Please log in

Registration Forgot password






Suzuki Inazuma 400 750 1200
Comment
Előző oldal
kantorbalu (msg) 17088 Dec. 17, 2018, 8:53 a.m.   reply to: 17087 x
Az ilyen garázs bulikon mindig hűvöske van, ezért okosan inni kell, mert a hőháztartás ugyebár fontos! Egyszer megkérem Petit, hadd vegyem szemügyre a termosztátos rendszert. Addig persze bőszen takargatjuk a hűtőt, bár az is csalóka és kiszámíthatatlan. Jártam már úgy, hogy reggel telibe takartam és napközben emelkedett a külső hőmérséklet. A dugóban meg állandóan a hőmérőt néztem, ami kúszott felfelé rendesen. A frászt hozta rám... nem vitás, hogy a termosztátos megoldás a tökéletes!
     Reply to this


cblaci (msg) 17087 Dec. 16, 2018, 10:46 p.m.   reply to: 17085 x
Ejj, az a fránya fogalomzavar... Fenyőnek mégiscsak igaza volt :-) Mentségemül szolgáljon, hogy előtte egy garázsbulin voltam ahol egy kicsit okosra ittam magam :-) Annak viszont örülök, hogy Te legalább elolvastad és ki tudtál javítani, mert akinek írtam az leszarta, pedig az elektronikus mérő se lenne rossz, abból még választék is van.
Túlhűtött valóban az Inazuma, de ezt említetted Te is korábban, de lehet rajta segíteni amiről szintén írtam.
A besüléses motorkárral kapcsolatban én eddig még csak olyanról hallottam ahol nem volt normális a kenés, pl. elfogyott az olaj, vagy túlzásba vitték a szerelőpasztát ami levált és eltömítette az olajjáratot.
Ezek a motorok jó olajjal nagyon sokat bírnak, a Kék túrán láttam néhány vizeset elvérezni, de légolajost még nem láttam megállni a kánikula miatt.
     Reply to this


kokrno (msg) 17086 Dec. 16, 2018, 10:39 p.m.   reply to: 17085 x
Az úgymond előző változat 1982-ben futott ki. Utána jöttek 1983-ban az első lég-olajhűtéses 750 GSX-ek. Amiknek kisebb, új blokkjuk volt az elődnél. Meg egy év múlva a gixxer.
De már '83-ban 84 paci volt a blokk, az előd 79.
Úgyhogy már volt 14 év tapasztalat a lég-olajhűtéssel, mire megjelent az Ina, aminek a blokkja a Gixxerekére hajaz megjelenésre, az első lég-olajos GSX-ek deklijei más megjelenésűek.
     Reply to this


kantorbalu (msg) 17085 Dec. 16, 2018, 9:22 p.m.   reply to: 17082 x
Laci, túl hűttöttet akartál írni, nemde? Mert tényleg az. Biztosra mentek a japók. Gondolom volt ennek a blokknak egy előző változata olajhűtő nélkül, ahol el tudom képzelni, (amivel általában riogatnak) hogy a két középső henger megsül. Én ilyet csak hallottam, hogy:...ismertem valakit, akinek az ismerősének a két középső henger besült a dugóban... nem tudom, találkoztatok-e már ezzel? Ha jól emlékszem, közülünk is írt valaki a streetfighter üzemmódról, hogy simán bírta a blokk.
Nekem dugóban, melegben szokott felmenni az olajhő 120 fok fölé. De valóban 10-15 fok környékén örülök, ha az üzemi hőre feltornássza magát.
     Reply to this


kokrno (msg) 17084 Dec. 16, 2018, 3:59 p.m.   reply to: 17083 x
Elméletileg ezt adja a Suzukikhoz. Más márkákhoz láttam hosszú szondával is. Szóval ez a rövid eléri az olajat.
Korábban már kerestem, akkor volt olyan típus is, aminél külön hangsúlyozták, hogy nincsen az órában buborék.
     Reply to this


kantorbalu (msg) 17083 Dec. 16, 2018, 8:16 a.m.   reply to: 17078 x
Én az EBay-ről lőttem egy ilyet tavaly. Ez a rövid szonda kell. Annak idején feltúrtam a netet, de szinte csak ez van. Nem is emlékszem, találtam-e mást.
     Reply to this


cblaci (msg) 17082 Dec. 16, 2018, 4:19 a.m.   reply to: 17081 x
Meglepő de ha a tavasztól őszig tartó időszak átlagát néznénk, akkor az jönne ki, hogy alul hűtött a lég-olajos blokk. Érdekes módon mégis inkább azért kíváncsi az ember a hőfokra, mert attól fél, hogy nyáron szétfőzi a blokkot. Egyszer a Pádison amikor még nem volt leaszfaltozva az 50km+-os erdészeti út, Peti hőfokmérője (olyan amit linkeltél) több mint 140°c feletti értéket mutatott, nagyon meleg volt és szinte csak araszoltunk a murvás emelkedőn. Ekkor döntöttem el, hogy nekem is kell, de olyan amit látok a műszerfalon. Nem volt egyszerű feladat, nézegettem mezőgazdasági gépek oldalain, kazános oldalakon, de olyat ami nem rontja le a műszeregység összképét nem találtam, végül megvettem azt amit az Aterinél találtam, igaz ház nélküli, de gondoltam majd megoldom azt is. Ez egy egyszerű elektromos kütyü, kell neki 12V és van egy hőre változó értékű termisztora amivel be kellett jutni az olajtérbe. Nem akartam sehol hozzányúlni az olajrendszerhez ezért a csavaros olajbetöltő kupakba építettem be, vagyis ott mért ahol az általad belinkelt kütyü. Pontos volt, legalábbis nagyjából azt az értéket mutatta mint a Petié amit mivel gyári volt összehasonlítási alapnak tekintettem. 15°C-os külső hőmérséklet környékén már 60-70°C fölé nem tudott melegedni az olaj, ekkor értettem meg miért takarja félig, vagy nagyon hideg időben teljesen az olajhűtőt Peti. Aztán én is takargattam a hűtőt a Petitől kapott Temasil lappal, de amikor 4°C-os reggelen indultunk ki Erdélybe majdhogynem kevés volt a féltakaró is. Aztán végül Peti motorján Lecsó tanár úr bravúrosan megoldotta ezt a kérdést az utólag felszerelt olajtermosztáttal, aminek szükségességét az olaj hőfokmérőn látott értékek indokolták. Mutatok képet a mérőről, volt saját háttér világítása, megcsináltam neki a vízhatlan házat és 4 évig problémamentesen üzemelt, illetve szerintem azóta is működik az új tulajdonosnál. Szóval én is úgy gondolom van létjogosultsága ennek a dolognak, nem véletlenül pakolták bele a 70-es 80-as években az ősöreg japán elődökbe.
     Reply to this


kokrno (msg) 17081 Dec. 15, 2018, 11:22 p.m.   reply to: 17080 x
Már írtam, hogy autóban korábban a Suzuki a szükséges minimumot pakolta az autókba. Gyanítom, hogy a motoroknál is. Pl. az autókból is ismerős, szinte egyszer használatos puha lemezcsavarokat láttam gixxeren is.
Persze, sok minden nem szükséges a járgányokba. Manapság már a hűtőfolyadék hőfoka sem fontos a gyártók szerint. Nem is manapság, a H Astrámban sincsen. Amikben van, már azok is régen kozmetikázott értékeket mutatnak. Ami szinte egyenértékű a mérő nélkülek ellenőrzőfényben kimerülő tájékoztatásával.
Műszaki érdeklődésű emberként nem tartom haszontalannak. Meg amúgy számomra tetszetős csecsebecse is . Csak működik vajon rendesen?
     Reply to this


jimy_L (msg) 17080 Dec. 15, 2018, 10:49 p.m.   reply to: 17078 x
Szerintem, ha szükség lenne rá gyárilag tesznek rá. Vagy azé nem tettek me, tesznek rá:))
     Reply to this


jimy_L (msg) 17079 Dec. 15, 2018, 10:45 p.m.   reply to: 17051 x
No, van egy kb. 18 éves fékcső a motorodon, jó esetben 10.
Ezt azért sűrűbben illene cserélni, kb a karmantyúkat is. Sokan lecserélik a motorjukkal egy idős fékcsöveket a "fém fékcsőre", és elvannak szédülve, hogy ez egy állom milyen f@sza ez a fém fékcső. Pedig, ha belegondolsz, a gyári cső is pont olyan jó. Ha egy hidraulikacsövet fémhálóval kellene megerősíteni kívülről, háát nem állnék a csápos emelőre. Viszont csere esetén kicserélné a karmantyúkat is, fékcsövestől, folyadékostól, már kedvezőbb, sőt érezhetőbb is lenne a fékhatás javulás. Sőőt fékcső cserénél a folyadékot is kicserélik, ami szintén öreg mint az országút, meg esetleg el is melegítették párszor. Így valamicskét javul a hatás, de a karmantyúk cseréjével még jobb lenne a hatás.

Viszont aki keményen fékez, az használjon jobb fékfolyadékot, cseréljen féktárcsát, meg betéteket, és cserélje a fék gumi alkatrészeit is.
A zx9r-esen gyári csövek voltak, DOT 4-es folyadék, jó tárcsák és jó betétek. Előírt csereperiódussal.
Simán emelte a seggét fékezésnél két személlyel is.
Az inát úgy is szétkapom csendes téli estéken, már meg vannak a fékrendszer alkatrészei is. Majd tavasszal elmesélem milyen a fék. Habár eddig is qurva jó volt.
     Reply to this


kokrno (msg) 17078 Dec. 15, 2018, 8:30 p.m.   x
Ilyet vett már valaki? Tényleg ilyen rövid szonda kell a miénknél? Létezik ehhez légbuborék nélküli? Reklámozni láttam már olyat, csak nem tudom, van belőle ehhez is? Esetleg fekete számlapost láttatok már?
https://www.motorosboltroadrider.hu/Olajhofokmero-JMT-05-7091093-d8211.htm
     Reply to this


inazuma400 (msg) 17077 Dec. 14, 2018, 11:14 p.m.   reply to: 17074 x
Az jó dolog, jövőre enis szeretnék sok helyre eljutni, szóval várom a tippeket hova érdemes menni itthon. Köszi! :)
     Reply to this


cblaci (msg) 17076 Dec. 14, 2018, 11:12 a.m.   reply to: 17073 x
Nem kevés az, munka mellett, ügyeleti rendszerben nekem sajnos kivitelezhetetlen.
     Reply to this




KTib962 (msg) 17074 Dec. 14, 2018, 8:31 a.m.   reply to: 17071 x
Országon belül azt találtam ki, hogy körbemotorozzuk az ország legkeletibb, legészakibb, legnyugaibb és legdélibb településeit.
     Reply to this


KTib962 (msg) 17073 Dec. 14, 2018, 8:20 a.m.   reply to: 17072 x
Hát nem tudom mi minősül soknak vagy kevésnek. 13000 km körül mentünk, Tátra, többször Erdély, Montenegro. A tavasszal felrakott gumigarnitúra is a múlté már. Utas, csomagok, tempó, ezek biztosan mind hozzájárulnak a növelt igénybevételhez, a hátsó fékre pedig még pluszban a vezetési és kanyarodási stílus is ráterhel. Egyébként csak másfél garnitúra volt, de a jövő évet megint újjal kezdem. Bemelegítésnek majd megyünk egy Transszemenik-Transzalpina-Transzfogaras kombót, hogy a Dolomitokra rendesen össze legyen kopva :-)
     Reply to this


cblaci (msg) 17072 Dec. 14, 2018, 7:46 a.m.   reply to: 17069 x
Akkor ott van igénybevétel, nem is emlékszem hogy hallottam volna hasonló extrém mértékű kopásról, bár azt nem írtad, hogy ehhez az évi két betétgarnitúrához mennyi km társult, gondolom nem kevés.
Nekem kb. 40ezret ment el a hátsó fékbetét az Inazumán, elől kicsivel 25ezer felett koptak el a szintén organikus betétek. Hozzátartozik ehhez, hogy szinte csak hosszabb utakon használtam a motort.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 17071 Dec. 14, 2018, 2:03 a.m.   x
Egyébként kinek mi jövőre a túra terve? Vmi komolyabb hosszabb meg messzebb, országon belül kívül stb. :)
     Reply to this


inazuma400 (msg) 17070 Dec. 14, 2018, 2:02 a.m.   reply to: 17067 x
Bocsánatot kívánok! :D de ez tényleg olyan téma már h ezer meg ezer cikk foglalkozott vele, és magyarázta el az egyik azt h miért a másik azt h miért ne, ez már tényleg csak egyénfüggō szerintem...
     Reply to this


KTib962 (msg) 17069 Dec. 14, 2018, 12:05 a.m.   reply to: 17068 x
Ez a mostani gépemmel az R1150R-rel történt idén. Nekem is azt mondta a tavaszi szervíznél a szerelő, hogy felesleges az 5.1, aztán a cimborámmal lecseréltük. Én egy szezonban elhasználok két hátsó fékbetét garnitúrát, mert folyamatosan a hátsó fékkel stabilizálom a motort kanyarban, kanyar meg volt idén dögivel, meg lesz jövőre is, úgyhogy mindenkinek csak javasolni tudom.
     Reply to this


cblaci (msg) 17068 Dec. 13, 2018, 11:30 p.m.   reply to: 17066 x
Milyen motor volt ez? Mindkétszer ugyanaz?
     Reply to this


cblaci (msg) 17067 Dec. 13, 2018, 11:28 p.m.   reply to: 17065 x
Jóvanna! én kérek elnézést hogy segíteni próbálok a hülye tanácsaimmal :-)
     Reply to this


KTib962 (msg) 17066 Dec. 13, 2018, 11:22 p.m.   reply to: 17064 x
Kétszer is elfőztem a hátsó fék dot4-esét. Egyszer vezetéstechnikai tréningen, egyszer gyakorlás közben. Váltás óta nincs gond. Na ez az élmény nem hiányzik szerpentinen lejtmenetben, Természetesen mindenki maga tudja, hogy milyen strapának teszi ki a gépet, de az a 30 fok forráspont különbség ennyit számít.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 17065 Dec. 13, 2018, 11:18 p.m.   reply to: 17063 x
Ja, arról enis olvastam h 100assal jobb eltenni, de én nem vagyok a teli indítgatás híve, ugyanis úgyse jó a motornak álló helyzetben felmelegedni üzemi hőmérsékletre, ha egyáltalán felmelegszik, mert ugye hideg az olaj, elégtelen a kénes, stb persze az enyém fűtött garázsban van, de én nem szórakozok ilyenekkel. Azért is kár kb erről beszélni szerintem, mert már lerágott csont, úgyis mindenki saját belátása szerint cselekszik. :)
Tankom továbbra sincs.... :'(
     Reply to this


cblaci (msg) 17064 Dec. 13, 2018, 10:49 p.m.   reply to: 17059 x
Volt már olyan amikor a dot4-et elfőzted? Komolyan kérdezem mert én is gondolkodtam az 5.1-en, de két okból maradtam a dot4-es előírásnál. Utai körülmények között átlagos igénybevételű motornál képtelenség elfőzni a dot4-et, még vehemensebb pilóták szerint is, nyilván ha ez előfordulhatna akkor más lenne az előírás. A másik pedig az, hogy állítólag a nedvességmegkötő képesség egyenes arányosságban növekszik a forrásponttal, vagyis az 5.1-et sűrűbben kellene cserélni. Nem mintha ez nagy kiadás lenne, főleg nekünk akik megcsináljuk magunknak, de azért indokolatlanul nem szívesen szerelgetem azt amit egyébként nem kellene az előírnál sűrűbben. Nem kötekedek, tényleg érdekel a tapasztalatod.
     Reply to this


cblaci (msg) 17063 Dec. 13, 2018, 10:42 p.m.   reply to: 17052 x
Elvileg a 100-as benya jobban bírja a pangó állapotot, volt már erről itt szó Ricsi, ezt ha kiegészíted havonta egy beindítással, már kisebb eséllyel lesznek lerakódások a karbi érzékenyebb részein, de a tűszelepeknek is jobb a "nedves" állapot, na meg az a fránya olaj is megfordul benne néhányszor legalább.
     Reply to this


cblaci (msg) 17062 Dec. 13, 2018, 10:35 p.m.   reply to: 17057 x
Igazad lehet, de ezekkel a fogalomzavarokkal tökéletesen együtt tudok élni, szerencsére a gyakorlatban ritkán nyúlok mellé ;-)
     Reply to this


cblaci (msg) 17061 Dec. 13, 2018, 10:34 p.m.   reply to: 17051 x
Nekem is fémhálós volt az összes fékcső az Inazumán, egyértelműen határozottabb a nyomáspontja, de az se mindenható, pl. a 750-es Tokico féknyereg és az 1,2-es Brembo féknyereg között van egy kis különbség, utóbbi a gyári fékcsövekkel is jobb mint a Tokico a fémhálóssal. Nekem a Honda négydugattyús Nissin nyerge érezhetően egy minőségi lépcső volt, ezért egyelőre nem tervezem lecserélni a gyári fékcsöveket, ha viszont megérik a cserére akkor fémhálós lesz, már csak az ára miatt is, mert pl. egy Goodridge fékcső készlet olcsóbb mint a gyári eredeti, pedig minőségben nem rosszabb. Érdekes viszont, hogy vannak típusok ahol a gyári hagyományos fékcsövek is nagyon jók, ezért nem hozott érezhető változást a fémhálós, nemrég számolt be erről egy Kawasakis barátom de nem ő volt az egyetlen.
     Reply to this


kokrno (msg) 17060 Dec. 13, 2018, 8:09 p.m.   reply to: 17055 x
Pont ezért kérdeztem, mert így logikus.
     Reply to this


KTib962 (msg) 17059 Dec. 13, 2018, 6:50 p.m.   reply to: 17051 x
Minden eddigi motoromon lecseréltettem fémre minimum az elsőt, ha gyárilag nem volt rajta, kivéve a duo fékeset. CB500 és CBF600. Érezhetően javult a fékhatás, ami utassal terhelve jól jön, plusz a szerpentinezés miatt a dot4-et 5.1-re cseréltem.
     Reply to this


jimy_L (msg) 17058 Dec. 13, 2018, 6:30 p.m.   reply to: 17057 x
Erre találták ki a többfokozatú, (téli-nyári) olajakat.
     Reply to this


fenyooldrider (msg) 17057 Dec. 13, 2018, 4 p.m.   reply to: 17046 x
Azért vannak kisebb fogalom zavarok, főleg a "hideg indítás" körül!
Semmi köze, sem a télhez, sem a hideghez, minden egyes indítás hidegindítás, amikor a motor hőfoka jelentősen eltér az üzemmeleg állapottól és ez nem csak a hűtőfolyadékra igaz, hanem a motor minden egyes pontjára, beleértve a motorolajat is! Tehát ha nyáron 30 fokban indítasz egy motort, az minden esetben hidegindításnak minősül! Persze, minél hidegebb a külső hőmérséklet, annál jobban igaz a fenti állítás! Mondjuk amelyik kocsiban csak városban 300.000km van, azt nagyívben elkerülném, bármilyen jónak is tűnik, az a legnagyobb ellensége a motornak!
     Reply to this


inazuma400 (msg) 17056 Dec. 12, 2018, 11:22 p.m.   reply to: 17051 x
Úgy tudom, Kovács Petinek a motorjan az van, de nem biztos, én mondtam a szerelőmnek h ki kéne cserélni enyémeket fémre, ő meg megkerdezte h járok e pályára, mondom nem, akkor meg felesleges. Ez az ő véleménye, de azért jobban bele gondolva nem hülyeség, utcán nincs olyan igénybevétele a féknek h indokolt legyen, meg nem hiszem h alul méretezettek lennének a dolgok ezeken a motorokon normál utcai használat mellett, az újabbak már cifrabbak... Eltörő villanyakak, széttörő kerekek, kerékagyak, gardányok stb...
     Reply to this


jimy_L (msg) 17055 Dec. 12, 2018, 11:21 p.m.   reply to: 17051 x
Hamán fékfolydékot cserész, akkor a fékcső csere is könnyebb. Úgyis kell légteleníteni.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 17055 Dec. 12, 2018, 11:21 p.m.   reply to: 17051 x
Ug, hogy tudom, Kovács Petinek a motorjan az van, de nem biztos, én mondtam a szerelőmnek h ki kéne cserélni enyémeket fémre, ő meg megkerdezte h járok e pályára, mondom nem, akkor meg felesleges. Ez az ő véleménye, de azért jobban bele gondolva nem hülyeség, utcán nincs olyan igénybevétele a féknek h indokolt legyen, meg nem hiszem h alul méretezettek lennének a dolgok ezeken a motorokon normál utcai használat mellett, az újabbak már cifrabbak... Eltörő villanyakak, széttörő kerekek, kerékagyak, gardányok stb...
     Reply to this


jimy_L (msg) 17054 Dec. 12, 2018, 11:19 p.m.   reply to: 17052 x
És , ha leengednénk az olajat, és úgy tennénk el télire?
     Reply to this


inazuma400 (msg) 17053 Dec. 12, 2018, 11:16 p.m.   reply to: 17050 x
És milyen igaz! :D bár akkor nem tudnánk ilyen jókat röhögni, még jó h mindenki számára elérhető a zinternet, bár nem biztos h a javukra válik :D
     Reply to this


inazuma400 (msg) 17052 Dec. 12, 2018, 11:13 p.m.   reply to: 17048 x
XDDDDD
Én végig követtem, még ha nem is szóltam hozzá, úgy voltam vele, úgyis vannak itt nálam sokkal okosabbak, meg úgyis mindenki másra esküszik. Viszont érdekes votl olvasni arról h nem lesz semmi baja a blokknak ha benne marad az idei olaj, mert a másik nézőpontal már találkoztam, bár bevallom azzal sem olyan rég. Egyébként énis mindig használt olajjal teszem el.
Most úgy áll a dolog nálam h talán holnap megjön a tankom, de én már csak akkor hiszem el ha látom... Szóval a motor most kisse szét van bombazva, plussz helyenként koszos is, viszont a karbikat leengedtem, más azt mondja megkocsonyasodik benne a benya, megint más azt mondja amit Te is, g kiszarad a tömítés, szóval passz... Egyik se hülyeség szerintem, de talán Te közelebb állsz az igazsághoz, mivel az injektoros motorokat nem lehet le engedi (leglabbis én így tudom, nekem sose votl) és még sincs semmi bajuk. Bár hozzá teszem előző években ensem engedtem le a karbikat soha, de nehezen is indult minden tavasszal....
     Reply to this


kokrno (msg) 17051 Dec. 12, 2018, 9:13 p.m.   reply to: 17046 x
Majd a csereperiódusnál ki lesz akkor. Tavasszal majd megejtetem a telószárszimmeringek cseréjét. Oldaltámaszon állva megjelenik az olaj a telószáron. Akkor már abban olajcsere, meg tisztítás. Bár nekem semmi nem tűnik fel, azért a karbiszinkront is megcsináltatom majd.
Meg, mivel nem emlékszem, ha nem volt idén, fékfolyadék csere.
Amit az eladó az enyém után hozott, azon fém fékcsövek voltak. Valaki megejtette már olyanra a cserét? Érdemes? Bár én még nem hiszem, hogy észrevenném a hatást, de, ha jobb tőle, már a tudat miatt megérné.
     Reply to this


cblaci (msg) 17050 Dec. 12, 2018, 9:05 p.m.   reply to: 17049 x
A PLC tanárom mondta vala: "A hülyeség fertőzőbb monitoron keresztül, mint egy tömött váróteremben az influenza" :-)
     Reply to this


lecso (msg) 17049 Dec. 12, 2018, 8:13 p.m.   reply to: 17039 x
Ezzel nagyon beletaláltál, igazad van. Gyönyörű példája, mikor a totálkár valamelyik szakértője elkezdi terjeszteni a hülyeséget...
     Reply to this


cblaci (msg) 17048 Dec. 12, 2018, 5:07 p.m.   x
Csak hogy ne vesszen el a fórum a sorok alatt.
     Reply to this


cblaci (msg) 17046 Dec. 11, 2018, 8:45 p.m.   reply to: 17045 x
Vétek lenne lecserélni egy 2ezret futott olajat, régebben én is csak azért cseréltem le az Inazumában az előző évi második feltöltésű 4ezret futott olajat, mert télen indítgattam és száraz hidegben motoroztam is valamennyit. Egyébként az sem volt indokolt, nem romlik olyan könnyen az olaj. Láttam én városban használt kisautót aminek az olajbeöntő kupakját levéve látszott a fehér emulzió, mert legtöbbet rövid utakon használták és télen nem sokszor érte el az üzemi hőfokot, mégis gond nélkül közelít a 300ezer km-hez. Persze olajból a legjobbat kapja, de tartják a 30ezres gyárilag előírt csereciklust is, ami szerintem sok... Rokoné az autó, nullkilométeresen vették, nemrég kerestünk egy kisebb autót a feleségemnek, úgy volt eladják de sajnos meggondolták magukat pedig megvettem volna az ismert és sérülésmentes előélete miatt, függetlenül a közel 300ezres futásteljesítményétől. Amit végül vettünk abban 145 ezer volt elvileg, de engem nem az érdekelt hanem az állapota, ezért mondom mindig, állapotot kell venni nem óraállást, mert azon múlik minden milyen gazdája volt korábban. Jó példa a Kovács Peti 1.2-es Inája 140 ezer km-el, simán meg merném venni azt a motort.
     Reply to this


kokrno (msg) 17045 Dec. 11, 2018, 7:22 p.m.   reply to: 17042 x
Én még azt sem tudom, hogy a kemény 2000 km után kell-e olajat cseréltetnem. Nem az összeg miatt, mert nem az számít. Csak ennyi után kell már?
     Reply to this


kokrno (msg) 17044 Dec. 11, 2018, 7:19 p.m.   reply to: 17043 x

     Reply to this


KTib962 (msg) 17043 Dec. 10, 2018, 10:59 p.m.   x

     Reply to this


cblaci (msg) 17042 Dec. 10, 2018, 9:34 p.m.   reply to: 17039 x
Mi van? Sokkot kaptatok? A 17039-es hsz-al csak azt szerettem volna szemléltetni, hogy mennyire befolyásolható az ember. Szerintem teljesen mindegy a csere időpontja, az se csinál kárt aki a téli pihenő előtt és az se aki utána cseréli az olajat, feltéve ha betartja az erre vonatkozó előírásokat. A 9 év alatt legalább 4 alkalommal ellenőrizem (ha kellett állítottam) a szelephézagot, ez mindig szezon kezdet előtt a téli pihenő után történt, ilyenkor a jelre állítás miatt bontani kellett a jobboldali kis deknit, de én még soha nem láttam korróziót, vagy bármilyen elszíneződést az olajtérben, vagy a vezértengelyek környezetében, pedig onnan se tud teljesen lefolyni az olaj. Be is b.szna ha ezek a mai olajok megmarnák a belét a motornak 6 ezer km, vagy egy év alatt... legalábbis a Repsol, Motul és az ELF se produkált ilyen jelenséget, hozzáteszem amikor egy év alatt 10ezer km jött össze, akkor is lecseréltem a második turnus 4ezret futott olaját a szűrővel együtt. A Honda előző gazdája Motult használt, én is azt vettem bele mert jó, bár egy kicsit elbizonytalanodtam amikor sokan szidták a SportMotoron. Aztán belegondoltam, ki tudja milyen leharcolt gépek tulajai vontak le következtetéseket, mert ette a motorjuk vagy akadt a váltójuk tőle, meg volt aki a kuplung ragadását említette. Nekem az Inazuma se ette és vajpuha volt a váltója a teljes olajciklus alatt. Szóval továbbra is maradok a Motulnál, most néztem tegnap, szinte nem is változott az állaga, igaz idén nagyon kevés km jött össze nagyjából 5500. Még a Repsol-on gondolkodtam mert az Inazumába az is jó volt, de inkább nem variálok, nagyjából 2ezer Ft-al lenne olcsóbb a 4 liter, ettől függetlenül ajánlom az ELF-el együtt, az is jó olaj, bár igazából ha jó a motor teljesen mindegy csak a teljesítményszintre kell odafigyelni.
     Reply to this


cblaci (msg) 17040 Dec. 9, 2018, 9:06 p.m.   x
A téli elrakás utáni első ébresztés nálam megtörtént ma. Sajnos egy makacs izomszakadás miatt idén sokkal hamarabb elaltattam a motort mint a korábbi években.
Még nem volt eddig befecskendezős gépem, jó dolog az, úgy indult mintha tegnap tettem volna le. Igaz én egy kis benzinjavító (tartósító) szert is használok. Ja és egy lényeges dologgal bővült a téli felkészítés protokollja, mérnem kellett a fagyállót, az is tuti, jöhet akár a kemény orosz tél is! ;-)
     Reply to this


cblaci (msg) 17039 Dec. 9, 2018, 8:57 p.m.   reply to: 17034 x
Egyik ismerősöm lepődött meg azon, hogy én mindig tavasszal cserélek olajat, merhogy olvasta valahol hogy savasodik.
Valahogy így hangzott a beszélgetésünk, én voltam a kérdező:
Mitől savasodik az olaj?
-A sok hidegindítás.
Milyen járműről beszélünk?
-Motorkerékpárról.
Hányszor indítunk motorkerékpárt nulla közeli, vagy alatti hőmérsékleten?
-Nem sokszor, lehet egyszer sem.
Akkor az savasodik?
-ööö... izé... nem biztos.
Télen beindítod néha?
-Hát... be.
Az új olajjal???
-Hú tényleg...
Akkor mikor is cserélsz olajat?
-Tavasszal...
     Reply to this


kantorbalu (msg) 17038 Dec. 8, 2018, 10:34 p.m.   reply to: 17032 x
Én még dolgozom rajta, pár nap múlva kész... Csak vàrom, hogy a beton tuskó, amit az oszlophoz öntöttem megkössön, utána már csak pár óra és kész a lakosztály. Két lakásos! Árammal, világítással. Utána Fenyő kolléga javaslataival élve berakom a nagyvasat, a kis műanyagot meg tovább hergelem.
     Reply to this


jimy_L (msg) 17037 Dec. 8, 2018, 10:04 p.m.   reply to: 17036 x
A ponyva alá érdemes bubisfóliát tenni,
és nincs bepállás.
     Reply to this


fenyooldrider (msg) 17036 Dec. 8, 2018, 9:05 p.m.   reply to: 17035 x
A ponyvát felejtsd el, azalatt bepállik a vas, viszont az esővédett hely teljesen jó, lényeg, hogy jól szellőzzön!
     Reply to this


kokrno (msg) 17035 Dec. 8, 2018, 3:47 p.m.   reply to: 17034 x
Csak vannak eléggé párás időszakok is, és, ahogyan kantorbalu is írta, a ponyva alatt is párás a motor. Ezért vittem télire zárt helyre.
     Reply to this


fenyooldrider (msg) 17034 Dec. 8, 2018, 9:24 a.m.   reply to: 17032 x
Részemről fűtött garázsban tartom a verdákat, de nincs semmi baj az általad összedobott Inakenellel:-) sem, egyre figyelj, csapadék ne érje a verdát a hideg teljesen mellékes!
Ha helyesen akarod elrakni a verdát, akkor először megmosod nagyon szépen, igen a láncról is lepucolod a ganét:-) ezután azt leszárítod, lefújod lánc spray-val ezután olaj-olajszűrő csere! Megtankol csurig 100-as prémium benyával, mert ez etanol mentes és stabil! Ezután gurulsz vele egy pár kilométert amíg minden be nem mozog és le nem szárad! Ezután betolod a kis kennelbe, majd aksi kivesz és nyílások bedugóz! Ez biztos téli tárolási módszer!
Tudom, jön mindjárt a kérdés, hogy az olajat minek cserélni, nem ér rá tavasszal? Nos, a mostani olaj, főleg, ha már a vége felé van eléggé elsavasodik és ha ez tavaszig benne van szépen finoman megmarja a belét! Ez nem veszélyes jelenség, de ha megnézel egy olyan blokkot amit tavasszal szétszednek, meglátszik az olaj szintje, mert addig minden beszürkül a főtengelytől a váltóig! Részemről javaslom ezt megelőzni egy olajcserével, abból biztos nincs gond!
     Reply to this


fenyooldrider (msg) 17033 Dec. 8, 2018, 9:09 a.m.   reply to: 17024 x
Bizony, jól emlékszel, én szoptam be legjobban a tank rozsdát, de az ebay ról rendelt Angliai tankomat is csak a festék fogta össze! Amúgy ezzel kapcsolatban beszélgettem több külföldi fórumon is inás srácokkal, nem ismeretlen a jelenség sajnos! Itthon talán azért van erről kevesebb hír, mert itt a fórumon talán 20-30 750-es van, vagy annyi sem..... Gondolom, hogy azoké a probléma mentes, akiknél az előző tulajok adalékolták a benzinjüket, ezzel azzal:-) Úgyhogy nálam kettőből kettő szar volt, azért ez nem lehet véletlen! Akiknél probléma mentes most attól még nem biztos, hogy nem rohad, csak még nem lyukas, csak rozsdás, ezt persze megfogja a csap szűrője, esetleg az utólagos papír szűrő! Ahol megjelenik a rozsda, azt semiféle láma nem világítja meg, mert mint láttátok anno a fotóimat a tank alsó élénél fogyott el a lemez, ezt én is csak kábel flexibilis kamerával láttam először!
     Reply to this


kokrno (msg) 17032 Dec. 7, 2018, 10:55 a.m.   reply to: 17031 x
Ez itt a reklám ... , izé a motor helye. Ez mondjuk nem téliesített. Csak az volt a cél, hogy ne ázzon. Eredetileg az egyik kutya kifutója volt. Azért, hogy hátrajöhessen, a másik mellett, attól elválasztva. Meg fedett helyre jöhessen. De aludni nem használta, csak hátrajönni, ha ott voltunk.
Így fel lett ajánlva a motornak. Az eső miatt az oldalát, meg az ajtóját OSB-vel letakartam. Meg, mivel a víz a betonon befolyik, padlót is kapott. A hátulja a kutyaól keresztbefordítva. A másik kutya felől csak a rács van, arról a tető véd. De még több OSB-vel le lehetne teljesen zárni, szigetelni a pára ellen az éleknél. Igaz, a hideg ellen akkor sem védene. Ezért van télen fateroméknál a ház alatti garázsban.
     Reply to this


kantorbalu (msg) 17031 Dec. 6, 2018, 9:53 p.m.   reply to: 17029 x
Köszi Fiúk! Holnap lesz időm, mosok, olajozok, oktán számot növelek, meg gondolkodom, hogy tudnám becsukni a tárolót. Aztán ráülök a robeszra és nyélgázon vinnyogtatok. Kopjon a tajvani!
     Reply to this


cblaci (msg) 17030 Dec. 6, 2018, 9:27 p.m.   reply to: 17028 x
Nem feltétlen, régi hsz-okból rémlik, de ezt könnyen ellenőrizheted, mint írtam.
     Reply to this


cblaci (msg) 17029 Dec. 6, 2018, 9:25 p.m.   reply to: 17026 x
Elrakás előtt egy kicsit nagyobb dózisú viaszos samponnal mosom, a törlés-száradás után visszamaradó viaszréteg védi a levegő páratartalmától a felületeket. Szezonban meg arra jó, hogy könnyebben lejönnek a bogarak és a kosz se tud annyira ráragadni. A rászáradt sáron és koszon a pára is jobban megül, az meg jó táptalaja a rozsdának, ahogy Kokrno is írta. Ha nyitott a tároló oldala akkor úgyis lecsapódik a pára a hőingadozás miatt, ezen a ruha nem segít, de a ponyva rosszabb mert még bent is tartja a nedvességet. A karbi leengedését én kerülném, az állandó benzines közegben lévő tűszelep gumikúpja kiszárad, kikeményedik, aztán nem zár rendesen.
A láncot legalább olajozd meg.
     Reply to this


kokrno (msg) 17028 Dec. 6, 2018, 8:54 p.m.   reply to: 17024 x
Akkor az enyém veszélyeztetett a kora miatt.
     Reply to this


kokrno (msg) 17027 Dec. 6, 2018, 8:53 p.m.   reply to: 17026 x
Szerintem tisztán álljon a lánc. Eleve, ha nem tudod száraz helyen tartani, pláne . A kosz csak pluszban gyűjti a párát. Ahol már ledolgozta magáról a fém a kenőréteget, és "csupaszon" áll párás dőben, az korrózióesélyes. Ha még ki sem tud száradni mert a koszréteg megszívja, megőrzi rajta a nedvességet, az pláne rossz ómen.
Sajna a ponyva alatt is megáll a pára, mint tapasztaltad. A legjobb lenne valami vaxszal beködölni, csak macerás lemosni tavasszal. Oldószeres gőzborotvával lehetne lemosni.De a levaxolás is csak mosás, leszáradás után jó. Az meg most nehéz ebben a párás időben.
     Reply to this


kantorbalu (msg) 17026 Dec. 6, 2018, 7:20 p.m.   reply to: 17025 x
Bízom benne, hogy ez így is marad, (mármint, hogy az 1200-es nem rohad) mert kialakulóban van nálam is a tankrozsda fóbia.
Tapasztalt kollégáktól kérdezem:
tető alatt áll az Inazuma, de most nincs minden oldalról védve. Amikor jött a párás idő, benéztem a ponyva alá, nedves volt a járgány. Le is téptem azonnal. Takarjam, ne takarjam örök kérdése. Ha jól emlékszem, Fenyő kartárs javasolta a rossz pokróc/lepedő megoldást...
Itt-ott piszkos most. Gond, ha tavaszig rajta marad? Láncot tisztítsam, olajozzam, vagy azt is tavasszal? Karbi leengedés? Vagy ezek a kérdések a motoros vallás tárgykörébe tartoznak?
     Reply to this


cblaci (msg) 17025 Dec. 6, 2018, 6:42 p.m.   reply to: 17024 x
750-es Inából behozott volt a legtöbb, itthon rengeteget adtak el hitelre és úgy nem volt nagy különbség árban, ezért főleg az 1,2-est vitték, azoknál nem is emlékszem hogy hallottam volna tankrozsdásodásról.
     Reply to this


cblaci (msg) 17024 Dec. 6, 2018, 6:37 p.m.   reply to: 17023 x
Régi berögződés amit már cáfoltak többen is, ettől függetlenül én is tele tankolom, az viszont érdekes hogy eddig még csak olyan tankot láttam aminek az alja rohadt nem a felső része. Egy vékonyabb csőlámpával bele lehet világítani a tankba, nem kell hozzá beledugni csak a megfelelő szöget kell megtalálni és akkor szépen látszik az alsó él belső felülete. Az én Inazumám 99-es volt, egy deka rozsda nem volt a tankjában, de ez valószínűleg csak a szerencsén múlott. Fenyőnek már nem volt ilyen szerencséje, sőt vett másik tankot és az se lett jó. Inkább az újabb 2001-2002-es tankok voltak rohadósak emlékeim szerint, de ez lehet véletlen is, vagy a sós tengerparti klíma eredménye behozott motorok esetében.
     Reply to this


kokrno (msg) 17023 Dec. 6, 2018, 6:17 p.m.   reply to: 17022 x
Igazából nem tudom, hogy rozsdásodik-e. Csak a nyílásba néztem bele, de, hogy lentebb mi van, nem tudom.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 17022 Dec. 6, 2018, 5:36 p.m.   reply to: 17021 x
Én nemtom, vki arra esküszik h tele vki meg arra h üres, szerintem nyomd tele, amúgy ha nem rozsdásodik a tankot, akkor Neked nem a rossz széria jutott, és nem kell ettől félned, szerintem...
     Reply to this


kokrno (msg) 17021 Dec. 6, 2018, 8:54 a.m.   reply to: 17020 x
Nekem is 100 van benne. De csak szűk félig. Tele kelllene kannáznom vajon? Többször írtatok itt a tankrozsdáról. Az ellen talán a telitank valamit számíthat télen?
     Reply to this


kantorbalu (msg) 17020 Dec. 5, 2018, 11:16 p.m.   x
Én meg szivogatom le a 95-öst az Ina-ból a robogóba, hogy hadd apadjon. A helyére 100-as kerül és megy alukálni a nagyvas. Akku ki, kipuff be, ajtó becsuk, középtámasz és horkolás. Itt az ideje az új szerzeménynek, robesznak. Amúgy nagyon élvezem, jól felöltözöm, maszk, lábzsák, nagyplexi, bélelt kesztyű. Vigyorgok, köszöngetek illedelmesen a dugóban a 3 literes fogyasztás tudatával alázom a kocsisort. Jópofa ez a Kymco...!
     Reply to this


kokrno (msg) 17019 Dec. 5, 2018, 10:27 p.m.   reply to: 17017 x
Ott dolgoztak szemben, csak az ajtóból lőttem a képet, nem láttam közelebbről.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 17018 Dec. 5, 2018, 5:23 p.m.   reply to: 17015 x
Foh, ez kemény :D
     Reply to this


cblaci (msg) 17017 Dec. 5, 2018, 4:25 p.m.   reply to: 17015 x
Bennem nem ébresztett nosztalgikus érzéseket. Nem néztél a ruhája alá? Át lett alakítva vízhűtésesre, vagy elkúrták a hűtést is az idommal?
     Reply to this


kokrno (msg) 17016 Dec. 5, 2018, 12:11 p.m.   reply to: 17015 x
Mármint a moci, a képet nemrég csináltam.
     Reply to this


kokrno (msg) 17015 Dec. 5, 2018, 12:10 p.m.   x
Megint egy kis nosztalgia.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 17014 Dec. 5, 2018, 7:11 a.m.   reply to: 17013 x
Hát remélem h nem! :D vmi olyat kéne kifognom amin már javítva van, mondjuk ez még évek, de mégis idegel, nyugodtabb lennék ha tudnám h csak az idő és a pénz áll a közénk, és nem egy ilyen dolog, mert az számomra kivitelezhetetlen, ígyis túl nagy projekt, de majd kiforja magát....

A tankommal kapcsolatban nem tudok semmi érdemlegeset mondani, hívtam hétfőn, még mindig nincs kész, majd hívjam pénteken... Képeket se küldött amit mondott h h néz ki.... Csak h legyen vmi fórum téma is! :D
     Reply to this


kokrno (msg) 17013 Dec. 4, 2018, 11:04 p.m.   reply to: 17012 x
De a többség szerintem csak akkor "tud" majd ezekről, amikor már motort kellene cserélni.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 17012 Dec. 4, 2018, 8:43 p.m.   reply to: 17011 x
Hat úgy igen, meg közbe láttam konkrét szettet az 7 kiló, azt a 3 mat meg simán elkerik munkadijba, de ám nem akarom elhinni h 10 éves kocsikba ez nincs kijavitva már... Mmint h előző tulaj gariba megcsináltatta v vmi...
     Reply to this


kokrno (msg) 17011 Dec. 4, 2018, 8:40 p.m.   reply to: 17010 x
Gondolom a szerviz úgy számol, hogy ők szerzik be az anyagot. Gyűrűk is, tömítések, ilyesmik. Azután jön a munkadíj.Úgy már közelíthet a millához talán.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 17010 Dec. 4, 2018, 5:45 p.m.   reply to: 16951 x
Megnéztem a dugattyús cikket, amit küldtél kokrno, de rájöttem h ezt már olvastam előtte, és most megnéztem a dugót a kocsiba amit írtál márkát, rádasul 211lovashoz írja, 42 ezer, de most le van árazva 35re, de számoljunk 50 el, a 4 dugó 2 kiló, ez még mindig nem egy milla, akkor az hogy jött ki? Kell még mást is cserélni v csak dugót? Nem akarok lemondani a típusról... Néztem skodakat is, rohadt jók, dehat az is konszern, meg mégse audi... :D
     Reply to this


kokrno (msg) 17009 Dec. 3, 2018, 7:58 p.m.   reply to: 17002 x
Igen, megint lett motorom, nagyon hosszú idő után, de most talán motoros is lehetek még.
Amúgy, bár sok minden tetszik, a céo, meg az anyagi lehetőségek behatárolják, mit veszek végül. Mindig megvolt, hogy mennyi van rá, és, hogy azok, amik tetszenek, melyik van annyiért. Meg voltak célok is, kevest egyen. Hol, hogy aztomata. Kabrio, de lemeztetős.
A motort leírtam, hogy milyen kacskaringókkal jutottam az Ináig.A pénz, mi tetszik, a kor, és végül a felhasználási mód, lett végül a döntő, hogy a lehetségesek közül mi legyen a befutó.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 17008 Dec. 3, 2018, 5:39 p.m.   reply to: 17005 x
Hát ja, csak ugye a Petivel az volt a téma h mennyire van keletje a retro dolgoknak, de csak ha a ducati sport classicból indulok ki, már az tükrözi h mennyire igazad van! :)
     Reply to this


inazuma400 (msg) 17007 Dec. 3, 2018, 5:37 p.m.   reply to: 17004 x
:) de a hajam még mindig külön életét él, és lassan kezdek hasonlítani kiskori önmagamra, hízok felfelé szépen :D a képen egy másik kedvencem is látható, a ruhámon, a csokoládé :D
     Reply to this


inazuma400 (msg) 17006 Dec. 3, 2018, 5:35 p.m.   reply to: 17003 x
Köszönöm! Rajta leszek az ügyön! Hát az lenne a minimum! :D hát ha összejön az A5 a következő projekt a streety lesz. Kacsingattam a skoda felé is, de mivel konszern, meg tsi az is, így ott lennék vele ahol a part szakad... Pedig 15től jól néz ki az octavia meg a superb is, és nem csak kívülről...
     Reply to this


cblaci (msg) 17005 Dec. 3, 2018, 5:27 p.m.   reply to: 17001 x
Azt viszont ne feledd, ha valamiből kevés van, az csak az értékét növeli!
     Reply to this


cblaci (msg) 17004 Dec. 3, 2018, 5:25 p.m.   reply to: 17000 x
Nahát, simán felismertelek volna, bár azóta nőttél egy kicsit :-)
     Reply to this


cblaci (msg) 17003 Dec. 3, 2018, 5:24 p.m.   reply to: 16999 x
Remélem egyszer összejön az a Triple és nem okoz csalódást! Ilyen sok szorgalmas teszt olvasás után megérdemelnéd hogy adjanak egyet ingyen ;-)
     Reply to this


cblaci (msg) 17002 Dec. 3, 2018, 5:21 p.m.   reply to: 16998 x
Akkor ezzel a motorral egy egészen új fejezet indult el? Ettől szerencsésebb választás nem is lehetett volna!
     Reply to this


inazuma400 (msg) 17001 Dec. 3, 2018, 4:32 p.m.   x
Sajnos csak használt statisztika van, de ez is tükrözi h Neked volt igazad Kovács Peti, ebben a listában egy hajszálnyi retro motor sincs... Gondolom az új motorok forgalomba helyezése is hasonló lehet....

https://totalbike.hu/hirek/2018/09/19/a_hasznaltmotor-piac_idei_sztarjai/
     Reply to this


inazuma400 (msg) 17000 Dec. 3, 2018, 1:37 p.m.   reply to: 16996 x
A kép 1 éves korban készült 92ben. Bocsánat a minőségért most fotoztam le gyorsan teloval.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16999 Dec. 3, 2018, 1:29 p.m.   reply to: 16996 x
Hát nekem a genjeimben volt, (itt nem arra kell gondolni h én vagyok valentino Rossi, hanem úgy maga a motorozas szeretete) lehet h ez így hülyén hangzik, de asszem volt róla vmi tudományos tény is, h az emberek örökölhetnek ilyet is a génekkel. De mondjuk h faszság és nincs ilyen, akkor is annyira kiskoromra nyúlik vissza ez h én már nem emlékszem, csak mesélték, hogy már 2-3 évesen is le kellett fogni mert ha fater ment vhova motorral én szaladtam utána. Ott már eldőlt az egész! :) arról viszont már vannak halovány emlékeim h még az udvarban sokat vitt körbe körbe az mz tankján amit szintén nagyon élveztem. Utána apám életében is jött egy hosszabb időszak motor nélkül, aztán úgy 10 éves koromra már volt egy riga a háznál, amivel sokat korozgettem enis az udvarban amíg nem volt jogsim, éveken át órákat tudtam körbe korbe menni az udvaron, és közben a szomszéd idegeire menni :D aztán ahogy idősödtem és jobban felfogtam a dolgokat jöttek a magazinok, internet stb, és több ralatasom lett a dologra, de vhogy mégis mindig a naked bikeok felé húzott a szívem. A Honda felé meg főleg azért mert apám mindig ódákat zengett róla h mennyire jók, és megbízhatóak. Szóval nálam így alakult ki a Honda buzeria. Van egy vfres kép is a falamon, már nagyon rég óta, még régen lehetett búcsúba kapni ilyeneket, mivel a modell 94-97 közötti, ezért vhogy max 98ra tenném esetleg 2000 amikor kaphattam, de már nemtudom pontosan, arra emlékszem h ez tetszett meg egy sárga sportmotor, amire nem emlékszem, de a kor tekintetében minden bizonnyal egy ducati 748 v 916 lehetett... A fali kép is meghatározó lett számomra. Aztán később tetszett sok típus, persze csak képek alapján, amikor meg csináltam a jogsit es egyre több motort tudtam kipróbálni, akkora már körvonalazódott bennem h mi az ami fekszik nekem és mi az ami nem, hengerszám, stílus stb...
Nagyon sokáig a 2003mas 600as hornet volt a vágyálmom, de mindig ott lebegett a vfr is, meg egyéb típusok, és mivel a naked bikeok vonzottak igazán, mindig ezeket a teszteket olvastam, és így jutottunk el a street tripleig, mivel az első motorrevüt 12ben kaptam, onnantól kezdett érdekelni a téma ilyen szinten is, és tudjuk h addigra már a triumph is elfogadhatóan nézett ki, bár az elején nem tetszett se a 3 henger se a külleme, de mivel mindig ő nyerte a teszteket, ezért felkeltette az érdekelődésem, és végül megfertőzött, és már nincs vissza út, előben már láttam, sajnos még nem volt alkalmam kipróbálni, csak kiállításon felülni rá. De hiszen h ő a nekem való naked bike, ami még kecsegtető benne számomra, h ritka, plussz a hornet már most öreg, persze nem biztos h baj, de jobb egy fiatalabb masina, meg már nem csak az számít h egy motor jól nézzen ki, arra itt van az Ina, nem is igazán a teljesítmény számít, mi egyszerű halandók úgysem tudjuk kimotorozni még a 100 lovat sem, csak ezt a motorosok 90% nem tudja beismerni az egoja miatt.... A sok teszt ráebresztett arra h egy jó futómű az ami igazán kell, az autó is lehet 1000 lóerő, ha nincs ami az aszfalton tartsa semmit sem ér... Nyugodtan kijelentem és nem szégyellem h a triple utáni vagyodasom forrása az újságírói nyomás volt. Asszem kimeritő választ sikerült adnom. :)
     Reply to this


kokrno (msg) 16998 Dec. 3, 2018, 1:26 p.m.   x
Én autómániás voltam kicsi koromtól. Mindig faterom Auto-motorjait bújtam, `75-ből volt a legöregebb. Meg BNV-ről hozott prospektusokat. Így egyszerre ivódtak belém a régebbi, meg az aktuális gépek. Azóta is lennék veterános is. Meg kellene az új is. Az a lényeg, higy mi jön be formára. Az meg elég tág nekem. Érdekel egy régi gőzgéptől a régi automobilokon át minden. Alapvetően technika fan vagyok.
Így autóból, motorból rengeteg tetszik. ( Mint nőből, lehet vékony, teltebb, szőke, vörös barna fekete, látok-e benne valamit, ami megtetszik.) És nem csak ritkaságok, tucatmodellek is. Úgyhogy nálam nincsen egy szűk réteg, aminek fanja vagyok, hanem mindené, ami tetszik.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16997 Dec. 3, 2018, 1:02 p.m.   reply to: 16995 x
Értem, nincs ezzel baj, tiger nem tetszik a típusból adodoan, és h hiába a legjobb sportmotor a daytona, inkább vennék cbrt v gixert, mert az jobban teszik, és amúgy kényelmesebb is, a daytona az igazi sportmotor, egy kínpad... Enis csak néhány éve buzulodtam rá a márkára, bár a boni meg a thruxton régen is tetszett, előtte mégis inkább a Hondahoz húzott a szívem! :)
     Reply to this


cblaci (msg) 16996 Dec. 3, 2018, 11:34 a.m.   x
Sajnálom hogy este már nem volt alkalmam bekapcsolódni a beszélgetésbe, igazából most sincs sok időm de egy kérdés azért megfogalmazódott bennem. Másoknál hogyan alakul ki a fanság? Elég hozzá egy kép? Vagy látni, hallani, birtokolni kell ahhoz hogy kialakuljon?
Nálam ez úgy működött, hogy jó pár évet kihagytam, de közben folyamatosan vágytam rá, nem egy adott márkára, csak úgy általában a motorozásra, akár újra egy ETZ hátán. A CB 250 egy barátomé volt, de őt inkább az endurok érdekelték, ezért úgy döntött eladja és először engem kérdezett meg. Az építkezésből még ki se lábaltunk, de azért játszottam a gondolattal, anélkül hogy ezt tudattam volna a külvilággal. A külvilág viszont ismert, főleg az akivel az életemet kötöttem össze, hiszen anno az első randira is motorral mentem...
Először fel se fogtam a kérdést: "Tetszik neked az a motor?" Tetszik, de tudod mennyibe kerül? Nem, de majd kigazdálkodjuk"
El se hittem hogy az enyém lehet, de az enyém lett és újra 18 éves lettem amikor hazavittem. Az, hogy mi volt a tankjára írva teljesen mindegy volt, mint ahogy az is hogy a sok éve eladott utolsó ETZ-m is fiatalabb volt nála több mint 10 évvel. Késő ősz volt, hidegek voltak már motorozni, de sok időt töltöttem vele a garázsban, egyszerűen elbűvöltek a részletei pedig 74-ben gyártották. Aztán elváltunk mert nagyobbra vágytam, nagyobbra de nem egy akármilyen másikra. Ekkor jött a CB-1, 89 évjárat, 16 szelep, fogaskerekes vezérlés... ott aztán végleg legyűrt a kór és úgy lettem (egyik nyers, de nagyon jó barátom szavaival élve) faszfej hondás. Majd jött az Ina aminél szebbet akkor nehezen találtam volna, de attól még én ugyanúgy f. fej hondás maradtam, erre a legjobb bizonyíték az, hogy ezt itt a fórumon se titkoltam. Nem véletlen említette Balázs anno új belépőként, a "lamentációkat" amitől már neki is herótja volt amikor visszalapozott :-)
Szóval arra lennék kíváncsi, hogy ez nálatok hogyan müködik, elég volt hozzá egy kép? Vagy videó? Mi kell ahhoz hogy pl. valaki pl. triple fan legyen, úgy hogy testközelségbe még nem is igazán került vele?
Ja és még az jutott az eszembe az olvasottak alapján, hogy mindegyik kornak voltak sajátosságai, de ezt nem szerencsés összekeverni, legalábbis nem sok mindenkinek sikerül, az Ina is attól szép amilyen, mint ahogy egy CaféRacer se egy üléspúptól lesz az ami... láttam én már sok motort az egyediség oltárán feláldozódni.
     Reply to this


kokrno (msg) 16995 Dec. 3, 2018, 9:50 a.m.   reply to: 1 x
No látszik, a szimpla lámpára nem is emlékszem. Az Daytona, meg Tiger formaterve anno olyan nehézkesnek hatott. Mint az Ina burkolt testvére, a GSX-F. No és onnantól nem követtem figyelemmel a márkát. Látszik, hogy nem is tudtam, milyen szinten áll.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 1 Dec. 3, 2018, 9:08 a.m.   reply to: 16993 x
Instan láttam egy street triplet, ami kapott egy kerek lámpát előre, nagyon furcsán hat, amúgy az első speed triple még kerek lámpás volt, mmint h 1db nagy nem 2 kicsi. De aztán a 2 típus sajátja lett a 2 kicsi kerek lámpa, az ortodox tripleseknek nem is tetszik az új lámpa amit 12tol kapott, nekem meg pont az tetszik.
Micsoda???? :D hogy szűnt volna már meg, amikor évek óta a legjobb nakedbike?! :D arról meg csak annyit írnék h mennyire veszik, h a 14es cikk szerint a triumph (idézem) "legnepszerűbb modellje, és legfőbb bevételi forrása" régebben olvastam h itthon azért nem annyira elterjedt ez a márka, mert nem ismerik, és félnek tőle, egyébként a tiger is felkapott modell, a daytona meg a legjobb középkategorias sportmotor! :) a 12-13mas triple amit így 17ig gyártottak, arról már azt is tudjuk h megbízható, itthon is fut belőle olyan ami már átlépte az 50-60ekmtert problémamentesen! :)
     Reply to this


kokrno (msg) 16994 Dec. 2, 2018, 10:29 p.m.   reply to: 16992 x
Mármint a modern Triumph fanok. A régi / új twinekét tudom, mert az nekem is bejön. Pl. USA filmekben előbukkantak, előbukkanak macsó srácok mocijaiként.
     Reply to this


kokrno (msg) 16993 Dec. 2, 2018, 10:24 p.m.   reply to: 16992 x
Emlékszem az időszakr, csak nekem nem tetszettek annyira a Triumphok. Meg nekem egy naked marad egy lámpával. A Triple mindig is furcsa volt nekem a duplalámpával. Az a burkolt mociknál jött be, ZXR, Fireblade, ilyenek. Nekem azóta is outsider státuszban van, nem tudom, mennyire veszik sokan, miegymás. I nkább folyamatosn csodálkoztam, hogy még nem szűnt meg? Jó ideje csak mellékszálon néztem a motorokat. Csk tudtam, hogy vannak olasz, meg BMW, Harley, japán fanok, de a Triumph tábor nem került nekem képbe.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16992 Dec. 2, 2018, 9:50 p.m.   reply to: 16991 x
Az első részét amit írtál nem vágom, mmimt nem ástam bele magam ennyire a dolgokba, viszont a végére figyeltem, és ismét elolvastam a triumph történetét, (mert régen már olvastam, de már a nagy részét elfelejtettem)
Szóval igen, anno a 2 hengeresei voltak legendásak, de ugye 83ban másodjára is majdnem kihalt a márka, ekkor pénzügyek miatt, és ekkor jött egy gazdag vállalkozó aki felvasarolta a gyárat, és később újra is indította, és 94ben piacra dobtak a 3 hengeres speed triplet, aminek a sikere mai napig töretlen. És innentől lett érdekes a márka, itt támadt fel igazán, mint a nagy főnix madár a poraiból.
     Reply to this


kokrno (msg) 16991 Dec. 2, 2018, 8:59 p.m.   reply to: 16990 x
Az a fejlődési llépcső volt a 2 meg. a 4 henger. között. Csak a Kawa, meg utána a Suzuki még kétütemben nyomta a háromhengert. De a Kawa 1 évvel hamrabb kijött háromhengeressel, mint a Triumph. Utóbbi meg ősrég négyütemben nyomta, így a hármas azzal jött. A Honda ekkor már négyütemmel, de rögtön néggyel jött ki. Később a négyütemre más japók is két, meg négyhengert nyomtak. De a Suzuki is 6 évig nyomta a GT 750-et. Az azért nem kísérletezgetés, hanem rendes gyártási ciklus. A Triumph meg a két hengerrel lett legenda anno. Ő is csak 6 évig nyomta a 3 hengereseket, 75-ig.. Utána 90-ig a régi kéthengeresekkel vegetált.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16990 Dec. 2, 2018, 8:26 p.m.   reply to: 16989 x
Hat azé szerintem nem, az csak vmi kísérletezkedés lehetett, sor4et tolták nagyon. Látod a triumphnak a 3 henger hozta meg a sikert a feltámadásakor, ők is próbálkoztak 4 hengerrel, de maradtak a 3nal végül, most meg a japanyok is 2-3 hengereznek, a sor4 a mai világban kihalo félben van... :/
     Reply to this


kokrno (msg) 16989 Dec. 2, 2018, 8:03 p.m.   reply to: 16987 x
Hehe, a hetvenes évek neked már? A köbcentinövelést ők isma hengerszámnöveléssel öezdték, és mindegyik japó gyár kihozott háromhengerest a kéthenderesek után. Csak utána ráálltak a négyre, és a hármasok rövid fejezet voltak.
     Reply to this


Felhokep
Hirdetések




Member count: 26772