Please log in

Registration Forgot password






Suzuki Inazuma 400 750 1200
Comment
Előző oldal Következő oldal
kokrno (msg) 16991 Dec. 2, 2018, 8:59 p.m.   reply to: 16990 x
Az a fejlődési llépcső volt a 2 meg. a 4 henger. között. Csak a Kawa, meg utána a Suzuki még kétütemben nyomta a háromhengert. De a Kawa 1 évvel hamrabb kijött háromhengeressel, mint a Triumph. Utóbbi meg ősrég négyütemben nyomta, így a hármas azzal jött. A Honda ekkor már négyütemmel, de rögtön néggyel jött ki. Később a négyütemre más japók is két, meg négyhengert nyomtak. De a Suzuki is 6 évig nyomta a GT 750-et. Az azért nem kísérletezgetés, hanem rendes gyártási ciklus. A Triumph meg a két hengerrel lett legenda anno. Ő is csak 6 évig nyomta a 3 hengereseket, 75-ig.. Utána 90-ig a régi kéthengeresekkel vegetált.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16990 Dec. 2, 2018, 8:26 p.m.   reply to: 16989 x
Hat azé szerintem nem, az csak vmi kísérletezkedés lehetett, sor4et tolták nagyon. Látod a triumphnak a 3 henger hozta meg a sikert a feltámadásakor, ők is próbálkoztak 4 hengerrel, de maradtak a 3nal végül, most meg a japanyok is 2-3 hengereznek, a sor4 a mai világban kihalo félben van... :/
     Reply to this


kokrno (msg) 16989 Dec. 2, 2018, 8:03 p.m.   reply to: 16987 x
Hehe, a hetvenes évek neked már? A köbcentinövelést ők isma hengerszámnöveléssel öezdték, és mindegyik japó gyár kihozott háromhengerest a kéthenderesek után. Csak utána ráálltak a négyre, és a hármasok rövid fejezet voltak.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16988 Dec. 2, 2018, 7:44 p.m.   reply to: 16985 x
Lehet h egy street triplere fáj a fogam, de a nagybetűs motort mindig az Ina, hornet, cb, és társai fogják jelenteni, mert ha meghallom a motor szót, sor4es csupasz klasszikus formájú naked bikera asszocialok, nem cbrerre stb, pedig abból is van kedvenc, de nekem a motor szó mindig ezt fogja jelenteni. Meg a sor4, sor3 ide vagy oda, ezt a sor4et témát nem lehet kiverni az emberből, pedig imádom a v4 hangját is, de mint mondottam volt, a motor szó hallatán az a kép (és ez a hang) ugrik be nekem amit már feljebb is említettem.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16987 Dec. 2, 2018, 7:35 p.m.   reply to: 16985 x
Ez a 3 henger nálam újkeletú dolog, és ha 3 henger akkor triumph! Hiába csinálják már a japánok is, és hiába jó... Az idomos motorokon mindig fog látszódni a kor, de egy szép kerek retro motoron soha! Talán majd idővel a mostani gsx mt stb is bután fog hatni, de egy ina soha! Bár nem mondom van egykét halhatatlan klasszikus forma az idomos motoroknal is, pl az mv agusta f4, az első kiadás, idomok ide vagy oda, szerintem időt álló forma!
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16986 Dec. 2, 2018, 7:31 p.m.   reply to: 16983 x
Túl kocka, túl széles! :) nem szerettem az újabb fajta cbk kockás tankjat, a régi szép kerek, nekem az jött be! Ám van is ilyen stílus, csak nemtom a nevét, mmint olyan h fognak egy régi vasat, és lecserelik a féket, futóművet, esetleg kap egy kis tuningot, így lesz egy gyönyörű forma, ami már jól is motorozhato, asszem még a kereket is ki szoktak cserélni.
     Reply to this


kokrno (msg) 16985 Dec. 2, 2018, 7:30 p.m.   reply to: 16981 x
Pedig a GT három henger. Ráadásul külön cső a háromnak.
A kilencvenesekben kezdtek alakulni formára a motorok. De az akkori idomok ugyanúgy divatjamúlttá válnak lassan, mint a nyolcvanasok. Az akkori idomos motorok mára nagyon bénák nekem. Az Ina is a klasszikus, régi vonalak megidézése miatt jött be. Ahogyan évtizedekig kinézett egy motor, mikor még nem voltk idomok, csak motor, tank, ülés, kerekek.. Persze ott is megvannak a stílusváltozások, de már elég idős vagyok ahhoz, hogy inkább a régi dolgok jönnek be, de amiknek meg megértem az elavulását, továbbra is divatjamúltnak látom őket.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16984 Dec. 2, 2018, 7:27 p.m.   reply to: 16978 x
Ezigen! Szép vas, és a hangja is király! :)
     Reply to this


kokrno (msg) 16983 Dec. 2, 2018, 7:22 p.m.   reply to: 16978 x
Ez. még a szép CB-kből való.

Nekem hangban ez is tetszik. Meg. blokkja. Az egy gyönyörűség. Csak a forma már bénácska. Ezt is öregíteném. De, ahogyan ezeket jellemezték, hogy az erőforrás bőven meghaladta a vázak, futóművei tudását, egy modern CB-be kellene belerakni, és azt retrósíttatnám küllemre.

https://youtu.be/5vws-JNubmY
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16982 Dec. 2, 2018, 7:22 p.m.   reply to: 16975 x
Jók is a Hondak! Talán a legtöbb kedvencem onnan van, főleg azért mert régen enis Honda imádó voltam, kocsiba meg motorba is. Bár még mindig nagyon jó, és azt mondom h 2dik helyen van nálam mind a 2ben!
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16981 Dec. 2, 2018, 7:19 p.m.   reply to: 16973 x
Nem is tudom... Talán az h büdös és hangos?! :D

Ezek a regi Suzukik soha nem tetszettek... Motorból is én inkább vhogy 90 és 2005 között mondanám h a legtöbb kedvencem akkor készült, de nem kezdek bele, mert reggelig írhatnam a listát :D
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16980 Dec. 2, 2018, 7:15 p.m.   reply to: 16972 x
Hat ja.... Éppen tegnap kanyarodott ki elém egy kamaz, olyan füst jött belőle aszittem megfulladok, pedig kocsival voltam...
     Reply to this


kokrno (msg) 16979 Dec. 2, 2018, 7:06 p.m.   reply to: 16977 x
Csak Suzukiban is retróztam. A GT formailag jön be jobban a GS-nél. Csak álmodoztam.
Igen. CB 750-ből már volt négyütemű abban a korban, ami formailag bejön. Anno olyasmi megjelenést gondoltam, hogy majd az Inán jó lenne megvalósítani. Vagyis én méginkább retrósítanám. Csak, mint írtam, ezt sajnálnám szabogatni.
De valahol tetszenek az építgetések. Jobbára a szememben béna '80 évekbéli formákat kissé öregítik . Más téren modernizálják. De a klasszikus hátul lévő üléspúp nem tetszik, egy csomó olyan lesz..Meg meghagyják a béna öntött kerekeket.Úgy gazdaságos.
     Reply to this


cblaci (msg) 16978 Dec. 2, 2018, 5:45 p.m.   reply to: 16977 x
Van az én öregemről is videó, a minőség nem a legjobb, régi felvételből vágtam össze.
1:12-től lehet hallani a hangját is, sajnálom hogy menet közben nem örökítettem meg.
https://www.sportmotor.hu/video/r6DOg9TSyh0
     Reply to this


cblaci (msg) 16977 Dec. 2, 2018, 5:33 p.m.   reply to: 16976 x
Közben én meg ügyelek és volt hiba, amire ki kellett mennem, lehet azért veszítettem el a fonalat. Mitől jobb a GT? merhogy az előző egy GS 4T volt, illetve azt se tudom most mit akarunk, café racert építeni? Vagy arról ábrándozunk, hogy egy retrós örömmotorozáshoz melyik lenne a megfelelő alany? Ha az utóbbi, akkor én mindenképpen egy sor4, 750-1000 ccm-es gépet választanék, mondjuk a CB 750 four valamelyikét, minél több kipufogóval. Nekem ebből a világból "csak" egy 1974-es 250 es CB jutott, de az is gyönyörűen szólt a dupla kipufogóval, főleg erdős szakaszokon ahol különösen szép háttérhangot adott a fák ölelése. Kigyorsításkor is, de főleg gázelvételkor, amikor elcsendesedett a blokk és a kipufogók visszahörögtek... komolyan mondom annyira tetszett hogy a hátam borsózott tőle!
Ezt a videót nehogy telefonon nézzétek meg és Sokol minőségbe hallgassátok! Vegyetek fel egy fejhallgatót, vagy húzzátok oda a mélynyomónak ha akad egy normális hangtechnika a közeletekben, mert ez csak akkor ér valamit:
https://www.youtube.com/watch?v=c8XGrVMNtjE
     Reply to this


kokrno (msg) 16976 Dec. 2, 2018, 1:26 p.m.   x
https://youtu.be/Lcxy28PG5RQ

Ez a GT750 már jobb. Nuncsen hátul idom, csak sárvédő, meg fogantyú. A lámpa bumszli, de nem téglalap leglább. A tank íveltebb. Az oldaldeklik kicsit drabálisak,de előttük a krótakaróról látom, honnan az Inánk hasonló eleme.
No és a legfontosabb. Már a fánál is azt szeretem,ha fa színe van, nem valami fehér, meg hasonlók. A fémnél is azt szeretem, ha fém színe van minimum. Nem eltakarva festékkel. Pláne, ha polírozva van. A oemezek lehetnek színesek, de a mechanikai elemeket szeretem annak látni, amiből vannak.
Bár kissé széles a hűtő, de az eleje, a motor, műszer, ülés része már eléggé tetszik.
     Reply to this


cblaci (msg) 16975 Dec. 2, 2018, 1:25 p.m.   reply to: 16973 x
Vagy Hondát kell venni, annak nem hangos a motorja, sőt úgy szól a többi motor között, mint a varjak között a csalogány...
:-)
     Reply to this


cblaci (msg) 16974 Dec. 2, 2018, 1:20 p.m.   reply to: 16970 x
Akár, de nem a gazdaságosság motivál és nem is az elektromos járművekhez való vonzódás. Csak szórakozás, ami ha másra nem is jó, de arra igen, hogy karbantartja az agyam :-)
     Reply to this


kokrno (msg) 16973 Dec. 2, 2018, 1:12 p.m.   reply to: 16968 x
Le kelled jönnöd a szerről. Mégis, mi a jó a büdös, hangos benzinmotorban, hehe?

https://youtu.be/ytachZEh8vs

Ez a moci már kissé modern,. a nyereg mögötti idom már nem jön be. A tankja még a Hondákénál is nyúlánkabb.
     Reply to this


kokrno (msg) 16972 Dec. 2, 2018, 1:03 p.m.   reply to: 16969 x
De látod , az autókkal szívóznak, mert a magánembereket könnyebb korlátozgatni, mint az ipart, kereskedelmet. A teherautóknál, buszoknál nincsen akkora emissziós szigor, mert különben bedőlne mknden, ha nem járhatnáhak.
     Reply to this


kokrno (msg) 16971 Dec. 2, 2018, 1 p.m.   x
De pl. van, aki megelőzte az új elektro Schwalbe-t.

https://youtu.be/9k4WZMWo5RA

Talán a Totalcaron láttam, hogy volt, aki eg y elektromos robogóra húzott Scwhalbe kasztnit.
     Reply to this


kokrno (msg) 16970 Dec. 2, 2018, 12:51 p.m.   reply to: 16967 x
Ilyesmiben gondolkodsz?

https://youtu.be/tTOVSCb4ADY

Sokan azzal próbálkoznak, ami otthon van. A videósnak biztosan az a Gamma.
`88-89-ben, amikor a suliból az AFIT-ba jártunk gyakorlatra, láttam egy szakit. Babettával járt dolgozni. Az 50-es helyén valami teherautó dinamója, vagy önindítója volt ( a túrkevei AFIT-ban Tatra, meg IFA felújítás zajlott ). Asszimmetrikusan lógott ki, hogy a hajtással a kerék hajtására legyen síkban. Hátul meg egy nagy ólomakku, de személyautóé. Annyit biztosan kibírt, hogy ingázzon vele. Gyanítom, hogy még a töltést is melóban tudta le. Pláne, hogy ilyen géppel biztosan villamos műhelyben dolgozhatott.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16969 Dec. 2, 2018, 12:04 p.m.   reply to: 16968 x
Nah jó, kicsit pontosítok, az ellenszenv az elekrormos motorok és elekrormos autók felé irányul, a többi nem érdekel.... A buszoknak, kamionoknak szerintem még jót is tenne, ha megoldanak a hatotavot és a gyors töltést.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16968 Dec. 2, 2018, 12:01 p.m.   x
Én mindent elutasítok ami elektromos, és az sem érdekel h mennyivel megy jobban... Persze járjon mindenki nyugodtan azzal, engem nem zavar, csak nekem ne kelljen! :D
     Reply to this


cblaci (msg) 16967 Dec. 2, 2018, 11:50 a.m.   reply to: 16966 x
Van egy öreg robogóm, a sufniban várja a jobb sorsot, szép állapotú, de kellene rá egy hengerfej és egy normális kipufogó, meg egy vákumos benzincsap. Azért nem költök rá mert nincs rá szükségem, legtöbbször csak útban van, eladni viszont sajnálom. Egy ideje játszok a gondolattal hogy átalakítom a hajtását elektromosra, a variátor maradna, ahhoz lenne illesztve az elektromotor, amit olcsón tudnék venni, az egyik fiatal kollégám doktora a külföldi internetes rendeléseknek. Az akkumulátor lenne egy kicsit húzósabb, de ha kész lenne az alapkoncepció akkor már izgalmas lenne a kísérletezés a hatótávval.
A videón szereplő motor nem gondolnám hogy a legjobb alany az otthoni kísérletezéshez, a törekvés viszont dicséretes.
     Reply to this


kokrno (msg) 16966 Dec. 1, 2018, 11:58 p.m.   x
Nemrég írtátok, ehun van ni, elektromos Suzuki

https://youtu.be/rqdo9mMakxU
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16965 Nov. 30, 2018, 9:44 p.m.   reply to: 16963 x
Lehet h itt nem, v itt se mindenki, de a környezetemben vannak egy páran, amit azért vhol jogosnak is érzek, pont amiatt amit Te is írtál. Az új nemhogy jobb, hanem sokkal rosszabb, megbízhatóság és tartósság terén. Vannak szépek még igen, de vhogy nekem mégis ez az A5, meg az A4b8 az ami nagyon tetszik. A többi annyira nem váltja ki belőlem a birtoklási vágyat, ezért is írtam többször is h ha ez nem jönne össze, akkor az erre szánt pénzből inkább streetyt veszek.
     Reply to this


cblaci (msg) 16964 Nov. 30, 2018, 7:12 p.m.   reply to: 16959 x
A 70-es 80-as években eléggé egy kaptafára készültek a japán motorok, ettől függetlenül ebben az időszakban készültek a legszebbek is. Ha több időm van a monitor előtt ülni akkor én is ezek között keresgélek, ilyenkor hamar eltelik egy óra.
     Reply to this


cblaci (msg) 16963 Nov. 30, 2018, 7:09 p.m.   reply to: 16960 x
Nem akar senki lebeszélni Ricsi, merj nagyot álmodni, de legyen az egy olyan álom ami élhetőbb formában teljesedik ki.
Nagyon szép Audik vannak, sokkal megbízhatóbb motorokkal, inkább olyat keress amelyiknél nem lóg a levegőben egy bármelyik pillanatban bekövetkező milliós javítási költség, nem biztos hogy ami újabb az jobb is, sőt!
     Reply to this


Kawakarika (msg) 16962 Nov. 30, 2018, 6:20 p.m.   reply to: 16961 x
.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16961 Nov. 30, 2018, 4:57 p.m.   reply to: 16959 x
Az ősanya az nekem is bejön! :) azzal az arany sárga fényezéssel! A Honda dobhatna a piacra egy 750est olyan ruhába mint a cb 400 nc36
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16960 Nov. 30, 2018, 4:55 p.m.   reply to: 16958 x
Mindenki le akar róla beszélni :D
     Reply to this


kokrno (msg) 16959 Nov. 30, 2018, 4:06 p.m.   reply to: 16956 x
Néztem pár negyvenéves CB750 élesztést, miegymást. A festést leszámítva fele korukat bőven letagadhatták azok a motorok. A krómok, a blokk, nagyon tartják magukat.

De érdekes volt pl. a Suzuki múzeuma is a régi gépekkel. Pláne a Wankeles motorok.

https://www.youtube.com/watch?v=CRSOkFogVkI

https://www.youtube.com/watch?v=plBHrCDrrpk
     Reply to this


kokrno (msg) 16958 Nov. 30, 2018, 4:01 p.m.   reply to: 16957 x
Nem sok, egy rövid bejegyzés, meg némi hozzászólogatás. A lényeget meg itt leírtuk belőle.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16957 Nov. 30, 2018, 3:34 p.m.   reply to: 16951 x
Majd rendesen elolvasom, ha több időm lesz. Hát az 1 millas dugócserr nálam nem játszik az tuti... Nemtom hogy lesz ebből A5... :(
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16956 Nov. 30, 2018, 3:31 p.m.   reply to: 16952 x
Van ina is, ráadásul jók, persze ritka, de ez tényleg a legjobb alap, mindent le kell szedni, tank marad, kap egy pupot, kormányt, és kész is! :) ám én régen cb400n ből akartam építeni, de szerintem ebben az életben már abból se lesz semmi.... :D
     Reply to this


jimy_L (msg) 16955 Nov. 30, 2018, 12:12 p.m.   reply to: 16954 x
Azt a sok üveget visszaviszed, kapsz érte egy liter banyát. ;))
     Reply to this


KTib962 (msg) 16954 Nov. 30, 2018, 8:58 a.m.   reply to: 16953 x
Nálam ez alapértelmezett.
     Reply to this


lecso (msg) 16953 Nov. 30, 2018, 8:37 a.m.   reply to: 16856 x
Egy retinakiégető nappali menetfény felszerelése után napokig azt hittem, dimenziót váltottam. Még akkor is megállt egy-két balfasz, mikor nekik volt elsőbbségük. A gyalogos is ráérősebb.
     Reply to this


kokrno (msg) 16952 Nov. 30, 2018, 12:36 a.m.   x
Ma mindenféle cafe racer átépítéseket nézegettem, meg ilyeneket. Suzukis elég kevés van. Ez nem Ina, csak 250, de GSX.
https://youtu.be/G9CZvRV1cjg
     Reply to this


kokrno (msg) 16951 Nov. 30, 2018, 12:07 a.m.   reply to: 16950 x
Novoth-ék fészbuk oldalán írogattk erről a motorról, és egymillás Kohlbeinscmidt dugócserével látják csillapítottnak az olajfogyiját.
https://m.facebook.com/novothautoszerviz/posts/1516619661751026
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16950 Nov. 29, 2018, 11:02 p.m.   reply to: 16949 x
Amugy 2ezres 211 lovas kotró kéne, de az esélytelen lesz valszeg.... Mennyit ír dugócserére, hol találtad? Igen, az a probléma h azért ez annyira nem nekem való anyagilag, dehát a szerelem az szerelem! :D sajnos nincs, ami még tetszik az az a4b8, de azzal se vagyok beljebb, mert azt is ezekkel az elcseszett motorokkal szerelték....
Ezzel nem csak Te vagy így, de én megtalaltam azt az egy egyet ami igazán kéne, és effektíve elérhető... Mert hát ugye nem megvenni nehéz vmit, hanem fenntartani...
     Reply to this


kokrno (msg) 16949 Nov. 29, 2018, 10:29 p.m.   reply to: 16948 x
Aha, nem tudtam, milyen motorok vannak benne. Az 1.8-ra tényleg még más dolgokat írnk, és dugócserékkel gatyába rántani azt írják, elég borsos. Ott elég nagy összeggel kell még tarcsiban lenni.
Más, kevésbé költségesnek álmos nincsen? Vagy csak én vagyok olyan, hogy egy élet kevés lenne minden frankó autót birtokolni csak fél évre is?
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16948 Nov. 29, 2018, 9:15 p.m.   reply to: 16947 x
A legkisebb motor amivel szerelik, 1,8 tfsi, 170 ló. :)
Egy használt autó/motor ha vesz az ember, alap h a kötelézőket kicsereli ha nem biztos abban h h valóban ki lett cserélve, stb, nyilván autónál és motornál is más és más. De h maradjunk a verdáknál, olaj, vezérlés csere, ez alap a megvételkor. Nekem mondjuk szerencsém volt, mert mindkét autómat ismerőstől vettem, így nem kellett ilyen dolgok miatt tartanom.
     Reply to this


kokrno (msg) 16947 Nov. 29, 2018, 7:03 p.m.   reply to: 16946 x
Hugomé 1,4 , talán 140 ló körüli.
A kettőstömegűt azért írtam, hogy az is drága dolog, de utána évekig nem kell hozzányúlni, átlagos futásteljesítmény mellett.

Gondolom, az A5-be is az 1,4 került, nem az 1,2. utóbbi híre nagyon rossz, de azt is életben lehet tartani rendszeres lánccserével, ha ellenőrzik. De az sem olajcserénként.
No de a vezérműszíjcsere sem olyan ritka. Eleve használt autóknál már az újkori csereintervallumnál pár tízessel rövidebb időszakot javallanak. Mint az VW 1.4 16V-nél. A gyári új 80, vagy 100E volt megadva, használtaknál a 60-at mondják, hogy jobb a békesség. Vagy néz utána tényleg a szíj állapotát, hogy hogyan néz ki. De, ha szíjat cserélsz, akkor már mindnél ajánlják a vízpumát is. Ha azt is a vezérműszíj hajtja. Az Opelnél is, amikor megvettem, megvolt, mert ki tudja, mennyit futott. Az is benne volt 120-140-be mindenestől.
Most, ha veszel egy ilyen vágyott autót, ott is ajánlott a csere, és nem hiszem, hogy a láncszett annyival többe lenne. Cserélni kell azt is, amit a fórumokon előírnak, meg csekkolni, hogy mennyire nyúlt meg. pl olajcserénként. Karbantartás, odafigyelés kell.
Pl. régen a Ford 1.8D-je zabálta a szíjakat. Faterom ismerősének a Sierrában elszakadt a szíj a '90-es évek elején. Generál, szíjcsere. Ötezer után megint elszakadt.
A szerelemre sokszor áldozni kell. Ott vannak az Alfások. Azt szeretik, és nem érdekli őket, hogy pl. a régi 1,6 TwinSpark 100E után elkoptatja a vezérműtengelyt. Aki ép gépet akar, az azután cseréli, de abba vannak belezúgva.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16946 Nov. 29, 2018, 5:16 p.m.   reply to: 16945 x
Az csak tsi, de mivel konszer, ugyan az, amúgy az mekkora? 1,2? 1,4? Hiába van már a benzinesekbe is kettőstömegű, az azért nincs annyira igénybe véve, mint egy dízelnél.
     Reply to this


kokrno (msg) 16945 Nov. 29, 2018, 11:46 a.m.   reply to: 16940 x
Egy ilyen meló nem olcsó, az biztos. Csak a hengerfejlebontásnál biztosan kedvezőbb. Meg gondolom ezt sem félévente kell elvégezni, mint a kettőstömegű cseréjét.
Hugom használtan vett egy Golf VI TFSI-t, 2 éves volt akkor? Most már lassan 5 éves, még nem kellett ilyesmihez hozzányúlni. Persze ő inkább hosszabb távon használja, nem csak városban.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16944 Nov. 28, 2018, 10:30 p.m.   reply to: 16939 x
Ezt kifejtenéd jobban? Miért mondod ezt? Mit hallottál? Hátha van vmi plussz infó! :)
Az a baj h bele szerettem a karosszériaba, szóval mindképp az kéne... Gondolkodtam már esetleg motorcserén is, h vagy régebbit bele tenni v a javítottat, az a baj mire megcsinálták a motort, addigra megkapta a faceliftet, ja igen... Arra is gondoltam h faceliftest venni, és elejét vissza tenni.. Mert a hátuljahoz nem nagyon nyúltak.
Mire gondolsz amúgy? Audin belül, v teljesen más márkára? Sor5 az audinak dízelbe volt csak nem? Sor6 az meg nincs is nekik, az bmwbe van, v rosszul tudom? Az a helyzet h én az audi mellett is elköteleződtem, szóval a legroszabb esetben veszek egy b7et, 2ezres szívo benzint, 130lo, menni nem fog, de legalább jó lesz... Viszont ha tényleg le kell tennem a tfsiről akkor az arra szánt pénzből tuti nem kocsit veszek hanem egy pár éves triplet! :D
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16943 Nov. 28, 2018, 10:19 p.m.   reply to: 16938 x
Az fasza.... Az elég nagy baj h nem látott, de akkor sem vagyok benne biztos h azért mert nem vagy látható, inkább ő a vak..... Azért az a nightbreaker elég durva cucc, én úgy is láttam a tükörbe h Te zártad a sort... Meg amúgy a láthatósági mellény tényleg nagyon sokat dob a láthatóságon.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16942 Nov. 28, 2018, 10:15 p.m.   reply to: 16937 x
Szoktak lenni cikkek h mik fogynak, lehet h igazad van, manapság a 2 hengeres 500-800 ccm körüli mindenesek fogytak legjobban, legalábbis így rémlik az utolsó cikkből amit olvastam ebben a témában.
Hát nekem nagyon bejön, a legelső kiadás, mert azóta már van ezer féle...
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16941 Nov. 28, 2018, 10:09 p.m.   reply to: 16936 x
Akkor tényleg jó áron vetted! :) enis annyit kerestem amikor a pugot vettem mint amennyibe került :D
     Reply to this


Kovacspeter (msg) 16940 Nov. 28, 2018, 9:17 p.m.   reply to: 16899 x
"találta ki a rafkós magyar, hogy diószórással lepucolja kevesebb megbontássa"
Mindez szépen hangzik, csak az a baj hogy az általad írt művelet sem olcsó...szóval a legokosabb megoldás nem megvenni, hanem inkább kihagyni.
     Reply to this


Kovacspeter (msg) 16939 Nov. 28, 2018, 9:10 p.m.   reply to: 16879 x
Ricsi, vazze, felejtsd el a Tfsi-t, nehogy beleugorj már ebbe hülyeségbe.
Nézzél inkább mást, valami kiforrott szívó benzin nemközvetlen befecskendezéses sorötöst vagy sorhatost.
     Reply to this


Kovacspeter (msg) 16938 Nov. 28, 2018, 9:05 p.m.   reply to: 16862 x
Nem látott. Fékezve már nem tudtam volna megállni, maradt egy gyors kikerülési manőver+duda. 5O-el mentem kb. Amikor visszanéztem, láttam hogy még mindig ott áll a kereszteződésben, próbálva feldolgozni a történést...
     Reply to this


Kovacspeter (msg) 16937 Nov. 28, 2018, 9:02 p.m.   reply to: 16859 x
Azért az erős túlzás hogy németben minden sarkon R Nine T, meg Thruxton áll. Nameg számomra az R Nine t messze áll a retro-tól, hiába van fűzött felnije...
Svájcban valóban több van, de az megint nem releváns, azért az kivétel még Nyugat-Eu-ban is.
     Reply to this


cblaci (msg) 16936 Nov. 28, 2018, 8:57 p.m.   reply to: 16935 x
Nagyjából 1 havi fizetés volt abban az időben.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16935 Nov. 28, 2018, 8:09 p.m.   reply to: 16934 x
Ehhez tisztába kéne lenni az akkori árakkal, és fizukkal, nekem így nem sokat mond. :)
     Reply to this


cblaci (msg) 16934 Nov. 28, 2018, 6:28 p.m.   reply to: 16932 x
Meg se lepődök, mindig is jó volt az üzleti érzékem, vettem én már autót 20 ezerért is, 26 éve, egy szép kék Trabit.
     Reply to this


cblaci (msg) 16933 Nov. 28, 2018, 6:26 p.m.   reply to: 16930 x
Miért ment volna ki a divatból? Nálunk falunapon még erről megy a "Szóljon hangosan az ének" és egyéb örökzöldek, kicsit mán húzza de tudjuk követni :-)
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16932 Nov. 28, 2018, 4:31 p.m.   x
Cb-s László állt a legközelebb a megoldáshoz, kerek 100 guriga volt! :D szóval ha össze adod a felsoroltakat akkor annyi.

A kulcs témáról, a pughoz 1 volt, az audihoz 1 van, az Inahoz egyet adtak, meg mester kulcsot (?!) eredeti "nyers kulcs" vagyishat úgy nyers h csak maga a csupasz kulcs, de majd muszáj leszek mostmà másoltatni, mer nagyon viharvert már a kulcsom...

Ám ma beszéltem a csavoval, jövő héten lesz kész a tankom, egyenlőre úgy áll h le lett homokszórva, meg be lettek foltozva a pobrémás részek. Elvileg fog küldeni képet a likakról, ha megkapom őket, akkor feldobom ide.
     Reply to this


kokrno (msg) 16931 Nov. 28, 2018, 9:30 a.m.   reply to: 16930 x
Na így képpel ütött volna a poén , hehe
     Reply to this


jimy_L (msg) 16930 Nov. 27, 2018, 10:33 p.m.   reply to: 16928 x
Na a kép meg lemaradt.
     Reply to this


kokrno (msg) 16929 Nov. 27, 2018, 10:33 p.m.   reply to: 16926 x
Ó, nagyon egyszerűen. Most, hogy írod, én sem tudom, hol a második kulcsom. Talán a motor papírjaival? Volt második? Mintha lett volna , sima fémkulcs, nem gumis fejű.
Eorakják egy fiókba, sosem használják ,költöznek, pakolnak, már nem emlékeznek rá, hogy hol volt. Párom is válás után költözéskor megtalálta a korábbi Astrájuk kulcsát.
     Reply to this


jimy_L (msg) 16928 Nov. 27, 2018, 10:32 p.m.   reply to: 16923 x
Szerintem fizettek,hogy elhozd. :)

Nemtom mit kell elszédülni úgy a teslátú.
Szerintem már rég ki ment a divatból.
     Reply to this


kokrno (msg) 16927 Nov. 27, 2018, 10:24 p.m.   reply to: 16923 x
250-300?
     Reply to this


cblaci (msg) 16926 Nov. 27, 2018, 9:55 p.m.   reply to: 16920 x
Ezt nem értem egyébként, idén tavasszal amikor kerestem a Hondát, nem egy-kettőnek hiányzott, hanem összesen kettőnek volt meg mindkét kulcsa, pedig jó párat megnéztem, volt olyan is aminek az egyetlen kulcsa is másolt volt. Ennyire nem vigyáz rá senki? Nem egyszerű pedig pótolni, nekem az is feltétel volt, hogy meglegyenek a kulcsok, sőt amit megvettem még a kis plakettje is megvolt a kóddal.
     Reply to this


cblaci (msg) 16925 Nov. 27, 2018, 9:52 p.m.   reply to: 16923 x
Na azt így kép alapján nehéz kitalálni. Mondjuk 15 tojótyúk meg vagy 10 db 30-as tárca tojás, esetleg egy hasított disznó, vagy ha friss volt rajta a műszaki akkor a felsoroltak összevonva :-)))
Szabad a gazda!
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16923 Nov. 27, 2018, 9:43 p.m.   x
Itt az első verdám! 2015ben vettem, szeretném ha megtippelnétek h mennyiért vettem! :)
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16922 Nov. 27, 2018, 9:41 p.m.   reply to: 16920 x
Ezért jó a régi, v a külön immos, nekem a pug olyan volt. Meg ugye haveromnak masoltunk Bandihoz kulcsot, volt v 2500 max :D az a baj az ójudihoz nekem is csak egy kulcs van, úgyhogy enis szívni fogok ezzel a csippes dologgal....
     Reply to this


kokrno (msg) 16921 Nov. 27, 2018, 9:37 p.m.   reply to: 16918 x
Általában akkuk hervadnak le addigra. Meg androidot nem változatják a telóhoz. Ha olcsó, régebbi hardveres a cucc, azokon nem férnek el az alapvető alkalmazások frissítései. Közben még kevésöpénzért mindig árulnak ilyenntelókat, tabikat, amiket, ha lefrissítesz a playen, beáll a készülék, mert tele lesz az agya.
De mostanság divat lett gyári oprendszer helyett szűz androidos telókat is gyártani. Nem néztem utána, de, ha nincsen gyári oprendszer, akkor azon mindig frissülnie kellene az androidnak, hiszen nem kell a gyárra várni, hogy az újra átdolgozza a gyárit. Amit amúgy tényleg nem csinálnak már meg két-három éves telókra. De attól még futnak a régi androiddal, ha ráfér a hardverre. Ha nem, akkor gyári alaphelyzetbe vissza vannak lőve, frissítések letiltva, és amíg viszi az akku, a gyártáskori szinten elketyegnek.
Ájfón egy kicsit rendesebb, 5 még talán frissül. A négyek már nem, ha jól tudom.
     Reply to this


kokrno (msg) 16920 Nov. 27, 2018, 9:23 p.m.   reply to: 16908 x
Annyira próbálják a gyári dolgokra terelni a népet. H Astra kulcsmásolás komplettben már felejtős. Maga a kulcs mehet. De az elektronika halál. Nekem a második kulcsból hiányzott az elektrohika. Vettem bontóban egy kulcsot, majd az agyát átprogramozzák. Egy vele korabeli Suzukiban csak gombnyomkodással a zárás átprogramozható. Az immo persze nem.
Elvittem egy villamosságishoz, aki a Poloét programozta. Először kiolvasta a kulcskódot a kocsiból. Azt mondta, másik ilyennél fél nap elment rá.. Viszont a kulcs csak úgy nem írható. Emittált chip van benne, gyárilag beégetve. De van neki olyan szűz, kicseréli. Megvolt, megpróbálta feltanítani. Párszor lefuttatta , nem ment. Mondta, hogy kellene még az immo sorozatszáma, azt meg megnézni le kellene bontani a kormányoszlopot. Azzal már pláne nem lenne rentábilis a művelet. Úgyhogy az eddigit bebukta, nem kért pénzt, de nem is lett kulcs.
Elmenrem Opelhez. Vah e kulcskód kártyám. Nincs, amaz is ezt kérdezte, de kiolvasta, mivel nem találtam sehol. Nekik az nem elég, kell a gyári kártya, vagy igazolás a kódról, úgy lesz kulcs. Amit forgalmi alapján kikérhetnek a gyártól. Legyen. Pár nap, és 10E ellenében megkaptam az A4 papírt a rrók a kódról, amit kiolvashattak is volha, mert amaz is kiolvasta, de így nem lehet, meg kell venni a gyártól a kódot.A lóvé a lényeg, nem a logika.
Innen már 17E-ért meglett a gyártól az én autómhoz megírt chipes, fix száras , távirányítós kulcs. Ami önmagában olcsó. Kollégának 147 Alfához 70E volt ez a móka. Polohoz 9-ért másoltak kulcsot. A fenti villamosságis 10-ért adott hozzá, és kódolt üvegchipet, ahhoz még csak annyi volt az immo, távirányító nem volt benne.
No és aftermarket rádió nem mehet bele, mert a fedélzetit a rádión keresztül kapcsolgatod. Ha beletolsz valami mást, még az órát sem tudod beállítani. ( Amúgy de, vámpírosan, pontban éjfélkor levett akkusaru visszarak. )
De a sajátot is le kell nullázni kivétel előtt, ha másikba eladnád.
Még jó, hogy a kínai elvtársak mindenre gondolnak, és lehet 100 alatt can-bus képes, fedélzeti menüs nagy kijelzős okos rádiót venni
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16919 Nov. 27, 2018, 9:03 p.m.   reply to: 16916 x
Ja az tetszett nekem is, jobban néz ki mint a g astra, én mondjuk benzin párti vagyok, meg félek is a dízeltől, meg nem is jó a felhasználási módomra, benzinnek se használ, de dízelt végképp nem éri meg venni, csak annak aki sokat megy.
Vannak szép fordok, de nagyon szeretnek rozsdásodni, még az újabbak is... Kívülről szép, belül se rossz a 2es kókusz, de nem az igazi, kicsit minőségtelennek tűnik az anyaghasznalat miatt, és ezt úgy mondom h akkor amikor olyannal vittek, még közöm nem volt audikhoz... Elfogult vagyok nem tagadom, de a jót könnyű megszokni, plussz elég megnézni a 306osom meg a4em, ugyan az az évjárat, ég és föld... 23 éves autókrol beszélünk...
Tényleg nagyon szép állapotban van az astrad! :)
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16918 Nov. 27, 2018, 8:51 p.m.   reply to: 16914 x
Hat, a telefonokba benne van a tervezett elavulas, nagyon erősen, nem olyan telefont gyártanak ami jó 10-20 évig, hanem olyat h 2 év és kuka, vedd meg a következőt.... A frissítésekrol nem is beszélve, egyfolytában tolják az új verziókat és egyre szarabb, áttekinthetetlenebb lassabb stb...
Az a baj ahogy eltűntek a szívó motorok, meg bejött ez a sok elektronika onnantól vége... Audis csoportba is írogattam, a nagy szívokkal nincs gond, dehát azt nemtudom fenntartani, még a 3,2es v6 is sok, nemhogy a 4,2 v8... Pedig az lenne az igazi :D
     Reply to this


cblaci (msg) 16917 Nov. 27, 2018, 8:43 p.m.   reply to: 16914 x
Annyira azért én se értek hozzá, erősáramú vonalon dolgozok, persze az Astra nem fog ki rajtam, de egy új autó elektromos rendszerében nem mernék turkálni. Az Inán minden elektromos dolgot megcsináltam, a Hornet már bonyolultabb de még vállalható kategória, egyelőre a riasztót és a töltő aljzatot is külön ágon biztosítva építettem ki. Az injektor miatt másabb a lelke egy kicsit, de majd fokozatosan megismerem azt is.
     Reply to this


cblaci (msg) 16916 Nov. 27, 2018, 8:34 p.m.   reply to: 16905 x
Nagyon szeretem, igazából dízel Focus 2-est szerettem volna, de a sokadik csalódás után felhagytam vele. Erre véletlenül akadtam rá, először féltem tőle a rossz híre miatt, ma meg áldom az eszem hogy elhoztam. Olcsó hozzá minden, jól megy, ugyanakkor divatja múlt konzervatív forma, de én is régi vágású vagyok úgyhogy összeillünk, elegance kivitel, jó sok extra van benne. Ugyanúgy óvom mint a motort, szeretek úgy beleülni ha rendben van, jó pár évig tervezek vele. Igényes volt az előző német gazdi, én is szintúgy megadom neki amit kér, még a téli gumihoz is sikerült szerezni gyári Opel alufelniket, olyat amivel kiadták anno.
     Reply to this


kokrno (msg) 16915 Nov. 27, 2018, 8:19 p.m.   reply to: 16907 x
Igen, kétféle sztori fut, mert volt pár éves autókkal is sok kiégéses eset a BMW-nél.
     Reply to this


kokrno (msg) 16914 Nov. 27, 2018, 8:17 p.m.   reply to: 16908 x
Sajna ami a telókkal van, az kezd lenni az autókkal is. Agyonbonyolított rendszerek, de nincwen idő finomítani. És lényegében a felhasználó tolja bele a végső tesztkilómétereket. Jobb esetben a szerviztapasztalatok, ügyfélpanaszokkal érik be a járgány a modellfrissítésre. De akkor meg kap új dolgokat is. Azért az a biztos, ha valaki nem egy vadonatúj típust vesz, újautó vásárláskor, hanem olyat, ami már pár éve piacon van.
Ezek a Can-bus rendszerek is olyan érzékenyek, állandóan tudnak hibajeleket venni. Mindig sikerül valaminek az előírt tartományon túllendülni, de ez benne a pakliban.
Meg, ezt nem tudom, CBLaci jobban ért az ilyesmihez, de már tizensok éve hajtogatják, hogy személyautóknál a sok elektromos kütyü miatt át kellene állni magasabb V-ra a 12-nél. Nem tudom, hogy ezzel a can-bus ellenállási, vagy miben mérő tartománya is bővülhetne?
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16913 Nov. 27, 2018, 8:13 p.m.   x
Nem gondoltam h pont ez a téma fogja megint felpörgetni a fórumot. :)
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16912 Nov. 27, 2018, 8:12 p.m.   reply to: 16903 x
De azok (e34) még mindig mennek, igazából enyém is eszegeti az olajat, de amíg van benne addig világból kimegy! :D
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16911 Nov. 27, 2018, 8:10 p.m.   reply to: 16902 x
Azt nemhiszem, akkor az nem ugyanaz a motor. A váltásnál szokott lenni szívás, amíg egy újabb modellbe régebbi motort tesznek, addig azzal nincs gond, szerintem.... A vwt csak nagyon felkaptak, ugyanúgy megcsinálta a többi is, csak vmi másról akarták elterelni a figyelmet.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16910 Nov. 27, 2018, 8:07 p.m.   reply to: 16900 x
Jajaja!!!
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16909 Nov. 27, 2018, 8:06 p.m.   reply to: 16899 x
Ja láttam azt a videót. A diósat.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16908 Nov. 27, 2018, 8:05 p.m.   reply to: 16898 x
Hat igen, ezt is meg tudom érteni, de vannak igénytelenek is, majd ha már tökre megy, megmókoljuk stb...
Az biztos h a mai világban semmi nem a tartossagrol szól, nem is éri meg, nem is abba van a biznisz, a javításban, meg alkatrészekben, meg h eldobhato minden és vedd meg az újat, pl telót 2 évente mert egy rakás szar az összes...
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16907 Nov. 27, 2018, 8 p.m.   reply to: 16897 x
De a bmwnel én most a kiegesekre gondolok, azt néhány éves autók produkáljak, mert vmi műanyag csövet rossz helyre tettek ami megolvad és az okoz aztán tüzet, nemtom pontosan h mi meg hogy, de kb ez a lényeg, akit érdekel a téma, az megtalalja, v akár megkeresem és belinkelem ha van rá igény, engem igazából a bmw már nem hoz lázba, csak elolvastam amikor feldobta vhol a cikket.

Haverom is szívott az egr miatt... De akkor így már értem miért.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16906 Nov. 27, 2018, 7:57 p.m.   reply to: 16896 x
Az is lehet, ezt nemtudom, de van benne ráció.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16905 Nov. 27, 2018, 7:54 p.m.   reply to: 16894 x
Ennyire nem vágom az astrakat, pedig megmondom az őszintét h g astraval tanultam vezetni, 1,4 berzing, és teljesen bele votlam buzulva, azt akartam egy pár évig után, dehát akkor még bőven az iskola padjait koptattam, meg 2009ben azért még drága autó volt.
Én castrol használok autóba.
     Reply to this


cblaci (msg) 16904 Nov. 27, 2018, 7:51 p.m.   reply to: 16903 x
Erről beszéltem, a motort kiszolgáló szervek fejlődnek folyamatosan, de lassan olyan nagy az elvárás amit egy belsőégésű motor már nem tud teljesíteni. Eljött az elektromotorok ideje, vagyis eljön, mert még gyerekcipőben jár. Annak viszont örülök, hogy éltem abban a korban amikor még tűz égett a motorok szívében.
Végzettségemet tekintve erősáramú technikus vagyok, de az elektromos hajtás nem dobogtatja meg a szívemet...
2 éve vezethettem a Teslát, a cégtől kaptam a lehetőséget amolyan jutalomféle volt, ha lepadlózod az első pillanatokban nem kapsz levegőt, én konkréten leugrottam a gázról pedig még 100-nál se jártunk. Nagyon futurisztikus volt és elgondolkodtatott mit hoz még a jövő... aztán amikor megkérdezte a főnököm, hogy milyen volt, azt mondtam legközelebb inkább egy Mustang Shelby GTE-t kérnék élményvezetésre :-)
     Reply to this


kokrno (msg) 16903 Nov. 27, 2018, 7:29 p.m.   reply to: 16902 x
Pl. a BMW nagyon régen közel litert megad olajfogyásra. Már az E34-ek korában ezt írták róluk.

Amúgy a törvényhozók, akik nem műszaki emberek, kitalálták az ilyen-olyan normákat. Amiket egyre szigorítanak, csak nem nagyon lehet a technikával tartani őket, nincsen akkora fejlődés. Próbálták a könnyebb utat választani. Ráadásul csak egy szeletére koncentrálnak a szabályokkal a kibocsájtásnak. Most meg már kis franc benzinmotorokon ott van a részecskeszűrő, meg egy rakat érzékelő, és mindenféle bonyolult rendszer, hogy a normákkal érdemben tudjanak lépést tartani. De lassan nincsen tovább, csak a hibridekkel, meg elektromosokkal. Csak, ha minden elektromos lesz, kiket fognak nyúzni azzal, hogy felmutassanak valami látszatintézkedést, hogy megint tettünk a környezetért.
     Reply to this


cblaci (msg) 16902 Nov. 27, 2018, 7:08 p.m.   reply to: 16898 x
Értem én, de az is durva, hogy gyakorlatilag ugyanaz a motor ami az előd modellben 400ezret is simán lefutott, a következő típusban 80ezer km után már elkezd döglődni. Erős a verseny, nem lehet lemaradni, az meg nem érdekli a gyártót, hogy később mekkorát szív a tulaj, legfeljebb megad egy 0,8 liter/1000km-es természetes olajfogyást amivel levédi a szarát...
Azok után, hogy pl. a VW szoftveresen manipulálta a káros anyag kibocsátási értékeket én már minden más disznóságot is el tudok hinni bármelyik gyártóról.
     Reply to this


kokrno (msg) 16901 Nov. 27, 2018, 6:02 p.m.   x

     Reply to this


kokrno (msg) 16900 Nov. 27, 2018, 6:01 p.m.   x
De addig jó, amíg a sok norma, meg környezetszennyezés-csökkentő intézkedések közepette még nem tiltják be az egyszerű, kiforrott és tartós, de nem zöld régi technikánk használatát.
     Reply to this


kokrno (msg) 16899 Nov. 27, 2018, 5:57 p.m.   reply to: 16887 x
TSI-knél a közvetlen befecskendezés miatt lekokszosodnak a szelepek. Előírt technológiával le kell bontani a hengerfejet, hogy lepucolják. Erre találta ki a rafkós magyar, hogy diószórással lepucolja kevesebb megbontással. erről is volt cikk. Meg annyi mindenről, ami előfordul sok típusnál, és a gyár persze egy költségesebb technológiát ír elő, amit az ilyen csóróbb vidékeken azután szépen költséghatékonyabb verzióban kitalálnak.
     Reply to this


kokrno (msg) 16898 Nov. 27, 2018, 5:52 p.m.   reply to: 16892 x
Sajnos sokan nem azért nem viszik hamarabb olajcserére, mert nem akarnak költeni, hanem mert a gyár ezt írja elő, ehhez tartják magukat. Nem értenek hozzá, és vakon bíznak a gyárban, hogy az csak tudja, mi a jó az autónak. Nem mernek tőle eltérni. Mert akkor baja lesz.
Közben mára a piaci versenyben , mint korábban írtam, a költség a legfontosabb, nem az, hogy valóban tökéletes terméket kapjon a vevő. A gyárnak a részvényes a fontosabb, nem a vevő. Mert nagy tömegben még mindig nem borult ki a bili, hogy ez így egy olyan spirál, amiben egyre több olyan autó készül, ami meghibásodhat. Az elégedetlenek hangja még kisebb, és elnyomják, vagyis ignorálják.
Dehát sokan nem olvasnak autós újságokat, oldalakat, és max. márkát váltanak, ha tönkrement az autó. De a következőnél ugyanúgy a gyárra hagyatkoznak, mert másra nem tudnak.
Szerelőm is hiába győzködte a sógorát, hogy ki kellene cserélni az olajat hamarabb a dákóban, az nem volt hajlandó. Annyi van előírva, akkor viszi. Mondjuk nála megkönnyebbülés volt, hogy de jó, nem kell sűrűn szervizre költeni. De nem volt műszaki tudása, ami alapján kétségbe vonja a gyári ajánlást. A sógor meg biztos csak tudálékoskodik, mert ő csak sima szerelő, amazt meg gyári mérnökök adták meg, csak jobban tudják.
     Reply to this


kokrno (msg) 16897 Nov. 27, 2018, 5:43 p.m.   reply to: 16887 x
Egy része az írások szerint nem új BMW volt. Persze karbantartott. De jó párnál turbókopásra vezették vissza. Amikor a kopott tengely mellett kapja fel az olajat. No és ugye ez az, ami a legérzékenyebb az olajminőségre. Ha ott is ilyen lehetetlen intervallumokkal cseréltetik az olajat, mint a kicsi 1.6-nál, akkor előírt szervizeltetés alatt megkophat a cucc.

De eleve jó ugye az EGR önmagában. Amikor egy finom mechanikai egységet a koszos kipufogógázba állítunk, és azt veretjük át rajta. Utána meg lehet egy idő után szívni, hogy tönkremennek. Csak mire tönremegy, a motor is kopottabb már, és utána egy új EGR a még dzsuvásabb kipufogógázba kerül.
Az egyik Pólóm is végig az EGR miatt check enginezett. Csak amikor írták a tulajok, hogy a cserélt új EGR is hamar tönkrement, elengedtem a dolgot. Eleve tudtam, hogy az egyik henger kopottabb, és először is egy motorgenerállal kellett volna kezdeni, utána lett volna értelme új EGR-t rakni. De ezt végigjárni egy félmillás autónál már nem rentábilis, főleg,ha nem egy érzelmileg megfogó típus, hanem tucatcikk.
     Reply to this


kokrno (msg) 16896 Nov. 27, 2018, 5:20 p.m.   reply to: 16887 x
A lekokszosodott olajlehúzós Yarisokat is szervizelték rendesen. Csak előírtak egy olajat, meg engedtek rövid távra másikat. De a volt, ahol nem tüntették fel, hogy a másik nem ideális. A szervizekben sok helyen meg úgy kezelték, hogy mindkettő jó bele, és persze sokszor az olcsóbbat rakták,,vagy haszon, vagy az ügyfél kérésére. Honnan tudták volna szegény tulajok, hogy amit a szerviz ajánl, az a gyár szerint nem az igazi?Sokan itt is konstrukciós hibára gyanakodtak. De a jó olajjal jól megy, csak a másikkal bibis, mert nagyon érzékeny a technika.
Lehet, hogy az a VW moci is kérné a sűrű cserét, és akkor nem kokszosodik le, de a kutolttal túlhasználja, és akkor vanna baj.
     Reply to this


cblaci (msg) 16895 Nov. 27, 2018, 4:53 p.m.   reply to: 16893 x
Ja és szűrő csere is minden esetben.
     Reply to this


cblaci (msg) 16894 Nov. 27, 2018, 4:51 p.m.   reply to: 16893 x
Két fajta volt, X16 és Z16 motorkóddal, az utóbbi a jobb és az szíjas. A Total olajra álltam rá, sokan veszik, rosszat még nem hallottam róla és olcsó.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16893 Nov. 27, 2018, 4:44 p.m.   reply to: 16892 x
Én úgy hallottam h g astraból, mert gondolom arról van szó, a láncos 1,6os a legjobb. Haverom első autója is g astra volt, 1,4 benzin, ecotec, egr, egy rakás szar az egész, eszi az olajat, stb. Itthon vette kereskedésben kb 2014 v 5 ben asszem, vmk 130e kmterrel, hát hogyne, persze.... :D
Ezért jobb amúgy kintről venni kocsit, ott van pénz szervizre és el is viszik. Enyém is kintről van amúgy, bár hozzá teszem, kintivel is lehet szívni, haverom vett ősszel egy a4b7et, dízelt, hát nem volt jó bolt..

Hát az öreg tulaj se jó... Pont ezek miatt is... Meg azok miatt amiket elnézem h mit csinálnak az autóikkal :D (pl egyáltalán nem vigyáznak rájuk) régen enis azt hittem nagy üzlet idős embertől venni, de már nem hiszek benne, persze vannak kivételek, de nem az a jellemző....

Az biztos h a rendszeres minőségi olaj, szűrő csere, nagyban meghosszabitja a motor élettartamát.
(mert azé ne vmi pancsolt szar olajat tegyen már bele az ember, még akkor se ha lecsereli 10ezrenkent, a szűrőt meg azért mondtam, mert azt is hajlamosak, mondjuk csak minden második periuodusnal cserélni, v ott sem...
     Reply to this


cblaci (msg) 16892 Nov. 27, 2018, 4:17 p.m.   reply to: 16886 x
Az elmúlt 30 évben nem fejlődtek annyit a belsőégésű motorok mint amennyivel több lett az elvárás feléjük. A nem fejlődésen csak magát a munkát végző egységet értem, nem az azt kiszolgáló perifériát. Szigorúbbak lettek viszont a környezetvédelmi előírások, kényelmesebb lett az ember akit maximálisan ki kell szolgálni. Az én autóm a hírhedt olajzabáló 1,6-os Ecotec motorral van szerelve, 2003-as évjáratú német autó volt, 4 éve van nálam. Tudtam hogy rizikós megvenni de bíztam az érzékeimben, nem érdekelt a szervizkönyv pedig az utolsó pillanatig vezették kint, nem érdekelt az se hogy egy tulajos, csak az érdekelt ami maradt az autóból. Átnéztem, kipróbáltam és hazahoztam mert jónak találtam, aztán elvittem az autószerelő barátomhoz hogy nézze át, ő is rendben találta, sőt olyanokat fedezett fel mint a 4db teljesen új féktárcsa és betét, valamint a vadi új kipufogó rendszer amin még rajta volt a cikkszámos német matrica, de ami legjobban meglepett az a teljesen új vezérlésszett volt ami a megbontásnál derült ki. Ekkor kezdtem tüzetesebben átnézni a szervizfüzetet amiben előtte abszolút nem hittem a sok autókereskedéses rémtörténet miatt. A lényeg, hogy évente vitték az autót olajcserére, legkevesebb 8ezer, a legtöbb 13ezer volt amit olajcserétől olajcseréig futott, hozzáteszem, ennek már 30 ezres olajcsere ciklusa van! Az autó tökéletesen működik azóta is, nem eszi az olajat, jól fogyaszt a súlyához és teljesítményéhez képest is. Ezzel szemben az egyik ismerősöm itthonról vette ugyanezt a típust csak már a twinport kivitelt, első gazdás idős tulajé volt, mint a mesében, aki vitte is a szervizbe csak sajnos 30ezrenkét, de a legnagyobb baj az, hogy ez a 30ezer 3 év alatt jött össze és a következő 30ezer is, ki tudja hány hidegindítással és városi üzemmel. Az a kocsi eszi is az olajat jócskán, mert mi történt? Az olaj elfáradt, ráadásul ki tudja milyet kapott a szervizben (tisztelet a kivételnek), a kokszképződés megnövekedett, a dugattyúgyűrűk beszorultak elvesztve a rugalmasságukat, vagyis nem voltak képesek ellátni a feladatukat. Ehhez még rúgott egy hatalmas öngólt a GM a EGR szeleppel is, ami belefolytja a motort a saját mocskába, ráadásul még el is romlik mert a szelep szárán keresztül áramlik a visszavezetés ami a szár beszorulását eredményezi, az meg bármelyik holtpontnál motorműködési zavarokat okoz. A motor belső tisztasága és a rendszeres olajcsere többet ér mint bármi, én mindig 10ezrenként cserélem az olajat, ennél még nem feltétel a Dexos 2, de nem is a legolcsóbbat veszem, akkor se kerül többe 10ezer Ft-nál egy csere szűrővel együtt, ennyit nem megér? Szóval lehet itt a gyártónak arcoskodni a loglife olajokkal, de az is elfárad, főleg városi üzemben, erre még rájön az is hogy a fillérbaszó paraszt kivárja a 30 ezret, nem foglalkozik azzal hogy évre is meg van határozva a csere. A cégnél az első Pajero-k 7500km-nél voltak olajcserések mert fokozott igénybevétel kategória volt a főelosztó hálózatos munka miatti üzemmód, vagyis mi nagyon sokat terepezünk. Aztán jöttek a Hiluxok, azokat 15ezrenként kellett vinni olajcserére, most a Rangereket 30 ezrenként kell vinni, de már van hogy 25-nél könyörög a szervizlámpa a friss olajért.
A rendszeres olajcserében hiszek és a megfelelő teljesítményszintben, nem pedig a legdrágább olaj végletekig kitolt és túlmarketingezett futásteljesítményében.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16891 Nov. 27, 2018, 3:51 p.m.   reply to: 16890 x
Hat ez fasza.. Itt írtam fél órát, és a hsz több mint a felét nem küldte el.....
     Reply to this


Felhokep
Hirdetések




Member count: 26772