scopy | 108422 | 2016. június 13. 08:38 |
van egy régi, bölcs mondás: Okos enged, szopjál le! Lehet, hogy nem pontosan idéztem, de tuti, hogy a szövegértelmezéssel nem volt gondom. Üdv az új bejelentkezõknek! Ne ijedjetek meg a néha moderálatlan írásoktó ! Vannak köztünk pszichopaták is, csak õk ki vannak láncolva a pincében, így nem jutnak gép közelébe. Ez egy nyitott baráti társaság, aki megtisztel bennünket az éves találkozón, személyesen tapasztalhatja. A menstruáló csajokat puszilom! :-)))) |
SzVZoli | 108421 | 2016. június 13. 08:09 | Válasz erre: 108402 |
Szia! Saját tapasztalat A cimborám vett egy 4tx et fhajtókarosan,arról még írtam is a fórumon ,elkezdtük szétdobni ,nagyon csúnya dolgok voltak benne. Még a fõtengelyt is cserélni kellett ,kb 2 hónapra rá találtunk hozzá fõtengelyt ,nem keveset megnéztünk mind szar volt ! 120 000 e ft Volt hogy postán rendeltünk bontóból ,1x 3vd fõtengelyt küldtek ,alig akarták visszavenni,másik bontó meg képeket is küldött elmondása alapján is hibátlan keveset futott fõtengely,a legjobb az országban ! Csak mire hozzánk került a lehajtás fogai megkoptak ,mert ugye azt véletlen sem fényképezte-említette ! Azt is alig vették vissza ! De 1x csak találtunk ,összedobtuk és azóta is szuper ! Boldogan motorozgattunk ,mig csak az enyém is nem kezdett kopácsolni ,szintén hajtókar ! Az elõzõ gondos olasz gazdinak hála Úgyhogy nekem is fõtengely cserém lett ,itt a fórumon vettem 1 blokkot ,és abból lett kikapva hozzá ! de viszont arra már nem volt idõm hogy én csináljam meg ! Elvittem Kisújszállásra és ott 1 öregszaki csinálta (Széll Imre)meg ,vittem neki a motoromat ,meg a blokkot és meg gyártotta ! Ripityára dúrta ,mindenhol új tömitések ,és ami jobb volt a másik blokknan átdobta ,karbiszinkron ,szelephézag állítás stb... munkadíjba 48500 ft kért ,nagyon megvagyok vele elégedve ! A kopogás 3000 felett volt halható mind a 2 esetben Nekem a költségeim : 130 000 a komplett blokk (iszonyat szerencsés voltam vele ennyiért,mert még 250 000 is kérnek érte ) 45 000 cirka a komplett tömítés garnitúra 10-12 000 olaj + szûrõ 48 500 a szerelés |
aramo69 | 108420 | 2016. június 13. 07:47 | Válasz erre: 108416 |
El kellene olvasni, és megérteni......." Ez a szitu volt köztünk is pár hete. Aztán úgy döntöttem inkább be..ssolok. Van akinek nagyon, van akinek kevésbé megy a szöveg értelmezés. Akkor átolvassuk-átolvasom még egyszer, vagy rákérdezek. Minden embernek vannak hibái. Még nekem is. :)))))) Csak az a nem mindegy, hogy van e önkritika. És ezt nem rosszból írom! Szép BÉKÉS napot mindenkinek! :) |
pocak75 | 108419 | 2016. június 13. 07:25 | Válasz erre: 108410 |
Kicsit árnyaltabb a kép az áttétellel, ha többször használod városban jobb elõl a -1 fog, ha inkább pályán le Dubrovnikig/Rómáig akkor gyári vagy+1 Én +1-el vettem, de kicseréltem -1-re városban sokkal jobb lett nincs torpanás elinduláskor, és simábban megy városon belül.... A mérnökös dologgal teljesen egyetértek de neki úgy kell tervezni hogy globálisan jó legyen....Dirk-nek Frankfurtban aki minden hétvégén megy egy 1000-es karikát, meg Ödönnek Fóton aki minden nap ingázik keresztül bp-n de, neki ez forma tetszik nem a robogó, és esetleg nyaranta egyszer lemegy vele a tengerig... Nézelõdj itt kicsit http://www.gearingcommander.com/ |
gesszti | 108418 | 2016. június 13. 06:49 | Válasz erre: 108410 |
Ha elõl kisebb lánckerék van, attól még ugyanúgy rángat a motor, ha alacsony fordulatszámon jár. Annyi, hogy ugyanannál a sebességnél egy kicsit magasabb fordulatszámon fog járni a motor. Pl. nem 45-nél, hanem 42-nél fok kezdeni rángatni, ha lassan mégy vele. Más gépeknél sokat játszottunk áttételekkel. Személyenként változik, hogy melyik áttétel hogy válik be. Ha sokszor kellene lassan menned, és zavar, hogy ekkor kicsit rángat, akkor mehet elõre egy kisebb lánckerék. Aztán próba. Ahogy írták, párezer km-en belül még nyugodtan cserélheted másikra, ha mégse jönne be. |
gesszti | 108416 | 2016. június 13. 06:36 | Válasz erre: 108407 |
"De legalább azt megtudtuk, hogy leszarod õket." Tévedés. Csak azt, hogy te milyen láncot használsz... el kéne olvasni (és megérteni) amit írok, nem mellébeszélni. |
mydanka | 108415 | 2016. június 13. 06:29 |
Zirc mellett lakom.De azért van sopronban,mert ott kezdett el kopogni,mert bécsben dolgoztam és arra mentem.Elméletileg ma akarják megnézni,mi a baja.Ha át akarnak verni,elhozom onnan.
|
gesszti | 108414 | 2016. június 13. 06:29 | Válasz erre: 108394 |
Nézd, nem én kötöttem bele, csak kijavítottam, amit írt. Hogy õ elkezd személyeskedni, arról nem tehetek, de hogy visszapofázok miatta, az is biztos.
|
Fido71 | 108413 | 2016. június 13. 05:45 | Válasz erre: 108410 |
Elül-hátul -1 fog az nem ugyanaz. Nem mindegy, hogy 16-ból veszel el egyet vagy 42-bõl. A százalékos arány nem ugyanaz. Nézz meg /esetleg próbálj/ ki egy váltós biciklit. Na, ez ugyanaz az áttételek tekintetében. |
tdm lori | 108412 | 2016. június 13. 05:22 | Válasz erre: 108379 |
Pajazni voltunk hogy szokjuk kicsit a gépeket Levinek is jót tett közúton nem éri meg így kockáztatni sok a szekeres meg bolond sofõrök akik a saját sávúkat nem képesek tartani :-))))
|
csokabi | 108411 | 2016. június 13. 05:21 | Válasz erre: 108410 |
Jó reggelt! Ha mindent cserélsz, tehát lánckerekeket is, akkor én a helyedben eggyel kisebbet vennék elõre és kipróbálnám így. Ha nem tetszik, akkor még mindig vehetsz gyári fogszámosat, mert az a pár száz teszt km még beleférne. Így csak a lánckerék ára és a másodlagos szerelés merülne fel veszteségként, viszont saját magad tapasztalhatnád meg a változást.
|
furfarag | 108410 | 2016. június 13. 00:38 | Válasz erre: 108409 |
Persze,minden fokozatban:-)Tehát. ha elõl kisebb a fogaskerék,nõ a nyomaték így kevésbé rángat kis fordulaton a motor.Ellenben nagyobb fordulatra van szükség az elinduláshoz(vagy kisebb fordulatra??),és mi van ha elõl-hátul egy foggal csökkentem?Az arány nem módosul.Egyébként neked,a gyári áttétel van fent?Valakinek van ez irányú tapasztalata?Bocsi a sok kérdésért,de most fogok hajtást cserélni és lehet.hogy módosítanék rajta.Másrészrõl pedig nem lehet olyan rossz a gyári áttétel,hiszen mérnökök számolták ki az áttételt.Jó éjt. |
Karex | 108409 | 2016. június 12. 22:58 | Válasz erre: 108408 |
A lánckerekekkel az áttételt módosítod. Nem az elsõ fokozatban, mindben. A két lánckerék aránya számít. az elsõ, ugye kisebb, ami miatt egy fog eltérést jobban érezhetõvé tesz. A hátsó nagyobb, ezért az egy fogas eltérés kisebb változást okoz az arányokban. |
furfarag | 108408 | 2016. június 12. 22:46 |
Micsoda láncháború folyt itt:-)Holnap én is rendelek egy láncot a Nagyvasról. Nekem csak az nem tiszta:Ha elõl kisebb a lánckerék, akkor nagyobb a nyomaték és rövidebb az elsõ fokozat?? Hátul kisebb lánckerék miért vállalhatatlan??Ezek nem érthetõek számomra. |
kawa550 | 108407 | 2016. június 12. 22:21 | Válasz erre: 108391 |
Más tervezi, de nem egy sofõr, az tuti. Arra sem nagyon sikerült köhögni, hogy nem a leggyengébb 525-öst, hanem az erõsebb kivitelt ajánlottam, ami nem egyenlõ a legerõsebbel, csak a vakoknak. Amint azon sem kéne reklamálni, hogy milyen árat írok, fõként hogy a megválaszolt hozzászólásomban(gyengébbek kedvéért: #108326) SEMMILYEN árat nem írtam, csak egy linket adtam az 525-ös láncokhoz. De hát vakoknak ugye...... Arról meg hogy egy minimum 20 éves 78 lovas motorra a SZAKÉRTÕ(!!!) szerint csak a legdrágább és legerõsebb, 1300-as motorokhoz ajánlott lánc a megfelelõ, hát inkább nem mondok semmit, mert ahhoz már trágárnak kéne lenni. Nem mellesleg, elhangzott itt pár kérdés tegnap és ma, különbözõ mûszaki témákban. Melyikre sikerült a magad, meglehetõsen gyatrára sikerült fényezési kísérleteden kívül valamilyen HASZNOS hozzászólást írnod, ne adj isten SEGÍTENED a tanácsot kérõ kollégáknak? Egyikre sem. De legalább azt megtudtuk, hogy leszarod õket. Hasznos tag vagy te itt, nagy szükség van rád. Vagy inkább nem..... |
kawa550 | 108406 | 2016. június 12. 22:09 |
Ezt meg itten bízzátok rám fiúk, majd én rendezem.:))))) Annó pár békésebb kolléga kérésére hagytam, mondván, igazuk van, nem ér ez annyit, de mostantól majd kellemetlen leszek, van hozzá tehetségem. :D |
kawa550 | 108405 | 2016. június 12. 22:01 | Válasz erre: 108399 |
Merrefelé laksz hogy a salamonnál van a motor? Ha minden igaz, Gyõrben van jó yamaha szerelõ, englishman vagy flenegen talán tud elérhetõséget hozzá.
|
yamaszaki | 108404 | 2016. június 12. 21:52 | Válasz erre: 108399 |
Keresd a VVLacit privátban! Igaz õ miskolci de ha nagy a baj a távolság nem számít. A másik akire rábíznám az a Sági Peti,õ Szolnok mellet gyógyít. De lehet hogy ott a környéken is tudnak ajánlani korrekt,privát szerelõt! |
mydanka | 108402 | 2016. június 12. 21:39 |
3000 felett hallható,alapjáraton nem kopog.De nem eröltettem.Simán indult,nem kopogott.Azt mondták a szervizben,hogy lehet nem volt kenése a csapágyaknak és megégtek.
|
SzVZoli | 108401 | 2016. június 12. 21:19 | Válasz erre: 108399 |
A kopogás cirka mekkora fordulaton halható ? Már alapjárat körül,vagy inkább úgy 3000 körül halható ? Ha beindítod koppanó hanggal indul ,vagy ha húzol neki egy kis gázt és vissza ejted akkor kopog ? |
lendvai | 108400 | 2016. június 12. 21:14 |
"Nem érdekel, elhiheted." Hát, kolléga, nekem itt lett hiteltelen az egész és ezt nem azért írom, hogy piszkáljak bárkit is. Ha engem személy szerint nem érdekel egy téma, akkor nem foglalkozok vele, ha meg tovább fûzöm a témát, akkor bizony érdekel. Ez nem is lenne baj, de könyörgöm, magunkat felnõttnek tartó emberek vagyunk, ne kezdjünk már el apróságokon kisgyermek módon hisztizni, meg a faszunkat méregetni! :-) Velem is elõfordul, hogy kiderül arról, amit írtam, hogy nem helytálló. Vagy az lenne, de nem tetszik másnak. Hát akkor így jártam, én a magam részérõl még sose betegedtem bele abba, ha többet tudtam meg egy témáról, mint azt eredetileg terveztem. :-) Séf bácsit már ismerem egy ideje, nekem személy szerint még nem tudott olyat mondani, amitõl megsértõdtem volna, ez szerintem oda-vissza érvényes, mert azért csak próbálkozunk... :-)
|
mydanka | 108399 | 2016. június 12. 20:54 |
Ha tudnátok szerelõ ügyben segiteni,megköszönném.Semmi elõzmény nem volt,csak elkezdett egyszerûen kopogni.Passz,nem igen értek hozzá sajnos,de tanulni sosem késõ.
|
skobik | 108398 | 2016. június 12. 20:54 | Válasz erre: 108396 |
:-) Frissítettem a délután itthagyott fórumot és elküldte újból a 108366 kérdésem. Aztán gyorsan moderáltam magam.
|
csokabi | 108397 | 2016. június 12. 20:52 | Válasz erre: 108390 |
A #108342 kommented második mondatára én is felhúztam a szemöldököm amikor olvastam. A kommentem többi részét töröltem, mert sportmotor.hu-s szintre vitte volna le a fórum nívóját. De azért egy kis magadba szállás nem ártana... |
Hr.Geiger | 108394 | 2016. június 12. 20:41 |
Azért nem jó olvasni ezt a sok szájkaratét... :-( Nem ér annyit egyetlen k. motorlánc sem, hogy sértõdés legyen belõle. |
gesszti | 108391 | 2016. június 12. 20:09 | Válasz erre: 108369 |
"de mit érne ez a fórum, ha minden kérdésre amit itt feltesznek, csak egy képernyõ elõtti vállrándítás lenne a válasz, hogy csinálj amit akarsz vazze, te dolgod? És még csak nem is azzal van a gond, hogy egy CZ vagy egy Dragster láncot ajánl valaki feleslegesen, inkább csak azzal, ha segítség helyett csak a mások tapasztalatokon alapuló véleményébe köt bele tök alaptalanul" Tapasztalaton alapuló? Aha. Más meg esetleg tervez is lánchajtásokat. ...amit a szakács meg jól felül is bírál, mert neki úgy tetszik, mert "jójaz úgy is". Hát nem. Más is leírja a véleményét, akár tetszik neked, akár nem. Ennyi. Semmi kötözködés nem volt benne, egyszerûen hozzászóltam az írásodhoz. |
gesszti | 108390 | 2016. június 12. 20:02 | Válasz erre: 108344 |
Kóstolgat a franc... te vagy a szakács, nem én. Olyan láncot vesztek, amilyet akartok. Nem érdekel, elhiheted. Te nem tudsz különbséget tenni egy sor4-es, és egy 2 hengeres nyomatékleadása közt. Amúgy meg te személyeskedsz folyton... Nem látom felül kiírva, hogy "Kawa fórum"... szóval tartsd meg magadnak a személyes véleményedet. |
csokabi | 108389 | 2016. június 12. 19:54 | Válasz erre: 108386 |
Én is nehezen frissítettem az oldalt egész délután.
|
csokabi | 108388 | 2016. június 12. 19:52 | Válasz erre: 108381 |
Ja, eléggé eltoszta ezt az egész mobilos windows-t a microsoft. Illetve a rendszer az jó, de az app-ok hiánya az végzetesnek bizonyult. Pár hete jelentették be, hogy életben tartják a mobilos verziót, de felszámolják a hardvergyártást. Gõzöm sincs mit veszek, ha behal a 930-am. Sem a rágott almához, se a kukadroidhoz nincs kedvem. |
yamaszaki | 108387 | 2016. június 12. 19:47 | Válasz erre: 108377 |
Üdv! Nekem lenne egy pár észrevételem.Az hogy a motor olajhiány miatt kezdet el kopogni ,azt nehezen tudom elhinni. Többször hallottunk már olyat itt a fórumon hogy valaki olajcserénél 1-2 liter olajat engedett le a blokkból és még akkor sem volt probléma.Ezek a szárazkartelesek már csak ilyenek.Ha neked menet közben annyi olajad elszökik ,azt észre vettétek volna.A szervizt pedig ismeretlenül nem akarom minõsíteni de általánosságban mondhatom hogy a nagy részük a lehúzásból él.Én nem bíznám egyikre sem a vasam.Vannak nekünk vérprofi TDM szerelõink ,akik korrektek és segítõkészek.Bár hogy tudják e vállalni ,abban nem nyilatkozhatok. Én oda szállítanám a mocit még ha marha messze is vannak.Ne hagyd magad átverni. |
Karex | 108386 | 2016. június 12. 19:30 | Válasz erre: 108384 |
Na jó most volt elég ebbõl a fórumból....... Nem kaptok így képet tõlem, nem akarja. |
mydanka | 108385 | 2016. június 12. 19:28 |
Hát ez nem jó hir.Bár mutatták,hogy rengeteg munkájuk van a naptár szerint.Majd kiderül,mit mondanak.
|
Karex | 108384 | 2016. június 12. 19:26 |
Az esõruhát poénból levettem kicsit a kompozás idejére...... Siófokon vissza, úgy meszoktam már, hiányzott. Valamiért nem kerültem balcsit hazafelé. Látszott arra néhány bárányfelhõ, még lesülök...... És még egy: |
Karex | 108383 | 2016. június 12. 19:22 |
kawa550 | 108381 | 2016. június 12. 19:16 | Válasz erre: 108376 |
Ja, csak I meg droid van, nem is csoda, lassan kihal a win a telókról, elterjedni meg sose tudott.
|
kawa550 | 108380 | 2016. június 12. 19:15 | Válasz erre: 108377 |
:))) Soproni lévén nem vagyok benn biztos hogy a legjobb helyen van az a moci.... Nagyon gyatra forgalmaik vannak mostanság, nem csodálkoznék ha a lehetõ legnagyobb munkát próbálnák mindenbõl kihozni.
|
kawa550 | 108379 | 2016. június 12. 19:11 | Válasz erre: 108370 |
Na kisgyerek, ezen a gumin már látszik hogy használva volt, szépen felgyûrõdött a széle. Pályamotorozás volt valahol vagy közúton sikerült? :))))
|
mydanka | 108377 | 2016. június 12. 17:17 |
Remélem én is,hogy nem kell blokkot cserélni.A motor sopronban van a Salamon Motorsnál,õk mondták,hogy ha kopog az nagybaj és lehet blokk csere a vége.De nem volt semmi elõjele,hiretelen el kezdett kopogni,elõször azt hittem,hogy kipufogó lett lukas,de annak semmi baja.
|
nferro | 108373 | 2016. június 12. 16:52 |
Sziasztok. Valaki tudja, hogy ez a Pirelli Diablo windows telefon fut-e? Én sehol nem találom, csak androidra. Annyit mondogatjátok, hogy kíváncsi lettem, 21 vagy 22 fokig tudom függõlegesen tartani a gépet kanyarban.:) |
Hr.Geiger | 108372 | 2016. június 12. 16:52 |
Szép délutánt az Uraknak! :-) A napokban volt lomtalanítás a környékünkön, így aztán én is megszabadultam pár felesleges holmitól. A pakolgatás során kerül a kezembe a volt TDM-em full gyári ülése. ( 4TX) Ha valaki esetleg ülés átalakítási projektben gondolkodik, de nem akarja " szétszabatni" az eredeti ülését, annak fel tudom ajánlani ezt a darabot. Annak idején a bajai bontóban kérdeztem, ott 20ezer volt egy gyári, én ennél olcsóbban átadom, de a postát a vevõnek kell fizetnie. Ha érdekel valakit, keressen pü-ben. |
gezasz | 108371 | 2016. június 12. 16:43 | Válasz erre: 108362 |
Anno régen nekem is beleköltözött a kicsi kalapácsos emberke a blokkomba. Az egy Diversion volt. Elvittem a szerelõhöz aki kicserélt a kuplungnál valami csapágyat mivel az oldalirányba engedte bemozdulni a váltótengelyt. Ezért az egyik fogaskerék belevert a másikba. A csapágy oldal irányba volt kikotyogósodva.A legnagyobb pénz a blokk ki be szerelése volt.Úgy emlékszem 40-bõl megúsztam. Azért elég érdekes szerelõ lehet aki egybõl blokk cserét ajánl látatlanból,anélkül, hogy a hibát behatárolná
|
tdm lori | 108370 | 2016. június 12. 16:41 |
kawa550 | 108369 | 2016. június 12. 16:12 | Válasz erre: 108365 |
Alapjában véve igazad van, de mit érne ez a fórum, ha minden kérdésre amit itt feltesznek, csak egy képernyõ elõtti vállrándítás lenne a válasz, hogy csinálj amit akarsz vazze, te dolgod? És még csak nem is azzal van a gond, hogy egy CZ vagy egy Dragster láncot ajánl valaki feleslegesen, inkább csak azzal, ha segítség helyett csak a mások tapasztalatokon alapuló véleményébe köt bele tök alaptalanul. Hát ilyen eccerû ez. |
kawa550 | 108368 | 2016. június 12. 16:06 | Válasz erre: 108366 |
Szerintem a legtöbb kisipari vagy saját készítésû. Nekem csak egy táskatartó van a doboz tetején, hogy amikor már benn nincs hely a szerszámtáskának, akkor a doboz tetején utazik.
![]() ![]() ![]() |
kawa550 | 108367 | 2016. június 12. 16:04 | Válasz erre: 108364 |
Persze hogy nem kell. Keress egy szerelõt aki szétszedi és megmondja hogy pontosan mi és miért kopog, annak mennyi lenne a javítása, és utána kell azon gondolkodni, hogy mi éri meg jobban, megjavítani, vagy cserélni egy komplett bontott blokkra. Azért egy bontott 900 blokk nem aprópénz+ a lepapirozás, abból azért elég sok mindent meg lehet javítani. Kopogni sok minden tud, lehet hogy csak egy hajtókarcsapágy, vagy egy dugattyú csapszeg, vagy akármi, de ezt csak a szétszedés után tudod meg. És persze ha az megvan, akkor az okot is ki kell deríteni, mert akármi az, csak úgy a semmitõl nem megy tönkre. Olajhiány, alacsony olajnyomás, ilyesmi.
|
skobik | 108366 | 2016. június 12. 15:48 |
Sziasztok! Találkozón láttam néhányotoknál a hátsó dobozon csomagtartó rácsot. Hol lehet ilyet olcsón kapni, vagy csináltatni? Elõre is köszi a válaszokat!
|
Muju | 108365 | 2016. június 12. 15:34 |
Milyen egyetèrtõ csapattagok! Lánccal verdesik egymást, ahelyett, hogy hagynák az egészet a f@szba. Úgy is olyat vesz magának minden k i amilyent akar ès amennyi pèze van.
|
mydanka | 108364 | 2016. június 12. 15:29 |
Azt gondoltam én is,de okvetlenül kell blokkot cserélni?Nem lehet meg csinálni?Gondolok itt csapágyakra,fõtengely stb.Teljesen laikus vagyok,eddig csak etz-m és Burgmanom volt...
|
kawa550 | 108363 | 2016. június 12. 15:08 | Válasz erre: 108362 |
Azért egy blokkcserét inkább a blokk ki és szétszedése után szokás elhatározni, fõleg hogy a cseréhez úgyis ki kell szedni.....
|
mydanka | 108362 | 2016. június 12. 14:30 |
Fido71 | 108361 | 2016. június 12. 13:42 | Válasz erre: 108359 |
Ja, ha azt is beleszámítjuk, akkor már ötször lett állítva.
|
Fido71 | 108360 | 2016. június 12. 13:41 | Válasz erre: 108356 |
Mivel tömik a fejed a béjemvé topicban? :))))
|
kawa550 | 108359 | 2016. június 12. 13:11 | Válasz erre: 108358 |
Enyémet meg nem igen kell külön állítani. Gyakrabban kopik le a hátsógumi, oszt a kiszerelésnél úgyis be kõ. :))
|
gezasz | 108357 | 2016. június 12. 11:45 | Válasz erre: 108344 |
Igaz. Most 22 ezer km után kellett egy picit feszíteni a láncot . DID 525 100 LE kivitel.
|
mati12 | 108356 | 2016. június 12. 11:22 | Válasz erre: 108345 |
Tényleg nem értessz hozzá...! A szürke vezeték a föld,hosszabítsd meg aztán köss a végére egy jó nagy csavart a lényeg.hogy mindig leérjen a földre ha motorozni indulsz.
|
kawa550 | 108355 | 2016. június 12. 10:51 | Válasz erre: 108353 |
Egészen biztosan nem értesz hozzá, megmondta a szagértõ hogy az kõ. :))))) Igaz, az idõjárást is ki tudja számítani több ezer km-re és több hónapra elõre, aztán mégis megázik egy Balaton kerülés alatt.... :D
|
kawa550 | 108354 | 2016. június 12. 10:49 | Válasz erre: 108352 |
Régebben voltak más jelölések, mikor még volt külön O meg X, meg még talán Z gyûrûs, asszem most már csak X van ahogy nézem.
|
Lomha 8V | 108353 | 2016. június 12. 10:49 | Válasz erre: 108342 |
Egészen biztos, hogy a ZVMX teljesen felesleges a TDM-re.
|
lendvai | 108352 | 2016. június 12. 10:43 | Válasz erre: 108349 |
Most nézem, hogy ZVMz nincs is a DID-nél, ZVM2 az, valami extrém lánc. Romlik a szemem? :-)
|
lendvai | 108349 | 2016. június 12. 10:10 | Válasz erre: 108344 |
Nekem 525 ZVMz van a gépen. A z az x után jön az ábécében, akkor azt még nehezebb elszaggatni? :-) Ezzel vettem, valaki bele is kötött, hogy hangos, de akkor épp fényesek voltak már a szemek és 6cm körül val a lógás, gumicserekor beállítom, valószínûleg ez volt a gond.
|
Fido71 | 108348 | 2016. június 12. 10:01 | Válasz erre: 108347 |
Erre nem is gondoltam... De honnan tudja, hogy lámpára kell és nem pl. szivargyújtónak? :)))) Ha csak egy fogyasztó lenne, akkor össze kell kötnöm a 2 feketét? Bocsi, de az elektronikához még hülyébb vagyok, mint a motroszereléshez... :( |
pocak75 | 108347 | 2016. június 12. 09:54 | Válasz erre: 108345 |
Szürke bemenõ fekete kimenõ parallel külön szál a jobb/bal oldalnak...szerintem
|
Fido71 | 108346 | 2016. június 12. 09:52 |
Nekem is a 100 lóig van a DID, mert a mocim csak 88 lóerõ. Anno a Yamahást kérdeztem errõl a láncos dologról. Azt mondta, hogy ajánlhatná mindenkinek az erõsebbet is /mert Õ azon többet keresne/, de inkább tankoljam bele azt a 10ezer forintot. A ccm-el meg ne foglalkozzak /mert az csak 750 ccm-ig írja/. |
Fido71 | 108345 | 2016. június 12. 09:48 |
A Netrõl rendelt /Robi által/ kormánykapcsolóból jön ki 3 vezeték. 2 fekete és egy szürke. A feketét bekötöm a pozitív közé, addig tiszta. De mi a bánatra jó a szürke???? A kapcsoló egy kétállású on/off kapcsoló. |
kawa550 | 108344 | 2016. június 12. 09:36 | Válasz erre: 108342 |
Nem nagyon foglalkozom a beírásaiddal, mert gyakrabban írsz hülyeséget mint értelmes dolgot, de kissé unom már a kóstolgatásaidat. A legelsõ válasznál betett linkem a nagyvas 525-ös did láncait mutatja. Csak a vak, vagy a hülye nem látja, hogy a sima kivitel a 40Le-s kis teljesítményû motoroké. A legelsõ a listában. Az erõsebb kivitel, 100le-ig már elég a tádéra, az enyémen is az van. És van a nagy teljesítményû, a gyártó által is szupersport motorokhoz ajánlott kivitel, ami alig 10%-al nagyobb szakítószilárdság mellé 50%-al nagyobb árat kínál. Hogy megéri-e, az szubjektív döntés, mindenki arra szórja el a pénzét, amire akarja, még a hülye is. Csak ne akarja megmagyarázni, hogy csak az a jó tádéra. |
ati5995 | 108343 | 2016. június 12. 08:25 | Válasz erre: 108322 |
A jó ingatlanost a szöveg teszi sikeressé!
|
gesszti | 108342 | 2016. június 12. 01:41 | Válasz erre: 108326 |
A did láncok közül a 100 lovasig az a gyengébb kivitel. Ha már az erõsebbet ajánlod, akkor annak az árait is írd. Did VX jó 100 lóig sor4-re, pl. fazer. Did ZVMX - ez jó TDM-re. Igaz, drágább. kb. 10-12%-al tud nagyobb szakítószilárdságot. |
lengyel31 | 108340 | 2016. június 11. 23:56 |
Köszi a hasznos tanácsot mindenkinek lesz még biztosan sok okos kérdésem! 😆 így már nem aggódom hogy esetleg mellényultam volna, és cserés minden. Amúgy a karbi kitakarítás és szinkron után a motor nagyon szépen jár egyszerûen imádom hallgatni. Remélem nem hagy az út szélén .
|
kawa550 | 108338 | 2016. június 11. 22:31 | Válasz erre: 108334 |
Van ott 114 is, a legalsó x gyûrûs. DID X-gyûrûs meghajtólánc (525) JP Alkalmazás: sport és túramotorokhoz 750 ccm-ig, - Teljesítményhatár: 100 LE-ig, - Kivitel: X-gyûrûs, - Szakítószilárdság: 41 KN - Méret: 525 - Gyártmány: Made in Japán. Gyári minõséggel megegyezõ! www.nagyvas.hu 116074 - Hossz: 108 csap 19550 Ft / db kérdés szállítás kocsi 116075 - Hossz: 110 csap 19910 Ft / db kérdés szállítás kocsi 116076 - Hossz: 112 csap 20270 Ft / db kérdés szállítás kocsi 116077 - Hossz: 114 csap 20630 Ft / db kérdés szállítás kocsi 116078 - Hossz: 116 csap 20990 Ft / db kérdés szállítás kocsi 116079 - Hossz: 120 csap 21710 Ft / db kérdés szállítás kocsi 116080 - Hossz: 124 csap 22430 Ft / db kérdés szállítás kocsi |
Kucsi | 108336 | 2016. június 11. 22:23 | Válasz erre: 108334 |
Ki kell venni belõle 2 szemet, de én úgy emlékszem, hogy kaptam 114 szemest már.
|
sola | 108335 | 2016. június 11. 22:20 | Válasz erre: 108333 |
Köszi a tanácsot, a hátuljához nem akarok nyúlni, az jó, ahogy van. :-) |
sola | 108334 | 2016. június 11. 22:19 | Válasz erre: 108332 |
Köszi a tippet, a 114 szem a láncnál tuti? mert a did 525-ben a nagyvason vagy 112, vagy 116 szemes van. |
Kucsi | 108333 | 2016. június 11. 22:17 | Válasz erre: 108331 |
Hátra semmiképpen ne vegyél kisebbet.Nekem az van és hát nem tudom megszokni, annyira megváltoztatta a régi szokásaimat.
|
sola | 108331 | 2016. június 11. 22:06 | Válasz erre: 108326 |
Szia! Az egyel kisebb nálad hány fogút jelent? Nekem még az a kerékszett van fenn, amivel vettem, de cserés lesz a szezon végén. Jól jön minden tapasztalat! Köszi! |
sola | 108330 | 2016. június 11. 22:00 | Válasz erre: 108324 |
Szia! A váltó miatt nem aggódnék, ha egyébként pontosan vált, és nem dobálja. Olajcsere halkíthat, de szerintem ez alapból keményen csattanósan vált. 1-2 mindenképpen. Nekem 3-tól felfelé 4000 felett megy kuplung nélkül simán, de az alja, fõleg az egyes, az durván koppan :-) |
kawa550 | 108327 | 2016. június 11. 20:31 | Válasz erre: 108323 |
Nem mi?:)))))))) Má itt vótak, én már a kaput se akartam kinyitni nekik, 2 kapuvári rétinéger volt, Zsuzsika akkor csukta be elõttük, mikor elkezdték a 100.000-et lengetni hogy na ennyiért viszik egyszerre. Oda is adjuk annyiért, csak nem niggernek. :))))))
|
kawa550 | 108326 | 2016. június 11. 20:25 | Válasz erre: 108324 |
Ne aggódj a hangos váltó miatt itt az ok: https://www.sportmotor.hu/video/7hJ9fst_mbp enyém is ilyen, ilyen is volt, ilyen is marad. Olajból tökmindegy csak márkás legyen. Láncban did a jó 525 114szemes, ajánlott az erõsebb kivitel100Le, RK-t próbáltam elõtte, jóval kevesebbet bírt. Lánccserénél javallott a lánckerék is, elõre egyel kisebbet tegyél, jobban ugrik, nem rángat alacsony fordulatnál. Én nagyvasnál szoktam rendelni, gyors, pontos, nem drága. http://www.nagyvas.hu/motoralkatresz.php?mid=did_lanc_525
|
lendvai | 108325 | 2016. június 11. 20:14 | Válasz erre: 108324 |
Szia Csaba! Fotó alapján igen szép ez a 3VD. :-) A csattanós váltó a TDM védjegye, ha a kuplung be van állítva, akkor nincs dolgod vele. A láncot illetõen én D.I.D.-t javaslok, azt nem tudom a 3VD-nél melyik típus a megfelelõ de a 3VD tulajok majd megmondják. Az olajat illetõen 10W-40 félszintetikus, vagy szintetikus jó lesz, ez ügyben mindenkinek megvan a tuti tippje, de szerintem ne hallgass senkire, próbáld ki, 6000km-enként úgyis cserélni kell szûrõstül-bõröstül. :-) Én használtam Motul 5100 félszintetikust, majd áttértem a Repsol Moto Sintetico full szintetikusra, olcsóbb is meg haladni is kell a korral. :-) Ha meg egyéb kérdésed van itt szerintem megtalálod a választ. Érdemes egy szervizkönyvet is letölteni a netrõl, ha beszélsz angolul akkor szerencséd van, ha nem, akkor nincs szerencséd, de segítünk. Itt van egy hasznos weboldal is: http://www.jbx9.16mb.com/ |
lengyel31 | 108324 | 2016. június 11. 19:29 |
Robi70 | 108323 | 2016. június 11. 18:30 | Válasz erre: 108322 |
Zsuzsika, Artúrral fenyegetõzik?! Nem gyenge!:)))
|
kawa550 | 108322 | 2016. június 11. 18:15 |
A szövegre tessenek koncentrálni.... :))))))))) http://www.jofogas.hu/gyor_moson_sopron/Nissan_Micra_50653883.htm Egyébként elvileg már meg is vették telefonon. :D |
sola | 108321 | 2016. június 11. 17:57 |
Nagyon köszönöm a segítséget! :-) azért így nyugodtabban pakolom össze! Köszi, sziasztok! |
kawa550 | 108320 | 2016. június 11. 17:47 | Válasz erre: 108318 |
Na, jellemzõ, mire beírom, megelõznek. :)))
|