12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10

Kérlek jelentkezz be

Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Yamaha TDM
Következő oldal

kawa550 91543 2015. február 17. 15:08   Válasz erre: 91541
Ugye nem is reménykedsz abban, hogy Tron kabátban felül tudod múlni Scopyt? :)))))))))))
    

csokabi 91542 2015. február 17. 14:58   Válasz erre: 91538
Én szinte minden hétvége után elmostam õket és a harmadik szezonra vettem egy új készletet a musicsafe variánsból. Tetszett a szürke színe:)))
    

oraculus 91541 2015. február 17. 14:50   Válasz erre: 91531
Sziasztok!
Mellékelve a "Tron" Led-Wire-al szerelt nyári motoros kabátom képei.
Egy sötétben és egy világos környezetben készült kép.
Van még egy piros is, de nincs felhasználva.
    

kawa550 91540 2015. február 17. 14:31  
Errõl beszélek, hogy mikor még kezdõ füldugós voltam, akkor a 3 rugóra még hagytam volna lehúzni magam a marketingeseknek hogy motoros meg stb, de ma már arra sem. Viszont az szerintem tuti, hogy valamilyen kell, vagy drága vagy olcsó, csak legyen valami.
    

lendvai 91539 2015. február 17. 14:16   Válasz erre: 91537
Na igen, a motorozás luxus, a Worksafe feleannyiba kerül, mint a Motosafe. Ha elkopik a jelenlegi, akkor azt hiszem én is a Worksafe-re cserélem. :-)
A motorozás mellett a búvárkodást is a luxus tevékenységek közé sorolják, a Fiskars általános ollója barkácsáruházban volt anno 3700Ft, búvárboltban ugyanaz 8000. Ezekrõl mindig eszembe jut a szlogen: "Mert hülye azért nem vagyok!"
Mondjuk a Motosafe-et megvettem...de akkor még nem tudtam a Worksafe-rõl. :-)
    

kawa550 91538 2015. február 17. 14:14   Válasz erre: 91532
Ahogy a ruszki oligarchák beszélgetnek:
Meg vagy te õrülve hogy ilyen olcsón vetted, mikor motoros boltban 2x ennyiért is megvehetted volna?! http://www.fuldugo.hu/fuldugok/alpine-motosafe-szuros-fuldugo-motorosoknak
Nem mellesleg, ez a 3 rugó környéke még az a küszöb, ahol talán még én is vettem volna egyet próbaképpen, de hogy én egy szilikon füldugóért nem adok 8 rugót, mikor 300Ft-ért is kapni, az tuti. Így én használom a sima munkavédelmi szilikon dugót, amit még ozontól kaptam kipróbálni, oszt meg is ragadtam ott. Annyira kényelmes és olyan jó menet közben a zajok ellen, hogy én már a boltig se megyek füldugó nélkül. És mivel ennyire bevált a 300ft-os, így ma már ezért se adnám ki már azt a 3 rugót se.
Persze értem én a marketinget, hogy speciális szabadalmaztatott szûrõ(értsd: egy lyuk a füldugó közepén, ami beenged valamennyit a hangból) még azt is megmagyarázhatja egy jól fejlett fizikus, hogy a lyuk mérete pont megegyezik a beszédhang hullámhosszával és ezért müxik(hogy a pitsába ejtenek ezek ki különbözõ hangokat ugyan azon a frekvencián bazze?!), miattam akár úgy is lehet, aki akarja csak vegye nyugodtan, de nekem nem kõ.:))))))
És egy apróság: bár használat után szappanos mosás, de akkor is, 1 év után már látszik rajt a használat, valszeg bacik is telepszenek az anyagába, szóval idõnként kibacom oszt veszek újat 300ft-ért. Ti is így nyomjátok a higiéniát akik 8 rugóért veszitek? Bocsi, nem hiszem.....
    

csokabi 91537 2015. február 17. 13:45   Válasz erre: 91534
A worksafe a motosafe erõsebb szûrõjével azonos, míg a partyplug a gyengével. Az adatlapon feltüntetett szûrési tartományok teljesen azonosak. Tehát ha már valaki belõtte magának, hogy melyiket kedveli jobban, az simán megveheti olcsóbban. Nekem a durvább szûrés jobban bejött, ezért a worksafe-t venném én is.
    

istvan170 91536 2015. február 17. 13:37   Válasz erre: 91534
Úgy tudom, hogy a worksafe ugyanaz, mint a motosafe az erõsebb csillapítással. Legalábbis régebben az egyik külföldi motoros fórumon ezt olvastam. Az árát mindenesetre a worksafe szerintem megéri. Érdemes kipróbálni, nálunk alap kellék mocizáskor.
    

csanesz 91535 2015. február 17. 13:18   Válasz erre: 91530
Ugyanez a gyártó sapkát is csinál, de az csak zene hallgatásra van! :)
16 dollárért ("Egy marék dollárért") ! :)
    

lendvai 91534 2015. február 17. 13:13   Válasz erre: 91532
Nekem az Alpine Motosafe van, én azt mondom nem éri meg az árát, de hát a piac diktál, annyit kérnek érte, amennyit a motorosok megfizetnek. Ettõl függetlenül szerintem az egyik legjobb megoldásnak számít. Hogy miért? Mondhatjuk, hogy kényelmi okok miatt. Egy olcsóbb, de profi füldugó csillapítja a zajt a teljes spektrumban. Nem bánt a szélzaj, de a beszédet se hallod. Nekünk van sisakbeszélõ, így ez fontos szempont. Az Alpine, bár egyszerû szerzetnek tûnik úgy alakította a szûrõt (doksi szerint, én személyesen még nem teszteltem le mûszerekkel), hogy a magasabb frekvenciájú szélzaj nagyobb mértékben van tompítva, mint a beszédhang frekvenciái. Na ezt kell megfizetni. Ha az orvosi cuccnál is tudják ezt, akkor kifizetem érte az árát, de ha egységesen tompítja a hangot, akkor az maximum egyedül motorozáshoz lenne jó nekem, vagy ha asszonynak fáj a torka és nem akar beszélni túra közben. :-)
    

yamatomo 91533 2015. február 17. 12:58  
Szépeket az Uraknak! :) Füldugó és forró ólom helyett! Nekem bevált.
    

istvan170 91532 2015. február 17. 12:37   Válasz erre: 91527
A füldugós dolgot mi körbejártuk. Amit a kórházban csinálnak, nagyon tompít, nem ajánlotta az ezzel foglalkozó orvos ismerõs!
Végül ez lett, évek óta használjuk. Akinek csak ajánlottam, mindenki elégedett vele:
http://www.tajtimusic.hu/Alpine/Kiegeszito/Fuldugo/Alpine-WorkSafe.html?keyword=alpine
    

oraculus 91531 2015. február 17. 11:30   Válasz erre: 91528
Nem rossz megoldás csak a kézvédõt le kell venni a kormányról és gondolom csak éjjel látható.

Én a nyári motoros kabátom hátuljába "LED-WIRE" típusú szalagot varrattam bele és sajnos az is csak éjjel látható. Csinálok képet róla.
    

Muju 91530 2015. február 17. 11:16   Válasz erre: 91529
És valóban E.T. hazatelefonálhat... :)
http://www.pcline.hu/termekek/telefon-kiegeszitok/hi-fun/hi-call.htm

    

lendvai 91529 2015. február 17. 11:10   Válasz erre: 91528
E.T. hazatelefonál! :-) Okostelefon verzió, itt az összes ujj világít. :-)
    


Robi70 91527 2015. február 17. 10:20   Válasz erre: 91524
A belinkelt cikk hozzászólásai között találtam ezt is: http://www.resonic.hu/index.php?cat=5&sub=3
Lenyomat alapján készítenek személyre szabott motoros füldugót. Partnerként az esztergomi kórház is szerepel a listán. Felhívtam õket kíváncsiságból.
6e Ft egy pár ilyen cucc, mintavétellel, elkészítéssel.
    

kawa550 91526 2015. február 17. 10:16   Válasz erre: 91524
Csak egy kis adalék a cikkbõl a totalcaros "szakújságírók" profizmusához:
"Az én csomagomba M-es tartalék arcpárna jutott a bolti felfordulásban, pedig a sisakom L-es"
Nem te böszme, az direkt kisebb hogy állítható legyen a méret a fejedhez....
    

oraculus 91525 2015. február 17. 10:13  
Sziasztok!
A magyarországi Lidl-ben, csütörtöktõl (02.19) vásárolhatóak a motoros cuccok!
Üdv. Ori
    

Robi70 91524 2015. február 17. 09:59   Válasz erre: 91521
Szasztok!
Vandis itt egy iromány a 4 évvel ezelõtti Lidl sisakról. http://sebessegoltara.blog.hu/2011/08/15/te_jo_eg_negycsillagos_a_sisakom
Minden évben változik egy kicsit a dizájn, de a lényeg a TÜV minõsítés. Mert az is van nekije!:)
    


kawa550 91522 2015. február 16. 23:49   Válasz erre: 91521
Nem kõ kacarászni, mi az egyiket már ausztriában vettük, mert Sopronban már nem volt a méretben. És mire a pénztárhoz értünk vele, addigra ott is majdnem elfogyott a napi készlet.
    

Vandis 91521 2015. február 16. 23:38   Válasz erre: 91509
:D

Most akkor kezd az a kényszerképzetem lenni, hogy ha nem sátrazunk csütörtök reggel a Lidl ajtajában, elkapkodják a sisakokat :)
Nem gondoltam volna, hogy ilyen sokan megveszik.
    

D.Zoli 91520 2015. február 16. 22:18   Válasz erre: 91493
Mi tavaly vettünk Lidl-s sisakot. Schuberthoz képest recseg-ropog, de ezt leszámítva kényelmes, jó vele utazni. Hogy mennyit ér szerencsére nem tudjuk, remélem nem is fogjuk megtapasztalni. Egyetlen hibája volt eddig, extrém körülmények között, Mopedrallyn kilazult egy csavar, ezért nem akadt be az állrész felnyitáskor. A csavar megszorítása óta tökéletes.
    

Muju 91519 2015. február 16. 21:39   Válasz erre: 91517
Gyári dobbal is hallható volt de most hogy "nyitott" dobok vannak így sokkal pattogóbb hangot ad.
    

yamatomo 91518 2015. február 16. 21:38  
Beszéltem ma a debreceni Yamaha Máté szerelõjével,aki azt mondta,hogy ritkán szoktak eldurranni a TDM rúgóstagok,de érdemesebb felújítani,mert ha kifog az ember egy használtat,azért az mindig lutri.
    

csanesz 91517 2015. február 16. 21:22   Válasz erre: 91506
Nekem mikor a 400 -as robeszom motorfékben durrogott, de úgy csopperesen, hát ott el voltak égve a szelepek.

A TDM -em enyhe mondhatni lágy kályhacsõ hangon durrog! A szerelõm azt mondta, hogy nem a gyári beállítást alkalmazta, hanem, ami ennek a motornak jó. Az égésképen ez látszik is.
Így én megbarátkoztam a motorfék mellett ezzel a hanggal. Persze, ha több benyót kap megszüntethetõ ez a lágy pufogás. Ha ráhúzom kicsit a szívatót valóban megszûnik! :)
    

yamatomo 91516 2015. február 16. 21:22  
Szépeket az Uraknak! :) Köszönöm,hogy írtatok a rúgóstaggal kapcsolatban! Lenne bontott kettõ is, 20-20 e Ft-ért. 2003-as évjáratúak. Nem tudni ,hogy mennyi km-t mentek velük. Viszont ennyiért felújítást is vállalnak. Kicsit tanácstalan vagyok,de inkább a felújítás mellett döntök valószínûleg. De még azért alszom rá egyet. A Déczi féle mûhely szimpatikusnak tûnik.
    

scopy 91515 2015. február 16. 21:11   Válasz erre: 91514
Látod-látod Zolikoma!

Neked meg már köszi Gyula!


    

kawa550 91514 2015. február 16. 20:49  
Déczinél biztos van felújítás http://www.motoracing.hu/article,2007-01-15,619 meg pl ezek is vállalnak, http://xn--motorszervz-xcb.hu/motor-teleszkop-javitas-2, én is inkább egy bontott 4tx tagot tettem be mikor elfosta magát, ha a krómszár is pittinges, akkor már nem éri meg felújítani, csak ha elég a tömítések cseréje.
    

scopy 91513 2015. február 16. 20:28   Válasz erre: 91512
Jól van hát no! Egy bontott cserére gondoltam, nyilván nem újra. Abból indulok ki, hogy az én drága Elnök uramban 23 éves a tag, egy jóval fiatalabbnak csak kevesebb gondja lehet. Meg biztosan nincsen úgy összerohadva, mint az öregé. Mert az úgy- de úgy- de úgy- hogy ... hogy hubazze!

Sagipet azt mondta mielõtt hozzáfogtunk a szétszereléshez, hogy létezhetetlen, hogy ne tudjuk szétkapni.

NEM VOLT LÉTEZHETETLEN!
    

Hr.Geiger 91512 2015. február 16. 20:20   Válasz erre: 91510
Scopy koma!
Azért a felújítás és csere közt van egy óriási különbség. Mármint az, hogy mire cseréled ki? Egy bontottra - ami bármikor tönkremehet,mint a mostani - vagy egy felújítottra? A bontott árban lehet, hogy ott van, mint a felújítás, de egy felújított darab azért mûszakilag nem azon a szinten van, mint egy használt, bontott.
Mert ez k. nem mindegy! :-)
Az újnak az árán egy 4TX-et vehetsz, szerintem ennél jóval gazdaságosabb felújíttatni.
Mit gondolsz errõl?
http://www.wirth-federn.de/advanced_search_result.php?keywords=tdm+850&x=0&y=0
    

Hr.Geiger 91511 2015. február 16. 20:14   Válasz erre: 91509
Jóvanna, nem vok én díler vazze! :-)
Nekem is az sok bizbasz volt hozzá, amiket megírtál - és ezeket vajon adják a drágábbakhoz is?
Nem hinném...
Viszont amit nem írtál meg most -de nekem tavaly felhívtad rá figyelmet - hogy a használatbavétel elõtt a plexitartó mechanika csavarjaira cseppenteni kell pár csepp noname csavarrögzítõt, és utána nem lazulnak fel.
Ez bizony nálam is így volt és még minden mûködik a fejvédõn! :-)
    

scopy 91510 2015. február 16. 20:13   Válasz erre: 91489
HÁTSÓ RUGÓSTAG

Nekem tanult barátaim itt helyben azt javallották korábban, hogy inkább cseréljem ki a hátsó rtagot, mert annyiban lenne ha felújíttatnám, amennyibõl megvan a csere. Próbáltuk nemelírásfészeresszálito-val és sagipet-el megjavítani az enyémet, de nem sikerült csak állítani rajta. Azóta megfelel, így egyelõre nem nyúltam hozzá. Ha sikerül megtudni valami nagy frankóságot az ügyben, megköszönném én is.
    

kawa550 91509 2015. február 16. 19:55   Válasz erre: 91505
Azé' mer nem értel hozzájja. Az a matrica kevlártitánból van és százszorosára növeli a védelmi képességeit a sisaknak, nem is értem hogy adhatják ilyen olcsón hogy csak 3x annyit kérnek érte.:)))))
Különben meg csak a lúzerek vesznek áruházban motoros sisakot, cipõt a cipõboltban kell venni, sisakot meg a motorosboltban, és mivel annyit kell rászánni, amennyit a fejed ér, így minimum 45 rugót kell csengetni, különben szart sem ér.
A "téli" sisakpárnázat meg nem téli, hanem fejméret állító, van egy vékonyabb meg egy vastagabb, hogy kinek mekkora az arca, azt teszi be. A téliesítõ, az a nyak körüli gallér, amibõl tényleg van egy jobban záró polár csíkos meg egy szellõsebb, én pl a jobban zárót használom egész évben, maradjanak csak kinn a darazsak, ha melegem van, majd kinyitom a szellõzõket.
Legalábbis nekünk mindkét lidlis sisakunkkal ez van. :D
    

Muju 91508 2015. február 16. 19:48   Válasz erre: 91507
Eléggé puskás a dolog, minden motorféknél.
    

jobbkormanyos 91507 2015. február 16. 19:44   Válasz erre: 91506
Úgy durrog mint a vadászpuska, vagy csak visszaböffen a kipufogóba ?
Néha , vagy minden motorféknél, hideg idõben, esetleg csak a hegyekben ?
    

Muju 91506 2015. február 16. 18:48  
Jóestét a Hölgyeknek és Uraknak!

Szervíz szakikhoz lenne kérdésem.
Ha motorféknél durrog a kipu azt mi okozhatja? Szelepbeállítás, túl sok üzemanyag... valami más?

    

Hr.Geiger 91505 2015. február 16. 18:38   Válasz erre: 91493
Ez a Crivit sisak, csak más címkével és azonnal majdnem 3x-os áron.
Én 15.600 forinttért vettem tavaly az áruházi tesóját, de 1000%-ig biztos vok, hogy egy gyártósórról estek le.
http://adamoto.hu/MDS-MD200-sisak

A harmad árban benne voltak még a következõk:
- sisakzsák
- tartalék ( sötétített ) plexi
- ún. téli sisakpárnázat ( elviekben picit vastagabb, mint amit a sisakba beletettek)
Mindezekért még 3 év garancia is jár!

Összefoglalva, nem lõsz vele mellé, ha kipróbálod! :-)

    

Flenegen 91504 2015. február 16. 16:31   Válasz erre: 91498
elméletben max 30 napot tud a vizsgabiztos hosszabbítani, de még érvényesnek kell lenni a mûszakinak mikor hosszabítatsz. Ha jól tudom a bejelentett idõpontra viszed akkor az útvonal engedély is, de ezt az NKH megmondja tutira...
    

zsotli 91503 2015. február 16. 16:08   Válasz erre: 91501
Sajna csak az indexre sikerült gyorsan ha már motorozható idõ lett, de a fejidomtól csak megdöntve ment fel. a kormányra szerelve csak a plexin keresztül lát, bukócsövem nincs ugyhogy még keresem az alternatívákat, de valószínû felragasztom a bukóra és valami szalaggal hozzákötöm a bukóhoz, ha esetleg leesne, mert kifúrni nem igazán szeretném.
    

gezasz 91502 2015. február 16. 15:58   Válasz erre: 91490
galoscsabus!
Köszönöm ezt a viszonylag részletes összehasonlító értékelést.
A rövid karikán belül azt viszont én is észrevettem,hogy egy könnyen terelgethetõ kényelmes motor a Paneurepean, csak azt a nagy nyomatékos erõt nem éreztem, amit vártam

    

Kilos 91501 2015. február 16. 15:57   Válasz erre: 91499
Egész jó felvétel! Bravúrosan kanyarodsz jobbra! :))) Kicsit - sõt nagyon- megdöntve tetted fel a kamerát, így elég furán éreztem magam a jobbos kanyarokban.
    

Kilos 91500 2015. február 16. 15:51   Válasz erre: 91498
A vizsga napján, a lakóhely és a vizsgaállomás között útvonal engedélynek minõsül a a vizsgabejelentõ igazolás. Már - néhány éve - nem kell rá illeték bélyeget sem ragasztani.
    

zsotli 91499 2015. február 16. 15:47  
Ha már ilyen jó idõ volt tegnap, próbaképp kicsit felraktam a kamerát, de még ki kell találnom hol lesz jó helye ahol látványos is. Egyenlõre csak az indexre sikerült felfogatnom. http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/onboard/kameraproba-123904
    

kawa550 91498 2015. február 16. 15:14   Válasz erre: 91496
Ilyen esetben ha a lakóhely és a vizsgaállomás közt fut össze velük az ember, egy érvényes igazolással, hogy aznap megy vizsgára, akkor az elég a megúszáshoz vagy kell valami útvonalengedély?
    

kawa550 91497 2015. február 16. 15:11   Válasz erre: 91490
Ezzel itten most nem is nagyon tudnék vitába szállni, ölég korrektre sikeredett.:))))
Talán még annyit, hogy a kanyar himbálózást én nem csak a futómûre fognám, van ahhoz köze valszeg a váznak is bõven, az a négyszögprofil vázacska méltatlan a motor külsejéhez/méretéhez, fõleg 150 kilónyi utas+ 50 kilónyi csomag kombinációval.
Ja és nekem tetszik a pan, simán el tudnék képzelni egyet a garázsban, biztos gyakrabban mennék a tengerpartra mint most....
    

Flenegen 91496 2015. február 16. 14:25   Válasz erre: 91493
Azt gondolom, hogy sisakban nem csak a nevet, hanem az említett kényelmet és biztonságot is meg kell fizetni!

Korábban a totoalbike hozott le egy cikket, hogy ez a crivit sisak milyen néven, és teszteredménnyel szerepelt az angol piacon, és ha jól emlékszem akkor ajánlották.
    

Flenegen 91496 2015. február 16. 14:25   Válasz erre: 91493
Azt gondolom, hogy sisakban nem csak a nevet, hanem az említett kényelmet és biztonságot is meg kell fizetni!

Korábban a totoalbike hozott le egy cikket, hogy ez a crivit sisak milyen néven, és teszteredménnyel szerepelt az angol piacon, és ha jól emlékszem akkor ajánlották.
    

Flenegen 91495 2015. február 16. 14:24   Válasz erre: 91494
Sajnos ilyen szempontból a tesztüzem mindegy lenne... Mert ha lejárt mûszakival kiszúr akkor megállít, ellenõriz és megh is vagy . Egyenlõre viszont az új trafik csak sebességmérés funkcióra tesztelik!
    

csanesz 91494 2015. február 16. 13:39   Válasz erre: 91491
Bár óvatosnak kell lennem, mert a Bécsi úton kell mennem, majd Solymár és Budapest között lejárt mûszakival. De ott csak egy helyen szokott lenni nagy ritkán az ellenõrzõ autó.
A rendõrök az új kamerákkal nem tudom, mikor állnak üzembe. Aszem most még tesztüzem megy...
    

Vandis 91493 2015. február 16. 13:30  
Jó napot!
Azt mondjátok tehát, hogy érdemes a Crivit sisakot megnézni?
Mert sisakot keresünk éppen, de ez a legfontosabb motoros felszerelés, amiben próbálok leginkább körültekintõ lenni biztonság és kényelem szempontjából egyaránt.
    

Flenegen 91492 2015. február 16. 12:10   Válasz erre: 91485
nagyon jól látod Kawa ... a benzinkút légvonalban 800m , míg szilárd burkolatú úton oda vissza 2 km. És a porszívó nem mûködött!
    

Flenegen 91491 2015. február 16. 12:09   Válasz erre: 91483
akkor viheted bármiko, mert ha a lejárat elött 30 napon belül vagy, az eredeti tehát a 6-ai dátumig lesz érvényes a mûszakid!
    

galoscsabus 91490 2015. február 16. 11:32   Válasz erre: 91474
:-)
Megjöttem :-)))
Bölcs dolog, ha egyetlen városi ismerkedõ kocogás után nem vontok le messzemenõ következtetést egy motorról sem ;-)

Amikor rövid idõn belül (nem egészen csak önszántamból) 2x cseréltem motort, utána megkerestek páran és ezt írtam összehasonlítás gyanánt, amikor a TDM/Pan/Vara összehasonlítását kérték többen is:

..............................................................................................................................
Belevágva a közepébe, nem sok összehasonlítani való van a három motorban.

A TDM egy jóindulatú mindenes, ami sokmindenben remekül, legalább is átlagosan teljesít, de semmiben nem nyújt kimagaslóan. Ereje a legtöbb szituációban elég a normális túrázáshoz és benne van egy kis állatkodásba is, ha netán elgurul a gyógyszer.
Két személlyel kicsit lusti, fõleg hegyekben és ehhez párosulva alul erõtlen is. Forgatva viszont eléggé rezeg.
Viszonylag szûk tartományban mûködik igazán finoman, sokat kell gépészkedni rajta. Kényelemre átlagos, nekem (mint minden más motoromon eddig) át kellett szabatnom az ülést, feleség része változatlan maradt, de szokott is nyüszíteni óránként a pihenõért úgy napi 3-400 km után. Megbízható, mindenféle hibától mentes motorom volt, két szezonban 40ekm-t mentünk vele, ebbõl sokat megpakolva, kettesben túrázva. Nagyon takarékosan is lehet vele menni, olyankor beéri 4,5 literrel.
Ha nem lenne más választásom, bármikor visszaülnék rá.

Jött a Pan, ami hozzá képest egy TGV, egy Superexpress!!!! :-))
Nyomaték hegyek (125 Nm!!), kis fordulat, nagy használható fordulattartománnyal. Gyakorlatban 5-ben 35-40-tõl 240-ig bárhol lehet vele közlekedni. Kényelme mesés, szélvédelme (eltekintve az enyhe szívóhatástól, amit biztosan lehetne orvosolni a kapható utángyártott plexik valamelyikével) kifogástalan.
120-nál nyitott sisakkal telefonáltam róla az intercomon át úgy, hogy a vonal végén lévõ embernek fogalma sem volt arról, hogy én éppen motoron ülök.
"Gyorsan és messzire, de kényelmesen" ez a hozzá illõ mottó.
A Livorno-Tamási menet után (esti indulás, 9 óra utazás 3 megállóval, 1022 km) nem mosott sz@rként szálltunk le róla, feleség az éjszakai tempós menet alatt még szunyókált is hátul :-) ). Elfogadható fogyasztás mellett tudja tartósan a 160-as utazót autópályán, felette már sajnos igen szomjas lesz.

Ami kevésbé tetszett benne:
Nagy tömege néha okozott kellemetlen perceket, pedig 115 kiló és 180 centi vagyok és nem okoz gondot egy 80-100 kilós teher mozgatása. Ennek elenére igen meg kellett terveznem, hogy hová parkolok vele, mert tologatni (fõleg akár 1%-os emelkedõn, fõleg murván-kavicson) egy rémálom. De van is benne anyag, az tagadhatatlan.
Magas fogyasztás. Bizony 1300ccm és 125 LE nem jön elõ 5 literbõl. Ha szépen mentünk, akkor 5,5-6, ha kicsit mehetnékem volt akkor 7, ha elmentek otthonról akkor 10+ volt a fogyasztása :-)!
Pakolhatósága sokkal gyengébb volt a TDM-nél. Kicsik a gyári kofferek, azokra az alacsony tükör miatt nem lehetett csomagot rögzíteni. Kiegészítettem ugyan egy hátsó csomagtartóval, de sokmindent otthon kellett hagynunk, ha kempinges túrára mentünk.
Nagyon alacsony az építése, egy nagyobb kõ, vagy járdaszegély már komoly problémát tud okozni. Terepen (értsd kavicsos , murvás úton) vége van, tömege, súlypontja és tengelytávja miatt egy métert sem öröm ilyen körülmények között menni vele. Ki is kellett hagyni pár látnivalót, amihez nem vezetett szilárd burkolatú út.
Ideális társ azoknak, akik a túrázást autópályán-fõúton, pár váltás ruhával és zsíros bankszámlával képzelik el.

Kényszerû motorváltás eredménye lett a Vara.
Nagyjából mindkét elõzõ erényét magában hordozza.
Kellõen erõs és dinamikus. Az alacsony fordulat ennek sem a kedvence, de nem annyira hisztis, mint a Yamaha volt. Megpakolva és két személlyel is jókat lehet vele elõzgetni. Kényelmes, a napi 5-600 km semmi gondot sem okoz.
Pakolhatósága fantasztikus, tavalyi montenegrói utunkra kb. 70 kiló felszerelést vitt rajtunk kívül.
Teljesítményéhez képest viszonylag takarékos, persze finoman kezelve a gázt. Ha rendesen odacsvarintok neki, akkor vedel, mint a gödény, de megy is hozzá.
Hogy valami negatívumot is említsek:
Magas tömegpont. Talán nincsen olyan Vara tulaj, aki ne fektette volna az elején el a motort, akármilyen régen motorozik. Aztán késõbb is egy párszor, ismétlésként :-)))
De megszokható a dolog. Viszont ha egyszer megindul oldalra, meg sem szabad próbálni megállítani!!! Akkor ott valami szakad-törik...de nem a motorban :-(
Rugózó elemei nem igazán vannak pariban a motor képességeivel. Erõs kanyarban, forszírozott tempónál elõfordul, hogy összeomlik a csillapítás és a motor olyan ökörhuggyozás szerûen veszi a kanyart, csóvál, hibbog össze-vissza. Nem végzetes hiba, megszokható, de kellemetlen. Ez csak utassal és csomaggal jött eddig elõ.
Könnyû terepen el lehet vele lavírozni, félenduro-enduro gumikkal sokan még komolyabb terepen is hajtják rendszeresen. Én a nagy tömege miatt (na meg azért, mert féltem) ezt nem igen erõltetem.
........................................................................................................................................

Szóval a Pan-ra vonatkozó részt én így láttam, 10ekm után.
Dinamikában vastagon odaver a TDM-nek és a Varának is, ellenére a nem kis tömegének.
Hosszú, jó minõségû utakra nehezen találnék nála megfelelõbb társat (ha keresnék).
Azt nem hiszem, hogy Tunéziában és Marokkóban eljutottunk volna vele mindenhová, ahová a Vara elvitt minket. A TDM-mel ellentétben, azzal is bárhová eljutottunk volna.
Kényelemre, menetkomfortra egyértelmûen veri mindkettõt. A Varát kicsit, a TDM-et toronymagasan.

Mindent egybevéve egy elég jól használható motor, a maga korlátaival.
De drága....fenntartani is.

    

yamatomo 91489 2015. február 16. 11:27  
Szép napot Mindenkinek! :) Hátsó rúgóstag felújítással kapcsolatban kérnék segítséget. Vasutas kollégától kaptam egy címet,de õk már egy éve nem foglalkoznak vele,mert az emberük kiment dolgozni Németországba. Ha valaki tud egy megbízható mûhelyt,ahol korrekten,és nem csillagászati áron dolgoznak,akkor megköszönném,ha leírná az elérhetõségét. Elõre is köszönöm! Hajrá tavasz! Széles utat Mindenkinek!
    

yamatomo 91489 2015. február 16. 11:27  
Szép napot Mindenkinek! :) Hátsó rúgóstag felújítással kapcsolatban kérnék segítséget. Vasutas kollégától kaptam egy címet,de õk már egy éve nem foglalkoznak vele,mert az emberük kiment dolgozni Németországba. Ha valaki tud egy megbízható mûhelyt,ahol korrekten,és nem csillagászati áron dolgoznak,akkor megköszönném,ha leírná az elérhetõségét. Elõre is köszönöm! Hajrá tavasz! Széles utat Mindenkinek!
    

csokabi 91488 2015. február 16. 10:58   Válasz erre: 91487
Szegény pókok! Évek hosszú munkája veszett tegnap kárba...:)))
    

VVLaci 91487 2015. február 16. 10:55   Válasz erre: 91486
Nem látod, hogy kiporszívózta???? :-))))))))))))))))))))
    

kawa550 91486 2015. február 16. 10:49   Válasz erre: 91480
A benzinkút mellett laktok? Vagy hogy? :)))))))))))))))))))
    

kawa550 91485 2015. február 16. 10:49   Válasz erre: 91483
Nekünk novemberben lejárt mind a kettõre, de úgy döntöttünk hogy télre nem lesznek meghosszabbítva, én is unom már hogy mindig -10 fokban meg hószállingózásban kell mûszakira vinni, mostantól ezt a tavaszra hagyom. :))
    

csokabi 91484 2015. február 16. 10:42   Válasz erre: 91480
Tavaszköszöntõként leporszívóztad?:)
    

csanesz 91483 2015. február 16. 10:31   Válasz erre: 91481
Nekem 6 -án járt le, de márciusig elhúzom a dolgot, addig bütykölöm a gépet!
    

csanesz 91482 2015. február 16. 10:28  
A BázisMotor a Lidl motoros cuccaival vetekszik! Érdemes ott is szétnézni!
    

Flenegen 91481 2015. február 16. 10:16  
És ha jól viselkedtek, este már új mûszaki vizsga cimkérõl is kaphattok képet:)
    

Flenegen 91480 2015. február 16. 10:04  
Ez tegnapi....
    

csanesz 91479 2015. február 15. 23:23  
Egész jól néz ki!
    

Hr.Geiger 91478 2015. február 15. 21:28  
Úgy látom, az idén is frissült a sisak design!
http://www.lidl.de/de/crivit-klapphelm-gr-xl/p192433
    

csokabi 91477 2015. február 15. 21:21   Válasz erre: 91475
Ezeket az élményeket nem igazán fogod megtalálni egyik túramotorban sem.
    

nferro 91476 2015. február 15. 21:13  
Nekem Lidlis kesztyûm van (legalábbis az átmeneti). Meleg, nem fúj át rajta a szél és hidegebb idõben is úgy belerohad a kezem, hogy alig bírom lecibálni anélkül, hogy kijönne a bélés. Mármint a kesztyûé. 6000 Ft-ot megért, de többet nem.
    

gezasz 91475 2015. február 15. 20:50  
Megjegyzem életem legdinamikuasabb motorja amin ültem az a 1200-es Buell volt. Iszonyat ahogy az ment, nem tudtam vele úgy elindulni,hogy ne vegye fel az elejét egy picit és végig tolt a fordulatmérõ pirosvonaláig.
    

csokabi 91474 2015. február 15. 20:48   Válasz erre: 91470
Majd jön a fõpuskás és elmeséli a tapasztalatait, TáDéról ültek át a PANra.
    

gezasz 91473 2015. február 15. 20:47   Válasz erre: 91470
Köszi a cikket, elolvastam. Látom valamikor érdekelt ez a motor tipus. Én is úgy gondolom ez lenne a következõ talán ha futja rá a keret. Most sikerült elöször menni egy ST 1300-al. Valószínüleg ez a próbakör semmit nem árult el róla, de nekem akkor is ez volt az elsõ benyomásom róla , mint ahogy az elõbb is írtam
    

Robi70 91472 2015. február 15. 20:37   Válasz erre: 91464
Az Aldis csizmámat én is idén szeretném lecserélni ugyan ilyenre. Szólj, ha kezdõdik az akció.
    

Hr.Geiger 91470 2015. február 15. 20:25   Válasz erre: 91468
Ezt olvasd el!
http://www.motorrevu.hu/motorteszt/honda_st_1100_st_1300_pan_european_hasznaltmotor_teszt

    

cizi 91469 2015. február 15. 20:23   Válasz erre: 91465
A sisak talán rendben, a derékvédõ is. A tanktáskáról lebeszélnélek, a kesztyûrõl meg méginkább ( mert láttam metszetben és a bélés-bõr között sitteszsákból készült a vízzáró réteg)
    

gezasz 91468 2015. február 15. 20:09  
Ma kipróbáltam egy 1300-as Paneuropeant. Igaz csak a városban volt egy kis karika . Megállapításom jobb a TDM. Egyszerüen nincs benne dinamika vagy nem éreztem? Nem pörgettem 7000 fölé lehet ez volt a hiba?
    

csanesz 91467 2015. február 15. 20:08   Válasz erre: 91457
Valójában nincs bennük stabilizátor.
Fizikailag nem megoldható!
Csak egy 1N4001 diódát kap, ha kisebb a felvétel vagy a hely, akkor egy 4148 -as diódát kap.
    

csanesz 91466 2015. február 15. 20:01   Válasz erre: 91455
Igazad van, hogy aki tud közlekedni annak nincs ilyenre szüksége!
De így elsõre jó ötletnek tûnik! :)
    

Vandis 91465 2015. február 15. 19:58  
Ja, mi ma kerestük a motoros cuccokat a Lidlben :) Kicsit félre lettünk informálva :)
    

Hr.Geiger 91464 2015. február 15. 19:56   Válasz erre: 91460
Köszi az információt! Jó korán elkezdik, tavaly 03.16-án volt a kezdet...
Idén én a másik német lánc motoros akcióját várom, csizmára fáj a lábam! :-))
    

Vandis 91463 2015. február 15. 19:55  
Mi is voltunk, tegnap is, ma is. Ma jobb idõ volt, szinte tökéletes :-)

Sikerült belsõ hátlapot is cseréltetnem a telefonon uh újra normális minõségben tudok dokumentálni.
    

tulok99 91462 2015. február 15. 19:35  
valóban szép idõ volt a hétvégén, tervben volt nekem is hogy megjáratom a paripát, de el tudtam magam mással is foglalni ( fûtés kiegyenlítõ tartály csere, stb... ) de legalább a töltésem megjavult... korrodáltak voltak a saruk a fesszabályzó csatijában, kicseréltem õket, utánna nem villogott a xenon, hanem begyújtott egybõl... multimétert a próbateremben hagytam, mert villanyt szerelek, de majd ha itthon lesz, akkor bemérem azzal is a töltést, akkor lesz hivatalos hogy meggyógyult.
    

tulok99 91461 2015. február 15. 19:31   Válasz erre: 91460
szép... pont az aláöltözet érdekelne jelenleg... azért megnézem mennyi drága!
    

Robi70 91460 2015. február 15. 19:04  
Szasztok!
Akit érdekel, 19.-én csütörtökön kezdõdik a Lidl motoros cuccos akciója.
Sisak, kesztyû, vesevédõ, maszk, aláöltözõ és napszemüveg.
Az aláöltözõ kicsit drága, de a többit jó áron adják és jó portékák.
    

Muju 91459 2015. február 15. 17:15  
Igen ma nagyon szèp idõ volt.:))
    

tabi79 91458 2015. február 15. 16:12  
Sziasztok meg volta az elsõ 180 km-es gurulásom a TDM-el simán megszoktam ezen a kis távon a GSR után 110-120 km/h utazója kiváló! Fékek sokkal jobbak!! 2000 alatt kis rángás észrevehetõ... futómû szintén fasza nagyon!!..
    

tulok99 91457 2015. február 15. 11:42   Válasz erre: 91451
nem gondolnám, hogy stabilizátort tesznek a nevesebb gyártók is minden egyes led elé, szerintem csak jobb minõségû ledjük van, ami nagyobb fényerõt dukál, és kicsit nagyobb ellenállást tesznek elé, ami által kevésbé van túlfeszítve, avagy inkább nincs túlfeszítve a led, és ezért hosszabb életû. egyszer vettem villogó ledet, amit sikeresen bekötöttem 12v-ra, a marsról lehetett látni, olyan fénye volt, kb 15 percig, aztán elhallgatott örökre... rájöttem hogy elfelejtettem elé ellenállást tenni... a következõt már nem magában tettem be, azóta villog a helyén... ha mûködik a fesszabályzó rendesen, akkor 14, szélsõséges esetben 15 volt fölé nem megy a feszkó. ha erre van méretzve az elõtét a led elõtt, akkor hosszú évekig nem lesz vele gond...
    

tulok99 91456 2015. február 15. 11:38  
Led fronton erõstíeném Tibi tapasztalatát, a noname led motyó lakásban tökéletes, legalábbis én mindig az obiban vettem a saját márkás cuccaikat, még egyikkel sem volt gond, pedig anyámnál az álmennyezetben már pár éve világítanak. 1-2000 ft körül már lehet venni olyat, ami fényerõben is rendben van. bár a fényerõt nem wattban mérik, hanem lumenben, érdemes megnézni a dobozra mit írnak. kisebb helységben 10w ledbõl bõven elég, egy nappaliban pl ( 25nm ) már kell a 15-20, ha rendesen akarsz látni.

autóba motorba is ledet használok pl helyzetjelzõben, sosem vettem drága ,márkás led égõt, de eddig talán egy elsõ helyzetjelzõ pusztult ki nálam 3 év alatt a motorban. autóban még egyik sem ment tönkre, motorban index is jó, meg a hátsó helyzetjelzõ+fék lámpák is szépen világítanak lassan 1,5 éve. szerintem mióta minden kínában készül, azóta nem a felirat számít, hanem hogy olyan terméket fogjál ki, ami véletlenül pont jól sikerült... akár márkás termék, akár nem...
    

csokabi 91455 2015. február 15. 11:09   Válasz erre: 91452
Szerintem ha a vezetésre és a forgalomra is kellõképpen figyelsz, akkor nincs szükség ilyenekre. Sokat dolgoztam furgonokkal és egyéb nagy holttérrel rendelkezõ teherautókkal, de soha nem ragasztottam fel ilyen dolgokat a gyári tükrökre. Ahogy Zoli is írta, forgasd a fejed!
    

nferro 91454 2015. február 15. 11:03   Válasz erre: 91450
Köszi.:))
    

csanesz 91452 2015. február 15. 10:41   Válasz erre: 91447
De csak két szemed van és nem vagy kaméleon! :)))
    

csanesz 91451 2015. február 15. 10:37   Válasz erre: 91449
Motorra próbáltam sima ledet a mûszerfalba.
Sajna ami folyamatosan világít az ki fog égni. Még a minõségi is, ha 1 darab van egy áramkörben. Az N jelzésû lámpa 2 hétig bírta az irányjelzõ lassan 1 éve van benne és nincs vele gond (stabilizátor nélküli)!
Ha többet teszel egy áramkörbe ott nagyobb a kapacitás is és ez ad némi védelmet a vibráció ellen. Az elõzõ motoromba 15 000 uF kondit tettem persze több darabból, hogy ne okozzon zárlatot. Ott nem volt gond a vibrációval amit a generátorból kapott.
Az olcsó ledek egyetlen hibája, hogy túl vannak hajtva.
Vedd az olcsót, mert a minõségi sem tud 10 000 vagy 50 000 üzemórát!

Az én hátsó lámpám 100 db ledbõl áll ebbõl 48 db a helyzetjelzõ és még egy sem égett ki (stabilizátor nincs bene).
    

csanesz 91450 2015. február 15. 10:20   Válasz erre: 91448
Ne aggódj Paks miatt csak 0,5 ampert kajál a 12 voltos!
És igen mûszakin szereld le!
    

lendvai 91449 2015. február 15. 09:42  
Én most a lakást igyekszem LED-esíteni. Van mindenféle lámpánk, vannak jónevû gyártók termékei átlag 3000Ft-os áron, meg vannak noname, vagy saját márkás cuccok pl az OBI-nak átlag 1000-ért. Garanciát ugyanúgy adnak rá több évet, a fényerejük megfelelõ. Így hát veszem a nomane-et, elrakom a számlát és ha gond lesz vele kicseréltetem garanciában. A kompakt fénycsöveknél bevált. Autóra, motorra próbálkoztam E-Bay-es noname cuccokkal, de az a tapasztalatom, hogy ott nem szabad ezeket venni, mert egyrészt nincs rá garancia, másrészt a feszültségingadozások szépen kinyírják a LED-et, mivel ezekbõl az olcsó holmikból kispórolják a feszültségstabilizátort, meg a LED-ek minõsége is hagy némi kívánnivalót maga után. Persze ilyen szúrófényt még nem próbáltam, de az irányjelzõt, helyzetjelzõt, féklámpát szerintem csak minõségi darabokkal érdemes pótolni.
Ettõl függetlenül a lakásban teszek egy próbát egy ilyennel:
http://www.ebay.com/itm/151297813113?_trksid=p2060778.m1438.l2649&var=450417796014&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
Az Osram valami 23 ezerért akarja eladni a 15W-os verzióját, egy próbát megér ez a kínai. Az Osram ára szerintem sose térülne meg, mert a LED-eknek is van élettartamuk, szakértõk szerint (nem brit tudósok) egy idõ után fokozatosan kezdik elveszíteni a fényerejüket.
    

nferro 91448 2015. február 15. 09:27  
Hahó!
Köszi a lámpás hozzászólásokat. Akkor ez lészen. Legfeljebb Paks ide fogja tolni a kakaót, hogy elég legyen. Gondolom a mûszakin nem tolerálják az ilyeneket.
    

tulok99 91447 2015. február 15. 09:05   Válasz erre: 91446
ezét van a fejem a nyakamon, nem közvetlenül a mellkasomon... :D
    

csanesz 91446 2015. február 14. 22:33  
Ezt láttátok már?

http://www.huntercreate.com/
    

csanesz 91445 2015. február 14. 22:33   Válasz erre: 91444
:)))
    

csokabi 91444 2015. február 14. 22:20   Válasz erre: 91442
Mûködõrõl nem mûködõre?!:)
    

ELőző oldal
Felhokep

Tagok száma: 22117