kawa550 | 102799 | 2016. január 28. 09:44 | Válasz erre: 102798 |
Nem, sajnos én azzal az angyali történettel se találkoztam hogy valamelyiktõ csak a felét. :)))) A legjobb eredmény az volt, mikor a repsolból az elsõ1500km-en láthatóan kevesebbet evett, aztán a végére abból is ugyan annyi lett. :D
|
Banditx | 102798 | 2016. január 28. 09:42 |
Köszi, elég lesz... :D Kawa550, de olyat tapasztalhattál, hogy fele annyit evett az egyikbõl, mint a másikból, nem? Megpróbálok vmi újat most. Rendeltem egy dynojet kit-et meg egy sportlégszûrõt (ÉS KEHELYCSÖVET :D ) a géphez, mert baszottul sokat fogyasztott (6-7 L), most is remélem annyit fog, de legalább értem, hogy miért. Használ itt valaki a felsorolt "tuning" alkatrészekbõl vmit? Érezhetõ a változás tõle, vagy csak annyi, hogy könnyebb lett a zsebem és azért megy jobban a paripa? :) |
gesszti | 102797 | 2016. január 28. 09:41 | Válasz erre: 102793 |
Érdekes dolog ez az olajfogyasztás. Abban megegyezhetünk szerintem, hogy tökéletes tömítettség se szimmeringeknél, se hengerfalon nincs. Veszteség mindig keletkezik. Így az olajnak fogyni kell kis mértékben. Normálisabb motoroknál úgy van beállítva a nívószint, hogy egy olajcsereintervallumon belül a max-ról a minimumra csökken a szint. Na, akkor most felvetõdik a kérdés, hogy "de hát x, y motor nem eszi az olajat"... aha. perpetum mobile. Veszteség van, de mégse csökken a szint. Hogy is lehetséges ez? Úgy, hogy az elveszett olajtérfogatot különbözõ szennyezõdésekkel, korommal, vízzel, savakkal "pótolja" a motor. Egy tiszta, jó állapotú motor ha igen kis mértékben is, de fogyasztani fogja az olajat. Persze vannak torkosabb motorok is, mint pl. a tiéd, és a burgmannok. |
mati12 | 102796 | 2016. január 28. 09:40 |
Látens Bmw rajongók vagytok....!Az oviba én is mindig annak a lánynak a haját húzkodtam aki tetszett nekem.:-)
|
kawa550 | 102795 | 2016. január 28. 09:35 | Válasz erre: 102794 |
Ne vicceljél már, pont mi hagytuk volna ki, mikor aktuális volt?:))))))))))))
|
Fido71 | 102794 | 2016. január 28. 09:28 |
http://totalbike.hu/technika/2015/03/18/gigavisszahivas_300_ezer_motor_erintett/ Ez vót má? |
kawa550 | 102793 | 2016. január 28. 09:24 | Válasz erre: 102790 |
Na, hogy a bõség zavarában szenvedj tessék: Agip racing 5w40 fullszint HeinGericke 10w40 félszint Loius Procycle 10w40félszint Castrol 10w40félszint Castrol 20w50ásványi Repsol 10w40félszint motul 10w40 félszint És mindegyiket ette, ami a 25 éves bakelitté keményedett szelepszár szimmeringek és a kopott kompressziógyûrûk és letapadt olajlehúzókat nézve nem is csoda. Én még nem találkoztam az "x olajat tettem bele és megszûnt az olajfogyasztás" jelenséggel, lehet hogy többfélét kellett volna kipróbálni?....:))))) |
Kawakarika | 102792 | 2016. január 28. 09:12 | Válasz erre: 102790 |
Ahogy Muju kolléga én is Motul 5100 10w/40 et.
|
Banditx | 102790 | 2016. január 28. 08:42 |
Köszi az infokat, de okosabb nem lettem. Akkor most ásványi vagy inkább szintetikus olajat használjak a 850-be? Nem a fogyasztása érdekel elsõ sorban, hanem a blokk megkímélése. Másképp közelítem meg a dolgot. Ti mit használtok 850 tulajok? |
scopy | 102789 | 2016. január 28. 08:20 | Válasz erre: 102787 |
Szevasz Lacccci! Bocsi, egyszerre írtunk innen a kanyarok és szerpentinek világából Szajolból! Postával volt annyi? Mert nekem minden iratomat pontosan idõben készítették el. Amúgy meg tök igazad van, csak Magyarországon érvényes. |
scopy | 102788 | 2016. január 28. 08:17 | Válasz erre: 102785 |
Csabi! Orvosi vizsgálat biztosan kell. 3-4 ezer forintért szokták csinálni tudtommal az úri vezetõknek. Én cégesen csináltatom, nem tom pontosan. A PÁV az más téma, majd fido jól megmondja. (nekem azt is a cég intézi). Tudtommal két lehetõség van. Az egyik, hogy bemész a kormányablakba/okmányirodába és - tapasztalatom szerint - max 1 óra alatt elintézed. ... 1: kipostázzák; 2: személyesen átveszed. Az általános ügyintézési idõ 8 naptári nap. Ezt tartani szokták. Ha érvényes volt még a jogsid, akkor a kezedben lesz az, a papír, hogy beadtad a megújítási kérelmet, rajta pedig, hogy az új orvosid meddig érvényes. A helyedben én a lejárat elõtt lgkésõbb 2 héttel intézném. |
Endruz | 102787 | 2016. január 28. 08:13 | Válasz erre: 102785 |
Szia Csabi! Úgy érdemes elindítani a jogsi cserét, hogy még érvényes legyen az régi, mivel vissza kapod plusz kapsz egy A4 lapra nyomtatott ideiglenes papírt, ami arra jogosít, hogy ha már lejárt a jogosítványod legyen igazolva, hogy folyamatban van az új készítése. Ezzel az a baj, hogy csak Magyarországra érvényes!!!! Ha külföldön ezzel a papírral szeretnéd igazolni, hogy Magyarországon folyamatban van az ügyintézés az bukta. Egyébként nekem december végén beadott igénylésre kb. két és fél hét volt. Szóval lejárat elõtt 3 héttel érdemes elindítani a cserét, ha külföldön is használod!!! |
scopy | 102786 | 2016. január 28. 08:06 | Válasz erre: 102782 |
Jól hergelt! A mosógépet akkor sem szabad kidobni! Nagyon jól megáll rajta a teknõ! Tibi! Menj be egy ma is mûködõ kereskedésbe. Nézd meg hol javítják gariban az ott kapható gépeket. Keresd fel õket, mert a szerelõk szerintem egészen biztosan folytatnak "magánpraxist". Akár házhoz is kimennek és tuti beszerzik Neked az alkatrészt. |
csokabi | 102785 | 2016. január 28. 07:16 |
Jó reggelt! Újította meg mostanában valaki a jogsiát? Mi a menete a dolgoknak és mennyi idõ alatt lehet lezongorázni az egészet?
|
gesszti | 102784 | 2016. január 28. 06:56 | Válasz erre: 102782 |
Hajdu tárcsás az igazi. Fõleg, mikor már kicsit szimmeringes, és csöpög a víz a villanymotorra... Szikrázóan csodálatos egy gép.
|
gesszti | 102783 | 2016. január 28. 06:53 | Válasz erre: 102780 |
Kösz az infót! Érdekel, mert decemberben én is egy ilyen direkthajtásút vettem. Eddig tetszik. Csendesebben mûködik mint a régi szíjas.
|
Fido71 | 102782 | 2016. január 28. 06:37 |
Sztem meg vegyen egy új mosógépet. ...vagy egy teknyõt, abban nem lesznek ilyen problémás alkatrészek. |
kawa550 | 102781 | 2016. január 28. 00:15 | Válasz erre: 102779 |
Akkor jobban jár, ha most azonnal megrendeli azt a motort! :-)))
|
csanesz | 102780 | 2016. január 27. 23:35 | Válasz erre: 102774 |
gesszti, tulok99! Bocsi benéztem kicsit kevertem! Valóban frekiváltóval oldják meg a motor forgatását mivel összesen 3 ér megy a rengeteg kis tekercshez! Viszont a fékezést is így oldják meg, azt jól tudtam. Sajna nem találtam érdemlegeset a motor bekötésérõl. |
dinnyemag | 102779 | 2016. január 27. 23:18 | Válasz erre: 102778 |
Vagy sütsz egy mosógépet marcipánból...:-)))
|
kawa550 | 102778 | 2016. január 27. 22:02 | Válasz erre: 102774 |
Szerintem a fluxuskondenzátor lesz a ludas. Esetleg a térhajtómûben van bibi, az enterprise-on is belefutottunk ebbe. Próbáljátok meg az áramot kettéválasztani, és egy pár szubtértekercsen átvezetni, akkor a fénynél is gyorsabban kell majd forognia. Ha nem megy, Zephram Cochrane talán még akkor is tud segíteni, talán már megszületett, de ebben nem vok biztos. :))))
|
gesszti | 102777 | 2016. január 27. 22:01 | Válasz erre: 102772 |
Igen, ez így mûködik akkor amikor már hozzászoktál egy motorhoz. Amikor még új...
|
Fido71 | 102776 | 2016. január 27. 21:42 | Válasz erre: 102772 |
Hát éppen ezt írtam. Van úgy, hogy hetedikbe akarok folyamatosan kapcsolni /egyedül/, máskor meg kilométereket megyek 5-ben /másokkal túrázva/. Attól függ, hogy milyen "tempóban" motorozom... |
tulok99 | 102775 | 2016. január 27. 21:36 | Válasz erre: 102773 |
Köszönöm! Jogos... :) Ott viszont undorodom a kézi váltótól...
|
tulok99 | 102774 | 2016. január 27. 21:35 | Válasz erre: 102754 |
Villanymotor ( Tibi problémája) tudtommal a frekvenciaváltó a kefe nélküli motorok meghajtására szolgál... A kefés motornak nincs szüksége frekvenciaváltakozásra, ott a forgás és a kefék megoldják a feladot... Ahol viszont a tengelyen mágnes forog nem tekercs, az állórész pedig tekercsekbõl áll, ott forgás nem lesz frekivaltó nélkül... És akkor még szinkronmotornál nem beszéltünk a sliprõl meg ilyenek...
|
Hr.Geiger | 102773 | 2016. január 27. 21:27 | Válasz erre: 102772 |
Ja, autóval könnyû 5.-ben andalogni... :-))) |
tulok99 | 102772 | 2016. január 27. 21:24 |
Fokozatkijelzõ témában azt nem értem miért nézitek az órákat? Én az utat meg a forgalmat szoktam nézni körülöttem... Nem érdekel az sem hányadikban van...ha menni kell, egyet visszatolok,vagy kettõt és gázt neki...hameg andalgok.akkor felteszem 5-be,és kész...
|
aramo69 | 102771 | 2016. január 27. 19:30 | Válasz erre: 102742 |
Szia sziasztok! Ne hogy vegyél motort. Még csak most olvastam. A frekiváltóóóóóó nyûûûûûûszög!!! Hidd. :))) |
kawa550 | 102768 | 2016. január 27. 17:35 | Válasz erre: 102766 |
A picsába!:)))))))))))) Ha ezt elõbb olvasom, akkor helyeseltem volna a Tibikének!:))))))))))))))) |
kawa550 | 102767 | 2016. január 27. 17:31 | Válasz erre: 102760 |
Ezzel azért vitatkoznék!:)))))) Hogy amolyan képletesen fejezzem ki magamat maunika, aztat mondanám, hogy olyan csillogó krómozott kórházi szara a bekem dávidkának van, olyan 200-as gerincléctartó szögbõl készült meg(amilyen az enyimé) olyan meg a csák norrisznak, má ha teccik érteni mire gondulok...:)))))))))))) |
Fido71 | 102766 | 2016. január 27. 17:06 | Válasz erre: 102753 |
Na, ha nem felejtem el, majd viszek neked egy igazit Orfûre... ;)
|
kozmax | 102765 | 2016. január 27. 16:13 | Válasz erre: 102762 |
�Tegyél bele ásványit, nem fogja csipegetni. Az blokk még bõven arra van tervezve.
|
Muju | 102764 | 2016. január 27. 16:03 | Válasz erre: 102762 |
Hali! Ezzel az olaj témával én is úgy vagyok mint az elõttem szóló! Motul 5100 10W40 tettem bele 6000 km alatt megivott 1,3litert. Oszt? Most cserélem a zolajat ugyanilyet rendeltem. Nem füstöl, a gyertyák cépek, mi baj lehet? |
gesszti | 102763 | 2016. január 27. 15:56 | Válasz erre: 102762 |
Nekem egy keszthelyi szerelõ meg pont a 20w50-et ajánlgatta. Én úgy vagyok vele, hogy a könyve (legalábbis a 900-asnak) 10w40-et ír, akkor azt rakok bele. Ha csipegeti, had csipegesse. Amíg nem füstöl, nem kormolja be a gyertyát, nem dugul el a katalizátor, addig nincs ezzel semmi gond. Néha fel kell önteni, és kész. Fontosabb, hogy a csapágyaknál megfelelõ viszkozitású olaj legyen, mint az, hogy ne fogyjon.
|
Banditx | 102762 | 2016. január 27. 15:41 |
Sziasztok! Tudom lerágott csont, de olaj témában kérdeznék ismét. 850-esem csipegette nyáron a Motul 5100 15w-50-es olajat. Már több embertõl hallottam, hogy próbáljam meg a 10w-40-et, azzal megszûnhet vagy csökkenhet az olaj fogyasztása a motornak. Mi a véleményetek? A gyári 20w-50-et senki nem javasolta. Ti mit használtok (márka, sûrûség?). Köszi a válaszokat! |
pocak75 | 102761 | 2016. január 27. 15:40 | Válasz erre: 102760 |
Ja-ja közvetlenül az endoskop mellett..;-)
|
lendvai | 102760 | 2016. január 27. 15:35 | Válasz erre: 102753 |
Nem ilyen, valódi orvosi sztetoszkóp, mert az ugye minden igazi férfiember garázsának tartozéka, hogy precíz lokalizálást tegyen lehetõvé. :-)
|
kawa550 | 102759 | 2016. január 27. 14:32 | Válasz erre: 102707 |
JBX-en fenn van, csak nem ollan cíp mint a miénk. De kaphstó hozzá rádugodosztkécc verzió is.
|
kawa550 | 102758 | 2016. január 27. 13:20 | Válasz erre: 102757 |
Az kérem nem elromolás, hanem túl jó (olaj)étvágy miatt vót!:)))
|
gesszti | 102757 | 2016. január 27. 13:01 | Válasz erre: 102756 |
Khm. Hogy is volt az a gyûrûcsere, meg szelepvezetõkopás? ;-)
|
kawa550 | 102756 | 2016. január 27. 12:29 | Válasz erre: 102754 |
Tudtam! Annyira tudtam! Hát ezért van olyan jó állapotban a tehén, mert én senki kedvéért nem fékezek, így nem megy tönkre a motor!:))))))))))))
|
gesszti | 102755 | 2016. január 27. 12:21 | Válasz erre: 102754 |
Errõl a capstan motorról van valami jó leírásod? Eddig úgy tudtam, hogy ezek is frekiváltóval nyomják.
|
csanesz | 102754 | 2016. január 27. 12:11 | Válasz erre: 102752 |
Igen, így, hogy frekiváltó áramkõr nem fogod felismerni. És ez capstan motor elvén mûködik nem frekiváltó elvén. Itt nincs szénkefe csak mágneses mezõ! Vagyis sok vezeték megy a motorhoz, mert minden tekercs egymáshoz képest van vezérelve. Olyan mint egy léptetõ motor és így ott állítja meg a motort pozícióra ahol akarja. A fékezést is a motor végzi! Általában ez öli meg vagy a motort vagy az elektronikát... |
lendvai | 102752 | 2016. január 27. 11:55 | Válasz erre: 102750 |
Adig nem bontom meg a gépet, amíg az LG vissza nem jelez, hogy van garancia, vagy nincs. A frekiváltó meg nem tudom merre van, sajnos kapcsolási rajzom nincs. Van viszont sztetoszkópom, hogy lokalizáljam a nyüszítést! :-)
|
csanesz | 102751 | 2016. január 27. 11:41 | Válasz erre: 102742 |
Biztos a motor a gond? Megégett a tekercs? Vagy vezérlés? |
gesszti | 102750 | 2016. január 27. 11:39 | Válasz erre: 102748 |
A frekvenciaváltó szokott nyüszíteni. A motor tekercseit ki tudod mérni? Szerintem lehet frekiváltó hiba is ilyen tünettel. Nem 100%, hogy motor.
|
lendvai | 102749 | 2016. január 27. 11:37 | Válasz erre: 102747 |
Hát ez szerintem úgy mûködik, hogy regisztrálnom kellett volna, de ez nem történt meg. Na meg az európai garancia jó dolog, de valószínûleg úgy mûködik, hogy elviszem a mosógépet Hollandiába, vagy Dániába, vagy mittomén hol van az európai központ és ott megjavítják. Logikus a hálózat lenne, abban az esetben az itteni szerviznél érvényesítem az európai garanciát is, de itt most fizikailag nincs garancialevél (vagy elhagytam, vagy nem is volt, csak valami kereskedõi fecni, a Whirlpool mosogatóra pl csak egy ilyet adtak), a számlát meg egy azóta megszûnt cég adta ki.
|
lendvai | 102748 | 2016. január 27. 11:34 | Válasz erre: 102746 |
A hiba egyébként nálam elég egyértelmûen motorhibára utal. Direkt hajtás, a motor közvetlenül forgatja a dobot, most motor túlterhelés hibaüzenettel áll meg üres dobnál is. A motor röcög, nyüszít, visít és bökdösi a dobot, de nem tudja megforgatni. Nem tudom mi ez a nyüszítõ-visító hang egy álló villanymotornál, mindenesetre nem egészséges, annyi biztos.
|
gesszti | 102747 | 2016. január 27. 11:32 | Válasz erre: 102746 |
No, de nem európai gari van rá? Teljesen mindegy, hogy az országba ki hozta be, akkor is lg gyátmány, nem? Legfeljebb annyiban befolyásolja a sztorit, hogy a sorozatszámból visszakereshetõ elsõ értékesítési dátumtól indul a gari. (amikor a gyártó eladta a kereskedõnek)
|
lendvai | 102746 | 2016. január 27. 11:16 | Válasz erre: 102743 |
Azért, mert említett huncut kereskedõhálózat valószínûsíthetõen nem az LG Magyarországon keresztül szerezte be a terméket és adta el. A cég jogutód nélküli megszûnése valószínûsíthetõ, így rajtuk keresztül nem tudok elindulni, de ha van is jogutód az LG akkor sem javít garanciálisan, ha nem rajtuk kersztül került a kereskedõi hálózatba. Az LG most ellenõrzi a számlát, ha így van, akkor zsebbõl javíttatás, amennyiben érdemes. Ha nem, akkor új mosógép, megbízható forrásból. Anno a bemutatoterem néven futó webshop lényegesen olcsóbb volt bárminél, összességében nyertünk végül rajtuk egy új mosógépre valót az összes háztartási gépünkkel, de most nem szívesen fizetném ki, ha nem muszáj.
|
kawa550 | 102745 | 2016. január 27. 11:14 | Válasz erre: 102742 |
Az nem jó hír, amit én eddig próbáltam javítani vagy javíttatni háztartási gépet, abból mindig az sült ki, hogy ha nem csak valami apróság amit itthon is meg tudok csinálni(dugulás a szivattyúban, kontakt hiba ilyesmi) annak minden esetben új vásárlása lett a megoldás. Vagy nem volt már alkatrész, vagy nem vállalták a melót, vagy annyiba lett volna hogy nem érte meg nem újat venni helyette. Tervezett avultatás, ezzel garantálják a jövõbeni forgalmukat.
|
Fido71 | 102744 | 2016. január 27. 11:01 | Válasz erre: 102738 |
Nem tudtam róla... Mikor náluk voltam /2-3 éve?/, azt mondták, hogy eddig egy darab "romlott" csak el. Az egyik vonalka a kijelzõn egy kicsit halványabban világított 2 év után, mint a többi. |
gesszti | 102743 | 2016. január 27. 11:00 | Válasz erre: 102742 |
A kereskedõhálózat megszûnése miért befolyásolja a gyártói garanciát? Vagy a kereskedõ "vállalt" rá plusz garit a gyártói garin felül?
|
lendvai | 102742 | 2016. január 27. 10:56 |
Jó napot kívánok! Offline segítségkérés: van köztünk háztartási gép szerelésben járatos kolléga? Konkrétan LG mosógépbe kellene Direct Drive motort vennem, mert sanszos, hogy nincs már rá garancia a bemutatótermes-ÁFA csalásos kereskedõhálózat miatt, ahonnan anno vettük. Elkezdtem böngészni, jelenleg az LG válaszára várok, de õk valószínûleg csak beszereléssel akarnak adni. Beszerelni meg én is be tudom.
|
kawa550 | 102740 | 2016. január 27. 10:20 |
Hát pedig ezek az állítható cuccok nekem igen nyálcsorgatósan teccenek, az elsõ pl még árban is igen jónak mondható monnyuk a második még jobban tetszik, csak nem tom hogy a szélessége miatt nem tolná-e annyival hátrébb a sarkat, hogy már gond legyen a váltókar elérésével., nem lenne-e útban a lábmozgáshoz és ugye a nagy kérdés, hoy egy hosszabb úton mennyire zsibbaszt a gumi hiánya miatt. Na, azt nem tom, le kék szedni eccer a gumit oszt kipróbálni mit mutat.
|
karlaci | 102739 | 2016. január 27. 10:20 | Válasz erre: 102737 |
Kószónóm az infot valoszinüleg hamarosan szükségem lessz rá |
Robi70 | 102738 | 2016. január 27. 10:05 | Válasz erre: 102715 |
Tomi, gondolom nem véletlen tetted idézõjelbe az örök garanciát. A Prop-Tech tavaly õsszel bezárt. Van még valami mozgás, de mint motor szervíz és Szutyuki márkaszervíz, már nem mûxik. De ha azért adtak rá örök garit, mert sose romlik el, akkor nem is kell szervíz.😀 |
PaulZso | 102737 | 2016. január 27. 07:08 | Válasz erre: 102710 |
Igen, aszem Katonának hívják õket. Az elõzõ Xj600 ason lévõt javították 10 rugóér. Egy hét alatt megfordult, korrekt volt. https://plus.google.com/101048368264842704638/about |
scopy | 102736 | 2016. január 27. 02:28 | Válasz erre: 102735 |
Szevasztok! Imádom a feleségem! Már közel 30 éve... Hogy nem tartozik ide? Dehogynem! Legtöbbet vele motorozom. Ha vele megyünk, 4000 fordulat fölé alig kerül Elnök úr müszere. Érdekes dolog ez. Ha felszabadultan döngetek, tényleg szépen, kisimultan, pattogósan, precízen megy a gép, élvezetes. Amikor meg a legtöbb élmény ér, fuldoklik, "elalszik" hömbörög- már ha tudjátok mire gondolok. Többet kell egyedül motoroznom. Vagy Palival...vagy Fidoval... vagy... Hagyjuk! Fokozatkijelzõ egyébként szerintem sem kell, de lehet szeretni ha van, az biztos. |
csanesz | 102735 | 2016. január 26. 22:33 |
Igazság szerint az én vezetési stílusom mellett addig huzatom amíg ki nem simul a motor járása ez óra szerint 4000 -es fordulattól van. Nálam 3000 -tõl 3800 -ig van egy nem túl erõs, vibráció, majd hirtelen kisimul a fordulat 4000 -tõl. Na onnantól már érdemes váltani, ott mindig szépen vált, azt szereti... De ha nagyon odafigyelnék a motorra, akkor közel 5000 -nél váltanék, hogy a visszaesõ fordulat a váltás után lehetõleg 4000 felett legyen elkerülve, hogy a vibráció -> kritikus fordulat fölött kapja a terhelést a motor. De ez részlet kérdése nincs jelentõsége. Csak hajtani kell... :) |
kawa550 | 102734 | 2016. január 26. 22:32 | Válasz erre: 102731 |
Látod fidó, ezért maradnak ezek állandóan le, mert a mûszerfalat nézegetik meg matekolnak hogy hányadik a milyen fordulatnál, oszt már nem marad idejük motorúni. Mi meg csak húzzuk a gázt.:)))))))))))))))
|
csanesz | 102733 | 2016. január 26. 22:15 | Válasz erre: 102731 |
Félreértés történt, én nem ott váltok, hanem 4000 körül! Persze néha sokkal több, néha kicsit kevesebb fordulaton. Attól függ mit enged a forgalom. De a géppel való ismerkedéshez mint paraméter igen hasznos és költség hatékony! :) Ezért is írtam, ha megismered a gépet, akkor már adja magát és a késõbbiekben nem kell kijelzõket nézegetni! :) Elvégre nem azért motorozunk, hogy kijelzõket nézegessünk... :))))) |
cizi | 102732 | 2016. január 26. 21:59 | Válasz erre: 102728 |
Ott a pont! Ezért nem kell nekem fokozatkijelzõ és magasplexi sem..., sõt már a Z6 sem kell hátra mióta PR2es van a piacon!:))
|
Fido71 | 102731 | 2016. január 26. 21:58 | Válasz erre: 102729 |
Igen, csak nem szoktam lesni a ford mérõt sem. Meg ha 130 körül megyek, akkor lassítsak le, hogy tudjam hanyadikba van? /persze ez igen erõs túlzás/ Amúgy meg egy TDM-et 3ezres fordulaton nem is szabad használni... |
csanesz | 102730 | 2016. január 26. 21:49 | Válasz erre: 102728 |
Ebben egyetértek! Az én gépem egy karácsonyfa! :) és lesz folytatás... |
csanesz | 102729 | 2016. január 26. 21:47 | Válasz erre: 102716 |
Én egy egyszerû kétmutatós fokozatkijelzõt használok: 3000 -nél, ami a 4TX -nél egy olyan fordulat ahol közel kerek sebességet látni 2 fokozat 40 Km 3 fokozat 50 Km 4 fokozat 70 Km 5 fokozat 80 Km Nem kell ezt túl spilázni... Én is be voltam sózva a fokozat kijelzõért, de ha megismered (megszokod) a gépet és már azt sem fogod nézni, mert tudod mikor dorombol a váltáshoz! :))) |
kozmax | 102728 | 2016. január 26. 21:38 | Válasz erre: 102724 |
Az, hogy mennyire hasznos, azt eldöntheti mindenki saját maga, illetve mennyire érzi szükségét, hogy szert tegyen egy ilyen, vagy hasonló kütyüre. De tegye szívére minden motoros a kezét, hogy csak hasznos, és mindenkinek tetszõ extrákkal szereljük fel a motorjainkat. A lényeg, hogy mi érezzük magunkat jól rajta :)
|
csokabi | 102726 | 2016. január 26. 21:32 | Válasz erre: 102723 |
Én meg nem keresném folyton a hetediket...:) |
csokabi | 102725 | 2016. január 26. 21:30 | Válasz erre: 102722 |
Ennek a fajtának semmi. Egyébként arra gondoltam, hogy hallottam a motor hangját, láttam a cimbit kuplungolni, mindezt elég jó tempó mellett és a kijelzõ nagyon le volt maradva a történésekrõl.
|
Kilos | 102724 | 2016. január 26. 21:29 | Válasz erre: 102721 |
Nem is errõl volt szó! Addig amíg nem csúszik a kuplung a fordulatszám jeladó és a sebesség jeladó alapján pontosan meg tudja határozni a sebességfokozatot. logikus, hogy álló helyzetben - behúzott kuplunggal - oda kapcsolod ahová akarod, csak 0-t mutat, és aha csúsztatod a kuplungot vagy behúzod teljesen és úgy gurulsz, a szerkezet megbolondul. Nekem nincs ilyen, de a fordulatszám és a sebesség alapján egész hamar meglehet tanulni, rá lehet érezni a fokozatra. A szezon elején még sokszor keresem a 7.-et, de aztán már nem is nagyon kell odafigyelni. Szerintem a hasznosságáról Fido tudna beszélni. |
Fido71 | 102723 | 2016. január 26. 21:28 | Válasz erre: 102720 |
Úgysem nézegeted! Egy dologra jó: volt, hogy elmentem 10-15 km-t ötödikben. Most meg nem... ;) Meg hát, amennyit én behúzott kuplunggal gurulok... ;) Ha meg nem, akkor ugyanúgy mûködik, mint az, amelyik a váltóból veszi le a jelet. |
kozmax | 102722 | 2016. január 26. 21:24 | Válasz erre: 102720 |
Mi köze van a motor kezeléséhez, a fokozat kijelzõnek?
|
kozmax | 102721 | 2016. január 26. 21:18 | Válasz erre: 102719 |
behúzott kuplunggal én nem tudok menni. vagyis nem szeretnék. Nagyon nem tesz jót neki |
csokabi | 102720 | 2016. január 26. 21:15 | Válasz erre: 102718 |
Hát ez az, akkor jól (inkább utána egy másodperccel, mert azért késik rendesen). Egy rendes kijelzõ azonnal mutatja az aktuális fokozatot, ahogy az bekattant. Nézd majd meg pár 850-es tulaj példányát. Ez a számolgatós cucc szerintem csak parasztvakítás. Volt alkalmam utasként megnézni és mellé hallani ahogy a cimbora kezelte a gépet, nekem egy forintot sem érne meg.
|
Kilos | 102719 | 2016. január 26. 21:10 | Válasz erre: 102718 |
A motor fordulatszámából és a haladási sebességbõl számolja ki, hogy hányadik fokozatban van. A kuplung kiemelésével lehet becsapni.
|
kozmax | 102718 | 2016. január 26. 21:07 | Válasz erre: 102717 |
akkor hogy? a kuplung felengedésének a pillanatában jól mutatja
|
csokabi | 102717 | 2016. január 26. 21:02 | Válasz erre: 102714 |
A helyedben még utánanéznék neki egy kicsit... Nem úgy mûködik, mint egy igazi fokozatkijelzõ.
|
kozmax | 102716 | 2016. január 26. 21:01 | Válasz erre: 102715 |
A TDM-be egy kicsit azért macerásabb, beszerelni, nem szerviz csatlakozós ;) vagyis a képen nem egy TDM van |
Fido71 | 102715 | 2016. január 26. 20:55 | Válasz erre: 102714 |
Nekem ez van! Elmentem és be is tették árában /kb 10 perc alatt/. "Örök garancia" van rá, amirõl papírt is kapsz... Több színbõl választhatsz. http://www.motorrevu.hu/hirek/proptech_fokozatkijelzo |
gesszti | 102714 | 2016. január 26. 20:35 | Válasz erre: 102713 |
Köszönöm! Húsvétra lehet, hogy meglepem magam egy ilyennel. Egyelõre el vagyok veszve a 6 fokozat közt. A bõség zavara...
|
kozmax | 102713 | 2016. január 26. 20:19 | Válasz erre: 102711 |
Nem több tucatott szerelek be évente, különféle modellekbe.
|
mati12 | 102712 | 2016. január 26. 20:11 | Válasz erre: 102707 |
A "gyári" megoldással kapcsolatban meg kérdezd meg Fido mestert.
|
gesszti | 102711 | 2016. január 26. 20:05 | Válasz erre: 102709 |
Köszönöm a linket! A motor elektronikája nem veszi zokon ennek a beépítését? Nem zavar semmit? |
kozmax | 102709 | 2016. január 26. 20:00 | Válasz erre: 102707 |
Itt tudod beszerezni: http://www.agomotors.hu/webshop/product.php?id_product=858
|
kawa550 | 102708 | 2016. január 26. 19:48 | Válasz erre: 102707 |
JBX-en fenn van, csak nem ollan cíp mint a miénk. De kaphstó hozzá rádugodosztkécc verzió is.
|
gesszti | 102707 | 2016. január 26. 19:31 |
900-asba lehetséges építeni fokozatkijelzõt? Készített már ilyet valaki közületek?
|
Flenegen | 102706 | 2016. január 26. 18:41 | Válasz erre: 102705 |
Vagy olyan helyen dolgozik ahol bármikor használthatja
|
kawa550 | 102705 | 2016. január 26. 18:14 | Válasz erre: 102700 |
Márhogy ha igazi férfi az illetõ, és van olyanja nekijje ugyebár....:-)))
|
kawa550 | 102704 | 2016. január 26. 18:13 | Válasz erre: 102698 |
Túl sok idõt tõtötté velem mostanában Tibike, lassan ollan g*ci leszel mint én! :-)))
|
PaulZso | 102703 | 2016. január 26. 16:35 | Válasz erre: 102681 |
Sziasztok , van Pest alatt egy teleszkóp felújító, postán rendezheto a javittatas, ha kell elõ keresem a címet.
|
Flenegen | 102702 | 2016. január 26. 16:23 | Válasz erre: 102701 |
hát, ez nem sokat segít, mert nem találom:(
|
MadBob | 102701 | 2016. január 26. 13:54 | Válasz erre: 102690 |
Én itt vettem: http://mc-motoparts.com/search.php?mode=advanced Nem mondom, hogy nem kellett kicsit megküzdeni vele, de tisztes munkának tûnik. |
lendvai | 102700 | 2016. január 26. 12:58 | Válasz erre: 102699 |
Ó, hát azt egy jó állványos fúróval gyorsan orvosolni lehet.:-)
|