gesszti | 102394 | 2016. január 18. 08:59 | Válasz erre: 102393 |
Ha ezt hívják elmebetegségnek, sose legyek normális. :-))
|
kawa550 | 102392 | 2016. január 18. 08:48 | Válasz erre: 102390 |
Igaza van a kiskopasznak, hülye aki télen motorszik.:))))))![]() ![]() ![]() |
gesszti | 102391 | 2016. január 18. 07:39 | Válasz erre: 102390 |
Jó öreg MZ-m, ha mesélni tudna havas-jeges utakról... Finom Mitas, barum, vagy pneumant bakelitkarikákkal... :-)))
|
scopy | 102390 | 2016. január 18. 07:19 |
Jól hergelt! Saját véleményem az, hogy Hr.Geiger igazat írt. Amikor egy árnyékos helyen az út teljes szélességében jeges lehet (hangsúlyozom lehet, tehát nem meglepõ ha olyan), az nem motoros idõ. A fizika pont lexarja a tapasztalatot. Nagyobb tapasztalattal több esélyed van megúszni. Ha viszont számítasz rá, hogy minden más körülmény nélkül is simán elperecelsz a jégen és mégis elindulsz, aztán megtörténik, a nem baleset, csak következmény. Mint a ringben. Pofánvágtak. Ok. Hiszen azért mentél oda. Na nem magáért az orrosért, de erõsen benne volt a pakliban. A motort szerintem érdemes a motoros idõre tartogatni. Hogy a szezont ne elszakadt szallagokkal, törött vállal és motorral kezdjem. Az igaz, hogy mindig benne van az is, hogy perecelhetek, de nem mindegy, hogy mekkora eséllyel. Félelemben szerintem sem szabad élni, de hülyének sem kell lenni. Már több felvételt, képet láttunk itt havas, jeges úton töltött motorozásról. Nyilván sajnáltuk volna, ha buktáról olvastunk volna, de nézzen mindenki magába. Nem valami hasonló lenne a gondolatod: "Te kerested a bajt! (Természetesen az "Úgy kell neked" nélkül!) Nekem az élvezet fontosabb. Néha nekem is elgurul a gyógyszer, másoknak meg sokszor. Sõt! Vannak, akik alapon motoroznak úgy, mint amikor nekem elgurul... Tavasszal, amikor az elsõ kanyarokkal találkozok innen az Alföldrõl, nem rángatom neki, csak tapogatózom. Aztán elmegy nekem egy kolléga az íven és azt mondja magában, hogy "Na b..meg! Neked is kerekesszék kéne a segged alá, nem motor! Mert õ már hozzászokott. Attól én még megyek a saját tempómmal. Igen. Sötétben, esõben lassabban, stb. Jégen meg sehogy! |
gesszti | 102389 | 2016. január 18. 06:44 | Válasz erre: 102388 |
Félreértés ne essék, nem akarom az illetõ vezetési tapasztalatát lenézni. Bármelyikünket megtréfálhat ilyenkor az út. 2 éves sofõr Zeg-Bp járatra? lehet, hogy nem. Az elsõ 2 évet nemzetköziben tölti 40 tonnáson... |
Fido71 | 102388 | 2016. január 18. 06:28 | Válasz erre: 102380 |
Azért gondolom egy Zeg-Bp. járatra nem egy 2 éves sofõrt ültetnek fel... Azt ki kell érdemelni. |
csanesz | 102387 | 2016. január 17. 23:00 | Válasz erre: 102379 |
Szerintem javítsd ki Photoshoppal! :))) Aszittem maszatos a monitorom... |
kawa550 | 102386 | 2016. január 17. 21:54 | Válasz erre: 102381 |
Mi is épp azt néztük itt az elébb, hogy teljes képernyõre téve alig látszik valami, tök pixeles a kép. Lehet hogy átkonvertálják hogy kevesebb helyet foglaljon vagy mifax?....
|
evdem | 102385 | 2016. január 17. 21:46 |
Sorozatokhoz ezt az oldalt szoktam használni, szerintem jobb mint az ncore: http://tvstore.me/index.php |
evdem | 102384 | 2016. január 17. 21:44 |
Úgy látom mindenkinek meg van a maga "lego" -ja a hosszú téli estékre
![]() |
PaulZso | 102383 | 2016. január 17. 21:41 |
Vajon miért kell ez??? : http://www.jofogas.hu/veszprem/Yamaha_TDM_900_2003_as_osztrak_38000km_t_hasznalt_bontott_alkatreszei_34441209.htm lehet hogy rámegyek a hûtõre..... És a hátsó fékre ( be van szakadva sz egyik csavar menete félig...) |
Karex | 102382 | 2016. január 17. 21:32 | Válasz erre: 102378 |
Neeem is, csak beállította 50-re. "Mennyivel ment uram? Én biza 50-el....." |
Karex | 102381 | 2016. január 17. 21:30 | Válasz erre: 102375 |
Na ezen annyi látszik, hogy semmi..... Törölném gyorsan. |
gesszti | 102380 | 2016. január 17. 21:27 | Válasz erre: 102377 |
A motorozásra való idõ az, amikor van idõnk, és mehetnékünk. Nekem ma mindkettõ megvolt. A többi nem érdekelt. Profik.. Attól, hogy van D jogsija, még nem biztos, hogy profi. (amúgy d-n kívül nekem is mind be van bélyegezve, és pár évet le is húztam 30-40 tonnás szerkezetekkel. Tisztelni kell a technikát, és az utat. Ennyi a történet. Bárhol, bármikor, bárki, bármilyen jármûvel benézhet egy jégfoltot. Nem lehet rá eléggé felkészülni. Viszont, ha csak rettegünk, akkor meg oda jutunk, mint az az autós, akit reggelente szoktam kerüldözni... ha van egy hópihe, vagy köd, vagy 2 csepp esõ, akkor 50-nél nem mer gyorsabban menni, és azt is az út közepén. Õsszel felkapcsolja a ködlámpát, és majd valamikor május végén le... Gondolom ismered te is az ilyen típusú autósokat. |
Hr.Geiger | 102377 | 2016. január 17. 21:06 | Válasz erre: 102376 |
Azért ez nem kimondottan motorozásra való idõ a 0 fok környéki hõmérséklettel. Értem én, hogy próbálgatni kell az új szerzeményt, de ilyen felszórt, helyenként lefagyott úton hamar lapra lehet tenni a vasat, mindegy milyen gumikkal. Még a profikat is meglepi. http://zaol.hu/hirek/szalagkorlatnak-utkozott-egy-busz-a-balatoni-uti-feluljaron-frissitve-1748213 |
gesszti | 102376 | 2016. január 17. 20:58 | Válasz erre: 102367 |
Ilyen angel st van elõl, hátul meg diablo. Ha hidegben ilyen, biztos vagyok benne, hogy melegben is többet fog tudni, mint amennyit én merek menni a motorral, de ez csak sacc. Tapasztalatom még nincs vele sok.
|
kawa550 | 102375 | 2016. január 17. 20:57 |
Merazér ha ez az 1:31-es visszagangolásos üvöltõs elveszett volna,akkó gyilkolok...:)))))) http://www.sportmotor.hu/video/KdR3-UIkRI5 |
PaulZso | 102374 | 2016. január 17. 20:55 |
Köszi, hiszek az ilyen egyszerû megoldásokban, persze így éhen halnak a kereskedõk, és a gyártók is.... |
kawa550 | 102372 | 2016. január 17. 20:53 | Válasz erre: 102369 |
Na, mégis megvan, csak újra kellet regelni a régi emillel mert a nickes belépés má nem müxik. http://www.sportmotor.hu/video/xhIiDo1qUbo |
Kilos | 102371 | 2016. január 17. 20:50 | Válasz erre: 102369 |
Ez? http://www.sportmotor.hu/video/xhIiDo1qUbo |
kawa550 | 102370 | 2016. január 17. 20:49 | Válasz erre: 102368 |
Pl diablo(nem a pirelli hanem a torrent). :)))
|
kawa550 | 102369 | 2016. január 17. 20:47 | Válasz erre: 102365 |
Meg akartam keresni a felgumizós videot, de hál isten a sportmotoron is dizájnfelújítást csináltak, oszt ennek köszönhetõen elveszett minden feltöltött korábbi video, olyanok is amik nekem is csak ott voltak meg. Bacnák cájba anyukájukat az ilyen kötsögök.....
|
PaulZso | 102368 | 2016. január 17. 20:46 |
ÉS még egy qva fontos kérdés: a SOA 2. évadot hol lehet letölteni:-)? |
PaulZso | 102367 | 2016. január 17. 20:40 | Válasz erre: 102362 |
Én ezt találtam: http://motorgumi-aruhaz.hu/product/1-433090/PIRELLI%20Angel%20ST%20p%C3%A1r%20120-70%20ZR%2017%20&%20160-60%20ZR%2017 Mit gondolsz melegben elõfordulhat hogy rosszabb lesz? |
kawa550 | 102366 | 2016. január 17. 20:38 | Válasz erre: 102364 |
Ezen az oldalon, ahol még a máshol 10 évvel ezelõtt is alapnak számító dolgok sincsenek? Örülhetünk hogy még müxik, kisebb nagyobb fennakadásokkal, már egy pót fórum is van az üzemzavaros idõszakokra. Ébredj kisherceg.....
|
Kilos | 102365 | 2016. január 17. 20:38 | Válasz erre: 102360 |
A féktárcsa marad, a lánckereket vedd ki, könnyebben dolgozik vele a gumis és legalább leellenõrizheted a menesztõgumik állapotát. Ha nehezen jön le a lánckerék, akkor jók a gumik, de ha kiesik a helyérõl akkor "kawa-módszer" javasolt!
|
PaulZso | 102364 | 2016. január 17. 20:34 | Válasz erre: 102363 |
Köszi, még nem estem át gumicserén (motoron) ezért kérdeztem. MÁS: Szerintetek nem lenne jó ha egy -egy fórumon belül lehetne külön témákat nyitni, és az alapján egy-egy témát könnyebben lehetne elõkeresni, nem kéne a profiknak mindig beverni a gépbe, hogy lapozz keress vissza... Talán könnyebb lenne. aztán hogy lehet -e és hogy hogy...?? |
gesszti | 102362 | 2016. január 17. 20:30 | Válasz erre: 102360 |
Nekem pirelli diablo, és angel vannak a tdm-en. Ma a hidegben is viszonylag biztonságosan tudtam velük közlekedni. Kb. kézmelegre tudtak melegedni. Meleg idõben még nem tudom hogy fognak viselkedni, de eddig használhatónak tûnnek. kb. 70-80e-ért láttam ilyenbõl párt.
|
kawa550 | 102361 | 2016. január 17. 20:29 | Válasz erre: 102360 |
850-nél fék marad, lánckerék könnyen lejön mert nincs rögzítve a kerékhez, csak bele van nyomva az aggyal együtt a menesztõgumik közé, azt én le szoktam venni. 900-nál nem tom, de szerintem ugyan az.:) Pirellibõl diablo stradát használtam, átlagos kopás, átlagos tapadás, nyáron könnyen túlmelegszik kemény kanyargásnál és akkor csúszik. Meg volt még pirelli dragon supercorsa pro, ami tulajdonképpen egy utcára is engedélyezett pályagumi, na, az igen faxa kanyarban, de egy félórás motorozás is szemmel látható kopást okoz. De gondolom nem ez hanem az angel érdekel. Na, azt nem tom. :)))))))))))) |
PaulZso | 102360 | 2016. január 17. 20:14 |
Sziasztok, köszi a válaszokat, úgy döntöttem, hogy még egy idényt lenyomok ezzel a hátsó féktárcsával. Ma szétkaptam a féket, a fékpofák elég (kb 7 mm)vastagok, ha szarabb lesz akkor folyt köv. Továbbra is kérdés: a gumi cseréhez le kell bontani a féktárcsát vagy/és a lánckereket? Gumi: Pirellirõl van vélemény? |
kawa550 | 102359 | 2016. január 17. 19:10 |
Ja, ha már kormány. Már jó ideje le volt szakadva a saito II markolatfûtés a gázkar tövében, és mivel amúgy se sok hasznát láttam(télen nem elég a vastag télikesztyûben, nyáron meg minek) így nem is voltam hajlandó sokat játszani a javításával, most meg hogy úgyis lenn van az idom, könnyen hozzáfértem, ki is bactam az egészet a ´csába. Ha esetleg valakinek kell a komplett kábelkötege csatlakozókkal, mûködõ kapcsolótömbbel, az egy találkozón materializálódó sör ígéretéért cserében viheti.:))))) Hátha valakinek meg az szart be. http://csajokamotoron.hu/components/com_mijoshop/opencart/image/cache/data/Saito_II_Markola_4abe82fae0df4-228x228.jpg |
kawa550 | 102358 | 2016. január 17. 18:57 | Válasz erre: 102357 |
Azé, amiért a gyorsanmenõs motorok is 17"-os elsõ kerekûek meg csutkakormányosok, mert így könnyebb gyorsan menni. Ha az ember úgy ül mint egy fotelban, úgy nem lehet rendesen érezni az elejét kanyarban. Emmeg ugye motor, nem tévénézõfotel. Nem az a lényeg hogy egyenes legyen a hátad. :)
|
Robi70 | 102355 | 2016. január 17. 18:08 | Válasz erre: 102353 |
Rolidave, A gyári kormányhoz nyugodtan megveheted a 30mm-es kiemelõt. Ennél még nem kell hosszabbítani egyetlen vezetéket, csövet, bowdent sem. Az én 186 cm-es magasságomhoz pedig elég volt ennyi is, hogy kényelmesebbeb ülhesssek a motoron.
|
kawa550 | 102354 | 2016. január 17. 17:42 | Válasz erre: 102353 |
Akkó mondom mégeccer: AZ ÉN KORMÁNYOM ALACSONYABB mint a gyári. :)))))))))
|
Rolidave007 | 102353 | 2016. január 17. 17:31 | Válasz erre: 102350 |
Megnéztem az öreglányt az istállóban. Ha feltennék egy lentebb limkelt magasítót, a jobb oldali kábelköteg és szivatóbovden kivételével mindent cserélni kellene a szûkös hosszok miatt. Nem kifizetõdõ mûvelet. Amit betettél kormányt simán felment? Mennyit nyertél vele centiben?
|
kawa550 | 102352 | 2016. január 17. 16:47 | Válasz erre: 102351 |
tulok99 | 102351 | 2016. január 17. 16:40 | Válasz erre: 102350 |
Gyula te jobban hazudol mint az Orbánék... neked ilyen kormányod van? fehér a motorod, erre beteszel ide képet amin piros motor van... most akkor ki van kivel? :D
|
kawa550 | 102350 | 2016. január 17. 16:28 | Válasz erre: 102347 |
gesszti | 102349 | 2016. január 17. 16:11 | Válasz erre: 102346 |
Az utóbbi 2-3 hétben pont volt téma a bukócsõ. Elég jól körbe lett járva a téma. Ha kicsit visszalapozol, több fénykép is lett beillesztve, és beszerzési forrás is említve lett.
|
Rolidave007 | 102347 | 2016. január 17. 16:02 | Válasz erre: 102345 |
Azt hiszem ez engem is érdekel a 196 cm magasságom miatt... ;)
|
posika | 102346 | 2016. január 17. 15:59 |
Sziasztok. Tudnátok abban segíteni TDM 850-re szeretnék bukócsövet. Akár venni akár csináltatni szívesen veszem az ötleteket. Elõre is köszi. |
Hr.Geiger | 102345 | 2016. január 17. 15:44 | Válasz erre: 102344 |
Általában két népszerû módszer van. Az egyik egy normál magasító ( v. kiemelõ, kinek, hogy tetszik ) beszerelése, itt a magasítás mértékét tudod a vásárlásnál meghatározni. Pl. 25, 30, 50 mm. A másikkal nem csak a magasságot tudod módosítani, hanem beszereléstõl függõen a kormányt még egy picit elõbbre v. hátrább is tudod tenni. Ez utóbbival tényleg a karjaid hosszára alakíthatod a kormányt, hogy kényelmes pozícióban üljél. https://www.louis.eu/de/artikel/lsl-lenkerklemmboecke-rise-up-tuev-gutachten/10021310?list=140498113 ![]() |
Lomha 8V | 102344 | 2016. január 17. 14:36 |
Szép napot! Akinek esetleg magasítva vagy hátrébb van helyezve a kormánya, meg tudná mondani milyen módszerrel sikerül elérni? Nem gondolnám, hogy átlagon felüli a magasságom (180cm), de valahogy pont annyit kell elõredõlnöm, hogy kényelmetlen hosszabb távon. 2000-es évjáratú 4TX-rõl van szó.
|
gesszti | 102343 | 2016. január 17. 13:18 | Válasz erre: 102334 |
Ügyes! Néha én is kilátogatok "lengyel" piacra. Csuda dolgokat lehet találni. Fele spéci szerszámom a mûhelyben onnan származik.
|
csanesz | 102342 | 2016. január 17. 12:54 | Válasz erre: 102340 |
A két léc közötti idõt mindig kitöltöm más tevékenységgel pl: ebéd, vacsora, folyadékok, fékek ellenõrzése, összesöpröm az udvart vagy valamit... Nem lóverseny, csak szépen nyugiba. :))) |
csanesz | 102341 | 2016. január 17. 12:50 | Válasz erre: 102339 |
Tudom írtam is! :))) Sajna nem jön ki minden ha csak az egyik oldalra döntöm. Bár idõ kell neki, de kicsordogál egy idõ után egy kis maradék. |
kawa550 | 102340 | 2016. január 17. 12:43 | Válasz erre: 102338 |
Én meg az egészet megcsinálom annyi idõ alatt, amennyit te vársz a léc áttevéssel....:)))))))))))))))
|
Fido71 | 102339 | 2016. január 17. 12:27 | Válasz erre: 102338 |
Szerintem léc nélkül is kijön minden belõle, mivel két oldalt van csavar. Meg amúgy is.... |
csanesz | 102338 | 2016. január 17. 12:21 |
Olajleeresztés kicsit másképp: Én is megosztanám tapasztalataimat! Én melegített motornál engedem le az olajat, de nem az udvaron járatva melegítem üresben hanem megyek egy kört. utána megvárom míg lecsorog alulra ez kb 30 perc. Majd úgy teszem középsztenderre, hogy a hátsó (láb)fék oldalán a sztender alá teszek egy tetõléc darabot fektetve - igen oldal sztenderen is lehetne, de így aláfér (magasságban is) egy akkora mûanyag tároló, ami mindkét oldali leeresztõ csavart átéri a középsztender elhelyezése miatt. Majd 20 perc múlva a tetõlécet átteszem a másik lába alá, hogy ellenkezõ irányba dõljön a masina és ott jöhet ki a maradék azt kb 30 percig hagyom úgy. Utána 4 liter olajat töltök bele és full szintig van. |
Fido71 | 102337 | 2016. január 17. 12:19 | Válasz erre: 102336 |
Sokszor a leghülyébb helyeken lehet a legjobb dolgokat vásárolni.
|
cizi | 102336 | 2016. január 17. 12:04 | Válasz erre: 102311 |
Nehogymááá ilyen hülye helyeken vásárolj! Inkább motorozd el!
|
Rolidave007 | 102335 | 2016. január 17. 11:28 | Válasz erre: 102330 |
Nincen középsztender az öreglányon... :(
|
Fido71 | 102334 | 2016. január 17. 11:21 |
Voltam a "Lengyel-piacon" Veszprémben. Turkáltam egy szerszámkészletet 2ezer pénzé... Nem tudom, hogy milyen motoré, de a gyertyakulcs pont olyan amit lefényképezett egy kolléga itt pár napja. A mérete alapján legalábbis... A hátsó tengely anyájára is jó a benne levõ kulcs. Pár villás, meg imbusz valamint egy csavarhúzó van még hozzá. El sem hiszem, hogy ennyiért... ;) |
Fido71 | 102333 | 2016. január 17. 11:16 | Válasz erre: 102332 |
Ja, azt tudom. Azt hittem van valami leeresztõ a tartályban is... Már azt hittem, hogy "faszán" cseréltem eddig olajat. ;) |
kawa550 | 102332 | 2016. január 17. 11:12 | Válasz erre: 102331 |
Ahol az olajcsõ becsatlakozik a szûrõfedélbe a karter alján, van neki egy nagy csavar.
![]() |
Fido71 | 102330 | 2016. január 17. 11:04 |
"Ablakos" olajszintnézés. Egyszer ha megnézed a barátoddal vagy tükörral a szintet, utána húzd fel középtámaszra. Jegyezd meg az akkor látott szintet. Onnantól kezdve legyen az a mérvadó és nem kell tükör vagy haver. Menni fog egyedül is... |
kawa550 | 102329 | 2016. január 17. 10:59 | Válasz erre: 102328 |
Nem tom, én hetero vagyok!:)))))))))))))))))))) Ez itten az, 3vd olajtank. |
gezasz | 102328 | 2016. január 17. 10:55 | Válasz erre: 102327 |
Nektek 3VD tulajoknak nincs plussz köcsögötök?
|
kawa550 | 102327 | 2016. január 17. 10:47 | Válasz erre: 102325 |
gesszti | 102326 | 2016. január 17. 10:38 | Válasz erre: 102321 |
Munkába járós autónak szó nélkül kiegyeznék egy tesla-val, amíg itt áll a garázsban pár benzinszagú kétkerekû. ...és szálingózik a hó. :-( Pedig reggel olyan szép napsütéssel kezdtünk, hogy szinte már bizseregtek a tdm kerekei... |
Rolidave007 | 102325 | 2016. január 17. 10:34 | Válasz erre: 102323 |
Kb 3,7-3,8 l ment bele. Érdekes, hogy hidegen tök száraz a szint ablak. Most bemelegítettem és valóban felment a szint a feltöltöttig... hmmm
|
TIZ | 102324 | 2016. január 17. 10:17 | Válasz erre: 102320 |
Bizony! Néztek is a drogériában amikor talpig motoros cuccban bementem zsebtükröt venni!
|
jobbkormanyos | 102323 | 2016. január 17. 10:14 | Válasz erre: 102310 |
Belement a 4 liter, és nem jött ki alul, akkor ne aggódjál a szint miatt, benne van !
|
tulok99 | 102322 | 2016. január 17. 10:13 | Válasz erre: 102320 |
itthon állványon tárolom a motort, azon egyenesen áll, "idegenben" pedig megkérem a kedves páromat, ha kíváncsi vagyok rá, hogy üljön fel, állítsa egyenesbe, és én meglesem...
|
tulok99 | 102321 | 2016. január 17. 10:12 |
lassan kár lesz felemlegetni az ilyen csodákat, mint wankel motor, meg egyebek, hiszen az autógyártók már aláírták az egyezményt, kitûzték a nagy napot, amikor is nem lesz már belsõ égésû motor a szalonokban. amiket most gyártanak 990 köbcentis hármhengeres turbós nyavalyák, amik motorcserések 80e km-enként, azokról is kár említést tenni, pár év múlva meg jóformán csak hibridek lesznek... ott sem fog divatba jönni szerintem a Wankel, meg az axiálmotor, meg a többi ilyen nyalánkság...
|
gezasz | 102320 | 2016. január 17. 10:03 | Válasz erre: 102318 |
Természetesen egyenesen, sík talajon. Jó ötlet, ráülsz a motorra és egy kis tükör segítségével sasolod meg a szintet
|
gesszti | 102319 | 2016. január 17. 09:51 | Válasz erre: 102317 |
A wankelnél egy kicsi tömítõ él van, ezért gond. Az ovál dugós gondját nem ismerem. Ennél a forgós motornál azért van bõven felület, van lehetõség tömíteni. A hõmérséklettel nincs gond. olyan anyagpárosítás kell, ami jól viszonyul egymáshoz, és a felsõbe nem ég bele a korom. Nem lehetetlen jól megoldani. (ami nem ugyanaz, mint jól és olcsón) Mondjuk az se véletlen, hogy nem ez a legelterjedtebb motortípus.
|
Rolidave007 | 102318 | 2016. január 17. 09:49 | Válasz erre: 102312 |
Oksa, köszi. Sztenderen, vagy egyenesbe állítva?
|
kawa550 | 102317 | 2016. január 17. 09:43 |
" Megfelelõ anyagválasztás, megmunkálás, és összeszorító erõ, és kész is. Nem gond." Ja, oszt valahogy se a nagy H-nak nem jött ez össze az NR750 ováldugattyússal, se a wankelgyártók nem bírnak elterjedni, mert állandók a tömítési gondok. Szivattyúkkal,(ahol csak a nyomás miatt jön létre csekély(? max 3-400 fok:)))) ) melegedés, addig a mi motrunk belsejében lehet az akár 2000-2500 fok is) azé ne keverjük a kiégés problémakörét szerintem. |
kawa550 | 102316 | 2016. január 17. 09:33 | Válasz erre: 102311 |
Ami le van árazva, az nem véletlenül van leárazva. ;) A gumikhoz én nem értek, mert én ha lehet, akkor gyorsan és mélyre döntve megyek be a kanyarba, és lehetõleg már az elõtt ráakasztom a teljes gázt, mielõtt kiérnék abból a kanyarból így kevés tapasztalatom van a határtartományban mutatott teljesítményükrõl. De majd jönnek azok, akik lassan, óvatosan és lehetõleg egyenesen mennek, oszt õk megaszondják melyik a jó választás.:))))))))))) |
gezasz | 102314 | 2016. január 17. 09:22 | Válasz erre: 102311 |
Változó. Az elsõ gumiknak kissebb a profil mélysége max 5 mm, de inkább kevesebb. Hátsó 6 mm körül van. Nekem az Anakkee 2-n 8 mm volt újonnan, de az ugye enduró guminak felel meg
|
gesszti | 102313 | 2016. január 17. 09:21 | Válasz erre: 102298 |
Ezt inkább egy ferde tárcsás hidromotorhoz/szivattyúhoz hasonlítanám. Ott simán megoldható a tömítés. Általánosak a 4-5-600bar-os rendszerek. Megfelelõ anyagválasztás, megmunkálás, és összeszorító erõ, és kész is. Nem gond. Én inkább a hajtókarok alsó csuklójánál látom a kényes pontot. Egy ilyen motornál simán beleügyeznék egy kis változó kompressziót (lökethosszt). Speciális esetekre még akár használható is lenne. Amúgy régen a torpedóknál nem valami hasonló szerkezetet alkalmaztak? |
gezasz | 102312 | 2016. január 17. 09:19 | Válasz erre: 102310 |
Melegen, mivel száraz kartelles a gép és legalább öt perc járatás után. De legjobb egy motorozás után 1-2 perccel ránézni a nivószintre. Amúgy kb 4 liter olaj szükségeltetik bele , de akkor a szint felett van az olaj. Mivel a TDM az olajat is szereti csipegetni elõbb utóbb lemegy megfelelõ szintre.
|
TIZ | 102311 | 2016. január 17. 09:18 |
Urak! Tudom hogy millió szó esett már a gumikról, de most láttam hogy a Kék Holdban a Metzeler Z6 le árazva 67 ropi párban. Ez 9 eFt. különbség a PR3-hoz képest. Úgy emlékszem Kawa mondott róla véleményt, de nem találtam meg. Egyébként mekkora egy új gumi profilmélysége? Nem találtam errõl adatot a neten, még a Michelin hivatalos oldalán sem. |
Rolidave007 | 102310 | 2016. január 17. 08:51 |
Sziasztok!! Üzemmelegg 4txbõl leengedtem az olajat, szûrõtcseréltem. Beletöltöttem az új Motul 5100at,, újra üzemmeleg a gép, beállítottam az olajszintet. Fordulaton olajszint felmegy, alapjáraton kb 2/3-adon megál.. Kb 3 nap múlva hidegen ráneézek a szint ablakra, tök száraz. Hidegen, vagy melegen kell belõni a szintet. Tapasztalat?
|
kozmax | 102308 | 2016. január 17. 07:52 | Válasz erre: 102301 |
Nem azért lépet fel a kenetlenségi probléma, mert nem volt benne olaj! Általában jó magyar szokás szerint a tömítéseket még be is pasztázzák, jó vastagon, hogy biztos ami biztos alapon :( Csak arra nem gondolnak hogy a felesleget, amit kinyom a tömítõ felület, azt csak kívülrõl lehet letörölni. A belsõ felén van, elõbb utóbb kiköt az olaj pumpa szívó kosarában, vagy esetleg azon átjutva egy olaj járatban.
|
csanesz | 102307 | 2016. január 17. 02:27 |
Yamaha TDM Találkozó 2016. május 27. - 29. Orfû Utánfutóval: 1. Kawa+Zsuzsi 2. Betti+Fidó 3. Rita+Lendvai 4. Viki + MadBob 5. Mariann+Tomhahn 6. Punyessz+1 fõ 7. VVGabi és VVLaci 8. ati5995+Csilla 9. scopyné+ fosõr--- akarom mondani sofõr 10. Magdi+Robi70 11. yamaszaki + ék 12. Endrúz + ék 13. Gy.ricsi + ék 14. Rolidave007+oldalborda 15. vikusz+Bea 16. Mexné+Mex 17. jobbkormányos+Andi 18. Kovács Saci/Laci 19. Kilos Ildi/Laci 20. Cizi/Gabi 21. Tulok/Petra 22. Szálito/Margo (MORGÓ) :-))) 23. Éva + Alex50 24. Kata + Gepida 25. Kucsi + Teca 26. Henro+ Szilvi 27. Skobi + Timo 28. Pety76+Reny 29. Mati12+vera 30. Judit + sagipet Szólóban: 1. Karex 2. gezasz 3. PalmBela 4. Hr.Geiger 5. 6. Csanesz/Sandryder - Laterum Motelban foglaltam 1db 3 ágyas szobát! Még egy jelentkezõt várok a szólisták táborából! 7. Ikim2025 8. Ikim2025 1. vendég 9. Ikim2025 2. vendég 10. horhaus Szállás: 1. Panoráma Kemping Link 20 db szoba (faház) lefoglalva. Szoba foglalás: Link Az üzenet ablakban "TDM motoros találkozó" mindenképpen legyen feltüntetve - ez a jelszó!!!! - ezután írd meg, hogy mit szeretnél pl: 1 szoba/2 ágy Kérés: Elsõsorban azok az "utánfutós" párok foglaljanak itt szobát akik a találkozó két éjszakájára megelégszenek egy faház nyújtotta színvonallal (Kiskunmajsai szálláshoz hasonló!) Árak: Link 2. Laterum Motel Link 20 db szoba lefoglalva Szoba foglalás: Link a fülre kattintva megnyílik a levelezõ ablak. Az üzenet ablakban "TDM motoros találkozó" mindenképpen legyen feltüntetve - ez a jelszó!!!! - ezután írd meg, hogy mit szeretnél pl: 1 szoba/2 ágy A motel 54 férõhelyes, összesen 20 szobájuk van: 1 szoba ötágyas, 8 szoba kétágyas és 11 szoba háromágyas. Kedvezményes csoportár szállásra: 4.800.-Ft/fõ/éj Idegenforgalmi adó: 350.-Ft/fõ/éj (18 éves kortól) Kérés: Akik szólóban jönnek itt a Laterum motelben foglaljanak, de elõtte szervezõdjenek össze egy 5 fõs és a többiek 3 fõs csoportba. Itt foglaljanak azok az "utánfutós" párok is szobát, akik a "létszükségletnél" magasabb színvonalú szállást szeretnének. Nem árt, ha szem elõtt van. :-) |
csanesz | 102306 | 2016. január 17. 02:14 | Válasz erre: 102302 |
PaulZso! Van két dolog. Az egyik, ha a hullámok, akkorák, hogy már zavar, akkor tárcsa csere! Mert mire felszabályoztatnád jelentõsen csökkenni fog a méret. Aszem 5mm a tárcsa és 4mm az alja. Nekem 4 mm -nél már kezdett berepedezni. A másik: http://www.sugomotor.hu/index.html én tõlük vettem 90% -os hátsó tárcsát (jó az 80% -nak). Viszont gyári és 3 éve használom Nissin betétekkel... Érdemes telefonon érdeklõdni! |
kawa550 | 102305 | 2016. január 16. 23:14 | Válasz erre: 102302 |
Lehet szabályozni, én csináltattam anno az sr-en, csak annyi volt vele a nyûg, hogy a furatoknál a kés belekap, ettõl berezonál a tárcsa és a furatok után ilyen szellemképes lenyomat marad a tárcsán, de hamar lekopik, csak esztétikai hiba.
|
gesszti | 102304 | 2016. január 16. 22:57 | Válasz erre: 102302 |
Ja. a gyári tárcsa minimum vastagsága 4,5 mm. Érdekes, hogy pl. lehet venni új brembo tárcsát 4 mm-es vastagsággal 900-as tdm-re. Ennek a minimum vasgagsága 3.5 mm.
|
gesszti | 102303 | 2016. január 16. 22:54 | Válasz erre: 102302 |
Féktárcsát csak és kizárólag abban az esetben szabályozunk, ha szabályozás után vastagabb marad, mint a minimum megadott érték. Mindemellett motorkerékpár tárcsát igen kevés esztergályos fog elvállalni, pláne még kevesebb fogja jól megcsinálni. 20e Ft környékén lehet venni új hátsó tárcsát, és 5000 Ft környékén betéteket. Inkább gyûjts egy új garnitúrára. Én is most várom az új tárcsát. A betétek már megvannak.
|
PaulZso | 102302 | 2016. január 16. 22:47 |
Hali, na a hátsó villa-, telo tengelyek kiszedve, megtisztítva, lezsírozva. A hûtõt kiszedtem és kimostam, jó sok bogár halódott bele a heveny sebesség különbségbe. Talán holnap szétberhálom a hátsó féket is. Meg tudnátok mondani, hogy a gumi cseréhez mennyire kell szétszedni a hátsó kereket? Féktárcsa- fogaskerék maradhat vagy leszedendõ? Illetve a hátsó féktárcsám az nagyon hullámosra kopott, szoktak motoron ilyet leszabályozni? S ha igen mennyire lehet lemenni? Jó tévézést:-) |
Hr.Geiger | 102301 | 2016. január 16. 21:33 | Válasz erre: 102300 |
Eddig azt hittem, hogy ilyen elmebajosok, akik nem képesek a kenõolajra odafigyelni, csak városi legendákban léteznek, de ha Te mondod, akkor valóban hord a Föld a hátán ilyen példányokat. Szándékosan nem írtam embert, mert az sértõ lenne minden motoros számára.
|
kozmax | 102300 | 2016. január 16. 19:50 | Válasz erre: 102267 |
Pedig hidd el találkoztam ilyennel. Oda is írtam kenetlenség miatt. egyszerûen átlyukadt a pohár. Persze a tengely sem nézet ki jól.
|
kawa550 | 102299 | 2016. január 16. 19:09 | Válasz erre: 102297 |
Az MTZ menõbb lenne! A minap a cenki mûhelyben hevert a sarokban pár dugócska, akkorák mint az én itthoni levesfõzõ fazekam. Aszonták valami kombájnba való...:))))))))
|
kawa550 | 102298 | 2016. január 16. 18:57 | Válasz erre: 102291 |
Amint az jól láccik a felvételecskén is, a hengerfej a gyertyákkal meg a szív/kipu nyílásokkal együtt áll, alatta a hengereket tartalmazó tömb forog. Hát kurta kíváncsi lennék, hogy ezeknek a találkozásánál hogy oldják meg a tömítést hogy ne fújjon ki az, ami a 3 rétegû fém tömítéseket is ki tudja égetni ha 3 századnál nagyobb a hengerfej vetemedése pl a mi motorunkon. Van persze ilyesmi mûködõben, pl a wankel motorok tömítõélei, amit még a mazda se bír megcsinálni rendesen évtizedek óta, pedig annyira nem hülyék, de majd ezek a kengurubacó falusiak biztos meg tudják....:))))))))))))) |
Fido71 | 102297 | 2016. január 16. 18:56 | Válasz erre: 102296 |
Nekem is van egy Babettám, ami léghûtéses. ;) Meg egy MTD láncfûrész is akad levegõs... :)))) |
kawa550 | 102296 | 2016. január 16. 18:48 | Válasz erre: 102289 |
Kûdd el nekem postán, nekünk van két bõven huszontúli nem kinemmonnyuk motorunk, mindegyikben tudok fagyállót mérni!:)))))) Így belegondolva, a gyerek kínai berántós motoros gyerekmotorja volt az utolsó léghûtéses járgány a háznál....:))))))))))
|
kawa550 | 102295 | 2016. január 16. 18:45 | Válasz erre: 102292 |
A tádé egy túramotor, soha nem is volt endúró, nem is akar az lenni, el se tom képzelni, ki akasztotta rá ezt a hülyeséget. Nehéz, alacsony a hasa, lágy a rugózása terepre, vak is láthassa hogy aszfaltra készült, oda viszont nagyon!:)))
|