yamaszaki | 5294 | 2011. január 23. 18:09 | Válasz erre: 5293 |
Egyenlõre kukacról volt szó csak már kolbászt csináltatok belõle! :-))
|
KawaÉvi | 5292 | 2011. január 23. 17:52 | Válasz erre: 5290 |
De piszkos a fantáziád!!! :D:D:D Állandóan lyukon jár az eszed!!! :D:D:D |
lalaz | 5289 | 2011. január 23. 17:48 | Válasz erre: 5287 |
Az hát. Az a biztos ha minden lyuk be van tömve.
|
Daty | 5286 | 2011. január 23. 17:38 | Válasz erre: 5280 |
Végül is...ez a lyukkeresõ megoldás mindíg kéznél van!:-)
|
lalaz | 5284 | 2011. január 23. 17:27 | Válasz erre: 5282 |
Nem kell. A készletben van süritettlevegõ patron.
|
Gyurci | 5283 | 2011. január 23. 17:26 | Válasz erre: 5271 |
Elég meggyõzõ és ez jó tömlõs cucchoz is, a Preventnél nem írják, hogy jó lenne-e belsõs abroncshoz. Arról nem beszélve, hogy nekem egyszerûbbnek tûnik ez a Motul és annyiba kerül, mint a Slime. Defekt után a belsõ nálam úgyis megy a kukába. |
Zsoli86 | 5282 | 2011. január 23. 17:24 | Válasz erre: 5278 |
Ja, a kukac hátránya, hogy pumpát is kell vinnem magammal. Bicajokhoz lehet venni kisméretû pumpákat. Ami nem foglal több helyet egy fél-rúd kolbásznál. :-)
|
Zsoli86 | 5280 | 2011. január 23. 17:21 | Válasz erre: 5277 |
Körbevizelem és, figyelem, hol buborékol. :-D Azt meglehet találni... Meg általában bennemarad a szög, tüske, kavics. Sõt, havernak egy 80-as szög állt bele. Két hónapig ugyanúgy tartotta a kerék anyomást, csakkor engedte el, amikor kihúzta.
|
lalaz | 5278 | 2011. január 23. 17:20 | Válasz erre: 5274 |
A legegészségesebb, ha van mindkettõ nálad. Megmondom miért. A kukac akkor játszik, ha megtalálod a lyukat. Ha sötét van és már teljesen leeresztett a gumi, akkor nem biztos hogy sikerül. |
cujethu | 5276 | 2011. január 23. 17:17 |
Nekem a Metzeler ME880 elsõ mintája is olyan, mintha fordítva forogna!
|
Zsoli86 | 5274 | 2011. január 23. 17:15 |
Most, hogy megnéztem ezt a Motul tesztet, rájöttem, hogy az én személyemnek jobb megoldás a "kukac" ragsztósdi. Inkább veszek egy ilyen gumijavitó-kukac szettet, az ideiglenes hab megoldás helyett.
|
yamaszaki | 5273 | 2011. január 23. 17:15 | Válasz erre: 5267 |
Igen ez csak ideiglenes de ez szerintem elég mert ha én bármilyen defekt javító csodát használnék akkor is elmennék a gumishoz.Csak egy normális javítás után merném forszírozni a motorozást és csak hátsó abroncsnál! Amúgy nem dermed bele a gumiba csak a lyuknál ahol érintkezik a levegõvel. |
Daty | 5272 | 2011. január 23. 17:14 | Válasz erre: 5271 |
Köszi ez így szemléletes volt! Azért az elsõ gumit legalább megfelelõ forgásirányban rak6ták volna fel!:-D |
Zsoli86 | 5267 | 2011. január 23. 16:27 | Válasz erre: 5264 |
Aham. Nekem sincs tapasztalatom ezzel, csak egy motoros haver ajánlotta, hogy majd szerezzek be egyet, nem bánom meg. Akkor ezek szerint csak ideiglenes megoldást nyújt a deffekt-spray. Én azt hittem, hogy ez valami ragsztó, amit tömlõn keresztül befuj az ember, megy pár tucat km-t, megszikkad-betömi a lyukat. |
Chopperes | 5266 | 2011. január 23. 16:25 | Válasz erre: 5262 |
Már nem emlékszek, de asszem 1000.- körül volt, nem drága!
|
Gyurci | 5264 | 2011. január 23. 16:19 |
Szerintem az alapvetõ különbség a defektjavító spray és pl. a Slime között a "tartósságában" van. A Slime-vel töltött gumik/tömlõk elméletileg az abroncscserék közötti idõtartamra elég, míg a defektjavító spray-k, idézem: "A használat után pár tíz kilométer (kb. 50km) belül gumijavító mûhelyben végeztesd el a defekt szakszerû javítását." http://portal.quadinfo.hu/defektjavito-spray/ Egyébként van olyan spray, ami jó mind tömlõs, mind tömlõ nélküli abroncsokhoz. http://www.olajshop.hu/termekek/liqui_moly/szerviz/defektjavito_spray/0_4l/details |
yamaszaki | 5263 | 2011. január 23. 16:19 |
Hali! Én rajtam már segített egy ilyen defektspray. Olyan defektem volt hogy mire megálltam, egy szusz sem maradt a gumiban teljesen leeresztett. Belefújtam a doboz tartalmát ami fel is emelte a gumit és azonnal elindultunk két személlyel a kb: 20km-re lévõ kútra. Mögöttem barátomék azt mondták hogy egy két percig még szökött belõle valami fehér lötty de utána már nem. A kúton felfújtattuk üzemi nyomásra (1bar volt benne)és szokott tempóban még 40 km-t csapattunk. Másnap hétfõn a gumisnál csak kiöntötték a tejszerü szmötyit,kitörölték,bejavították és még sokáig ment a gumi gond nélkül. Nem hittem volna hogy ennyire müxik ez a dolog de engem meggyõzött. Nem tartom kizártnak hogy tömlõsnél is segít csak utána a belsõt dobni kell mert a lötty benne marad. Kb ennyi a tapasztalat. |
Chopperes | 5259 | 2011. január 23. 15:52 | Válasz erre: 5258 |
Sziasztok! Nekem is van ilyen defektjavító spray, de lehet az én motoromhoz nem jó, mert az is belsõs. Még akkor vettem amikor a motort, de még hála istennek nem volt defektem! |
KawaÉvi | 5258 | 2011. január 23. 15:40 | Válasz erre: 5255 |
Én a dobozomban a szerszámkészlet és egyéb szükséges "túlélõ-készlet" mellett hordok magammal egy defefekt-javító spray-t. Ilyet: http://bolthely.hu/generalspeed/id/01271_Prevent_defektjavito_spray_300ml_ Tapasztalatom még nincs, szerencsére használnom nem kellett. Az én gumim is belsõs, nem tudom ahhoz használható-e!? De mivel s túratársaim is segítettek rajtam (pl. mikor a kuplungbowdenem elszakadt), lehet, hogy ez egyszer máson fog segíteni. |
Daty | 5257 | 2011. január 23. 14:55 | Válasz erre: 5255 |
Dehogynem! Én ezért kérdezem hogy milyen is a másik, mert én ebben gondolkodok! |
Zsoli86 | 5255 | 2011. január 23. 13:19 |
És deffekt-sprayben nem gondolkodik senki? Egyben felfújja, és betömiti a lyukat. Szerintem ez a legegyszerûbb módszer, hátránya, hogy az 300-1000 ml-es flakon sok helyet foglal, de egy motorra-két kerékre állitólag bõven elég egy 300 milis.
|
Gixef | 5252 | 2011. január 22. 16:09 | Válasz erre: 5251 |
Lehet hogy macerásnak tûnik,de kb 10 perc eltelte után mehetsz tovább motorozni!Sõt a javítás után nem kell gumishoz vinni a kerekedet!!!!!!!Egyébként ki miben hisz.Nekem ez vált be legjobban!
|
Daty | 5251 | 2011. január 22. 15:55 | Válasz erre: 5250 |
Nem azért mondtam, hogy változtass! Kérdeztem, ugyanis nekem még semmilyen sincs, de az ördög nem alszik jelszóval lassan muszáj lesz venne egyet! |
Gixef | 5250 | 2011. január 22. 15:50 | Válasz erre: 5249 |
Nekem ez vált be,nem fogok változtatni rajta!!!!
|
Daty | 5249 | 2011. január 22. 15:12 | Válasz erre: 5248 |
Ez macerás nem? Van ettõl egyszerûbb is ha jól tudom! |
Delon43 | 5247 | 2011. január 21. 14:25 | Válasz erre: 5245 |
Láttam belõle egy részt, csak nem volt idõm végignézni !
|
banyasz | 5245 | 2011. január 21. 13:02 |
Ma 11:40 -tõl a tv2-n Vadmotorosok http://port.hu/vad_motorosok_biker_boyz/pls/fi/films.film_page?i_perf_id=14576350&i_topic_id=1 |
Gyurci | 5244 | 2011. január 21. 09:35 | Válasz erre: 5243 |
Mindenképpen egy garázs-buli keretein belül tervezem, úgyhogy ott a helyed, segítség is kell, mivel dokumentálnánk az egész procedúrát (na persze a sör+pálesz kombó nagyipari fogyasztását kivágjuk!;))!
|
Delon43 | 5243 | 2011. január 21. 08:01 | Válasz erre: 5238 |
Gyurci ! A próbát megnézném ha szólnál amikor csinálod !!!
|
Delon43 | 5242 | 2011. január 21. 07:59 | Válasz erre: 5238 |
Ez nem semmi,nagyon bíztatóan néz ki !!! Vajon mennyib kerülhet ? Bár még mindig olcsóbb lehet, mint egy hazafuvar trélerrel mondjuk Szlovákból ! |
Gyurci | 5238 | 2011. január 20. 15:31 | Válasz erre: 5237 |
Ebben igazságod lehet, úgyis cserélem tavasszal az abroncsokat, a belsõk is elég fáradtak már, szerintem meg fogom csinálni velük a "deszkás tesztet": http://www.youtube.com/watch?v=GScWPb8qcng&feature=related
|
C1800Rider | 5237 | 2011. január 20. 14:20 | Válasz erre: 5236 |
Ami ezen a linken van eléggé googl translate-szintû fordítás. :-) Elolvastam az eredeti angol nyelvû FAQ-t és ott is említik a tube or tubeless dolgot. A tube azért kicsit érdekes, de ha aszongyák... EGy próbát egy régi gumin én azért eleresztenék biztos ami biztos. Volt már pár tömlõs defektem és valahogy a belsõt mindig szétvágta az a rohadt szög/facsavar/üvegszilánk. Nem csak egy lukat csinált rá. :-( Lehet hogy ha megelõzési céllal van az abroncsban a slime akkor képes megvédeni a gumit.
|
Gyurci | 5236 | 2011. január 20. 13:48 |
Van külön tömlõ tömítõ is, "Javasolt felhasználási terület: tömlõvel rendelkezõ krosszmotor." http://slime.lapunk.hu/?modul=shop&k=3503
|
C1800Rider | 5234 | 2011. január 20. 13:39 | Válasz erre: 5232 |
A Slime ha jól tudom ugyanúgy csak TL guminál oldja meg a problémád ahogy az összes többi egyszerû gumijavító módszer mint például hab, kukac, etc. Mielõtt rábízná magát bárki egy régi lefutott gumin meg kissé viseltes belsõn próbálja ki nehogy csalódás legyen belõle a puszta semmi közepén hogy mééé nem mûködött ez a zõd szar.
|
csoves | 5233 | 2011. január 20. 13:00 | Válasz erre: 5232 |
Mindenre találnak megoldást elméletbe,de vajon a gyakorlatba hogy vizsgázik eszt volna jó tudni?Addig míg ki nem próbáljuk nem tudunk véleményt mondani róla.Ki lehet a drag starból is a kereket venni,csak le kel venni a féknyerget esetleg a kipufogót, néhány csavart, felemelni és kihúzni a tengelyt és kijön a kardánnal együtt a kerék.Könnyû elmondani de megcsinálni nehezebb. Meglehet oldani gyakorlatból mondom. Tavaly Gyergyószentmiklóson kaptam defektet ,üvegszilánk volt benne az 1hetes új gumiba.Mikor cserélték a szervizbe a gumit jól megnéztem, elmondtam a motorostársaknak akik segítettek( köszönet érte) és közösen megoldottuk.
|
Gyurci | 5232 | 2011. január 20. 10:37 |
Mondjuk az tény, hogy Delon motorjából nem egyszerû "kivarázsolni" a hátsó kereket, de talán erre is lehet megoldást ez a Slime-s dolog, miszerint: "Defektmegelõzés esetén 2 évig védelmet nyújt a keréknek az esetleges defektek ellen.". Tehát már eleve ezzel a cuccal feltölteni a belsõt, akkor elméletileg csak a defektet okozó hibaforrást kell kihúzni az abroncsból és lehet menni tovább.
|
csoves | 5231 | 2011. január 20. 09:47 | Válasz erre: 5229 |
A te motorodat fel kell emelni (2-3 ember) alá póckolni csak úgy lehet kivenni a hátsó kereket, és keresni a közelbe egy gumist.Másképp nem megy sajnos.
|
Gyurci | 5230 | 2011. január 20. 08:45 |
A belsõs cucc az több lehetõséget is felvet: 1. helyszínen megjavítod saját magat (gumiszerelõ vas + belsõjavító "folt" + kompresszor), 2. tartalék belsõ - helyszínen csere, 3. Slime: http://slime.lapunk.hu/?modul=shop , 4. keresel egy gumist a közelben. Nekem két defektem volt, hál' Istennek mindkét alkalommal volt gumis a közelben, így kereket ki (ez a KTM-en kb. 1,5 perc) és fél órán belül mehettünk is tovább. Az elsõ két verzió nekem be van készítve a motorba mindíg, DE, a magam részérõl be fogok szerezni egy ilyen Slime-os cuccot és akkor kb. 10 perc alatt meg tudom oldani a defektet, szerelés nélkül (kb. pont ennyi idõ a tömlõnélküli gumik defektjavítása)! ![]() |
Delon43 | 5229 | 2011. január 20. 08:05 | Válasz erre: 5226 |
Igen belsõs ! Csak azt nem értem, hogy akkor nekünk annyi ha defektet kapunk ? Illetve lehet szerelgetni, de az én nehéz mocimat nem könnyû emelgetni csak úgy ! |
Daty | 5228 | 2011. január 19. 19:16 | Válasz erre: 5227 |
Én is ezt saccolom, bár ettõl szerintem vannak egyszerûbbek is már!
|
Gyurci | 5227 | 2011. január 19. 14:32 |
Egyébként én valami ilyesmire tippelnék, én ilyet használtam a tömlõ nélküli gumikhoz.
![]() |
Gyurci | 5226 | 2011. január 19. 14:28 | Válasz erre: 5225 |
Ha jól tévedek, a Tiéd (meg az enyém is) belsõs. Na ahhoz az nem jó!:( |
Gixef | 5224 | 2011. január 19. 13:51 | Válasz erre: 5215 |
Sziasztok.Nagyom fasza,majd ha talizunk,megmutatom!
|
Delon43 | 5222 | 2011. január 19. 07:29 | Válasz erre: 5221 |
Ebben van valami , a gáz valóban olcsó lenne, fõleg, ha babbal fejlesztjük ! :))))
|
Delon43 | 5219 | 2011. január 17. 19:22 | Válasz erre: 5217 |
Majd meglátod szerintem te is ! Lehet te is többet fogsz fizetni a motorozások alkalmával a benzinkutakon ! :)
|
Daty | 5217 | 2011. január 17. 15:53 | Válasz erre: 5216 |
A qrva annyuknak megy fel a benya és gázolaj ára?:-)
|
Delon43 | 5216 | 2011. január 17. 15:45 |
Ja, egyébként e héten megint megy fel a benzin és a gázolaj ára a jó qrva annyukat !
|
Gixef | 5213 | 2011. január 16. 21:18 | Válasz erre: 5206 |
Szia.Bizony hogy mi voltunk.Nekem nem az ö defektjavítóm van,hanem a Louis-os ragasztós,gumicsíkos,patronos!!Most kellett használnom elõször a saját moccomon,másoknak már segítettem vele!!
|
Füge | 5212 | 2011. január 16. 19:50 |
Pontosan! Bár énnekem Tokaj után valahanyadik kanyar B.keresztúr felé:))
![]() |
Delon43 | 5208 | 2011. január 16. 19:16 | Válasz erre: 5206 |
Füge ! Ez hol volt, mert nem ismertem fel pontosan a helyszint ? |
ErErpower | 5207 | 2011. január 16. 18:58 |
hát igen 4évszakos motorral(rokkal) Gyurci! lehet ilyenkor menni ilyen idõben :)
|
Füge | 5206 | 2011. január 16. 18:49 |
Delon43 | 5204 | 2011. január 16. 17:36 | Válasz erre: 5203 |
Kedves Évi ! A látnivalók egyszerûen leírhatatlanok voltak, legközelebb -tekintettel a nagy érdeklõdésre- viszek magammal fényképezõgépet is és azzal - hiszem lelkem teljes terjedelmével- teljes lesz az élménybeszámolóm ! Ez egy örök élmény volt, soha nem felejtem el !!! :)) Köszönöm a nagy érdeklõdést, igaz barátokra leltem eme oldalon !!! :) |
KawaÉvi | 5203 | 2011. január 16. 17:22 | Válasz erre: 5199 |
A túra közben a látnivalókról szót sem ejtettél :-) Hátha mi is kedvet kapunk a bejárt útvonalhoz. |
Gyurci | 5201 | 2011. január 16. 16:45 | Válasz erre: 5199 |
Gratula! Nem kis teljesítmény ez sem motorosnak, sem a motornak. Rég olvastam ennyire aprólékos, minden részletre kiterjedõ beszámolót. Olyan plasztikusan írsz, hogy egy pillanatra én is részesének érezhettem magamat ennek az embert és technikát egyaránt próbára tevõ kalandnak! Köszönöm Neked!!! :)))))))))) |
Delon43 | 5199 | 2011. január 16. 16:28 | Válasz erre: 5197 |
Kedves Gyurci ! Ha nem is a te általad megjelölt topcot veszem igénybe, de röviden leírom "túrám" alapvetõ pontjait : Elsõ tevékenységem során beindítottam a motort. Ezt követõen- rövid melegítés után- kitolattam vele a garázsból. / lábbal/Itt még egy kicsit melegítettem,majd elkezdõdött a nagy kör, sõr körök ! Egyesbe tettem, elindultam, elmentem egészen a garázssor végéig.Itt fékeztem,majd újabb körök reményében viszakanyarodtam! Na így telt el a túrám tövv körön keresztül ! Remélem elménydús volt ! :)))) |
Gyurci | 5198 | 2011. január 16. 15:46 | Válasz erre: 5194 |
Vérzett a szívem nagyon, +8-9 fok, ragyogó napsütés és még Részvényes is hívott, hogy menne megjáratni a vasat. Még szoknom kell, hogy az "A" idén visszaminõsül "A Korl."-á!:( |
Gyurci | 5197 | 2011. január 16. 15:38 | Válasz erre: 5193 |
Ezt nevezem teljesítménynek Delon!!! Egy részletes túrabeszámolót, ha megejtenél a "Világjárók" topicba, azt megköszönném!:))) |
ErErpower | 5196 | 2011. január 16. 15:01 |
Na ezért nem érdemes menni sehova e miatt,mikor szorják az utakra mindenféle szart a hó miatt! szedjék fel az autosok! :)) majd aztán meek én is... :))
|
Daty | 5195 | 2011. január 16. 14:57 | Válasz erre: 5194 |
Defekttel hazament, vagy megoldottátok a helyszínen?
|
Gixef | 5194 | 2011. január 16. 14:46 |
Sziasztok.Mentünk egy gyenge Boldogkõváralja(itt batyus ebéd)majd Erdõbénye felé haza,csepp kalanddal(defekt)!Jól sikerült nap lett!Viszont csak kettõ motorossal találkoztunk találkoztunk útközben!
|