Macko | 10447 | 2009. január 11. 15:50 | Válasz erre: 10443 |
Nem, a vészfékezés az, amikor tetszõleges sebességrõl, a gyakorlatban 40 és 60 km/h-ról egyszerûen a lehetõ legrövidebb távon belül meg kell állni. A másik gyakorlat az akadálykerülés: rövid vészfék, majd kikerüljük az akadályt, visszatérünk a sávunkba, végül megállunk. No meg a legszebb a célfékezés: a motoros tetszõleges sebességgel jön, ott kezd fékezni, ahol akar, csak egy feladat van: valóban vészfékezve pontosan a kijelölt vonalban álljon meg. Na az egy fogós feladat! Pedig azt, hogy adott sebességrõl valójában hol is van a fékutunk vége, csak így tudjuk kitapasztalni. |
Dokypapa | 10446 | 2009. január 11. 15:42 | Válasz erre: 10445 |
Nem vagyok sértõdõs,ahoz még túl fiatal vagyok ,szép napot mindenkinek.üdv.
|
Ferko | 10445 | 2009. január 11. 13:32 | Válasz erre: 10442 |
Doky ! Ne, sértõdj már meg. Benevezel egy ilyen vezetés technikai tréningre idén ? Nehogy azt írd nekem, hogy nincs ilyenre szükséged, mert tökön szúrom magam. Mindenkinek hasznos hidd el és sokat lehet tanulni. |
Ferko | 10444 | 2009. január 11. 13:29 | Válasz erre: 10443 |
Két ilyen jellegû gyakorlat van. Az egyik amit Te is leírsz. A másik pedig egy bizonyos sebességre felgyorsítani majd egy kijelõlt helytõl vészfékezéssel megálni. Háááááááát voltak külömbségek. ( méterben ):-(( Sokan nem találják el a csúszás határát az elsõ keréknek így kissebb erõvel fékeznek, mert sokan még nem próbálták ezáltal megnõ a fékút. Erre jók ezek a gyakorlatok. |
kilajsanyi | 10443 | 2009. január 11. 12:23 | Válasz erre: 10437 |
"a tréningeken szerzett tapasztalat alapján 95%-unknak fogalma sincs egy helyes vészfékezésrõl." Ti is a fék - kikerül - fék kombinációt nevezitek vészfékezésnek? |
Dokypapa | 10442 | 2009. január 11. 11:48 |
Úgy döntöttem ,olaj,gumi ,lánc,fékezés ,vezetési stilus,sõt motor ügyébe a megnyilatkozásaimat korlátozom,elfogadom mindenki érveit és jó tanácsait,. |
fazeratti | 10441 | 2009. január 11. 11:12 | Válasz erre: 10439 |
TeeJay | 10440 | 2009. január 11. 11:02 |
Nos, aki nem hisz MAckónak meg Ferkónak, annak ajánlom a Motorozás Mesterfokon címû motoros "technikai bibliát", úgy emlékszem 3. fejezet a fékezésrõl szól... |
Macko | 10439 | 2009. január 11. 09:52 | Válasz erre: 10438 |
Itt egyébként soha nem arról van szó, hogy nekem igazam van-e. Amiket leírok, én is úgy tanultam okos emberektõl meg szakirodalomból. Tehát ezek nem az én okosságom vagy butaságom bizonyítékai, hanem szimplán tények. Legfeljebb megpróbálom õket leírni, mert ha csak egy ember elgondolkozik tõle, eljön tréningre és utána biztonságosabban motorozik, már megérte. |
fazeratti | 10438 | 2009. január 11. 09:26 |
A megcsúszó elsõ kerékrõl van egy pillanatnyi tapasztalatom: "http://www.szelesut.hu/index.php?mact=News,cntnt01,detail,0&cntnt01articleid=110&cntnt01dateformat=%25Y.%25m.%25d.%20%25X&cntnt01returnid=66" Olvassátok el,asszem Mackonak igaza lehet... |
Macko | 10437 | 2009. január 11. 09:10 | Válasz erre: 10433 |
"a megcsúszó elsõ csak nagyon szûk határok között. " Errõl Babu kollégám jut eszembe. Õ streetfigter magyar bajnok, az a hobbija, hogy kinevesse a fizikát. Ezt az elsõ kerék megcsúszást úgy szemléltette, hogy jött felém 80 körül, lesatuzta az elejét, és álló elsõ kerékkel jött egészen a megállás pillanatáig. Mindezt úgy, hogy közben forgatta a kormányt. Kopptól koppig. Majd megállt mellettem, és ártatlan arccal közölte: - Nem kell azért elesni, mert blokkol az elsõ kerék! Pár héttel késõbb ugyanezt eljátszotta úgy is, hogy stoppizott. Jön felém, motor elsõ kerékre, majd 10 métert csúszott álló elsõvel. És megállt fél méteren belül. Hozzám képest. Miközben kissé feszülten néztem rá. :o))) De komolyra fordítva. A hátsó kerék blokkolása egyáltalán nem vezet eleséshez. Amennyiben nem sík a talaj, elindul valamelyik irányba oldalra, ez korrigálgató. Az elsõ blokkolása esetén más a helyzet. A motorosok jelentõs többsége (99.9%) beletámaszkodik a kormányba fékezés közben. Elvben ugye a combunkkal és a derekunkkal kellene tartani magunkat, csak ez nehéz. Így tehát beletámaszkodunk a kormányba, és amikor megáll az elsõ kerék, mi magunk (mivel soha nem 50-50%-ban osztjuk el a tömegünket a két kormányvégen) nyomjuk ki az elsõ kereket valamelyik irányba. Ezért esünk el. Ha tehermentesíteni tudnánk a kormányt, meg tudnánk csinálni, amit fentebb Baburól írtam. A stoppis verziót a mai napig nem értem... :-D Azt hiszem, korábban már írtam: a tréningeken szerzett tapasztalat alapján 95%-unknak fogalma sincs egy helyes vészfékezésrõl. A tréning végére ez az arány javulni szokott. És ebben a 95%-ban rengeteg sok 30 éves rutinnal rendelkezõ, nagyon tapasztalt motoros van. A jelen lévõk kivételek! :-) |
Oliver600 | 10436 | 2009. január 11. 08:32 |
Egy kis index tuning: "http://members.shaw.ca/fazed/rearledsignals.htm" |
fazeratti | 10435 | 2009. január 11. 08:17 |
Szevasztok! Üdv mindenkinek,már rég jártam itt,de néha beleolvasok és most nem bírom ki szó nélkül! Én csak tíz évet motoroztam Simsonon meg Pannónián,elsõ fék nélkül!,mert ha volt is nem sok vizet zavart.Mégis balesetmentesem vezettem le sok ezer kilométert. Volt alkalmam megtanulni a hátsó fék használatát.Aztán vettem egy FZS 1000-t és az elsõ útelágazásnál mindjárt túlszaladtam,mert nem sikerûlt befordulnom...aztán elmentem egy ingyenes vezetéstechnikai oktatásra... |
Oliver600 | 10434 | 2009. január 11. 07:35 | Válasz erre: 10432 |
Amúgy visszább írta Dokypapa, hogy Õ sem hátsófék nélkül közlekedik! Szvsz.: Nekem úgy tanították, és én így is szoktam meg, hogy a motort az elsõ és hátsó fék együttes, megfelelõ kombinációjával kell megfékezni. Azt meg úgyis az adott szituáció dönti el, mikor melyiket kell jobban preferálni! |
Ferko | 10433 | 2009. január 11. 07:06 | Válasz erre: 10432 |
Szia Doky ! Te is én is 30 éve vezetek és 29 éve motorozom ezek szerint akkor ugyanúgy vizsgáztunk. Ez nem azt jelenti, hogy a technika a menetdinamika fejlõdésével nem kell fejlõdnünk pl. én egy Simson Staron vizsgáztam, de ez nem azt jelenti, ogy amit ott azon megtanultam akkor ennyi elég. A fejlõdés miatt nekünk is fejlõdnünk kell ill. muszály. A régi beidegzõdéseket hidd el folyamatos odafigyeléssel át lehet alakítani és már egy idõ után reflex szerûvé válik. Nekem mikor valaki ilyet ír "Nekem mindegy ti hogyan fékeztek én 25 év tapasztalatommal az általam megszokot stiluksban vezetek tovább" megjelennek a fejembe képek a amikor sok sok baleset sérülés elkerülhetõ lett volna. Nagyot tévedsz ha csak kizárólag azt hiszed ezek versenypályára érvénysek. Sokszor vannak olyan helyzetek amikor nagy szükség van ezek tudására még ha teljesen szabályosan közlekedsz akkor is. Nagyon szépen kérlek tavasszal a kedvemért csinálj egy tesztet egy elhagyatott úton és próbáld ki a hátsó féket is használva a külömbséget. Hidd el nagyon sok. Attól pedig ne félj ha kicsit megcsúszik a hátsó, mert hatsó mindíg irányítható míg a megcsúszó elsõ csak nagyon szûk határok között. És végezetül csak annyit nekem 28 év motorozás után lett ABS-es és ASC-s motorom és nem minden szituációban szeretem, tehát már voltak szituk amikor jobb lett volna ha nem veszi el a hátsó fékemet. Ja és teljesen felesleges berágnod nem errõl szól ez a beszélgetés. Mindenkinek írom. Egyszerûen azt szeretném, hogy még biztonságosabban motorozzatok. Ha pedig rászánjátok magatokat egy vezetéstechnikai tréningre ott megint higyjétek el nagyon sokat lehet tanulni, nagyon megéri azt a kiadást. Sokan azt hiszik nagyon tudnak már motorozni aztán ott kiderül, hogy hát bizony komoly hiányosságok vannak. Inkább a bólyák között tanuljátok meg mint a saját testi épségeteken. |
Dokypapa | 10432 | 2009. január 11. 01:34 | Válasz erre: 10431 |
Semmi gond kolega ,kicsit berágtam igaz de elmúlik ,nyugodt ember vagyok ,csak néha felszalad a pumpa. |
murnyul | 10431 | 2009. január 11. 01:08 | Válasz erre: 10424 |
Azt hiszem Dokypapa téged elragadtak az indulatok, viszont jó pár dologban teljesen igazad van! Mint tudjuk az igazság odaát van! Természetesen sem vitát, sem ellenkezést nem szeretnék generálni, mint tudjuk mi csak lelkes Amatõrök vagyunk nem versenyzõk!!!! |
murnyul | 10430 | 2009. január 11. 00:57 | Válasz erre: 10413 |
Ferkó nem akarlak fényezni, de egy véleményen vagyunk! Én sem rajongok a hátsó fékért, de nem véletlenül szerelték fel minden motorra azt hiszem kritikus helyzetben ÉLETET menthet (40cm)- re gondolok! Az viszont tény kérdés éééésszel kellll használni!!! |
Dokypapa | 10427 | 2009. január 10. 22:20 |
Köszönöm és kívánom neked is abs nélkül persze :-)) én kb 30 éve vezetek ,gondolom mi még az el avult módszert tanultuk . |
Macko | 10426 | 2009. január 10. 22:11 | Válasz erre: 10424 |
Akkor még nagyon sok balesetmentes kilométert kívánok neked!
|
Dokypapa | 10425 | 2009. január 10. 22:09 |
Természetesen nem azt mondom ,hogy eggyáltalán nem használom,de keveset,és nagyon finoman, a kiszámíthatatlan nyomáspont miatt.
|
banier | 10423 | 2009. január 10. 20:26 |
Tavaly a Motorkiállitáson Mókus gyakorolt a vezetéstechnikai pályán az oktatókkal, hát elösször mint egy kezdõ motoros , és mikor az xy motoros ujságban írja a tesztpilóta és a motorversenyzõ , elmentek egy vezetéstechnikai oktatásra és rádöbbentek még sokat kell tanulniuk.. de egyszó mint száz a kressz betartása mellett mindenki lehetõleg ugy motorozzon ,hogy épségben haza is érjen.
|
banier | 10422 | 2009. január 10. 20:16 |
Sziasztok ! Sok mindenrõl olvastam e fórumban az elmult napokban.. Ugye a kis Fazeremnek van napi számlálója kettõ is , az egyiket mindig a benzinkúton nullázom fogyasztás miatt , a másikat otthon induláskor , és én itt használom a digitális fordulatszám mérõt.. egy teszt pilóta vagy egy motor versenyzõ tud különbséget tenni a fékek között , de egy újságíró vagy egy átlag motoros nem vagy alig..még 86-ban 10 órát lekellett vezetnem a rutinpályán, ( Petõfihíd Budai oldal) a nagy mackós sánta öregnél nem volt kecmec, ott mindkét fék használatát megtanultuk,,és tuti hogy a fékút rövidebb mégha 40 cm is . Macko-nak igaza van...
|
Macko | 10421 | 2009. január 10. 20:00 | Válasz erre: 10416 |
Pontosan jól mondod. Nagyon röviden (nem szeretnék okoskodni, meg nagyon sokan úgyis tudjátok, akik megfordultatok Mesterkurzuson, azok mind) a fékezésrõl. Az olyan felépítésû motorokon, mint a Fazer, a fékút jelentõs részén olyan nagy mértékben elõreterhelõdik a jármû tömege, hogy a hátsó fék jelentõsége szinte elhanyagolható. Azonban a fékezés elsõ szakaszában még van a hátsó keréken tömeg, így ekkor használva a hátsó féket rövidítünk a féktávon. Ráadásul elvesszük a hátsó kerék forgásából eredõ energiát, ami további (bár kevés) nyereséget jelent. Azonban a kétkedõk csak egy dologba gondoljanak bele: ha csak 40 centit nyerek a fékút elején (amit ugye késõbb visszahozni már soha nem fogok tudni!), az milyen sokat számíthat a végén! Ha 40 centit csapódsz egy autó oldalába, az jó eséllyel simán egy totálkárt jelent, de legalábbis komoly javítási költséget. Ezen felül ott van a másik példa: ha kanyar közben derül ki, hogy eltúlzott a tempó, finom hátsó fék használattal nagyon hatékonyan le tudod szûkíteni az ívet. Amikor már nincs hova döntened a motort, ez nagyon sokat számíthat. Ferkónak pedig nagy igazsága van abban, hogy ha nem gyakoroljuk be a helyes fékhasználatot "laborkörülmények" között, éles helyzetben sem fogjuk jól kezelni. Az pedig sajnos sokba kerülhet. Még akkor is, ha amúgy defenzíven, nem állat módon motorozunk. |
kilajsanyi | 10420 | 2009. január 10. 19:55 | Válasz erre: 10417 |
Próbáld meg csak hátsó fékkel gyakorolni a megállást tavassza. De ne közúton, hanem zárt helyen. De ez már Macko asztala. |
kilajsanyi | 10419 | 2009. január 10. 19:53 | Válasz erre: 10415 |
hátsó fék amíg lehet, aztán ellenkormányzás, hogy lassuljon a lapra döntött motor. néha talán vezetéstechnikai hibából belevonom az elsõ féket is. |
freemailpeter | 10417 | 2009. január 10. 19:46 | Válasz erre: 10415 |
én akkor gyorsan mondok egy miatyánkot magamban!! szokott segiteni!! de ha nem akkor megpöckölöm ott lent azt a valamit, aminek sose érzem a nyomáspontját, nah ekkor jön még egy másik ima is:D |
Ferko | 10416 | 2009. január 10. 19:33 | Válasz erre: 10414 |
Doky ! Rendben én csak próbálom átadni a biztonságosabb motorozás tudományát. Hidd el ha baj van és ez nincs benne a mindennapos reflexeidben nem fogsz a hátsófékkel rásegíteni. Magyarul egy egyébként elkerülhetõ bajt nem biztos, hogy megúszol. A motorozás sajnos errõl szól, néha villámgyorsan kell cselekedned. |
Macko | 10415 | 2009. január 10. 19:28 | Válasz erre: 10414 |
Amikor kicsit elmérsz egy kanyarbemeneti sebességet, mit teszel?
|
Dokypapa | 10414 | 2009. január 10. 19:26 | Válasz erre: 10413 |
Danke,nekem ez így megfelel ,kicsit figyelmesebben kell vezetni és leó,én nem pályázom ,csak túrázok ,minek ez a nagy rohanás.:-))))
|
Ferko | 10413 | 2009. január 10. 19:23 | Válasz erre: 10411 |
Pedig hidd el az elsõ és hátsó fék együttes használatával van igazán jó fékhatásod. Sajnos nagyon sok motoros egyáltalán nem használ hátsó féket és ez így egy óriási hiba. Próbáld ki a különbséget és meg fogsz lepõdni az eredményen. Tanuljátok meg a hátsó fék használatát ! Nem egyszerû, mert minnél nagyobb fékerõt teszel az elejére annál jobban kell csökkenteni a hátsót, de meg lehet tanulni. |
freemailpeter | 10411 | 2009. január 10. 19:03 | Válasz erre: 10410 |
nah azt ne mond már hogy ezeknél a motoroknál a hátsó fék ér a legtöbbet, mert akkor én mondom hogy mentsen meg a jo isten tõled és nehogy mögöttem gyere |
kilajsanyi | 10410 | 2009. január 10. 17:05 | Válasz erre: 10384 |
"a hátsót nem szoktam használni,de nem is tetszik. " na, az ilyenektõl mentsen meg a úristen az utakon. |
Attis001 | 10409 | 2009. január 10. 15:40 |
Az nem gond, ha egy újságíró szubjektíven lefikázza a motort. De az baromira nagy gond, ha - és ezt már több "újságírótól" hallottam - a 600-as kategóriát kezdõknek ajánlják. A 98 lovas Fazerem, nagyon komoly autókat lehagyó menetteljesítménnyel rendelkezik, gondolom a 78-ason sem lehet elaludni. Ne nyomják már állandóan egy kezdõ motoros fejébe, hogy ez legyen az elsõ motorja. Ez ugyanolyan, mintha minden kezdõ autóvezetõnek azt mondanák, kezdjen egy legalább 200 lovas autóval. Mert ha a menetteljesítmények (gyorsulás százra és végsebesség) hasonló, a reakcióidõk teljesen ugyanazok, a tapasztalatlanság miatti esetlegesen rossz reakciók pedig hasonlóak lehetnek. Zárójelben jegyzem meg, hogy sztem JÓL motorozni nehezebb megtanulni, és itt most nem a versenysportról beszélek. Uff!
|
murnyul | 10408 | 2009. január 10. 15:01 | Válasz erre: 10396 |
Minden leírt szavamra ezentúl nagyon odafigyelek. Egy kis ugratás meg simán belefér! Már futólag találkoztunk, valóban a fórumon vitriolosabb mint az életben! |
Dokypapa | 10407 | 2009. január 10. 14:09 |
Hát bigcsabi ez egy nagyon korrekt túra meghívás volt :-)) köszönet érte és igen ,ez egy jó indok amocisok összegyûlésére ,hajrá,nekemtetszik.
|
bigcsabi | 10405 | 2009. január 10. 13:41 |
Indulás: 2009-08-07 Indulási hely Innen - Onnan Érkezés: 2009-08-07 Úticél: Medgyesegyháza Megtett út: 0 Nehézségi fok: 1 Várható utazósebesség: 0 Túra típusa: Kulturális program, találkozó Szervezõ: bigcsabi Túra azonosító: 2585 Részletek: Sziasztok Motoros Barátaim! Szeretnélek benneteket meginvitálni, szülõfalumba, Medgyesegyházára a 15. Dinnyefesztiválra, 2009. aug. 7-9-ig. Elképzeléseink szerint a megnyitó részeként, motoros felvonulásra kerül sor. Azután indul a háromnapos szórakozás, benne rock és egyéb koncertek, játékos vetélkedõk, dinnye evészet amennyi belétek fér. A rendezvény ingyenes, sátorozás, fürdési lehetõséggel, õrzött területen, természetesen szintén ingyenes. Fizetõ vendéglátásra is van lehetõség 3-4 és pótágyazható szobákban, korlátozott számban, elõre foglalással. Segitsetek nekem, hogy megmutathassuk a dél keleti országrész lakóinak, milyen sokan vagyunk, akiket megfertõzött a benzingõz és az együtt motorozás élménye. A részletes programról, ahogy kialakul, folyamatosan tájékoztatlak benneteket. |
Hooliboy | 10404 | 2009. január 10. 12:03 | Válasz erre: 10394 |
Tegnap délután a Béke térnél /XVIII.ker/jött két kolléga.Az egyik XX-el,a másik talán egy enduróval:D Autóban ülve,kirázott a hideg + 23 fokban,ahogy rájuk néztem:D:D |
Dokypapa | 10403 | 2009. január 10. 11:49 |
Látom szépen haladunk,kezd megnyugodni mindeki és a tapasztalatok összegzésével sincs gond,természetesen mint mindegyikõnk egy külön egyéniség ,így a vasaink is azok ,nagy álatalánosságban ugyan ûgy viselkednek de persze vannak eltérése. Amikor elkedtem a Fazerrel motorozni még 98kiló voltam ma 114 ,már ettõl is változik a dolog ,sõt,idõ közben az embernek lassan de biztosan változik a stílusa ha hiszi ,ha nem . Nincs mindenkire érvényes etalon mérce ,az ,hogy csesztetjük ugratjuk egymás ,na az tartja fent ezt a topikot is ,ezért nem sótlan ez a részleg,bántani természetesen nem szeretnénk senkit ,megbántani fõleg. Persze vannak nehéz napok ,mikor borul az agy ,na akkor kicsit vitriolossabb a dolog ,de ez elõfordul jobb családokban is. Na szép napot,mert itt még felcsapok békebírónak ,pedig mennyire távol álna az tõllem. |
krisztian.fz6 | 10402 | 2009. január 10. 10:13 | Válasz erre: 10399 |
Pontosítok, elõl 2 mm, hátul 3,5 mm-es volt a fékbetétem 60 ezer km-nél. Hogy mennyi lehet az újnak a vastagsága nem tudom, mert ezeket kivettem az északi túra elõtt és raktam be picit vastagabbakat. De a régieket még le szeretném koptatni.
|
Cruel | 10401 | 2009. január 10. 09:04 | Válasz erre: 10400 |
Vagy lehet ,hogy a sok szétszedegetés után nem jól van összerakva. :)
|
Macko | 10400 | 2009. január 10. 09:01 | Válasz erre: 10397 |
Azért térnek el a tapasztalataitok, mert nagyon eltérõek a motorok is. A két fejidomos Fazernek, amit Tóth Zoli és én használtunk, még a rendszáma is csak 1-el tért el. Mégis nagyon sok mindenben más volt a két motor. Eltértek fékezésben, kuplungban egyaránt. Szóval ezeket a tapasztalati különbségeket szerintem csak részben az egyéni elvárások, stílusok közötti eltérések adják, a gyártási szórás is nagyon sokat tesz hozzá. Még a Fazerhez hasonló tömegtermelésû motorok esetében is.
|
Macko | 10399 | 2009. január 10. 08:57 | Válasz erre: 10395 |
Ferkó, nehogy már elhidd a betétcsere-intervallumát. Annyi és olyan intenzív fékezéssel, amit csak azon a pár kilométeren elõttem produkált, még a vas is elkopna sokkal hamarabb. :o)))
|
Macko | 10398 | 2009. január 10. 08:54 | Válasz erre: 10387 |
Senki nem mondta, hogy nagy szám vagyok, én sem! :o) Csak sok a feltételes mód a mondatodban. De jobban hangzik, mint a tavalyi "Lássuk mit tud..." túra elõtti fogadkozás. Könnyebb kikeveredni belõle. :-) Persze nem akarok én semmilyen csatározást, a lényeg hogy biztonságosan és annak határain belül gyorsan közlekedjünk a városban. De soha ne törjünk le egyetlen tükröt sem, ne karcoljuk meg senki autóját és ne is ijesszük meg a hátsó ülésen alvó gyereket. Nekem ma már ezek az elsõdleges szempontok a városi motorozásban. Valamikor nem így volt. Érdekes, most sem vagyok ezzel együtt lassabb. Mindig Boxer barátom filozófiáját idézem fel magamban: nem számít, mekkora a motorod, nem számít, milyen hangos, egy számít: mennyire vagy határozott és hogy tudod kezelni. Ez pedig teljesen márkafüggetlen. |
freemailpeter | 10397 | 2009. január 10. 08:39 | Válasz erre: 10393 |
Szia Ferko!! ebbõl látszik hogy sok mindekinek más a véleménye , hiába beszélünk egy motorrol, persze van amit sokmindeki oszt, személy szerint az elsõ fékkel semi bajom,1szer sikerült felforralnom, de a hátsóval annál több bajom van, én ott érztem azt amit te elöl, nincs határozott nyomáspont, nem adagolhato, hiába, nincs két vélemény egy motorrol se! ez kb olyan hogy valaki szidja a gyári gumit valaki nem, nagyban függ a stilustol , ki hogy vezet,,, kuplunggal sincs bajom ,hogy nehezen huzhato be,jo kis mz ken, pancsikon megszoktam ,lehet ezért, de az is lehet hogy gyenge a kezed :) csuklod, enyém mondjuk nem birja a sport motorokat, rohadtul fáj rajta, motorral, meg forulatszámmal , szerintem semmi komoly baj, fõleg ha a megfelelõ kategoriával hasonlitjuk össze!!kategorán belül ültem 1-2 motoron, hát azt kell hogy mondjam öröm volt vissza ülni a saját paripámra |
Ferko | 10396 | 2009. január 10. 06:32 | Válasz erre: 10363 |
Murnyul ! Vigyázz Krisztiánnal, mert nála csak idõ kérdése és megint odab@sz. A fórumon imádja ezt tenni bárkivel. Csak figyelj. Egyébként jó srác ha megismered személyesen. |
Ferko | 10395 | 2009. január 10. 06:26 | Válasz erre: 10383 |
Krisztián ! Szerintem itt a bibi. "80-100 ezer km a gyári fékbetétekkel??? Az csak jó lehet!! " Ezek szerint szerintem Te nem is fékezel úgy igazán, hogy érezd mi a probléma az elsõ fékkel. Éreztél már olyat az FZ/6-on egy jó szerpentinezés vége felé, hogy kezd elmenni a féket annyira túlhevítetted ? Ha nem akkor még ki se próbáltad mik a féked határai. Bizony én ezt már a Dolomitokban az RT-vel telepakolva két személlyel is kiélvezkedtem hol az a pont amikor már a fék kezdi feladni, de jó volt, isteni volt az a szakasz. Az érdekes volt, hogy az RT-n hamarabb ment el a fék és hamarabb jött vissza míg a Yamahán késõbb kezdett elmenni viszont sokkal késõbb jött vissza, lassabban hûlt le. Szóval ha majd Te is így motorzol a szerpentineken bizony neked is cserélni kell majd a betéteket jóval hamarább. Jaj már alig várom a kanyarokat, de nehéz ez az idõszak. |
Ferko | 10394 | 2009. január 10. 06:11 | Válasz erre: 10392 |
Doky ! Motorozol ? Ordítanak a farkasok odakint, eszement hideg van. Ha csak virtuálisan teszed akkor megnyugodtam. Tegnap reggel itt Rákosborzasztón -10 volt és útban a melóba láttam egy Burgmanost munkába igyekezni Brrrrrrr.......... õrült ember. |
Ferko | 10393 | 2009. január 10. 06:04 |
Srácok nyugalom ! Egy újságíró véleménye az mindíg csak egy vélemény és lehet szubjektív. Nem minden újságíró ír elfogulatlanul. Én valahol 48000 km körül adtam el az FZ/6S-em úgyhogy van tapasztalatom és sok mindennel én sem értek egyet. Szerintem az író a 78 lovas gépet tesztelte és ezért itéli kevésnek a menetdinamikáját. Nekem a 98 lovas géppel csak utassal és telepakolva a hegyeknél volt erõtlen érzésem, de egyébként szerintem nagyon jó az FZ6 motorja. Alul ugyan gyenge, de felül csodálatos. Az elsõ fék szerintem sincs a helyzet magaslatán és ezért kellett módosítani. Egyet értek nyomáspont változással ez engem is nagyon zavart. A hátsóval viszont abszolút meg voltam elégedve, gyönyörûen lehet adagolni és pontos, persze érzék kell hozzá mint mindenhez. A kuplung viszont iszonyat nehéz volt nekem és csinálhattam vele bármit egy jól sikerült szerpentinezéses nap után már annyira fájt a kezem, hogy nem bírtam rendesen behúzni a kuplungkart. A fordulatszámmérõ szerintem is egy kalap..... A motor feneke viszont nekem tetszett. Az való igaz, hogy a mûanyag burkolatok helyett rakhattak volna egy króm vagy rozsdamentes lemezt,de így is szép, sõt gyönyörû. A hátsó villáról meg annyit, hogy kit érdekel hogy néz ki jó legyen. Nekem csak nagyon megpakolva utassal volt labilis érzésem, hogy ha forszíroztam a kanyarokat, de egyébként nem. A fennt leírtakat bõvebben már itt megírtam neketek, volt is vihar belõle annak idején. Viszont ahogy telik az idõ Ti is rakjátok bele a km-eket egyre több a vélemény és így van jól. |
keresztes | 10388 | 2009. január 9. 22:19 | Válasz erre: 10387 |
2006-ban és 2007-ben is elkoptattam egy egy új FZ1S-t és mégsem szoktam túl okos tanácsokat adni ,bár lehet hogy sok fezer-esnél többet gurultam ilyen szerkezettel, bocs !
|
krisztian.fz6 | 10387 | 2009. január 9. 22:15 | Válasz erre: 10386 |
Macko, azért nem vagy Te olyan nagy szám, szerintem Karubácsi lazán megszivathatna téged Budapesten. Ahol Õ elférne a tipp-topp motorocskájával, ott Te már régen beragadtál volna a debíl BMW-vel.
|
Macko | 10386 | 2009. január 9. 22:03 | Válasz erre: 10371 |
Karu, egyszer motorozunk egyet Budapesten. Azután átgondolod. :o)))
|
freemailpeter | 10385 | 2009. január 9. 20:50 | Válasz erre: 10384 |
hátsó féket én se használom, fél évben 1szer , de csak azért hogy szép fényes legyen:) |
Dokypapa | 10384 | 2009. január 9. 18:28 |
Na akkor 1-két õszinte megjegyzés a fazerrõl, A blokk átkozottul jó,pörgõs és húz ,a váltó korrekt nem túl hangos /olaj függõ/,kuplung ,szerintem jó. Futómú ,a karaktarisztikája ,mozgása nekem tetszik ,jó. A fékek, az elsõ az pontos és jó, a hátsót nem szoktam használni,de nem is tetszik. A kidörrentõ szerintem el van találva, mind formailag mind hangilag. Külsõ forma ,tökéletes,túra plexi ,nem mindig jó az örvényektõl be tud rezonálni,a rezonanciához tartozik még hogy a blokk 120 környékény finom rezonanciát ad le. Nekem a mûszer egységgel semmi gondom ,pedig a szemem már nem a régi. Konklúzió ,Van szebb ,van gyorsabb,van erõsebb,van hangosabb,de ami így ebben benne van ezért az árért és amit nyújtani tud az kellemesen elég és azt hiszem vannak köztünk agyatlanok,de ,hogy mindegyikõnknek elment volna az esze mikor megvettük nem hiszem. Azt inkább hiszem hogy ennek a vasnak van valami kisugárzása még mindíg ,lehet hogy csernobilban tervezték :-)))) Halvérûek. |
krisztian.fz6 | 10383 | 2009. január 9. 16:17 | Válasz erre: 10382 |
És az is igaz, hogy a hátsó lengõvilla az nagyon ronda!! Annyira csúnya zártszelvény, hogy még megtakarítani sincs kedvem, hozzáérni se! Förtelem. De a hátsó féktárcsa miért van megégve?? Lehet azért gyorsult neki olyan rosszul a motor, mert közben nyomta a féket?? A fordulatszámmérõ vesszõcskéit meg addig nézetném a japán mérnökkel aki tervezte, amíg ki nem folyna a szeme! A fékkel meg nincs semmi gond, nekem a hátsó nem blokkol azonnal (remélem ezután sem fog, mert közelébe engedtem kedves barátaimat, hogy olajat cseréljenek benne), és az elsõvel sincs semmi problémám. 80-100 ezer km a gyári fékbetétekkel??? Az csak jó lehet!! |
keresztes | 10382 | 2009. január 9. 16:05 | Válasz erre: 10368 |
Szerintem nincs ezzel semmi gond, azt írta,hogy egy kiváló motor csupa nagybetûvel ami igaz is !
|
TeeJay | 10381 | 2009. január 9. 15:47 | Válasz erre: 10378 |
A kipuff amellett, hogy szép (mert az!), az egyik legpraktikusabb is (46-47-es pacskerokkal alig van motor, aminek a dörrentõjébe ne akadna a sarkam...). |
DeV | 10380 | 2009. január 9. 15:47 | Válasz erre: 10378 |
Kétségtelen, hogy egy nagyarcú pöcs írta a cikket, javarészt persze összeollózva korábbi tesztekbõl, de mindettõl függetlenül néhány negatívum is helytálló. A fékek pl. szerintem is lehetnének hatékonyabbak. De azért 6 mp nem kell 100-ig. Akkor nem ezt vettem volna...:)
|
Attis001 | 10378 | 2009. január 9. 15:38 |
Már megint felbosszantottam magam ezen a farok "újságírón"! Bravó! Ajánljuk kezdõknek és újrakezdõknek! Egy motort, ami 200-zal megy és 6 mp. alatt van százon?! Ez igen! Olyan, mintha a 17 éves friss B jogsisnak azt mondaná: bátran ülj be egy 200 lovas civicbe, vagy vegyél inkább egy wrc-t. Azzal tudod jól megtanulni a vezetést! Ökör! És a hátulja nem tetszik neki!!! Három dolog miatt vettem fazert és nem Banditát vagy CBF600-t. Az injektor, 98 ló, és a HÁTRA GYÖNYÖRÛEN FELVEZETETT PUFFANTÓ miatt. Minden haverom még zrikáláskor is elismeri, hogy jól néz ki a Fazer segge. Az ilyen vegyen nitrós Hajabusát. Hátha azt már nem fitymálja le. |
Oldi | 10377 | 2009. január 9. 01:04 |
Inkább nevetséges, mint bosszantó. Én õszintén kívánom Mindenkinek, hogy minden körülmények között (!), tökéletesen, ki tudjon motorozni akár egy GS 500-ast is... Az már valami. És hol van az még a Fazer-tõl. |
Dokypapa | 10376 | 2009. január 8. 23:31 | Válasz erre: 10375 |
Látod Karu ez van ha halvérûek kezébe kerül ,ezt a gépet ki lehet használni ,sõt,igényli is ,halvérûek ,én nem szoktam fikázni de ez most kiakasztott ,igaz azért írt jót is és lássuk be annyira nem rossz ez a kritika ,de a halvérû nállam kibaszta a nagyfesz biztit,beszaratnám a fazont szivesen.
|
karu | 10375 | 2009. január 8. 23:25 | Válasz erre: 10373 |
Miröl beszélsz én tudom mit csinál 10000felett is. Megvadul idegbeteggé válik. |
Dokypapa | 10374 | 2009. január 8. 23:01 |
na én ezt a halvérû faszt magam mögé engedném ,lehet ,hogy nem akarna többet mocira ülni,azért ha meg kellene venni bármi nemû vasat is akkor mit venne,nekem momentán a full álom az FJR az über ,na de van is ára. Izlések és pofonok és pénztárcák összehasonlítása nem fog sosem korrekt lenni,no mindegy "mi halvérûek,, szeretjük ezt a kis szörnyeteget |
TeeJay | 10373 | 2009. január 8. 22:44 | Válasz erre: 10370 |
"halvérûeknek ideális" Hm. Tudják ezek, hogy mit csinál a motor 7000 felett? |
karu | 10371 | 2009. január 8. 22:31 | Válasz erre: 10370 |
A te motoroddal tök szar lehet a városban közlekedni mert széles és lassú:)
|
Macko | 10370 | 2009. január 8. 22:21 | Válasz erre: 10368 |
Olyan, mint a tesztek nagy része a Tesztmotoron. "Halvérûeknek ideális..." :o))) Mentem idén pár ezret Fazerrel, azért valahogy nem ez a véleményem. Egyszer talán megírom még a 2009-es elsõ tesztmotor elõtt. |
Jezusom | 10368 | 2009. január 8. 21:26 |
Na majd most! Ezt jól megkaptuk! "http://www.tesztmotor.hu/olvasoi/teszt/hetkoznapi-hos-yamaha-fz6-s2-teszt.html" |
Dokypapa | 10364 | 2009. január 8. 16:18 |
Csak nem akkora lökött hogy ezért így szívasson meg,szerintem másfele kell keresgélni ,belekaptatok már pár ember szemébe ,hátha van akinek még mindíg csípi a szemét valami,.bár attól még baromság völt ,nem is kicsi.
|
krisztian.fz6 | 10363 | 2009. január 7. 23:54 | Válasz erre: 10362 |
OK, induljunk tiszta lappal! De még egy kérdést szeretnék neked feltenni!!! Te voltál a szivatós Béla??? |
murnyul | 10360 | 2009. január 7. 23:38 |
A "Zakopanei téli" túrát kacsatúrának minõsítettem mielõtt elolvastam a túrakiírást! Erre te azt írtad nincs semmi humorérzékem sincs!! Volt benne igazság! Ha elfelejteted akkor hurrá!!
|
krisztian.fz6 | 10359 | 2009. január 7. 23:33 | Válasz erre: 10358 |
Kifejtenéd bõvebben?? Nem igazán értem.
|
murnyul | 10358 | 2009. január 7. 23:21 |
Egyébként amit akkor írtál rólam az teljesen helytálló volt, megkövetlek az akkori dolgokért!! Ez nem nyalás, sajna ez az igazság!! |
murnyul | 10356 | 2009. január 7. 23:16 |
Tudod Kriszián egy jó héttel ezelõtt még egymást "martuk" most viszont már azt azt tervezzük, hogy együtt túrázunk!! Azt hiszem a motoros világban ez egy nagyszerû dolog!! |
murnyul | 10353 | 2009. január 7. 23:02 | Válasz erre: 10346 |
Itt most a lekötött idõtõl függõ az, aki regisztrált annak kutyakötelessége a lefoglaltszállást kicsengetni!! Az úri becsületszó kérdése! |
krisztian.fz6 | 10352 | 2009. január 7. 22:58 | Válasz erre: 10351 |
az "egyéb" már csak Olivér barátnõjén múlik..
|
murnyul | 10350 | 2009. január 7. 22:57 | Válasz erre: 10346 |
Azt hiszem erre egymástól függetlenül megválaszoltam!!
|
murnyul | 10348 | 2009. január 7. 22:55 |
Nálam sokkal fontosabb az adott szó, ígéret. Nekem a sátor a konzerv sem derogál, az egy túrába simán belefér, nem vagyok kényes erre!! |
Oliver600 | 10347 | 2009. január 7. 22:55 | Válasz erre: 10346 |
Engem sem izgatna, de bnõk is jönnek, nekik meg nem elég egy hálózák...
|
krisztian.fz6 | 10346 | 2009. január 7. 22:52 | Válasz erre: 10345 |
Ezek szerint én komolytalanul túrázom, mert a szállásfoglalásra nem mindig szánok idõt. :-) Lesz ami lesz elv izgalmasabb.
|
murnyul | 10345 | 2009. január 7. 22:50 | Válasz erre: 10344 |
A "világból" kimennék, viszont felelõtlenül ígérgetni az nem az én stílusom! A szállásfoglalásról nem is beszélve ami egy komoly túra szerves része!!
|