Please log in

Registration Forgot password






Yamaha TDM
Comment
Előző oldal
Levi990 (msg) 123256 Dec. 17, 2018, 8:45 a.m.   reply to: 123254 x
Viszont a csodaplexidnél azt mondtad, hogy ha jól működik, nem számít mennyire ronda :) de hát ronda is volt meg nem is működött.

Sok beszéd feleslegesen...
     Reply to this


kawa550 (msg) 123255 Dec. 17, 2018, 8:21 a.m.   x
Má megin' csak mi vagyunk szem előtt. Kíváncsi leszek, a mi kis szorgalmasaink hány olyan szekeret tolnak fel megint a domb tetejére, amin senki se ül.:))))))
     Reply to this


lendvai (msg) 123254 Dec. 17, 2018, 7:43 a.m.   reply to: 123251 x
Amint azt korábban is leírtam én nem lebeszélni akarom a láncolajzót használókat annak megvételétől, felszerelésétől, használatától. Nekem egyszerűen nem tetszik, a vaktában odadobált anyagi és praktikum érvek pedig reprezentatív minták és hozzájuk tartozó számok nélkül nem meggyőzők, mert sok bennük a szubjektív tényező. Ennyit a makacs mérnöki fejemről. :-)))
Az teljesen normális, hogy ha van valamilyen érzelmi kötődés, akkor az ember mintegy önigazolásként odaillő érveket keres és hajlamos figyelmen kívül hagyni az ellenérveket. Erre remek példa a lenti eszmecsere. Én sem vagyok kivétel, ha van kötődés akkor én is azon kapom magam, hogy ugyanezt játszom.
A munkahelyen és egyéb területeken szerzett tapasztalatok alapján ez akkor gond, ha mániákus jelleget ölt, mert ebben az esetben az ember nem hajlandó vagy nem tud felelősséget vállalni az előforduló hibákért. Azt mindenki eldöntheti, hogy ő melyik kategóriába esik. A magam részéről én már túl vagyok ezen, ha egy gyertyacseréhez előre kell buktatni a hűtőt is rövid káromkodás után végül nem a Yamahát hibáztatom a tervezésért.
Fido kolléga kicsit epésen, de azért szemléltette ezt a felelősségvállalós dolgot lenn. Ha valaki makacsul ragaszkodik a német autók és a német minőség mítoszához a XXI. században annak ellenére, hogy a prémium bajor vasa már harmadszor hagyja cserben az úton akkor sem fogja soha beismerni, hogy valami az autóval nincs rendben. :-)))))
Én ha felrakok valamit a motorra, akkor a funkció mellett ugyanolyan fontos, hogy számomra esztétikus is legyen. A fék- és kuplungkarokat sem azért cseréltem le, mert CNC-mart alumínium, mindkét oldalon állítható, kikönnyített, hogy ha törik ne tőből törjön. A faszt, azért vettem meg, mert tetszik. :-))) De van, ami nem tetszik, azt akkor sem rakom fel, ha amúgy könnyebbé tenné az életem. :-))) Másnak biztos tetszik, tessék nyugodtan használni, nincs ezzel semmi baj, de ne akarjon engem senki meggyőzni, hogy az én kedvenc színem nem a zöld kell legyen, hanem a piros, mert az nem fog menni. :-)))))
     Reply to this


lendvai (msg) 123253 Dec. 17, 2018, 6:45 a.m.   reply to: 123252 x
Tedd hozzá a gyengébbek kedvéért, hogy két szett láncról van szó, mert józan paraszti logika alapján ha egy lánc 50 ezret bírt ki, akkor nem fog kibírni még 100 ezret. :-)))))))
     Reply to this


kawa550 (msg) 123252 Dec. 16, 2018, 11:26 p.m.   reply to: 123251 x
Az én abszolute nem mérnöki szakács fejemmel megpróbálom érthetően levezetni azt a 150-et: Kell mennem 50-et, hogy tudjam hogy olajozó nélkül annyit bír. Aztán kell mennem olajozva 100-at, hogy kijelenthessem, 2x annyit bír. Mifelénk az 50+100 az 150.......:))))))))))
     Reply to this


Jani55 (msg) 123251 Dec. 16, 2018, 11:21 p.m.   reply to: 123245 x
Az előbbi válaszommal együtt értékeld, de külön is szeretnék válaszolni:
Levezetted, hogy kb 50ekm-t ment a lánc... Rendben, de nem tudom, (az én, szintén makacs mérnök fejemmel) belátni, miért várunk a kb dupla futásteljesítmény helyett még további 100ekm-t, hogy a gondolatmeneteddel összesen kb 150ekm-nél tartsunk??? Ez nem duplája, nagyon nem...
A Varás fórumokon olvashatsz utána, egy láncszett átlagosan hány km-t jelent, ahhoz képest az enyém bátran állíthatom, a duplája volt...

Semmilyen lánctisztítás (áztatás-mosás-olajozás-sprézés), plusz a külön erre fordított figyelem, idő és pénz nincs arányban egy automatikusan működő, odafigyelést csak egyéb kötelező szerviz, ill gumicsere alkalmával igénylő vacakkal szemben, ami akkor is csak annyi, hogy 5ccm olajat öntöttem bele (a 10 év alatt elfogyó 0,8 kg gyakorlatilag semmi pénzt nem érő olajból).

Hogy valami egyszerű és praktikus, garantált a működése, nincs hibalehetőség, ez nekem fontos.
Hogy esztétikus, elegáns megoldás egy filléres, vacak olajlevezető cső méginkább filléres kötegelőkkel való rögzítése? Megítélés kérdése, nekem tökéletes volt tíz éven keresztül. Igeiglenesnek szántam, mégis végleges maradt. A szépség egyébként is szubjektív.
     Reply to this


Jani55 (msg) 123250 Dec. 16, 2018, 10:49 p.m.   reply to: 123244 x
Az én vakuumos Scottoilerem került 12eFt-ba, motorkiállításon vettem. Magam szereltem fel, a készletben található kiegészítőkkel, egy fél délutánba került. Tíz év alatt kb 0,8kg 80W90 olajat használtam el, kb 1eFt volt.
Lánckarbantartás ezen túlmenően nem volt, utánállításokra sem volt külön szükség, hiszen gumicserék alkalmával az megtörtént. Soha nem tisztítottam a láncot, mindig öntisztult, a lentebb látható állapotban volt.
Nem tudom mennyit spóroltam avval, hogy nem kellett egyetlen egyszer sem költenem láncsprérke és nem kellett erre külön odafigyelnem, evvel vacakolnom, mégis mindig közel optimális kenése volt.
Igen, én sem járok 100ekm-ig egyetlen egy járgányommal sem. (autókkal sem)
     Reply to this


kawa550 (msg) 123249 Dec. 16, 2018, 10:30 p.m.   reply to: 123248 x
Hát most egy égőcseréért inkább nem ugranék ki Sollenauba. :))))))) Meg hát nem is az enyém a motor. :)
Csak ugye helyzetfelmérés, hogy van-e annyi előnye a dolognak, amiért már megéri foglalkozni vele.
Öccáz eur-ért odaadná a kisgyerek, a blokk szépen halkan jár, ahogy el is várható egy hondától, nem füstöl, nem kopog nem zörög, viszont gázadásra leáll, egy alapos teljes szétszedéses karbipucc meg szinkron a minimum, de lehet hogy egy felújítás is ráférne a karbikra ahhoz 6 rugó/db a készlet, a benzincsap be van állva, alig tudtuk kinyitni, az megint egy 6 rugós készlet, aztán 10 éves gumik vannak rajta(nem látszik rajtuk, jól néznek ki, alig kopottak)amit én már nem hagynék a gyerekem alatt, az alsóhangon 55 rugó, a sokat álltakon megszokott hogy a főfékhengerbe is belerohad a cucc, megint 6 rugó, egy akku még 10, és mivel nincs érvényes műszakija, csak egyedi forgalomba helyezéssel lehet behozni az +20 rugó. Szóval ott tartunk hogy összesen már 260 felett járunk, ha a suzi tényleg jó és mondjuk le lehet 900-ra alkudni, akkor a végén 20-30 rugóért kéne a hidegben szerelgetni napokig. Hát a faxom, annyiért még a havat se lapátolom el. :))))))
     Reply to this


lendvai (msg) 123248 Dec. 16, 2018, 9:29 p.m.   reply to: 123247 x
Ha ez még a klasszikus terheléses indexrelé nem biztos, hogy gond, lehet az egyik izzó 21 helyett 5W-os, vagy valami hasonló. Cseréld meg az izzókat, ha akkor is ugyanaz az oldal pislog gyorsabban, akkor igényelhet némi fejvakarós munkát. :-))
     Reply to this


kawa550 (msg) 123247 Dec. 16, 2018, 9:01 p.m.   x
Hogy más is legyen, megnéztem ma egy A2-vel is vezethető cb500-ast a gyereknek ósztriában, 2 éve áll, műszakija sincs, akku se volt benne, de azért életre keltettem a szuziról megbikázva a tulaj legnagyobb örömére. Igen jó áron ideadnák, és szerintem egy karbipucc után pöpec tanuló motor lenne. Viszont volt egy furcsaság amit nem igen értek. A bal oldali indexei 2x olyan gyorsan villognak, mint a jobb, olyan, mint mikor az egyik égő kiég, de itt mind a 4 működik rendesen, csak az egyik oldal 2x gyorsabban. Nem ledes, sima égős.
Holnap még megnézek egy gs500-at is, képen az is jól néz ki(kivéve az ocsmány dobozt, amit már a hazaúton ledobok róla ha megveszem :)))))) azt hibátlannak írja a tulaj, kipróbálható, érvényes műszakis stb, igazából afelé hajlok még ha 2x annyiba kerül is.
https://www.willhaben.at/iad/gebrauchtwagen/d/motorrad/honda-cb-500-pc33-280820263/
https://www.willhaben.at/iad/gebrauchtwagen/d/motorrad/suzuki-gs-500-283376227/
     Reply to this


Fido71 (msg) 123246 Dec. 16, 2018, 8:32 p.m.   x
Ez csak olyan: "legyen nekem fent olyan is" dolog.
Birtokolni jó, még akkor is, ha nem sokat ér.
Nézd meg a német autó tulajokat... :)))
     Reply to this


lendvai (msg) 123245 Dec. 16, 2018, 8:27 p.m.   reply to: 123244 x
Pont ezen töprengtem én is, de már nem mertem többet írni, mert megköveznek érte. :-)))
A magam részéről amúgy is úgy vagyok vele, hogy akarja a fene a lánc élettartamát tologatni és motorozni a nyúlás felső határán zajongó lánccal. Amúgy sem tudnám igazolni a dupla élettartamot, mert életszerűtlen. Én 72 ezernél cseréltem le azt a láncot, amit az előző tulaj ha jól emlékszem 20 ezernél rakott fel, mert gyengének ítélte a gyárit, vagy valami ilyesmi. Számoljunk 50 ezret.
Ha hitelt érdemlően ki akarom jelenteni, hogy az olajozó használatával ehhez képest minimum megduplázódott az élettartam, akkor minimum 100 ezret kell még menjek vele, kínosan ügyelve arra, hogy ugyanolyan terhelések érjék a láncot, mert a makacs mérnök fejemben csak akkor lesz hiteles a mérés. Tartunk tehát ugyanannál a motornál, 150 ezer kilométernél. Nekem sem életszerű, kiadok 100 rugót, az 2 szett lánc kerékkel, ugyanott vagyok. Kényelmesebb? Ha én szerelem be az olajzót akkor K.I. hogy nem. Ha mással szereltetem be, akkor igen, de anyagilag nem vagyok beljebb. És mivel nekem sem az a célom, hogy anyagilag beljebb legyek, hanem az, hogy a motorom kifogástalan műszaki és esztétikai állapotban legyen, ezért a féktárcsáimat sem átallottam betétestül gyári Yamahára cserélni úgy, hogy még volt néhány század mm a tárcsavastagság alsó határáig. Ennélfogva én nem akarom a láncom élettartamát figyelni, inkább cserélem idő előtt. Na meg egy felkötegelt olajvezetékkel sem rontanám el a leendő motorom gyönyörű egyoldalas lengőkarjának művészlelkű mérnökök által végeselem-számított vonalait. :-))))
De tiszteletben tartom azok véleményét is, akik használnak ilyet vagy szeretnének ilyet használni a motorjukon. Használják nyugodtan. Elfogadni viszont a láncélettartam növekedést mint racionális érvet nem fogom. :-)))
     Reply to this


kawa550 (msg) 123244 Dec. 16, 2018, 7:51 p.m.   x
Én a magam részéről úgy vagyok vele, hogy a gumim környékén sehol ne csepegjen semmi olaj, se koszolós mértékben, se máshogy. De más meg gondolhatja máshogy, ő dolga. Viszont ezeken felül is felmerül bennem pár kérdés, ha már így pörög ez a téma.
Az én láncom olyan 40.000-et ment el a tádén úgy, hogy amolyan átlagos vagyok, nem hanyagolom el, de nem is pucolom meg fújogatom állandóan, én pl sose viszek magammal túrára sprét, kibírja az hazáig, akkor is ha 1500km.
Bár kétlem, de egy fene, menjen el a dupláját olajozóval. Az úgy minimum 80.000km. Na, én még soha egy motoromat se tartottam meg annyi ideig, hogy ennyit menjek vele, szóval a megtakarítás egy szuper olajozóval is csak elméleti lenne, mert mire elérném a megtakarításhoz szükséges futásteljesítményt, a motor már valszeg nem is lesz nálam. És akkor hol van még az olajozó(ha profi, nem házi barkács) árának megtérülése? Ennek az árán pl https://www.scottoiler.com/us/product/esystem-electronic-chain-oiler/ veszek 2 teljes szett láncot meg lánckereket a motoromra, nem rosszat, amivel elmegyek vagy 80.000km-t, és ezt még túl kéne szárnyalnom hogy valami értelme is legyen. Ti hogy vagytok ezzel, hányan mentetek 100.000 felett ugyan azzal a motorral?
     Reply to this


BarthaL (msg) 123243 Dec. 16, 2018, 12:34 p.m.   x
Jó példa erre a Scottoiler V-System és Scottoiler E-System Más módon kapják a vezérlő jeleket.
     Reply to this


Jani55 (msg) 123242 Dec. 16, 2018, 12:29 p.m.   x
Nekem Scottoiler automata láncolajozó volt a Varán. Maximális megelégedésemre működött, a láncélettartamot duplájára vitte fel. A gyakorlatban 60ekm-nél a láncfeszítő a zöldmező közepén volt.
Olajat a láncra, a görgőkre csepegtettem, nem a lánckerékre, a gyári ajánlás szerint, 80W90-ből, spórolósan, azaz évi 2-3 -szori feltöltéssel. Ez középállásban gyakorlatilag óránként 6-10 csepp olajat jelent.
A lánc félszárazon volt a legjobb kompromisszum, olajozottak voltak a görgők, de nem verte fel sehová, nem terhelte a környezetet feleslegesen. Koszos volt, vagy tiszta, mindenki ítélje meg (nem a fényképkészítés céljából volt tisztítva), a gép általában így nézett ki, nem verte fel sehová, tiszta volt a felni is.
     Reply to this


BarthaL (msg) 123241 Dec. 16, 2018, 12:27 p.m.   x
A házi gyártmánynál éppen szükséges mennyiség beállítása lehetetlen. Aki gondolkodik a beépítésen, lehetőleg olyat válasszon amit tág határokon belül, fokozatmentesen lehet beszabályozni. Figyelembe veszi a sebességet, kerékfordulatot, nagyobb sebességnél arányosan csökkenti a dózist ... A 100000 km-es lánc élettartam a mese kategória volt nekem előtte, használva, 35000 km-el a láncomban(annak mostani állapotát ismerve) már ezt is másként látom.
     Reply to this


dinnyemag (msg) 123240 Dec. 16, 2018, 12:23 p.m.   reply to: 123233 x
Nem kell a dual csoda, bőven jó ez így egyik oldalról a lánckerékre. Négy éve használom, nem dobálja sehova az olajat, ha beállítod türelmesen , hogy percenként 2 cseppet adagoljon. Egy tartállyal ötezer kilométert megyek, de még szárazra így sem ürült soha... Szerintem jó. Én inkább mellette szavazok:-). Scottoiler v-System van a motoromon.
     Reply to this


lendvai (msg) 123238 Dec. 16, 2018, 9:56 a.m.   reply to: 123233 x
Ha te építed meg, akkor ha rám hallgatsz készítesz valami ilyesmit is, ami megakadályozza, hogy az olaj oda is jusson, ahová nem szeretnéd. Ez még láncspray-nél is hasznos tud lenni, mert valamennyire az is tud fröcskölődni, ha nagy a tempó.
     Reply to this


lendvai (msg) 123237 Dec. 16, 2018, 9:47 a.m.   reply to: 123235 x
Ez így van rendjén, jólesik belecsipogni olyasmibe, amivel még nem volt dolgunk. :-))) Például a desmodromic vezérlés karbantartása. :-)))))
Mindemellett egy gyilkossági ügyben ítélkező esküdtszéket és a bírót sem úgy válogatják, hogy embert kellett ölniük előtte, mégis tudnak helyes döntést hozni. :-))))
A fizika ismerete meg amit a két szememmel láttam hasonló alap. :-))))
     Reply to this


BarthaL (msg) 123236 Dec. 16, 2018, 9:27 a.m.   x
Sziasztok!
Nekem Pro-oiler láncolajozóm van, duál injektorral párosítva. Nagyon szeretem, pár éve még kiröhögtem aki ilyet használt.
     Reply to this


Fido71 (msg) 123235 Dec. 16, 2018, 9:22 a.m.   x
Így van, én is lebeszéllek róla, pedig még nem is láttam ilyet! ;)
     Reply to this


Levi990 (msg) 123234 Dec. 16, 2018, 8:43 a.m.   reply to: 123233 x
Olyanoktól kérdezd inkább akik használják is mert itt csak megpróbálnak lebeszélni olyanok akik soha sem használták.
     Reply to this


zsotli (msg) 123233 Dec. 15, 2018, 10:26 p.m.   reply to: 123231 x
igen ilyenre gondoltam. ez is csak kívűlre csepegtet. illetve van hozzá duál injektor de elég drága. és igy az o gyűrűkhöz belülre nem sok jut csak a csapokra. ami nem biztos hogy rossz ezért is kérdezem....
     Reply to this


lendvai (msg) 123231 Dec. 15, 2018, 10:05 p.m.   reply to: 123230 x
De ha erre gondoltál: nos, ha ezt olyan viszkozitású olajra tervezték, ami átlagos centrifugális erő mellett kielégítő mértékben eljut a lánc kenést igénylő görgőihez, akkor biztos lehetsz benne, hogy tovább is jut, lásd előbbi hozzászólásaimat. :-)))
     Reply to this


lendvai (msg) 123230 Dec. 15, 2018, 10 p.m.   reply to: 123229 x
Hátsó lánckerék külső oldalára? Na ez nekem nem világos. A lánckerék külső és belső oldala nincs érintkezésben a lánccal, csak a fogak, minek kéne azt kenni? Kenni a lánc görgőit kell azon az oldalon, ami a lánckerékre simul. Nevezhetjük belsőnek.
Egy fotó szerintem szemléletesebb, mert most lehet, hogy elbeszélünk egymás mellett, bár ahogy írtam én nem vagyok olajozópárti. Az én értelmezésemben ha folyton csöpög az olaj, akkor a fölösleg vagy folyton távozik a motor egyéb részeire, vagy egyre vastagabb réteget képez a porral és egyéb szennyeződésekkel, amit el kell távolítani, ergo ugyanúgy munkaigényes, mint a láncspray, viszont a viszkozitása teljesen más.
De van itt, aki valami masszív zsírral kenegeti és a kísérletei szerint nem sokkal hosszabbítja meg a lánc élettartamát a folytonos kenés. Valószínűleg csöndesebb lesz a lánc tőle.
Maradok a láncspray-nél. :-))))
     Reply to this


zsotli (msg) 123229 Dec. 15, 2018, 9:37 p.m.   reply to: 123227 x
az egyik oldalt ugy értem, hogy a legtöbb a hátsó lánckerék külső oldalára csepegteti.
     Reply to this


lendvai (msg) 123227 Dec. 15, 2018, 4 p.m.   reply to: 123226 x
Kenni eleve csak az egyik oldalt kell a láncspray-vel is: a belsőt. Kívülre fölösleges, mert a munka többi részét a centrifugális erő végzi. Ha belül van kenve, akkor kijut a görgő külső oldalára is, ha kívül is kenve van, akkor meg onnan szintén a centrifugális erő hatására jut a felnire, farokidomra, hátsó dobozra, bal hátsó indexre stb., kinek-kinek ízlése szerint.
Nem állítom, hogy van hatékony láncolajozó, az én tapasztalatom annyi, hogy ahány ilyen motorral találkoztam mind dzsuvás volt hátul, többek között a lánc is, ami retek a motoron a funkciót ugyan nem feltétlenül befolyásolja, de számomra visszataszító látvány.
Nekem kb 1000km-enként kell megfújnom a láncot száraz időben, ami kb 5 perces procedúra úgy, hogy nincs középtámaszom, így nem okoz gondot.
     Reply to this


zsotli (msg) 123226 Dec. 15, 2018, 2:35 p.m.   x
Sziasztok! Autómata láncolajzót próbálta már valaki? mennyire gáz hogy csak az egyik oldalt keni? Azon agyalok hogy valamelyik gyári mintájára csinálnék egyet csak nem tudom hogy 1 vagy 2 oldalra csepegjen. Arra gondoltam hogy üzemanyag mágnesszeleppel oldanám meg a nyitást és zárást valami robogó fékfolyadék tartály lenne a tároló a többi meg már csak apróság .
     Reply to this


lendvai (msg) 123225 Dec. 14, 2018, 11:08 a.m.   reply to: 123224 x
Ha kijutok Hangzhou lesz a cél. Bár a valószínűsége jelenleg csökkenő tendenciát mutat azért a remény hal meg utoljára (a lepényhal meg először :-))).
Onnan végül is nincs túl messze Ausztrália, át is repülhetnénk. :-)))
     Reply to this


Tiger (msg) 123224 Dec. 14, 2018, 10:17 a.m.   reply to: 123223 x
Örömmel kalauzollak, ha olyankor mész, mikor én is arra járok. Kutyát két éve nem eszem elvi meggondolásokból:-)
Bár én juthatnék el egyszer Ausztráliába!
     Reply to this


lendvai (msg) 123223 Dec. 14, 2018, 9:56 a.m.   reply to: 123221 x
Szia Tiger! Érdekes észrevétel és nem alaptalan. Amikor kerestem a Falcon modellt belefutottam néhány érdekes dologba. Bár a neten fellelhető infó alapján ezek az őrültek a Bandai-nál gyakorlatilag a stúdiómodellt állították elő ugyanabban a minőségben, illetve az 1976-os technológiát meghaladva talán még jobban (két színben tudnak ugyanazzal a szerszámmal műanyag formát önteni, pl egy TIE vadász szárnya az alap szürkével és a fekete szolár panellel), de harmadakkora méretben, viszont Japánban történik az öntés. Ennek ellenére az egyik japán eladó azt írta, hogy az ő terméke Kínában készült, de szigorú japán minőségbiztosításon ment át. Ezen kívül van ebből Standard verzió, amiben nincs LED világítás és a normál, amiben van. Na az a LED egység Kínában készül, ez a belső dobozon rajta is van, így szerepel a Made in Japan és a Made in China jelölés is. Lehet, hogy ez a jótét lélek ezt értette félre, de lehet, hogy tényleg gyártatnak Kínában is, ez egyelőre nem derült ki. Amiket eddig a Bandai-tól rendeltem az mind Made in Japan volt. A leírás is japán, szerencsére van a neten elérhető kétnyelvű vagy angol összeszerelési utasítás.
Az én verzióm a LED világításos modell, így tartalmaz kínai alkatrészeket is, lehet ebből adódóan tartalmaz a külső doboz kínai írásjeleket is (lehet azt a dobozt is ott gyártják) :-)))
Az élcelődés meg tudod, hogy a vérünkben van, akad aki remek partner benne, volt már, aki átkozódva távozott, az az ő problémája volt.
Lehet, hogy jövőre el tudok jutni Kínába, majd meglátjuk hogy alakulnak az itteni projektek.Annyira nem vonz, inkább csak érdekesség lenne, mert ott még nem jártam. De akkor ehetnék bogarat meg kutyát, mindig kipróbálom a helyi konyha érdekességeit, már ami a tűréshatáromon belül van. :-))) Na meg felháborítanám az állatvédőket is, ami szintén nem utolsó szempont. :-))))
     Reply to this


Tiger (msg) 123221 Dec. 14, 2018, 8:38 a.m.   reply to: 123212 x
Helló Tibi! Csakhogy belepofázzak én is valamibe, nem volt ez akkora sületlenség, hogy így felzaklasson.
Attól eltekintve, hogy Ti miken élcelődtök egymással, tartalmazott ez a bejegyzés két alapvető tényt, tapasztalást is.
Az egyik, hogy ma már egyáltalán nem alaptalan az az állítás, hogy "úgyis minden Kínában készül" írják is rá utána Made in Japan. Ők egyébként inkább az olcsóbb filippin,indonéz, bangladeshi, maláj gyártást preferálják, de a számítástechnikai termékeik nagy részét Shenzhenben illetve Taiwanon gyártatják, az alkatrészek jó részét pedig Dél-Koreában. De most ez nem is érdekes, ezt Te is pontosan ismered, globalizáció, világgazdaság, etc.
Ami viszont már izgatóbb és amitől tényleg nem olyan sületlenség ez bejegyzés az maga a dobozról készült fénykép.
Még engem is megzavart, pedig elhiheted láttam elég kínai és japán írást már.
Merthogy ezen a dobozon mindkettő megtalálható.
Az közismert, hogy a japánok döntően a kínai írásjeleket vették át, kalligrafálták újra saját igényeik szerint, illetve bővítették, kombinálták két teljesen egyedi írásmódjukkal, de rögtön szembetűnt nekem is, hogy ezen a dobozon vannak teljesen kínai módra írt és használt felíratok.
Az sem véletlen, az előbbiek ismeretében, hogy szinte minden kínai általában könnyedén olvassa a japán szövegeket és hogy pl. az Alibabán rendelt "echte" japán termékek is kínai feliratos dobozokban érkezzenek.
A Te dobozodon egyébként a felíratok nagy része "japánul" van, de nem ettől lesz japán, ami benne van:-)))
Ezt már én is csak incselkedésnek szántam és bocs, hogy lehetőséget rabolva okoskodhattam egy kicsit!
     Reply to this


lendvai (msg) 123220 Dec. 13, 2018, 11:32 p.m.   reply to: 123219 x
Odébb lesz az még, a VW most rántott magára egy újabb szaros bilit. :-)
     Reply to this


kawa550 (msg) 123219 Dec. 13, 2018, 11:17 p.m.   reply to: 123217 x
Te meg ne pszihopatázzál itten, hanem mennyé dagadt kacsát venni, mert nemsokára osztrák szar lesz az is. :))))))
https://totalbike.hu/hirek/2018/12/13/a_ktm_megvenne_a_ducatit/
     Reply to this


kawa550 (msg) 123218 Dec. 13, 2018, 11:15 p.m.   x
Na fidó, asszem téged is besoroltak a kötsög pszihópatások közé. :)))))))) Egyre többen leszünk! :))))))))
     Reply to this


lendvai (msg) 123217 Dec. 13, 2018, 10:19 p.m.   reply to: 123216 x
Hát, sok mindent írunk egybe, speciel a "sokmindent" azt nem. :-)))
A humor az nálam más kategória: van, ami sajnos nem üti meg a mércét.
Na meg pszichopata is vagyok. :-)))))
     Reply to this


Itil900 (msg) 123216 Dec. 13, 2018, 9:48 p.m.   reply to: 123215 x
Professzor úr! A befejezetlen mondatok sokmindent jelenthetnek! Az árnyalás a célszemély figyelmén és humorérzékén áll, vagy bukik. Előző esetben is ez volt, csakhogy...
     Reply to this


lendvai (msg) 123215 Dec. 13, 2018, 9:11 p.m.   reply to: 123213 x
Tudod: három pont, befejezetlen gondolat. :-)))) Csak hogy segítsek megjegyezni. :-)))) A csakhogy mást jelent. :-))))
     Reply to this


Itil900 (msg) 123213 Dec. 13, 2018, 5:42 p.m.   reply to: 123212 x
Mindig van raktáron, csakhogy beszólhassak... :)))
     Reply to this


lendvai (msg) 123212 Dec. 12, 2018, 8:53 p.m.   reply to: 123211 x
Te honnan veszed már megint ezeket a sületlenségeket? :-)
     Reply to this


Itil900 (msg) 123211 Dec. 12, 2018, 6:36 p.m.   reply to: 123204 x
Ha nem kínai, akkor csak hamisítvány lehet! Szamuráj...ugyan....kínai szamuráj mi???? :)))
     Reply to this


Fido71 (msg) 123210 Dec. 12, 2018, 5:51 p.m.   reply to: 123208 x
Pengeszakértő IS... :))))
     Reply to this


Spapa (msg) 123209 Dec. 12, 2018, 3:10 p.m.   x

     Reply to this


lendvai (msg) 123208 Dec. 12, 2018, 7:50 a.m.   reply to: 123207 x
Kee' netán penge pengeszakértő? :-)
Azé' még néhány tantó is elfért volna mellette. :-)
     Reply to this


kawa550 (msg) 123207 Dec. 11, 2018, 9:38 p.m.   reply to: 123206 x
Hát egy katanából max egy összecsukható pillangó változat férne el benne, úgyhogy max egy vakizasi lehetett. :)))
     Reply to this


lendvai (msg) 123206 Dec. 11, 2018, 9:10 p.m.   reply to: 123205 x
Naná vazze, mert akkora, hogy fennakadt a vámon, fizetni kellett vámot és ÁFÁ-t is, gondolom belenéztek nem szamurájkard van-e benne. :-)
     Reply to this


kawa550 (msg) 123205 Dec. 11, 2018, 8:45 p.m.   reply to: 123204 x
Rohaggyak meg vazze, ezt kibontották a postán! :))))))))
     Reply to this


lendvai (msg) 123204 Dec. 11, 2018, 8:36 p.m.   x
Meghozta a szamuráj Jézuska a karácsonyi meglepit.:-)
     Reply to this


KTib962 (msg) 123203 Dec. 10, 2018, 11:02 p.m.   x

     Reply to this


kawa550 (msg) 123202 Dec. 10, 2018, 10:47 a.m.   reply to: 123201 x
Én úgy vagyok azzal is, mint az x faktor első 3 részével. Azt nézem, mert néha szórakoztatnak a hülyék. :))))))))
     Reply to this


lendvai (msg) 123201 Dec. 10, 2018, 8:07 a.m.   reply to: 123200 x
Aha, az a fészbukos TDM csoport. Onnan én kiléptem, biztos azért nem látom.
     Reply to this


Fido71 (msg) 123200 Dec. 10, 2018, 7:28 a.m.   reply to: 123199 x
Nálam megjelenik a face oldala.
Zánkai TDM találkozó 2019.
     Reply to this


lendvai (msg) 123199 Dec. 9, 2018, 9:23 p.m.   reply to: 123198 x
Nincs mit, mivel nincs ott tartalom. Biztos valamit sértett és levették.
     Reply to this


Itil900 (msg) 123198 Dec. 9, 2018, 4:46 p.m.   x
Olvastátok?:

https://m.facebook.com/events/495677020934023
     Reply to this


lendvai (msg) 123197 Dec. 8, 2018, 8:09 p.m.   x
Lehetséges egy rumot a buzik hegyének nevezni? :-)
     Reply to this


mati12 (msg) 123196 Dec. 7, 2018, 5:26 p.m.   x
Na ugye,hogy ugye...
     Reply to this


lendvai (msg) 123194 Dec. 7, 2018, 4:49 p.m.   reply to: 123193 x
Az se rossz. :-))))
     Reply to this


Fido71 (msg) 123193 Dec. 7, 2018, 12:28 p.m.   x
Magamat ostorozom... :)))
     Reply to this


lendvai (msg) 123192 Dec. 7, 2018, 11:56 a.m.   reply to: 123191 x
Nem is tudom, hogy most Jocónak hízelegsz vagy minket savazol. :-)
     Reply to this


Fido71 (msg) 123191 Dec. 7, 2018, 10 a.m.   reply to: 123188 x
Nem is igazi férfi az, akinek nincs otthon egy csápos emelője meg centrírozó gépe...

Nekem amúgy dieselem van, úgyhogy amúgy sem vagyok mérvadó. :))))
     Reply to this


Flenegen (msg) 123190 Dec. 6, 2018, 8:26 p.m.   x
Nesze nektek nyitott tető
     Reply to this


vasutas (msg) 123188 Dec. 6, 2018, 5:50 p.m.   reply to: 123187 x
Összetartó, nagy család vagyunk, jó pár autóbuzi unokaöccsel és vagy húsz autóval. Ezért elkel a "családi" szerviz. A garázsokat kinőttük, elegünk lett a bérelt helyek mohó tulajdonosaiból, talán tavaszra elkészül a szülői ház mellé épülő három beállásos "szerelde".-:)
     Reply to this


lendvai (msg) 123187 Dec. 6, 2018, 2:37 p.m.   reply to: 123186 x
Még csápos emelőd is van? Beszarás! :-)
Én egy motoremelő pad beszerzésén gondolkodom, mert kezd egyre kényelmetlenebbé válni a blokk előtt guggolni. Csak nekem mobil kell legyen, mert nem akarom üzemszerűen ott tartani az asztal mellett. Van ilyen, ha eljön az ideje (első Ducati szerviz, amit én csinálok) akkor beszerzem.
     Reply to this


vasutas (msg) 123186 Dec. 6, 2018, 1:34 p.m.   reply to: 123185 x
Tibor, mint Te is tudod, az MX-el a legnagyobb gond a rozsdásodó kaszni. Sajnos ehhez szakember segítségét kell majd kérnem, de a karosszéria elemeket is drágán mérik. Szerencsére a baráti körömben van egy fiatal srác, aki nekem olcsón dolgozik, s ráadásul nem is szépen.-:)) Csak NB-ben gondolkodom és egyelőre a németországi vásárlásban. Szeretném minél olcsóbban megúszni ezt a roadster vásárlási hülyeségemet, hiszen vele csak egy-két nyarat tervezek,, Nemsokára hatvan éves leszek, a legnagyobb félelmem az MX-5-tel, mire talpra állítom, már nem tudok ki és beszállni,,-:)))
Amúgy nálam egy öreg autó életben tartásához adottak a feltételek,,,,-:)))
     Reply to this


lendvai (msg) 123185 Dec. 5, 2018, 7:14 p.m.   reply to: 123182 x
Sturcz kollégának a Totalcar-ból van MX-5-je, ha jól emlékszem ő írta, hogy ha egy olcsó felújítandót vesz az ember az a végén mindig többe kerül, mint egy eleve jó állapotú. Arról persze nem tudok, hogy milyen felújítást tud ő elvégezni az autón és milyet Jocó. :-)))
     Reply to this


Flenegen (msg) 123184 Dec. 5, 2018, 6:13 p.m.   x
Naaaa
     Reply to this


Fido71 (msg) 123183 Dec. 5, 2018, 5:47 p.m.   x
A 2002 Ford Transitoknak a motroterében már 6 hónapos korban felütötte a fejét a rozsda.
     Reply to this


vasutas (msg) 123182 Dec. 4, 2018, 8:18 p.m.   reply to: 123179 x
Még nem, de nagyon rajta vagyok. Eddig kilenc mx-t néztem meg, Augsburg környékén pedig még hét vár rám. Még vacillálok a rettentően rozsdás, de olcsó és jól felszerelt, vagy a drágább, de kevésbé rohadtak között.-:)
A kisebbik fiam kint él német honban, török barátaitól hetente kapom az ajánlatokat.-.)
Ellenben meg kell várnom a jövő évet, hogy újra legyen szabadságom kimenni.
     Reply to this


kawa550 (msg) 123181 Dec. 4, 2018, 1:23 p.m.   reply to: 123178 x
Tegnap értekeztünk dinnyével is, ő már a második 6-osát nyúzza éppen, az előző neki is barnult alulról de azt mondja csak olyan drótkefézős mértékben, nem kilyukadós szétrohadós.
     Reply to this


kawa550 (msg) 123180 Dec. 4, 2018, 1:21 p.m.   reply to: 123178 x
Hát ez az, monnyuk az sx4 se panaszkodhat, hála a sok osztrák kilométernek. Ilyen volt, ilyen lett.
     Reply to this


lendvai (msg) 123179 Dec. 4, 2018, 1:17 p.m.   reply to: 123178 x
Hé, Jocó, csak nem egy MX-5 gazdival beszélek? :-))))
     Reply to this


vasutas (msg) 123178 Dec. 4, 2018, 12:44 p.m.   x
Szombaton gumiztunk egy CX 3-ast, negyvenezer kilométer van benne. Mindenki az alját csodálta,,,, ilyen fiatal autóban régen láttunk ennyire rozsdásodót.
És hiába vádaskodtok, hogy mert nekem a francia a mindenem, főleg ha dízel ,,,,hetek óta hentergek mindenféle rozsdás Mazda alá nagy csodálattal,,, ráadásul azokon még a rendes tető helyén is csak valami nyamvadt vászon van.-:)))
     Reply to this


lendvai (msg) 123177 Dec. 4, 2018, 11:53 a.m.   reply to: 123176 x
A motorozás is tartalmaz kockázatokat, ettől élvezetes. :-) Ne félj tőle, ugorj bele, legalább lesz mindig téma itt a fórumon. :-))))
     Reply to this


kawa550 (msg) 123176 Dec. 4, 2018, 10:23 a.m.   reply to: 123175 x
Há' iszen pont ez a probléma, hogy ahogy megtúrja egy kicsit az ember a kérdést, egyszerre jönnek az érvek pro és kontra, aztán a végén addig agyal, míg marad a régi a pitsába!:))))))) Csak lassan arra is ráfér egy szelepszár szimmering, mert már fogy az olaj így 300 környékén, meg a katalizátorral is kezdeni kell valamit ha el akarom adni, az minimum egy felújítás vagy betét csere. De az ugye új korától az enyém, és pontosan tudom hogy mit várhatok, az összes használt meg lehet akár egy feneketlen lyuk is a pénztárcán. Faxom se tudja!
     Reply to this


Flenegen (msg) 123175 Dec. 4, 2018, 9:57 a.m.   reply to: 123174 x
A 1.8 és 2 liter között a váltó a különbség ( 5 vs 6 fokozat ) . Normál használat esetén az 1.8 is elég és fogyasztásban sincs nagy különbség. Ez személyes tapasztalat, de nincsenek nagy igényeim és a 500 LE + teljesítményű Mercedes GTS vagy az 580 Le Alfa Stelvio után már túl sok újat nem tudok megtapasztalni.

Előbb vennék Mazdát mint Toyotát ebben az évjáratban, sajnos nekem ismeretségen belül Toyota oldalon van benzinessel rossz tapasztalat. Szakadó üléshuzat, folyamatos immobiliser és központi zár probléma, de sorolhatnám még...

A döntés a tiétek......
     Reply to this


kawa550 (msg) 123174 Dec. 4, 2018, 9:07 a.m.   reply to: 123172 x
Na, ilyen egy válasz amikor az illető ért is hozzá. :))))))) Köszi, Zsuzsika nagyon agitál hogy ezt nézzük meg. Csak nekem inkább az avensis a favorit, csak abból kevés a benzines, ebből meg sok van jó áron. Meg ez szép. :)
     Reply to this


lendvai (msg) 123173 Dec. 4, 2018, 9:05 a.m.   reply to: 123169 x
Én az 1.8-as motorról beszélnélek le, mint lenn is írva vagyon. Ugyanez a helyzet a 2.3-assal, az is Ford tudomásom szerint.2literessel már könnyebben mozgatja a kasznit és szerintem fogyasztani se fogyaszt többet. Hondánál legalábbis ugyanaz a 2 és a 2.4 benzinigénye a tapasztalatok szerint, csak a 2.4-ben töb tartalék van, ahogy azt Szolnokon megtapasztalhattad. :-))))
Akinek ismeretségi körben volt ilyen 6-osa ő inkább apró, bosszantó hibák miatt volt elégedetlen vele, műanyag csetreszek, ilyesmi, sajnos nem emlékszem már rá pontosan.
     Reply to this


Flenegen (msg) 123172 Dec. 4, 2018, 8:12 a.m.   reply to: 123169 x
Az 1.8 benzin az ford motor, nem rossz de előfordul a szelepszár szimering hiba. elméletben 2007-tól tömítőpasztázták a lemez közöket a ponthegesztésnél, így kevésbé érzékeny a rozsdára. + volt 2008-2010 között visszahívás az összes hatosra, ellenőrzés + javítás ami rohadt, vagy ha nem volt még gond akkor üregvédőzés. Nagy a valószínűsége hogy vagy gyárilag vagy visszahívás keretein belül megoldották a kényes pontot. Szerintem ennyiért ha a km valós, nem rossz választás.
     Reply to this


Levi990 (msg) 123171 Dec. 3, 2018, 9:02 p.m.   reply to: 123169 x
Ez az igazán rohadós fajta :( kár értük.
     Reply to this


Nmiki (msg) 123170 Dec. 3, 2018, 6:52 p.m.   reply to: 123155 x
Karácsonykor tényleg jó motorozni ( persze csak ha szárazak az utak, és min +10 fok van,) mert alig van forgalom, nincsenek kamionok, meg eszetlen furgonosok. Meg szoktam járatni én is a gépet az ünnepek alatt, ha az időjárás engedi.
     Reply to this


kawa550 (msg) 123169 Dec. 3, 2018, 6:26 p.m.   reply to: 123164 x
Ezt remélhetőleg nem azért mondtad, hogy megsajnáljunk amiért egy mx5-öt kell egész nap bámulnod ugye? :))))
Én pl ezt nézem egész nap, ez se jobb látvány.
Különben ha már mazda, egy ilyesmiről te lebeszélnéd a haverodat? Ez még a rohadós aljú fajta?
https://www.willhaben.at/iad/gebrauchtwagen/d/auto/mazda-mazda6-mazda-6-1-8i-te-278877481/
     Reply to this


lendvai (msg) 123168 Dec. 3, 2018, 1:42 p.m.   reply to: 123167 x
Nekem ez akaratomon felüli, egyszerűen nem tudok nem beszólni. :-)))
Az a keménytetős változat odabasz, én is elnézegetném. :-)
     Reply to this


Flenegen (msg) 123167 Dec. 3, 2018, 1:24 p.m.   reply to: 123166 x
Tibikeeeee! Neszójjábeeeee!
     Reply to this


lendvai (msg) 123166 Dec. 3, 2018, 1:02 p.m.   reply to: 123164 x
Valószínűleg azt, amit nem kaphatsz meg. :-)
De ehhez a jelenséghez elég átnézni a humoros topikba, azt nap mint nap telepakolják pinával. :-))))
     Reply to this


Flenegen (msg) 123164 Dec. 3, 2018, 12:29 p.m.   x
És mit nézek minden nap...
     Reply to this


Flenegen (msg) 123163 Dec. 3, 2018, 12:28 p.m.   x
Az ebben a cikkben lévő video szerintem alap az MX5 kapcsán, érdemes megnézni.

https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2017/09/23/mx5_negy_generacio_osszehasonlito_vasarlasi_tanacsado/
     Reply to this


kawa550 (msg) 123162 Dec. 3, 2018, 11:59 a.m.   reply to: 123160 x
Biztos mert szóhoz sem jutottak az ámulattól. :))))))
     Reply to this


kawa550 (msg) 123161 Dec. 3, 2018, 10:09 a.m.   x
A totalcaron a Karotta írt a minap valamelyik régebbi M5-ről. A gyerek amúgy is jól ír, de ez még az átlagosnál is jobban sikerült írás volt, így még azt is elhiszem neki, hogy az tényleg egy jó autó, amit azért vesz meg valaki, mert erős meg gyors meg hátul kapar meg stb. De hogy nagyobb rész ilyen pöcs mint ez a nyomorult, az hétszentség. De hát ez megy gyakorlatilag minden téren manapság, a menőség meg a drágaság számít, mert a marketingesek által lebutított vásárló már rég nem érti, hogy az ár az, amit kifizetsz, az érték meg az, amit kapsz.
     Reply to this


lendvai (msg) 123160 Dec. 3, 2018, 9:04 a.m.   reply to: 123159 x
Valószínűleg más volt az oka, mert én nem emlékszem egyik találkozón sem, amelyiken ott volt hogy az asszonyok bármelyike megkérdezte volna: "Figyeld azt a jóképű fickót, ki ez?" :-))))
     Reply to this


Fido71 (msg) 123159 Dec. 3, 2018, 8:48 a.m.   reply to: 123158 x
Basszus, én azt hittem más volt az oka... :)
     Reply to this


mati12 (msg) 123158 Dec. 3, 2018, 2:37 a.m.   reply to: 123148 x
Nálam ez alapból nem játszik.. Én olyan jóképű vagyok,hogy már a szimpla megjelenésemmel elbűvölöm az anyukákat a bölcsöde előtt. Amikor erre rájöttem el is adtam az X3-at egyből.
     Reply to this


lendvai (msg) 123157 Dec. 2, 2018, 9:34 p.m.   reply to: 123155 x
A motor most épp nálam is olyan állapotban van, hogy bármikor gurulhatnék vele, de cukormotoros vagyok, esőben sem indulok motorozni, nemhogy hidegben. :-)
Lesz így is hidegben bütykölés. Sikerült elsumákolnom az autó szelephézag-ellenőrzését, olajcsere is esedékes. És véletlenül sikerült olajszivárgást felfedeznem a VTEC szelepnél is. Ha kezd elkoszolódni a tömítéssel egybeöntött szűrő akkor elkezd szivárogni az olaj. Mindez az olajszűrő kicsavarásával válik hozzáférhetővé, így az olajcsere kicsit tovább fog tartani.
De nem gond, több mint negyedmillió megtett kilométer után belefér egy elöregedett tömítés. :-)
     Reply to this


Fido71 (msg) 123156 Dec. 2, 2018, 9:33 p.m.   x
Hát, én meg kurv@ta nem szeretek már fázni.
Hívjatok pühapöcsnek nyugodtan... :)))
     Reply to this


kawa550 (msg) 123155 Dec. 2, 2018, 8:45 p.m.   reply to: 123154 x
Keménynek még mindig kurva kemény vagyok, csak közben kigyógyultam az agybajból(vagy legalábbis javultam kicsit) így már nálam is alvó üzemmódban van a rexi. Ettől függetlenül ha olyan lesz az idő, nem kizárt egy rövid hobby karika, tavaly karácsonykor is mentünk egyet (ott van a betlehem meg a karácsonyi dekor ha valaki kétségbe vonná a dátumot) a Zsuzsikával, nem mondom hogy sok értelme volt, de legalább koszos lett a rexi. :))))))
     Reply to this


lendvai (msg) 123154 Dec. 2, 2018, 8:31 p.m.   reply to: 123153 x
És annyira kurva kemény voltál, hogy nyári gumival motoroztál télen is. :-) Igaz akkor még nem volt téli gumi a motorra. Lehet hogy még az injektort se találták fel. :-)))))))
     Reply to this


kawa550 (msg) 123153 Dec. 2, 2018, 8:21 p.m.   reply to: 123149 x
És hogy a Tibikének megint igaza legyen, tessék, olyan kurva kemény vagyok, mostan ettől sokkal nagyobbnak érzem magam, mert én télen is motorozok. Baszki..... :))))))))))
     Reply to this


kawa550 (msg) 123152 Dec. 2, 2018, 8:17 p.m.   reply to: 123149 x
Látom viszonylag egyszerű gondolatok se mindig jönnek át, erre való a sorszámozás, ami pontosan mutatja hogy mire válaszoltam, kicsit sem érintve a téligumi kérdést, ellenben azzal, hogy kézzel, minden egyes topikba beirogatva akartok harcolni egy bot-al, ami sacc/kb másodpercenként 12 topikba tud beírni ha épp olyanja van. Azért csak csináljátok, mert amint mondtam a szándék dicséretes, még ha szarra sem mentek vele. Ezt a topikot pl nem kell felhozni, fenntartjuk magunk. Amit meg nem tart fenn senki, azt felesleges "felhozni".
Ezen felül azért kíváncsi lennék én annak a noname gyártó "téligumijának" valós teszten teljesítésére ami nem egy youtube reklámvideóban merül ki......
     Reply to this


lendvai (msg) 123151 Dec. 2, 2018, 8:08 p.m.   reply to: 123149 x
Nekem nem az jött le, hogy Gyula a téli gumira gondolt, én inkább a robot tevékenységére történő utalásként értettem :-) Persze lehet, hogy tévedek.
Őt meg már láttam Michelin babaként feszíteni a havas úton, de a magam részéről ősztől tavaszig én is csak nézegetem a gépemet. Arra nincs igényem, hogy nyakig retkesen mászkáljak a hidegben motorral (mivel igazán kemény fagyos tél már nem nagyon van), pont azt a részt veszi el, amiért motort vettem. De kinek-kinek mást ad a motorozás, ezt elismerem.
Ha munkaeszköz az más kategória, nekem arra van autóm, inkább azt használom, örülök, hogy nem motorral kell munkába járnom minden alkalommal. Így a magam részéről úgy vélem létjogosultsága van, de én köszönöm nem élek vele. :-)
     Reply to this


lendvai (msg) 123150 Dec. 2, 2018, 8:02 p.m.   reply to: 123148 x
Na ja, de azért nem csak a béjemvésekre jellemző ez. Ha már kudarcot vallott férfiként/apukaként/férjként/barátként stb., akkor muszáj valamivel kompenzálni. Mert itt sem az hangzott el, hogy azért akarok BMW-t venni, mert tetszik a formája, a motor karakterisztikája, a hangja, egyszóval bármilyen érzelmi vagy racionális alapú döntés.
Még csak az se került szóba, hogy a gyereke biztonsága is fontos, vagy esetleg neki is tetszene az autó. A gyerek leszarva, asszony is, a többi anyuka nedvesedjen ha megáll előttük a bölcsinél. Hehe. :-)
     Reply to this


Jani55 (msg) 123149 Dec. 2, 2018, 7:59 p.m.   reply to: 123146 x
Teszerinted miért nincs semmi értelme télen téligumit tenni a motorra? (végre létezik és nem csak a robogókra, hanem minden járatos méretben) Én nagyon várom és be is fogom szerezni, fel is lesz szerelve.
Nem tudok és nem is akarok belemenni abba a vitába, mi az alapvető különbség a nyári- és téligumi között, de az biztos, nagyon is van értelme.

Természetesen, aki novembertől márciusig csak nézegeti a kétkerekűjét, annak tényleg nincs semmi szüksége rá, csak felesleges macera és pénzkidobás lenne...
     Reply to this


Felhokep
Hirdetések




Member count: 26772