tsanyi | 1707 | 2010. június 3. 21:05 | Válasz erre: 1706 |
na erre már nem tudok mit mondani....nem vagyok vegyész, csak a társaságom tapasztalata, hogy akik brigiztek hamarabb dobták el a láncot és én csak erre tudok gondolni okként..
|
C1800Rider | 1706 | 2010. június 3. 21:02 | Válasz erre: 1705 |
Minden olaj emulziót képez a vízzel. A petró is. Sõt. A tojásfehérje víztartalma is emulziót képez az olajjal. :-) Gyakorlaton az esztergányba esztergányoláskor víz meg olaj keverékét töltöttük mert az ugye hût is meg ken is. :-) Szép fehér trutyi volt.
|
tsanyi | 1705 | 2010. június 3. 21:00 | Válasz erre: 1704 |
Az emulzióval mégis vizzel keveredett cucc lesz....a virsli is elvileg hú.....de oszt lett emulgealo szer és a vége nagyrész víz......egy jó sör-virsli után néha azt hiszem, hogy a virslit hugyozom ki...ha lenézek tényleg úgy látszik...:))
|
C1800Rider | 1704 | 2010. június 3. 20:57 | Válasz erre: 1703 |
A Brigéciol NEM vizes bázisú! Vízzel emulziót képez, de nézd meg amit linkeltem. Aminek 90-93%-a petró az nehezen nevezhetõ vizesbázisúnak sztem. :-)
|
tsanyi | 1703 | 2010. június 3. 20:55 | Válasz erre: 1695 |
Nem feltétlen a gyûrûkre van hatással hanem talán a gyûrûk mellett óhatatlanul bejutó cuccal és a brigi vizesbázisú így az nem nagyon távozik onnan miután a ráfújt zsíros cucc is akadályozza ezt...inkább a zsír alatt maradt nagyon kevés víztõl ódzkodom...., de ahogy mondod mindenki azt használ amiben bízik!
|
C1800Rider | 1702 | 2010. június 3. 20:52 | Válasz erre: 1701 |
Elvinnélek itt a Felvidéken olyan 400km-es túrára hogy este azt se tudnád a fáradtságtól fiú vagy-e vagy lány. :-) Nem minden a távolság, ha az élmények koncentráltan érnek és nem lehet száguldozni mert egyik kanyar még véget se ért de már jön a másik. :-)
|
Mano81 | 1700 | 2010. június 3. 20:49 |
Gondolj bele, milyen lehet mondjuk az Alpokban lakni. WC-re is motorral mennék. Nekem olyan közepes. Nem kanyarparadicsom, de 100km-en belül van egy-két jó szakasz. |
C1800Rider | 1699 | 2010. június 3. 20:42 | Válasz erre: 1697 |
Igen, nagyon nem mindegy hol megy az ember. ha csak olyan kicsit lankás, kicsit kanyargós rész jut mint mondjuk a Balatonfelvidék, ahol a 110-es utazó simán megy akkor a 300km egy kis délutáni guriga. :-) Nekem egy Miskolc-Salgótarján-Ózd a hegyekben meg megvan egy nap. :-D Pedig a km nem is különösebben sok. A Bükk amúgy is egy rafinált terep. :-) Nem mindenki szereti.
|
C1800Rider | 1698 | 2010. június 3. 20:40 | Válasz erre: 1696 |
Én is remélem hogy még jövõre nem kell beruháznom láncra, egy kicsit se bánnám ha elszaladna 36-40e+ km-t. :-)
|
Kazam | 1697 | 2010. június 3. 20:39 | Válasz erre: 1690 |
A simsonommal anno én is csíptem a Bükköt. Jelenleg 100km-t kell mennem hogy valami értelmes dombot találjak. A 300km-es kör az hangulat javító délutáni karika.
|
Mano81 | 1696 | 2010. június 3. 20:37 |
Az arany színû tényleg jól néz ki, de lehet, hogy megvadulok és veszek egy pirosat. Bár az még nem most lesz, 18.000-nél tartok.
|
C1800Rider | 1695 | 2010. június 3. 20:37 | Válasz erre: 1692 |
http://webshop.langauto.hu/kepek/bizttech/Kemobil/Brig%C3%A9ciol%20D-3.pdf target=_blank> Link </A> Valahol volt egy teszt a különbözõ szerek O gyûrûkre gyakorolt hatásáról. A DID ha jól emlékszem kerosene vagyis petróleum használatát javasolja tisztításra. A Brigéciol pedig jórészt petró. :-) Lassan 24e van a gépben és a láncban, semmit nem csinált a Brigéciol a gyûrûimmel. Végülis mindenki azt használja ami bevált és amiben hisz. :-) |
Mano81 | 1693 | 2010. június 3. 20:32 |
Te is használod a brigót? Most megnyugodtam. Én is úgy gondolom, hogy nem bántja az O gyûrûket. Gõzborotva tényleg nem jó, inkább öblítés. Felraknál ilyen színeset? |
tsanyi | 1692 | 2010. június 3. 20:32 | Válasz erre: 1688 |
nem szeretnék újabb vitát gerjeszteni és már sokszor volt kivesézve, de szerintem a brigi nem jó lánctisztításra.....ott a jó kis petro vagy akár a gázolaj, de leginkább a rávaló szerek....egyébként én sosem takarítottam egyik láncomat sem.....semmivel nem ment el se többet se kevesebbet a takarítás hiánya miatt mint másoknak...a békán 37000-nél még a gyári volt minden takarítás nélkül és kevés fújással....pedig kapott azért..:))
|
C1800Rider | 1691 | 2010. június 3. 20:31 | Válasz erre: 1689 |
Ha aktuálissá válik én valószínûleg arany színû DID láncot fogok föltenni, az nagyon tetszik.
|
C1800Rider | 1690 | 2010. június 3. 20:30 | Válasz erre: 1686 |
Én ha túrázni megyek az max 4-500km, igaz annak a nagy része szerpentines-kanyargós, nem haladós úton történik, így el is megy 10 óra alaphangon. :-) Több naposra nincs lehetõségem. Hét közben is beleszalad a paripába 2-300km, havi szinten olyan 2000-3000 a túrákkal. Vagyis a kéthetente aktuálissá váló mosásnál leöblítem Brigéciollal mosás elõtt hogy a szivacs meg a kezem ne legyen csíkos a lánctól. Ebben a monszunos szarban mondjuk nem mosogatom, minek? Majd ha jó idõ lesz lehet megint kéthetente csilivilire vágni. :-)
|
C1800Rider | 1688 | 2010. június 3. 20:25 | Válasz erre: 1687 |
Nekem nem kell sokat sikálni, beecsetelem és már le is jött róla a spray maradványa. Eleve vékonyan fújom,mivel nem ragacsos nem tapad be e a kosz. Utána csak leöblítem vízzel a Briigéciol maradékát, (gõzborizni tilos ugye) meg megmosom samponos szivaccsal oszt jónapot. Míg törölgetem a motort szárad a lánc, ha kész a törölgetés befújom, mehet a helyére a gépállat.
|
Mano81 | 1687 | 2010. június 3. 20:20 |
Ez a takarítás dolog érdekes. Van aki szinte soha nem takarít, van aki meg 1500-anként fogkefével, brigéciollal lesikálja, hogy a légy is megcsúszik rajta, meg gõzborotvával levereti, aztán szép vastagon befújja. Azt hiszem itt is az arany középút a helyes. Rendszeresen fújni, mosni meg csak ha nagyon dzsuvás. Mondjuk a spray alapvetõen más, mint az olaj, az magától nem fog megtisztulni. |
Kazam | 1686 | 2010. június 3. 08:07 | Válasz erre: 1685 |
"1500-2000km-enként takarítok." Nálunk úgy alakult ki hogy egy túra 800km alatt nem nagyon van. A többnapos meg tuti e felett van. A dacia-s korszakomban tele lett a hócipõm az olajsárral. Túra alatt meg fõleg nem mosok láncot. Az ejtõtartályos, vákumcsöves megoldásokat ne emlegessük egy kategóriában a mccoi-al. Jelenleg ha olyanom van 2 perc alatt egy száraz ronggyal megtörlöm a láncot és olyan mintha most raktam volna fel. |
C1800Rider | 1685 | 2010. június 2. 21:39 | Válasz erre: 1684 |
Vagy az egy láncszettre elfújkált sprayk árán... Nekem kb 4-5e km-t bír ki egy flakon spray, 500km-enként fújok 1500-2000km-enként takarítok. Egy flakon baráti áron majdnem annyi mint most akcióban, 40e km alatt ez 20 pénz saccper. ha nem lenne baráti áron ilyen spraym, akkor még hamarabb behozná az árát.
|
tsanyi | 1684 | 2010. június 2. 21:33 | Válasz erre: 1683 |
Én is erõsen meglepõdtem ezen......,de Kazam gépében van PC is bár nem egy õrült, de azért megy és mégis bírja a lánc....gyakorlatilag egy láncszett árán bejön a cucc ára..
|
C1800Rider | 1683 | 2010. június 2. 21:31 | Válasz erre: 1682 |
70.000km az már szép élettartam. :-) Nekem egyszer a 6e-sen, egyszer pedig most nemrég 20e-nél kellett egy minimálisat (kb egy centit) kivenni a lánc lógósóból. Kíváncsi vagyok mit fog bírni. Elsõ lánckerék fogprofilja teljesen jó, a láncon nincsenek elhasználódási nyomok, a lánc görgõi szépen elforognak a csapokon de nem lógnak, a szemek külön mozognak, nincs megszorult szem. 23e van a gépben. Nem tatter és nem is elmeroggyant módon vezetek, valahol a kettõ között. :-)
|
tsanyi | 1682 | 2010. június 2. 21:05 | Válasz erre: 1679 |
Engem most Kazam Banditja a mccoi-ról igencsak meggyõzött....bár nem szerelem fel, de a lánc gyári még 37000-nél és semmi jele a kopásnak és egyáltalán nem szórta sehová, tiszta volt a felni pedig a gépet nem nagyon mosogatta....Vadásznak több mint 70000 van a gyári láncban ugyanezzel a megoldással....
|
C1800Rider | 1681 | 2010. június 2. 20:54 | Válasz erre: 1680 |
Kíváncsi vagyok mikor jönnek ki az agymotorral a gyártók, a blokk csak áramot termelne, két nagy bikakábelen hátra a nafta és ha hirtelen a blokk nem tudná elõállítani a szükséges naftát az akku besegítene. :-) Se lánc, se kardán, se szíj. :-)
|
giroszmen | 1680 | 2010. június 2. 20:52 | Válasz erre: 1679 |
Hát igen ! Én nem fújok láncot , helyette csapágyat cserélek.
|
C1800Rider | 1679 | 2010. június 2. 20:11 | Válasz erre: 1678 |
Keresd meg privátban a Daty nevû tagot, neki a V-Stromján SK automata láncolajzó volt a skótolajzó árának durván a tizedéért. :-) Minden hasznossága ellenére engem nem gyõzött meg a motor tisztaságát illetõen. Az egyetlen ami eddig a tisztaság próbáját kiállta nálam és azoknál akiknek ajánlottam az a Würth cucca. :-) Igen fújni kell ezt is mint minden sprayt, de semmi sincs aminek csak elõnye lenne, hátránya nincs. |
Mano81 | 1678 | 2010. június 2. 19:45 |
Tudom vannak automata olajozók is, Scottoiler meg hasonlók. Kissé drága,meg én nem megyek mindennap, akkor inkább kenem vagy fújom. |
lecso64 | 1676 | 2010. június 2. 19:00 | Válasz erre: 1675 |
Sziasztok! Vadász meg oldja neked,hogy a láncod olajozva legyen beszélj vele:) |
Mano81 | 1675 | 2010. június 2. 18:10 |
Egyszer kipróbálom. Most az olajra vagyok rákkattanva. Annyira evidens, hogy eddig eszembe sem jutott :D
|
C1800Rider | 1674 | 2010. június 2. 14:16 |
Akinek a láncspray evidens, annak jó hír hogy a Würth akciózza a HHS Dry Lube-ot, nekem céges kedvezménnyel 2250br az ára a 400ml-es flakonnak. Ha valakit érdekel, keressen meg privátban.
|
vadasz | 1673 | 2010. június 2. 13:55 | Válasz erre: 1672 |
1300-ban többeknek volt evidens, hogy a föld egy tányér, mint ahányan gömbnek nézték... ...és a többség le se xarta. Na pont így van ez a kérdés is :D |
C1800Rider | 1672 | 2010. június 2. 13:37 | Válasz erre: 1671 |
Valahogy többeknek evidens a láncspray mint az olaj. :-)
|
vadasz | 1671 | 2010. június 2. 13:07 | Válasz erre: 1666 |
Hülye kérdés, evidens hogy a láncra olaj kell :D :D :D
|
Spider | 1670 | 2010. június 2. 10:19 |
Szia Lecso Igen el voltál tünve mostanság Hogy hogy hol? Kardános kapálógép :D |
Kazam | 1668 | 2010. június 2. 07:32 | Válasz erre: 1666 |
Igen. Sthil láncfûrész olajat.:) A felesleg a középállványon landol. |
C1800Rider | 1667 | 2010. június 1. 22:06 | Válasz erre: 1666 |
A DID láncok dobozának a hátulján is rajta van ez az olajozós dolog. Öntisztulása van a láncnak, pár kilométeren belül a hátadon landol majd a felesleg ha a menetszél a permetjét visszafújja. :-D Használj Würth HHS Dry Lube-ot. Én amióta megvan a DL (tavaly február és 23ekm) csak ezt fújom rá. Soha nem verõdik le, akkor sem ha gurulás elõtt 5 perccel fújom. Nem ragad-tapad, kézzel ugyan érezni hogy van rajta valami kis izé, de 3-400km után is megtapizhatod a láncomat, ha összedörzsölöd a tenyered már le is jött a kosz ami ráragadt. Az ára, hát az nem éppen a legolcsóbb, de ha van ismerõs szerelõ vagy szervíz aki rendelget a Würth-tõl akkor vele kell egyeztetni.
|
Mano81 | 1666 | 2010. június 1. 21:51 |
Más: Használ-e bárki hajtómûolajat lánckenéshez? Nem vicc, a manual ezt írja. "SAE 80 or 90 gear oil" Lehet, hogy kipróbálom. Gondolom annyi a hátránya, hogy gyakran kell olajozgatni, mert nem ragad úgy, mint a spray, így esõben sem szerencsés. Cserébe viszont nem lesz tiszta ragacs minden, van öntisztulása a láncnak. Szerintetek? |
Spider | 1664 | 2010. június 1. 20:43 |
Szép napot Nézzetek be a szombathelyi fórumba Kilinkeltem pár plakátot programokról Aki még nem tudja hova megy júniusba |
bundas13 | 1662 | 2010. június 1. 00:01 | Válasz erre: 1659 |
Arra gondolok én is, hogy a GREX az árkategóriájában arányosan annyit tud, mint a nagyobb nevû sisakok a saját árkategóriájukban. Ja és a GREX is egy nagyobb nevû sisakgyártó csoport márkája, tehát biztosan adnak azért ott is a minõségre.
|
Bembo | 1661 | 2010. május 31. 21:33 |
Sziasztok. Ezen a héten extra olcsón vannak speed csizmák a Duna Plazánál...
![]() |
C1800Rider | 1660 | 2010. május 31. 21:25 | Válasz erre: 1659 |
Figyelembe veszik az ár-érték arányt is. Az árkülönbözet nem az extra védelemben hanem a felhasznált anyagok minõségében (tartóssághoz kell) a kényelmi eltérésekben, a zajcsillapításban és nem kis részben a PR részleg faszkalapjainak fizetésében mutatkozik meg. :-) Védelemre az EU szabványokat teljesíti szinte bármelyik normálisabb sisak. |
Mano81 | 1659 | 2010. május 31. 19:49 |
http://sharp.direct.gov.uk/ target=_blank> Link </A> Grex ugyanannyit kapott, mint pl. Shoei X-spirit: 4 csillag Schubert S1 pro meg 2 csillag. Érti ezt valaki? |
BlackTriple | 1657 | 2010. május 31. 09:24 |
délután én is megmutatom neki...egy próbát megér, vajon mit szól majd hozzá...
|
bundas13 | 1656 | 2010. május 31. 08:54 | Válasz erre: 1654 |
vagyis nem, mert ehhez Triumph kellene :D, kölcsönadod? ;-)
|
bundas13 | 1655 | 2010. május 31. 08:52 | Válasz erre: 1654 |
ja, meg mondtam is a nejemnek, hogy térdeljen le, oszt gyakoroljunk..... :DDDDDDD
|
bundas13 | 1653 | 2010. május 30. 22:46 |
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/streetfighter/the-best-trick-69161 target=_blank> Link </A> hátulról.... :D |
Zsifi | 1648 | 2010. május 30. 18:53 | Válasz erre: 1645 |
ostobák...gyakoroljanak csak a szembejövõ busz alatt..)
|
bundas13 | 1647 | 2010. május 30. 18:50 | Válasz erre: 1646 |
csak az a szomorú, hogy rengetegen azt gondolják, hogy mindent tudnak.... (ezek szoktak leginkább meglepõdni egy tréningen)
|
Mano81 | 1646 | 2010. május 30. 10:58 |
Mivel olyan nincs, hogy valaki teljesen megtanult motorozni, ezért az ilyen képzés mindenkinek adhat valami pluszt. Aki még nem volt ilyenen, el sem tudja képzelni mennyire hasznos lehet. Bundás, privi megy. |
bundas13 | 1645 | 2010. május 30. 09:03 |
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/suzuki/motoros-akademia-ujratoltve-69055 target=_blank> Link </A> érdemes szemezgetni a hozzászólások között.... katasztrófa |
Mano81 | 1644 | 2010. május 28. 19:01 |
Leginkább az a baj, hogyha jó minõségû úton egy jót kanyarogna az ember, ahhoz minimum külföldre kell menni.Ez gáz.
|
bundas13 | 1643 | 2010. május 27. 23:07 | Válasz erre: 1634 |
a pápai út, meg a soproni, nagyon gány, ott még motorral is nehézkes a haladás
|
Mano81 | 1639 | 2010. május 27. 22:01 |
Motorkezelés 5-ös, ésszerûség nulla, mindezt közúton -1. Szóval összesen 4-es :) |
giroszmen | 1638 | 2010. május 27. 21:36 |
http://sportmotor.hu/motoros_videok/onboard/rult-gorogok-29882 target=_blank> Link </A> Csemegézzetek! |
Mano81 | 1637 | 2010. május 27. 21:35 |
http://www.youtube.com/watch?v=Q9zNUPDmnz4&feature=related target=_blank> Link </A> Ezt láttátok? Klasszikus. Jó nézni ilyeneket, ilyenkor az ember a saját hülyeségét kisebbnek látja. na ez durva. http://www.youtube.com/watch?v=tnuHL2JYmX4 |
Mano81 | 1636 | 2010. május 27. 21:13 |
http://www.youtube.com/watch?v=2NQwmY7uFtA&feature=related target=_blank> Link </A> :) |
giroszmen | 1634 | 2010. május 27. 20:42 |
Egyébként 4 keréken nem is megyek gyorsan 80-90 max , megfigyeltem ha rohanok 110- 120 a forgalom akkora , hogy állandóan megfog. egy Pápa-Gyõr szakaszon lassan haladva szinte ott állok a feggébe annak aki folyamatosan elõzget. |
Mano81 | 1633 | 2010. május 27. 20:40 |
Visszamentél megkérdezni, "ugye nem mentem gyorsan?" :) az jó lehetett :) |
Spider | 1631 | 2010. május 27. 20:37 |
ma belefutottam egy mérõ sünbe vissza mentem hogy megkérdezzem a "köridõm" de mákom volt az elöttem lévõ autót lõtték le nem az én kocsimat :) |
Mano81 | 1629 | 2010. május 27. 20:31 |
Biztos nagyon jó, de ár-érték arányban pl. ZF-10 verhetetlen. Meg nincs 100 rugóm sisakra. Meg ha lenne is, lehet, hogy akkor sem költeném mindet sisakra. (tudom, ez kicsit tecso-gazdaságos szemlélet) |
giroszmen | 1628 | 2010. május 27. 20:31 | Válasz erre: 1625 |
Hétvége ? De úgy nézem, jobban mondva hallom a sünök megoldották . Motor garázsba marad , abból baj nem lehet.
|
bundas13 | 1622 | 2010. május 26. 22:37 | Válasz erre: 1618 |
ezért kell HJC HQ-1-t nézni, az karboncucc :)))
|
C1800Rider | 1621 | 2010. május 26. 20:14 | Válasz erre: 1618 |
A sisakhéjak anyagáról olvashatsz netszerte. Vannak komoly cikkek. Valószínûleg van értelme a komoly héjszerkezetnek, bár sztem ahol a különbség már kijön ott sokszor szerencse is kell hogy a nyakcsigolyáid ne törjenek el.
|
Mano81 | 1618 | 2010. május 26. 18:02 |
Néztem egy KBC sisakot, nagyon jól néz ki, viszont "csak" thermoplastik/abs/policarbonát/lexán/mittudoménmi Nem pedig carbon/kevlár/üvegszál/trikompozit/mittudoménmi :D Persze nagyon is tudom, hogy melyik micsoda, most az a kérdés, hogy bevállaljak-e egy viszonylag egyszerûbb (de a tesztek szerint legalább olyan jó) hélyszerkezetû sisakot,ami tetszik, egy high-tech sisakkal szemben, ami nem annyira tetszik. Na lehet hozzászólni :) kíváncsi vagyok a véleményekre. |
bundas13 | 1617 | 2010. május 25. 22:40 | Válasz erre: 1613 |
ja és csütörtök reggel és szombat reggel is ismétlik, úgyhogy lehet próbálkozni :D
|
Mano81 | 1613 | 2010. május 25. 22:34 |
Hétfõn akartam nézni az ismétlést,azt már nem engedte. Biztosan,mert nem "élõ". Na majd meglátjuk.
|
bundas13 | 1612 | 2010. május 25. 22:26 | Válasz erre: 1611 |
a hétvégén még lehetett, csak az adatokat kellett frissíteni... gondolom kell nekik az ügyfél :) Vagy azóta történt valami?
|
Mano81 | 1611 | 2010. május 25. 19:52 |
A videó durva kínzás. No comment. Más: Nem lesz Digitv-m, hogy b.meg.Szét kellene fúrni az egész házat. Azt jól vágom, hogy már a digisport.hu-n sem lehet nézni? |
bundas13 | 1610 | 2010. május 25. 14:40 |
http://www.youtube.com/watch?v=j-qjbOB59O0 target=_blank> Link </A> ;-) |
Mano81 | 1609 | 2010. május 24. 20:16 |
Rendesek vagytok, de bízzuk a szerelõkre. Más: Keszthelyen voltam kocsival, elõttem ment egy motoros, kinnfelejtette az indexet. Amolyan motoros módra jelzek neki, hogy kinn van a pilács, erre nagy svunggal megelõz. Csak segíteni akartam, de lehet, hogy azt hitte, éppen anyázok. Visszagondolva furcsán nézhettem ki ablakon kinyúlva, integetve. (?) |