18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15

Kérlek jelentkezz be

Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Yamaha TDM
Következő oldal

VVLaci 101392 2015. december 23. 00:39   Válasz erre: 101386
Igen.

    

csanesz 101391 2015. december 23. 00:06   Válasz erre: 101389
Te mirõl beszélsz?
Nálunk hétfõ reggel óta kész! :)
    

kawa550 101390 2015. december 22. 21:54   Válasz erre: 101388
Amilyen szekci lett ilyen cíp fehéren, még akár az is meggondolandó! :))))
    

kawa550 101389 2015. december 22. 21:54  
Én (mi) nyertünk! Mink vagymuk az elsõk az idén!:))))))))))))))

    

lendvai 101388 2015. december 22. 21:52   Válasz erre: 101381
"Teljes ruha le"? Te pucéran szereled a motort vazze'? :-))))
    

kozmax 101387 2015. december 22. 21:31   Válasz erre: 101377
A motorszerelõk ezt mondják :)) csak nem tudják semmilyen mûszaki dokumentációval alá támasztani. ;)
A 850es esetében, meg a Yamaha összes karbis modelljén, minden szerviz alkalmával ellenõrizni kell a karbi szinkront. Ellenben a szelephézagot 40ezrenként. Kivéve a himbás szelep emelésû blokkok.
    

kawa550 101386 2015. december 22. 19:50   Válasz erre: 101385
Máhogy kiveszed a 2 kanyart a légszûrõházból, melegítés után a karbin hagyod kihûlni oszt utána meg visszateszed a légszûrõházba? Úgy könnyebb visszatenni utána?
    

VVLaci 101385 2015. december 22. 19:31   Válasz erre: 101381
Én úgy szoktam, hogy megmelegítés után rányomom a helyére, a porlasztóra, hogy ott hûljön meg. (természetesen a légszûrõházból kiszerelt állapotban.) Így könnyebb a légszûrõházzal együtt is visszatenni.
    

Kucsi 101384 2015. december 22. 18:32  
Yamaha TDM Találkozó
2016. május 27. - 29. Orfû

Párban:
1. Kawa+Zsuzsi
2. Betti+Fidó
3. Rita+Lendvai
4. Viki + MadBob
5. Mariann+Tomhahn
6. Punyessz+1 fõ
7. VVGabi és VVLaci
8. ati5995+Csilla
9. scopyné+ fosõr--- akarom mondani sofõr
10. Magdi+Robi70
11. yamaszaki + ék
12. Endrúz + ék
13. Gy.ricsi + ék
14. Rolidave007+oldalborda
15. vikusz+Bea
16. Mexné+Mex
17. jobbkormányos+Andi
18. Kovács Saci/Laci
19. Kilos Ildi/Laci
20. Cizi/Gabi
21. Tulok/Petra
22. Szálito/Margo (MORGÓ) :-)))
23. Éva + Alex50
24. Kata + Gepida
25. Kucsi + Teca

Szólóban:
1. Karex
2. sandryder
3. gezasz
4. PalmBela
5. Hr.Geiger
6. Csanesz
7. Ikim2025
8. horhaus

    

sjanek 101383 2015. december 22. 18:17  
Sziasztok!
Ti milyen gépzsírt használtok a futómûhöz? A 900-as szervizkönyvében 3 félét is felsorolnak. Kell-e a speciális, vagy jó a "sima" gépzsír is?
    

gezasz 101382 2015. december 22. 17:12   Válasz erre: 101379
Nem szétszedni nem tudom, kiszerelni a blokk mellõl. Nagyon kicsi ott a hely és igazából hosszú szárú imbuszkulcsom sincs.
    

kawa550 101381 2015. december 22. 17:10   Válasz erre: 101377
Hát, ölég macerás a dolog. Címszavakban: teljes ruha le, tank le, légszûrõház le, akksi ki(3vd) szívótorok meglazít,karbik le, bowden kiakaszt, örül. Vissza ugyanez, csak összehasonlíthatatlanul több kurvaanyázással, különös tekintettel a szívótorok és a légszûrõház tartó bilincsek meghúzásánál, fõleg ha már a torkok átvezetõ gumija olyan faxa kemény mint az enyém, amit már csak hõlégfúvóval fellágyítva lehet a helyére tolni, de legalább utána a meghúzásig a legkisebb mozdulatra is újra leeseik a helyérõl.
    

kawa550 101380 2015. december 22. 17:05  
Zannya picsáját! Ez biza szép lett!
http://totalbike.hu/hirek/2015/12/22/a_hiteles_retro_a_szep_retro/
    

Hr.Geiger 101379 2015. december 22. 16:40   Válasz erre: 101377
Parancsolj! :-)
http://www.motorrevu.hu/beszamolo/a_karburator_tisztitasa_razva_vagy_keverve

Igaz, hogy nem TDM specifikus, de általában minden motorkerékpáron hasonlóan van felépítve a rendszer...
A többi a velünk született intelligenciára van bízva. :-)
    

gezasz 101378 2015. december 22. 16:28   Válasz erre: 101376
Ez annak kell akinek tönkrement a hátsó rugóstagja, ha jó nem hiszem ,hogy kell
    

gezasz 101377 2015. december 22. 16:26   Válasz erre: 101372
Engem érdekelt volna, hogy hogyan kell kiszerelni a karbit. Annak idején nézegettem de feladtam mert elég nehezen hozzáférhetõ az eltávolítása. Annyit azért szólnék a témához, hogy ha szétszedi valaki a karbit/kiszereli/ akkor kell szinkron. De szinkron elõtt a szelephézagot is be kell állítani!lLegalábbis a motorszerelõk ezt mondják.
    

kawa550 101376 2015. december 22. 16:25   Válasz erre: 101373
Lehet hogy nem lesz nagy verseny a jelentkezõk közt, ha abból indulunk ki hogy fazakas kolléga is egy faxa tuning WP http://www.wp-group.com/home/ hátsótelót használ, de amennyire hallottam, nincs annyira megelégedve vele. Oszt lássuk be ez nem egy TTX még ha öhlins is. :))
    

Muju 101375 2015. december 22. 15:51   Válasz erre: 101374
Szia,
Én is nézegetem és most õk egész jó árban adják és van is raktáron.
http://revolutionmotor.motorrad-info.eu/mcPairs/show/mcManufacturer/Yamaha/ccm/850/mcTyp/1360/tyreManufacturer/Michelin
A méretváltáshoz nem tudok hozzászólni.De én maradnék a gyári méretnél.
    

_norberto 101374 2015. december 22. 15:17  
Sziasztok!

Sajnos eléggé elkoptak a gumik a 4tx-emen :(.

Ezzel kapcsolatban szeretnék kérdezni tõletek, most METZELER ROADTEC Z6 van fent, amit - mivel itt a fórumon nagyon sokan dicsértétek - MICHELIN PR3-ra tervezek cserélni.

Két kérdésem lenne a témával kapcsolatban, egyik, hogy akciókban reménykedve hol és mikor(télen/tavasszal) érdemes körülnézni? Illetve, hogy lehet e/érdemes e méretet váltani hátul 150rõl 160ra (optikailag bejönne a szélesebb, de nem szeretném, ha emiatt romlana a gép viselkedése).

Köszi!

üdv,
Norberto

    

donmedve 101373 2015. december 22. 13:57  
Karácsony napjáig a legnagyobb ajánlatot, üzenetbe küldõ személy viszi.
Öhlins. 3VD
    

Hr.Geiger 101372 2015. december 22. 13:47   Válasz erre: 101370
Szervusz!
Kérlek ne vedd bántásnak amit írok, de ha nem vagy tisztában a motor felépítésével, akkor inkább ne álljál neki semmi munkának a mosáson kívül, mert a lelkesedés önmagában igen kevés.
Sajnos láttam már sok motort, amit a lelkes tulaj nekiállt megjavítani illetve elvégezni az idõszakos karbantartásokat és a vége általában egy nem várt, nagyobb összegû javítás lett.
Töltsél le egy javítási útmutatót ( service manual ) és ott szépen elolvashatod, milyen sorrendben kell elvégezned az óhajtott munkát, ahhoz milyen szerszámok kellenek. Ha ezek birtokában vagy, akkor hajrá!
Azonban mindenkinek kell legyen annyi önismerete, hogy el tudja dönteni a korlátait, mi az, amit meg tudunk csinálni és mi az, amit jobb, ha értõ kezekre bízunk.
Szakismeret és megfelelõ szerszámok hiányában, pusztán a lelkesedéstõl vezérelve lehet a legjobban leamortizálni a kedvencünket - holott nem is ez lett volna az eredendõ cél.
Amit a kérdésedben leírtál, abból arra következtetek, hogy nem igen szoktál szerelgetni illetve nem vagy jártas a témában. Ez abszolút nem probléma, mert a jármû birtoklásához és annak rendeltetésszerû használatához nem kell motorkerékpár-szerelõi szakmunkás bizonyítvány.
Vannak azonban a motor körül olyan munkálatok, ahová nem árt ha tisztában vagyunk a jármûtechnikával, alapvetõ ismeretekkel rendelkezünk.
Ezek hiányában inkább vigyük szervizbe a gépet, olcsóbb lesz a számla, mint ha elvinnénk kosárba az általunk szétbarmolt maradékokat valakihez, hogy rakjon össze belõle egy újra mûködõ motort. :-)
    

Gepida 101371 2015. december 22. 09:14  
Yamaha TDM Találkozó
2016. május 27. - 29. Orfû

Párban:
1. Kawa+Zsuzsi
2. Betti+Fidó
3. Rita+Lendvai
4. Viki + MadBob
5. Mariann+Tomhahn
6. Punyessz+1 fõ
7. VVGabi és VVLaci
8. ati5995+Csilla
9. scopyné+ fosõr--- akarom mondani sofõr
10. Magdi+Robi70
11. yamaszaki + ék
12. Endrúz + ék
13. Gy.ricsi + ék
14. Rolidave007+oldalborda
15. vikusz+Bea
16. Mexné+Mex
17. jobbkormányos+Andi
18. Kovács Saci/Laci
19. Kilos Ildi/Laci
20. Cizi/Gabi
21. Tulok/Petra
22. Szálito/Margo (MORGÓ) :-)))
23. Éva + Alex50
24. Kata + Gepida

Szólóban:
1. Karex
2. sandryder
3. gezasz
4. PalmBela
5. Hr.Geiger
6. Csanesz
7. Ikim2025
8. horhaus
    

Rolidave007 101370 2015. december 22. 08:50  
Sziasztok! Ha karbit szeretnék pucolni a 4tx-en akkor azt tudom a tank felõl is, vagy le kell bontanom a kislány elején a hûtõrendszert is? Ha leszedem a karbikat, utána feltétlenül kell szinkronizálni azokat?
    

scopy 101369 2015. december 21. 22:11   Válasz erre: 101366
Urakok! (mee ugye többesszámokok)

19. a Tdm fórum!

Tibi köszi! Beugrott nekem is! Sagipet még tett is rá nekem leeresztõ csöveket, csak hát vagyok aki vagyok... Van akin nem lehet segggíteni.

Mellesleg én ma a feeder horgászcuccomat csinálgattam. Gyártottam néhány erõgumis etetõkosaras szereléket, elõkéket, kötöttem egy csomó horgot, cseréltem damilokat, tettem rá dobóelõkéket, stb.
Rájöttem, hogy közelre már én sem látok tökéletesen. Hogy baxnámögakutya!

Na jó éjt!
    

Muju 101368 2015. december 21. 10:50   Válasz erre: 101367
Èn ma akartam meghallgatni milyen szèp hangja van,,de az akksi kevèsnek bizonyult.. Vennem kell egy tõtõt!!
    

Karex 101367 2015. december 21. 10:11   Válasz erre: 101364
Úgy látom ez a szép kép megakasztotta a fórumot...... :D
Vagy mindenki készülõdik ezerrel.
Nekem sikerült motorra ülni tegnap! Odébbgurultam vele a garázsban. Jó volt. :D
    

lendvai 101366 2015. december 21. 08:10   Válasz erre: 101365
Benzincsapot elzárva, a karbikból leeresztve a benzin, így a szezonkezdeti karbipucolás megelõzhetõ, vagy legalábbis az eltömõdés nem lesz jelen.
    

scopy 101365 2015. december 21. 07:59  
Jól hergelt! Tegnapelõtt felfüggesztettem ELnök urat. A garázs gerendákhoz. Elõtte mígtankoltam. Elõtte meg kerültem vele egy rövidet.

Az ülés bent a házban, PRONTO PORSTOP-al ma lekezelem. LIDL-is töltõ csepegtetve. Olajcserét majd a tavaszelõn csinálok, a szezonkezdeti karbipucolásal együtt.
A benzincsapot hogy szoktuk télire hagyni? Esküszöm, h nem emléxem.
    

kawa550 101364 2015. december 20. 14:57   Válasz erre: 101359
Jóvammá! Az elmúlt(nem 8!) 5-6 évben csak max pár ezerszer láttam ezt a blokkot, nem csoda ha még nem sikerült megjegyezni. Az én koromban ez má nem megyen olyan gyorsan....:)))))))))))))))))
    

kawa550 101363 2015. december 20. 14:51   Válasz erre: 101361
Ez egy naccerû írás vót, ahogy fido is, én is értettem belõle valamit, ami, mivel elektronyos dolog kb a vesszõk és a mondatvégi írásjelek vótak!:)))))))))
Konkrétan ez jutott róla az eszembe:

    

Fido71 101362 2015. december 20. 10:22  
Köszönöm szépen!
Van, amit még értettem is belõle... :)))))
    

csanesz 101361 2015. december 20. 09:54   Válasz erre: 101360
Az a helyzet, hogy mivel van benne akku így a feszültség ingadozás nem lehet probléma, mert a ketyere töltés alatt is az akksiról kap áramot vagyis szo-szo alapon. És nem lehet megoldani, hogy folyamatosan kapja a töltõ áramot, mert akkor a motorodnak folyamatosan töltenie kellene és hát a motor akksi nem erre van kitalálva.

Viszont az igaz, hogy a folyamatos táp jobb mint az idõnként megszakított, mert bekapcsoláskor - ha az akksi még merült is egy kicsit - elegendõ lökést produkál az elektronikára így lehet belõle gond egy idõ után (persze csak feltételesen).

És számolni kell azzal a ténnyel, hogy egy jármû generátora nem a legkedvezõbb minõségû áramot adja az utólag beépített elektronikának - van ingadozás vagyis inkább csúcsok ami rosszabb!
Ha kondikat teszel a tápra azzal növeled a táp alá helyezéskori lökést és az megint rossz hosszútávon. Szoktak még egy szûrõtekercset beépíteni ilyen esetben, hogy ezzel is lassítsák (csökkentik) a beérkezéskori táp lökést.

De igazság szerint a fél világot belehetne építeni a végeredmény úgy is az lesz, hogy tönkre megy a navid, mert gyári hibás!

Sokáig használtam Wayteq -et és több típust nem találkoztam hasonló tünettel. Valszeg kijelzõ vezérlésed hibádzik. Aszem az külön chip, mert még nem integráltak ennyire a navik...

Mivel lithiumos akksid van - manapság arról megy a világ - jobban szereti az üzem közbeni tápon tartást, hogy az elektronok ne csak tárolódjanak benne, hanem átvándoroljanak rajta, hogy folyamatosan cserélõdjenek!
Így nagyon hosszú életû lesz a lithiumos akksi.
    

Fido71 101360 2015. december 20. 08:34   Válasz erre: 101345
Nekem is ilyen XRider van.
Hidegben 20C alatt ha /hidegen/ bekapcsolom, néha csak a fehér képernyõ jön be, bár halványan látni, hogy van valami a képernyõn.
Kikapcsolom, majd újra be és akkor már ok.
Ha a lakásból viszem ki, akkor semmi baja.
Akkor sem, ha már használtam pár percet és visszakapcsolom 10C-ban.
Nem tudom, hogy mi a t.k.m lehet. :(
Szeptemberben vettem, majd nyáron kiforrja magát.
Egy okos ember azt mondta, hogy valami panelhiba....

Webáruházban vettem, a garanciális javítás vagy csere csak sok postázással fog menni, ha szükség lesz rá.

Csanesz!
Valóban érdemes egy kis kapcsolóval leválasztani ezeket a direkt töltésrõl?
A papírja írja, hogy a feszültség ingadozás miatt ezt kerüljük el...

    

VVLaci 101359 2015. december 19. 23:57   Válasz erre: 101354
Barátom, megnyugtatlak, a 3VD-n egy helyen van a két henger csapja, csak egyszer az egyik henger felsõ holtpontján kezdõdik a munkaütem, amikor a másik szívni kezd és fordítva! Nekünk egyszerre szikrázik mindkét gyertya mindig! :-) Tehát nem 180°, hanem 0°, vagy 360°.

    

VVLaci 101358 2015. december 19. 23:53   Válasz erre: 101349
A legegyszerûbb megoldás, a fõtengely minden fordulatán gyújt! A minden másodikhoz a vezérlésrõl kéne jelet venni. A 3VD-n egy trafóval megoldható volt, az elékeltekhez kellett a két trafó és a két jeladó.
    

PalmBela 101357 2015. december 19. 23:46   Válasz erre: 101353
Az ülésnek mindegy! Fõleg hogy faragva leszen! Persze ha még megvan....
    

Flenegen 101356 2015. december 19. 22:56   Válasz erre: 101355
Az edigitalnál szoftver nélkül van a CNS leárazva 33.900 huf-é.
    

kawa550 101355 2015. december 19. 22:52   Válasz erre: 101343
Má én is nagyon nézegetem ezt, valszeg kibacnám róla a sygic szoftvert oszt ráesne valami rigó mikor nem figyel a jogvédõ szervezet.:))
Az enyém is wayteq, már nem is tudom hány éves, minimum 6, töltés nélkül is 3-4 óra üzemidõ még mindig, leszarja az esõt, leszarja a leejtést(gyalázatosan ütött kopott már, de azt is leszarja), viszont a mini usb csati már elég kopott meg némi rozsda is kezd látszani rajt, valszeg meg fog halni belátható idõn belül, akkor viszont gondolkodás nélkül veszek egy ilyent. Egyedül a napfényben nem jól látható képernyõ a hibája, de hát nem motorra készült szegénykém. Szerintem igen jó cucc, az új se lehet rossz.
    

kawa550 101354 2015. december 19. 22:46   Válasz erre: 101349
Mert ha nem süssük ki azt a delejt egy jó kis szikrával hanem megspóroljuk, akkor az valahol eltárolódik és jó lesz késõbb vagy akkor azt is elfûti a fesszab oszt csak az általános felmelegedést tápláljuk vele?:))))))))
Nincs ott semmi pazarlás, pazarlás az lett volna ha terveznek, gyártanak, meg beszerelnek valamit ami csak gyújtás holtpontnál adna szikrát, holott tökmind1 hogy szikrázik-e egyet kipuff közben is vagy nem. Viszont ennek köszönhetõen vész esetén bármelyik másik gyújtótrafó is jó rá, mert azok is így müxenek. :)))
Jó kis gép ez, fõleg a 3vd mert az tényleg 180 fok, de a többi?....:D
    

kawa550 101353 2015. december 19. 22:41   Válasz erre: 101351
38000km-t futott CSEREÉRETT hátsó féktárcsa....... Asszem az a motor nem 38000km-t futott. :))))))))))
    

Hr.Geiger 101352 2015. december 19. 21:05  
Üléssel majd én is dicsekedni fogok, mert már itt van az ágyam mellett..., hamarosan viszont majd a helyére kerül és akkor jön a kép cunami! :-))
    


PalmBela 101350 2015. december 19. 21:00   Válasz erre: 101345
Akkó írok gyorsan a Jézuskának!

Karika meg dicsekedjen itt is a szép ülésével!!! MERCÍPLETT!
    

Kilos 101349 2015. december 19. 20:55   Válasz erre: 101346
Felesleges energia pazarlás, de akkor tényleg mindegy.
    

Kilos 101348 2015. december 19. 20:51   Válasz erre: 101343
Nekem is ilyen van, de márkajelzés nincs rajta. Tavaly rendeltem az ebay-rõl pl: http://www.ebay.com/itm/New-Motorcycle-GPS-Navigator-Nav-4-3-Touch-Screen-8GB-Waterproof-Free-Map/201346929863?_trksid=p2047675.c100005.m1851&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D34494%26meid%3Dabfade44e29843bc970412953c4581f3%26pid%3D100005%26rk%3D2%26rkt%3D6%26sd%3D321382401560

Ez elõtt már három navigációm ment tönkre motoron vagy a rázkódástól vagy a vízálló tok miatt mert túlmelegedett.
    

VVLaci 101347 2015. december 19. 20:48   Válasz erre: 101329
A Suzukiknál a gyári lánc végtelenített, az utángyártott nittelõs.
    

VVLaci 101346 2015. december 19. 20:46   Válasz erre: 101328
Laci, az viszont teljesen mindegy, 180fok van a kettõ között. Szikra pedig az összenyitásban is van.
    

csanesz 101345 2015. december 19. 20:41   Válasz erre: 101343
Bizony nem rossz!
És van Mo. képviselet!
Persze ezt egyes esetekben a hajunkra kenhetjük, de a GPS chip és a proci a lehetõ legjobb választás tõlük.

Sok esetben van úgy, hogy csak a márkanév változik a hardver nem.

CNS -hez volt szerencsém, teljesen megfelel az elvárásoknak!
Van belõle erõsebb (drágább) és gyengébb (olcsóbb) hardverû...
    

Hr.Geiger 101344 2015. december 19. 20:23   Válasz erre: 101343
Stét! :-)

Nem bizony, bár az enyém CNS, de szerintem tök ugyanott gyártották.

    

PalmBela 101343 2015. december 19. 19:58  
ST-t!

Újaknak, régieknek, bárkinek...

http://totalbike.hu/tesztek/2015/12/19/mint_amikor_a_kommandos_labon_lovi_magat/

Nem lehet rossz!
    

Kilos 101342 2015. december 19. 17:37   Válasz erre: 101341
Rendben, érdeklõdj/érdeklõdjetek. Talán jobb is lesz, ha egy kis nyomást gyakorlunk rájuk. Úgy gondoltam, hogy ha már sikerül lebeszélni velük a programot, akkor - Kiskunmajsához hasonlóan - a szállásfoglalás egyénenként történne - mondjuk "Motoros Találkozó"-ra való hivatkozással. Étkezés kérdésében eddig még csak annyit beszéltünk, hogy lesz igény reggelire és vacsorára is, illetve Pénteken és Szombaton a közös vacsora után maradnánk az étteremben (ha az idõ engedi akkor a környékén) iszogatni, beszélgetni.
Most már biztos, hogy szükség lesz a másik szálláshelyre is, õket Hétfõn megkeresem és tájékoztatlak benneteket.
    

lendvai 101341 2015. december 19. 17:22   Válasz erre: 101340
Rendben, köszönöm az infót. Akkor amint válaszolnak én foglalok. Mellette azért én a napokban megcsörgetem õket telefonon, hátha elfeledkeztek az emailrõl. :-)
    

Kilos 101340 2015. december 19. 16:53   Válasz erre: 101339
Beszéltem a Panoráma Kempinggel telefonon, azt mondták, hogy írjak emailt és majd arra válaszolnak. Megírtam nekik, hogy mit szeretnénk és, hogy szükségünk lenne az összes szobára. Egyenlõre még nem kaptam semmi visszajelzést a megkeresésemre.
    

lendvai 101339 2015. december 19. 16:39   Válasz erre: 101338
Van ott lejjebb egy lista, azt átmásolod hozzászólásként, beleírva magad és a párod. A jelentkezést illetõen valószínûleg egyéni akcióban zajlik a dolog, de javítsatok ki, ha tévednék. Ha a Panoráma Camping és a dátum tuti fix, akkor én a magam részérõl hívom is õket. Szóval Orfû a lenti dátummal? Senki többet? :-)
    

Gepida 101338 2015. december 19. 16:35  
Sziasztok, a májusi TDM találkozóra hogy tudok jelentkezni? 1 motor 2 fõvel mennénk. Szállás? stb.
    

lendvai 101337 2015. december 19. 16:24   Válasz erre: 101336
Hmm, ezt igazából én sem értem, a magam részérõl eszembe nem jut elvagdalni ott bármit, ha a konstrukció olyan, hogy egyben le lehet húzni a láncot. Mert ha a gyári szett is egyben van, akkor azt egyben tudom a helyére rakni. Akkor meg kiszedni is lehet egyben. De a demokrácia nevében tényleg ahány ház, annyi tetõ rajta. :-)))
    

kawa550 101336 2015. december 19. 16:13   Válasz erre: 101334
Legyen úgy de én akkor se értem, miért jobb gányolni, mikor ugyan ennyi erõvel szakszerûen is csinálhatnád. De demokrácijja van! :-D
    

tudike 101335 2015. december 19. 12:15   Válasz erre: 101323
én csak kedvesen polisztirolnak hívom...:)
    

jobbkormanyos 101334 2015. december 19. 12:01   Válasz erre: 101321
Nem a csap hosszából reszelsz le, hanem a kilógó részének az oldalából.
Erõvágóval is elvághatod a régi láncot, nincs forgács.
    

Muju 101333 2015. december 19. 11:10  
Köszi mindenkinek a szakmai hozzászólást!
    

kawa550 101332 2015. december 19. 10:08   Válasz erre: 101329
Azt elõ se hozd. A nevemet adó GPz550 olyan volt, ráadásul a primerlánca is, szóval a fõtengely mellett a váltót is ki kellett szedni a vezlánc cseréhez.
    

Robi70 101331 2015. december 19. 10:01  
Tik aztán durr bele!
Ha a tavaly felvetõdött 0-dik (karbantartós napot) beiktatnánk, egy teljesen felújított TDM jármûpark szóródna szét a tali végén az ország minden pontjára!:)))
    

Robi70 101330 2015. december 19. 09:57  
Yamaha TDM Találkozó
2016. május 27. - 29. Orfû

Párban:
1. Kawa+Zsuzsi
2. Betti+Fidó
3. Rita+Lendvai
4. Viki + MadBob
5. Mariann+Tomhahn
6. Punyessz+1 fõ
7. VVGabi és VVLaci
8. ati5995+Csilla
9. scopyné+ fosõr--- akarom mondani sofõr
10. Magdi+Robi70
11. yamaszaki + ék
12. Endrúz + ék
13. Gy.ricsi + ék
14. Rolidave007+oldalborda
15. vikusz+Bea
16. Mexné+Mex
17. jobbkormányos+Andi
18. Kovács Saci/Laci
19. Kilos Ildi/Laci
20. Cizi/Gabi
21. Tulok/Petra
22. Szálito/Margo (MORGÓ) :-)))
23. Éva + Alex50

Szólóban:
1. Karex
2. sandryder
3. gezasz
4. PalmBela
5. Hr.Geiger
6. Csanesz
7. Ikim2025
8. horhaus
    

sagipet 101329 2015. december 19. 07:37  
Általában azoknál az õsrégi fejlesztéseknél kell kínlódni a nitteléssel, ahol középen fut a lànc a hengerek között. Ott macerásabb a mûvelet, mert ha annál végtelenített láncot akarsz feltenni, ki kell venni a fõtengelyt is.
    

Kilos 101328 2015. december 18. 23:31   Válasz erre: 101327
Igaz, csak az nem mindegy, hogy a vezérmûtengelyeket hogyan állítjuk jelre. Úgy, hogy az 1-es hengernél szelepváltás legyen vagy úgy, hogy minden szelep zárva helyzetbe legyen.
    

VVLaci 101327 2015. december 18. 22:56   Válasz erre: 101325
A 270 fokos blokknál is az 1. henger felsõ holtpontja van jelölve. Ha figyelmesen csinálod, nem tudod elrontani. Ez nem V-blokk, ahol lehet variálni a hengerek gyújtását.
    

Karex 101326 2015. december 18. 22:50  
Ezt a lánccserét nem kell túllihegni, tényleg egyszerû.
Én is megcsináltam, 0 4ütemû rutinnal.
Teljesen egyszerûen be lehet fûzni a végtelenített (gyári, mert az a legolcsóbb) Yamaha láncot.
A legtovább a segédlet kezelési utasítás olvasása tartott.
    

Kilos 101325 2015. december 18. 22:16   Válasz erre: 101324
A kis ablak még kevés, az 1-es hengert kell sûrítési felsõholtpontra állítani, különben felcserélõdik a gyújtási sorrend. Tudom, hogy megoldható, de az általad bemutatott módszer sokkal egyszerûbb és biztosabb is. Nem hiszem, hogy gyárilag végtelenítenék a láncot ha szét kellene bontani a felszereléshez.
    

kawa550 101324 2015. december 18. 22:10   Válasz erre: 101323
Egyrészt nem kõ biztosítani, nyugodtan elfordulhat, majd a vezérlés beállításnál beállítjuk a holtpontot, azért van a kis ablak a generátor deknin. Másrészt ha nincs rajt a vezlánckeréken, akkor elég laza hogy apránként át lehessen húzni. Csak minek?:)))))))))))
    

Kilos 101323 2015. december 18. 22:07   Válasz erre: 101317
Amikor a régi lánccal húzod be az újat, hogyan biztosítod a fõtengelyt elfordulás ellen? Ha lerögzíted, hogyan húzod be a láncot?

Még egy kérdés: Elhiszi még valaki, hogy kawa "csak egy szakács" ? :)))))
    

kawa550 101322 2015. december 18. 21:35  
Merugye ennyi a dolog(saját kép, saját moci, saját lánccsere)
    

kawa550 101321 2015. december 18. 21:33   Válasz erre: 101317
Oké, legyen úgy. De azért nekem még van pár kétségem. :))))
Ha lereszelem a csap végét, akkor már tényleg ki tudom nyomni, de amit lereszeltem, az nem nõ vissza, így valszeg kicsit rövid lesz hogy újra RENDESEN (nem gányolva) el lehessen kalapálni a végét. Persze tehetek bele egy új csapot is, ha van, csak a nem szétbontósra tervezett lánchoz nem lesz egyszerû cserecsapot szerezni.
Aztánék ahol fát vágnak, ott hullik a forgács, ahol meg flexelnek, ott a fémreszelék, és egy blokkban lévõ láncot nehéz úgy flexelni, hog ne jusson be a reszelék. Persze megoldható, ki lehet takargatni rongyokkal meg mittomén.
Csak azt nem értem minek?
A vezlánc cseréhez nem kell asztalon lennie a blokknak mint a videón, még a kuplung deknit se kell levenni, csak az olajpumpa fedelét meg az olajpumpát, ez kb 10db csavar kitekerését jelenti, amit én türelmetlen ember lévén lazítás után egy elektronyos csavarozóval szoktam csinálni, kb 2mp/csavar. Szóval kb 5 perc a fedél meg a pumpa le, ugyan ennyi vissza és nem kell barmolni, reszelni, flexelni, biztos lehetek benn hogy a csap tökéletesen tart, és most fogadok hogy a reszelés, kinyomás, flexelés, elnittelés tovább tart ennél. Szóval lehet, de mijjafaxnak?
    

jobbkormanyos 101320 2015. december 18. 20:02   Válasz erre: 101318
Azért nyomod ki belõle a csapot, és már 2 vége lesz.
    

OrEn 101319 2015. december 18. 19:44   Válasz erre: 101304
Aham! Értem köszönöm! :)
    

Muju 101318 2015. december 18. 19:37   Válasz erre: 101317
Ez mind szèp ès jó. Ès ha az új lánc vègtelenített?
    

jobbkormanyos 101317 2015. december 18. 19:28   Válasz erre: 101315
A régi igen, az újnak a csapról lereszelni a nittelést , a másik irányba kinyomni a csapot, a régi flex, behúzni az újat, csap vissza, szétütni a szélét, azt kész.
    

kawa550 101315 2015. december 18. 18:06   Válasz erre: 101313
Ahhoz elébb szét kéne flexelni szegényt, merthogy végtelenített õnagysága.....:-D
    

Fido71 101314 2015. december 18. 17:13   Válasz erre: 101312
Motorszerelésbõl itthon is meg tudnál élni!
Ha jó lennél... :))))))))
    

jobbkormanyos 101313 2015. december 18. 16:53   Válasz erre: 101307
Én behúznám a régi lánccal az újat, és összenittelném.
    

kawa550 101312 2015. december 18. 15:46   Válasz erre: 101311
Má akkor is anyagias voltam, és azt néztem, mivel lehet sok lét kereni. :-D
    

scopy 101311 2015. december 18. 15:41   Válasz erre: 101310
De tényleg! Hogy a picccsába lettél pont szakács? Kapcsolókörömpörkölt, nutellás lamella, motorolajbogyó lóerõspistával... Ezek rendben. Ezeket érteném Googlebá!
    

kawa550 101310 2015. december 18. 14:22   Válasz erre: 101309
Mostan nem azért, de gugli keresõben képkereséshez ird be hogy:
Kapcsolóköröm kopás
És lõn, az én képeim és aranyba foglalt kezecském látható mer én vagyok a google! :-)))

    

scopy 101309 2015. december 18. 13:35  
... És most Kedves Nézõink

KAWA SZERELÕS FÕZÕMÛSORA KÖVETKEZIK.

Sztárvendégek Mekk Elek és Artúr.

A zenei betéteket Bunyós Pityunak köszönhetik.

Mekkora sikere lenne!

:-)))
    

lendvai 101308 2015. december 18. 11:06   Válasz erre: 101306
Ne dõlj be, Google-bõl mindent ki lehet másolni. Én komplett marcipántorta receptet tudok neked leírni ide. :-)))
    

Muju 101307 2015. december 18. 06:05  
Sziasztok

Ha már ennyire szereljük a vasakat, egy vezérmû lánc cseréhez ez a video hasznos lehet? Emberünk az õsvason cseréli.
https://www.youtube.com/watch?v=Z6qFMzUGqTs
    

scopy 101306 2015. december 18. 01:20   Válasz erre: 101304
Úgy szakács EZ mint ahogy a nokedliszaggató póniló!

:-)
    

Karex 101305 2015. december 17. 22:26   Válasz erre: 101304
Pont így.....
    

kawa550 101304 2015. december 17. 22:19   Válasz erre: 101302
Hát ez nem ilyen eccerû!:)))))))
Kukactengelyke meglökdösi a vellát, az megtaszajtja a fogaskereket oldalvást, oszt akkor -egészen addig, míg el nem kezd a fog sarka lekopni- a két fogaskerék összeakad és szépen egymásba húzzák egymást, mert a fogak nem derékszögben állnak, hanem egy kicsit(kb 1-2 fokot) "alá" van köszörülve, kb úgy néz ki mint 2 egymásra fektetett szembefordított ék., így amikor összeakadnak, akkor nem szétlökik egymást hanem inkább egymásba akarnak akadni. Oszt mikor ez elkezd megkopni akkor ez az összehúzás elmarad, egy ideig még müxik valamennyire, de egyre gyakrabban visszarúg a fogaskerék mikor összeér a párjával, nem összeakad hanem szinte lepattan a másikról a kopás miatt, és közben ad egy pofont a villának, amitõl az faxán el is tud hajolni, akkor aztán jön a még kevésbé jól összeakadás és rohamosan romlani kezd.
    

Karex 101303 2015. december 17. 22:18   Válasz erre: 101302
A léptetõvilla pozícióban tartja a fogaskerék párt. Mikor azok kapcsolókörmei megkopnak, hajtáskor már eltolják egymástól a fogaskerék párt. A villa nem sokáig bírja, elõször kopik, ég, aztán törik, görbül. Mert ugye a programtengely nem enged, nem fordul magától.
    

OrEn 101302 2015. december 17. 21:18   Válasz erre: 101297
Érdekes amit írtok...ha kopott a köröm, és ezért a két fogaskerék eltávolodik egymástól....tehát egy pillanatra "szalajt" a váltó, viszont a sebességet nem dobja ki....akkor ez azt jelenti hogy a kapcsolóvilla vissza tudja lökni a helyére?
Legalábbis eleinte?
    

lendvai 101301 2015. december 17. 20:51   Válasz erre: 101299
Ezzel azt mondod Jojint kolléga úgy közlekedik, mint te? :-))) Mert hát hazudtam... :-)))
    

Hr.Geiger 101300 2015. december 17. 20:51  
Derûs estét Hölgyek, Urak! :-)
Kifogytunk a javítanivalóból? :-))
    

kawa550 101299 2015. december 17. 14:52   Válasz erre: 101298
Hazudik, nem kõ hinni neki! :))])
    

lendvai 101298 2015. december 17. 10:04   Válasz erre: 101297
Valószínû mert nem úgy közlekedsz vele, mint Séf bácsi. :-))))
    

Jojint 101297 2015. december 17. 10:01  
Érdekes amiket olvasok,viszont az én tádém nem dobta ki eddig soha a harmadikat...
    

kawa550 101296 2015. december 16. 22:36   Válasz erre: 101293
Hogy mz-nél i müxik azt nem tom mert nem értek hozzája, de a tádé váltó amúgy is nagy holtjátékos csattanós, ha az én fogaskerekemet akartad volna visszaköszörülni, ahhoz egy jó milit le kellett volna szedni, még nagyobb holtjáték, még nagyobb csattanás. Hát nem tom, nem elegáns megoldás az biztos.
    

kozmax 101295 2015. december 16. 22:36   Válasz erre: 101258
Általában, a kapcsoló köröm, ellen darabja is kopik, vagyis amihez kapcsolódik. Ezzel együtt a fokozat kidobálások gyakoriságával, egyesen arányban nõ a léptetõ villa, és a kapcsoló dob károsodása is.
    

Karex 101294 2015. december 16. 22:15   Válasz erre: 101291
Azért azt is tedd hozzá, hogy idõvel módosították a váltók áttételezését is.......
    

Karex 101293 2015. december 16. 22:13  
Váltó témához:
Szerintem nem mondható gyakori esetnek, bármelyik TDM típusnál a váltóhiba. Elõfordul.
Javításához: ha van jó használt cucc, az lesz a legjobb, vagy a gyári alkatrész, ami meg ugye drága. (tuti van bontott váltó hozzá).
Azért gondoljunk kicsit bele mi a probléma.
Kapcsolóköröm kopás. Elhanyagolt esetben tuti léptetõvilla csere.
A kapcsolókörömnél egy kis reszeléssel megoldható a helyreállítás, mondjuk érteni kell hozzá, mert egyenletesen kell levenni a körmökbõl. Mz-nél mûködik, és utána megint örökös a masina.
Jól látható a különbség a nem sérült, és a kopott köröm-ablak párosok közt.
Egy kép mintaként:
    

Fido71 101292 2015. december 16. 22:11   Válasz erre: 101283
Nekem is ez jutott elõször eszembe... ;)

Már mindenben "összeesküvés"-t látunk. :)))
    

ELőző oldal
Felhokep

Tagok száma: 22118