lendvai | 108522 | 2016. június 14. 20:54 |
A lentiek alapján Séf bácsit lehet most verték el a vendégek. :-))))
|
tudike | 108521 | 2016. június 14. 20:51 | Válasz erre: 108517 |
Neked elnézem...:))) osztrák (foci)történelem???
|
aramo69 | 108520 | 2016. június 14. 20:49 | Válasz erre: 108494 |
Szasztok skacok! Beálltam divatosan a meccstõl, ( birs. ütõs volt. meg a meccs is ) de qrva jót szurkóltam!!! Még emléxem, :))) amit Lendvai gollegánk írt a mai nap. A helyes írásomra már nem.... :)))))))))) Lexarom! :)))))))))) A lényeg, az utolsó mondat. Nem csak a birs mondja belõlem, (kicsit az is) Ilyenkor nem vok... papír kutya. :))))))) De ez van! Még iszom MAGYAR CSAPATRA, meg rátok is! :))))) Jó éjt mindenkinek! :))))))))) Szerintetek ez érthetõ voooot? |
Zeebowski | 108519 | 2016. június 14. 20:46 |
Hr.Geiger | 108518 | 2016. június 14. 20:43 |
Estét! Ma kint voltam Bécsben céges ügyben az osztrák kollégákkal találkoztunk. Egész nap cinkeltek, hogy este elvernek bennünket... Mondtam nekik, hogy nem vegyék ezt annyira készpénznek, de õk csak nyomták a hülyeséget. Aztán hazafelé a kocsiban a Kossuth-on hallgattam a meccset, én vigyorogva szálltam ki, kíváncsi lennék az arcukra most. :-))))) |
Robi70 | 108517 | 2016. június 14. 20:37 | Válasz erre: 108516 |
Mondtam, hogy nem vagyok rajongó. Így aztán nem is értek hozzá. Most is csak az érintettség okán néztem. Márhogy Magyar meccs. Az oszik focitörténelmérõl + lövésem sincs.
|
tudike | 108516 | 2016. június 14. 20:12 | Válasz erre: 108514 |
Pedig Robi, ez tõlünk igenis jónak mondható... az osztrákoktól meg milyen színvonalat vársz? :)))
|
tudike | 108515 | 2016. június 14. 20:11 | Válasz erre: 108509 |
Várd meg nyugiba' amíg bánatukban hazatámolyognak...:D |
Robi70 | 108514 | 2016. június 14. 20:04 | Válasz erre: 108512 |
Én sem vagyok foci rajongó, de ezt a meccset láttam. Jónak, színvonalasnak nem mondanám, de nyertünk! Nem gondoltam volna. Mindenesetre grat a csapatnak. |
Flenegen | 108512 | 2016. június 14. 19:35 |
Basszátok... Életembe se néztem focit. Gondoltam megnézem ezt az EB-t magamnak... Erre ugyan nem értek hozzá de men játszanak rosszul...a végén még megnyerik az elsõ meccset....
|
csokabi | 108511 | 2016. június 14. 19:24 |
Aztán, ha még élsz, akkor most is nyomhatsz egy kört, egy piros konyharuhát lobogtatva...:))))
|
csokabi | 108510 | 2016. június 14. 19:21 | Válasz erre: 108509 |
Na most fusd õket körbe-körbe kiabálva, hogy TOOOOOORRRRRRRR!:))))
|
kawa550 | 108509 | 2016. június 14. 19:11 | Válasz erre: 108508 |
Útálom én annyira a focit, hogy ne veressem meg magam. :-)))
|
Robi70 | 108508 | 2016. június 14. 19:06 | Válasz erre: 108505 |
Akkó eriggyé oszt alkoss magadból 1 egyszemélyes ellen drukker tábort.:) Ne mondd, hogy nem érsz fel 600 oszival!:) |
kawa550 | 108507 | 2016. június 14. 18:56 | Válasz erre: 108506 |
Nem kõ, isznak annyit hogy hányjanak. :-)))
|
kawa550 | 108505 | 2016. június 14. 18:40 |
Majd letöröm én a jókedveteket ha hazaértem! De most kb 600 osztrák szurkol a ház elõtti kivetítõnek..... :-)))
|
Kilos | 108504 | 2016. június 14. 18:03 | Válasz erre: 108503 |
Persze, mert ha valakin életmentõ gégemetszést kell alkalmazni, akkor azt egy bicskával szakszerûen lehet kivitelezni, ugye? :))))) Amúgy Somogyban sem megyünk utcára bicska nélkül, mert hát sose lehet azt tudni hol hívnak meg egy szalonnázásra a sör mellé! :)))) |
Fido71 | 108503 | 2016. június 14. 17:56 | Válasz erre: 108502 |
A Bakonyban így mennek a dolgok. Bicska nélkül én sem járok, mert milyen emebr az olyan? :)))) |
szodasbacsi | 108501 | 2016. június 14. 17:51 | Válasz erre: 108498 |
Vagy: -A csajomat bámulod??! -Nem... -Azt mondod ronda a csajom?! |
Fido71 | 108500 | 2016. június 14. 17:50 | Válasz erre: 108498 |
Nálunk a faluban szó nélkül kezdõdik a verekedés... Elég, ha nézel a szemeiddel. ;) Amúgy meg a kiskopasz lenne az utolsók egyike a világon, akire kezet emelnék! :) |
szodasbacsi | 108499 | 2016. június 14. 17:49 |
Ásványi olajhoz tervezték..... Persze, mert a 80-asévek végén, 90-es évek végén még minden nem különösebben spéci motort ásványi olajhoz terveztek, merthogy akkor még nem hajigálták az ember után kannaszámra a félszintetikus, meg szintetikus olajakat. Nálunk faluhelyen a 90-es évek közepén, végén benzinkúton is volt a MOL Botond olaj, nyugati autókba meg az MSE. Esetleg Egerben a Shell, vagy az ARAL (igen, volt olyan is) kúton vehettél valami jobb olajat. Az Unix-Bárdi még akkoriban kezdett terjedni. Valamikor 96-97 végén nyílott nálunk autósbolt, a tulajt Holnap Lajosnak neveztük, mert bármi kellett, mindenre azt mondta, hogy majd holnap lesz. (Aztán másnap meg vihettem vissza mert nem jót rendelt.) Sõt, a VW-em szervófolyadék-tartályára rá is van írva, hogy "Mineral Hidraulic Oil Only!" Nos, ilyet talán az Ebay-en még lehet kapni, szép kis fémkannában, valami szervíz elfekvõ készletébõl, de boltban már csak szintetikus van. Meg még megemlíthetem azt is, hogy a Moszkvicsomhoz 72 oktános benzin használatát írják elõ (sõt, az elosztón van egy tekerõ, amivel be lehet állítani az elõgyújtást 66 oktánoshoz), de sajnos sehol sem találok oktánszámcsökkentõ adalékot. |
Kilos | 108498 | 2016. június 14. 17:39 | Válasz erre: 108497 |
Nem jó!!!! 3x kell mondani, hogy Mivan? Mivan? Mivaaaan? (direkt van egybe! -még mielõtt velem is kötözködnétek!!!) Faluhelyen így kezdõdik minden verekedés! :)))) |
csokabi | 108496 | 2016. június 14. 16:43 | Válasz erre: 108494 |
Kíváncsi lennék, hogy rajtam kívül hányan csodálkoztak rá eme régi bölcsesség igazságtartalmára:)
|
Robi70 | 108495 | 2016. június 14. 16:22 | Válasz erre: 108485 |
geszti kolléga, voltál már életed során olyan közösségben, ahonnan nyíltan és egyértelmûen eltanácsoltak a görcsös, mindent megmagyarázó, csak azért is visszaszóló viselkedésed miatt??? Vagy ez az elsõ??? Az elején reméltem, hogy nem vagy olyan kitartó, mint amilyen affektáló, de tévedtem. Bocs! |
lendvai | 108494 | 2016. június 14. 15:59 | Válasz erre: 108492 |
Látom az aktív többség is kezdi sejteni mi történik és úgy gondolja elég. Én azt az egyik régi bölcsességet tudom hozzáfûzni, hogy ha ujjal mutogatsz a másikra nézd meg jól a kezed: három ujjad magad felé mutat. Ez a "csak az enyém legyen az utolsó szó" egy tipikus komplexusos reakció, megvan a pszichológiai háttere. Van, aki elméleti anyagok tanulmányozásában mélyedt el, van, aki gyakorlati tapasztalatokkal rendelkezik, mindenbõl lehet tanulni, meg lehet erõlködni is, de abból nem sok hasznos dolog származik szerintem. Azt is mondják, hogy veszíteni tudni kell, de azon is érdemes elgondolkodni, hogy veszít-e az, aki kilép egy meddõ vitából. :-)
|
csokabi | 108493 | 2016. június 14. 14:51 |
Nem mondom, hogy nem lehetne típushiba egy ilyen blokknál is, de azért egy viszonylag keveset forgó, komoly olajozási rendszerrel és 4 liter olajjal (az 1,8-as opelomba kellett ennyi olaj, ha jól emlékszem) megtámogatott konstrukcióról beszélünk. Ez inkább a hosszú élet záloga véleményem szerint.
|
csokabi | 108492 | 2016. június 14. 14:47 | Válasz erre: 108485 |
Nem érzed, hogy mikor jött el a pillanat, amikor ezt az egészet be lehetne fejezni, csak azért is hajtod a magadét...
|
csanesz | 108491 | 2016. június 14. 14:34 |
DE HA abból indulok ki hogy 28 000 Km tettem bele és már kitudja mióta volt berágódva a hajtókar csapágy, plusz olaj és vízfogyasztás mellett megvolt Grossglockner, Transzfogaras, Transzalpina -ez utóbbi kettõ egybe - akkor ez a legszívósabb gépek egyike!!!! Ezért is csináltatom meg és még sok más dolog miatt.... |
janni | 108490 | 2016. június 14. 13:06 |
Egyébként semmit nem tudsz csinálni az eladóval. Nekem 3 napra a vételtõl ment szét. akkor végigjártam ügyvéd barátommal. Perelni lehetett volna, ig.szakértõi vélemények, meg stb. 1 amit Te csináltatsz, 1 amit az eladó, +1 amit megint Te, és végül kijön, hogy olyan rejtett hiba amirõl egyik fél se tehet. Csináltasd meg a mocit minél elõbb, ha teheted, aztán felejtsd el az egészet, mert majd kárpótol minden km.!!!!!!!
|
janni | 108489 | 2016. június 14. 13:01 |
Ja, nekem most 76800km van a motorban. Mikor vettem 35000km. Mindenki mondta, már átfordult egyszer. Ha igen akkor 176800km van benne. Erre meg KÚRVA BÜSZKE LENNÉK!!!! Az olajfogyasztás 0,1-0,2 liter /1000km. Nem rossz egy állítólag ennyit futott motortól!!! :-))))
|
sagipet | 108488 | 2016. június 14. 12:59 | Válasz erre: 108477 |
Ha ez egy kukamotor lenne, nem lennénk itt olyan sokan! Ez egy jó blokk, csak sajnos nem tudhattad hogy elõtted hány gazdája volt, és mit kaphatott tõlük! Csanesz jól leírta a dolgokat ezzel kapcsolatban, egyetértek vele!
|
janni | 108487 | 2016. június 14. 12:56 |
Szia! Nekem azóta 32000km van benne. Pedig nem "kímélem". Elpörgetem 7-8000-ig is. Nem ott van használva, de rendszerint cibálom neki. Típushiba azoknál a motoroknál, amik 14-18 évesen 35-42000 km-rel hirdetnek. Ezek kivétel nélkül olaszok. Azok meg basznak mindenre. Ez túra motor. Gyárilag 3 túlméret van a hajtókarcsapágyra és a fõtengelycsapágyra is. Típushiba szerintem a szelepszár szimmering. De azzal együtt lehet élni. Én csak ámulok, mikor itt írják, hogy felújítás az dugattyú meg gyûrû, henger stb. csere 50 párezer km-nél. Minden Yamaha csipegeti az olajat, csak a tulaj nyugodtabb mikor azt mondja " egy mm sem hiányzik ". Egyébként valaki mondta, hogy 1-2literrel is elmegy.Ez így van. Én nézegettem rendszeresen az olajszintet, aztán kiderült, teljesen el volt színezõdve, ergo úgy láttam mintha szinten lenne. |
gesszti | 108485 | 2016. június 14. 12:46 | Válasz erre: 108482 |
"Vitatkozni azonban tudni kell! " Vitatkozni akkor van értelme, ha egyesek nem mennek át rögtön "beszólásba", amikor valaki nem ért velük egyet. Aztán meg megy a csodálkozás, ha valaki vissza mer pofázni. |
aramo69 | 108484 | 2016. június 14. 12:44 | Válasz erre: 108475 |
Utolsó mondatodban sok igazságod van. Ez így volt mindig is... :) Ha belegondolunk, a sûrûbb oil, nehezebben fickándozik át a "réseken.... viszont nehezebben is jut el, mindenhova... Ez magamtól szabadon. De nem? :) A barack levet, (sio) és a pálinkát vettem alapul. Most ok fejtettem. :) De tényleg. Az ásványi oilnak nagyobbak a mikroszkopikus rostjai, jobban "tömít. Az illesztés függvényében is javasolják az ásványi, vagy szintetikus oilokat. A tádé az illesztésébõl kifolyólag kéri, kérné, az ásványit. De nekem egyikkel sem volt bajom, csak csendesebb lett valamivel az ásványitól.
|
Kilos | 108482 | 2016. június 14. 12:25 |
A "szócsatározók" nyithatnának maguknak egy fórumot, ahol senkit sem zavarva eshetnének egymásnak! Erre itt semmi szükség és kár "elcsúfítani" a TDM oldalt ilyen, motorosokhoz méltatlan hangvitelû hozzászólásokkal, személyeskedésekkel. "Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az õ szintjükre, és legyõznek a rutinjukkal." - akinek inge, vegye magára! Ui: Határozott véleményem van a kialakult helyzettel kapcsolatban, amit azért nem írok le mert úgy látom, hogy "beszállnék" a csatározásba, tovább vinném ezt a vonalat, amit egyáltalán nem akarok. Ismerve a TDM fórum régebbi lakóit, tudom, hogy a nagy többség szintén így gondolkodik, ezért nem ír semmit, egy másik része pedig bedobott "gumicsontokkal" próbálja elterelni a figyelmet, fenntartani a fórum aktivitását. Ez a fórum azért ilyen aktív mert a "régi" TDM-esek személyesen ismerik egymást, jó barátságban vannak, elviselik és értik egymást, vannak közös élményeik és van mit egymással megbeszélni és megosztani. Ez a társaság eléggé befogadó ahhoz, hogy szívesen lássa azokat az új TDM tulajokat akik felismerik ennek a fórumnak az erejét, és új barátokat keresnek, segítséget várnak! Ez a társaság elég erõs ahhoz, hogy fenn tudja tartani magát és elviselje és elfogadja az emberi-, tudásbeli-, és gondolkodásbeli különbözõséget. Ha a társaság bármely tagja nem tudja elfogadni ezt a különbözõséget, akkor annak nincs helye abban a csoportban. Egy társaságon belül bármilyen "különbözõségbõl" születhetnek viták. A viták szükségesek és hasznosak. Vitatkozni azonban tudni kell! Ha a vita átvált személyeskedésbe akkor az már nem vita hanem veszekedés! Veszekedésre semmi szükség ebben a csoportban. El lehet gondolkodni azon, hogy ha egy jól mûködõ csoportban egy "régi" és egy "új" tag között konfliktus alakul ki, akkor ki lehet az aki rossz helyen van? |
csanesz | 108481 | 2016. június 14. 11:55 | Válasz erre: 108476 |
Típus hibát már én is hallottam de csak a fõtengelyre értették. Szerintem meg felhasználó hiba! Ha az enyémbõl indulok ki (írtam neked priviben), hogy milyen olajsár dömping volt benne, akkor sajna nincs miért aggódni. Ezek a gépek a világot kétszer is megjárták és kitudja milyen húgy olajakat töltöttek bele mindenféle adalékkal megspékelve. Ezek jó gépek és kivannak találva! És szerintem ami a legfiatalabb 4TX -et illeti legalább 100 000 van benne. Hozzánk csak annyi jut ebbõl a szuper gépbõl, hogy eszi az olajat. Nekem van egy Piaggio X8 -am 200 ccm 55.000 Km -el és ez valós - erre garanciát vállaltak! Az a kis szaros nem eszi az olajat, de a vizet sem. Rendesen húz ahogy kell. Ha egy 200 ccm olasz vacak képes ennyi Km -el hibátlanul mûködni, akkor a TDM is! Ezért újíttatom fel az enyémet sok más ok mellett. De ez a te döntésed és figyelembe kell venni azt a tényt, hogy vagyunk itt egy páran tulajok akik már bontatták vagy bontották a blokkot, hogy rendben legyen. El kell döntened mennyit akarsz vagy tudsz rá áldozni, ha a gép a "nyakadon" marad. De mindenek elõtt beszélj az eladóval. Ha ilyen adásvételit töltöttél ki http://gepjarmu-adasveteli-szerzodes.hu/gepjarmu-adasveteli-szerzodes.pdf és az 5. pont is fel van tüntetve az gond lehet. Ha az adásvételin nincs az 5. ponthoz hasonló, akkor van remény! |
gesszti | 108479 | 2016. június 14. 11:09 | Válasz erre: 108470 |
Hajrá. Nem fogsz tudni felhúzni a hülyeségeddel. ...más kérdés, hogy ha esetleg láttál volna fékpadon motort, és esetleg foglalkoztál volna vele úgy rendesen, elméletben is, akkor értetted volna, amit írok. |
Kilos | 108478 | 2016. június 14. 11:08 | Válasz erre: 108466 |
Szívesen segítek András. Amit írtál az nem változott, nagy vonalakban igaz. Ahhoz, hogy a konkrét esetben mit lehet "lehúzni" az eladóról, esetleg vissza lehet-e csinálni az üzletet, sokkal több információra lenne szükség. Tapasztalataim alapján, itthon, Magyarországon rendkívül nehéz és ezért csak ritkán sikerül kártérítést kapni vagy visszavetetni a gépjármûvet. A legnagyobb probléma ott van, hogy a gépjármûvet "használt, kipróbált" állapotban vesszük meg és ezt dokumentáljuk. Kevés olyan hiba van ahol minden kétséget kizáróan bizonyítható, hogy az eladónál keletkezett és Õ tudott róla de azt eltitkolta a vevõ elõtt. Mi lehet ilyen? Egy, korábban elvégzett szakszerûtlen javítás (a karosszéria "felkészítése eladásra", "sufni" motortuning, a javítási technológiától eltérõ beavatkozás, stb.) vagy azonosító jelzés megváltoztatása. Sarkalatos kérdés, hogy mennyi idõ telt el a vásárlástól a hiba bekövetkezéséig vagy hány kilométert ment vele az új tulaj. Gondoljatok bele - Hány kilométer alatt lehet "kifektetni" egy motort? - akár álló helyben is, ugye? Ha bizonyítható, hogy a meghibásodás egy, az elõzõ tulajdonosnál elvégzett "beavatkozás" miatt következett be akkor lehet jogorvoslatot kérni - nekem volt már ilyen ügyem és tudtam is bizonyítani - de nem lesz egyszerû még így sem. Ha ez a meghibásodás rögtön a hazafelé vezetõ úton, a vásárlás után egy-két nappal következett be, akkor még a megbontás elõtt!!! kell kérni egy hibafelvételezést írásban a szerviztõl és azzal meg kell keresni az eladót - sürgõsen! Meg kell tudni, hogy hogyan viszonyul a kérdéshez, hajlandó-e segíteni, van-e valami ajánlata a megoldásra, vagy vita és esetleg bíróság lesz belõle. |
mydanka | 108477 | 2016. június 14. 10:30 |
Szia Janni!Azóta neked megy?Mert egy "kedves" úri ember azt mondta a telefonva,hogy tipus hiba és kuka.
|
mydanka | 108476 | 2016. június 14. 10:26 |
Nem értek semmit.Most 2 szerelõvel beszéltem.Az egyik azt mondta,nem kell blokkot cserélni.A másik meg azt,hogy kuka a blokk,tipus hiba,mindegyik gyengélye a csapágyak.Vegyek más tipusú motort.
|
lendvai | 108475 | 2016. június 14. 10:06 | Válasz erre: 108454 |
Nekem Repsol Moto Sintetico 10W-40 full szintetikus volt a 4TX-ben is és most a 900-ban is, semmi gondom vele. Az 50-es olaj kicsit extrém használathoz való szerintem. Azt sose értettem mit jelent, hogy "ásványi olajra tervezték", nem is érdekelt. Ha van egy ugyanolyan viszkozitású, de jobb minõségû full szintetikus olajam akkor mi problémát okozhat az a blokkban? Szerintem ezeket az okosságokat azok találták ki, akik a kopott motor olajfogyasztását sûrûbb olajjal próbálják csökkenteni. :-)
|
csanesz | 108474 | 2016. június 14. 09:48 | Válasz erre: 108472 |
Én is makacs vagyok, de azért egyet mindig alszok rá. :) |
janni | 108473 | 2016. június 14. 09:48 |
Szia mydanka! Anno úgy jártam mint Te! Szétszedés után látod meg a hibát! Ha hajtókaros lett 2 lehetõség van. Vagy a fõtengelyre égett rá a csapágy és a hajtókarban forgott meg, (a jobbik eset), vagy fordítva. (szo...s). Az elsõ esetben tudod köszörültetni a fõtengelyt( 3 méretet bír el), veszel hozzá gyári hajtókarcsapágyat túlméretben, plusz egy bontott hajtókart. Ha jól emlékszem a 4tx egyezik a 3vd-vel. Nekem anno fõtengely+hajtókar+javítás és alkatrészek hozzá 60000Ft. volt. Ehhez jöttek még a tömítések, szerelési díj. Viszont ha menthetõ a motor, vezérmûláncot is cserélj, meg szelephézagot is állíttass. |
kawa550 | 108472 | 2016. június 14. 09:32 | Válasz erre: 108471 |
Ha nem tûnt volna fel, fél éven keresztül levegõnek néztem a hozzászólásait, még akkor is mikor az én dolgaimba próbált okoskodni, pl az autóvásárlás kapcsán(ami egyébként abban az esetben is hülyeségnek bizonyult utólag), de ha nem veszi észre magát és nem kerül nagy ívben, akkor beleállok a dologba én is. Nagyon. És mint tudjuk, rendkívül makacs és kitartó vagyok.
|
kawa550 | 108470 | 2016. június 14. 09:13 | Válasz erre: 108460 |
Nézzenek oda a faszozós csávó milyen kis érzékeny lett! Hát raja te szerencsétlen, csak ne felejtsd el, hogy a kulturált személyeskedéshez, ami alá nem volt divat menni amíg te ide nem toltad a pofád, pallérozott elme szükséges, és te ezzel a fegyverrel elég kevéssé vagy felvértezve.:))))))))))) És akkor most folytasd tovább a hülyeséged izzadtságszagú kimagyarázását, hogy már gyorsan kivontad a képbõl a láncot, a hátsókereket meg úgy általában az egész haladást, és már egy próbapadon álló motorblokk járáskultúrájánál tartunk kislánckerék összefüggésben. Röhejes ahogy próbálkozol. :D |
csanesz | 108469 | 2016. június 14. 08:51 | Válasz erre: 108443 |
Az picit sokkk! Nekem a szétszerelés, kiganyézás, összes tömítés csere felfúrás, honolás, összerakás, beállítás 60,000 Ft persze anyagár nélkül. |
aramo69 | 108468 | 2016. június 14. 08:10 | Válasz erre: 108454 |
Ne vedd meg. Szerintem... Ásványit 15w-40. Vagy fél szintetikus 10w-40 Egyébként a Yamaha World, (Bp.) Prop-Tech, (Esztergom...) és még sokan mások állítása, hogy a tádét ásványi oilra tervezték. Egyébként meg 50-es minek? :) Nem is emlékszem, hogy a hûtõ ventilátorom hangját mikor hallottam. Ebben a vasban az oil nem fog elmelegedni soha. Én IGOL 10w-40 vagy 15w-40 fél szintetikusal járok. Ezt kapom "ocsoooeee, és már 2 szezon óta használom a típust. Jobb mint a REPSOL. Azom is vooot. hangos tõle a tádé. Szép napot hölgyek urak!!! Ja ja. Oszt mönnyi az a REPSOL árban? |
gesszti | 108467 | 2016. június 14. 07:52 | Válasz erre: 108466 |
Köszönöm a kiegészítést. Mindenképp érdemes utána járni a történetnek. Bármennyivel is száll be végül a korábbi tulaj a számlába, az is csak pénz, és esetleg rentábilissá teheti a javítást. |
Flenegen | 108466 | 2016. június 14. 07:45 | Válasz erre: 108464 |
Sziasztok! Egy kis segítség mert A tanács jó, de ha így csinálod akkor törvényileg bukó! Magánszemélynek is 6 hónap szavatossági garanciát kell hogy vállaljon, kivéve ha a szerzõdésben más van, ebben az esetben ha a szerõdést mindkét fél tanuk elött aláírta akkor az abban foglaltak az irányadóak. Ha cégnél vetted mindenképp jelezd nekik a meghibásodást de ne említs megbontást. Egyeztesd le velük lehetõleg írásban is , hogy mit szeretnének! Ugyanis ha valaki megbontja a motort és utána jelentkezik az eladónak van egy kiskapuka. A szavatossági garancia keretein belül minõségi kifogás csak abban az esetben érvényesíthetõ a cég irányába, ha a megbontásnál az õ képviselõjük is jelen van.egyéb esetben ha jogi vita kerekedik a dologból az eladò érvelhet azzal hogy nem is anbból a blokkból jöttek ki a hibás alkatrészek. Nem túl szakszerû a leírás ezért bocs, de volt ismerõs aki emiatt bukta a sztorit! Mondjuk én is megpiszknám ezt a dolgot egy kicsit. De majd Kilos is besegít mert ez kb 1 éves infó. |
gesszti | 108464 | 2016. június 14. 06:43 | Válasz erre: 108362 |
Az mit jelent, hogy "nemrégiben vetted? kereskedõtõl, vagy magánszemélytõl? Ha fél éven belül, és kiderül, hogy a hiba korábbi eredetû, mint a vásárlás dátuma, akkor esetleg meg lehet turkálni az eladó zsebét is, hogy szálljon be a javításba. Szóval, ha fél éven belüli, akkor mindenképp kérj papírt a szerviztõl, ahol most van a moci, hogy õk mit csináltak a motoron, és milyen hibát találtak, milyen javítást ajánlanak. Egy részletes munkalap elég, amin leírják a történetet. Ha többszázezres lesz a történet vége, akkor mindenképp megéri visszanyúlni az elõzõ gazdához. Lehet, hogy nem véletlenül adta el? |
gesszti | 108462 | 2016. június 14. 06:34 | Válasz erre: 108447 |
Csak meg kéne bontani azt a blokkot, hogy látni lehessen, mi van belül. Egy szétszedést szerintem megérne. Ha valóban megégett a fõtengely, akkor kuka. Ha nem, és esetleg csapágycserével, és az eredeti hiba/ok kijavításával megoldható a történet, akkor megérheti ezt javítani.
|
gesszti | 108461 | 2016. június 14. 06:30 | Válasz erre: 108436 |
Valóban ez a jobb megoldás, mert így nem növekszik a láncerõ, míg ha az elsõt csökkented, akkor nagyobb erõt kell átvinni a láncnak. Ez meg elég szoros összefüggésben van a lánc élettartamával.
|
gesszti | 108460 | 2016. június 14. 06:27 | Válasz erre: 108430 |
"Ha elõl kisebb lánckerék van, attól még ugyanúgy rángat a motor" egy nettó baromság" Mi a jó franc köze van a lánckeréknek a motor járáskultúrájához? Vagy befejezed a személyeskedést, vagy én is nekiállok... |
Zeebowski | 108459 | 2016. június 14. 05:59 |
Sziasztok! TDM 850 4TX magyar kézikönyv ügyben kérnék segítséget. Linket esetleg másolatot kérnék. Angol nyelvût találtam, le is töltöttem, de kopottas angol tudásommal néha kissé elveszek benne. Elõre is köszönök minden megmozdulást az ügyben. Béke |
furfarag | 108458 | 2016. június 14. 00:00 | Válasz erre: 108455 |
Igen, így van ahogy írod. Motorszerelõ szaki mondta hogy,ásványit 15w t rakjak bele.Neki is TDM je van Rég óta ismerem nem szokott butaságot mondani.
|
kawa550 | 108457 | 2016. június 13. 22:50 | Válasz erre: 108442 |
Sandy beszédében van némi logika. Lehet benn valami, hogy jobban kíméli a láncot ha inkább hátul növeli az ember, egyrészt azért amit mondott, másrészt minél kisebb a lánckerék annál nagyobbat fordul a láncszem is a csapon, akár jobban is kophat. Én elõször csak egy lánckereket tettem fel próbának a már használt lánchoz, aztán fenn is maradt mert tetszett, és ahhoz ugye nem kell hosszabb lánc, ellentétben a hátsó lánckerék növeléséhez. Ettõl függetlenül én nem tapasztaltam se gyorsabb kopást se szakaszos nyúlást, szóval azért a kisebb elsõ se okoz azonnali halált. :)))) |
kawa550 | 108456 | 2016. június 13. 22:44 | Válasz erre: 108443 |
Nem vágom én ezt az egész témát.Kuplung meg generátor fedél le, az kb negyed óra, ha ott minden rendben és kivett gyertyákkal nem lehet átfordítani, akkor akár mi is az ok, mindenképpen ki kell szedni a blokkot. Ha már asztalon van, akkor már semeddig se tart belenézni és pontosan megmondani, mik azok az alkatrészei amik teljesen gatyák és nem javíthatóak. Legyen ez mondjuk a fõtengely meg a hajtókarok. Olyant pl anno a kawasakimhoz 100euróért vettem kompletten németországból. Nem tetszik ez a hozzáállás nekem se.
|
Fido71 | 108455 | 2016. június 13. 22:22 | Válasz erre: 108454 |
A Repsol moto sintetico 10W40 talán jobb választás lenne. A 850-re amúgy is 10W-et hoz a Repsol keresõje: https://www.repsol.com/es_en/productos-servicios/lubricantes/particulares/buscador_lubricantes/Default.aspx?JScript=1&JScript=1 |
furfarag | 108454 | 2016. június 13. 22:13 |
Köszönöm a türelmetek lánckerék ügyben.Az lesz,hogy elõre egy foggal kisebb megy ahogy ajánlottátok.aztán meglátjuk tetszik e :-)) Van valami infótok errõl az olajról? Repsol MOTO RIDER 4T 15w-50 Érdemes megvenni?Elég olcsón adják az olajdepón. |
szodasbacsi | 108453 | 2016. június 13. 21:49 | Válasz erre: 108450 |
Nekem még olyan motorom is volt, amin rögzítõfék is volt. De azt itt nem szeressük, mert az kardános volt, (meg még féltengelye is volt). |
szodasbacsi | 108452 | 2016. június 13. 21:45 | Válasz erre: 108445 |
Egy ismerõsöm mesélte régen egy MZ-s ismerõsérõl, hogy amikor elkopott a gumija, mindig vett egy másikat. Mármint egy másik MZ-t. Mert így olcsóbban jött ki. Én, amikor megvettem pont 10 évvel (és 150 e km-rel) ezelõtt a Transitomat, elvittem szerelõhöz, mert a porlasztócsúcs már kicsit döglött volt. Akkor azt mondták, hogy a 4. hengerben kicsit kopott a dugattyú. Megkérdezte, hogy kicseréljék-e. Természetesen annyira már tisztában voltam a jármûves dolgokkal, hogy tudjam, hogy ha már szét van kapva a motor, akkor az onnantól kezdve már feneketlen kút. Úgyhogy azóta is úgy van. A húgom barátja viszont a másik utat választotta (1,4-es Audi A2). A rendetlenkedõ gyújtás miatt neki is elkopott egy dugattyú. Végül 700 ezret hagyott a szervízben (Ebben mondjuk volt fék, meg futómû javítás is.) Arról nem beszélve, hogy az alap hibát nem sikerült kijavítani, utána is állandóan kínlódott a gyújtás. |
Flenegen | 108451 | 2016. június 13. 21:33 | Válasz erre: 108446 |
Én sem nyelném be ezt a sztorit csak így. Azért az hogy a motor szorul és csere az elég erõs. A Mester csak pár tippet sorolt fel 2 mondatban. Én azért egy ilyen komoly összegû javítás elõtt kikérném más véleményét is.... |
Fido71 | 108450 | 2016. június 13. 21:30 | Válasz erre: 108449 |
Vetté' egy robogót? Nekem a Burgmanon volt kézifék! :))))))) Csak vicc volt, nem megsértõdni.... ;) |
szodasbacsi | 108449 | 2016. június 13. 21:25 |
Tegnap ideális idõ volt egy kis "Garázsmotorozáshoz". Az ötödik szezonom elején már idõszerû volt egy-két apróbb karbantartást megejteni. Kapott két új gyertyát. Kicsit elcsodálkoztam azon, hogy a kedves digó elõzõ tulaj miért nem bírt két egyforma gyertyát beletenni, az egyik hengerben DPR7, a másikban meg DPR9-es volt. Most kapott két egyformát (a boltban 8-ast adtak). Arról nem is beszélve, hogy itthon négy-öt szerszámkészlet közül egyikben sem volt 18-as gyertyakulcs, azt még az elõzõ héten külön vettem egyet. Csak az meg olyan paszentos volt, hogy amikor a gyertyát betekertem vele, akkor nem lehetett kivenni, csak ha vissza kitekertem a gyertyát... (Szerencsére találtam itthon valami régi gagyi csõkulcskészletet, abban pont volt egy 18-as is.) Természetesen, mivel hûtõfolyadék csere is be volt tervezve, a hûtõt kivettem elõtte a helyérõl, kifújkáltam a bogarakat, meg a védõrácsot le is fújtam festékkel. (Kicsit motoszkált bennem a kisördög, hogy megküldöm egy kis neonzöld színnel, de inkább a feketét választottam.) Még a végén kifolyattam belõle a fékfolyadékot, (közben persze töltögettem bele az újat). Ja, meg kicsit kiegyengettem a kézifékkart, mert a múltheti vártúrán kicsit felkunkorodott. Valójában vettem egy másikat, (Shox, Motrix) de abban kicsit lötyögött a helyén az a hengeres bigyó, ami a fõfékhenger nyomórúdját nyomja, ezért döntöttem inkább az egyengetés mellett. Most egy pár évig elleszünk az évenkénti olajcserékkel... (Gumi új, elsõfék is tavalyi) |
Anfanger001 | 108448 | 2016. június 13. 21:23 | Válasz erre: 108422 |
Király vagy! Én csak kuncogok itthon és néha ránézek a teljesen kispanolt láncomra... majd lesz valami... megvárom a túlélõt :))
|
mydanka | 108447 | 2016. június 13. 21:18 |
Nem füstölt,nem folyatta az olajat,vmennyi olaj volt benne.Elõzni akartam olyan 130-al,még rá gyorsitottam és akkor kezdett el kopogni.Most ajánlottak Csornán egy szerelõt...
|
Kilos | 108446 | 2016. június 13. 21:09 | Válasz erre: 108443 |
Én meg ezt nem hiszem el! Abból amit eddig elmondtál ez a blokk nem sülhetett meg. Ha nem kap kenést a csapágy akkor meg ég és egyszerûen megszorul és nem kopogni kezd. Azt állítani, hogy ki kell cserélni az egész blokkot úgy, hogy még csak szét sem szedték, véleményem szerint, szakszerûtlenség! Rengeteg olyan hiba lehet ami miatt szorul a blokk. Egyáltalán nem lehet biztosra mondani, hogy a kenés megszûnése miatt szorul a fõtengely. Mi van ha nem a fõtengely szorul, hanem a váltó, vagy a tengelykapcsoló, esetleg a generátor esett szét? Meg kell nézni!!!!! - szét kell szedni és meg kell keresni a hibát!!!! Volt benne olaj amikor leálltál vele? Ha nem láttál alatta olajfolyást és nem vetted észre menet közben, hogy piszkosul füstöl és nem vetted észre, hogy túlmelegszik, forralja a vizet, akkor én csak megnézetném valami SZERELÕ-vel azt a blokkot. |
gezasz | 108445 | 2016. június 13. 20:35 | Válasz erre: 108443 |
Csak úgy gondolkodom. Vajon megéri rákölteni egy kb 500000 Ft-os motorra 330 ezret? A másik blokkal is lehetnek bibik, mivel nem vatta új. Nem megérné eladni a maradékot , szerintem 150- 170 ezer kijöhet belõle és megpróbálni egy müködõ képes egészet venni? Én ezen elgondolkodnék, még ha elsõre nem is tünik olyan jó ötletnek
|
Fido71 | 108444 | 2016. június 13. 20:23 |
Termékenyek voltatok ma... ;) Ha egy foggal kisebb lesz elöl, akkor minden fokozat rövidebb lesz, bár én nem értek hozzá. Engem nem zavarna, mert Vrsic és egyéb hágókon a jobbos visszafordítókban az egyes túl sok, a kettes meg egy picit kevés volt. De nekem marad a gyári fogszám, mert az van itthon a garázsban. Az volt "nagyon akciós", mert megmaradt. |
mydanka | 108443 | 2016. június 13. 18:37 |
Nos,ma beszéltem a szerelõvel.Mondta,hogy szét sem szedik a blokkot,mert szorul.Blokk cserét javasolt.Kérdeztem,hogy mennyi lenne.A blokk 250000 ft,munkadijv60-80000 ft.Mivel nem kaptak kenést a csapágyak a fõtengelyen,igy össze olvadtak mondta.
|
sandryder | 108442 | 2016. június 13. 18:34 | Válasz erre: 108441 |
Nincs ebben semmiféle tudományos megközelítés, csak nekem ez vált be, másrészt a változó terhelésnél nem szakaszosan nyúlik a lánc, és ezt nem az észosztás miatt írom, hanem tapasztalatból.Mert hát ugye több fogban kapaszkodik a lánc.És hát a demokrácia miatt azt teszem a motorommal amit akarok, még ha a 20%-os kissebséghez tartozom IS.
|
sagipet | 108441 | 2016. június 13. 18:27 | Válasz erre: 108435 |
Erre szokták volt mondani hogy demokrácijja van :)! Azt teszel a saját mociddal, amit szeretnél! De kb tök ugyanazt éred el vele mint az említett 80%! Igaz hogy nálunk az egy foggal kisebb elsõ lánckeréknek nagyobb terhelést kell elbírnia, illetve ugyanazt, csak kevesebb foggal, tehát az egy fogra esõ terhelés nagyobb. De kibírja a lánc cseréig, ugyhogy én pont leszarom pl ezt a tudományos megközelítést.
|
sandryder | 108440 | 2016. június 13. 18:12 | Válasz erre: 108437 |
Nem, mert egy csappal hosszabb lánc kell, így már a 2500 ford/min-nél még nem rángat és nem csapkod a hajtás. Egyébként a 900-asnál a gyári méretek a következõk: Z1:16, Z2:42, 118 csapos lánc, így ha hátra Z: 44-es lánckerék kerül, akkor a 120 csapos láncot kell megvenni.
|
Skuli | 108439 | 2016. június 13. 18:11 | Válasz erre: 108437 |
Két szemmel hosszabb láncot vettem biztos ami biztos, de azt a szerelõ ki is vette, szóval elég a gyári.
|
lendvai | 108438 | 2016. június 13. 17:25 |
Nekem nincs flappantyú és van egy AFR tuner, a lánc áttételhez nem nyúltam, így 1500-1700 körül eldöcög rángatás nélkül harmadikban. Ha meghúzom neki akkor persze reklamál, de hát ezt a blokkot nem erre találták ki, meg úgy általában a belsõégésû benzinmotorokat sem. Ha krúzolni akarok akkor majd veszek egy choppert. :-)
|
Robi70 | 108437 | 2016. június 13. 17:16 | Válasz erre: 108435 |
Így is elég a gyári hosszúságú (114 szemes) lánc, vagy már hosszabb kell?
|
sandryder | 108436 | 2016. június 13. 16:33 | Válasz erre: 108435 |
Nem vagy egyedül,mert én is jobb megoldásnak tartom a hátsót növelni még ha drágább is.
|
Skuli | 108435 | 2016. június 13. 15:18 |
Akkor én vagyok az egyetlen, aki mindenféle fórumos tradícióval szembement, és inkább a hátsó lánckereket cserélte két szemmel nagyobbra, mint az elsõt eggyel kisebbre? :)
|
gezasz | 108434 | 2016. június 13. 12:55 | Válasz erre: 108430 |
Esetleg még olyan is számításba jöhet, elsõ lánc kerék egy foggal kissebbre cseréjénél, hogy az elsõ fokozat rövidebb lesz. Engem a mai napig zavar a hosszú egyes. Szûk fordítokban, kis átmérõjû körforgalmaknál jelentkezik nálam mint kellemetlenség.
|
Flenegen | 108432 | 2016. június 13. 10:53 | Válasz erre: 108430 |
Nekem is változott az áttételezés a lánccsere óta. A sebességhez tartozó fordulat 3-400-al feljebb tolódott, de jobb az alacsonyabb sebességnél, a Mester által említett lánccsapkodás megszünt, illetve rugalmasabban motorozható a gép 130-150 -es sebességig. Nem tudom mi volt fent és nem tudom mi ment fel mert a szerviz a katalógos szerintit tette fel, én meg nem is kérdeztem ( elfelejtettem ) mert maximálisan megbízom bennük. Persze ezt csak a virtuális szimulált motorozás alapján modellezett környezetben teljesen ideális környezeti hatások mellett sikerült tapasztalnom:) |
kawa550 | 108430 | 2016. június 13. 09:47 | Válasz erre: 108418 |
Rád tökéletesen jellemzõ módon egy újabb alaptalan okoskodást olvashatunk. Annyi kezem kéne hogy legyen, mint Sívának, hogy meg tudjam az ujjaimon számolni, hányan próbáltuk már itt az elõl 1-el kisebbet. Mindenki arra jutott hogy kevésbé rángat alacsony fordulat/magas fokozat kombinációban, a tdm-re egyébként jellemzõ lánccsapkodás küszöbe lejjebb kerül, használhatóbb lesz a gép. És éppen itt van az eb elhantolva, még ha te nem is érted. A kisebb elsõ lánckerékkel egy hátsókerék fordulatra több fõtengelyfordulat/több munka jut. Ha a példa és az egyszerûség(ez utóbbi direkt a te kedvedért) kedvéért mondjuk azt nézzük hogy elõl hátul 40 fog és 2000-es fordulat, akkor már valszeg nem hogy rángatna, de le is fulladna. Ha elõl 10 fog hátul 40 és szintén 2000-es fordulat, akkor még a hülye is érti, hogy 4x annyi munkaütem jut ugyan arra a feladatra, így nem hogy nem fullad le a motor, de vígan halad. Tehát az, amit a mûvész úr írt itt alább:" Ha elõl kisebb lánckerék van, attól még ugyanúgy rángat a motor" egy nettó baromság, ezt mindenki beláthatja, persze ha nem vak. Nyilván az, hogy ez az áttétel 16/44 rõl változik 15/44-re nem akkora változás mint a példában említett, de ugyan abban az irányban haladva ugyan olyan hatást vált ki, csak kisebb mértékben. Hát ezt se olyan nehéz megérteni. Fõleg, ha valaki nem csak a gép mögül okoskodik, hanem már saját maga próbálta és érezte a különbséget. |
sagipet | 108429 | 2016. június 13. 09:35 | Válasz erre: 108410 |
Nem kell ezt annyira túl lihegni :) . Elõre egy foggal kisebb a gyárinál, hátra meg a gyári fogszám és kész van. Ez itt a fórumlakók legalább 80%-ának bevált 850-en, már aki akart egyáltalán módosítani rajta. A motor nyomatéka nem növekszik, csak jobban ki tudod használni erejét egy ideálisabb áttétellel. |
kawa550 | 108428 | 2016. június 13. 09:30 | Válasz erre: 108414 |
Kijavítani = ha valaki rosszul mond/ír/csinál valamit (nehéz mondat mi? egyszerre több cselekvést kell ugyan ahhoz a kérdéshez rendelni, azért próbálkozzál, hátha most sikerül) és azt valaki jóra javítja. Ha már eredetileg is jól írták, csak ezt te a szövegértés hiánya miatt nem érted, az nem kijavítás, hanem felesleges okoskodás és/vagy kötözködés.
|
furfarag | 108427 | 2016. június 13. 09:23 | Válasz erre: 108409 |
Persze,minden fokozatban:-)Tehát. ha elõl kisebb a fogaskerék,nõ a nyomaték így kevésbé rángat kis fordulaton a motor.Ellenben nagyobb fordulatra van szükség az elinduláshoz(vagy kisebb fordulatra??),és mi van ha elõl-hátul egy foggal csökkentem?Az arány nem módosul.Egyébként neked,a gyári áttétel van fent?Valakinek van ez irányú tapasztalata?Bocsi a sok kérdésért,de most fogok hajtást cserélni és lehet.hogy módosítanék rajta.Másrészrõl pedig nem lehet olyan rossz a gyári áttétel,hiszen mérnökök számolták ki az áttételt.Jó éjt. |
kawa550 | 108426 | 2016. június 13. 09:19 | Válasz erre: 108415 |
Nem mondom én hogy át akarnak, csak azért láttam én már ott pár furcsaságot. Anno a kawámmal jártam náluk, a fõnök elég leereszkedõ stílusban mondta hogy egy blokk kiszedés alsóhangon 80 rugó+alkatrész náluk, inkább gondoljam át, utána meg a szerelõjük(már nincs ott) kijött utánam az utcára hogy õ megoldja otthon okosban, és egybõl a diagnózist is megállapította(persze teljesen hibásan, kuplungra tippelt, miközben a prímerláncot kellet cserélni). Aztán vettem náluk egy vezláncot 21.000-ért, scopy meg vett ugyan olyant ugyan olyan márkakereskedésben Szolnokon 12.000-ért. Azt, hogy ez a lánc patentszemes lesz vagy végtelenített, azt senki nem tudta megmondani egy yamaha márkaszervizben, ahogy azt sem hogy mennyire kell megbontani a cseréhez, hát kb így álltam inkább otthon neki. Azért azt várd meg hogy mit kínálnak és kb mennyiért, utána kell azon gondolkodni hogyan tovább. |
kawa550 | 108425 | 2016. június 13. 09:13 | Válasz erre: 108412 |
Sejtettem, mert ennyire megmelegíteni hogy borsók legyenek a szélén, nekem is csak pályán sikerült eddig.:)))))) És bizony 1-2 pályán eltöltött nap meglepõen sokat tud dobni az ember motorozási tudásán, általában rájön, hogy sokkal többet tud mint gondolta volna. Azért a hidakkal, kerítésekkel meg kapáló öregasszonyokkal vigyázz, meg lehetõleg a motor gumis fele legyen alul.:))))))))) |
lendvai | 108424 | 2016. június 13. 08:59 | Válasz erre: 108422 |
Valamiért az én lelki szemeim elõtt az ilyen hozzászólásaidkor mindig az a kép jelenik meg, hogy pisztollyal a kezedben mondod, arra meg ugye muszáj odafigyelni.:-) Üdv a pincébõl, van lenn wifi.:-)
|
mydanka | 108423 | 2016. június 13. 08:57 |
Blokkot kerestem már,de most egy van csak 220000 ft-ért.Remélem,hogy nem kell komplett blokkot cserélni,de majd kiderül,milyenek a szervizben.Optimista vagyok általában,de most nem jó érzések kavarognak bennem.
|