Muju | 99887 | 2015. október 24. 11:40 | Válasz erre: 99886 |
Itt most 10-el több fok van ès a napocska is világít rendesen.
|
Flenegen | 99886 | 2015. október 24. 09:21 |
Az idõ itt is szép, 3 fok van, köd.... Lehet délutánra egy rõvid kört azért beiktatunk, mert október eleje óta az enyém sem ment:(
|
Muju | 99885 | 2015. október 23. 21:31 |
Gyertek felènk erre cikrázó napsütès van, volt, tán holnap is lesz. Ès mèg a zút is száraz.
|
Hr.Geiger | 99884 | 2015. október 23. 20:55 | Válasz erre: 99883 |
Az enyém sem ment október eleje óta. Jó lenne még idén egyet motorolni, de erre már igen kevés esély mutatkozik.
|
kawa550 | 99883 | 2015. október 23. 20:45 | Válasz erre: 99882 |
Á, tihany óta porosodik, múlt héten csak evezni lehetett mifelénk, most meg mikor megyek melózni még sötét van, mire hazaérek már sötétedik.
|
Hr.Geiger | 99882 | 2015. október 23. 20:29 | Válasz erre: 99881 |
Mondjuk nem pont erre gondútam, de ha mán a zállatokat felhoztat, a Tehenet is megsétáltattad? :-)) |
kawa550 | 99881 | 2015. október 23. 20:21 | Válasz erre: 99879 |
Ja, tt a kert végibe a zállatokat etetnyi.:)
|
Muju | 99880 | 2015. október 23. 20:10 |
Szèp estèt hölgyek, urak! A mai szèp idõ + 100 km-t hozotta vasba. Csak Eger ès környèkèn riogattam a zünneplõket. |
kawa550 | 99877 | 2015. október 23. 19:30 | Válasz erre: 99876 |
Ilyen ágyékhoz való védõ szuszpenzort csak a puhák használnak, a kemények inkább újra dukkózzák a tankot!:)
|
Kawakarika | 99876 | 2015. október 23. 19:27 | Válasz erre: 99875 |
Kormánykiemelõm nincs,de ilyenem van karc ellen:
![]() |
kawa550 | 99875 | 2015. október 23. 19:21 | Válasz erre: 99874 |
Tartok tõle hogy az az én cipzárom volt, mert mi hasalva közlekedünk a streetbar kormánnyal, nem egyenes háttal pöffeszkedve mint a kormánykiemelõsök.:))))
|
Kawakarika | 99874 | 2015. október 23. 19:07 | Válasz erre: 99873 |
'Oszt azt a nem olyan régen dukkózott tankot is a riska karistolta össze?:))))))))
|
kawa550 | 99873 | 2015. október 23. 18:53 | Válasz erre: 99872 |
Kawakarika | 99872 | 2015. október 23. 18:21 |
Mai elfoglaltság: Fékolajcsere/munkahenger szétszedve,tisztítva/ Gyertya csere Fagyálló csere ![]() ![]() ![]() |
Karex | 99871 | 2015. október 23. 18:21 | Válasz erre: 99870 |
Waze, most komolyan. Miért nem írtok többet? Már csak 130 hsz a fórum összeomlásáig....... A mostani tempóban jövõ héten sem lesz meg....... |
lendvai | 99868 | 2015. október 22. 22:33 | Válasz erre: 99867 |
Te mostan össze akarod itten ugrasztani a népet kis loboncos? :-) Inkább azt a Facebookos frizurareklámodat linkeld be. :-) Anno nekem is volt olyan, csak elfogyott. :-)
|
Suprati | 99867 | 2015. október 22. 21:47 | Válasz erre: 99862 |
Ökör=herélt bika... :))) http://okor.szojelentese.com/ |
Flenegen | 99866 | 2015. október 22. 21:38 | Válasz erre: 99860 |
Nem veszem magamra... Általában ez a magyar valóság... Néha csak a magam munkahelyébõl kiindulva is visszás s helyzet. Sok helyen azért korrektek és sok a munkájára igényes kollèga de sajnos sok a zsivàny is. És ugye a jó cègért ritkàbban ajànljàk, mint ahogy a negatív kritika terjed.
|
tulok99 | 99864 | 2015. október 22. 21:29 | Válasz erre: 99861 |
jól mondtad kedves kolléga, annyival egészíteném ki, hogy a villogás sebességére annyi elõírás van, hogy percenként 60 és 120 között legyen. elõ a stoppert, aztán húzd a strigulákat... az más kérdés, hogy az izzós helyett ledes típusmódosításnak számít, és "kpm" mûszakit kéne vonzzon maga után, és amennyiben az sikeres, ezt bele kell írni a mûszakiba, de sz@rni rá, nekem is ledes van, kicsivel gyorsabban villog mint a gyári, de belefér a 60-120-ba, mûszakin senkit sem érdekelt...
|
Fido71 | 99863 | 2015. október 22. 21:27 | Válasz erre: 99862 |
Mindegy, hogy mivel jössz /nekem/. Legyetek ott.... ;) |
tulok99 | 99862 | 2015. október 22. 21:19 | Válasz erre: 99833 |
Tamás! te most kivel vagy? a nicknevem megfejtésére még koccintunk majd, de most azon szurkolsz, hogy ne legyen motorom, és auóval kelljen mennünk?
|
Karex | 99861 | 2015. október 22. 20:16 | Válasz erre: 99856 |
Üdv! Az indexeknél nem a villogási sebesség a fõ probléma. A vizsgáztató szerint amire a gyár izzós rendszert tett, arra ne tegyen a felhasználó ledeset alapon tilos az irányjelzõ berendezés ilyen módosítása. Ezt azért mondta, mert az elsõ indexeimet (ledes) vizsgálva mondtam, hogy van benne e jel........ Másik villogtató kocka kell neki, a gyárival gyorsabb lesz, mert az terhelésfüggõ. Kevesebb terhelésnél gyorsul. |
csokabi | 99860 | 2015. október 22. 19:29 | Válasz erre: 99858 |
Soha nem jutna eszembe ilyen, hogy "jó fejek". Autószalonok és szervizek környékén teljesen más jelzõk járnak a fejemben... (Otthon) Ne vedd magadra, nem a személyednek szól! |
sandryder | 99859 | 2015. október 22. 16:17 | Válasz erre: 99854 |
Szia Vanda! Elõször is köszönöm neked, hogy megosztottad a hibajelenséget, és a problémamegoldás információit. A kérdésedre még nem tudok válaszolni, mert a teszt még hátravan. Igazából a szerelõ sem tudta meg mondani, hogy tapasztalta-e szenzor hibáját, de én többször jártam úgy hogy a napi használat elsõ száz métereinél nem teljesen üzem meleg állapotban leállt az elsõ megállás után a motor, mert eltûnt az alapjárat. Akkor ez mi? ha nem a TPS hibája? Bár kétlem hogy kicserélte, mert nem mutatta meg a régit, bár nem is kértem. |
Flenegen | 99858 | 2015. október 22. 16:04 | Válasz erre: 99857 |
Márkaszervizben dolgozóként mondom, mert ismerem a rendszert: Nehogy azt hidd hogy azért csinálta, mert jó fej! Pirossal villogott a visszahívás miatt a gyári program, és egész jó összegeket lehet garanciális javítás esetén az importõr irányába elszámolni. Ergo: Megelégedett ügyfél, alkatrész értékesítés, és még plusz zseton a garis javítás után:) |
csokabi | 99857 | 2015. október 22. 14:11 | Válasz erre: 99855 |
Szerintem egy márkaszerviznél ez a minimum szolgáltatás szintje kell, hogy legyen.
|
Rolidave007 | 99856 | 2015. október 22. 12:17 |
Sziasztok! Ha a 4tx index lámpáit kicserélem ledesre, akkor változni fog a villogás sebessége, vagy marad a szabványos, ami mûszaki vizsgán is megfelel? |
Flenegen | 99855 | 2015. október 22. 11:46 |
Ismerõsöm bement a gyõri BMW szalonba, hogy a nyáron ausztriából behozott BMW F800ST-hez rendeljen kuplungkart, mert megbillet a motor és olyan szerencsétlnül akadt el a kapuban, hogy eltörött. Az ára, hogy 21 ezer még nem is érdekes ( cska kuplungkar, nekünk lenne vagy 2000 ft. ) de alvázszám alapján mindjárt szóltak neki, hogy hozza vissza mert gyári visszahívás van hátsó kerékcsapágyra! Fasza mi? |
Vandis | 99854 | 2015. október 22. 09:38 | Válasz erre: 99834 |
Szia sandyrider, megtörtént a TPS cserével a kívánt változás? |
lendvai | 99853 | 2015. október 22. 08:59 | Válasz erre: 99852 |
Ja, köszi, akkó hílak, nem biztos, hogy szóba állnának velem ha 2db M6 helicoilt szeretnék venni valahol.:-)
|
kawa550 | 99852 | 2015. október 21. 21:55 | Válasz erre: 99851 |
Mikor meg má nem, akkor híjjá, hánykolódik valahol pár helicoil a garázsban....:)))))))))
|
lendvai | 99851 | 2015. október 21. 21:51 | Válasz erre: 99846 |
Ebben lehet valami, valószínûleg nekem is érzésbõl vették le a menetet az olajszûrõház öt csavarfurata közül kettõnél. :-) Szerencsére maradt még annyi a furat mélyén, hogy egyelõre két hosszabb csavarral bírja a 10Nm-t.
|
Kawakarika | 99850 | 2015. október 21. 21:16 |
Hasznos cikk,köszönjük Gyulának! Mondjuk én eddig is a téli leállás elõtt cseréltem olajat,ezután is úgy fogom.Épp esedékes. Na ez megint jó vita téma.Mármint hogy ki mikor cseréli... |
sandryder | 99849 | 2015. október 21. 21:08 | Válasz erre: 99847 |
Köszönöm, áldozatos idõrabló tájékoztatásod, mert nekem megérte elõhozakodni az olajtémával, ugyanis ilyen jó oldalakra eddig még nem bukkantam rá.
|
sjanek | 99848 | 2015. október 21. 21:06 | Válasz erre: 99847 |
Ezt gyorsan "végignyálaztam", aztán lementettem magamnak. Köszönöm! |
kawa550 | 99847 | 2015. október 21. 20:36 |
Na, asszem az a link úgy nem megy, akkor talán így: http://tribologic.hu/images/upload/file/Motorolajkalauz/Motorolaj_kalauz_11_03(1).pdf Ha így se lessz jó, akkor ez elé tegyétek oda hogy: http. ://tribologic.hu/images/upload/file/Motorolajkalauz/Motorolaj_kalauz_11_03(1).pdf |
Hr.Geiger | 99846 | 2015. október 21. 20:33 | Válasz erre: 99843 |
Lézermérõvel?? A legtöbbnek még egy normál nyomatékkulcs is már ûrtechnika... ...mert érzésbõl húzzák! :-) Csak viccõtem ám! Ha valaki mégis magára ismerne, az csak a véletlen mûve. :-)) |
csokabi | 99845 | 2015. október 21. 20:29 | Válasz erre: 99843 |
Csak, mert látom érdekel a téma. Így készül a Barilla:) https://www.youtube.com/watch?v=wbxEdnDrIk0 |
kawa550 | 99844 | 2015. október 21. 20:29 |
Pocak linkje is jó, egybevág az én olajbibliámmal: Kertay Nándor Motorolajkalauz, a szerzõ kenéstechnikai szakmérnök, tán van némi fogalma az ilyesmirõl, van ugyan ilyen direkt motorokhoz is: http://tribologic.hu/images/upload/file/Motorolajkalauz/Motorolaj_kalauz_11_03(1).pdf |
kawa550 | 99843 | 2015. október 21. 20:17 | Válasz erre: 99838 |
Nem értek én ehhez, szakács vagyok nem gépész, de olvasni tudok, asszem a szövegértéssel sincs gond, szóval ha valami érdekel, akkor olvasok a témában. Csak mindig elámulok mikor a polgár ájult tisztelettel hallgatja a szerelõt, mert az ért hozzá. Ez esetben ért a lófaszt. Nekem sincs fogalmam arról, hogy pontosan hogyan és mint gyártották a barilla tésztát amit tegnap megfõztem, nem tom hogy az olajat centrifugálással vagy szûréssel tisztították, csak használom oszt kész. Ahogy a szerelõnek sincs halványlila gõze sem az olajgyártásról, az adalékok mibenlétérõl, viszkozitásról cSt számokról meg ilyesmi. Csak pofázik. Persze hivatkozhatunk a tapasztalatra, biztos van olyan motor, amit gyerekkora óta õ szerel és tart karban, ott van az üzemeltetés minden percében, és rendszeresen szétborítja hogy lézermérõvel tanulmányozza a kopások mértékét és így szakértõen képben legyen az olaj mûködésérõl. Biztos...... |
sandryder | 99841 | 2015. október 21. 20:08 | Válasz erre: 99837 |
Na ha ezt a szervizes olvasná, aki engem kiokosított, szégyenében meg se állna Jeruzsálemig.
|
Hr.Geiger | 99840 | 2015. október 21. 20:01 | Válasz erre: 99839 |
Sor hatos? Csak nem egy klasszikus CBX-et veszel? ( a propellerest nem mertem írni, hisz annyi mûanyag van rajta :-)))) ) |
desperado25 | 99839 | 2015. október 21. 19:51 |
sjanek | 99838 | 2015. október 21. 19:41 | Válasz erre: 99835 |
Látom kawa otthon vagy a témában (van némi fogalmad a gépészetrõl :D ). Szerény véleményem szerint, amit a mérnökök kitaláltak az nem lehet olyan nagyon mellélövés. A régi XJ900-hoz is 10-40 volt elõírva, aztán kipróbáltam a Motorex 5-50-esét, és kissé megváltozott a moci viselkedése, szerencsére pozitív irányba. Mondjuk az egy 83-as évjárat volt, ott már elõfordulhat bizonyos alkatrészek kopása ( ami lehet jó és rossz is, fõleg ha az olajszivattyú kopottabb kissé). Szóval ha egyszer arra vetemedek, hogy váltok a 10-40-rõl akkor szélesebb tartományú olajat fogok használni. De ez az én döntésem lesz, és én fogom viselni a következményeit is.
|
pocak75 | 99837 | 2015. október 21. 19:39 |
http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-1-4-viszkozitas-0w-5w-10w-kenes-lubrikacio-suruseg.html Lehet már volt de olaj témában nekem ez a mérvadó, olyan mint a korán :-O |
ikim2025 | 99836 | 2015. október 21. 19:15 |
A gyári ajánlásnál,nehogy már egy mezei szerelõ egyéni véleménye jobb legyen!!
|
kawa550 | 99835 | 2015. október 21. 18:50 | Válasz erre: 99834 |
Na, má megin olajtéma a "szerelõ egy szervizben" tribológus szakember tanács nyomán? Hát, tartok tõle hogy hamar zavarba lehetne hozni ezt a szakértõt. "Ami nagyobb fordulatú, az nagyobb terhelést kap, ez nyilvánvaló, de ha a kenés kialakul és megfelelõ, akkor a kopás szinte nulla. A forgattyús mechanikában a siklócsapágyakban szépen kialakult a hidrodinamikus kenés, a csap felúszott az olajfilmre, a forgattyús hajtómû szórja az olajat, mint bolond pék a lisztet, a hengerfal bõven kapja a kenést, az olajlehúzó gyûrû alig tudja levenni felesleget a hengerfalról. A két holtpontban van egy kis probléma, mert ott nincs a megfelelõ kenéshez elég siklási sebesség, de nem baj, ettõl úgysem tudunk megszabadulni. A vezérléshez is jut bõven olaj, az olajnyomás már a szabályozottan maximált tartományban van valahol 6 bar környékén; minden szerkezeti elem boldog." Namost a hidegindítás után kõ egy kis idõ míg ez a fent nevezett szükséges kenés kialakul a kellõ hõfokra melegedett olaj segítségével. Tessék tippelni, vajon a 20w vagy a 10w olaj éri el elõbb azt a viszkozitást amire a megfelelõ kenõfilmhez szükség van. Meg vajon melyik véd jobban az elsõ 20 másodpercben, mikor a kopások 90%-a megtörténik. Persze a saját motorjával mindenki azt csinál amit akar, meg amit ajánlanak neki. Aki ráér olvasson: http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/05/15/a_nyomatek_ol_nem_a_fordulat/ |
sandryder | 99834 | 2015. október 21. 18:23 |
Szép estét! Miután lenyomoztam a korábban linkelt Yamaha gyári visszahívási akcióját, a mai napon a szervizben megtörtént az alapjárati TPS szenzor cseréje. A szerelõvel beszélgetve, megtudtam, hogy 20w-50-es félszintetikus motorolajat ajánlja a 10w-40 szintetikus helyett.Ezt azzal indokolta, hogy a motor teljesítménye és fordulatszáma alapján nem igényel drága szintetikus olajat. Másrészt a nyári melegben a sûrûbb viszkozitás jobban védi a blokkot a nagyobb hõterhelés miatt. Na akkor eljutottam oda, hogy egy kicsit felrázzam a fórumot, mert az olajtémát nem lehet megunni. |
Fido71 | 99833 | 2015. október 21. 17:43 | Válasz erre: 99832 |
Lehet oda jönni kocsival is. Petra vezet, Te meg páleszozhatsz még útközben is... ;) Bár, ökör iszik magában. Tényleg a tulok, az ökör? :))))))))) |
tulok99 | 99832 | 2015. október 21. 17:01 | Válasz erre: 99794 |
tessék megnyugodni, a motort direkt magas áron hirdettem meg, azt az árat megadták érte ( bár nem zajlott le teljesen a dolog... ) ezért eladtam. ha anyagi helyzetem engedni foglya, a szokásos éves találkozón tiszteletünket fogjuk tenni egy másik feltehetõleg tdm nyergében. ha közbe beüt a krakk, akkor persze lesz egy kis szünet, de bízom benne, hogy erre nem kerül sor...
|
tulok99 | 99831 | 2015. október 21. 16:56 | Válasz erre: 99787 |
Gyula állatkertet szeretnél nyitni amúgy? lassan annyi minden lesz ott már nálatok... arra meg vigyázz, le ne lõjenek valamit a vadászok tévedésbõl! a rádióban hallotam ugyanis, hogy két skandináv vadász kutyája kihajtotta a jószágot, azek lelõtték, aztán annyira domborítottak mellette, hogy fotózkodás közben tûnt fel nekik az állatkert felirat a háttérben... de Bambi addigra már kimúlt...
|
kawa550 | 99830 | 2015. október 21. 13:59 | Válasz erre: 99821 |
Na, benéztem én az ajánlott topikokba, de nem látok én ott szórakoztatást csak pár okostojás lelkizõs okoskodását olyan stílusban hogy "én vok a legjobb/legbecsületesebb/legegyüttérzõbb /+mégamitakartok ember a világon, mindenki más csak csicska", szal maradok a humor topiknál mikor szorgalmas a berdogábor. Ez a sok szerencsétlen lelkisérült nem dob fel engem.:))))))))))))
|
cxkopi | 99826 | 2015. október 20. 19:29 | Válasz erre: 99819 |
Üdv Mindenkinek! A TáDéM téli pihenõ elõtt, De még nincs kizárva 1 kis mókázás, ha a fõnök -ott fenn- is akarja. kb a 70-es évek végén mondta 1 öreg szaki: Az életszínvonal olyan mint a repülõ minél fentebb van annál kisebb. DE a TáDéM-at nem adom. Olyan mint a fing, tartja az ember amíg bírja. Más: A hátsó teló alsó részén barnás mûanyag szerû morzsalékot találtam. Azt is észrevettem, hogy ha hirtelen hûvösebb az idõ a hátsó rúgózás keményebbnek tûnik. |
csokabi | 99825 | 2015. október 20. 19:25 | Válasz erre: 99824 |
Szerintem mással van elfoglalva. Vagy csak fetreng a röhögéstõl azt a topikot olvasva.
|
mati12 | 99824 | 2015. október 20. 19:15 | Válasz erre: 99822 |
Nem vagy jó ember ismerõ szerintem. Az a nyers bunkó stilus amit képvisel olyan messze van a jó humortól mint Makó Jeruzsálemtõl. Most a társkeresõben rendesn behuzatták a féket vele,nem nagyon tudott mit reagálni.
|
csokabi | 99823 | 2015. október 20. 19:08 | Válasz erre: 99820 |
Menj Pista, öleld meg gyorsan a TáDédat, mert még a végén érzéketlenek tartanak!:))) (Kérünk fotót az intim pillanatról!) |
Fido71 | 99822 | 2015. október 20. 18:52 | Válasz erre: 99821 |
Ja, én is oda járok röhögni! :))) Pláne, mikor ez a Dody-gyerek beböfög valamit. Mondanak rá kígyót-békát, de én csípem a dumáját. Direkt húzza az összes topik résztvevõjét. Ha ezzel tisztában van az ember, egy rohadt jó humorú és nagyon nem buta embert "ismerhet meg" . |
lendvai | 99821 | 2015. október 20. 15:41 | Válasz erre: 99820 |
Az elmélkedõs topik eszmeisége mostanában mintha átvándorolt volna a Társ keresés topikba. :-) Néha úgy tûnik több pszichológiai témájú szakdolgozathoz lehet onnan anyagot gyûjteni. :-) Itt úgy tûnik szimplán csak romantikázás van. :-)
|
fazakas66 | 99820 | 2015. október 20. 06:55 | Válasz erre: 99815 |
Én meg kétszer is frissitettem az androfost,azt hittem az elmélkedés topikot nyomta be :)))
|
Fido71 | 99819 | 2015. október 20. 06:42 |
Sajna én is 15ezret mentem 4 szezon alatt. Mikor TDM-re váltottam, volt annyi idõm /és pénzem is/ motorozni, hogy megérje váltani nagyrobogóról. Szép túrákról álmodoztam... Most szinte nincs is szabadidõm márciustól októberig. Viszont már a család jobban hiányzik néha, mint a motorozás. Anyagilag egy kicsivel jobb, de néha a f@sz kivan mindennel... (((( A gond az ezzel az egésszel, hogy ezt vagy így lehet csinálni vagy sehogy. A közalkalmazotti bértábla bruttó 130ezre meg rohadt kevés /ha nincs mellette maszek/. Annyit majdnem el is eszek egy hónapban. :)))) Viszont eladni nem tervezem a gépet. Majd lesz egy 20 éves jószágom, amiben van 60ezer km. ;) |
kawa550 | 99817 | 2015. október 19. 22:43 | Válasz erre: 99816 |
Esetleg vizsgáld meg a kérdéses lámpa búráját meg a rajt lévõ feliratokat....:))))))))))
|
ktomy | 99816 | 2015. október 19. 22:23 |
Sziasztok! Egyszerûen nem boldogulok evvel a keresõvel... TDM900-ba milyen izzó fajta van a tompítottba? Valamint szeretnék oldaldobozokat tartó konzollal együtt venni, hol érdemes? Hogy tudnák olcsón kijönni belõle? Ti hol vettétek? :) Elõre is köszi a segítséget! |
csokabi | 99815 | 2015. október 19. 22:13 | Válasz erre: 99814 |
Ja, mintha egy romantikus regényt kellett volna végigolvasnom...:)
|
TIZ | 99813 | 2015. október 19. 16:19 | Válasz erre: 99810 |
Volt már olyan hogy: - volt pénzem de nem volt idõm - volt idõm de nem volt pénzem. Na olyanom még nem volt hogy pénzem is van meg idõm is. De ez sztem a legtöbbünknél így van, de ahogy én is úgy a legtöbben meg tudják oldani a munka - család - hobbi háromszögben navigálást. Ráadásul a nejem nem hajlandó felülni a motorra ez még egy kicsit nehezít a dolgon de azért így is tudtam vagy 5 ekm-t motorozni. |
Flenegen | 99812 | 2015. október 19. 15:40 | Válasz erre: 99811 |
bben igazad van, de amikor egy ilyen szituban mérlegelni kell, akkor nem biztos, hogy az ugyanaz lesz a fontos... Én is törekszem arra, hogy amit megszereztem, azt ne kelljen anyagi okok miatt leépíteni, hmax azért mert elõre tudsz lépni egy szebb, jobb stb... irányába... |
cizi | 99811 | 2015. október 19. 13:53 | Válasz erre: 99810 |
" ,mert ezek tárgyak. Élvezhetõvé teszik az életet, de bármikor pótolhatóak." Igen, de mégsem ugyanazt kapod vissza akit évekig szerettél és társad volt minden nap!
|
Flenegen | 99810 | 2015. október 19. 08:29 | Válasz erre: 99804 |
Nekem is pont így volt..... Megvettem TDM-et, elvittem február 28-án haza, majd május 10-én a fizetés mellé megkaptam a felmondó levelet is... Akkor, abban a pillanatban megfogalmazódott bennem is, hogy az elsõ nélkülözhetõ dolog a motor ami költségmegtakarítást jelenthet. Aztán kicsit vártam. Minden pillanatot kihasználtam, akkor mentem vagy 5-6 ezer km-t azon a nyáron. Autóm nem volt, így a rövid utak kerékpárral, a hosszabbak motorral. Aztán nem egész 3 hónap alatt találatma melót. Nem a legjobbat, de többet kerestem mint a munkanélküli, autók között voltam és nem otthon feszültem az üres lakásban. 2 hónappal késõbb jöttem át ide. Elõször a TDM mellé vettem egy Suzuki Swiftet. VOlt 93-as évjárat, és vagy 150.000 ft átírással.Nem kellett rá költeni, csak tankoltam. Akkor abban a pillanatban és élethelyzetben a világ legjobb autója volt, s ennek ellenkezõjérõl seni nem tudott volna meggyõzni. Ugyan csak 7-8 hónapot volt meg, de tényleg aranyat ért. Aztán szép lassan jöttek az eredmények, képzõdött némi tartlaék és eljutottunk odáig, hogy az egyik kedvencem áll az udvarban.és Mazda3. Nekem olyan ez az autó, mint Tibinek a Honda. Biztos van szebbis, meg jobb is, megh nagyobb is, de nekem ez megfelel. Viszont ha újra úgy alakulna, hogy valami miatt megszorítást kell eszközölni, én sem gondolkoznék túl sokáig, mert ezek tárgyak. Élvezhetõvé teszik az életet, de bármikor pótolhatóak. |
Fido71 | 99808 | 2015. október 19. 06:15 | Válasz erre: 99803 |
Suerintem ezzel nem lenne semmi gond. Aki nem értékeli egy öreg motor csodaszéppé varázslását, az úgysem jár ide. |
furfarag | 99807 | 2015. október 19. 00:17 | Válasz erre: 99797 |
Szép a Perkó:-) Ez volt az elsõ rendszámos nagy motorom,csak kékben.Nagyon szerettem,sok szép emlékem fûzõdik hozzá :-))Azon még volt dinamó állás,be lehetett tolni.:-)Egyszer én is összerakok egy kéket. Persze ahhoz elõbb be kell fejeznem az oldalkocsis jawa-mat. |
Karex | 99806 | 2015. október 18. 22:50 |
Kicsit sok lesz belõlem mára, de azért leírom. Mikor lemondasz egy számodra fontos dologról, legyen az tárgy, eszme, viselkedési norma, stb, egy darabod elveszik. Soha vissza nem kapod, más/ kevesebb leszel. Ha elveszted a darabjaid, végül nem marad belõled semmi, csak egy felesleges élõ húsdarab, lélek nélkül. |
kawa550 | 99805 | 2015. október 18. 22:49 | Válasz erre: 99804 |
Ki akarsz törni a szürkeségbõl? Vegyél egy birkát!:)))))) Ma pl megcibálta a Zsuzsi haját amíg a nyúlketrecet csináltuk, gondolta ha már olyan színû a haja mint a szalma akkor az biztos ehetõ is.:D
|
lendvai | 99804 | 2015. október 18. 22:31 | Válasz erre: 99794 |
Ebben az évben nekem is volt olyan idõszakom, amikor nem volt munkám és ott volt a lehetséges forgatókönyvek között, hogy eladom a motort és az autót is. Valahol megszakadt volna bennem valami, valahol viszont szemrebbenés nélkül el tudtam volna engedni õket, ahogy mást is. De párom azt mondta, tudja mennyit jelentenek nekem a gépeim, nem, várunk, amíg nem kell nélkülöznünk addig maradjanak. És így lett. Aztán munkám is lett és a gépeim továbbra is itt vannak és köszönik szépen remek egészségnek örvendenek. Az autó most egyszerûen eszközzé vált, mert nélküle nem jutnék el a munkahelyemre, így a tutujgatásnak vége, de a motor továbbra is szenvedély és eszerint is bánok vele. Viszont az elmúlt idõszak átformált annyiban is, hogy bármikor meg tudnék válni bármelyiktõl, ha a szükség úgy hozza. Jelenleg nincs szükség, ezek a gépek pedig adnak nekem annyit, ami ahhoz kell, hogy tényleg élni tudjam az életem és ne csak egy szürke mókuskerékben zakatolva számlálni a napjaimat, ami még hátravan. Abból köszönöm szépen, de nem kérek. Az én életem másról szól. :-)
|
Karex | 99803 | 2015. október 18. 22:21 | Válasz erre: 99801 |
Közszemlére, itt nem, ez TDM fórum. Viszont akit érdekel, írjon nyugodtan, megnézheti. |
Fido71 | 99801 | 2015. október 18. 22:05 | Válasz erre: 99797 |
Te Karesz! Azt a linket nem bocsájtod közszemlére???? Szerintem van olyan a társaság, hogy értékelnék!!! Nekem legalábbis nagyon tetszett és elismerésre méltó a munkád! |
mati12 | 99800 | 2015. október 18. 21:34 | Válasz erre: 99799 |
Inkább mellé. Tudhatnád,hogy rajongok a Német motorokért..... :-)
|
Fido71 | 99796 | 2015. október 18. 21:01 | Válasz erre: 99795 |
Képek, ára? Kicsit több infót... Hirdetés link? |
Karex | 99795 | 2015. október 18. 20:19 | Válasz erre: 99794 |
Nekem is volt egy idõszak, mikor évekig nem használtam a motorom. Fel is merült az eladás, aztán olyan jó árat akartak érte adni, hogy inkább megtartottam. Azóta elmúlt az az idõ, és évi 4-8000Km-t motorolok, munkába járás és kikapcsolódás címen. Nem a kilométereket hajszolom, csak használom a motort szinte naponta. És hát igen, mikor melyiket, mert az öreg kell a háznál. Egyiket sem adnám el, kivéve amit erre tenyésztek. Nem kell valakinek egy szép sárga MZ Ts 250/1? :d |
Hr.Geiger | 99794 | 2015. október 18. 19:56 |
Az utóbbi idõszakban jó páran áruba bocsátottátok a gépeket, legutóbb az ország talán egyetlen " csõrös" TDM-jét is, ahol az idõhiány szerepel eladás okaként. Ez elszomorító... Valaki tök jól megfogalmazta, hogy a szükségtelen dolgok az életet széppé varázsolják, valahogy így varázsol a mi mókuskerék világunka is kellemes órákat és élményeket a motorozás. Sajnos az én idei szezonom - gyakorlatilag az elsõt a TDM-mel - se úgy alakult, ahogy elterveztem, nálam is megfordult a fejemben, hogy ennyi volt, vége. De ha csak keveset is tudtam menni, minden megtett kilométer segített feltöltõdni és megerõsíteni abban, hogy viseljem azokat a terheket, melyeket az élet a vállamra mért tavasszal. Most úgy néz ki, hogy jövõre tényleg többet tudunk az utakon lenni a géppel és akkumulálódni a hétköznapokra. Mert motor nélkül lehet élni, de minek? :-)) Remélem, mindnyájan vesztek valami mást, amivel a motorozás világában tudtok maradni! |
Flenegen | 99793 | 2015. október 18. 19:51 |
NA : bukólámpás elsõ széria NB: elsõ csiklámpás darab. 2001-ig. NB FL : csiklámpás de már ráncfelvarrott modell NC: 2006- tól gyártott kerek modell ND: a jövöre érkezõ modell |
Flenegen | 99791 | 2015. október 18. 19:07 | Válasz erre: 99790 |
Én egy NC-t használtam MX5-bõl mint cégautó egy darabig. Imádtam. Sajnos ez fertõzõtt meg a roadster/cabrio vonallal. Egy ismerõsöm most nbfl-t birtokol . Egy másik Ncvel kezdte, az idei évet egy NB FLel zárta, de jövõre NAt szeretne mert az a legjobb. Hiszek neki volt minegyik
|
lendvai | 99790 | 2015. október 18. 19:03 | Válasz erre: 99782 |
Én minden rábeszélés vagy lebeszélés ellenére felvettem a listára az MX-5-öt, mint közös játszós autót. Kényelmes, hosszabb utazáshoz ott az Accord, de melóba ingázni idõnként a Mazda is jó lehet majd a motor alternatívájaként. Na meg a nyers gép feeling is kell, a Honda valahogy nem tudja ezt, túl steril, persze a célhoz pont megfelel, azt nem játszani vettem. Ha letelik az Accord ideje, akkor ott lapul a sarokban egy Supra, de abból úgy néz ki csak a bukólámpás verziót tudnám megvenni, az MKIV-bõl a bal kormányos ritka, mint a fehér holló és irreális árakon kínálgatják. De egy sor-6 hang azért még hiányzik. Vagy egy V8. :-) Aztán lehet, hogy maradok az Accordnál, majd kiderül 8-10 év múlva. :-) A közlekedés veszélyeit illetõen én nem aggódom, még nem a halálomra készülök. A villám is agyoncsaphat, mégis kimegyek esõben. Ugyanez a helyzet az autópályás durrdefekttel, mégis ott közlekedem nap mint nap. A motorról nem is beszélve. Ezek a veszélyek hozzátartoznak az élethez, mindig lesz nagyobb, gyorsabb, nehezebb másik, de én békében megvagyok velük. :-) Amúgy egyszer egy S2000 is felmerült játszós autónak, de aztán leszálltam a realitás talajára, azok még túl drágák nekem. |
dinnyemag | 99789 | 2015. október 18. 19:02 | Válasz erre: 99787 |
Milyen fûvel eteted a nyulakat, hogy ilyen piros a szemük? Fotózás elõtt egy-két csepp viziny, oszt már nem feltûnõ :-))))
|
Flenegen | 99788 | 2015. október 18. 18:16 | Válasz erre: 99783 |
Igyekeztem mindíg korrekten játszani, de mindenkinek úgysem lehet megfelelni.
|