Lomha 8V | 100087 | 2015. október 31. 15:54 |
Úgy szoktam lerakni a motort, hogy kijáratom a karikból a benzint, de a TDM nem akarja. 20 percet járattam, utána negyed órát köröztem a környéken, de csak nem. Persze benzincsap elzárva. Most tényleg szedjem szét leereszteni? Vagy hagyjam a francba? :D
|
Kilos | 100085 | 2015. október 31. 12:58 | Válasz erre: 100083 |
Cizi! -szia! Látom tanulsz! )))) Igen, vannak olyan mintázatú gumiabroncsok mint pl. a ME Z6 hátsó - ezen nincs középen hosszirányú árok - amiket nem szabad mindenféle mintázatú elsõgumival együtt felszerelni. Z6 hátsóhoz ajánlott a Z6 elsõ. Általában ajánlható ez minden más gyártmányú és típusú abroncshoz is, de a Z6-nál ez fontos, mert egyenes menetben az elsõ gumi feladata, hogy szétdobja a vizet a hátsó elõtt, ezzel biztosítva a mintázat nélküli hátsó tapadását nagyobb sebességnél. |
Kilos | 100084 | 2015. október 31. 12:51 | Válasz erre: 100082 |
A gépkocsi gumiabroncsok mintázata teljesen más mint a motorkerékpároké, ott a kereszt irányú árkok a hosszirányú árkokba terelik a vizet. A kereszt irányú árkok pedig elõre-hátra mutatnak, ezért mindegy, hogy hajtott vagy tolt kerékre szerelik. A forgásirány megadása is csak azért fontos, mert a gumi "bejáródik" egy irányba és ha az megváltizik, akkor a szövet vagy acél váz picit már megnyúlt szálai fellazulnak és a gumi "kitökösödik" dudorodik, tönkremegy. A motorgumiknál általában nincsenek hosszirányú árkok, a vizet középrõl két oldalra kell minél jobban elvezetni. A hajtott és tolt keréknél is fennáll a "szlip" a kerékcsúszás, ami az akadály nélkül tolt keréknél (elsõ kerék) nagyon kicsi mértékû és fékezéskor növekszik meg. A hátsó keréknél egyenletes sebességgel haladáskor a legkisebb, és gyorsításkor növekszik pozitív, fékezéskor pedig átfordul negatív irányba. Ez utóbbi kedvezõtlen ugyan, de motoroknál fékezéskor az elsõ keréknek van jelentõsége, a hátsó fõként az iránytartást szolgálja (-ezt lehetne még magyarázni, nem azt jelenti, hogy a hátsófékre nincs szükség a vészfékezéskor!). |
kormi1313 | 100082 | 2015. október 31. 11:35 | Válasz erre: 100081 |
Kilos, szevasz. Ez így magyarázat féle, de a víz kiszorítása a hátsó keréken megfelelõ akkor miért fordított az elsõn. Személyautón miért nem számít akkor, hogy elsõ vagy hátsó hajtás van-e? Ott mindég hátrafelé mutat a víz útja a gumikon. Igaz a mobiltelefon mûködését sem értem, de jó használni.:) |
Kilos | 100081 | 2015. október 31. 11:03 | Válasz erre: 100080 |
Sziasztok! kormi1313 - mindegyik gumiabroncson fel van tüntetve a forgás irány, annak megfelelõen kell felszerelni! A mintázat azért fordított az elsõn és a hátsón mert amíg a hátsó a "hajtott" kerék, az elsõ a "tolt" kerék. A menet közbeni erõhatások, a vízelvezetés, a jobb tapadás érdekében van a mintázat így kialakítva. |
kormi1313 | 100080 | 2015. október 31. 10:31 |
Szevasztok! Tudja valaki, hogy az elsõ és hátsó kerékre szerelt köpeny mintázata miért van ellentétesen szerelve? A hátsót azt értem, ellenben az elsõt nem. Még a nem motoroskollégáknak is egybõl feltûnik és kérdezik illetve állítják, hogy az elsõ köpeny rosszul van feltéve. Sajna nem tudom õket megnyugtatni csak megmutatom a szerelési nyilat és kész. Kíváncsi vagyok az okára, hogy miért van így szerelve? |
kawa550 | 100079 | 2015. október 31. 09:26 | Válasz erre: 100078 |
Hát ha eccer akkor van a munkaideje, akkor mikor dolgozzon? Fogadok te még azt is feltételezed hogy a hajókat vízálló anyagokból készítik.....:))))))))))) |
TIZ | 100078 | 2015. október 31. 08:47 | Válasz erre: 100043 |
És a fránya, agresszív benzin csak télen eszi a tankot? Csak akkor dolgozik ha távol a tulaj? Én teletankolva tárolom a gépet mert azt feltételezem hogy a benzintankot benzinálló anyagból készítették. |
csanesz | 100077 | 2015. október 30. 23:50 | Válasz erre: 100073 |
Nehogy azt hidd! A technika már jó pár évvel elõrébb jár mint, hogy azt a fejlesztések mutatják! Ön vezérelt 4 lábú jármû, amit felrúgni sem lehet... Ha a világ legnagyobb koponyái összeálltak volna már jó pár éve nem kellene kerék az autókra. De a világnak piac kell a piacnak meg vevõ kell! Nem is beszélve arról az energia celláról amit a Samsung vett át egy indiai feltaláló csajtól! Telefonon tesztelték: 5 perc alatt feltöltöd és 30 napig tárolja a töltést! A kapacitása meghaladja a mai aksikat a jelenlegi 3x akkora fizikai méretével. Ezen akar változtatni a Samsung. És csak néhány gramm. Még 2 év a megjelenésig!!! 15 éve csak mosolyogtam mikor azt mondták, hogy a telefonomon fogok netezni úgy, hogy vezeték nélküli egér és billentyû csatlakozik hozzá és a TV-n fogom olvasni, ami szintén vezeték nélkül csatlakozik! És a technika csak egyre gyorsul! |
sjanek | 100076 | 2015. október 30. 18:24 |
Egy holnapi túràra hívnàm fel a figyelmet! A közelmúltban alakult Dunakeszi motorosokkal szerveztünk egy közös kiràndulàst a Nógràg megyei Alsótold település hatàràban lévõ bablevescsàrdàba. Közös talàlkozónk Hatvanban lesz, a 21-es út melletti TESCO parkolóban kb 11:30-kor. Miskolcról 9:30-kor indulunk, a Repülõtéri TESCO-val szemben lévõ Lukoil kútról. Nem lesz szàguldozàs, làbtartó szikràztatàs. Minden érdeklõdõt vàrunk! Ha kérdés merülne fel kereshettek! |
galoscsabus | 100075 | 2015. október 30. 17:28 | Válasz erre: 100061 |
A "szomszédból" is ér? :-)) Naná, hogy olvastam!!! El is mentettem, hogy még bele olvashassak máskor is. Évek óta készülök Izlandra, talán majd egyszer sikerülni fog. Sikerülnie kellene, mert évekig készültem Afrikába is, oszt még repetáztunk is belõle ;-) Nagy respekt faszikámnak, ez férfi munka volt :-)))))) |
csokabi | 100074 | 2015. október 30. 17:12 | Válasz erre: 100073 |
Biztosan elõbb vagy utóbb gyorsabbak lesznek a mikrobik, mint az emberi versenyzõk, de stílusuk, személyiségük és habitusuk soha nem lesz. Az ember mindig feszegetni fogja a határait, míg egy nyáklap csak racionális számítások alapján fog körbemenni a pályán. A tegnap linkelt videót soha nem fogjuk robotos verzióban látni...
|
Vandis | 100073 | 2015. október 30. 16:41 |
Sziasztok! Ez is egy érdekes találmány: http://www.origo.hu/auto/20151029-yamaha-motobot-motor-vezeto-robot.html Kíváncsi vagyok, lesz-e majd olyan motorverseny, ahol robotok a lehetséges maximumot hozzák ki a gépekbõl, és ez túlszárnyalja-e azt, amire az emberek képesek. Nem hinném, hogy megélem. Vagy csak remélem, hogy nem? :P |
lendvai | 100072 | 2015. október 30. 15:21 | Válasz erre: 100071 |
Mint tudjuk, nincs ingyen ebéd.:-) Ha valami olcsóbb, akkor a háttérszolgáltatások hiányoznak, amikre vagy szükségem van, vagy nincs. Ha nem értek a gépekhez vagy nem akarok foglalkozni vele akkor meg kell fizetnem a szervizt. Ha ez márkaszerviz, vagy nagyobbacska vállalkozás, akkor az olajos kezû szerelõ munkáján kívül a büfés néni fizujába is beszállok. A szolgáltatás maga lehet ugyanolyan színvonalú, vagy akár alacsonyabb is. Ha félek attól, hogy átvernek a gép állapotát illetõen, akkor megfizetem a garanciát. Meg át is vernek nagy valószínûséggel, pont azért, mert valamiért félek tõle.:-)
|
Flenegen | 100071 | 2015. október 30. 14:56 | Válasz erre: 100064 |
Azért kötekedés nélkül mond már meg, hogy melyik Red Baronban láttál Piaggiot? Mert csak japán motort árulnak legjobb tudomásom szerint. Ha meg nem piaggio volt, akkor tudod, hogy egy olasz és egy japán gép ára nem azonos, még ha a használati értéke az is! Egyébként jó kis gépet vettél:) Az meg hogy a Red Baron drága azt tudjuk, de hidd el, van néhány olyan szolgáltatása ami miatt mégi csak olcsóbb lehet.Igaz ez szinte csak akkor igaz, ha akciós motort veszel náluk, vagy ha hitelre akarsz venni, mert a részletfizetéses konstrukcióik álltalában nagyon kedvezõek. |
Tomchy | 100069 | 2015. október 29. 23:11 | Válasz erre: 100031 |
Nahát, hogy ez pont olyan, mint a szegedi rakpart... merthogy a harmadik képen ott figyelek középtájt! :D |
Karex | 100068 | 2015. október 29. 22:22 | Válasz erre: 100065 |
Bezony, de már edzett, tavaly volt már Feröeren. Az pár ezerrel rövidebb kör volt.
|
Karex | 100067 | 2015. október 29. 22:20 | Válasz erre: 100063 |
Már hogyne érne! Csak kíváncsi voltam hogy van-e egy ember talpon a vidéken, de kettõ is van! Nem semmi kör volt, az élmények tekintetében sem. A hõfokkal lenne bajom............ na meg ennyit egy évben összesen motorolok.. |
Lomha 8V | 100065 | 2015. október 29. 21:27 | Válasz erre: 100061 |
Én elolvastam, nagyon tetszett. Nem semmi bevállalós az emberünk.
|
csanesz | 100064 | 2015. október 29. 21:20 | Válasz erre: 100054 |
Tök jó árak! Igaz én robogót vettem a héten, mert városba sajnálom a TDM -et. Piaggio x8 200 ccm (2004), téliesítve lesz! RMC -nél vettem! Red Barronba 2,5 x drágább ugyan az. Kérdem tõlük miért? Csóka mondta: átvanvizsgálva, megagarancija.... ...jóvan, kend a hajadra... Mentem RMC -hez 20 000 -et lealkudtam, így lett 200 000 és az olajcsere, abroncs csere munkadíját, meg a garanciát megalkudjuk... És ez is át van vizsgálva... És végre egy robogó amiben valós a Km: 55 000 Km! |
kawa550 | 100063 | 2015. október 29. 21:10 | Válasz erre: 100061 |
Az hogy átfutottam és megvan a lényeg, de nem olvastam minden sorát, az ér?:)))))))
|
Kilos | 100062 | 2015. október 29. 21:03 | Válasz erre: 100057 |
Azt állítom, hogy a vas korróziójához víz és oxigén szükséges. páradús levegõn a leggyorsabb az oxidáció. Víz alatt kevés az oxigén, legfeljebb oldott állapotban fordul elõ, tehát nem lehet gyors a korrózió. A halak persze egész jól elélnek ezen az oldott állapotú oxigénen, de tudtommal õk nem rozsdásodnak, a vasnak viszont nincs kopoltyúja. :)))) |
Karex | 100061 | 2015. október 29. 21:01 | Válasz erre: 100058 |
Ez nagyon nagy! :DD Titkon megkérdem, hogy az általam korábban linkelt Izlandi túrát megnézte, olvasta-e valaki? |
Schindler | 100060 | 2015. október 29. 20:40 |
Sziasztok! Egyik ismerõsöm 3VD-je eladó sorba került, ha valakit érdekelne http://www.hasznaltmotorok.hu/hirdetesek/74348/yamaha-tdm-850 |
csokabi | 100058 | 2015. október 29. 20:02 |
Jó szórakozást!:))) http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/poen/vendetta-126500 |
VVLaci | 100057 | 2015. október 29. 19:56 | Válasz erre: 100045 |
Laci, ezzel azt állítod, hogy a víz alatt tartott vas nem rozsdál? :-) (csak tudnám, hogy azok a fránya halak hogy mûködnek!) |
kawa550 | 100056 | 2015. október 29. 19:56 | Válasz erre: 100055 |
Szerintem meg sajnálatra méltó ember az aki ennyire rabja egy tárgynak, legyen az bármilyen szép is. A tárgyak arra vannak hogy használjuk õket, különben elveszik a lényegük. :))
|
tulok99 | 100055 | 2015. október 29. 19:51 | Válasz erre: 100044 |
Gyula! ismerek olyan embert, aki miután puccba vágta a pannóniáját, úgy tárolta, hogy szekrénybe be, de letakarva! elrakás elõtt pedig leengedte a tankot, elzárta a csapot, feltöltötte olajos mosóbenzinnel, karbikat leszedte, elmosta, kompresszorral kifújta por szárazra, nehogy lerakódjon benne bármi is... vannak elvetemült emberek. :D
|
kawa550 | 100054 | 2015. október 29. 19:19 | Válasz erre: 100053 |
Szerintem szarik õ a redbarom áraira. :)))))))) https://www.willhaben.at/iad/gebrauchtwagen/motorrad/motorradboerse?keyword=tdm+900&MC_MODEL%2FMAKE=1502&sort=2 |
csanesz | 100053 | 2015. október 29. 19:14 |
Csokabiból kifolyólag a törökbálinti Red Barronban 3db 900 -as Tádé várja gazdáját pofátlanul magas árával!
|
csokabi | 100052 | 2015. október 29. 18:45 | Válasz erre: 100051 |
Nagy a valószínûsége, az meglenne talán kp-re vagy valami mini hitellel. Semmi esetre sem akarok még egy szezont kihagyni. Még mindig lakásra vadászok és arra tartalékolnom kell 4-4500 eurót, amit azonnal ki kell fizetnem.
|
dinnyemag | 100051 | 2015. október 29. 18:14 | Válasz erre: 100049 |
Ammá rég vót. Döntöttél már? TDM lesz tavaszra?
|
kawa550 | 100050 | 2015. október 29. 18:13 |
Szabadság van, mindenki azt csinál meg hisz amit akar!:)))) Az összes ilyen tankba meg olajba tõttöm a katyvaszt oszt nagyobbat durranik a henger, puszta parasztvakítás.:))))))))) |
csokabi | 100049 | 2015. október 29. 18:06 |
Hali! Nálam rozsdás volt a TáDé tankjának a betöltõnyílása. Azt nem tudom, hogy mitõl és nem is nagyon, de eléggé zavart. Meg pár csavar is barnálott...
|
csanesz | 100048 | 2015. október 29. 17:29 |
Valami hasonló szörnyet már gyártott a Yamaha: http://totalbike.hu/hirek/2015/10/28/es_akkor_az_mt-09_alaposan_meghagta_a_haromkereku_robogot/ A Red Barronnál láttam valami ilyesmit. De az inkább robogóra emlékeztetett! |
Fido71 | 100047 | 2015. október 29. 17:14 | Válasz erre: 100046 |
Én Spurizok még nyáron is! ;) Bár, az elején be lehet vele cumizni, mikor feloldja az Üza vezetékekben /meg a tankban is/ a lerakodott mocskot és dugulást csinál. De 2 szûrõcsere /elsõ évben/ után teljesen jó lett. Nekem a mostani autónál már 13 éve. |
sandryder | 100046 | 2015. október 29. 17:07 | Válasz erre: 100043 |
Estét! Jómagam a téli leállásra a benyához Spuri adalékot keverek, amit a kocsinál is 3-4 tankolás után szintén használok. Eddig még benzinellátási gondjaim egyikkel sem voltak. |
Kilos | 100045 | 2015. október 29. 16:18 | Válasz erre: 100043 |
A rozsdásodáshoz - magyarul oxidációhoz - nem csak pára vagy víz kell, hanem oxigén is! - oxigén nélkül nem megy! Az oxigént csak úgy tudod kizárni a tankból ha kiszorítod belõle mondjuk teli tankolod cuftig. Víz ma már nem lehet a tankban hiszen a benzinbe kevert etanol elvegyül a vízzel és éghetõ keveréket képez. Régebben amíg nem keverték az etanolt a benzinbe, télen mindíg tettünk egy kevés tiszta szeszt a tankba, hogy a víz tûnjön el belõle és ne fagyjon meg (ez még a honvédségnél volt Taszáron!) Szóval - se víz se levegõ - valahol kawa-nál lehet az igazság! :)))) |
kawa550 | 100044 | 2015. október 29. 15:34 | Válasz erre: 100043 |
Nem ez lenne az elsõ cég, aki bolha problémából elefántot csinál, persze egybõl hozzátéve, hogy nála van megoldás a dologra, persze nem olcsón. Hát így lehet vevõt szerezni és ügyfélforgalmat generálni. Ha meg mégse olyan káros az a benya, de üres a tank és mégis megrozsdásodik ahogy az elmúlt 100 évben szokott, akkor hova megy az ügyfél hogy kipucolják a tankját és belülrõl újra megkapja a szükséges bevonatot? Nédd mán! Há nem pont a motortankos céghez?! Különben meg szabadság vagyon, mindenki azt csinál és hisz amit akar!:))))))))) |
kormi1313 | 100043 | 2015. október 29. 13:44 |
Szevasztok! A téli motor leállításhoz kapcsolódik a link: http://hegylakok.hu/2015/09/cikkek/teli-tarolas-tilos-teletankolni-a-motort A Motortank.hu szakemberei úgy vélik, mára megdõlt a régi igazság, ugyanis a benzin magas etanoltartalma nemhogy nem segít, hanem egyenesen káros a fémfelületekre. Tapasztalataik alapján azt szûrték le, hogy a bioetanol miatt – a motorbenzinhez viszonyítva – jelentõsen megnõtt a korróziós hatás a tank belsõ felületét és alumínium alkatrészek tekintetében. Számomra is meglepõ dolgot állít. Eddig úgy tudtam, hogy teli tankkal kell eltenni a leállításhoz. Mi errõl a véleményetek? |
1Laciapu | 100040 | 2015. október 29. 02:21 | Válasz erre: 100039 |
Nem is mesélted, hogy az oszik bevezették az 56-oson az utólagos útdíjat :-)
|
kawa550 | 100039 | 2015. október 28. 22:18 |
Azt má említettem hogy tehénke megint kapott egy 45eur-ós adakozásért könyörgõ levelet az osztrák nyugdíjas rendõregylettõl? Faxom má ki van ezekkel, asziszik én vagyok a billgates, idén már 2x adakoztam levélben meg vagy 3x kp-ben, nem tom még mijjafaszt akarnak.....
|
kawa550 | 100038 | 2015. október 28. 22:16 | Válasz erre: 100035 |
Parafadugó a borba kell, motorkipuffnak elég egy darab olajos rongy is.
|
Kawakarika | 100037 | 2015. október 28. 21:15 | Válasz erre: 100034 |
Gergõ! Konzol ügyben próbáld a "Dobozok, csomagtartók" topikot. |
KawaÉvi | 100036 | 2015. október 28. 21:05 | Válasz erre: 100035 |
...csak egy esetleges téli beindítás elõtt nehogy elfelejtsük kihúzni :-)
|
sandryder | 100035 | 2015. október 28. 21:01 |
Estét!! Jót derültem a "praktikákon", azonban komolyra fordítva a szót, miután kiokosodtam az általatok linkelt olajtudományokban, nem árt a szezon befejeztével a motorolajat lecserélni. Az olajdokik szerint így megelõzhetõek az olajlerakódások és a korróziók a blokkon belül. Másik dolog meg a kipufogók parafadugózása a magas páratartalom miatt. Gondolom hogy ezzel semmi újat nem mondtam, de az újak kedvéért megosztom. |
Asta | 100034 | 2015. október 28. 20:16 |
Én sem tervezem még elrakni a motort, de például kezd kinézegetni az ülésszivacs. Most ezekre több idõt lehet fordítani. Jártam már kárpitosnál az elõzõ motorral, szépen meg is csinálta, de kétféle anyagból lehetett választani, ilyen téren lehett volna jobb is. Felmerül, hogy elõre ki kéne választani a huzatot. Másik. Van valami tippetek oldaldoboz tartó kérdésben? A helyzet úgy áll, hogy egy Shad hátsódoboz konzol van a motoron. Ezzel ha jól néztem nem vagyok elõbbre. Úgy tûnik megkülönböztetik a 3vdhez, és a 4tx-hez való konzolokat. Nekem meg az elõbbi kéne. |
kawa550 | 100033 | 2015. október 28. 19:36 | Válasz erre: 100032 |
Az én praktikám is valami ilyesmi, apró finomításokkal. Áll a garázsban letakarva tisztán ahogy máskor is szokott, csepptöltõn ahogy máskor is szokott, teletankolva ahogy máskor is szokott. Oszt mikor akarok, akkor megyek, nem kõ ezt valami szekrénybe eltenni vazelinnel lekenve vazze.....
|
Kilos | 100032 | 2015. október 28. 19:27 | Válasz erre: 100028 |
Ajjaj, romlik a szemem, vagy innom kell egy "kémcsõnyit"! - a "házi praktikát" házi pálinkának olvastam! - na azt tudom ajánlani télire! :))))) Téli tárolásra az én "házi praktikám" - ami garantáltan feldob - a következõ: 1.-es vari: Ha az idõ megengedi, száraz út, napsütés és legalább 5 fok, akkor gurulok egy félórát vagy többet. A motor átjáródik, mehet vissza a tárolóba, én megnyugszom és mehet minden tovább! 2.-es vari: Ha caar az idõ, megnézem, megsimogatom a motoromat a tárolóban, megiszok egy-két kupica "házi praktikát", a motor jó helyen van, én megnyugszom és mehet minden tovább! |
C.J.Jani | 100031 | 2015. október 28. 19:08 |
Téli leállás ??? A képeken karácsonyi (12. hó 25.) összejövetel. ![]() ![]() ![]() |
MadBob | 100029 | 2015. október 28. 18:48 | Válasz erre: 100028 |
Én így csinálom: Hozzávalók: Tisztítószer, törlõkendõ, akkutöltõ, elsõ és hátsó emelõ, ponyva és pálinka. Elõször is iszok egyet és eldöntöm hogy idén már tuti nem akarok már motorozni. Ha ebben biztos vagyok akkor két sóhajtás és egy feles. Ezután a motort lemosom, emelõre rakom, akkutöltõre rakom és leponyvázom. A lépések közben néhány feles. Majd bejövök és bánatomban megiszom a maradék pálinkát. |
sjanek | 100028 | 2015. október 28. 18:14 |
Sziasztok! Mivel lassan eljön a motor eltevése a téli pihenõre, kérdezném, hogy tudtok-e ajánlani jóféle házi praktikákat a kedvenc érdekében. |
Flenegen | 100027 | 2015. október 28. 16:40 |
Ugyan nem motoros téma de hátha: A Drivingcamp-ben lesz egy autós rendezvény, mely vezetéstechnikai tréning a téli vezetésre történõ felkészülést elõsegíteni jött létre.Elég kedvezõ árazással, melyre jelentkezni a : www.wintercontact.hu oldalon lehet. |
1Laciapu | 100026 | 2015. október 28. 10:43 | Válasz erre: 100020 |
ati5995-nél a pont! Mondd azt nekik a vizsgán, hogy ez nem bukócsõ, hanem bukókErEt :))) Simán átmegy... |
Robi70 | 100025 | 2015. október 28. 07:55 | Válasz erre: 100022 |
Remélem nem kell arany rögöket legurítanom Högyészre egy kis darab fekete mûanyagért!:)
|
Robi70 | 100024 | 2015. október 28. 07:46 | Válasz erre: 100020 |
Szasztok! Nyáron vizsgáztattam a motort. (Bp. Mozaik utca) Nem szereltem le semmit. Házi gyártmányú bukócsõ, kormány kiemelõ, doboztartók, fúrkált kipuf. Nem szóltak semmiért. Fényképek, fékpróba, világítás és kész. Megvolt a friss mûszaki. |
Karex | 100022 | 2015. október 27. 21:36 | Válasz erre: 100018 |
Gratula a 100000-es hsz számhoz! Át kell véssem a készülõ oldal, mára már igen elavult erre vonatkozó bejegyzését...... Vélemény a hátsó sv toldásról: nekem nem hiányzott, de mióta felmerült az igény rá, figyeltem a dologra. A hátsó kerék a vizet a középdoboz aljára/ hátuljára szórja, jut a kapaszkodó öntvényre is. Ha utas ül mögöttem, akkor ezt a vizet a vákuum elõre felé szívja, vagyis az utas feneke ázik. Látszik a hátsó idom tetején is a vízfolyás iránya. Egyszemélyes használatnál teljesen feleslegesnek ítélem. Korábban mellékelt képen látható a mostani állapot, vagyis hogy kész a forma és készül errõl a negatív. A hossza 20 cm-s, de 15 -nek elégnek kell lennie, valószínûleg ennyire fogom szabni a kész darabokat. Persze lehet rövidíteni még. Felfogatásnál nem kell fúrni faragni (mint ahogy az elsõ toldásnál sem), ezt is lehet majd ragasztani, vagy a rendszám tartó csavarjaival (2) és a sárvédõ közepén lévõ gumibak helyén felcsavarozva rögzíteni. Árát még nem tudom, nem számolgattam, 10 alatt/körül saccolom. Majd ha lesz készen, akkor írom a tutit. Még egy kis apróság, aki még nem ismerné: http://www.tolna.net/~dombaikaroly/tdmbazar/index.html |
Hr.Geiger | 100020 | 2015. október 27. 20:41 |
Nekem tavasszal lesz aktuális a mûszaki, de ahogy a MR-ben olvastam, most már mindenben keresik az "E" betût. Nekem nincs a bukócsövemben, mert saját gyártmány, talán nem szólnak érte. |
ati5995 | 100019 | 2015. október 27. 19:50 |
Én pl.a Vass Gerebenbe-az NKH-ba vittem-semmi ismeretség-xenonnal-egy szót sem szóltak,de lehet fel sem kapcsoltatták, a hátsó sárvédõrõl hiányzó prizma volt a "nagy"gondjuk-abba kötöttek bele-de gyorsba orvosoltam.
|
gezasz | 100018 | 2015. október 27. 19:49 | Válasz erre: 99960 |
Érdekel, bár nem tudom mennyit kér érte. Tényleg Karex mit kérsz majd a toldatért? |
gezasz | 100017 | 2015. október 27. 19:47 | Válasz erre: 100014 |
Xenon. Csak vizsgára vissza kell alakítani. Már 14-5 ezer körül van, és igen hatásos
|
sjanek | 100015 | 2015. október 27. 18:29 | Válasz erre: 100014 |
Hát más megoldás nem nagyon létezik (bukócsöves segédlámpák) amiért nem csesztetnek. Továbbá ez a legkönnyebben és legolcsóbban kivitelezhetõ is (de csak ha nem hivatalos boltból veszed). Az eredeti izzó helyére beépített utólagos módosítások akár a motorodat is tönkre vághatják.
|
Tomchy | 100014 | 2015. október 27. 16:59 |
Sziasztok! Olyan kérdésem lenne a T. topiklakóssághoz, hogy létezik-e a 4TX-hez valamilyen lehetõség arra, hogy kicsit javítsunk a lámpák hatékonyságán? Az emelt fényerejû izzók ból már viszonylag sokfélét próbáltam, de egyszerûen keveslem a fényt egy éjszaki motorozásnál. Nincs valami más ötlet, amivel lehetne még pár luxot nyerni, és nem a bukócsõre henkölt kiegészítõ/ködlámpa? |
Kilos | 100012 | 2015. október 27. 16:10 | Válasz erre: 100000 |
Grat a 100 Ezresnek! -szépen mutat! :))))) Figyelésen voltam még úgy 13:00-ig, de sajna meló van! Majd talán legközelebb! |
lendvai | 100011 | 2015. október 27. 14:55 |
Az a BMW-s toldat jó lehet, utas háta szerintem azért sáros, mert a moci mögötti turbulencia visszaszippantja a felvert dzsuvát. Erre kell megoldás és asszonykáink háta tiszta marad.:-)
|
tomhahn | 100009 | 2015. október 27. 13:33 | Válasz erre: 100008 |
Ha már mûszaki dolgokkal nem tudok hozzászólni,viszont Ízirájderben nagyon profi voltam! :-)))))
|
MadBob | 100007 | 2015. október 27. 13:30 |
"Szevasztok Mivel hosszas keresés után sem találtam a TDM-rõl egy fórumot sem a neten, ezért úgy döntöttem itt nyitok egyet. Jó lenne hasonló motorral rendelkezõ emberekkel beszélgetni, tapasztalatot cserélni, és esetleg túrákat szervezni..... Addig is széles utat és jó idõt kívánok minden motorosnak! Üdv. Zsolt " 1e ati5995 2e vasutas 3e Dewy 4e petyatdm 5e Balu68 6e kawa550 7e CJKrisz 8e egoka 9e vasutas 10e CJKrisz 11e Endruz 12e CJKrisz 13e PalmBela 14e vadasz 15e Suprati 16e Suprati 17e lendvai 18e kawa550 19e cizi 20e Suprati 21e Tamas85 22e heilm72 23e hamster 24e kawa550 25e CJKrisz 26e fazakas66 27e predator9 28e Lokátoros 29e Englishman 30e galoscsabus 31e dinnyemag 32e szsolt 33e Suprati 34e hamster 35e oszika 36e Flenegen 37e Szilárd 38e hamster 39e dinnyemag 40e Suprati 41e furoember 42e hamster 43e fazakas66 44e VVLaci 45e CJKrisz 46e Scopy (Lendvai barátunk "emlékére") 47e tdm lori 48e szsolt 49e jimbeam 50e hgemini 51e fazakas66 52e scopy (bár ez így nem ért!) 53e Vasutas, hgemini, kawa550 3-as holtverseny!:))))))))) 54e hgemini 55e Tamas85 56e hgemini 57e csokabi 58e Robi70 59e Kilos 60e csokabi 61e jimbeam 62e hamster 63e gabor82, iszonyatos küzdelem árán:-))) 64e dinnyemag 65e furoember 66e Kilos 67e csokabi 68e Skuli és ati5995 fej fej mellett:))) 69e MadBob 70e Robi70 71e Endruz az eltévelyedett:) 72e Scopy (Tominak ajánlom!) 73e MadBob (mert mindenki aludt!) 74e Tonio 75e csokabi újabb trófeája:) 76e csabesz1 77e Flenegen újra (2014-02-24) 78e Scopy és Schindler holtversenyben! (2014-03-14) 79e csokabi (2014-03-30) 80e tomhahn (2014-04-13) 81e Tulok99 (2014-04-30.) 82e MadBob (2014-05-14) 83e Schindler (2014-05-29) 84e Tomhahn (2014-06-26) 85e Ati5995 (2014-07-30) 86e BIKE-R (2014-08-29) 87e Tomhahn (2014-09-30) 88e Karex (2014-10-28) 89e galoscsabus (2014-12-01) 90e Hr.Geiger és csokabi (2015-01-05) 91e tulok99 (2015-02-03) <BR>92e Kilos és Skuli (2015-02-27) <BR>93e Hr.Geiger (2015-03-21) <BR>94e Flenegen (2015-04-17) <BR>95e scopy (2015-05-08) <BR>96e MadBob (2015-06-05) <BR>97e Kawakarika (2015-07-08) <BR>98e Schindler (2015 -08-13) <BR>99e Kawakarika, hajnali unalmában:) (21-09-2015) <BR>100e Tomhahn (2015-10-27) |
tomhahn | 100000 | 2015. október 27. 13:29 |
És most,utólag beleszerkesztettem,hogy hosszabb legyen a hozzászólás,ne egy szó! :-))))))))))))))))))))) |
MadBob | 99990 | 2015. október 27. 13:28 |
Azért hárman csatázni se olyan élvezetes. Tíz fõ fölött már pörög a homokóra a szerveren!
|