csanesz | 101391 | 2015. december 23. 00:06 | Válasz erre: 101389 |
Te mirõl beszélsz? Nálunk hétfõ reggel óta kész! :) |
kawa550 | 101390 | 2015. december 22. 21:54 | Válasz erre: 101388 |
Amilyen szekci lett ilyen cíp fehéren, még akár az is meggondolandó! :))))
|
kawa550 | 101389 | 2015. december 22. 21:54 |
Én (mi) nyertünk! Mink vagymuk az elsõk az idén!:))))))))))))))![]() |
lendvai | 101388 | 2015. december 22. 21:52 | Válasz erre: 101381 |
"Teljes ruha le"? Te pucéran szereled a motort vazze'? :-))))
|
kozmax | 101387 | 2015. december 22. 21:31 | Válasz erre: 101377 |
A motorszerelõk ezt mondják :)) csak nem tudják semmilyen mûszaki dokumentációval alá támasztani. ;) A 850es esetében, meg a Yamaha összes karbis modelljén, minden szerviz alkalmával ellenõrizni kell a karbi szinkront. Ellenben a szelephézagot 40ezrenként. Kivéve a himbás szelep emelésû blokkok. |
kawa550 | 101386 | 2015. december 22. 19:50 | Válasz erre: 101385 |
Máhogy kiveszed a 2 kanyart a légszûrõházból, melegítés után a karbin hagyod kihûlni oszt utána meg visszateszed a légszûrõházba? Úgy könnyebb visszatenni utána?
|
VVLaci | 101385 | 2015. december 22. 19:31 | Válasz erre: 101381 |
Én úgy szoktam, hogy megmelegítés után rányomom a helyére, a porlasztóra, hogy ott hûljön meg. (természetesen a légszûrõházból kiszerelt állapotban.) Így könnyebb a légszûrõházzal együtt is visszatenni.
|
Kucsi | 101384 | 2015. december 22. 18:32 |
Yamaha TDM Találkozó 2016. május 27. - 29. Orfû Párban: 1. Kawa+Zsuzsi 2. Betti+Fidó 3. Rita+Lendvai 4. Viki + MadBob 5. Mariann+Tomhahn 6. Punyessz+1 fõ 7. VVGabi és VVLaci 8. ati5995+Csilla 9. scopyné+ fosõr--- akarom mondani sofõr 10. Magdi+Robi70 11. yamaszaki + ék 12. Endrúz + ék 13. Gy.ricsi + ék 14. Rolidave007+oldalborda 15. vikusz+Bea 16. Mexné+Mex 17. jobbkormányos+Andi 18. Kovács Saci/Laci 19. Kilos Ildi/Laci 20. Cizi/Gabi 21. Tulok/Petra 22. Szálito/Margo (MORGÓ) :-))) 23. Éva + Alex50 24. Kata + Gepida 25. Kucsi + Teca Szólóban: 1. Karex 2. sandryder 3. gezasz 4. PalmBela 5. Hr.Geiger 6. Csanesz 7. Ikim2025 8. horhaus |
sjanek | 101383 | 2015. december 22. 18:17 |
Sziasztok! Ti milyen gépzsírt használtok a futómûhöz? A 900-as szervizkönyvében 3 félét is felsorolnak. Kell-e a speciális, vagy jó a "sima" gépzsír is? |
gezasz | 101382 | 2015. december 22. 17:12 | Válasz erre: 101379 |
Nem szétszedni nem tudom, kiszerelni a blokk mellõl. Nagyon kicsi ott a hely és igazából hosszú szárú imbuszkulcsom sincs.
|
kawa550 | 101381 | 2015. december 22. 17:10 | Válasz erre: 101377 |
Hát, ölég macerás a dolog. Címszavakban: teljes ruha le, tank le, légszûrõház le, akksi ki(3vd) szívótorok meglazít,karbik le, bowden kiakaszt, örül. Vissza ugyanez, csak összehasonlíthatatlanul több kurvaanyázással, különös tekintettel a szívótorok és a légszûrõház tartó bilincsek meghúzásánál, fõleg ha már a torkok átvezetõ gumija olyan faxa kemény mint az enyém, amit már csak hõlégfúvóval fellágyítva lehet a helyére tolni, de legalább utána a meghúzásig a legkisebb mozdulatra is újra leeseik a helyérõl.
|
kawa550 | 101380 | 2015. december 22. 17:05 |
Zannya picsáját! Ez biza szép lett! http://totalbike.hu/hirek/2015/12/22/a_hiteles_retro_a_szep_retro/ |
Hr.Geiger | 101379 | 2015. december 22. 16:40 | Válasz erre: 101377 |
Parancsolj! :-) http://www.motorrevu.hu/beszamolo/a_karburator_tisztitasa_razva_vagy_keverve Igaz, hogy nem TDM specifikus, de általában minden motorkerékpáron hasonlóan van felépítve a rendszer... A többi a velünk született intelligenciára van bízva. :-) |
gezasz | 101378 | 2015. december 22. 16:28 | Válasz erre: 101376 |
Ez annak kell akinek tönkrement a hátsó rugóstagja, ha jó nem hiszem ,hogy kell
|
gezasz | 101377 | 2015. december 22. 16:26 | Válasz erre: 101372 |
Engem érdekelt volna, hogy hogyan kell kiszerelni a karbit. Annak idején nézegettem de feladtam mert elég nehezen hozzáférhetõ az eltávolítása. Annyit azért szólnék a témához, hogy ha szétszedi valaki a karbit/kiszereli/ akkor kell szinkron. De szinkron elõtt a szelephézagot is be kell állítani!lLegalábbis a motorszerelõk ezt mondják.
|
kawa550 | 101376 | 2015. december 22. 16:25 | Válasz erre: 101373 |
Lehet hogy nem lesz nagy verseny a jelentkezõk közt, ha abból indulunk ki hogy fazakas kolléga is egy faxa tuning WP http://www.wp-group.com/home/ hátsótelót használ, de amennyire hallottam, nincs annyira megelégedve vele. Oszt lássuk be ez nem egy TTX még ha öhlins is. :))
|
Muju | 101375 | 2015. december 22. 15:51 | Válasz erre: 101374 |
Szia, Én is nézegetem és most õk egész jó árban adják és van is raktáron. http://revolutionmotor.motorrad-info.eu/mcPairs/show/mcManufacturer/Yamaha/ccm/850/mcTyp/1360/tyreManufacturer/Michelin A méretváltáshoz nem tudok hozzászólni.De én maradnék a gyári méretnél. |
_norberto | 101374 | 2015. december 22. 15:17 |
Sziasztok! Sajnos eléggé elkoptak a gumik a 4tx-emen :(. Ezzel kapcsolatban szeretnék kérdezni tõletek, most METZELER ROADTEC Z6 van fent, amit - mivel itt a fórumon nagyon sokan dicsértétek - MICHELIN PR3-ra tervezek cserélni. Két kérdésem lenne a témával kapcsolatban, egyik, hogy akciókban reménykedve hol és mikor(télen/tavasszal) érdemes körülnézni? Illetve, hogy lehet e/érdemes e méretet váltani hátul 150rõl 160ra (optikailag bejönne a szélesebb, de nem szeretném, ha emiatt romlana a gép viselkedése). Köszi! üdv, Norberto |
donmedve | 101373 | 2015. december 22. 13:57 |
Karácsony napjáig a legnagyobb ajánlatot, üzenetbe küldõ személy viszi. Öhlins. 3VD ![]() |
Hr.Geiger | 101372 | 2015. december 22. 13:47 | Válasz erre: 101370 |
Szervusz! Kérlek ne vedd bántásnak amit írok, de ha nem vagy tisztában a motor felépítésével, akkor inkább ne álljál neki semmi munkának a mosáson kívül, mert a lelkesedés önmagában igen kevés. Sajnos láttam már sok motort, amit a lelkes tulaj nekiállt megjavítani illetve elvégezni az idõszakos karbantartásokat és a vége általában egy nem várt, nagyobb összegû javítás lett. Töltsél le egy javítási útmutatót ( service manual ) és ott szépen elolvashatod, milyen sorrendben kell elvégezned az óhajtott munkát, ahhoz milyen szerszámok kellenek. Ha ezek birtokában vagy, akkor hajrá! Azonban mindenkinek kell legyen annyi önismerete, hogy el tudja dönteni a korlátait, mi az, amit meg tudunk csinálni és mi az, amit jobb, ha értõ kezekre bízunk. Szakismeret és megfelelõ szerszámok hiányában, pusztán a lelkesedéstõl vezérelve lehet a legjobban leamortizálni a kedvencünket - holott nem is ez lett volna az eredendõ cél. Amit a kérdésedben leírtál, abból arra következtetek, hogy nem igen szoktál szerelgetni illetve nem vagy jártas a témában. Ez abszolút nem probléma, mert a jármû birtoklásához és annak rendeltetésszerû használatához nem kell motorkerékpár-szerelõi szakmunkás bizonyítvány. Vannak azonban a motor körül olyan munkálatok, ahová nem árt ha tisztában vagyunk a jármûtechnikával, alapvetõ ismeretekkel rendelkezünk. Ezek hiányában inkább vigyük szervizbe a gépet, olcsóbb lesz a számla, mint ha elvinnénk kosárba az általunk szétbarmolt maradékokat valakihez, hogy rakjon össze belõle egy újra mûködõ motort. :-) |
Gepida | 101371 | 2015. december 22. 09:14 |
Yamaha TDM Találkozó 2016. május 27. - 29. Orfû Párban: 1. Kawa+Zsuzsi 2. Betti+Fidó 3. Rita+Lendvai 4. Viki + MadBob 5. Mariann+Tomhahn 6. Punyessz+1 fõ 7. VVGabi és VVLaci 8. ati5995+Csilla 9. scopyné+ fosõr--- akarom mondani sofõr 10. Magdi+Robi70 11. yamaszaki + ék 12. Endrúz + ék 13. Gy.ricsi + ék 14. Rolidave007+oldalborda 15. vikusz+Bea 16. Mexné+Mex 17. jobbkormányos+Andi 18. Kovács Saci/Laci 19. Kilos Ildi/Laci 20. Cizi/Gabi 21. Tulok/Petra 22. Szálito/Margo (MORGÓ) :-))) 23. Éva + Alex50 24. Kata + Gepida Szólóban: 1. Karex 2. sandryder 3. gezasz 4. PalmBela 5. Hr.Geiger 6. Csanesz 7. Ikim2025 8. horhaus |
Rolidave007 | 101370 | 2015. december 22. 08:50 |
Sziasztok! Ha karbit szeretnék pucolni a 4tx-en akkor azt tudom a tank felõl is, vagy le kell bontanom a kislány elején a hûtõrendszert is? Ha leszedem a karbikat, utána feltétlenül kell szinkronizálni azokat?
|
scopy | 101369 | 2015. december 21. 22:11 | Válasz erre: 101366 |
Urakok! (mee ugye többesszámokok) 19. a Tdm fórum! Tibi köszi! Beugrott nekem is! Sagipet még tett is rá nekem leeresztõ csöveket, csak hát vagyok aki vagyok... Van akin nem lehet segggíteni. Mellesleg én ma a feeder horgászcuccomat csinálgattam. Gyártottam néhány erõgumis etetõkosaras szereléket, elõkéket, kötöttem egy csomó horgot, cseréltem damilokat, tettem rá dobóelõkéket, stb. Rájöttem, hogy közelre már én sem látok tökéletesen. Hogy baxnámögakutya! Na jó éjt! |
Muju | 101368 | 2015. december 21. 10:50 | Válasz erre: 101367 |
Èn ma akartam meghallgatni milyen szèp hangja van,,de az akksi kevèsnek bizonyult.. Vennem kell egy tõtõt!!
|
Karex | 101367 | 2015. december 21. 10:11 | Válasz erre: 101364 |
Úgy látom ez a szép kép megakasztotta a fórumot...... :D Vagy mindenki készülõdik ezerrel. Nekem sikerült motorra ülni tegnap! Odébbgurultam vele a garázsban. Jó volt. :D |
lendvai | 101366 | 2015. december 21. 08:10 | Válasz erre: 101365 |
Benzincsapot elzárva, a karbikból leeresztve a benzin, így a szezonkezdeti karbipucolás megelõzhetõ, vagy legalábbis az eltömõdés nem lesz jelen.
|
scopy | 101365 | 2015. december 21. 07:59 |
Jól hergelt! Tegnapelõtt felfüggesztettem ELnök urat. A garázs gerendákhoz. Elõtte mígtankoltam. Elõtte meg kerültem vele egy rövidet. Az ülés bent a házban, PRONTO PORSTOP-al ma lekezelem. LIDL-is töltõ csepegtetve. Olajcserét majd a tavaszelõn csinálok, a szezonkezdeti karbipucolásal együtt. A benzincsapot hogy szoktuk télire hagyni? Esküszöm, h nem emléxem. |
kawa550 | 101364 | 2015. december 20. 14:57 | Válasz erre: 101359 |
Jóvammá! Az elmúlt(nem 8!) 5-6 évben csak max pár ezerszer láttam ezt a blokkot, nem csoda ha még nem sikerült megjegyezni. Az én koromban ez má nem megyen olyan gyorsan....:)))))))))))))))))
![]() |
kawa550 | 101363 | 2015. december 20. 14:51 | Válasz erre: 101361 |
Ez egy naccerû írás vót, ahogy fido is, én is értettem belõle valamit, ami, mivel elektronyos dolog kb a vesszõk és a mondatvégi írásjelek vótak!:))))))))) Konkrétan ez jutott róla az eszembe: ![]() |
csanesz | 101361 | 2015. december 20. 09:54 | Válasz erre: 101360 |
Az a helyzet, hogy mivel van benne akku így a feszültség ingadozás nem lehet probléma, mert a ketyere töltés alatt is az akksiról kap áramot vagyis szo-szo alapon. És nem lehet megoldani, hogy folyamatosan kapja a töltõ áramot, mert akkor a motorodnak folyamatosan töltenie kellene és hát a motor akksi nem erre van kitalálva. Viszont az igaz, hogy a folyamatos táp jobb mint az idõnként megszakított, mert bekapcsoláskor - ha az akksi még merült is egy kicsit - elegendõ lökést produkál az elektronikára így lehet belõle gond egy idõ után (persze csak feltételesen). És számolni kell azzal a ténnyel, hogy egy jármû generátora nem a legkedvezõbb minõségû áramot adja az utólag beépített elektronikának - van ingadozás vagyis inkább csúcsok ami rosszabb! Ha kondikat teszel a tápra azzal növeled a táp alá helyezéskori lökést és az megint rossz hosszútávon. Szoktak még egy szûrõtekercset beépíteni ilyen esetben, hogy ezzel is lassítsák (csökkentik) a beérkezéskori táp lökést. De igazság szerint a fél világot belehetne építeni a végeredmény úgy is az lesz, hogy tönkre megy a navid, mert gyári hibás! Sokáig használtam Wayteq -et és több típust nem találkoztam hasonló tünettel. Valszeg kijelzõ vezérlésed hibádzik. Aszem az külön chip, mert még nem integráltak ennyire a navik... Mivel lithiumos akksid van - manapság arról megy a világ - jobban szereti az üzem közbeni tápon tartást, hogy az elektronok ne csak tárolódjanak benne, hanem átvándoroljanak rajta, hogy folyamatosan cserélõdjenek! Így nagyon hosszú életû lesz a lithiumos akksi. |
Fido71 | 101360 | 2015. december 20. 08:34 | Válasz erre: 101345 |
Nekem is ilyen XRider van. Hidegben 20C alatt ha /hidegen/ bekapcsolom, néha csak a fehér képernyõ jön be, bár halványan látni, hogy van valami a képernyõn. Kikapcsolom, majd újra be és akkor már ok. Ha a lakásból viszem ki, akkor semmi baja. Akkor sem, ha már használtam pár percet és visszakapcsolom 10C-ban. Nem tudom, hogy mi a t.k.m lehet. :( Szeptemberben vettem, majd nyáron kiforrja magát. Egy okos ember azt mondta, hogy valami panelhiba.... Webáruházban vettem, a garanciális javítás vagy csere csak sok postázással fog menni, ha szükség lesz rá. Csanesz! Valóban érdemes egy kis kapcsolóval leválasztani ezeket a direkt töltésrõl? A papírja írja, hogy a feszültség ingadozás miatt ezt kerüljük el... |
VVLaci | 101359 | 2015. december 19. 23:57 | Válasz erre: 101354 |
Barátom, megnyugtatlak, a 3VD-n egy helyen van a két henger csapja, csak egyszer az egyik henger felsõ holtpontján kezdõdik a munkaütem, amikor a másik szívni kezd és fordítva! Nekünk egyszerre szikrázik mindkét gyertya mindig! :-) Tehát nem 180°, hanem 0°, vagy 360°. |
VVLaci | 101358 | 2015. december 19. 23:53 | Válasz erre: 101349 |
A legegyszerûbb megoldás, a fõtengely minden fordulatán gyújt! A minden másodikhoz a vezérlésrõl kéne jelet venni. A 3VD-n egy trafóval megoldható volt, az elékeltekhez kellett a két trafó és a két jeladó.
|
PalmBela | 101357 | 2015. december 19. 23:46 | Válasz erre: 101353 |
Az ülésnek mindegy! Fõleg hogy faragva leszen! Persze ha még megvan....
|
Flenegen | 101356 | 2015. december 19. 22:56 | Válasz erre: 101355 |
Az edigitalnál szoftver nélkül van a CNS leárazva 33.900 huf-é.
|
kawa550 | 101355 | 2015. december 19. 22:52 | Válasz erre: 101343 |
Má én is nagyon nézegetem ezt, valszeg kibacnám róla a sygic szoftvert oszt ráesne valami rigó mikor nem figyel a jogvédõ szervezet.:)) Az enyém is wayteq, már nem is tudom hány éves, minimum 6, töltés nélkül is 3-4 óra üzemidõ még mindig, leszarja az esõt, leszarja a leejtést(gyalázatosan ütött kopott már, de azt is leszarja), viszont a mini usb csati már elég kopott meg némi rozsda is kezd látszani rajt, valszeg meg fog halni belátható idõn belül, akkor viszont gondolkodás nélkül veszek egy ilyent. Egyedül a napfényben nem jól látható képernyõ a hibája, de hát nem motorra készült szegénykém. Szerintem igen jó cucc, az új se lehet rossz. |
kawa550 | 101354 | 2015. december 19. 22:46 | Válasz erre: 101349 |
Mert ha nem süssük ki azt a delejt egy jó kis szikrával hanem megspóroljuk, akkor az valahol eltárolódik és jó lesz késõbb vagy akkor azt is elfûti a fesszab oszt csak az általános felmelegedést tápláljuk vele?:)))))))) Nincs ott semmi pazarlás, pazarlás az lett volna ha terveznek, gyártanak, meg beszerelnek valamit ami csak gyújtás holtpontnál adna szikrát, holott tökmind1 hogy szikrázik-e egyet kipuff közben is vagy nem. Viszont ennek köszönhetõen vész esetén bármelyik másik gyújtótrafó is jó rá, mert azok is így müxenek. :))) Jó kis gép ez, fõleg a 3vd mert az tényleg 180 fok, de a többi?....:D |
kawa550 | 101353 | 2015. december 19. 22:41 | Válasz erre: 101351 |
38000km-t futott CSEREÉRETT hátsó féktárcsa....... Asszem az a motor nem 38000km-t futott. :))))))))))
|
Hr.Geiger | 101352 | 2015. december 19. 21:05 |
Üléssel majd én is dicsekedni fogok, mert már itt van az ágyam mellett..., hamarosan viszont majd a helyére kerül és akkor jön a kép cunami! :-))
|
PalmBela | 101351 | 2015. december 19. 21:03 |
Apropó! Találtam! http://www.jofogas.hu/veszprem/Yamaha_TDM_900_2003_as_osztrak_38000km_t_hasznalt_bontott_alkatreszei_34441209.htm |
PalmBela | 101350 | 2015. december 19. 21:00 | Válasz erre: 101345 |
Akkó írok gyorsan a Jézuskának! Karika meg dicsekedjen itt is a szép ülésével!!! MERCÍPLETT! |
Kilos | 101349 | 2015. december 19. 20:55 | Válasz erre: 101346 |
Felesleges energia pazarlás, de akkor tényleg mindegy.
|
Kilos | 101348 | 2015. december 19. 20:51 | Válasz erre: 101343 |
Nekem is ilyen van, de márkajelzés nincs rajta. Tavaly rendeltem az ebay-rõl pl: http://www.ebay.com/itm/New-Motorcycle-GPS-Navigator-Nav-4-3-Touch-Screen-8GB-Waterproof-Free-Map/201346929863?_trksid=p2047675.c100005.m1851&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D34494%26meid%3Dabfade44e29843bc970412953c4581f3%26pid%3D100005%26rk%3D2%26rkt%3D6%26sd%3D321382401560 Ez elõtt már három navigációm ment tönkre motoron vagy a rázkódástól vagy a vízálló tok miatt mert túlmelegedett. |
VVLaci | 101347 | 2015. december 19. 20:48 | Válasz erre: 101329 |
A Suzukiknál a gyári lánc végtelenített, az utángyártott nittelõs.
|
VVLaci | 101346 | 2015. december 19. 20:46 | Válasz erre: 101328 |
Laci, az viszont teljesen mindegy, 180fok van a kettõ között. Szikra pedig az összenyitásban is van.
|
csanesz | 101345 | 2015. december 19. 20:41 | Válasz erre: 101343 |
Bizony nem rossz! És van Mo. képviselet! Persze ezt egyes esetekben a hajunkra kenhetjük, de a GPS chip és a proci a lehetõ legjobb választás tõlük. Sok esetben van úgy, hogy csak a márkanév változik a hardver nem. CNS -hez volt szerencsém, teljesen megfelel az elvárásoknak! Van belõle erõsebb (drágább) és gyengébb (olcsóbb) hardverû... |
Hr.Geiger | 101344 | 2015. december 19. 20:23 | Válasz erre: 101343 |
Stét! :-) Nem bizony, bár az enyém CNS, de szerintem tök ugyanott gyártották. ![]() |
PalmBela | 101343 | 2015. december 19. 19:58 |
ST-t! Újaknak, régieknek, bárkinek... http://totalbike.hu/tesztek/2015/12/19/mint_amikor_a_kommandos_labon_lovi_magat/ Nem lehet rossz! |
Kilos | 101342 | 2015. december 19. 17:37 | Válasz erre: 101341 |
Rendben, érdeklõdj/érdeklõdjetek. Talán jobb is lesz, ha egy kis nyomást gyakorlunk rájuk. Úgy gondoltam, hogy ha már sikerül lebeszélni velük a programot, akkor - Kiskunmajsához hasonlóan - a szállásfoglalás egyénenként történne - mondjuk "Motoros Találkozó"-ra való hivatkozással. Étkezés kérdésében eddig még csak annyit beszéltünk, hogy lesz igény reggelire és vacsorára is, illetve Pénteken és Szombaton a közös vacsora után maradnánk az étteremben (ha az idõ engedi akkor a környékén) iszogatni, beszélgetni. Most már biztos, hogy szükség lesz a másik szálláshelyre is, õket Hétfõn megkeresem és tájékoztatlak benneteket. |
lendvai | 101341 | 2015. december 19. 17:22 | Válasz erre: 101340 |
Rendben, köszönöm az infót. Akkor amint válaszolnak én foglalok. Mellette azért én a napokban megcsörgetem õket telefonon, hátha elfeledkeztek az emailrõl. :-)
|
Kilos | 101340 | 2015. december 19. 16:53 | Válasz erre: 101339 |
Beszéltem a Panoráma Kempinggel telefonon, azt mondták, hogy írjak emailt és majd arra válaszolnak. Megírtam nekik, hogy mit szeretnénk és, hogy szükségünk lenne az összes szobára. Egyenlõre még nem kaptam semmi visszajelzést a megkeresésemre.
|
lendvai | 101339 | 2015. december 19. 16:39 | Válasz erre: 101338 |
Van ott lejjebb egy lista, azt átmásolod hozzászólásként, beleírva magad és a párod. A jelentkezést illetõen valószínûleg egyéni akcióban zajlik a dolog, de javítsatok ki, ha tévednék. Ha a Panoráma Camping és a dátum tuti fix, akkor én a magam részérõl hívom is õket. Szóval Orfû a lenti dátummal? Senki többet? :-)
|
Gepida | 101338 | 2015. december 19. 16:35 |
Sziasztok, a májusi TDM találkozóra hogy tudok jelentkezni? 1 motor 2 fõvel mennénk. Szállás? stb.
|
lendvai | 101337 | 2015. december 19. 16:24 | Válasz erre: 101336 |
Hmm, ezt igazából én sem értem, a magam részérõl eszembe nem jut elvagdalni ott bármit, ha a konstrukció olyan, hogy egyben le lehet húzni a láncot. Mert ha a gyári szett is egyben van, akkor azt egyben tudom a helyére rakni. Akkor meg kiszedni is lehet egyben. De a demokrácia nevében tényleg ahány ház, annyi tetõ rajta. :-)))
|
kawa550 | 101336 | 2015. december 19. 16:13 | Válasz erre: 101334 |
Legyen úgy de én akkor se értem, miért jobb gányolni, mikor ugyan ennyi erõvel szakszerûen is csinálhatnád. De demokrácijja van! :-D
|
tudike | 101335 | 2015. december 19. 12:15 | Válasz erre: 101323 |
én csak kedvesen polisztirolnak hívom...:)
|
jobbkormanyos | 101334 | 2015. december 19. 12:01 | Válasz erre: 101321 |
Nem a csap hosszából reszelsz le, hanem a kilógó részének az oldalából. Erõvágóval is elvághatod a régi láncot, nincs forgács. ![]() |
kawa550 | 101332 | 2015. december 19. 10:08 | Válasz erre: 101329 |
Azt elõ se hozd. A nevemet adó GPz550 olyan volt, ráadásul a primerlánca is, szóval a fõtengely mellett a váltót is ki kellett szedni a vezlánc cseréhez.
|
Robi70 | 101331 | 2015. december 19. 10:01 |
Tik aztán durr bele! Ha a tavaly felvetõdött 0-dik (karbantartós napot) beiktatnánk, egy teljesen felújított TDM jármûpark szóródna szét a tali végén az ország minden pontjára!:))) |
Robi70 | 101330 | 2015. december 19. 09:57 |
Yamaha TDM Találkozó 2016. május 27. - 29. Orfû Párban: 1. Kawa+Zsuzsi 2. Betti+Fidó 3. Rita+Lendvai 4. Viki + MadBob 5. Mariann+Tomhahn 6. Punyessz+1 fõ 7. VVGabi és VVLaci 8. ati5995+Csilla 9. scopyné+ fosõr--- akarom mondani sofõr 10. Magdi+Robi70 11. yamaszaki + ék 12. Endrúz + ék 13. Gy.ricsi + ék 14. Rolidave007+oldalborda 15. vikusz+Bea 16. Mexné+Mex 17. jobbkormányos+Andi 18. Kovács Saci/Laci 19. Kilos Ildi/Laci 20. Cizi/Gabi 21. Tulok/Petra 22. Szálito/Margo (MORGÓ) :-))) 23. Éva + Alex50 Szólóban: 1. Karex 2. sandryder 3. gezasz 4. PalmBela 5. Hr.Geiger 6. Csanesz 7. Ikim2025 8. horhaus |
sagipet | 101329 | 2015. december 19. 07:37 |
Általában azoknál az õsrégi fejlesztéseknél kell kínlódni a nitteléssel, ahol középen fut a lànc a hengerek között. Ott macerásabb a mûvelet, mert ha annál végtelenített láncot akarsz feltenni, ki kell venni a fõtengelyt is.
|
Kilos | 101328 | 2015. december 18. 23:31 | Válasz erre: 101327 |
Igaz, csak az nem mindegy, hogy a vezérmûtengelyeket hogyan állítjuk jelre. Úgy, hogy az 1-es hengernél szelepváltás legyen vagy úgy, hogy minden szelep zárva helyzetbe legyen.
|
VVLaci | 101327 | 2015. december 18. 22:56 | Válasz erre: 101325 |
A 270 fokos blokknál is az 1. henger felsõ holtpontja van jelölve. Ha figyelmesen csinálod, nem tudod elrontani. Ez nem V-blokk, ahol lehet variálni a hengerek gyújtását.
|
Karex | 101326 | 2015. december 18. 22:50 |
Ezt a lánccserét nem kell túllihegni, tényleg egyszerû. Én is megcsináltam, 0 4ütemû rutinnal. Teljesen egyszerûen be lehet fûzni a végtelenített (gyári, mert az a legolcsóbb) Yamaha láncot. A legtovább a segédlet kezelési utasítás olvasása tartott. |
Kilos | 101325 | 2015. december 18. 22:16 | Válasz erre: 101324 |
A kis ablak még kevés, az 1-es hengert kell sûrítési felsõholtpontra állítani, különben felcserélõdik a gyújtási sorrend. Tudom, hogy megoldható, de az általad bemutatott módszer sokkal egyszerûbb és biztosabb is. Nem hiszem, hogy gyárilag végtelenítenék a láncot ha szét kellene bontani a felszereléshez.
|
kawa550 | 101324 | 2015. december 18. 22:10 | Válasz erre: 101323 |
Egyrészt nem kõ biztosítani, nyugodtan elfordulhat, majd a vezérlés beállításnál beállítjuk a holtpontot, azért van a kis ablak a generátor deknin. Másrészt ha nincs rajt a vezlánckeréken, akkor elég laza hogy apránként át lehessen húzni. Csak minek?:)))))))))))
|
Kilos | 101323 | 2015. december 18. 22:07 | Válasz erre: 101317 |
Amikor a régi lánccal húzod be az újat, hogyan biztosítod a fõtengelyt elfordulás ellen? Ha lerögzíted, hogyan húzod be a láncot? Még egy kérdés: Elhiszi még valaki, hogy kawa "csak egy szakács" ? :))))) |
kawa550 | 101322 | 2015. december 18. 21:35 |
Merugye ennyi a dolog(saját kép, saját moci, saját lánccsere)
![]() |
kawa550 | 101321 | 2015. december 18. 21:33 | Válasz erre: 101317 |
Oké, legyen úgy. De azért nekem még van pár kétségem. :)))) Ha lereszelem a csap végét, akkor már tényleg ki tudom nyomni, de amit lereszeltem, az nem nõ vissza, így valszeg kicsit rövid lesz hogy újra RENDESEN (nem gányolva) el lehessen kalapálni a végét. Persze tehetek bele egy új csapot is, ha van, csak a nem szétbontósra tervezett lánchoz nem lesz egyszerû cserecsapot szerezni. Aztánék ahol fát vágnak, ott hullik a forgács, ahol meg flexelnek, ott a fémreszelék, és egy blokkban lévõ láncot nehéz úgy flexelni, hog ne jusson be a reszelék. Persze megoldható, ki lehet takargatni rongyokkal meg mittomén. Csak azt nem értem minek? A vezlánc cseréhez nem kell asztalon lennie a blokknak mint a videón, még a kuplung deknit se kell levenni, csak az olajpumpa fedelét meg az olajpumpát, ez kb 10db csavar kitekerését jelenti, amit én türelmetlen ember lévén lazítás után egy elektronyos csavarozóval szoktam csinálni, kb 2mp/csavar. Szóval kb 5 perc a fedél meg a pumpa le, ugyan ennyi vissza és nem kell barmolni, reszelni, flexelni, biztos lehetek benn hogy a csap tökéletesen tart, és most fogadok hogy a reszelés, kinyomás, flexelés, elnittelés tovább tart ennél. Szóval lehet, de mijjafaxnak? |
jobbkormanyos | 101320 | 2015. december 18. 20:02 | Válasz erre: 101318 |
Azért nyomod ki belõle a csapot, és már 2 vége lesz.
|
Muju | 101318 | 2015. december 18. 19:37 | Válasz erre: 101317 |
Ez mind szèp ès jó. Ès ha az új lánc vègtelenített?
|
jobbkormanyos | 101317 | 2015. december 18. 19:28 | Válasz erre: 101315 |
A régi igen, az újnak a csapról lereszelni a nittelést , a másik irányba kinyomni a csapot, a régi flex, behúzni az újat, csap vissza, szétütni a szélét, azt kész.
|
kawa550 | 101315 | 2015. december 18. 18:06 | Válasz erre: 101313 |
Ahhoz elébb szét kéne flexelni szegényt, merthogy végtelenített õnagysága.....:-D
|
Fido71 | 101314 | 2015. december 18. 17:13 | Válasz erre: 101312 |
Motorszerelésbõl itthon is meg tudnál élni! Ha jó lennél... :)))))))) |
jobbkormanyos | 101313 | 2015. december 18. 16:53 | Válasz erre: 101307 |
Én behúznám a régi lánccal az újat, és összenittelném.
|
kawa550 | 101312 | 2015. december 18. 15:46 | Válasz erre: 101311 |
Má akkor is anyagias voltam, és azt néztem, mivel lehet sok lét kereni. :-D
|
scopy | 101311 | 2015. december 18. 15:41 | Válasz erre: 101310 |
De tényleg! Hogy a picccsába lettél pont szakács? Kapcsolókörömpörkölt, nutellás lamella, motorolajbogyó lóerõspistával... Ezek rendben. Ezeket érteném Googlebá!
|
kawa550 | 101310 | 2015. december 18. 14:22 | Válasz erre: 101309 |
Mostan nem azért, de gugli keresõben képkereséshez ird be hogy: Kapcsolóköröm kopás És lõn, az én képeim és aranyba foglalt kezecském látható mer én vagyok a google! :-))) |
scopy | 101309 | 2015. december 18. 13:35 |
... És most Kedves Nézõink KAWA SZERELÕS FÕZÕMÛSORA KÖVETKEZIK. Sztárvendégek Mekk Elek és Artúr. A zenei betéteket Bunyós Pityunak köszönhetik. Mekkora sikere lenne! :-))) |
lendvai | 101308 | 2015. december 18. 11:06 | Válasz erre: 101306 |
Ne dõlj be, Google-bõl mindent ki lehet másolni. Én komplett marcipántorta receptet tudok neked leírni ide. :-)))
|
Muju | 101307 | 2015. december 18. 06:05 |
Sziasztok Ha már ennyire szereljük a vasakat, egy vezérmû lánc cseréhez ez a video hasznos lehet? Emberünk az õsvason cseréli. https://www.youtube.com/watch?v=Z6qFMzUGqTs |
scopy | 101306 | 2015. december 18. 01:20 | Válasz erre: 101304 |
Úgy szakács EZ mint ahogy a nokedliszaggató póniló! :-) |
kawa550 | 101304 | 2015. december 17. 22:19 | Válasz erre: 101302 |
Hát ez nem ilyen eccerû!:))))))) Kukactengelyke meglökdösi a vellát, az megtaszajtja a fogaskereket oldalvást, oszt akkor -egészen addig, míg el nem kezd a fog sarka lekopni- a két fogaskerék összeakad és szépen egymásba húzzák egymást, mert a fogak nem derékszögben állnak, hanem egy kicsit(kb 1-2 fokot) "alá" van köszörülve, kb úgy néz ki mint 2 egymásra fektetett szembefordított ék., így amikor összeakadnak, akkor nem szétlökik egymást hanem inkább egymásba akarnak akadni. Oszt mikor ez elkezd megkopni akkor ez az összehúzás elmarad, egy ideig még müxik valamennyire, de egyre gyakrabban visszarúg a fogaskerék mikor összeér a párjával, nem összeakad hanem szinte lepattan a másikról a kopás miatt, és közben ad egy pofont a villának, amitõl az faxán el is tud hajolni, akkor aztán jön a még kevésbé jól összeakadás és rohamosan romlani kezd. |
Karex | 101303 | 2015. december 17. 22:18 | Válasz erre: 101302 |
A léptetõvilla pozícióban tartja a fogaskerék párt. Mikor azok kapcsolókörmei megkopnak, hajtáskor már eltolják egymástól a fogaskerék párt. A villa nem sokáig bírja, elõször kopik, ég, aztán törik, görbül. Mert ugye a programtengely nem enged, nem fordul magától.
|
OrEn | 101302 | 2015. december 17. 21:18 | Válasz erre: 101297 |
Érdekes amit írtok...ha kopott a köröm, és ezért a két fogaskerék eltávolodik egymástól....tehát egy pillanatra "szalajt" a váltó, viszont a sebességet nem dobja ki....akkor ez azt jelenti hogy a kapcsolóvilla vissza tudja lökni a helyére? Legalábbis eleinte? |
lendvai | 101301 | 2015. december 17. 20:51 | Válasz erre: 101299 |
Ezzel azt mondod Jojint kolléga úgy közlekedik, mint te? :-))) Mert hát hazudtam... :-)))
|
Hr.Geiger | 101300 | 2015. december 17. 20:51 |
Derûs estét Hölgyek, Urak! :-) Kifogytunk a javítanivalóból? :-)) |
lendvai | 101298 | 2015. december 17. 10:04 | Válasz erre: 101297 |
Valószínû mert nem úgy közlekedsz vele, mint Séf bácsi. :-))))
|
Jojint | 101297 | 2015. december 17. 10:01 |
Érdekes amiket olvasok,viszont az én tádém nem dobta ki eddig soha a harmadikat...
|
kawa550 | 101296 | 2015. december 16. 22:36 | Válasz erre: 101293 |
Hogy mz-nél i müxik azt nem tom mert nem értek hozzája, de a tádé váltó amúgy is nagy holtjátékos csattanós, ha az én fogaskerekemet akartad volna visszaköszörülni, ahhoz egy jó milit le kellett volna szedni, még nagyobb holtjáték, még nagyobb csattanás. Hát nem tom, nem elegáns megoldás az biztos.
|
kozmax | 101295 | 2015. december 16. 22:36 | Válasz erre: 101258 |
Általában, a kapcsoló köröm, ellen darabja is kopik, vagyis amihez kapcsolódik. Ezzel együtt a fokozat kidobálások gyakoriságával, egyesen arányban nõ a léptetõ villa, és a kapcsoló dob károsodása is.
|
Karex | 101294 | 2015. december 16. 22:15 | Válasz erre: 101291 |
Azért azt is tedd hozzá, hogy idõvel módosították a váltók áttételezését is.......
|
Karex | 101293 | 2015. december 16. 22:13 |
Fido71 | 101292 | 2015. december 16. 22:11 | Válasz erre: 101283 |
Nekem is ez jutott elõször eszembe... ;) Már mindenben "összeesküvés"-t látunk. :))) |