Please log in

Registration Forgot password






Yamaha TDM
Comment
Előző oldal Következő oldal
VVLaci (msg) 122452 Sept. 10, 2018, 12:08 p.m.   reply to: 122451 x
Ezt Te nem értheted, a kockásra kopott gumi élét próbálta kivenni, ami éppen ezt a vezetéstechnikát kívánja meg! :D :D :D
     Reply to this


kawa550 (msg) 122451 Sept. 10, 2018, 10:07 a.m.   x
A legszebbet még nem is meséltem gyermekeim!:))))))))
Tegnap estefelé leugrottunk Bozsokra sütiért, hazafelé jövet az 56-os szerpentinen egy lágy kis kanyarban jön velem szemben egy piros ducati 999. A csávó segge az oldalidom mellé lógatva, a térde a generátorfedélen, a sisakját oldalról verte a kormányvégsúly, úgy lelógott hogy majd leesett, marquez ehhez képest lófasz, miközben a tempója lehetett úgy 70, a "dőlésszögét" meg bármelyik magyar kőműves elfogadná falazásnál függőlegesnek. Még 3 kanyarral később is úgy röhögtem, hogy beszitált a kormány. :)))))))))
     Reply to this


fer (msg) 122450 Sept. 10, 2018, 8:40 a.m.   reply to: 122444 x
A benzintank nem kapott levegőt, és nem tudott utánafolyni a benya, kimostam a túlfolyó szűrőjét, és kivettem a dugót a cső végéből, amit nem is értek, hogy miért tettek bele egyáltalán!?
     Reply to this


csanesz (msg) 122448 Sept. 9, 2018, 8:55 p.m.   reply to: 122445 x
Ez egy ilyen sport! :)))
     Reply to this


mati12 (msg) 122447 Sept. 9, 2018, 8:08 p.m.   reply to: 122442 x
Megkérdezhetem,hogy milyen színü a géped? Szoktam néha látni felénk egy fekete sárga 850-es Tdm-et.
     Reply to this


lendvai (msg) 122446 Sept. 9, 2018, 7:57 p.m.   reply to: 122445 x
Hát ezt a szóró funkcióját még nem ismerem a TDM-nek, de kísérletező alkat lévén lehet kipróbálom. :-))))
Kee' meg ne dicsérjen itt szembe' mert belepirulok: azt a hibát ketten derítettük ki, úgyhogy ne tessék szerénykedni! :-)))
De amúgy jólesik, köszönöm! :-)))
     Reply to this


kawa550 (msg) 122445 Sept. 9, 2018, 6:41 p.m.   reply to: 122443 x
Egy járműiparban dolgozó Bosch szakmérnök, aki épp pénteken mutatta meg nekem a fiam haverjának a hondáján hogy hogy keresünk elektromos hibát és hogy mérjük ki az alkatrészeket hogy jók-e? Há' mi a faxomat tudna az elektromos hibákban segíteni? Hülye az az ilyesmihez, pont mint a kenéstechnikához. Trágyaszórókhoz viszont lehet hogy ért..... :))))))))))))
     Reply to this


Flenegen (msg) 122444 Sept. 9, 2018, 6:38 p.m.   reply to: 122442 x
De ha rájöttél akkor miért nem osztod meg?
     Reply to this


csanesz (msg) 122443 Sept. 9, 2018, 5:43 p.m.   reply to: 122442 x
Hááát...
Ebben az tudna segíteni igazán akit fikáztál.
     Reply to this


fer (msg) 122442 Sept. 9, 2018, 4:27 p.m.   x
Na futottam egy potya kört, mint írtam, gondom volt tegnap a motorral leállt, (csak mindenki a szadóval volt elfoglalva, jó, én lezártám nem vitatkozom) és pár perc pihenő után elindult! Ma karbipucolás, hát csilli villi minden, pár apróság amit korrigáltam többek között a pilot csavar csak 1 fordulatra volt nyitva, beállítottam gyári értékre, valamint ugyan ennél a csavarnál a jobb oldalon az o gyűrű és az alátét fel volt cserélve! Összerakom, szinkron, próbakör, kb 6 km után ismét fuldoklik, na gyorsan fordulás haza, épp haza értem és leállt és nem is indult már el! Most már biztos voltam benne, hogy elektromos probléma, 10 perc múlva kimentem, indítás, nem megy! Hát tegnap kevesebb idő után, de elindult! Most rájöttem a problémára!
     Reply to this


kawa550 (msg) 122441 Sept. 9, 2018, 3:32 p.m.   reply to: 122439 x
Ez gyakorlatilag a technikai homeopátia. Nem tudják semmilyen tudományos vizsgálattal igazolni a szer hatékonyságát, nem tudnak semmilyen alkotóelemet megnevezni, ami miatt működik a szer, semmilyen igazolható, bármikor megismételhető dokumentált teszt vagy kísérlet nem igazolja, csak szubjektív, érzéseken alapuló vélemények, tehát semmi más nem marad, mint a hit (jelen esetben a marketing maszlagban) és ahogy a gyógyszer kísérleteknél is működik a placebó hatás, itt is mindig lesz olyan aki "érzi" hogy ez hat, és terjeszti az igét. És ahogy a gyógyszer kísérletek kontroll csoportjainál is a placebóként adott szer gyakorlatilag semmit sem tartalmaz, így ezek a szerek is lehetnek simán valami petróleum vagy olaj származékok, amik semmit sem csinálnak( jó esetben bajt se) de mégis mindig lesznek olyanok, akik érezni fogják az egyébként mérhetetlen hatást. Érezzék ha akarják, valamiből a technikai sarlatánoknak is meg kell élniük. :)))))
     Reply to this


csanesz (msg) 122440 Sept. 9, 2018, 2:07 p.m.   reply to: 122436 x
Ja... Hengert, dugót csapágyakat elég csak reszelni. Mint régen a gőzösnél. :)
     Reply to this


csanesz (msg) 122439 Sept. 9, 2018, 2:05 p.m.   reply to: 122435 x
Kawa!
A dobozán van USB -port? SIM kártya foglalat? Nincs mi? A löttyöt gondolom nem lehet programozni. Nano robotokat nem tartalmaz. Húgyos az egész.... :)))
     Reply to this


csanesz (msg) 122438 Sept. 9, 2018, 1:58 p.m.   reply to: 122432 x
Ezt a stílust légyszi ne erőltesd. Lendvai kollégával amúgy sem érdemes erről vitázni. Van egy kis szakmai háttere a területen.
     Reply to this


csanesz (msg) 122437 Sept. 9, 2018, 1:53 p.m.   reply to: 122434 x
Lendvai!
Ezt ilyen szépen nem tudtam volna megfogalmazni. :) Az anyag szerkezetről egykoron tanultam mind acélok, fémek , műanyagok és folyadékok, kenőanyagok tekintetében. Nekem megadatott, hogy sok éve kipróbálhassak egy erőkaros tesztert. Látványos volt mégha mi is adtuk hozzá az anyagot.
DE a tartós működést nem tudták bizonyítani annál az olajnál ill. másnál sem. Ezért is csak csodálom a hatását és nem alkalmazom. :)
     Reply to this


lendvai (msg) 122436 Sept. 9, 2018, 10:18 a.m.   reply to: 122435 x
Szerintem ez a jövő technológiája, csak mi butácskák vagyunk még hozzá. Ezentúl az autó- és motorgyártó cégek megspórolhatják a fém alkatrészek felületkialakítási és kezelési technológiáit és az ehhez tartozó szoftver és hardver igényt. Ehslyett nagyjából kialakítják a henger és csapágyfelületeket, összerakják a motort és minden tulajdonos kap egy flakonnal ebből a Xado-Mazo csodaszerből. Az majd befejezi a munkát, mert intelligens és persze sokkal olcst, mint a jelenlegi technógiai és tudásbázis, valamint a géppark, amivsl ezeket a végső műveleteket elvégzik.
Ez a gyártóknak és a kereskedőknek is kedvez, mert ha az autó- vagy motortulajdonos bárminemű, motorblokkal vagy váltóval kapcsolatos garanciális meghibásodással állít be a szervizbe azonnal el tudják hajtani, mondván rosszul öntötte be az intelligens csodalöttyöt.
Bazmeg, ez aztán a fejlődés! :-) Olyan ez nekem, mint a valláshoz tartozó vakhit. Ha már semmi nincs, amibe belekapaszkodjunk, akkor kezdjünk el hinni valamiben, a Mikulásban, vagy a Hétszűnyű Kapanyányimonyókban, vagy az intelligens nanokerámiákban. :-) És akkor az majd valóra is válik.
     Reply to this


kawa550 (msg) 122435 Sept. 9, 2018, 10:04 a.m.   x
"A motorhoz való XADO Revitalizant®-tal elhagyható a motor teljes nagyjavítása utáni bejáratás és az alkatrészek tökéletesen beállíthatók a teljes élettartamra a gyártó által ajánlott olaj használatával. A motorhoz való XADO Revitalizant® lehetővé teszi a visszaszerelt alkatrészek tökéletes beállítását. Ezzel egyidejűleg a bejáratási teherbírás legalább kétszeresére növekszik és a „bejáratást” követő olajcsere is elhagyható, mivel a bejáratási időszak elejétől az olajban elkerülhetetlenül felgyülemlő fémforgács segítségével kerámiaréteg képződik a súrlódó felületeken és rövid idő alatt optimális tágulási hézagok alakulnak ki. A motor XADO Revitalizant®-tal való kezelése különösen hatékony részleges alkatrészcsere (dugattyúk, dugattyúgyűrűk és perselyek) esetén, ha nem fúrják fel a hengereket és nem köszörülik meg a forgattyúcsapokat. Ilyen esetekben a motor kezelése XADO Revitalizant®-tal lehetővé teszi a hengerek és forgattyúcsapok elkopott működő felületeinek helyreállítását és az újonnan beszerelt alkatrészek tökéletes hozzáillesztését azokhoz az alkatrészekhez, melyeket a javítás során nem cseréltek ki."
https://xado.hu/problema-megoldasok/motor-es-uezemanyag-ellatas/a-motor-teljes-nagyjavitason-esett-at
:))))))))))))
Tehát a felgyülemlő fémforgácsból csinál kerámiát. Azonnali Nobel díj, mert ez még senkinek sem sikerült, hogy fémből készüljön a kerámia, ez már tényleg az alkímia határait feszegeti.
A súrlódó felületeken meg rövid idő alatt optimális hézagokat állít be. Ez egy nagyon intelligens szer lehet, hatalmas tudásbázissal, hiszen ezek szerint pontosan tudja, hogy melyik alkatrésznél mekkora a gyári előírás a hézagokra nézve. Nem beszélve arról hogy egy gs500 léghűtéses motorjának az illesztései köszönőviszonyban sincsenek pl egy R6 illesztéseivel, de ez a szer tudja hogy melyik motorba öntötték és hogy ott a főtengely, a hajtókar, vagy a dugattyú hézagát kell pótolnia, mindig pontos melót végez, mert intelligens. A szelephézagot mennyire állítja? Vagy azt azért még nekem kell kézzel? Öhö, biztos így van..... És aki ekkorákat hazudik ezzel a termékével kapcsolatban, az a másik termékénél se mond igazat.
Persze a saját pénzét mindenki arra bassza el, amire akarja, akár raklapszámra is. :)))))))
     Reply to this


lendvai (msg) 122434 Sept. 9, 2018, 9:41 a.m.   reply to: 122431 x
Csanesz, a Metabondot illetően én egyedül egy nagy erőkaros, görgős súrlódásos demonstrációt láttam, de mérnökként gondolkodva az bizony kevés a hitelességhez. Igaz én is tapasztaltam előnyös változást, de csak váltóknál. A teljesítményt, fogyasztást illetően semmilyen mérhető különbség nem volt azon néhány alkalommal, amikor kipróbáltam.
Mivel kémiai szintű működést írnak és az olajok tele vannak szintén kémiai elven működő adalékokkal ezért sajnos nem tudni melyikre milyen hatással van, ez nálam a bökkenő. Ha láthatnánk valahol egy megfelelő tesztlabor által végzett hiteles méréssorozatot és a hozzá tartozó jegyzőkönyveket, ahogy ezt megfelelő szinten szokás, akkor tudnánk pontosan hogy is működik a cucc a különböző olajokkal. De sajnos nincs ilyen, ezért van erőteljes marketingszaga a dolognak, akkor is, ha egyébként tényleg működik, mert akkor minden rendelkezésre álló bizonyítékot közzé lehetne tenni, annál jobb reklám nincs.
A másik fajta, beépülő csodaszereket illetően meg aki konyít egy kicsit is az anyagszerkezettan vonatkozó részeihez az tudhatja, hogy különböző anyagokat tartósan kötésbe hozni (fémrács és kristályrács) egyrészt irgalmatlan energii igényelne, de a tartósság akkor is minimum kétséges, másrészt az ilyesmi inkább tartozik az alkímia, mint a tudomány témakörébe. Erről meg mindenki eldöntheti magának mennyire lehet hiteles. :-)
     Reply to this


lendvai (msg) 122433 Sept. 9, 2018, 9:16 a.m.   reply to: 122432 x
Látom elevenedre tapintottam. :-) A tapasztalataidról van valami hiteles? Mérések, értékek, jegyzőkönyv, ilyesmi? :-) Ugye nincs? :-) A Metabondot nem használom, csak kipdóbáltam kíváncsiságból, minősíteni nem tudom, mert csak szubjektív tapasztalataim vannak, ergo a mesékben nem hiszek. Ilyen stílussal meg már többször találkoztunk itt, hisztis kislányok szintje, előbb-utóbb elkullogtak mind. :-)
Merthogy köztudottan pszichopata is vagyok. :-)))))))
     Reply to this


fer (msg) 122432 Sept. 9, 2018, 7:03 a.m.   reply to: 122430 x
És a metabond mennyivel jobb amit a trágyaszóródba raktál?, én a Xadot az előző motoromon már próbáltam, és pozitív tapasztalataim vannak vele, ellenben te csak most próbáltad azt a másikat, akkor ki hisz kettőnk közül a mesékben? Ha már a fő kérdésemre nem tudsz érdemlegeset válaszolni (ami részedről felesleges is lett volna) akkor inkább maradj "csendben" vagy baszogasd a barátaidat ha egyáltalán vannak! Nem szoktam ilyen hangnemben írni, de most kivételt teszek!
     Reply to this


csanesz (msg) 122431 Sept. 9, 2018, 1:03 a.m.   x
Szerintem az idő előtti olajcsere többet ér.

Láttam a Metabondot, hogy mire képes. Szuper cucc!!! De komolyan.
Viszont, akkor sem raknám egyetlen járgányomba se, ha ingyen adnák.
     Reply to this


lendvai (msg) 122430 Sept. 9, 2018, midnight   reply to: 122429 x
3x9 ml Xado, még van, aki hisz a mesékben, eszem-faszom megáll. :-)
     Reply to this


kawa550 (msg) 122429 Sept. 8, 2018, 11:13 p.m.   reply to: 122425 x
A 3x9 ml xado nem biztos hogy önmagában elég, arra is figyelni kell, hogy étkezés előtt és az asztroshow-ba telefonálás után kell bevenni. :)))))))))))
     Reply to this


Fido71 (msg) 122428 Sept. 8, 2018, 11:05 p.m.   reply to: 122423 x
...csak semmi buzulás! ;)
     Reply to this


csanesz (msg) 122428 Sept. 8, 2018, 11:05 p.m.   x
Hát hőgyek, urak!

Felkerült hátsó guminak a Roadtec01.
Teszi a dolgát.

Kivételesen baráti áron (40 000) és 2 havi részletre meg volt oldható némi protekcióval.
     Reply to this


Itil900 (msg) 122427 Sept. 8, 2018, 10:26 p.m.   reply to: 122426 x
Jó is , hogy hozzátetted, még belekötött volna valamelyik lurkó! :)))
     Reply to this


fer (msg) 122426 Sept. 8, 2018, 8:52 p.m.   x
Ja és volt benne benzin, majdnem tele volt!
     Reply to this


fer (msg) 122425 Sept. 8, 2018, 7:06 p.m.   x
Ma megállt alattam a vas, pár perc pihenő közben tartalékra raktam + szivató, de semmi, utána 1 perc múlva elindult! Mentem vele kb 120km, de már az eleje felé is kezdett fuldokolni főleg amikor jól meghajtottam, és azt vettem észre hogy amikor kanyarból gyorsítok ki, akkor kezdi csinálni! Én egy karbi pucolásra tippelek, meg úszószint beállítás, esetleg valakinek ötlete! Ja és ma kezdtem el a 3X9ml xado kezelést, még csak az első volt benne, de én nem gondolom, hogy az okozta volna!
     Reply to this


Itil900 (msg) 122424 Sept. 8, 2018, 6:56 p.m.   reply to: 122422 x
"hajlott korod" ra való tekintettel ismétlem meg: Budapesten! Viszont hálás vagyok a segítségért! Persze mindig a háláson jár az eszem...mert van!
     Reply to this


Itil900 (msg) 122423 Sept. 8, 2018, 6:50 p.m.   reply to: 122421 x
Éjszaka mobiltelefonnal...én is szeretlek:)))
     Reply to this


kawa550 (msg) 122422 Sept. 8, 2018, 10:38 a.m.   reply to: 122420 x
Itt:
https://goo.gl/maps/9pPExTc67hB2
Műanyagos Miki a becsületes neve, olcsón és jól dolgozik.
     Reply to this


Fido71 (msg) 122421 Sept. 8, 2018, 6:41 a.m.   reply to: 122420 x
Én sem tudok. De attól még látom, hogy valaki sz@r képeket csinál... ;)
     Reply to this


Itil900 (msg) 122420 Sept. 8, 2018, 6:06 a.m.   reply to: 122417 x
Taníts, mester!!! :))))
Na, hol az a műanyagos?
     Reply to this


Itil900 (msg) 122419 Sept. 8, 2018, 6 a.m.   reply to: 122418 x
Nyomd a ctrl- okostelefonon professzor Úr:))))
     Reply to this


kawa550 (msg) 122418 Sept. 8, 2018, 1:23 a.m.   reply to: 122417 x
Meg képet feltölteni. :)))))))
Kiválasztásnál nyomva tartod a ctrl-t 3 képig, nem agysebészet. :D
     Reply to this


Fido71 (msg) 122417 Sept. 7, 2018, 9:59 p.m.   x
Fényképezni is megtaníthatna valaki... :) ))))
     Reply to this


Itil900 (msg) 122416 Sept. 7, 2018, 9:48 p.m.   x
A k ... Anyukáját a feltöltésnek! Ti hogyan tudtok több képet egyszerre feltölteni???
     Reply to this


Itil900 (msg) 122415 Sept. 7, 2018, 9:47 p.m.   x

     Reply to this


Itil900 (msg) 122414 Sept. 7, 2018, 9:46 p.m.   x
Skacok! Műanyag elemet szeretnék heggesztetni. Javasoljatok valakit Bp-n! Könnyed lelkem kivitt egy kis füves terepre, csakhogy a stabilitás , egyensúly az aszfalton maradt. Szóval megúsztam egy gyengéd vállrándítással, de ebcsont beforr, ami a lényeg, a jobb első idom rögrítése és felülete némi folytonossági hiánnyal küzd. Kawa! Megtanítasz borulni?
     Reply to this


csanesz (msg) 122413 Sept. 7, 2018, 12:59 a.m.   reply to: 122411 x
:)))))))
     Reply to this


kawa550 (msg) 122412 Sept. 6, 2018, 11:18 p.m.   reply to: 122409 x
https://www.youtube.com/watch?v=XCdzgVDq-A4
     Reply to this


kawa550 (msg) 122411 Sept. 6, 2018, 11:17 p.m.   reply to: 122410 x
Nem lesz az egyszerű. Lassú és fájdalmas lesz, és sokáig fog tartani. :))))))))))))))
     Reply to this


csanesz (msg) 122410 Sept. 6, 2018, 11:05 p.m.   x
Ezek után szerintem engem kawa megkeres és egyszerűen csak kivégez.... :)))
     Reply to this


csanesz (msg) 122409 Sept. 6, 2018, 11:02 p.m.   reply to: 122403 x
Ahol megfogod, ott megy be! :)
     Reply to this


csanesz (msg) 122408 Sept. 6, 2018, 11 p.m.   reply to: 122402 x
:))))))))

Ilyet nem illik írni. Nem született voltmérővel a kezében.

Igaz ennél kevesebb már nem lehet a hozzáértése.
De azért tiszteljük a hiányosságával együtt.


...legalábbis megpróbáljuk... :)
     Reply to this


Flenegen (msg) 122407 Sept. 6, 2018, 6:46 p.m.   x
Ha valakinek érdekes a motor eladása miatt megmaradt 2 db Givi oldaldoboz eladó. Mindkét doboz repedés és törés mentes , 2 kulcs mindegyikhez. Ár:50.000.-
     Reply to this


lendvai (msg) 122406 Sept. 6, 2018, 2:48 p.m.   reply to: 122405 x
Optikushoz is menj el. :-)))))
     Reply to this


kawa550 (msg) 122405 Sept. 6, 2018, 2:03 p.m.   reply to: 122404 x
Jó, de ki az a töltényhordozó? :)))))))))))))
     Reply to this


lendvai (msg) 122404 Sept. 6, 2018, 1:53 p.m.   reply to: 122403 x
Hát azt ez után a könyv után se fogod látni. :-)))
Mindennek az alapja, hogy a töltéshordozó nem hülye: mindig arra megy, amerre neki könnyebb. :-)))))
     Reply to this


kawa550 (msg) 122403 Sept. 6, 2018, 11:26 a.m.   reply to: 122402 x
Az a baj az elektronikával, hogy nem látom hogy hol megy be a mi, és hol jön ki, meg mit csinál közben odabenn. :)))))))
     Reply to this


lendvai (msg) 122402 Sept. 6, 2018, 10:04 a.m.   reply to: 122401 x
Akkor szerinted is hülye az elektronikához. :-))))))))
     Reply to this


csanesz (msg) 122401 Sept. 6, 2018, 12:04 a.m.   reply to: 122392 x
Kawa!
Naon helyes! :)
     Reply to this


lendvai (msg) 122400 Sept. 5, 2018, 7:24 p.m.   x
Én még nem olvastam át, de szükség esetén itt van a közlekedésmérnöki kar Bibliája, a tankönyv, amiért vizsga előtt sorban állnak és bár többször jelezték, hogy van igény még újabb kiadásra a tankönyvkiadó a füle botját nem mozdította eddig.
     Reply to this


Flenegen (msg) 122399 Sept. 5, 2018, 5:04 p.m.   x
Mi ebből a családból tanultunk, kiegészítve volt még pár könyv, és jegyzet, de ezt használtuk a legtöbbet:

http://marotikonyvker.hu/autos-javitasi-konyvek/altalanos-1904413657/gepjarm-szerkezetek.html
     Reply to this


kawa550 (msg) 122398 Sept. 5, 2018, 2:17 p.m.   reply to: 122395 x
Köszönöm, de jobb szeretem a lapozható változatokat, amiket oda lehet tenni az ülésre szerelés közben hogy kéznél legyen.
     Reply to this


kawa550 (msg) 122397 Sept. 5, 2018, 2:16 p.m.   reply to: 122396 x
Köszi, nem kell, mert ennél még mindenképpen hozzájönne a postaköltség, szóval ez is drágább 2000ft-al. A gyerek aki küldi, magára vállalta a postaköltséget is, alles zusammen 5 rugóért itt van a kezemben.
     Reply to this


jobbkormanyos (msg) 122396 Sept. 5, 2018, 11:49 a.m.   reply to: 122394 x
Annak idején a itt vettem, és nem lett drágább, ha tudod csináld vissza !
http://marotikonyvker.hu/motorkerekparok-villamos-rendszerei.html&search=motorker%C3%A9kp%C3%A1rok%20
     Reply to this


Levi990 (msg) 122395 Sept. 5, 2018, 10:52 a.m.   reply to: 122394 x
A mamisat átküldtem volna pdf-ben. Megkeressem, kell ?
     Reply to this


kawa550 (msg) 122394 Sept. 5, 2018, 9:32 a.m.   reply to: 122393 x
A kép attól származik, akitől a könyvet veszem, mert eredetileg kicsit pofátlan 15.000ft-os áron árulják a könyvet. De ugye akinek kötömöje van, annak nem csoda ha állandóan készenlétben vannak az alkatrészes dobozok meg a javítási könyvek...... :)))))))))
https://bookline.hu/product/home.action?_v=_&type=20&id=527892#
     Reply to this


Flenegen (msg) 122393 Sept. 5, 2018, 9:04 a.m.   x
És a a sok KTM doboz:)
     Reply to this


kawa550 (msg) 122392 Sept. 4, 2018, 11:12 p.m.   reply to: 122391 x
Megelégeltem hogy hülye vok az elektronikához, így aztán meg vagyon rendelve az okosság. :)))))
     Reply to this


lendvai (msg) 122391 Sept. 4, 2018, 10:52 p.m.   reply to: 122390 x
Csak hogy hozzátegyük a témához. Hajrá sufnituning! :-)

https://totalcar.hu/magazin/technika/2013/11/08/er_valamit_a_gagyi_led/
     Reply to this


kawa550 (msg) 122390 Sept. 4, 2018, 10:56 a.m.   reply to: 122388 x
Ki hát. Tedd is bele, oszt alkalomadtán majd add oda cserébe a rendőrbácsinak a forgalmidat egy rövid időre, míg újra megkapja a műszakit egy szigorított vizsga után. :)))))))))
     Reply to this


kawa550 (msg) 122389 Sept. 4, 2018, 10:51 a.m.   reply to: 122387 x
Oda kő menni, meg kő nézni, oszt ha jó és az ára is megfelelő, akkó meg kő venni. Hirdetéseken rágódni meg ötletelni hülyeség.
Ha minden jól megy ma hozzuk el a Zsuzsi új kocsiját, 1.3 vasaló swift agyon extrázva. Fogalmam sincs mikori, mennyi kilométer van benne, egy métert nem mentem vele, bele se ültem, még a motorháztetőt se nyitottam fel, és látni is csak oldalról láttam egy garázsban ahol a villany se volt felkapcsolva. :))))))))
Annyit tudok róla, hogy Faék Imi adja el nekünk, aki a Zsuzsi állandó üzlettársa. A kollégájától vette a feleségének, a megkotlott 1.9pdtdi helyett, de az asszony utálja, mert a nagy dízel után nem tud menni a kis benzinessel, állandóan lefullad vele, nem tud előzni mert elfelejt visszakapcsolni meg ilyenek. Zsuzsinak meg pont jó az 1.0 16V Micra után. Iminek nagyon nem jó üzlet lenne átbaxni minket, Zsuzsi kezeli az összes ingatlanját évek óta, több kára lenne egy összeveszésből mint nyeresége az átbaxásból. Az ótó meg óccó, Imi szerint tökéletes, Zsuzsinak tetszik, a fapad micra után meg minőségi ugrás. Faxt kell ilyesmin agyalni, meg kő venni oszt kécc. :))))))
     Reply to this


Itil900 (msg) 122388 Sept. 4, 2018, 10:37 a.m.   x
Kitalálták már a motorjainkhoz a fénykibocsájtó diódát?:)))
     Reply to this


vasutas (msg) 122387 Sept. 4, 2018, 10:04 a.m.   reply to: 122375 x
Vettem én is már motort kilenc évesen nyolcezer kilométerrel és abban garantáltan annyi volt. Mikor négy év múlva árultam újszerű állapotban tizennyolc ezer kilométerrel, jöttek a hitetlenkedő és köpködő telefonok, aztán az első vevő aki meg is nézte, még alkudni sem mert rá, úgy vette meg. De egy autós példa,,, apám kilenc éves Tipójában háromezer kilométer volt ,,, na azt alig tudtuk eladni,,-:))
     Reply to this


Fido71 (msg) 122386 Sept. 4, 2018, 9:56 a.m.   x
Nálunk ami világít, az lámpa... :)
     Reply to this


lendvai (msg) 122385 Sept. 4, 2018, 9:32 a.m.   reply to: 122383 x
Az angol megnevezés kezdőbetűit összevonva LED. :-) A lustábbak kedvéért, akiknek túl hosszú a fénykibocsátó dióda. :-)
     Reply to this


kawa550 (msg) 122384 Sept. 4, 2018, 9:17 a.m.   x
Akkor is mi vagyunk az elsők, nem a hamis útlevél.:)))
     Reply to this


kawa550 (msg) 122383 Sept. 4, 2018, 9:06 a.m.   reply to: 122382 x
Legyen mondjuk fénykibocsátó dióda! :)))))
     Reply to this


Itil900 (msg) 122382 Sept. 4, 2018, 6:43 a.m.   reply to: 122380 x
Teljes mellszélességgel!!! Csak az a baj, hogy a "körte" elég parasztos és kis pohárban jobb, a "fogyasztó" meg túl fizikaórás. Tudsz egy jobb kifejezést? Tanulófélben vagyok!
     Reply to this


lendvai (msg) 122381 Sept. 3, 2018, 10:53 p.m.   reply to: 122379 x
Akkorjóvan. :-)))
     Reply to this


kawa550 (msg) 122380 Sept. 3, 2018, 10:32 p.m.   reply to: 122377 x
Szerintem én hülye vagyok az elektronikához, de te mögöttem kullogsz.....:)))))))
     Reply to this


kawa550 (msg) 122379 Sept. 3, 2018, 10:31 p.m.   reply to: 122376 x
Teccik tunni, levett gyujtásnál még az én öregedő potenciálom is nagyobb, mint ami ott van. :))))))
     Reply to this


lendvai (msg) 122378 Sept. 3, 2018, 9:21 p.m.   reply to: 122377 x
Tényleg haladni kéne a korral: nincs olyan, hogy LED izzó. :-))) Van LED, meg van izzó. :-)))
     Reply to this


Itil900 (msg) 122377 Sept. 3, 2018, 9:12 p.m.   reply to: 122372 x
Haladjatok már a korral!!!: Led izzó!!!! :)))
     Reply to this


lendvai (msg) 122376 Sept. 3, 2018, 9:08 p.m.   reply to: 122373 x
Há' akkor az akkumulátoron keresztül értél testet, ez van. :-)
Ha a lentieket jól értelmeztem feszültség alatt használtad a szakadásjelző funkciót a műszeren? Mert az nem ajánlatos, az a benne lévő elemről küld mérőáramot a rendszerbe, gyakorlatilag rövidzár üzemmódban. Ha azt egy 12V-os körre kapcsolod és összekötöd a tápot a testtel, hát értem én, hogy szakács vagy meg szeretsz sütögetni, de az elektronikák sütögetése nem egy gourmet téma. :-)))
Vagy nem tudtam a hiányos információk alapján értelmezni, hogy pontosan mi volt csatlakoztatva pontosan milyen potenciálú vagy vélt potenciálú pontokra. :-)))
     Reply to this


Itil900 (msg) 122375 Sept. 3, 2018, 9:08 p.m.   reply to: 122366 x
9 éves motor 3000 km-rel sem... A vakbelem röhög!!!!!!!!!!!!!!!!
     Reply to this


kawa550 (msg) 122373 Sept. 3, 2018, 8:59 p.m.   reply to: 122372 x
De há' ércse má meg kend, hogy ilyenkor az izzók nincsenek rajta, le vannak húzva a csatlakozójukkal együtt, tehát csak egy vezetékünk van izzók nélkül a levegőben lafogó véggel,ami előremegy a kormány kapcsolóba, onnan meg a gyújtáskapcsolóba. :))
     Reply to this


lendvai (msg) 122372 Sept. 3, 2018, 8:55 p.m.   reply to: 122371 x
Hát én is ezt mondom. :-))) Az 5W-os szál ellenállása kb 3 Ohm, így a pozitív oldalról nézve enyhén hunyorítva akár test is lehet. :-)))
De az is lehet, hogy lekapcsolva nem hagyja a pozitív oldalt lógni a levegőben, hanem lekapcsolja a testre. Mert mint tudjuk a szabadon hagyott pólus potenciálja akármekkora lehet. :-))))
     Reply to this


kawa550 (msg) 122371 Sept. 3, 2018, 8:45 p.m.   reply to: 122370 x
Nem ellenállást lehet mérni rajta, hanem ha azt a vezetéket használom a próbalámpánál testnek, akkor világít a lámpa, tehát konkrétan test.
     Reply to this


lendvai (msg) 122370 Sept. 3, 2018, 8:30 p.m.   reply to: 122368 x
Mi az, hogy szar motorokkal vazze? :-))) Egy halogén izzószálas pilács bizony kopó alkatrész, különösen a magyar útviszonyok mellett, az átlagnál gyorsabbal elhasználódik az a vékonka wolframszál. :-)))
Ne feledkezzünk el a túlterhelt elme hatására meghúzás nélkül maradt sebességváltó rúdról sem! :-)))
Magyar útviszonyoknak köszönhetően a Hondában ma első-felső lengőkarokat cseréltem. Ha meg már vásároltam akkor begyűjtöttem a még nem cserélt szilenteket meg gömbfejeket is. Sajnos csak az első futóműhöz árulnak idehaza külön szilenteket, hátsókat majd lengőkarral együtt veszek. :-)))
A kikapcsolt lámpánál a "testelés" szerintem a wolframszál ellenállása, mert hát a pozitív oldalról mérve az van a negatív pontig, nem kell messzemenő következtetéseket levonni a Kawasaki huncutkodó mérnökeit illetően. :-))))
     Reply to this


kawa550 (msg) 122368 Sept. 3, 2018, 7:59 p.m.   x
Látom uborka szezon van, szófosok egy kis szerviz témát, hadd örüljön Emese!:))))))
Szar motorokkal indultunk túrára, Tibinek a tompítottban kellett égőt cserélni, nekem meg a hátsó lámpában, ami másnap megint elsötétült a hazaúton.
Mivel az égőcserés basztatásnál helyrejött így ott kezdtem keresni a hibát a hátsó csatlakozó környékén. Féklámpák mentek, tehát a test meg a féklámpa kör rendben van. Maradt az egyetlen piros kábel gyanúnak, mert a lámpa csatiját direkt 12V-al megküldve működtek, szóval az előremenő kábelnél van a gond, ott nem jön a delej. Rácsíptettem a szakadásjelzőt, lekaptam a tankot hogy az első csatinál is mérjek, közben hozzáértem egy vázcsavarhoz, és sípol a műszer. Mondom mi a faxom, ezen 12V-nak kéne lennie nem testnek! Valahol kikophatott a szigetelés és testel a + kábele a lámpának. Széthúztam a csatikat hogy kimérjem melyik szakaszon van a baj, erre persze sehol, jó a kábel, nem testel, direktre kötve müxik a lámpa. K anyádat! Akkor a kapcsoló lesz a baj, de mielőtt szétszedtem volna, inkább mértem a csatlakozóján, és persze minden müxik, kapcsol, hibátlan. Összedugva mégse müxik. Haladtunk tovább, első lámpa is leszerel, méricskél, és lőn világosság, azé nem lőn hátul világosság, mert a lámpa vezetékére nem jön delej a gyújtáskapcsolóból. Vezetékek nem sérültek. Ezután bevetettem a végső fegyvert, a villanyszerelők atombombáját, és kontakt sprét fújtam a gyújtáskapcsolóba. És lőn világosság, elől, hátul, mindenhol! Még szerencse, hogy ehhez szétszedtem a fél motort.......:))))))))))))))))) Hogy mi a faxomért ad kikapcsolt lámpánál testet a lámpa + vezetékére, azt azóta se tudom.
     Reply to this


cizi (msg) 122367 Sept. 3, 2018, 5:04 p.m.   reply to: 122366 x
Ha a szervízekhez nem is annyira, de az ügyintézőhöz nagyon ragaszkodott!
     Reply to this


cizi (msg) 122366 Sept. 3, 2018, 4:54 p.m.   x
https://www.kepesmotor.hu/honda-tura_sporttura/p1944156
Alkalmi vétel!:)
     Reply to this


kawa550 (msg) 122364 Sept. 3, 2018, 4:21 p.m.   reply to: 122363 x
Ugyan ezt csináljuk mi is minden alkalommal a horvát határon meg a fizetőkapuknál, amíg a sorok közt előre lehet menni, megyünk, a betonterelők közt már nem pofátlankodunk, kivárjuk azt a pár autót. Erről cikket írni meg jogszabályokkal dobálózni, vazze....
     Reply to this


Tomchy (msg) 122363 Sept. 3, 2018, 2:43 p.m.   reply to: 122361 x
Én viszonylag gyakran járok át Szerbiába. Simán megyek előre, csak az első 4-5 autót, amik már benn állnak a kapu előtt, azokat nem előzöm már meg. Sose volt belőle semmiféle probléma, nem is nagyon tartott tovább még átkelés 15-20 percnél.
     Reply to this


kawa550 (msg) 122361 Sept. 3, 2018, 2:07 p.m.   reply to: 122360 x
Szokásos semmitmondó fingfűrészelés, nem ez az első cikkük amit meg se kellett volna írni.
     Reply to this




lendvai (msg) 122359 Sept. 2, 2018, 12:33 p.m.   x
Volt már téma, ezen a képen jól látszik milyen az, amikor elmászik a két henger keverékképzése, ami a műszerfal menüjében állítható.
Az a bal oldali lila leömlő eléggé szegény keverékre utal.
     Reply to this


Fido71 (msg) 122358 Sept. 1, 2018, 12:35 p.m.   reply to: 122357 x
Azért ilyen drága, mert antik... ;)
     Reply to this




csanesz (msg) 122356 Aug. 31, 2018, 11:15 p.m.   reply to: 122349 x
Itil900!

...és van a laza szegecs! :) Pl. az összes fogó, ami szegecselt az így van megoldva.
Hogy milyen a kialakítása az mindegy a lényeg, hogy a "közre zárt" alkatrészek elmozdulnak egymáshoz képest sugár vagy tengelyirányban.
Ez egy ilyen cucc. Mivel úszó tárcsás fékrendszerünk vala fix féknyereggel ezért laza.

Monyuk ez kicsit laza:
https://www.youtube.com/watch?v=t836QfhDfYI
     Reply to this


bekeny (msg) 122355 Aug. 31, 2018, 10:51 p.m.   reply to: 122354 x
Szia Robi! Köszi szépen előre is!
     Reply to this


Robi70 (msg) 122354 Aug. 31, 2018, 8 p.m.   reply to: 122353 x
Szia bekeny!
Remélem jól vagy.
Kormányban lehet, hogy tudok segíteni.
Egy ismerős eladta a 900asát és a gyári kormánya megmaradt. Már kínálgatta,de eddig nem volt jelentkező. Ha megvan még tiéd lehet ingyen vagy olcsóbban.:) Beszélek vele és a napokban jelentkezem.
     Reply to this


bekeny (msg) 122353 Aug. 31, 2018, 6:06 p.m.   x
Sziasztok! Vasárnap elcsúsztam a vizes úton a TDM900-asommal olyan 100km/h körül. Rendesen fel voltam öltözve, úgyhogy viszonylag simán megúsztam, a motorra viszont kéne pár dolog, gondoltam írok ide, hátha tud valaki segíteni. Nagyon alaposan még nem néztem meg a gépet (kórház és lábadozás...), de ami biztosan kell: bal első index, bal tükör, bal első lábtartó, mert ezek letörtek, de gondolom ilyeneket könnyű akár utángyártottat is szerezni. A kormány is durván elhajlott, így az is kéne, ez már gondolom neccesebb. Ja meg a kormányvégek is sérültek, de talán menthetőek. Az első-oldalsó műanyag idomok is repedtek, talán ragasztható, de karcos is lett, szóval ha találnék bontottat, akkor jobb lenne cserélni (ja, amúgy szürke). A bukócsövet szerintem csak lefestem, viszont a bal kipufogót is jó lenne cserélni, mert elég karcos lett, picit be is nyomódott (gyári dob van fent). Google-el majd persze keresgélek, de addigis ha bárkinek van ötlete/linkje/bontott alkatrésze a fentiek közül bármi, akkor keressetek légyszi! Köszi!
     Reply to this


jobbkormanyos (msg) 122352 Aug. 31, 2018, 1:55 p.m.   reply to: 122349 x
Csőszegecs .
     Reply to this


Tomchy (msg) 122351 Aug. 31, 2018, 12:06 a.m.   reply to: 122349 x
Az úszóágyazású féktárcsák rögzítő "szegecseiről" beszélünk. A menesztő csap talán jobb kifejezés rá
     Reply to this


cizi (msg) 122350 Aug. 30, 2018, 10:33 p.m.   reply to: 122348 x
Ez nem kell feltétlenül a gumicseréhez igazítanod.
Simán hozzáférhető beszerelt keréknél is.
     Reply to this


Itil900 (msg) 122349 Aug. 30, 2018, 10:32 p.m.   x
Most jön az interkontinentális kérdés igen igen szakavatottól: milyen szegecsekről beszélünk? Tudomásom szerint a szegecs oldhatatlan kötés, ami "megjáratható" az oldható. Műszwkilag fejlesszetek!
     Reply to this


Felhokep
Hirdetések




Member count: 26743