Delon43 | 5092 | 2010. december 10. 15:42 | Válasz erre: 5091 |
Nálunk szakadt az esõ tegnap,ma mint írtam tûrhetõ volt, sõt napsütéses idõnk volt ! Nekem kell bogarakat pucolni, még az õszieket !! Illetve kellene !
|
C1800Rider | 5091 | 2010. december 10. 15:20 | Válasz erre: 5090 |
Tennap bent aludt a masina, nem volt kedvem a latyakon csúszkálni vele. Ma viszont kifejezetten motoros idõ van. Nem kell a bogaraktól pucolni a plexit. :-D
|
Delon43 | 5090 | 2010. december 10. 14:44 |
Ma szép idõnk volt, de azért nem vágytam a motorozásra ! De legalább nem zuhogott az esõ és nem volt köd és egyebek. Azért alig várom, hogy már tavasz legyen ! |
Delon43 | 5088 | 2010. december 9. 08:09 | Válasz erre: 5087 |
Ha úgy veszem igazad van ! Valóban ! Milyen jól dolgoznak ezek a "hóeltavolítók" !!! :)
|
banyasz | 5087 | 2010. december 8. 22:29 | Válasz erre: 5086 |
M'ér mondod? Nálunk sincs hó az utakon :)))))))
|
Delon43 | 5086 | 2010. december 8. 12:34 | Válasz erre: 5085 |
De ott az utak is le vannak takarítva !!! Rendesen !
|
Delon43 | 5084 | 2010. december 7. 12:10 | Válasz erre: 5081 |
Minden "olyanra" végzõdõ valahogy így kezdõdik !!!:)
|
Gyurci | 5079 | 2010. december 6. 18:08 | Válasz erre: 5078 |
Lehet, hogy csak "túlmikulásozták" magukat!:)))
![]() |
ErErpower | 5078 | 2010. december 6. 12:24 |
Gyurci! mivan ezekkel az embörökkel sok a pálesz mostanság vagy mi??? :))) |
Delon43 | 5077 | 2010. december 6. 09:08 | Válasz erre: 5073 |
Ez valóban kellemes lenne !!! :))) KI is teszem a motoros csizmámat, hátha jön és elbotlik benne , ezáltal hanyatt esik és ... !!! :)) |
Gyurci | 5076 | 2010. december 6. 06:49 | Válasz erre: 5075 |
Gratulálok, egyféle gumit használunk és még azt sem bírod megjegyezni, Pirelli Scorpion MT 90 A/T Vaze!:)))
![]() |
részvényes | 5075 | 2010. december 5. 22:58 | Válasz erre: 5067 |
Pirelli Scorpion AT mittomén hanyas. Fejbõl most nem ugrik be, a garázsba meg nincs kedvem lemenni megnézni. Talán AT90.
|
Daty | 5070 | 2010. december 5. 15:37 | Válasz erre: 5069 |
Én voltam! Kimentem a garázsba, kinyitottam az ajtót meg az ablakot, és megszellõztettem a motort!:-))) |
Delon43 | 5069 | 2010. december 5. 15:00 |
Sziasztok ! Ebben a szép idõben volt kinn valaki megszellõztetni a motorját ? |
C1800Rider | 5067 | 2010. december 4. 09:27 | Válasz erre: 5063 |
Milyen gumit használsz? Trail vagy offroad enduro? Vagy krossz?
|
Delon43 | 5066 | 2010. december 4. 08:00 |
Nekem mekkora szerencse, hogy a motoromra az összes gyártó csinál gumit !!! :))))
|
KawaÉvi | 5065 | 2010. december 3. 21:45 | Válasz erre: 5063 |
Csak most gondoltam végig, hogy az én motorom elsõ kerekére is csak a Dunlop készít gumit. Rá való méretbõl nincs más gyártó által készített abroncs. Hátra még a Bridgestone-nak van mérete (de az nagyon nem vált be). De a service manual is a Dunlop gumit írja, tipus-szám szerint. Nekem sincs nagy gumi-dilemmám... |
részvényes | 5063 | 2010. december 3. 19:34 | Válasz erre: 5044 |
Pfûûû! Mekkora szerencse, hogy a mi motorunkra igazából csak gyártó készít gumit. Az pedig mindenhova jóóóó!
|
Daty | 5062 | 2010. december 2. 20:27 | Válasz erre: 5061 |
Há...300 felettit nem akarok hitelesíttetni, de a jövõ évi tervben benne van a 250.:-) A 190-es sebességindexû azt bírja még? |
C1800Rider | 5061 | 2010. december 2. 19:49 | Válasz erre: 5060 |
Tömegindexe minden valószínûség szerint megfelelõ, ritka a DRZ400-al vetekedõ súlyú nagy cruiser. :-D A sebességindex lehet a necces, de ha ezen nem akarod 300e-ért hitelesíttetni a mûszered akkor nem lesz szükséged 190 feletti sebességindexû gumira. :-D
|
Daty | 5060 | 2010. december 2. 19:29 | Válasz erre: 5057 |
Ja, és ez Metzelerben 43.103 Ft, ami nem mondható olcsónak!:-( De tapadna is, meg lehet elmenne vagy 20.000 km-t!:-) "170/60R17M/C78VTLreinf. ME 880Rear Metzeler motorgumi Ár: 43 103 Ft" Azt még meg sem néztem, hogy a tömeg indexe, és a sebesség indexe megfelelõ e! |
Daty | 5059 | 2010. december 2. 19:24 | Válasz erre: 5057 |
102 és 99 mm, eltérés +3 mm. Amúgy hülyeséget írtam az elõbb, rájöttem, hogy a gumimagasságot nem kell 2x venni, hisz az csak a gumi talajjal érintkezõ részétõl 1x számítandó rá! Jól mondom? |
Daty | 5058 | 2010. december 2. 19:21 | Válasz erre: 5057 |
Fehér falúban? A CBF 600-as Hondán olyan van hátul! |
C1800Rider | 5057 | 2010. december 2. 18:27 | Válasz erre: 5053 |
Mondtam már neked. Hátra nem 180 hanem 170-es gumi és az eltérés teljesen minimális lenne.
|
ErErpower | 5055 | 2010. december 2. 13:20 |
Megint! :)) olyan méret kell amin a gyárilag van ne változtass! de elég már sok a hüle kérdések! :))) |
Daty | 5054 | 2010. december 2. 12:55 | Válasz erre: 5052 |
De ha ez van fenn, akkor hogy lehet, hogy nem látom, hogy rajta lenne, és még be is van csomagolva?:-DDD
|
Daty | 5053 | 2010. december 2. 12:54 | Válasz erre: 5051 |
Köszi a segítséget! Most aztán már végképp nem tudom mit csináljak!:-( Igen,a Metzeller annyiban tér el, hogy /60. Vagyis 99 mm, vagy 108 mm a gumi magassága. Kérdés az, hogy az a 9 mm mennyiben befolyásolná! Hm?? Mondjuk a hátulja úgy már (ezt ugye 2x véve) 18 mm-rel lenne magasabban. Nem tudom, az én szálfa termetem elbírná e még ezt!:-) |
C1800Rider | 5051 | 2010. december 2. 12:37 | Válasz erre: 5047 |
Road Atackot már ne vegyél, vegyél Road Attack2-t. Ami hõkezeléssel elért keményebb középsõ övvel rendelkezik homogén gumikeverék mellett. Vagy Conti Motiont ami lehet hogy hamarabb elkopik mint a MPR2 de közel két szett ContiMotiont veszel egy szett MPR2 áráért. :-) Vagy mégiscsak vegyél minimális méreteltérésû ME880-at rá. :-D
|
ErErpower | 5048 | 2010. december 2. 11:35 |
Utobbi kopik! Mislen nem tom már vagy pár éve motorrad teszt gyõztes gumma!!!
|
Daty | 5047 | 2010. december 2. 11:12 | Válasz erre: 5043 |
A Michelin Pilot Road 2 CT 39.990 Ft, a Conti Road Attack 30.075 Ft. Szal ezek alapján döntsek? |
Daty | 5046 | 2010. december 2. 11:07 | Válasz erre: 5044 |
Látod én is egyre jobban így érzem!:-( Jobb lett volna, ha csak saját kútfejemre és pénztárcámra hagyatkozva kiválasztok egyet, megveszem, és feltetetem.:-) Mert ugye a gumi is olyan mint a sisak. Mindenki másra esküszik!:-) |
Gyurci | 5044 | 2010. december 2. 06:47 |
Húúú vaze, végigolvastam ezeket a gumis disszertációkat és egyre inkább manifesztálódik bennem, hogy mekkora ajándék nekem az áldott tudatlanságban élnem!:)))
|
C1800Rider | 5043 | 2010. december 2. 06:37 | Válasz erre: 5040 |
Annyira nem nehéz a döntés. :-) Amelyikre fussa! :-)
|
ErErpower | 5042 | 2010. december 1. 23:56 |
Daty! Michelin Pilot Road 2 CT vedd meg! legjobb választás! ilyen van fön nekem is rajta! :) |
Daty | 5040 | 2010. december 1. 21:45 | Válasz erre: 5039 |
Na ezek jó érvek voltak, most már csak azt kellene tudnom eldönteni, hogy melyiket vegyem!:-(
|
C1800Rider | 5039 | 2010. december 1. 20:11 | Válasz erre: 5038 |
Utcai gumi egy Conti RA2 és egy Metzeler Tourance is (jó ezzel le lehet merészkedni az aszfaltról). Elõbbin alig, utóbbin igencsak tagolt a felület mégis mindkettõ tökéletesen alkalmas közúti közlekedésre és el is érik az üzemi hõmérsékletüket. A mintának is LEHET köze a felmelegedéshez, de alapvetõen nem az a döntõ. Inkább a gumi szerkezetének a belsõ súrlódásból fellépõ hõtermelõdése, amit a mintázat ugyan segíthet, de fontosabb a futófelület deformálódása (lásd puha gumi jobban deformálódik, jobban is melegszik). Sokszor a lefutott guminak nem a mintamélység miatt akad problémája a tapadással hanem azért mert addigra elöregszik. Sokaknak a 15e km 2-3 év, ilyenkor már a gumi nem igazán hozza újkori formáját és ennek nem feltétlenül a nem megfelelõ melegedés az oka.
|
jacomo | 5038 | 2010. december 1. 20:04 | Válasz erre: 5032 |
Fel is ismerték, mivel hõntartásra (esetenként 80-100 fok) az extrém teljesítmény miatt jó a minta nélküli gumi is. Csak elõmelegítés nélkül nehezen melegedne fel a pályán. Folyamatos extrém terhelés alatt van ezért könnyen beállítható az üzemi hõmérséklete, ami viszonylag szûk tartomány. Ki kell próbálni normál utcai körülmények között egy minta nélküli pályagumit. Normál használat mellett nehezen, vagy egyáltalán nem melegszik fel, nincs üzemi hõmérsékleten ezért nem is tapad megfelelõen. Nem is ajánlják száraz közúti közlekedésre sem. Más az összetétele is ezért 1 év utáni használatát nem is javasolják.
|
C1800Rider | 5036 | 2010. december 1. 19:40 | Válasz erre: 5035 |
A pályagumik az utcai használat során a gumikeverékük miatt nem melegednek fel utcai körülmények között az üzemi hõmérsékletükre. Nagyon egyszerû fordított teszt, menj fel egy versenypályára, ne eressz le a gumid nyomásából és kezdj izomból csapatni aztán nézd meg ahogy a gumid futófelülete milyen képet fog mutatni. :-) Soha olyat közúton nem láthatsz mint egy ilyen teszt után. És ez nem a mintázat vagy annak mélységével összefüggõ dolog. :-)
|
jacomo | 5035 | 2010. december 1. 19:34 | Válasz erre: 5032 |
Fel is ismerték, mivel hõntartásra az extrém teljesítmény miatt jó a minta nélküli gumi is. Csak elõmelegítés nélkül nehezen melegedne fel a pályán. Folyamatos extrém terhelés alatt van ezért könnyen beállítható az üzemi hõmérséklete. Egyébként ajánlom, hogy ki kell próbálni utcai körülmények között egy minta nélküli pályagumit. Normál használat mellett nehezen, vagy egyáltalán nem melegszik, nincs üzemi hõmérsékleten ezért nem is tapad megfelelõen. Nem is ajánlják száraz közúti közlekedésre sem.
|
C1800Rider | 5034 | 2010. december 1. 18:48 | Válasz erre: 5030 |
A PR2 egyébként nekem is szimpi lenne csak az a kva 110/80R19-es elsõ gumiméret még nem jutott el miselinék gyártósorára...
|
C1800Rider | 5033 | 2010. december 1. 18:47 | Válasz erre: 5031 |
Hóesésben ónos esõben mindenképp vakrepülés motorozni (jelzem reggel száraz út, majdnem napsütéses idõ volt még itt!). Száraz idõben -15 fokon meg sztem nem az kellõ óvatossággal. Az sem mindegy mennyire gyakorlott valaki. Aki kéthetente egyszer ül motorra és akkor is csak óvatoskodik annak már veszélyes az amit a gyakorlottabb, minden nap motoron ülõ ember észre sem vesz vagy rutinból hárít/kimozog.
|
C1800Rider | 5032 | 2010. december 1. 18:43 | Válasz erre: 5030 |
A verseny slickeken és a F1-es gumikon sincs lamella. Hõ termelõdik a gumi futófelületének és az oldalfal gyûrõdésébõl-deformálódásából, de ha a lamellák is segítenének ebben akkor minden bizonnyal a versenysportban is profitálnának ebbõl a képességbõl. Ott viszont csak az esõgumikon van minta, ahol a vízelvezetés létfontosságú.
|
Ferko | 5031 | 2010. december 1. 18:10 | Válasz erre: 5000 |
Ilyet soha ne mondj. Nem jó a sorsot kísérteni. Én mindíg azt mondom "jobb félni mint megijedni", de a mindenki maga dönti el mennyire bízik a vak szerencséjében, mert ilyen idõben motorozni már szerintem nem más, de Te tudod. |
jacomo | 5030 | 2010. december 1. 18:03 |
Nekem a gyári hátsó (Dunlop Sportmax Roadsmart 190/55) 4200 km-t bírt. Hallgattam Rgixxerpower-re és cseréltem elõl hátul Pilot Road 2-re. Most van a gépbe 18000 km és a hátsón még van 5 mm minta. Nem vagyok egy papókás motoros, de még nem csúsztam meg vele. Csak ajánlani tudom mindenkinek. Egyébként a mintának nem csak a nedvesség elvezetésben van szerepe, hanem a melegedésben is. A minták által tud az igénybevétel hatására a gumi gyûrõdni ezáltal gyorsabban melegszik. Kicsi mintamélység esetén kisebb gyûrõdés, hosszabb bemelegedési idõ.
|
C1800Rider | 5029 | 2010. december 1. 12:47 | Válasz erre: 5027 |
Igen. Régebbi fejlesztésû. AZ utódja is piacon van már Pilot Road2 fantázianéven és az már kétkomponensû. Igaz az is jó drága.
|
ErErpower | 5028 | 2010. december 1. 12:39 |
Azta q..eget : http://video.mon.hu/hirek/motoros-utkozott-autoval-moszkvaban?autoPlay=true#ve_video_player_a
|
Daty | 5027 | 2010. december 1. 12:24 | Válasz erre: 5026 |
Ez sokkal drágább a Contitól, amirõl beszéltünk?
|
C1800Rider | 5023 | 2010. december 1. 08:41 | Válasz erre: 5022 |
Nemtom. Ez a gumi tartósság egy olyan dolog hogy ugyanazon a motoron két különbözõ manusnak ugyanaz a gumi akár másfélszer akkora futásteljesítményt is elmegy. Nekem Metz Tourance van fönn amirõl volt aki azt írta hogy elmegy akár 20e-t is. Nekem meg 13-14-nél cserés lesz. És mivel kifizettem a teljes futófelületet ezért az oldala is el van kopva. :-)
|
krisztian.fz6 | 5022 | 2010. december 1. 07:37 | Válasz erre: 5020 |
Én most tartok a pilot road-al 20 ezer km-nél, és még van rajta minta, az xj600-ason mindig 24 ezrenként cseréltem gumit.
|
Delon43 | 5021 | 2010. december 1. 07:35 | Válasz erre: 5020 |
Tegyél rá gépkocsira való gumit ! Az sokáig bírja ! Állítólag ! Na persze ez csak vicc !!! :)
|
C1800Rider | 5020 | 2010. november 30. 21:33 | Válasz erre: 5019 |
A choppergumikon kívül más nem nagyon tud 20e km feletti futásteljesítményt (nem szövetig, kopásjelzõig) de szerencsétlen módon choppergumi túramotorméretben és túramotorgumi chopperméretben nem nagyon van. Nálam is 12-14e körül szalad el egy garnitúra gumi. A mostaniban van már 12 és lassan a végére érek. :-( Lehet azt is cserélni tavasszal. Erõsen gondolkodok hogy mit tegyek rá. |
Delon43 | 5019 | 2010. november 30. 21:04 | Válasz erre: 5018 |
Nem felejtettem el, hogy tõled van, nagyon is megvagyok veled elégedve !!! :) Arra a gumira meg kíváncsi leszek, hogy tudsz-e olyat szerezni, bár szerintem Rider ebben is segít ! Õ otthon van mindenben ! :) |
Daty | 5018 | 2010. november 30. 20:56 | Válasz erre: 5016 |
Na az meg nem csoda ha bírja, hisz tõlem van, nem égethetem magam hogy hamar lekopjanak!:-DD De tavasszal igyexek én is olyat venni rá, amelyikkel elcsattogok vagy 20-30.00 km-t!:-DDDDDDDDDD |
Delon43 | 5016 | 2010. november 30. 20:39 | Válasz erre: 5014 |
Nem semmi ! Én akkor megmaradok a mostani motoromnál ! Azon bírja a gumi legalább 15-16000 km-ig ! Mondjuk én is vigyázok rá ! |
Daty | 5014 | 2010. november 30. 20:33 | Válasz erre: 5012 |
Jól írta Rider barátom! Sajna mindössze 6.000 km-t élt, pedig vigyáztam is rá!:-( Vajon mennyit ment volna, ha nem óvom?:-(( |
C1800Rider | 5013 | 2010. november 30. 19:22 | Válasz erre: 5011 |
A nagy, nyomatékos sporttúra S4-ek elég gyorsan lezabálják a gumit. Az övé élt 6ekm-t.
|
Delon43 | 5011 | 2010. november 30. 19:15 | Válasz erre: 5001 |
Daty ! Mennyit mentél te azzal a mocival, hogy már nincs rajta minta ? |
C1800Rider | 5009 | 2010. november 30. 18:10 | Válasz erre: 5006 |
Egyébként nézd meg hogy sok sportos guminak a két szélén nincs minta. Odáig úgyse dûtöd vizes aszfalton, száraznál meg a legnagyobb felületet így tudják biztosítani. :-)
|
C1800Rider | 5008 | 2010. november 30. 18:09 | Válasz erre: 5006 |
Ha a rendõr nem hülye ezzel tisztában lesz. Meg azzal is hogy ennek ellenére elõírják a legkisebb mintamélységet az esõgumira való váltáshiánya miatt. :-)
|
Daty | 5007 | 2010. november 30. 18:04 | Válasz erre: 5005 |
Jaaaaaaaa: "Addig jár a titty-totty a liccs-loccsra, míg el nem reccs!":-))
|
Daty | 5006 | 2010. november 30. 18:03 | Válasz erre: 5004 |
Rendben, akkor nem is cserélek gumit!:-) Ha a rendõr meginterjúvol, megmondom, hogy Rider barátom azttat mondotta, hogy nincs jelentõsége száraz idõben!:-) Arra meg majd figyelek, hogy csal szárazban igazoltassanak!:-D |
C1800Rider | 5005 | 2010. november 30. 18:02 | Válasz erre: 5003 |
Nem száz ajróst nem láttam még, hanem azt nem láttam még meg eddig hogy úgy járok mint a korsó a kútra. Bár kútra olykor menni kell ha szomjas a Ráró. :-)
|
C1800Rider | 5004 | 2010. november 30. 18:01 | Válasz erre: 5001 |
A minta kizárólag a nedvességet hivatott elvezetni a futófelület alól. Száraz idõben gyakorlatilag szükségtelen. Annyi hogy nekünk az esõ eleredésekor nincs lehetõségünk kimenni a pitbe és ott elõmelegített gumikat felszereltetni, így elõírnak egy kötelezõ mintamélységet, hogy egy hirtelen zápor esetén ne járjunk úgy mint a motorosrendõr srác. |
Daty | 5001 | 2010. november 30. 17:01 | Válasz erre: 4999 |
Hát...melegíthetem én, ha már nincs rajta mint!:-))
|
C1800Rider | 5000 | 2010. november 30. 16:24 | Válasz erre: 4998 |
Ha annyi száz ajrósom lenne ahányszor ezt hallottam a fejem se fájna. De se száz ajrósom nem van se meg nem láttam még. Biztos velem van a baj.
|
C1800Rider | 4999 | 2010. november 30. 16:21 | Válasz erre: 4997 |
Az aszfalt hõmérsékletének nem sok köze van a tapadáshoz, hacsak nincs ráfagyva valami pillejég vagy a pórusait nem tömi el valami. A gumi van iszonyúan megmerevedve és nem képes az aszfaltba kapaszkodni. :-( Óvatos melegítéssel azért elérhetõ hogy húzósabb részeken fogjon, de utána lakott területen végigcsattogva megint megmerevedik, lehet elölrõl kezdeni a melegítést.
|
ErErpower | 4998 | 2010. november 30. 15:52 |
Majd addig jártok ugy mint a korsó a kútra!! meglátjátok!! :))
|
Daty | 4997 | 2010. november 30. 15:41 | Válasz erre: 4996 |
Így igaz! Amúgy szinte az aszfalt is csúszott, elég volt egy nagyobb gázadás!:-( |
C1800Rider | 4996 | 2010. november 30. 15:00 | Válasz erre: 4993 |
Ja. Ráadásul az a kellemetlen bennük hogy a 30 centi átmérõjû gödröket amiket amúgy simán ki lehet kerülni, legalább egy méter átmérõjû kerülendõ felületé varázsolják. :-( Kocsival nem akkora gáz, de motorral nem vágynék rá hogy át kelljen hajtanom rajta. Jó, tudom amíg oldalirányú erõt nem kell átvinni a talajra addig nem gond a jégen haladás.
|
Delon43 | 4995 | 2010. november 30. 14:53 | Válasz erre: 4993 |
Daty ! Erre szokták mondani, hogy a pofám leszakad ! Majd ha felolvad ! :) |
Delon43 | 4994 | 2010. november 30. 14:52 | Válasz erre: 4992 |
Gondoltam, hogy nem rám értetted ! Csak kötözködtem, illetve poénkodtam kicsit ! :) Amúgy igazad van, néha jobb egyedül, ha olyanja van az ember fiának ! |
Daty | 4993 | 2010. november 30. 13:34 | Válasz erre: 4992 |
Na megnéztem azokat a jeges tetejû tócsából autók által kicsapott csúszós jéggé fagyott vizet!:-( Tényleg azok a legalattomosabbak!:-( Amúgy qrva hideg van motoron,az arcom még maszkban is fázott!:-( |
C1800Rider | 4992 | 2010. november 30. 10:51 | Válasz erre: 4991 |
Nem is rád értettem hogy nem használod csak nézegeted! ;-) Néha van az úgy hogy társak nélkül jobb motorozni mint társaságban. Hangulat és cél kérdése. |
Delon43 | 4991 | 2010. november 30. 07:28 | Válasz erre: 4990 |
Rider ! Nekem annyi a pénzem, hogy megvettem a motorot és a saját garázsomban nézegetem mát ötödik éve !!! :))) Még nem is használtam, csak portörlésre használom, azzal is megy az idõ ! :))) Amúgy nem fázom, csak nem jön velem senki a környékrõl motorozni !!! Már amikor ráérek mostanság !!! :))) |
C1800Rider | 4990 | 2010. november 29. 20:49 | Válasz erre: 4988 |
Sosem értettem minek az olyannak motor aki csak nézegetni veszi. Bemegy a szalonba oszt nézegetheti ingyé. Nem kell megvenni drága pénzen. :-) Azért van hogy használjam és nem azért hogy azon keseregjek hogy jajjdehidegvan. Ha fázol az csak egyet jelent és nem azt hogy hideg van hanem azt hogy szarul vagy felöltözve. :-)
|