TeeJay | 4324 | 2008. január 15. 09:46 | Válasz erre: 4323 |
Jaja, ezt már néztem. Mondjuk a 250-es Ybrahimra nagyon hasonlít...
|
Macko | 4323 | 2008. január 15. 09:27 |
Minifészert láttátok már? http://www.onroad.hu/motor/hirek/829/ Nekem tetszik! ![]() |
TeeJay | 4322 | 2008. január 15. 08:53 |
Haveromnak igaza lett. Kawa elgyepálta a Yamahát. Legalábbis a franciáknál. http://www.moto-net.com/images/marche_2007/200712_plus125modcumul.gif |
Jezusom | 4319 | 2008. január 14. 20:36 |
Nincs "He?" ! Nem tudtam feltölteni! PPS file volt, de a rendszer nem akarta! Bocsesz, hogy kizökkentettelek a meditációból! |
Jezusom | 4317 | 2008. január 14. 20:20 |
Itt küldtem volna egy ízléses (szemben azzal a gusztustalansággal amikt címzett felrakott) képsorozatot, de a technika ördöge a -lévén Ördög!- inkább pártolja a ferdüléseket! Sajnálom, pedig én igyekeztem! |
TeeJay | 4315 | 2008. január 14. 09:57 | Válasz erre: 4313 |
Bár van akinek megfekszi a hasát, de bolondozni, nevetni jó! :-D
|
LaciS2 | 4314 | 2008. január 14. 08:59 |
A Közúti bírságok "árlistáját" megnézhetitek a: 410/2007.(XII.29) Korm.rendelt Szerintem lehet a jogsi mellékleteként eltenni :(( |
TeeJay | 4312 | 2008. január 13. 12:39 | Válasz erre: 4311 |
Nem gond, már felháborodtunk: egy kicsit lejebb látható.
|
Ferko | 4309 | 2008. január 11. 19:41 | Válasz erre: 4308 |
Én bizony már többször mentem a padkán motorral élmény volt mit mondjak.
|
Macko | 4308 | 2008. január 11. 18:58 | Válasz erre: 4307 |
És még motorral sem férsz el, ha bedugul! Mindkét sávban kamion, közöttük egy 50-es robesznek sincs hely. Valamikor 2007 elsõ felében mentem 7 kilométert a padkán a murván. Jó volt. :o( Épp elfértem a kamionok és a szalagkorlát között. |
krisztian.fz6 | 4307 | 2008. január 11. 18:53 | Válasz erre: 4306 |
Én szerencsére ritkán megyek rajta, megpróbálom elkerülni. Ellenszenves egy útszakasz, nagy forgalom, szûk....és mindig félni kell, nehogy legyen egy baleset, mert akkor ott kell dekkolni órákat. Egyszer araszolgattom ott vagy fél órát......Nem irigyellek.
|
Ferko | 4306 | 2008. január 11. 18:50 | Válasz erre: 4305 |
Csak azért kell, hogy ne a kamionok között menjél. Ha a kamionok nem 90-95-el járnának semmi gond nem lenne. De, mondom nem kell így csinálni. Én sajnos minden nap végig megyek rajta teljes hosszában szóval elmondhatom tudom mirõl beszélek. |
krisztian.fz6 | 4305 | 2008. január 11. 18:45 | Válasz erre: 4304 |
Felesleges az M0-áson elõzni, mert 10-el gyorsabban tudsz haladni????
|
Ferko | 4304 | 2008. január 11. 18:43 | Válasz erre: 4285 |
Ha beálsz a kamionok közé ha baj van lehet, hogy egyszer összenyomnak és akkor ott a vége. Megfelelõ követési távolságot ugyanis nem tartanak. De, mindenki maga dönt, hogyan próbálja megúszni az MO-át épp bõrrel. Én így. |
lapiember | 4302 | 2008. január 11. 17:22 | Válasz erre: 4301 |
Hát ez így eléggé félreérthetõ ebben a formában:-) Azt nem tudom, hogy együtt, de mindakettõ motorozik jégen meg hóban.
|
lapiember | 4300 | 2008. január 11. 17:12 | Válasz erre: 4298 |
Szerintem is, de ezt manapság fasizmusnak hívják! Tudod mi a vírus? Ami téged meg a KáTét kapott el, hogy ilyen idõbe is verettek kinn...:-)
|
krisztian.fz6 | 4299 | 2008. január 11. 17:02 | Válasz erre: 4298 |
a lángszóró nem jó, 300 ft egy liter benzin, inkább a gázkamra.
|
Macko | 4298 | 2008. január 11. 16:40 | Válasz erre: 4297 |
Az is egyfajta vírus! Társadalmi! De könnyû gyógyítani, és sokféleképpen lehet! Pl: lángszóró, gázkamra, gépágyú, stb... :o)))))))))))))) |
Eyesis | 4293 | 2008. január 11. 14:13 | Válasz erre: 4292 |
azert ne tulozzunk :-) a virus nem ilyen :-) mindenesetre kenyelmetlenseget okozo weboldal :-)
|
Eyesis | 4291 | 2008. január 11. 12:13 | Válasz erre: 4290 |
na de az sem mindegy melyik taskot olod meg :-) iexplorer.exe vagy firefox.exe :-) na de ez a poen hozzám, mar vagy 10 féle képpen eljutott :-) most aztan ide azzal a 2009es Fazerrel is!!! :-) |
Kalmiboy | 4289 | 2008. január 11. 10:45 | Válasz erre: 4286 |
Csessze meg! Hogy a francba lehet ebbõl a marhaságból kilépni? :))) Krisztián! Wháááá!!!! Ilyet na küggyé máskor! :))) Basszus mindenki beszopikálja!!! :)
|
krisztian.fz6 | 4288 | 2008. január 11. 09:56 | Válasz erre: 4287 |
Mikor én is ráklikkeltem csodálkoztam nagyot, van aki kikapcsolja a számítógépet, de nem kell. :-) Sajnos nem csajos. Tudod mennyit szívtam vele, amig ki tudtam jelölni a hivatkozást, és másolni tudtam a címet??? Ugrált össze-vissza. |
Macko | 4287 | 2008. január 11. 00:23 | Válasz erre: 4286 |
Hasonló jókat neked is! Kívánom, legyél a középpontban! :o(((
|
krisztian.fz6 | 4286 | 2008. január 10. 23:00 |
http://rlock.eu/warlock/coolio/ 2009-ES FAZER, ÉRDEKES LESZ
|
krisztian.fz6 | 4285 | 2008. január 10. 20:24 | Válasz erre: 4284 |
Igazad van Ferko!! :-)) Én az M0-n beállok egy teherautó mögé és végigcsorgok annyival, amennyivel õk mennek a jobb oldali sávban. Nem elõzgetek, minek.
|
Ferko | 4284 | 2008. január 10. 19:18 | Válasz erre: 4269 |
Szia Jézusom ! Teljesen félre olvasod mit írtam le. Hát pontosan azt mondom, hogy a kamionok úgy mennek mint a vadparasztok és ha élve akarsz maradni neked is sajnos ezt kell tenned. Persze, hogy nem az elhunyt család a hibás hiszen eltiporták õket. Csak én nem szeretném ha engem is eltaposnának. Sajnos hazafelé minden nap ott közlekedem teljes hosszában az MO-án. Úgyhogy tudom mirõl beszélek. |
Macko | 4282 | 2008. január 10. 11:51 | Válasz erre: 4281 |
Nagyon kíváncsi leszek az Ering idei áraira... Nagy változások vannak ott, és amit eddig hallottam, az nem pozitív.
|
TeeJay | 4281 | 2008. január 10. 11:41 | Válasz erre: 4280 |
Neki ez az elsõ ABS-es motorja. ERingen 1.33-at megy utcai állapotú FZS1000-rel. Illetve ment tavaly. :D |
Macko | 4280 | 2008. január 10. 11:27 | Válasz erre: 4278 |
Nekem pont az 1250-es ABS-es fékje tetszett. Persze lehet, hogy azért, mert a régi 1200-es Bandit förtelmesen sz@r fékjével hasonlítottam össze, erre nem emlékszem. Nem én teszteltem, csak egy keveset mentem vele.
|
krisztian.fz6 | 4279 | 2008. január 10. 10:45 | Válasz erre: 4278 |
A fazerhez nem vennék plussz pénzért ABS-t, a motor árának legalább a kb a 10%-a. Ha benne lenne annak viszont örülnék, bár még soha nem volt rá szükség.
|
TeeJay | 4278 | 2008. január 10. 10:16 | Válasz erre: 4276 |
Egyik cimbinek 1250-es Banditája van. ABS-szel, mert tavasszal befigyelt egy figyelmetlen vészfékezés neki is. Az ABS-t már megbánta, rugná ki maga alól. Kap is elég hideget miatta... :D Szóval a Suzukira ne vegyél mérget. Yamaha TDM-nél is minden cikkben azt írják, hogy jó ez az ABS, jó, 'csak'... Lehet, hogy a BMW, meg a Honda csúcsmodellekben jó, de azért ne vegyük egy kalap alá a Fazerrel ezeket a vasakat. Egy 600-as Fazer ~2M, egy GS meg 3.5. A Honda óriás túrázóiról meg ne is beszéljünk: Pan European 4, GoldWing 5.5.... |
Eyesis | 4277 | 2008. január 10. 09:33 | Válasz erre: 4274 |
Macko | 4276 | 2008. január 10. 09:32 | Válasz erre: 4275 |
Pedig a maiakkal már lehet. Az én BMW-men levõ egy elsõ generációs, régi rendszer, sokszor tényleg többet árt mint használ. Itt pl. fontos, hogy tudjam úgy használni, hogy ne lépjen be a rendszer. De a mai Hondáknál, Suzukiknál, újabb BMW-knél nagyon jó ABS-ek vannak. Pont a gyakorlónapokon nagyon jól meg lehet figyelni, melyik hogy mûködik. Yamahával menni nem volt szerencsém (legnagyobb bánatomra, de remélem, idén lesz), de az is lehet olyan jó, mint a többi japán. |
krisztian.fz6 | 4275 | 2008. január 10. 09:26 | Válasz erre: 4274 |
Én szeretnék egy ABS-t a motorba, bár egy ilyen rendszerrel se mernék egy fullosat fékezni esõben.
|
Macko | 4274 | 2008. január 10. 09:24 | Válasz erre: 4272 |
Egyébként pont segít megtanulni fékezni. Mert ha már tudsz úgy vészfékezni az ABS-es motoroddal, hogy ne lépjen mûködésbe a rendszer, de feljöjjön a hátulja egy cseppet, na akkor tanultad meg. Kezdõ szinten a legtöbben azért esnek arcra, mert nem tudják alkalmazni (szerintem sajnos a motorosok óvatos becslésem szerint 70%-a sem) a progresszív fékezést. És aki tudja, annak is lehet egy gyengébb pillanata, vagy olyan pánikreakciója, hogy erõvel belekap a fékbe. És már el is esett. Na minden ilyen esetben hasznos. Persze ha valaki tényleg veszi a fáradtságot, hogy sokat gyakoroljon, és maximálisan a tudatalattijába-kezébe ivódjon a helyes technika, kétségtelenül rövidebb úton megáll minden körülmények között egy sima fékrendszerrel, ez tény! |
JZL | 4273 | 2008. január 10. 09:16 | Válasz erre: 4269 |
Eccer régen, 3 gyerekemmel a hátam mögött autóztam az M0-n, nem lassan. Aztán utolért a rakott sóderes. 140-ig tolt. Amíg ennyire felelõtlenek az emberek, addíg lesznek is balesetek mindenhol. A " náci " otthon tudja hol a határ és nem meri felülbírálni a közúti jelzéseket, mert ott tényleg azonnal jön a szankció. Nálunk tényleg csak az ügyvédeken és az ismeretségen múlik a végeredmény, mert itt " mindent lehet ". A mindenbe beletartozik természetesen a magyart más európaival összekeverõ rendszámfélreismerõ rendszer is, ami alapján neked küldik ki a csekket, ha a tieddel megegyezõ EU-s rendszámú gép megy matrica nélkül a pályákra. Ez is mi vagyunk. Kéne, hogy rend legyen, meg az is kéne, hogy mindenki így gondolja, s mindenki tudja, meddíg lehet a szabályokat túllépni. Ugye, a " náci " azt gondolja, -1, mi meg úgy, hogy +10-20% még belefér. 1x talán megöregszünk annyira, hogy komolyabban vesszük majd a szabályokat, de szerintem nem csak én egyedül hágom át azokat - ha nem is minden pillanatban.
|
TeeJay | 4272 | 2008. január 10. 08:07 | Válasz erre: 4266 |
Az ABS tök jó dolog. Spec. ha autót vennék szempont volna. A motor azonban más. Szerint nem fogsz vele megtanulni fékezni, mert az ABS-tõl olyan lesz a fékkar mint a gumi, nem érzel majd rajta semmit. Bizonoys döntésnél már nem is hat és olyan mintha nem is lenne, veszélyesebbnek tartom emiatt mint a hagyomámos féket. És még egy dolog: általánosságban nem rövidül tõle a féktáv. Sajnos a motorépítés is a sok elektronikus kütyü használata fele tendál, de nem biztos, hogy ez jó.( Egyelõre) a motorokra szerelhetõ ABS-ek nincsenek olyan technikai szinvonalon, hogy tényleges alternatíváját jelentsenek a fékezés megtanulásának. Megint csak Motorás mesterfokon, ha jól emlékszem 3. fejezet: fékezés (meg persze az ott leírtak gyakorlása). A Fazer különben is olyan motor, hogy sok helyzetbõl könnyebb gázzal kijönni, mint fékkel. |
Macko | 4271 | 2008. január 9. 23:40 | Válasz erre: 4268 |
Figyeld meg, direkt nem azt írtam, hogy az ABS-est javaslom! Életemben nem mentem Fazerrel, így nem tudok tanácsot adni ilyen ügyben. Egyébként nagyon érdekes, tavaly nagyon megszerettem a teljesen idom nélküli motorokat. A BMW K1200R csak 25 órát volt nálam, de azalatt több mint 600 kilcsi ugrott bele és nagyon élveztem! :o) |
Jezusom | 4270 | 2008. január 9. 23:30 |
........és még egy röpke gondolat: a törvények, meg a kresz nem azért vannak, hogy jól fizetett ügyvédek megtalálhassák benne a kiskapukat (olyanoknak, akiknek semmi sem drága) hanem azért hogy betartsuk õket.............. és ha benéztünk valamit (elõfordúl, emberek vagyunk!) akkor (is) legyünk "faszagyerekek" és vállaljuk a felelõsséget, ne azt nézzük kire verhetnénk rá a balhét! |
Jezusom | 4269 | 2008. január 9. 23:12 |
Hali mindenkinek! Nem nagyon szoktam beirogatni a fórumba -csak olvasgatok, és próbálom megérteni a hozzászólásokat- de most úgy érzem hogy szólnom kell, a rend, és azok érdekében akiket azért fizetünk hogy remd legyen, meg közbiztonság! Ferkó! "Ha van egy balesetveszélyes góc egy útépítés miatt miért nem az a cél, hogy azt minnél hamarább be kell fejezni nem , inkább kiállnak méricskélni és kaszírozni. MO Annahegy 2 éve KETTÕ ÉVE !! tart a 60-as korlátozás életveszélyesen szûkre alakított sávokban. A sávok össze vissza festve némely ponton azt sem tudod, hogy most jó helyen vagy-e. Természetesen senki nem megy 60-al. Ha emlékszel az 1-es felöl 60-as táblánál halt meg egy egész család, mert a kamion neki lökte szerencsétleneket a választó falnak onnan meg alávágódtak a tartálykocsi alá. Öten haltak meg !! És mindez azért, mert szerencsétlenek próbáltak szabályosan közlekedni." Én úgy gondolom, hogy ezek 5-en nem azért haltak meg mert a jármû vezetõje nem volt elég "tökös csávó" túllépni a hatvanat, hanem azért, mert az a barom kamionos nem tartotta be a sebességkorlátozást. Õ elég tökös csávó volt, azok 5-en meg beledöglöttek! Gondatlanságból elkövetett -halált okozó- közúti veszélyeztetés a te szemszögedbõl nézve (hulljon a férgese!), én meg "elõre megfontolt szándékból elkövetett emberölés" -nek látom, és ha rajtam múlna életfogytig a sitten rohadna az a barom aki -az anyagi érdekeit szem elõtt tartva- mások életét sem kiméli! Azok, akik gyakran járnak németországban bizonyára elhülve tapasztalták, hogy az autópályán 200 fölött is dönget a "buzi náci" szorosan az elõtte vágtázó seggébe ragadva............ aztán jön a 100-as tábla.......... és a gyökér német 99-re lassúl (nagy magyarkám, meg kitöri a nyakát a hátsó lökhárítóján) mert fel sem merûl benne a gondolat, hogy a korlátozó táblát nem azért tették ki mert kell a pénz a költségvetési hiány enyhítésére! Õ nem mérlegel, nem bírálja felül a helyzetet. Egyszerüen tudomásúl veszi hogy lassítania kell. Na Õ az, aki tudja hogy a közlekedésben nem csak JOGAI, hanem KÖTELEZETTSÉGEI is vannak. Ez a különbség közöttünk! Õ nem érzi azt hogy (hozzá nem értõ köcsögök) korlátozzák a "szabad" száguldásban........ talán még mosolyog is miközben lassít, mert tudja hogy a feloldó tábla után holnap is száguldozhat! |
krisztian.fz6 | 4268 | 2008. január 9. 23:03 | Válasz erre: 4266 |
Az idomost vedd, ha kirándulni is szeretnél. Idomot, lámpát, egész elejét se hiszem, hogy fogsz cserélni, ha átalakítanád idomosra. :-)) Macko beleszól a fazeresek dolgába, oszttya az észt, de nem tudja, hogy nem csak egy plexicsere az egész. :-) |
Macko | 4267 | 2008. január 9. 22:26 | Válasz erre: 4266 |
ABS-t utólag nehéz beszerelni, egy jó plexit feltenni meg mindenre lehet.
|
shancu | 4266 | 2008. január 9. 22:20 | Válasz erre: 4265 |
Köszi, de az sajna nem megy mivel a két dolog két külön motoron(ban) található. Mégis szerinted mejiket válasszam? |
mexikana | 4263 | 2008. január 9. 21:50 | Válasz erre: 4257 |
Totálisan igazad van....de Te sohasem szoktál hülyeségeket írni....!
|
shancu | 4262 | 2008. január 9. 21:45 |
Sziasztok! Új vagyok itt és szeretnék tanácsot kérni tõletek. Most veszek egy FZ6S-t és nem tudom eldönteni a két moci közül hogy a teljes idomosat vagy az ABS-est válasszam. A véleményekre lennék kiváncsi hogy mennyire érdemes az ABS a mocin. Elõre is köszi: Shancu |
Kalmiboy | 4261 | 2008. január 9. 20:59 | Válasz erre: 4257 |
Ferko! Tökéletesen igazad van! Ezt nem tudom és nem is akarom kommentálni. Úgy igaz minden szó ahogy leírtad. De ez politika meg pénz kérdése. Sajnos, pedig igazából az lenne! Közügy! Akik arra járnak azokank kellene bombázni illetékes elvtársat, hogy csináljon valamit, koppintson a kivitelezõ fejére, az önkormányzat intézkedjen a közlekedési jelzések kihelyezésére, megfelelõ módon történõ elhelyzésére. Az is igaz, hogy nem nagyon fognak a rendõrök szerintem egynehány motoros kivételével zrikálni senkit, mert inkább velünk csak akkor kerülnek "kapcsolatba" ha már megtörtént a baj. A közúton közlekedõk tekintetében a motoros azok akiknek a legkevesebb félnivalójuk van. Amondó vagyok! |
Macko | 4260 | 2008. január 9. 20:12 | Válasz erre: 4259 |
Érdekes, nekem egy bõ éve van egy elég jó barátom, aki szintén nagyon sok éve rendõr. Sokat beszélgettünk, és azt kell mondjam, sokkal ésszerûbben közlekedek azóta autóval és motorral is. |
Ferko | 4259 | 2008. január 9. 18:59 | Válasz erre: 4258 |
Szia JZL ! Te is a szerv-hez tartozol ? Nem rosszindulatból kérdem. Nincs semmi bajom a rendõrökkel. Jó az ha adtok nekünk hasznos tanácsokat. És ami a legjobb Ti másképp láttok sok mindent. |
JZL | 4258 | 2008. január 9. 18:48 | Válasz erre: 4257 |
Ferko! Az M0-n 100 alatt nem szólnak hozzád, fõleg, ha nem vagy túl kirívó eset a forgalomból. Akik régóta ott állnak a kamerák mögött, azoknak sem érdeke a sok baleset és torlódás. Engem igazán ott az Annahegy elõtti - Duna felõli - emelkedõn egymást 43,5-el elõzgetõ tgk-k háborítanak fel, nem azok, akik nem tartanak fel senkit. Az M0 különben is az idióták gyûjtõhelye! 138-as BKV Nagydunai hídon 48-cal, délutáni csúcsban. Papír lett belõle. Ugyanaz a busz, ugyanaz a gépész, esti garázsmenet az M5 felé 116. Abból is lett papírja. Gondolom, a BKV-nál is megdícsérték. Az a sok mórickarajz meg tényleg vicc. |
Ferko | 4257 | 2008. január 9. 18:38 |
Kalmiboy ! Én egy dolgot nem értek és talán sose fogom. Ha van egy balesetveszélyes góc egy útépítés miatt miért nem az a cél, hogy azt minnél hamarább be kell fejezni nem , inkább kiállnak méricskélni és kaszírozni. MO Annahegy 2 éve KETTÕ ÉVE !! tart a 60-as korlátozás életveszélyesen szûkre alakított sávokban. A sávok össze vissza festve némely ponton azt sem tudod, hogy most jó helyen vagy-e. Természetesen senki nem megy 60-al. Ha emlékszel az 1-es felöl 60-as táblánál halt meg egy egész család, mert a kamion neki lökte szerencsétleneket a választó falnak onnan meg alávágódtak a tartálykocsi alá. Öten haltak meg !! És mindez azért, mert szerencsétlenek próbáltak szabályosan közlekedni. Én addig se és azóta sem vagyok hajlandó betartani a 80-as korlátot amíg a kamion villog és dudál rám 95-el. Ha kisorolok jön a következõ a következõ a következõ kamion és így taposnak el. Engem nem fognak soha eltaposni és ezt csak úgy tudom elkerülni ha egy picivel gyorsabban megyek náluk. Inkább ha ez kell büntessenek meg. Ma is mértek a 60-asnál és senki nem ment 80 alatt ahonnan már bemérhetett. Szerintem a rendõrök is tisztában vannak ezzel és már évek óta csak tényleg az õrülteket szedik ki. Nem egyszer történt már, hogy így 98 körül haladva kúszott rám vagy én értem utól rendõrautót és még sose bántottak. Szóval miért nem kötelezik a kivitelezõt a határidõk tartására. Egy ilyen helyet ahol naponta több mint 20000 jármû halad el. Szerintem éjjel nappal csinálni kellene hatalmas mozgósítással. |
JZL | 4256 | 2008. január 9. 18:12 | Válasz erre: 4255 |
Ha azt nem is, de képzelj el egy 10 éves masinával 1800!!! méterrõl kezdõdõ felvételt. Igaz, jó idõ volt hozzá, meg csak egy idióta az egyenes úton.
|
Verado | 4254 | 2008. január 9. 15:57 |
megint átbas......magunkat a ló túloldalára :) erre csak mi magyarok vagyunk képesek
|
Piro | 4253 | 2008. január 9. 15:43 |
Hiába nyújtasz oda egy tízezrest, ha gyorsan mentél. A legujbb sebességmérõ készülékekbõl már nem lehet a felvételt kitörölni, így minden hiába. Itt van pl. a mienk: SCS2. Ez egy szívás. Még a radardetektor sem veszi észre.
|
JZL | 4252 | 2008. január 9. 14:45 | Válasz erre: 4251 |
Az úton ugyanolyan %-ban vannak állatok, mint bárhol máshol. Barátom sok év versenyzés után eldöntötte, nem motorozik többet utcán, vett egy RMZ-t és csak a pályákon éli ki magát. Mellesleg a szóba került GR mûsora teccik, csak nem közútra valók az ilyen kaszkadõr mutatványok. A legnagyobb baj vele, hogy sok, tudatlan kezdõ megpróbálja utánozni. A tudásuk a kamera felragasztásáig elfogadható, de utána csak a baj jön, mint Pécsen tavaly.
|
Eyesis | 4251 | 2008. január 9. 14:23 | Válasz erre: 4249 |
hát kiváncsi leszek :-) Ha már felhoztad a Ghost Ridereket, az ilyeneket pl ezekek a szabályok sem fogjak zavarni... és el fogják kapni õket? kételm :-/ mindenesetre kiváncsi leszek hány motorost kapnak majd el idén :-) Na meg a néma korrupció? megállít a rendõr, elõveszek egy 10ezrest egy szót se szólok? :-) Vagy ne ezen törjem a fejem, inkébb menjek mindig a megengedett sebességgel? :-) Mindenki átvált majd csopperre :-) |
Kalmiboy | 4250 | 2008. január 9. 14:19 |
Elõbb kimaradt egy is! Helyesen: Motorozni akkor is jó élmény lesz!
|
Kalmiboy | 4249 | 2008. január 9. 13:50 | Válasz erre: 4247 |
Igaz nem vagyok jogász, de valami sejtésem van a témáról. A táblákat nem a Rendõrség helyezi ki. A helyi közigazgatási szerv, így az önkormányzatok rendelkeznek és intézkednek a közlekedési jelzések kihelyezésérõl: így táblák, útburkolati jelek stb. A munkálatok elkezdését, engedélyezését is õk engedélyezik, mi csak a határozatot kapjuk meg, hogy hol, mikor, meddig van munkálat. Ilyen helyre csak akkor telepít a rendõrség mûszert, ha valamilyen kiemelt események (balesetek száma, sok panasz bejelentés, súlyos és kiemelt esetek) ezt indokolják. Nem azok kárára kívánják ezeket a szabályzókat bevezetni akik néha kipróbálják magukat és a gépeiket, hanem akik következetesen állandóan a szabályok megsértésén fáradoznak a maguk önös érdekeit, vagy csak pusztán a szórakozást szem elõtt tartva. Nézzük pl. Ghost Rider! Láttam pár filmet a muki(k)ról, és azt mondom borzasztó dolgokat csinál! Pusztán csak véletlennek köszönhetõ hogy nem ölt meg bárkit is, vagy csak nem tudok róla. Itt is vannak ilyen faszik! A nagy darab kopasz, kigyúrt embereket említik mindenhol példának. Itt ez a szabályozás a legjobb ebbõl a szempontból! Nem lesz az hogy a valakinek a valakije, mert mindenkire pontosan ugyanúgy kell alkalmazni! Ha tehát te is észlelsz valakit aki iztozatos dolgokat csinál, akkor kezdeményezheted rendszám alapján pl. hogy járjanak el vele szemben. Eddig simán kibújt a felelõsség alól, ezentúl nem biztos, hogy meg tudja majd tenni! Ez a cél! Hátha ha az elfajzott emberekre közvetlenül érzékelhetõ hatással hatással lesz a dolog! Ne mindenki arra gondoljon, hogy mi lesz most velem, mert arra kell gondoljak, hogy aki emiatt sopánkodik, az állandóan a tilosban legeltet! :) Motorozni akkor jó élmény lesz! Sztem! |
Kalmiboy | 4248 | 2008. január 9. 13:38 |
Nem is becsületes vagy a becstelen rendõrök miatt írtam ezeket a sorokat. Csak és kizárólag miattunk! Ezekbõl úgyis csak az tanul, vagy okul, aki akar. Itt is van biztosan olyan ember, aki bármi is lesz a szabályozás sz@rik majd az egészre. Ha megszívatják - megszívatja saját magát, ha hülyeségeket csinál majd - meg jön majd ide és panaszkodik, meg elhajt majd a fenébe. :) Egyébként! Csak és kizárólag ettõl várható bárminemû javulás. A magyar tipikusan az a nemzet, ahol félreértelmezik a demokráciát. A demokrácia nem azt jelenti, hogy mindenki azt csinál amit és ahogy akar. Pedig sokan ezt hiszik. Sajnos az maradt, hogy ki kell drasztikusan kényszeríteni mindenkibõl a jogkövetõ magatartást. Aki nem teszi ezek után se azt amit kell, az megnézheti magát. Azt hiszem, hogy ezt már korábban be kellett volna hozni, mert a jól mûködõ európai társadalmak ezeket a szabályokat már régen alkalmazzák és rendkívül szigorúan be is tartatják. Lásd Anglia, Franciaország, Ausztria, Olaszország, de majd ti még biztosan tudnátok a tapasztalataikon keresztül más példákat felhozni. Ne gyertek majd azzal kérlek, "De hát ez csak Magyarország"! Igen ez az, és nem"csak", hanem ez itt Magyaroország! Én büszke vagyok erre! Igenis mutassuk meg mindenkinek, hogy valóban a legtökösebb népség vagyunk! Ha megnézitek az elmúlt 1000 évet, vagy még többet tõlünk igenis mindíg tartottak, mert jobbak voltunk bárkinél! Most kell megmutatni, hogy a mai nem könnyû idõkben is tudunk viselkedni! Ha máshogy nem is megy, mert más sikereket nem nagyon tudunk kivívni, ezért legalább itt villogjunk! Ha kell akkor mi motorosok kezdjük, de ne csak mi hanem minden magyar! Itt az alkalom! |
danyila | 4247 | 2008. január 9. 13:26 | Válasz erre: 4238 |
A TV-ben egy nagyfejû illetékes azt mondta, hogy ideiglenes, építkezéskenél kirakott - kintfelejtett tábláknál nem fognak a rendõrök mérni. - na majd meglátjuk.
|
Kalmiboy | 4246 | 2008. január 9. 13:18 | Válasz erre: 4244 |
Ha kamionsofõr vagy és mellette hobbimotoros, akkor nem veszik egy a kamionjogsit, csak az "A" tiltják el. Ha viszont megfognak hogy úgy nyomod, na akkor akkár be is csukhatnak, mert az már elzárásos szabálysértés. 1999. évi LXIX. tv. Jármûvezetés az eltiltás tartama alatt 156/A. § (1) Az a bíróság vagy szabálysértési hatóság által a jármûvezetéstõl eltiltott személy, aki a jármûvezetéstõl eltiltás hatálya alatt annak érvényesülési körébe tartozó jármûvet vezet, elzárással vagy százötvenezer forintig terjedõ pénzbírsággal sújtható. (2) Az (1) bekezdésben meghatározott szabálysértés miatt az eljárás a bíróság hatáskörébe tartozik. |
Eyesis | 4245 | 2008. január 9. 13:06 | Válasz erre: 4244 |
és legyenek ezek a szabályok akkor, ha már nem az lesz a megoldás egy út hibára, hogy kibsznak elé egy 30as táblát, hanem megjavítják!
|
Eyesis | 4244 | 2008. január 9. 13:04 | Válasz erre: 4241 |
na igen, szerintem is gáz... de félre ne értsetek, nem a jó és nem korrupt rendõrõkkel van bajom, hanem azzal, hogy manapság Magyarországon semmi az ég világon nem történik józan paraszti ésszel átgondoltan... hihetetlen... na meg ha mondjuk kamiont vezetek, es ezzel tartom el 4 gyermekes családom, de hobbi motoros vagyok, nem csak, hogy a gyerekek szajabol a kajat veszik el tolem, de meg a jogsimat is konnyen elvehetik, es akkor a munkam is ugrott, na meg a megelehetes... mert ne mondja nekem senki, hogy 30as tablanal nem ment meg 60al... foleg a mar emlitett kinn felejtett tablaknal... na meg az is telleg korrekt buntetes az apa ellen, akinek a friss jogsis 17eves fia mokabol elkoti a kocsit es mondjuk elkovet egy gyorshajtást... |
Eyesis | 4243 | 2008. január 9. 11:59 | Válasz erre: 4240 |
na neeeem fogom magam dutyiba küldeni gyorhajtásért :-) kénytelen leszek betartani a sebesség határokat+5% :-) mert annyit lehet, ugye? :-) 4.9% :-) palyan 136 :-) |
krisztian.fz6 | 4242 | 2008. január 9. 11:57 |
autópályán 143-nál is 30ezer ft a bírság....tényleg ez már felháborító http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0700410.KOR megálltam egy pillanatra megállni tilosban..30 ezer ft?????? nevetséges
|
krisztian.fz6 | 4241 | 2008. január 9. 11:54 |
http://totalcar.hu/magazin/velemeny/300000/ hogy rohadna meg ez az egész tetves ország, már a fasz kivan!!!!!!!
|
Kalmiboy | 4240 | 2008. január 9. 11:37 |
Vesztegetés, ha te követed el így néz ki tényállásügyileg! Jól nézd meg, mert pusztán a beígérése is megvalósítja a bûncselekmény törvényi tényállását. 253. § (1) Aki hivatalos személy mûködésével kapcsolatban, neki vagy reá tekintettel másnak jogtalan elõnyt ad vagy ígér, bûntettet követ el, és három évig terjedõ szabadságvesztéssel büntetendõ. (2) Bûntett miatt egy évtõl öt évig terjedõ szabadságvesztéssel büntetendõ a vesztegetõ, ha az elõnyt azért adja vagy ígéri, hogy a hivatalos személy a hivatali kötelességét megszegje, a hatáskörét túllépje vagy a hivatali helyzetével egyébként visszaéljen. (3) Az (1) bekezdés szerint büntetendõ a gazdálkodó szervezet vezetõje, illetõleg ellenõrzésre vagy felügyeletre feljogosított tagja vagy dolgozója, ha az (1)-(2) bekezdésben írt bûncselekményt a gazdálkodó szervezet tagja vagy dolgozója a gazdálkodó szervezet érdekében követi el, és a felügyeleti vagy az ellenõrzési kötelezettségének teljesítése a bûncselekmény elkövetését megakadályozhatta volna. (4) Vétség miatt két évig terjedõ szabadságvesztéssel, pénzbüntetéssel vagy közérdekû munkával büntetendõ a gazdálkodó szervezet vezetõje, ellenõrzésre vagy felügyeletre feljogosított tagja vagy dolgozója, ha a (3) bekezdésben meghatározott bûncselekményt gondatlanságból követi el. |
Kalmiboy | 4239 | 2008. január 9. 11:32 | Válasz erre: 4237 |
-A szabálysértés 2 év után évül el. -Buszsáv: általában nem intézkednek a motorosokkal. A cél, hogy a felszíni tömegközlekedést segítsék. A kamerák szembõl vesznek sztem általában, így a motoros kedvezõbb helyzetben van mint gk vezetõk. A motoros gyorsan elhagyja a sáávot, ha látja hogy jön a busz, így nem okoz fennakadást. Azért ha megnézitek a nagy átlagot, a motorosokkal szemben nem nagyon látok rendõri intézkedést. -A mérés manapság már nagyon komoly. Az új fáma lézer valóban kilóméteres távolságról csinál olyan minõségû felvételt, hogy azon tisztán felismerhetõ a muki. Általában azonnal meg is állítják a delikvenst - így a motorosokra nézve ez nem túl hízelgõ, hogy szembõl nem látja a rendszámot, mert így nincs is rá szükség - és az intézkedést meg is teszik ott veled szemben. A bírságok drasztikusak. A helyszínen 3000-20000-ig kaphatsz csekket, Csak adók módjára lesz behajtható, de ha nem veszed át a csekket, akkor feljelentenek és ott 30000-tõl indul minden! Eyesis 4176-os megjegyzésében meg láthatod, hogy pontosan mi járhat a nagyobb mértékû sebességtúllépés esetén. Érdemes lesz tehát mindent betartani, ne arról kelljen szóljon itt egy "tocsik" :), hogy a szemét kellégáim már megen megbüntettek. Jó elõre tud róla mindenki, ezért kérlek titeket, hogy lehetõség szerint tartsátok tiszteletben az elõírásokat. -A rendõrt ne akard megvesztegetni, mert az igen komoly bûncselekmény! A fáma lézer készülék hangot is rögzít, így ha mellette elõadod magad, már bizonyítva is van a bûncselekményre való felhívás. -Vesztegetés Btk. 250. § (1) Az a hivatalos személy, aki a mûködésével kapcsolatban jogtalan elõnyt kér, avagy a jogtalan elõnyt vagy ennek ígéretét elfogadja, illetõleg a jogtalan elõny kérõjével vagy elfogadójával egyetért, bûntettet követ el, és egy évtõl öt évig terjedõ szabadságvesztéssel büntetendõ. (2) A büntetés két évtõl nyolc évig terjedõ szabadságvesztés, ha a bûncselekményt a) vezetõ beosztású vagy fontosabb ügyekben intézkedésre hivatott hivatalos személy, b) más hivatalos személy fontosabb ügyben követi el. (3) Az (1) és a (2) bekezdésben foglalt megkülönböztetés szerint két évtõl nyolc évig, illetõleg öt évtõl tíz évig terjedõ szabadságvesztéssel büntetendõ az elkövetõ, ha a jogtalan elõnyért hivatali kötelességét megszegi, hatáskörét túllépi, vagy hivatali helyzetével egyébként visszaél, illetõleg ha a cselekményt bûnszövetségben vagy üzletszerûen követi el. Ha a hatósági jelzést felismerhetetlenné teszed, akkor jelenlegi szabályozás szerint nincs külön nevesítve, de a közlekedési szabályok kisebb fokú megsértése szabálysértést követed el, amiért feljelenthetnek, és megbírságolhatnak a a helyszínen is. Van ennek súlyosabb változata is. Ez súlyosan büntetendõ bûncselekmény. -Egyedi azonosító jel meghamisítása 277/A. § (1) Aki a) egyedi azonosító jelet eltávolít, vagy egyéb módon meghamisít, b) olyan dolgot szerez meg, vagy használ fel, amelynek egyedi azonosító jele hamis, hamisított, illetõleg amelynek egyedi azonosító jelét eltávolították, bûntettet követ el, és három évig terjedõ szabadságvesztéssel büntetendõ. (2) A büntetés öt évig terjedõ szabadságvesztés, ha az (1) bekezdésben meghatározott bûncselekményt a) üzletszerûen, b) bûnszövetségben követik el. A jogszabályok a minisztériumok honlapjain megtekinthetõek. Bárki keresgélhet közöttük, de ha lesz majd konkrét infóm akkor majd közzé teszem mindíg. |
Eyesis | 4238 | 2008. január 9. 08:42 | Válasz erre: 4237 |
5 év?! na ez szép... csak nekem felháborító amúgy ez a rendszer? :-) miért kezelnek ugyanúgy, mint aki városon belül 200 felett rambózik? eleve irreális szerintem sok helyen a sebesség korlátozás... na meg akkor miért nem büntetik a rendõröket, ha egy útépítés befejezése után nem veszik le a 40es meg 30as táblát és ráadásul még mérnek is? na persze, ha ettõl a szigortól majd kevesebb lesz a baleset, és netán elérjük az úniós elvárásokat e téren, akkor rendben, legyen így, de szerintem nem ettõl fog csökkenni a balesetek száma... adott esetben, ha meglat egy autós egy rendõrt, és satuzik mondjuk 90rõl 50-re, mögötte mész mondjuk 55el, mert épp most elõzõtt meg a kocsi, akkor pl Te szívod meg... na de ez csak a kora reggeli puffogásom :-) köszi a válaszokat :-) |
Ferko | 4237 | 2008. január 8. 20:19 | Válasz erre: 4181 |
Eyesis ! Látom nem válaszolnak neked az illetékesek, vagy szolgálatban vannak. Mondom én mi a tapasztalatom. 1.Buszsáv : Motoros szezonban nap mint nap közlekedem a buszsávban motorral és nem bántanak és fényképet sem kaptam sohasem. 2.Úgy tudom 5 év az elévülés ( ez nem biztos ) 3.Nagyon nehéz már megúszni a mérést. Iszonytosan messzirõl már bemérnek bõven 1000m-rõl !! Itt olvashadsz pontosan a készülékekrõl. http://www.sebessegmeres.info/ 4.Nem ajánlom. A hatósági jelzés szándékos eltakarása, meghamisítása, nagyon súlyos szabálysértés !! A kemény büntetésen felül még a motorodat a forgalomból is kivonhatják. ( Én megúsztam egy ilyet nem kevés pénzbõl úgyhogy én megfogadtam soha többet. ) 5.Én mindíg elõre megyek ahogy írtad ÉSSZEL. Rendszerint még a rendõrautó is félrehúzódik, hogy elengedjen. Még sose büntettek. Rám ne hívatkozz ha nálad bármi nem jön be a fennt leírtakból. ))) |
Raido | 4236 | 2008. január 8. 17:16 |
ööö Mackó féle gyakorlónapos pitty-putty engem is érdekelne... de lehet csak simsonnal mernék felmenni :D
|
Eyesis | 4235 | 2008. január 8. 16:37 | Válasz erre: 4234 |
:-) hat annyira nem meno haverjaim vannak, hogy a belvarosban kelljen kavarnom :-D na de meg megbeszelem baratnommel is :-) na meg elotte meg le kell tesztelni magunkat mondjuk egy Erdelyi motorozason, hogy mennyit birunk :-) |
krisztian.fz6 | 4234 | 2008. január 8. 16:26 | Válasz erre: 4233 |
én a helyedben elmennék, lehet, soha vissza nem térõ alkalom, fõleg ha minden nap valamelyik havernál tudsz aludni, vendégül látnak, meghívtak, én mennék, bár a hideg is kiráz a gondolattól, hogy nagyvárosokban kavarjak motorral
|
Eyesis | 4233 | 2008. január 8. 16:23 | Válasz erre: 4232 |
jo persze, en is szivesebben mennek kisebb utakon, mint a palya... de olyan keves az ido... na jo lebeszeltetek :-) eszembe jutott hogy autopalyan a Budapest Tatabanya is mennyire unalmas... es mennyire elveztem a Horvat szerpentineket a hegyekben.... na majd valami mas turat talalok ki inkabb :-D |
krisztian.fz6 | 4232 | 2008. január 8. 16:19 | Válasz erre: 4230 |
Városlátogatások és autópálya túra. Na ez nem az én világom, sokkal szebb a természet.
|
Eyesis | 4231 | 2008. január 8. 16:19 | Válasz erre: 4230 |
Amsterdam, London, Enniscorthy, olyan varosok, ahol mar voltam a kornyeken is igaz nem motorral hanem kocsival/vonattal/repcsivel .... PArizs kornyeke tenyleg erdekel... na meg a London kornyeke is, hisze na koveket meg nem lattam... nem tudom, en nem erzem kevesnek a 2-3 napot egy egy varosban... de az teny, hogy utassal 1000km.... lehet sok lenne nekem.... ha elmarad a tura csak emiatt lenne :-) szeirntem :-) |
Macko | 4230 | 2008. január 8. 16:06 | Válasz erre: 4227 |
Ja, ha ennyi haverod van! :o) Egyébként Amsterdamra lehet hogy elég a 2 nap, de ha addig elmész, vétek kihagyni a holldand vidéket, ami egy CSODA (arra kivételesen voltam). Arra minimum egy napot még számolhatsz. Ha elmész Párizsig, csak ennyit vagy ott? Engem lebeszéltek róla azzal, hogy ha már addig elmegy az ember, a minimum 4-5 nap, mert olyan szép város. Londonról nem tudok nyilatkozni. De véleményem szerint egy-egy ilyen nagymúltú város 2 nap nagyon szûken számolva. És ha elmotorok Párizsig, érdekel a környéke is, no meg Versailles, no meg a Francia Alpok... Szóval nekem ez így nem lenne vonzó, mert többet akarnék látni. De ugye az emberekben pont az a jó, hogy nem vagyunk ugyanolyanok! :o) Úgyhogy én le nem beszélek senkit semmirõl. Hogy végig tudod-e csinálni, az csak s.gg és agy kérdése (mert a motoron még autópályán is nagyon kell koncentrálni, és az 1000 kilométeren át szerintem durva). |
Eyesis | 4229 | 2008. január 8. 16:03 | Válasz erre: 4228 |
Bp-Horvatorszag.. 850km... utas nelkul... Bp-Tatabanya-Bp-Eger-Bp volt utassal kb400km :-/ na jo lehet igazad van.... leeht majd jovore lesz ez a tura megejtve :-) de nem tudom hol vagjam meg az utvonalat :-) |
JZL | 4228 | 2008. január 8. 15:58 | Válasz erre: 4227 |
Ki akar lebeszélni? Mennyit mentél eddíg egy nap alatt, felcuccolva, utassal? Na meg hol?
|
Eyesis | 4227 | 2008. január 8. 15:55 | Válasz erre: 4226 |
Budapest - Glattbrugg - 998km 1 nap utazas, 1 nap varos nezes (kinn dolgozik egy haverom) Glattbrugg - Amsterdam - 824km 1 nap utazas 2 nap varos nezes (kinn dolgozik egy haverom) Amsterdam - London - 504km (fel nap utazas 2 nap varos nezes (kinn dolgozik egy haverom :-) ) London - Enniscorthy - 435km ( fel nap utazas 2 nap ocsemnel, aki kinn dolgozik :-) ) Enniscorthy - Paris - 869km ( ez meg mar a haza ut.. epp csak egy egy tornyot megneznek :-) 1 nap utazas 1 nap torony nezes) Paris - Genova - 914km ( 1 nap utazas 1 nap furdes ) Genova - Budapest - 1063km (1 nap utazas) igy is csak 13 nap :-) es majus 1-18ig 18 nap van :-) szoval le akartok beszelni? :-) |
Eyesis | 4226 | 2008. január 8. 15:49 | Válasz erre: 4225 |
:-) szoval nem eleg egy egy varosra 1-2 nap? :-) na fene :-) |
JZL | 4225 | 2008. január 8. 15:38 | Válasz erre: 4222 |
Csak azért kérdem, mert ha visz valaki utast, akkor az kamerázhat, és itthon megnézhetitek, merre jártatok!
|