Flenegen | 115352 | 2017. május 1. 18:43 | Válasz erre: 115350 |
Dehogy nem, csak mi indultunk mikor érkeztetek!
|
Flenegen | 115351 | 2017. május 1. 18:41 | Válasz erre: 115350 |
Dehogy nem, csak mi indultunk mikor érkeztetek!
|
frici105 | 115350 | 2017. május 1. 18:27 |
Hy! Flenegen, nem mellétek parkoltunk le Pannonhalmán? /kék FJR/ |
kawa550 | 115349 | 2017. április 30. 23:48 | Válasz erre: 115347 |
Pontosan mit is akar jelenteni az az "IS" ?! :)))))))
|
SzVZoli | 115348 | 2017. április 30. 22:03 | Válasz erre: 115345 |
Én kb 2-3 éve láttam ezt a posztert,én is csodálkoztam http://m.cdn.blog.hu/fi/filmbook/image/2001-tomb-raider.jpeg De eddig nem is tudtam hogy a Trx-en jobb oldalt berúgókar is van :) |
kawa70 | 115347 | 2017. április 30. 21:26 | Válasz erre: 115345 |
Ha én ezt tudom, hogy ilyenekre képes, tdm-et veszek:) Bár a motoros képességeit illetően is tele van a film költői tulzásokkal :)
|
kawa550 | 115346 | 2017. április 30. 21:22 | Válasz erre: 115345 |
Apukám, a szemem még a régi! Ha elég messze tudom tartani hogy lássam....:))))))))))
|
csokabi | 115345 | 2017. április 30. 21:16 | Válasz erre: 115344 |
És tényleg, https://youtu.be/MkWnwB1H4io :)))
|
kawa550 | 115344 | 2017. április 30. 21:02 |
Épp a Tomb Raidert nézem a tyelevízorban, Jolie néni aprítja a jónépet valami duci monster szerű körlámpás csővázassal. Mondom olyan ismerős ez a blokk.... Há vazzeg tádé blokk van a motorban, van amikor tisztán látszik oldalról az összetéveszthetetlen olajpumpa fedél. :D
|
csokabi | 115343 | 2017. április 30. 20:56 |
Levi990 | 115342 | 2017. április 30. 20:11 | Válasz erre: 115339 |
kawa550 | 115341 | 2017. április 30. 19:39 |
Holnap meg irány a siófoki veteránbörze, halálba zrikáljuk karex bácsit. Aztán meg nyalunk egy jót Tihanyban. Még egy langallón se lepődnék meg. :)))))))))))))))
|
kawa550 | 115340 | 2017. április 30. 19:37 | Válasz erre: 115338 |
Jó kis hegyi aszfalt, meg a sok kanyar, nyomatékos blokk, eszi a gumit rendesen. Enyémek is így szoktak kopni, mi sose fogunk rekordokat döntögetni, 25.000-et elmenni egy z6-al meg ilyenek. Hálisten. :))))))
|
csokabi | 115339 | 2017. április 30. 19:09 |
A hátsó is 3 mm alatt van és a minták szélén megjelent az az érdekes kopástípus amikor egy kis tarajra emlékeztető gumidarab megmarad.
![]() |
csokabi | 115338 | 2017. április 30. 19:02 |
No a bakelitguminak titulált dunlop sportmax d220 az utolsókat rúgja bő 5000 km után. Az eleje már most cserés, az oldalakon nem mérhető a profil mélysége.
![]() |
pocak75 | 115336 | 2017. április 30. 15:56 | Válasz erre: 115335 |
Szia engem erdekelne privatban megirod a reszleteket...?
|
Robi70 | 115333 | 2017. április 29. 12:01 | Válasz erre: 115331 |
Már szerveződik a hétfői programunk, de máskor nagyon szívesen.
|
VVLaci | 115330 | 2017. április 29. 09:49 | Válasz erre: 115320 |
Köszönöm Robi, ahogy látom, megkínlódtál vele! :D Zánkán kártalanítalak! :D
|
kawa550 | 115329 | 2017. április 29. 09:14 | Válasz erre: 115328 |
ugye ha lenne facse, nem kéne itten tolmácsolnom....:)))))))))
|
Robi70 | 115328 | 2017. április 29. 08:02 | Válasz erre: 115326 |
Nem esetleg, biztos!:) Beszállunk az egyeztető tanácsba.:) |
Robi70 | 115327 | 2017. április 29. 08:00 | Válasz erre: 115326 |
Nem esteleg. Biztos!:) Beszállunk az egyeztetésbe. |
tudike | 115326 | 2017. április 28. 20:51 | Válasz erre: 115325 |
Az. :) Tibikéékkel és Atiékkal egyeztetés alatt vagyunk valami Balaton kerüléses ügyben. Ti esetleg?
|
Robi70 | 115325 | 2017. április 28. 20:20 | Válasz erre: 115324 |
Hétfőn happy idő lesz. 20 fok napsütés. Lehet zabálni a km-eket. |
Flenegen | 115324 | 2017. április 28. 19:37 | Válasz erre: 115323 |
Ha már egyszer többet fizetek pont a garancia miatt a motorért mert az adott helyen veszem akkor ha gond van oldják meg rendesen. Mivel 1 hónap garancia és további 11 hónap szavatossági garancia jár a motorra akkor ha tényleg bármi gond van akkor azt a vállaltak szerint oldják meg. Kicsit agilisan kellett fellépni, de megoldódott. Bízom benne hogy a hétvége hoz olyan időt hogy legyen lehetőségem végre élvezni a gépet:) |
fazakas66 | 115323 | 2017. április 28. 18:33 | Válasz erre: 115322 |
Jól csinálod legalább jól meg van csinálva.
|
Flenegen | 115322 | 2017. április 28. 17:30 | Válasz erre: 115321 |
26000 van benne. Maradjunk annyiban, hogy a csapágyat biztonsági okokból cserélték, hogy biztos minden tuti legyen, mert kellő aroganciával léptem fel, miután 2 hétig állítólag nem találták a hibát. majd a szétszerelés után 2 hét volt mire visszakaptam. Elég zabos voltam, mert eléggé elhúzódott a javítás úgy, hogy állítólag Ők nem találták a hibát. Összességében a kopó és fém lamellék cseréje lett volna indokolt, de csak a gyári alkatrészekkel történő teljes felújítást fogadtam el. Így cseréltek mindent. Van egy garancia szerződésünk. Mindehez az újra átvétel dátumához igazítva újabb 1 hónap teljes körű garanciát kaptam a 12 hó szavatossági garancia mellé. |
fazakas66 | 115321 | 2017. április 28. 15:46 | Válasz erre: 115319 |
Hali! Menyit futott a gép hogy a csapágy is gajra ment?Még a lamellákat megértem hogy nem volt jól beállítva a kuplung . Különben most egy darabig örökös lessz :)) |
Flenegen | 115319 | 2017. április 28. 11:45 | Válasz erre: 115318 |
Komplett kuplung csere. 3 kopó lamella meg volt égve. Cseréltek gariba mindent. Kopó és fém lamellák, rugók , csapágy, tömítés. Viszont csak gyári alkatrészt építettek be így kicsit több idő volt plusz bejött a husvét is. Még egy esztétikai javítás van hátra ha az idő engedi akkor jobb oldalra felkerül a gyári matrica és kész. |
Flenegen | 115317 | 2017. április 28. 11:17 |
lassan átázik a motortakaró ponyvám.... Remélem a hét végén lesz olyan idő, hogy ki tudjam végre rendesen próbálni a vasat mert végre újra otthon van... Megoldódott a hidegen hangja van kigyorsításkor probléma ha minden igaz.. |
Englishman | 115316 | 2017. április 26. 20:20 | Válasz erre: 115315 |
Itt találod: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1qxJirH2QsVgNXgoH51Ih_AxamDFabAcT1mxEL22Zj_k/edit#gid=904739524 |
gezasz | 115315 | 2017. április 26. 19:14 |
Sziasztok! Zánkai tábor számát,vagy elérhetőségét tud valaki adni?
|
sagipet | 115314 | 2017. április 26. 10:08 |
Köszi szépen a jókívánságokat, alkatrész felajánlásokat, jól esik! A motorozástól nem tántorít el ez az eset, fogok motorozni még, de hogy a mocinak mi lesz a sorsa még nem tudom. |
sagipet | 115313 | 2017. április 26. 09:58 |
A figyelmetlenség okozza szerintem a balesetek java részét. Ez a dolog tényleg független a kortól, ezzel teljes mértékben egyetértek. Sokat vezetek, tudjátok buszos vagyok. Rengeteg helyzetet megoldottam már ami más hibája volt és baleset lett volna belőle, és ebből is volt nem egy olyan hogy a másik fél még csak észre sem vette! Veszélyes dolog a közlekedés, főleg motorral, mert tényleg nehezebb észrevenni egy motorost, engem is lehet éppen az A oszlop takart ki abban a pillanatban, nem tudom. Éppen ezért szoktam én többször szétnézni mielőtt kifordulok, de emberünk vagy nem tette, vagy ha igen, még akkor sem látott meg, mert reflexei, vagy éleslátása nem működtek megfelelően. Most már nem haragszom rá, lenyugodtam. Nem ő a hibás, az ember öreg korában nehezen veszi észre romló képességeit mert fokozatosan történik és hozzá szokik. Tisztelem és becsülöm azt aki megteszi, mert ilyet is ismerek, hogy leteszi a jogsit és nem vezet többé. Orvosi hibának tarom ezt hogy meghosszabbítják egy ilyen idős ember jogsiját midenféle szigorított vizsgálat nélkül.
|
lendvai | 115312 | 2017. április 25. 21:23 | Válasz erre: 115308 |
Engem még soha nem "túrt le az útról" sem kamionos, sem autós. Fékje mindegyiknek van és használni is szokták. Nem ijedek meg az ilyen színjátékokról, mert ezek általában puhapöcsök, akik csak addig kemények, míg ellenállásba nem ütköznek. Ez tapasztalat. Aki veszélyes az nem keménykedik sem az úton, sem máshol. A figyelmetlenséget illetően nem mindig szándékos a dolog. Korábban már volt itt, vagy valamelyik másik topikban egy értekezés arról, hogy kortól függetlenül egész egyszerűen az történik, hogy az agyunk szelektál és nem látja a közeledő motorost, autóst, gyalogost stb. Akár ez is lehet az ilyen kifordulós-keresztbe kapós balesetek oka. Ennélfogva én figyelek ezekre is. Napi szinten autópályázok autóval, néha motorral, igaz, ami igaz, szociológiai esettanulmány, de soha nem volt még igazán gondom a többiekkel. Ebben benne vannak a balkáni-hungarikum kigyúrt kopasz pöcsök is. Nem szoktam megijedni egyiktől sem, de nem is akarok oktatni az úton, lassítással, makacsul belső sávban maradással vagy fékezgetéssel. Haladok a saját tempómban és ha van hely akkor szépen elengedem őket, érvényes ez autóval és motorral is. Ha én felveszem a fonalat, akkor nagy valószínűséggel bajba kerülök, mindegy ki a problémás körülöttem, ha elengedem a témát, akkor elmaradnak körülöttem a hülyék is. |
cxkopi | 115310 | 2017. április 25. 20:04 | Válasz erre: 115300 |
Igen, ez valóban igy van! Mindeki hibázhat! Kinek kórházban, kinek börtönben a lába. Csak vezetni kell hozzá! |
cxkopi | 115309 | 2017. április 25. 19:17 |
BOCSI,De ! Lemaradt a lényeg! Ezek 20, és max 30 közöttiek, legalábbis látsatra. |
cxkopi | 115308 | 2017. április 25. 19:00 | Válasz erre: 115279 |
Az égiek veled voltak, s legyen ez így mindig! DE! rendszeresen motorozom 1 csapattal, és ebben 1 70-en túli "öreggel". Az egyik legfigyelmesebb, a képeségeit max. kézbentartó motoros TÁRSAM(!). Más: havi 4-6 ezer km Munka miatti vezetés során a" valaha elit kamionosok" sokkal több bajt okoznak!! A lába az ablakban, a tempomet bekapcsolva, a fülén a fülhalgató, és letúr az útról 90- 95 nél. Kérdést mindeki mga tegye fel, és a választ is mellé! |
csokabi | 115307 | 2017. április 25. 18:32 | Válasz erre: 115305 |
Kösz Angol! Cserébe Pistáról egy korai skicc:)))
![]() |
csokabi | 115301 | 2017. április 25. 16:31 | Válasz erre: 115298 |
Tudja ezt a képet valaki produkálni 900-asban?
|
csokabi | 115300 | 2017. április 25. 16:28 | Válasz erre: 115299 |
Vasárnap előzés közben az éppen lekörözés alatt álló sporttárs gondolt egyet és ő is előzni kezdte az előtte haladót. Tükör, körbenézés vagy index nuku. Sose volt bajom a TáDé fékjeivel, most is tették a dolgukat. Emberünk észre sem vette, hogy mi történt körülötte. A manőver után nézegetett a tükörbe, keresve a társát. Persze a visszapillantója velem volt kitöltve amitől úgy meglepődött, hogy majdnem padkára futott. Később találkoztam velük a parkolóban és megbeszéltük ezt a kis bevágást. Nem volt nehéz, anyanyelvi szinten beszélték a magyart:) Nem nehéz hibázni, mindenkivel előfordulhat. |
kájé | 115299 | 2017. április 25. 16:10 |
Az autósoknál ez nem csupán korfüggő.. Iszonyatosan figyelmetlenek, főleg szezon elején tudomást se vesznek a motorosokról. Sajnálom,mielőbbi felépülést.
|
Traktoros | 115297 | 2017. április 25. 15:32 | Válasz erre: 115279 |
Szia! Mielőbbi felépülést kívánok! Írtam egy privátot, nézd meg légyszives.
|
VVLaci | 115296 | 2017. április 25. 12:18 | Válasz erre: 115279 |
Bakker!!!! Gyors és teljes gyógyulást Peti!
|
kawa550 | 115295 | 2017. április 25. 10:09 |
There is a similar device on some Honda bikes ( VFR-VTEC / FireBlade / RC45). It is also present on some cars : Honda VTEC / PGM-FI, BMW, Mercedes, Lotus, Ferrari, Volvo, Toyota, etc. The arguments used by manufacturers are varied, but the general policy is to pass a mandatory (EURO standards on admission noises bellow 4000 rpm) for a customer benefit : "increased speed in the ducts admission ", " improved cylinder filling at low rpm ", etc. Yamaha says that this function "improves conductability and reduces admission noises". http://www.tdm-yamaha.890m.com/index.php?page=AIR |
Kucsi | 115294 | 2017. április 25. 09:25 | Válasz erre: 115279 |
Mi is gyors gyógyulást kívánunk! Remélem a lelked is túlteszi magát ezen a szörnyü eseményen.
|
Endruz | 115292 | 2017. április 24. 22:42 | Válasz erre: 115279 |
Peti! Mielőbbi talpra állást és motorra ülést!!! |
kawa550 | 115290 | 2017. április 24. 21:49 | Válasz erre: 115289 |
Autót és 3.5t-nál kisebb tehert csak hivatalos bontási igazolással lehet kivonatni végleg. Motort simán, csak bemész, kéred a végleges kivonást, leadod a rendszámot, kilyukasztják a forgalmit és törzskönyvet, fizetsz valami 2300Ft-ot, aztán azt csinálsz vele amit akarsz. |
hgemini | 115289 | 2017. április 24. 21:41 |
Mielöbbi gyógyulást Peti. GYula, ilyen esetben, ha az ember el szeretné bontani az autóját, vagy motorját, kivonatás után szabadon gazdálkodhatsz vele? Valaki egyszer olyasmit gagyogott, hogy veszélyes holladék, és le kell adni a megfelelő helyen, és ott adnak vmi igazolást... Akkor ez hülyeség?
|
Fido71 | 115288 | 2017. április 24. 21:29 |
Gyógyulj meg, Peti! De szar dolog ilyeneket olvasni, mikor tudom, hogy ez velem is megtörténhet bármelyik nap... :( |
Sander67 | 115287 | 2017. április 24. 20:41 | Válasz erre: 115279 |
Üdv. Peti! Sajnálatos hogy mindig a vétlen húzza a rövidebbet, ezért kívánom neked,hogy egészséged újra a régi legyen és a motorozás élménye visszatérjen az életedbe. |
kawa550 | 115284 | 2017. április 24. 19:36 | Válasz erre: 115279 |
Na fasza. Épp 5 perce hallottam hogy baleseted volt, pont ezt akartam kérdezni hogy mi van veled. Sok minden már nem maradt a tehénből, de lámpa meg fejidom konzol kettő is van kompletten, ha kell viheted őket, ajándék a gyorsabb felépüléshez, megvannak a kormánykiflik is tengelyestől, indexek,természetesen azok is grátisz. Meg ha esetleg sérült a nyak, akkor a váz is, csak az már forgalomból kivonva, nem tom így használható-e egy vázcseréhez. Jobbulást! |
gezasz | 115283 | 2017. április 24. 19:13 | Válasz erre: 115279 |
Csak érteném, miért hosszabítják meg az ilyen 80 plusszos embereknek a jogsit? Kies városunkba is idétlenkedett egy 90plusszos bácsi. A végén egy Smartba ült. Képes volt az út közepén álldogálni percekig és nem tudta eldönteni, hogy elinduljon vagy ne.
|
Englishman | 115282 | 2017. április 24. 19:04 | Válasz erre: 115279 |
Óóóóó .....! Mielőbbi teljes felépülést, Peti! |
Robi70 | 115281 | 2017. április 24. 18:55 | Válasz erre: 115279 |
Nabammeg! Mihamarabbib teljes felépülést Peti! A 90 éves csávó meg monnyon le! |
csokabi | 115280 | 2017. április 24. 18:52 | Válasz erre: 115279 |
Bakker! Közel jártál a kipurcanáshoz... Jobbulást öregem!
|
sagipet | 115279 | 2017. április 24. 17:57 |
A VW testvériség is csinált elég sok ötszelepes motort, szóval ez egyáltalán nem egyedi dolog. Sokáig nem írtam de mentségemre szolgáljon hogy frankón kitörtem a gerincemet egy balesetben motorral. Főúton haladtam teljesen szabályosan amikor az útra egy mellékútról jobbról kifordultak elém, majd mikor már meg is látott a csávó úgy ott ahogy volt keresztben előttem meg is állt. Természetesen féktávon belül, esélyem nem volt kerülni csak fékeztem mint az állat és csatt. A csávó kereken 90 éves, egy vadiúj román csodával! Tehát voltak még tervei, de nekem is lettek volna és nem pont ez. Két csigolyám tört, hat hét fekvés. Már a harmadiknál tartok, most már egy hámmal felülhetek. Motor eleje tanktól előre minden ami műanyagból van+ a fejidom konzol szarrá ment. A futómű látszatra úgy tűnik megúszta de még nem nyúlok hozzá amíg alaposan le nem fényképezgetik. |
kawa70 | 115277 | 2017. április 24. 12:44 | Válasz erre: 115272 |
Nem parasztvakítás (szerintem), jobb lesz tőle a futómű. A rugó menetek menetemelkedése a hossz mentén változik, igy kisebb igénybevétel mellett megmarad a komfortos rugózás, szarabb úton vagy drasztikusabb igénybevétel esetén egy feszesebb futóművet kapsz anélkül hogy állítgatni kellene bármit is.
|
csokabi | 115276 | 2017. április 24. 12:39 | Válasz erre: 115275 |
Én ötleteket merítek mások útvonalaiból, hogy merre menjek majd, ha megnyílnak a hágók. Persze cserébe nekem is lesznek feltöltéseim.
|
Robi70 | 115275 | 2017. április 24. 12:07 | Válasz erre: 115274 |
Az RBiker-t elindítottam 2 túrán is tavaly. De sok értelmét nem láttam. Megnéztem otthon, hogy merre jártam, de emlékeztem rá enélkül is. Nem jó, ha túl sok a kütyü. Idegen helyen jó a gps, csacsogó zenének és beszélgetéshez, kamera..... még ez is?! |
csokabi | 115274 | 2017. április 24. 11:09 | Válasz erre: 115273 |
A hétvégéről majdnem lemondtam, mert elég lehangoló volt az előrejelzés. Aztán szombaton hétágra sütött a nap, felhő sehol így összekaptam magam és egy jót kanyargásztam a környéken. Közben tesztelgettem ezeket az útvonalrögzítő programokat is. Egyelőre kettő jön szóba, az RBiker és a Motoglobe.
|
Robi70 | 115273 | 2017. április 24. 10:39 | Válasz erre: 115263 |
1700 km, az szép, gondoltam elsőre. Aztán belegondoltam merre jártam idén és kb. ennyi lehet nekem is. Az igazi szezon még el sem kezdődött. Egyenlőre lessük az időjósokat és az eget, elinduljunk-e, ha van egy kis szabadidőnk.
|
csokabi | 115272 | 2017. április 24. 10:13 |
Cserélt már valaki gyári telórugót progresszívre? Van értelme vagy parasztvakítás?
|
Levi990 | 115270 | 2017. április 24. 09:09 | Válasz erre: 115269 |
A pegasoban volt 5szelep de a bmw már 4szelepes hengerfejet rakott arra a blokkra, nem ?
|
SzVZoli | 115269 | 2017. április 24. 06:31 |
5 szelepes még például,az 1 hengeres 650 Rotax blokk is 3 szívó,2 kipufogó Ez a blokk az Aprilia Pegasoban és a Bmw 650 es motorjaiban is ott volt |
SzVZoli | 115269 | 2017. április 24. 06:31 |
5 szelepes még például,az 1 hengeres 650 Rotax blokk is 3 szívó,2 kipufogó Ez a blokk az Aprilia Pegasoban és a Bmw 650 es motorjaiban is ott volt |
SzVZoli | 115269 | 2017. április 24. 06:31 |
5 szelepes még például,az 1 hengeres 650 Rotax blokk is 3 szívó,2 kipufogó Ez a blokk az Aprilia Pegasoban és a Bmw 650 es motorjaiban is ott volt |
Levi990 | 115268 | 2017. április 23. 23:53 | Válasz erre: 115267 |
Úgy érzem teljesen felesleges érdemi választ adni erre, mivel többször leírtam hogy nem volt helyes kijelentés az hogy "csak a yamaha" de te ezen nem tudsz tovább lépni annak ellenére hogy te kötöttél bele, illetve megint megmaradtunk annál hogy csak belekötöttél de kijavítani nem tudod. A többi ismét teljesen felesleges beszéd, lovagolj rajta ha akarsz, szerintem értelmetlen minden szót pazarolni erre tovább. Régóta olvasom ezt a forumot de nem szóltam hozzá mert mindenek az lett a vége hogy Kawa megmondja az igazat, mint most is. Bocs hogy fiatal és ismeretlenként beleszóltam a topicba, maradok inkább csöndbe és meghagyom Neked az utolsó szót :) |
kawa550 | 115267 | 2017. április 23. 23:25 | Válasz erre: 115266 |
Az volt az a kérdés hogy hány motort ismersz ilyen behatóan, hogy egyértelműen és kategorikusan kijelentheted, hogy CSAK a yamahánál van ilyen. Erre csak 1 válaszod lehetett volna, az hogy az ÖSSZESET. Így van? MINDEN motort ennyire ismersz hogy biztosan tudod, nincs bennük ilyesmi? Ha igen, akkor elnézést kérek és minden tiszteletem, hozzád foghatóan nagy tudású emberrel én még nem találkoztam Ha van néhány amit nem ismersz ennyire, akkor egy "én nem tudok olyanról amiben lenne, de nem tartom valószínűnek" a helyes reagálás, nem a kategorikus kijelentése valaminek, amit nem tudsz, csak szerinted úgy lehet. Én sehol nem állítottam, csak kérdeztem és azt mondtam hogy azért valószínű máshol is van. A préseléses dolog meg felesleges okoskodás volt. Mert még soha nem hallottam, hogy valaki arról beszélt volna, hogy a gravitáció kényszeríti be a levegőt meg az üzemanyagot a hengerbe, pedig szigorúan fizikai oldalról nézve ez történik. A légynyomás(ami beprésel) nem más, mint a levegő súlya, ami nem más, mint a levegő részecskéire a gravitáció által kifejtett erő, a légnyomás annyiva nyomja, amennyivel a gravitáció vonzza, ezért nem ugyan az a súly meg a tömeg, még ha a köznép nem is tesz nagyon különbséget. Ezért csökken a légnyomás magasban, a gravitációs központtól távolodva, mert csökken a gravitáció. Mégis mekkora baromság lenne gravitációs motornak nevezni a szívómotort. A motor feltöltő hiányában beszívja a keveréket, ez az elfogadott szóhasználat, mind a népnyelvben, mind a műszaki nyelvben. |
Levi990 | 115266 | 2017. április 23. 22:45 | Válasz erre: 115265 |
Melyik kérdésedre nem válaszoltam ami ennyire frusztrál? Az hogy nem írtam típust amelyikben ilyen klappeval oldják meg a zajszennyezést? Nem írtam mert nem tudok másik típust holott biztosan van hiszen azt írtátok hogy van egy lista. De utólag elnézést kértem a "miért csak a yamahánál" nem volt helyénvaló, mert lehet hogy van más típus,gyártó is amelyik így oldja meg, de melyik az?! Vagy a préselő szelep? Ez csak egy gyerekes kötekedés volt a részedről. Szót sem érdemel. Ezt az utolsódat nem is értem, hol írtam azt hogy a manis tananyagban nevezik robbanómotornak? Ez egy kicsinyes kötekedés. |
kawa550 | 115265 | 2017. április 23. 22:12 | Válasz erre: 115262 |
Nem akarásnak nyögés meg sértődés a vége, érted te hogy mit kérdeztem először, csak nem akarod érteni. Azé majd tedd ide a mami tankönyvedet ahol robbanónak hívják a belsőégésűt. De a szívót azt szívónak hívják ott is. |
csokabi | 115263 | 2017. április 23. 22:08 |
Olyan jól sikerült ez a hétvége, ne öljétek már egymást. Tegnap meg ma is összejött pár kilcsi, már 1700 felett járok az idei szezonban:) Mondjuk van mit bepótolnom...
|
Levi990 | 115262 | 2017. április 23. 21:55 | Válasz erre: 115261 |
Robbanómotornak is hívják, mégsem robban. Hajtókarnak is nevezzük a hajtórúdat, holott amagyarban a kar teljesen mást jelent mint a rúd és a magyarban helytelen a hajtókar megnevezés. Fékolaj-fékfolyadék... Nekem mindegy ki hogy mondja, tudjuk miről van szó, nem is én kötöttem bele a Te szóhasználatodba.
|
kawa550 | 115261 | 2017. április 23. 21:24 | Válasz erre: 115259 |
Erre kicsi az esély. :)))) Nyelvtannáciskodhatunk itt, hogy a légköri nyomás nagyobb szívóütemben mint a benn uralkodó és az préseli be, de attól még a mami szakkönyvei is a szívómotor és szívószelep kifejezéseket használják, mint az összes műszaki szakkönyv. Kifacsart magyarázat az, hogy most valaki bejön, vagy bemegy egy szobába, mert csak ennyi a különbség hogy szív vagy présel |
kawa550 | 115260 | 2017. április 23. 21:20 | Válasz erre: 115258 |
Tudom hogy más, csak példának hoztam fel, hogy ugyan annak a problémának a megoldására ugyan azon elvek alapján kis különbségekkel hasonló megoldásokat dolgoztak ki, hogy ugyan azt a teljesítményt érjék el, vagy ugyan annak az előírásnak feleljenek meg. Nem hinném hogy pont a zaj előírásoknál ez annyira másképp működne, de te úgy írtál, mintha te tudnád hogy igen. Én csak ezt furcsállom.
|
Levi990 | 115259 | 2017. április 23. 21:17 | Válasz erre: 115254 |
Rosszul tudod, menj be a Mamiba, hallgasd végig az órákat és akkor neked is megtanítják és elmagyarázzák hogy mi miért.
|
Levi990 | 115258 | 2017. április 23. 21:12 | Válasz erre: 115252 |
Akkor bocsánat, rosszul fogalmaztam és ezen te nagyon fennakadtál. De a kötekedéseddel előrébb nem lettünk. A másodlagos levegőt ne keverjük ide mert az kötelező, euronorma feltétele volt. A powerszelep megint teljesen más.
|
csokabi | 115257 | 2017. április 23. 20:55 | Válasz erre: 115256 |
Ja, tényleg kár lenne érte. A flappantyús oldalt lementettem, de sajnos csak azt.
|
kawa550 | 115256 | 2017. április 23. 20:48 | Válasz erre: 115251 |
Nekem se müxik, volt már ilyen, akkor új linkkel működött. Az ugye egy magán oldal volt, lehet már nem foglalkozik vele a csávó. Kár lenne érte, sok okosság volt ott összegyűjtve.
|
kawa550 | 115254 | 2017. április 23. 20:45 | Válasz erre: 115249 |
Há én meg eddig aszittem, bepréselés csak kompresszoros meg turbós motoroknál van és a szívást a szívó szelepeken keresztül(mint a neve is mutatja) a lefelé mozgó dugattyú felett kialakuló alacsony nyomás csinálja, de hát mindig tanul az ember....:)))))))) De miért nem préselő szelepnek híjjuk akkor? :D |
kawa550 | 115252 | 2017. április 23. 20:42 | Válasz erre: 115248 |
Én nem vok akkora májszter hogy sorolni tudjam a típusokat, ezért kérdeztem hogy te honnan tudod hogy csak a yamahánál van ilyesmi(ÉS NEM PONTOSAN UGYAN ILYEN!) ? Annyi típust szedtél már szét vagy láttál már belülről hogy tudod hogy ilyesmi csak a yamahánál van? Én csak az elvről írtam, aminek aztán a megvalósítása márkánként ugyan úgy változhat, ahogy pl a 2T powerszelepek, amik lehettek ypvs, atac, kips, attól függően hogy ki hogy hívta. A megoldásokban is voltak különbségek, de attól még a cél ugyan az volt, a kipuffnyílás magasságának a változtatása. Én pl most hogy kikötöttem a szekunder levegő rendszert, előtte nézelődtem, és az láttam hogy gyakorlatilag nem csak kawa, de suzuki, honda, yamaha modellekben is voltak szinte megegyező megoldások erre, ami szintén nem teljesítmény növelő, csak az előírásoknak próbálnak megfelelni. És az a zajvédelemnél is mindenkire vonatkozik, tehát valószínű hogy más modellek is próbálják csökkenteni a szívászajt, ahogy azt az idézetben is olvashatjuk, egyáltalán nem kizárhatóan hasonló módszerekkel. |