, és az utat. Ennyi a történet. Bárhol, bármikor, bárki, bármilyen jármûvel benézhet egy jégfoltot. Nem lehet rá eléggé felkészülni. Viszont, ha csak rettegünk, akkor meg oda jutunk, mint az az autós, akit reggelente szoktam kerüldözni... ha van egy hópihe, vagy köd, vagy 2 csepp esõ, akkor 50-nél nem mer gyorsabban menni, és azt is az út közepén. Õsszel felkapcsolja a ködlámpát, és majd valamikor május végén le... Gondolom ismered te is az ilyen típusú autósokat.


    

kawa550 102379 2016. január 17. 21:27   Válasz erre: 102378
Nem sokkal ez után? Nem csoda.... :)
    

PaulZso 102378 2016. január 17. 21:10   Válasz erre: 102375
Kawa! aszem beszart a kmóra! :-)

    

Hr.Geiger 102377 2016. január 17. 21:06   Válasz erre: 102376
Azért ez nem kimondottan motorozásra való idõ a 0 fok környéki hõmérséklettel.
Értem én, hogy próbálgatni kell az új szerzeményt, de ilyen felszórt, helyenként lefagyott úton hamar lapra lehet tenni a vasat, mindegy milyen gumikkal.
Még a profikat is meglepi.
http://zaol.hu/hirek/szalagkorlatnak-utkozott-egy-busz-a-balatoni-uti-feluljaron-frissitve-1748213
    

gesszti 102376 2016. január 17. 20:58   Válasz erre: 102367
Ilyen angel st van elõl, hátul meg diablo. Ha hidegben ilyen, biztos vagyok benne, hogy melegben is többet fog tudni, mint amennyit én merek menni a motorral, de ez csak sacc. Tapasztalatom még nincs vele sok.
    

kawa550 102375 2016. január 17. 20:57  
Merazér ha ez az 1:31-es visszagangolásos üvöltõs elveszett volna,akkó gyilkolok...:))))))
http://www.sportmotor.hu/video/KdR3-UIkRI5
    

PaulZso 102374 2016. január 17. 20:55  
Köszi,
hiszek az ilyen egyszerû megoldásokban, persze így éhen halnak a kereskedõk, és a gyártók is....

    

kawa550 102373 2016. január 17. 20:53   Válasz erre: 102371
Ja az, közben már nekem is meglett.:))
    

kawa550 102372 2016. január 17. 20:53   Válasz erre: 102369
Na, mégis megvan, csak újra kellet regelni a régi emillel mert a nickes belépés má nem müxik.
http://www.sportmotor.hu/video/xhIiDo1qUbo
    

Kilos 102371 2016. január 17. 20:50   Válasz erre: 102369
Ez?
http://www.sportmotor.hu/video/xhIiDo1qUbo
    

kawa550 102370 2016. január 17. 20:49   Válasz erre: 102368
Pl diablo(nem a pirelli hanem a torrent). :)))
    

kawa550 102369 2016. január 17. 20:47   Válasz erre: 102365
Meg akartam keresni a felgumizós videot, de hál isten a sportmotoron is dizájnfelújítást csináltak, oszt ennek köszönhetõen elveszett minden feltöltött korábbi video, olyanok is amik nekem is csak ott voltak meg. Bacnák cájba anyukájukat az ilyen kötsögök.....
    

PaulZso 102368 2016. január 17. 20:46  
ÉS még egy qva fontos kérdés:
a SOA 2. évadot hol lehet letölteni:-)?

    

PaulZso 102367 2016. január 17. 20:40   Válasz erre: 102362
Én ezt találtam:
http://motorgumi-aruhaz.hu/product/1-433090/PIRELLI%20Angel%20ST%20p%C3%A1r%20120-70%20ZR%2017%20&%20160-60%20ZR%2017
Mit gondolsz melegben elõfordulhat hogy rosszabb lesz?


    

kawa550 102366 2016. január 17. 20:38   Válasz erre: 102364
Ezen az oldalon, ahol még a máshol 10 évvel ezelõtt is alapnak számító dolgok sincsenek? Örülhetünk hogy még müxik, kisebb nagyobb fennakadásokkal, már egy pót fórum is van az üzemzavaros idõszakokra. Ébredj kisherceg.....
    

Kilos 102365 2016. január 17. 20:38   Válasz erre: 102360
A féktárcsa marad, a lánckereket vedd ki, könnyebben dolgozik vele a gumis és legalább leellenõrizheted a menesztõgumik állapotát. Ha nehezen jön le a lánckerék, akkor jók a gumik, de ha kiesik a helyérõl akkor "kawa-módszer" javasolt!
    

PaulZso 102364 2016. január 17. 20:34   Válasz erre: 102363
Köszi, még nem estem át gumicserén (motoron) ezért kérdeztem.
MÁS:
Szerintetek nem lenne jó ha egy -egy fórumon belül lehetne külön témákat nyitni, és az alapján egy-egy témát könnyebben lehetne elõkeresni, nem kéne a profiknak mindig beverni a gépbe, hogy lapozz keress vissza...
Talán könnyebb lenne. aztán hogy lehet -e és hogy hogy...??

    

Fido71 102363 2016. január 17. 20:30   Válasz erre: 102360
Nem kell lebontani semmit.

    

gesszti 102362 2016. január 17. 20:30   Válasz erre: 102360
Nekem pirelli diablo, és angel vannak a tdm-en. Ma a hidegben is viszonylag biztonságosan tudtam velük közlekedni. Kb. kézmelegre tudtak melegedni. Meleg idõben még nem tudom hogy fognak viselkedni, de eddig használhatónak tûnnek. kb. 70-80e-ért láttam ilyenbõl párt.
    

kawa550 102361 2016. január 17. 20:29   Válasz erre: 102360
850-nél fék marad, lánckerék könnyen lejön mert nincs rögzítve a kerékhez, csak bele van nyomva az aggyal együtt a menesztõgumik közé, azt én le szoktam venni.
900-nál nem tom, de szerintem ugyan az.:)
Pirellibõl diablo stradát használtam, átlagos kopás, átlagos tapadás, nyáron könnyen túlmelegszik kemény kanyargásnál és akkor csúszik.
Meg volt még pirelli dragon supercorsa pro, ami tulajdonképpen egy utcára is engedélyezett pályagumi, na, az igen faxa kanyarban, de egy félórás motorozás is szemmel látható kopást okoz. De gondolom nem ez hanem az angel érdekel. Na, azt nem tom. :))))))))))))
    

PaulZso 102360 2016. január 17. 20:14  
Sziasztok,
köszi a válaszokat,
úgy döntöttem, hogy még egy idényt lenyomok ezzel a hátsó féktárcsával.
Ma szétkaptam a féket, a fékpofák elég (kb 7 mm)vastagok, ha szarabb lesz akkor folyt köv.
Továbbra is kérdés: a gumi cseréhez le kell bontani a féktárcsát vagy/és a lánckereket?
Gumi: Pirellirõl van vélemény?
    

kawa550 102359 2016. január 17. 19:10  
Ja, ha már kormány. Már jó ideje le volt szakadva a saito II markolatfûtés a gázkar tövében, és mivel amúgy se sok hasznát láttam(télen nem elég a vastag télikesztyûben, nyáron meg minek) így nem is voltam hajlandó sokat játszani a javításával, most meg hogy úgyis lenn van az idom, könnyen hozzáfértem, ki is bactam az egészet a ´csába.
Ha esetleg valakinek kell a komplett kábelkötege csatlakozókkal, mûködõ kapcsolótömbbel, az egy találkozón materializálódó sör ígéretéért cserében viheti.:)))))
Hátha valakinek meg az szart be.
http://csajokamotoron.hu/components/com_mijoshop/opencart/image/cache/data/Saito_II_Markola_4abe82fae0df4-228x228.jpg
    

kawa550 102358 2016. január 17. 18:57   Válasz erre: 102357
Azé, amiért a gyorsanmenõs motorok is 17"-os elsõ kerekûek meg csutkakormányosok, mert így könnyebb gyorsan menni. Ha az ember úgy ül mint egy fotelban, úgy nem lehet rendesen érezni az elejét kanyarban. Emmeg ugye motor, nem tévénézõfotel. Nem az a lényeg hogy egyenes legyen a hátad. :)
    

csanesz 102357 2016. január 17. 18:24   Válasz erre: 102354
És miért nem magasítod meg? :))))))))
    

Rolidave007 102356 2016. január 17. 18:16   Válasz erre: 102354
Értettem, kérek engedélyt... :)
    

Robi70 102355 2016. január 17. 18:08   Válasz erre: 102353
Rolidave, A gyári kormányhoz nyugodtan megveheted a 30mm-es kiemelõt. Ennél még nem kell hosszabbítani egyetlen vezetéket, csövet, bowdent sem. Az én 186 cm-es magasságomhoz pedig elég volt ennyi is, hogy kényelmesebbeb ülhesssek a motoron.
    

kawa550 102354 2016. január 17. 17:42   Válasz erre: 102353
Akkó mondom mégeccer: AZ ÉN KORMÁNYOM ALACSONYABB mint a gyári. :)))))))))
    

Rolidave007 102353 2016. január 17. 17:31   Válasz erre: 102350
Megnéztem az öreglányt az istállóban. Ha feltennék egy lentebb limkelt magasítót, a jobb oldali kábelköteg és szivatóbovden kivételével mindent cserélni kellene a szûkös hosszok miatt. Nem kifizetõdõ mûvelet. Amit betettél kormányt simán felment? Mennyit nyertél vele centiben?
    

kawa550 102352 2016. január 17. 16:47   Válasz erre: 102351
Na faxa. Pedig aszonta a viki, hogy így kõ csinálni és sose bukok le: lopjál jó sokat meg hazudj nagyokat! Fehérteheneskormányos képem meg nincsen, ezért pirosas csíkos, de ha ettõl jobb neked, akkor tessék!:))))))))
    

tulok99 102351 2016. január 17. 16:40   Válasz erre: 102350
Gyula te jobban hazudol mint az Orbánék... neked ilyen kormányod van? fehér a motorod, erre beteszel ide képet amin piros motor van... most akkor ki van kivel? :D
    

kawa550 102350 2016. január 17. 16:28   Válasz erre: 102347
Mi köze ennek a magassághoz?:)))))))))
Én is 196 vagyok, oszt van egy a gyárinál alacsonyabb de szélesebb és nem annyira hátrahajló LSL kormányom, mert nekem a hülye formájú, csuklókat befelé kényszerítõ gyári kormány miatt volt kényelmetlen. A legalsó az enyém.
    

gesszti 102349 2016. január 17. 16:11   Válasz erre: 102346
Az utóbbi 2-3 hétben pont volt téma a bukócsõ. Elég jól körbe lett járva a téma. Ha kicsit visszalapozol, több fénykép is lett beillesztve, és beszerzési forrás is említve lett.
    

gesszti 102348 2016. január 17. 16:05  
Megint belegurult egy 60-as...

    

Rolidave007 102347 2016. január 17. 16:02   Válasz erre: 102345
Azt hiszem ez engem is érdekel a 196 cm magasságom miatt... ;)
    

posika 102346 2016. január 17. 15:59  
Sziasztok.
Tudnátok abban segíteni TDM 850-re szeretnék bukócsövet. Akár venni akár csináltatni szívesen veszem az ötleteket.
Elõre is köszi.

    

Hr.Geiger 102345 2016. január 17. 15:44   Válasz erre: 102344
Általában két népszerû módszer van. Az egyik egy normál magasító ( v. kiemelõ, kinek, hogy tetszik ) beszerelése, itt a magasítás mértékét tudod a vásárlásnál meghatározni. Pl. 25, 30, 50 mm.
A másikkal nem csak a magasságot tudod módosítani, hanem beszereléstõl függõen a kormányt még egy picit elõbbre v. hátrább is tudod tenni. Ez utóbbival tényleg a karjaid hosszára alakíthatod a kormányt, hogy kényelmes pozícióban üljél.
https://www.louis.eu/de/artikel/lsl-lenkerklemmboecke-rise-up-tuev-gutachten/10021310?list=140498113

    

Lomha 8V 102344 2016. január 17. 14:36  
Szép napot! Akinek esetleg magasítva vagy hátrébb van helyezve a kormánya, meg tudná mondani milyen módszerrel sikerül elérni? Nem gondolnám, hogy átlagon felüli a magasságom (180cm), de valahogy pont annyit kell elõredõlnöm, hogy kényelmetlen hosszabb távon. 2000-es évjáratú 4TX-rõl van szó.
    

gesszti 102343 2016. január 17. 13:18   Válasz erre: 102334
Ügyes! Néha én is kilátogatok "lengyel" piacra. Csuda dolgokat lehet találni. Fele spéci szerszámom a mûhelyben onnan származik.
    

csanesz 102342 2016. január 17. 12:54   Válasz erre: 102340
A két léc közötti idõt mindig kitöltöm más tevékenységgel pl: ebéd, vacsora, folyadékok, fékek ellenõrzése, összesöpröm az udvart vagy valamit...
Nem lóverseny, csak szépen nyugiba. :)))
    

csanesz 102341 2016. január 17. 12:50   Válasz erre: 102339
Tudom írtam is! :)))

Sajna nem jön ki minden ha csak az egyik oldalra döntöm. Bár idõ kell neki, de kicsordogál egy idõ után egy kis maradék.
    

kawa550 102340 2016. január 17. 12:43   Válasz erre: 102338
Én meg az egészet megcsinálom annyi idõ alatt, amennyit te vársz a léc áttevéssel....:)))))))))))))))
    

Fido71 102339 2016. január 17. 12:27   Válasz erre: 102338
Szerintem léc nélkül is kijön minden belõle, mivel két oldalt van csavar.
Meg amúgy is....
    

csanesz 102338 2016. január 17. 12:21  
Olajleeresztés kicsit másképp:

Én is megosztanám tapasztalataimat!
Én melegített motornál engedem le az olajat, de nem az udvaron járatva melegítem üresben hanem megyek egy kört. utána megvárom míg lecsorog alulra ez kb 30 perc.
Majd úgy teszem középsztenderre, hogy a hátsó (láb)fék oldalán a sztender alá teszek egy tetõléc darabot fektetve - igen oldal sztenderen is lehetne, de így aláfér (magasságban is) egy akkora mûanyag tároló, ami mindkét oldali leeresztõ csavart átéri a középsztender elhelyezése miatt.

Majd 20 perc múlva a tetõlécet átteszem a másik lába alá, hogy ellenkezõ irányba dõljön a masina és ott jöhet ki a maradék azt kb 30 percig hagyom úgy. Utána 4 liter olajat töltök bele és full szintig van.
    

Fido71 102337 2016. január 17. 12:19   Válasz erre: 102336
Sokszor a leghülyébb helyeken lehet a legjobb dolgokat vásárolni.
    

cizi 102336 2016. január 17. 12:04   Válasz erre: 102311
Nehogymááá ilyen hülye helyeken vásárolj! Inkább motorozd el!
    

Rolidave007 102335 2016. január 17. 11:28   Válasz erre: 102330
Nincen középsztender az öreglányon... :(
    

Fido71 102334 2016. január 17. 11:21  
Voltam a "Lengyel-piacon" Veszprémben.
Turkáltam egy szerszámkészletet 2ezer pénzé...
Nem tudom, hogy milyen motoré, de a gyertyakulcs pont olyan amit lefényképezett egy kolléga itt pár napja.
A mérete alapján legalábbis...
A hátsó tengely anyájára is jó a benne levõ kulcs.
Pár villás, meg imbusz valamint egy csavarhúzó van még hozzá.
El sem hiszem, hogy ennyiért... ;)
    

Fido71 102333 2016. január 17. 11:16   Válasz erre: 102332
Ja, azt tudom. Azt hittem van valami leeresztõ a tartályban is...
Már azt hittem, hogy "faszán" cseréltem eddig olajat. ;)
    

kawa550 102332 2016. január 17. 11:12   Válasz erre: 102331
Ahol az olajcsõ becsatlakozik a szûrõfedélbe a karter alján, van neki egy nagy csavar.
    

Fido71 102331 2016. január 17. 11:05   Válasz erre: 102329
...és ezt hun ereszted le?
    

Fido71 102330 2016. január 17. 11:04  
"Ablakos" olajszintnézés.

Egyszer ha megnézed a barátoddal vagy tükörral a szintet, utána húzd fel középtámaszra.
Jegyezd meg az akkor látott szintet.
Onnantól kezdve legyen az a mérvadó és nem kell tükör vagy haver.
Menni fog egyedül is...
    

kawa550 102329 2016. január 17. 10:59   Válasz erre: 102328
Nem tom, én hetero vagyok!:))))))))))))))))))))
Ez itten az, 3vd olajtank.
    

gezasz 102328 2016. január 17. 10:55   Válasz erre: 102327
Nektek 3VD tulajoknak nincs plussz köcsögötök?
    

kawa550 102327 2016. január 17. 10:47   Válasz erre: 102325
Tetszett már hallani arról, hogy a tádé amolyan félszárazkarteres(mer a kartell az a ganxsta zolee, ha meg teljesen száraz lenne akkor nem lenne külön leeresztõje) kenésû, így az olaj nagy része nem ott van ahol mutatódik, hanem a tartályban? Fõleg a szép kerekszemûeknél, ahol külön tartálya van az ülés alatt.:))))))
    

gesszti 102326 2016. január 17. 10:38   Válasz erre: 102321
Munkába járós autónak szó nélkül kiegyeznék egy tesla-val, amíg itt áll a garázsban pár benzinszagú kétkerekû.

...és szálingózik a hó. :-( Pedig reggel olyan szép napsütéssel kezdtünk, hogy szinte már bizseregtek a tdm kerekei...
    

Rolidave007 102325 2016. január 17. 10:34   Válasz erre: 102323
Kb 3,7-3,8 l ment bele. Érdekes, hogy hidegen tök száraz a szint ablak. Most bemelegítettem és valóban felment a szint a feltöltöttig... hmmm
    

TIZ 102324 2016. január 17. 10:17   Válasz erre: 102320
Bizony! Néztek is a drogériában amikor talpig motoros cuccban bementem zsebtükröt venni!
    

jobbkormanyos 102323 2016. január 17. 10:14   Válasz erre: 102310
Belement a 4 liter, és nem jött ki alul, akkor ne aggódjál a szint miatt, benne van !
    

tulok99 102322 2016. január 17. 10:13   Válasz erre: 102320
itthon állványon tárolom a motort, azon egyenesen áll, "idegenben" pedig megkérem a kedves páromat, ha kíváncsi vagyok rá, hogy üljön fel, állítsa egyenesbe, és én meglesem...
    

tulok99 102321 2016. január 17. 10:12  
lassan kár lesz felemlegetni az ilyen csodákat, mint wankel motor, meg egyebek, hiszen az autógyártók már aláírták az egyezményt, kitûzték a nagy napot, amikor is nem lesz már belsõ égésû motor a szalonokban. amiket most gyártanak 990 köbcentis hármhengeres turbós nyavalyák, amik motorcserések 80e km-enként, azokról is kár említést tenni, pár év múlva meg jóformán csak hibridek lesznek... ott sem fog divatba jönni szerintem a Wankel, meg az axiálmotor, meg a többi ilyen nyalánkság...
    

gezasz 102320 2016. január 17. 10:03   Válasz erre: 102318
Természetesen egyenesen, sík talajon. Jó ötlet, ráülsz a motorra és egy kis tükör segítségével sasolod meg a szintet
    

gesszti 102319 2016. január 17. 09:51   Válasz erre: 102317
A wankelnél egy kicsi tömítõ él van, ezért gond. Az ovál dugós gondját nem ismerem. Ennél a forgós motornál azért van bõven felület, van lehetõség tömíteni. A hõmérséklettel nincs gond. olyan anyagpárosítás kell, ami jól viszonyul egymáshoz, és a felsõbe nem ég bele a korom. Nem lehetetlen jól megoldani. (ami nem ugyanaz, mint jól és olcsón) Mondjuk az se véletlen, hogy nem ez a legelterjedtebb motortípus.
    

Rolidave007 102318 2016. január 17. 09:49   Válasz erre: 102312
Oksa, köszi. Sztenderen, vagy egyenesbe állítva?
    

kawa550 102317 2016. január 17. 09:43  
" Megfelelõ anyagválasztás, megmunkálás, és összeszorító erõ, és kész is. Nem gond."
Ja, oszt valahogy se a nagy H-nak nem jött ez össze az NR750 ováldugattyússal, se a wankelgyártók nem bírnak elterjedni, mert állandók a tömítési gondok.
Szivattyúkkal,(ahol csak a nyomás miatt jön létre csekély(? max 3-400 fok:)))) ) melegedés, addig a mi motrunk belsejében lehet az akár 2000-2500 fok is) azé ne keverjük a kiégés problémakörét szerintem.
    

kawa550 102316 2016. január 17. 09:33   Válasz erre: 102311
Ami le van árazva, az nem véletlenül van leárazva. ;)
A gumikhoz én nem értek, mert én ha lehet, akkor gyorsan és mélyre döntve megyek be a kanyarba, és lehetõleg már az elõtt ráakasztom a teljes gázt, mielõtt kiérnék abból a kanyarból így kevés tapasztalatom van a határtartományban mutatott teljesítményükrõl.
De majd jönnek azok, akik lassan, óvatosan és lehetõleg egyenesen mennek, oszt õk megaszondják melyik a jó választás.:)))))))))))
    

gesszti 102315 2016. január 17. 09:24   Válasz erre: 102306
Mennyiért adnak használt tárcsát?
    

gezasz 102314 2016. január 17. 09:22   Válasz erre: 102311
Változó. Az elsõ gumiknak kissebb a profil mélysége max 5 mm, de inkább kevesebb. Hátsó 6 mm körül van. Nekem az Anakkee 2-n 8 mm volt újonnan, de az ugye enduró guminak felel meg
    

gesszti 102313 2016. január 17. 09:21   Válasz erre: 102298
Ezt inkább egy ferde tárcsás hidromotorhoz/szivattyúhoz hasonlítanám. Ott simán megoldható a tömítés. Általánosak a 4-5-600bar-os rendszerek. Megfelelõ anyagválasztás, megmunkálás, és összeszorító erõ, és kész is. Nem gond. Én inkább a hajtókarok alsó csuklójánál látom a kényes pontot.

Egy ilyen motornál simán beleügyeznék egy kis változó kompressziót (lökethosszt). Speciális esetekre még akár használható is lenne.

Amúgy régen a torpedóknál nem valami hasonló szerkezetet alkalmaztak?
    

gezasz 102312 2016. január 17. 09:19   Válasz erre: 102310
Melegen, mivel száraz kartelles a gép és legalább öt perc járatás után. De legjobb egy motorozás után 1-2 perccel ránézni a nivószintre. Amúgy kb 4 liter olaj szükségeltetik bele , de akkor a szint felett van az olaj. Mivel a TDM az olajat is szereti csipegetni elõbb utóbb lemegy megfelelõ szintre.
    

TIZ 102311 2016. január 17. 09:18  
Urak! Tudom hogy millió szó esett már a gumikról, de most láttam hogy a Kék Holdban a Metzeler Z6 le árazva 67 ropi párban. Ez 9 eFt. különbség a PR3-hoz képest. Úgy emlékszem Kawa mondott róla véleményt, de nem találtam meg.

Egyébként mekkora egy új gumi profilmélysége? Nem találtam errõl adatot a neten, még a Michelin hivatalos oldalán sem.
    

Rolidave007 102310 2016. január 17. 08:51  
Sziasztok!! Üzemmelegg 4txbõl leengedtem az olajat, szûrõtcseréltem. Beletöltöttem az új Motul 5100at,, újra üzemmeleg a gép, beállítottam az olajszintet. Fordulaton olajszint felmegy, alapjáraton kb 2/3-adon megál.. Kb 3 nap múlva hidegen ráneézek a szint ablakra, tök száraz. Hidegen, vagy melegen kell belõni a szintet. Tapasztalat?
    

gezasz 102309 2016. január 17. 08:45   Válasz erre: 102307
Szépen alakul a létszám a találkozora
    

kozmax 102308 2016. január 17. 07:52   Válasz erre: 102301
Nem azért lépet fel a kenetlenségi probléma, mert nem volt benne olaj! Általában jó magyar szokás szerint a tömítéseket még be is pasztázzák, jó vastagon, hogy biztos ami biztos alapon :( Csak arra nem gondolnak hogy a felesleget, amit kinyom a tömítõ felület, azt csak kívülrõl lehet letörölni. A belsõ felén van, elõbb utóbb kiköt az olaj pumpa szívó kosarában, vagy esetleg azon átjutva egy olaj járatban.
    

csanesz 102307 2016. január 17. 02:27  
Yamaha TDM Találkozó
2016. május 27. - 29. Orfû

Utánfutóval:
1. Kawa+Zsuzsi
2. Betti+Fidó
3. Rita+Lendvai
4. Viki + MadBob
5. Mariann+Tomhahn
6. Punyessz+1 fõ
7. VVGabi és VVLaci
8. ati5995+Csilla
9. scopyné+ fosõr--- akarom mondani sofõr
10. Magdi+Robi70
11. yamaszaki + ék
12. Endrúz + ék
13. Gy.ricsi + ék
14. Rolidave007+oldalborda
15. vikusz+Bea
16. Mexné+Mex
17. jobbkormányos+Andi
18. Kovács Saci/Laci
19. Kilos Ildi/Laci
20. Cizi/Gabi
21. Tulok/Petra
22. Szálito/Margo (MORGÓ) :-)))
23. Éva + Alex50
24. Kata + Gepida
25. Kucsi + Teca
26. Henro+ Szilvi
27. Skobi + Timo
28. Pety76+Reny
29. Mati12+vera
30. Judit + sagipet

Szólóban:
1. Karex
2. gezasz
3. PalmBela
4. Hr.Geiger
5. 6. Csanesz/Sandryder - Laterum Motelban foglaltam 1db 3 ágyas szobát! Még egy jelentkezõt várok a szólisták táborából!
7. Ikim2025
8. Ikim2025 1. vendég
9. Ikim2025 2. vendég
10. horhaus

Szállás:
1. Panoráma Kemping Link 20 db szoba (faház) lefoglalva.
Szoba foglalás: Link
Az üzenet ablakban "TDM motoros találkozó" mindenképpen legyen feltüntetve - ez a jelszó!!!! - ezután írd meg, hogy mit szeretnél pl: 1 szoba/2 ágy

Kérés: Elsõsorban azok az "utánfutós" párok foglaljanak itt szobát akik a találkozó két éjszakájára megelégszenek egy faház nyújtotta színvonallal (Kiskunmajsai szálláshoz hasonló!)
Árak: Link

2. Laterum Motel Link 20 db szoba lefoglalva
Szoba foglalás: Link a fülre kattintva megnyílik a levelezõ ablak. Az üzenet ablakban "TDM motoros találkozó" mindenképpen legyen feltüntetve - ez a jelszó!!!! - ezután írd meg, hogy mit szeretnél pl: 1 szoba/2 ágy
A motel 54 férõhelyes, összesen 20 szobájuk van:
1 szoba ötágyas,
8 szoba kétágyas és
11 szoba háromágyas.
Kedvezményes csoportár szállásra: 4.800.-Ft/fõ/éj
Idegenforgalmi adó: 350.-Ft/fõ/éj (18 éves kortól)

Kérés: Akik szólóban jönnek itt a Laterum motelben foglaljanak, de elõtte szervezõdjenek össze egy 5 fõs és a többiek 3 fõs csoportba.
Itt foglaljanak azok az "utánfutós" párok is szobát, akik a "létszükségletnél" magasabb színvonalú szállást szeretnének.

Nem árt, ha szem elõtt van. :-)
    

csanesz 102306 2016. január 17. 02:14   Válasz erre: 102302
PaulZso!

Van két dolog.
Az egyik, ha a hullámok, akkorák, hogy már zavar, akkor tárcsa csere! Mert mire felszabályoztatnád jelentõsen csökkenni fog a méret. Aszem 5mm a tárcsa és 4mm az alja. Nekem 4 mm -nél már kezdett berepedezni.

A másik: http://www.sugomotor.hu/index.html én tõlük vettem 90% -os hátsó tárcsát (jó az 80% -nak). Viszont gyári és 3 éve használom Nissin betétekkel...
Érdemes telefonon érdeklõdni!
    

kawa550 102305 2016. január 16. 23:14   Válasz erre: 102302
Lehet szabályozni, én csináltattam anno az sr-en, csak annyi volt vele a nyûg, hogy a furatoknál a kés belekap, ettõl berezonál a tárcsa és a furatok után ilyen szellemképes lenyomat marad a tárcsán, de hamar lekopik, csak esztétikai hiba.
    

gesszti 102304 2016. január 16. 22:57   Válasz erre: 102302
Ja. a gyári tárcsa minimum vastagsága 4,5 mm. Érdekes, hogy pl. lehet venni új brembo tárcsát 4 mm-es vastagsággal 900-as tdm-re. Ennek a minimum vasgagsága 3.5 mm.
    

gesszti 102303 2016. január 16. 22:54   Válasz erre: 102302
Féktárcsát csak és kizárólag abban az esetben szabályozunk, ha szabályozás után vastagabb marad, mint a minimum megadott érték. Mindemellett motorkerékpár tárcsát igen kevés esztergályos fog elvállalni, pláne még kevesebb fogja jól megcsinálni. 20e Ft környékén lehet venni új hátsó tárcsát, és 5000 Ft környékén betéteket. Inkább gyûjts egy új garnitúrára. Én is most várom az új tárcsát. A betétek már megvannak.
    

PaulZso 102302 2016. január 16. 22:47  
Hali,
na a hátsó villa-, telo tengelyek kiszedve, megtisztítva, lezsírozva.
A hûtõt kiszedtem és kimostam, jó sok bogár halódott bele a heveny sebesség különbségbe. Talán holnap szétberhálom a hátsó féket is.
Meg tudnátok mondani, hogy a gumi cseréhez mennyire kell szétszedni a hátsó kereket? Féktárcsa- fogaskerék maradhat vagy leszedendõ? Illetve a hátsó féktárcsám az nagyon hullámosra kopott, szoktak motoron ilyet leszabályozni? S ha igen mennyire lehet lemenni?
Jó tévézést:-)


    

Hr.Geiger 102301 2016. január 16. 21:33   Válasz erre: 102300
Eddig azt hittem, hogy ilyen elmebajosok, akik nem képesek a kenõolajra odafigyelni, csak városi legendákban léteznek, de ha Te mondod, akkor valóban hord a Föld a hátán ilyen példányokat. Szándékosan nem írtam embert, mert az sértõ lenne minden motoros számára.
    

kozmax 102300 2016. január 16. 19:50   Válasz erre: 102267
Pedig hidd el találkoztam ilyennel. Oda is írtam kenetlenség miatt. egyszerûen átlyukadt a pohár. Persze a tengely sem nézet ki jól.
    

kawa550 102299 2016. január 16. 19:09   Válasz erre: 102297
Az MTZ menõbb lenne! A minap a cenki mûhelyben hevert a sarokban pár dugócska, akkorák mint az én itthoni levesfõzõ fazekam. Aszonták valami kombájnba való...:))))))))
    

kawa550 102298 2016. január 16. 18:57   Válasz erre: 102291
Amint az jól láccik a felvételecskén is, a hengerfej a gyertyákkal meg a szív/kipu nyílásokkal együtt áll, alatta a hengereket tartalmazó tömb forog. Hát kurta kíváncsi lennék, hogy ezeknek a találkozásánál hogy oldják meg a tömítést hogy ne fújjon ki az, ami a 3 rétegû fém tömítéseket is ki tudja égetni ha 3 századnál nagyobb a hengerfej vetemedése pl a mi motorunkon.
Van persze ilyesmi mûködõben, pl a wankel motorok tömítõélei, amit még a mazda se bír megcsinálni rendesen évtizedek óta, pedig annyira nem hülyék, de majd ezek a kengurubacó falusiak biztos meg tudják....:)))))))))))))
    

Fido71 102297 2016. január 16. 18:56   Válasz erre: 102296
Nekem is van egy Babettám, ami léghûtéses. ;)
Meg egy MTD láncfûrész is akad levegõs... :))))
    

kawa550 102296 2016. január 16. 18:48   Válasz erre: 102289
Kûdd el nekem postán, nekünk van két bõven huszontúli nem kinemmonnyuk motorunk, mindegyikben tudok fagyállót mérni!:)))))) Így belegondolva, a gyerek kínai berántós motoros gyerekmotorja volt az utolsó léghûtéses járgány a háznál....:))))))))))
    

kawa550 102295 2016. január 16. 18:45   Válasz erre: 102292
A tádé egy túramotor, soha nem is volt endúró, nem is akar az lenni, el se tom képzelni, ki akasztotta rá ezt a hülyeséget. Nehéz, alacsony a hasa, lágy a rugózása terepre, vak is láthassa hogy aszfaltra készült, oda viszont nagyon!:)))
    

ELőző oldal
Felhokep

Tagok száma: 22118