gezasz | 151 | 2018. január 14. 14:05 |
Téli napokra motorozás Itáliába.Az első perc után indul a fesztivál! https://www.youtube.com/watch?v=cCMxz8ImRug |
kawa550 | 149 | 2018. január 14. 12:39 | Válasz erre: 147 |
Tökéletesen osszefoglaltad, egy szóba sem tudok belekötni.
|
zoligs | 148 | 2018. január 14. 11:49 | Válasz erre: 144 |
Az alábbi linken megtalálod a pontos leírást ,árakat időpontokat . https://www.enduropark-hechlingen.de/en/home/ Áprilisra gondoltam bepalizni még pár embert , mert a Traficommal akár 8 ember is eljut kényelmesen gazdaságosan . Amennyiben összejön , akkor megkereslek , és ha van kedved akkor +1 fő . A tudást amit ott elsajátítasz , igen tudod alkalmazni az R eden is , mivel olyan önbizalmat , és tudást ad , annyira ráérzel a nehéz motorral komfortzónádon kívüli helyzetek biztonságos lekezelésére . |
zoligs | 147 | 2018. január 14. 11:39 | Válasz erre: 146 |
A GS t , és a hozzá hasonló nagy túra endúrókat egyáltalán nem arra találták ki hogy durva terepen asztalokat repülj át velük . Rafkósan a nevükben elrejtették a , hogy valójában mire is szánták őket . TÚRA ENDÚRÓ , ami azt jelenti elmész kényelmesen biztonságosan valahova , majd a látványosságig nem vezet aszfaltos út , nem ijedsz meg a murvás úttól , egy 50 cm gázlótól , vagy 20 m fosó homoktól stb . Ezért jók az ilyen tréningek . Terepezni az én is az EXC t használom , futóval elviszem , majd a nap végén 150 km után leborulok róla mint akit agyoncsaptak , míg a GS el , Szegedről elmegyek a Garda tóra 1000 km re , és érkezés után sörözünk , mert nem volt olyan fárasztó , mint az endúrózós 150 km.
|
kawa550 | 146 | 2018. január 14. 11:13 | Válasz erre: 145 |
Többet igen, de AZT amit egy VALÓDI enduró tud, azt nem. Ezért mondom én azt, hogy ilyen szoft örömködésre jók, de nem kéne összekeverni ezt a dolgot az endúrózással, mert annak csak halovány utánzata. Ezek túramotorok, amik nem ijednek meg néha 1-1 földúttól.
|
HoGo | 145 | 2018. január 14. 11:04 | Válasz erre: 143 |
Azon nem veszünk össze, hogy sosem lesz egy kategória. Mintha azt mondanám, hogy képzeld, 5-en mentek le a horvát tengerpartra 5 db bokorugró kétüteművel, ők másnap érkeztek teljesen kifáradva, összetörve én meg addigra már kis is aludtam magam és mosolyogva ittam a reggeli kávét. Köze nincs egymáshoz a két kategóriának. Abba kötöttem bele, hogy azokból a motorokból IS messze többet lehet kihozni, mint amit a videón látni. A gond csak az, hogy lassabban tanulsz és sokkal jobban fájnak a pénztárcának a keményebb esések. |
KTib962 | 144 | 2018. január 14. 10:21 | Válasz erre: 141 |
Köszi az infót, felcsigázott kissé. Pár kérdésre válaszolj még légyszi. Mikor szokott lenni, illetve idén mikor lesz, hogyan kell jelentkezni, az odajutás motoros, autós esetleg vonat vagy egyéb és tudom-e szerinted kamatoztatni, ha R1150R-em van, ami ugye nem tipikusan enduró.
|
kawa550 | 143 | 2018. január 14. 10:15 | Válasz erre: 139 |
Ez itt az én kicsi fiam úgy 8-9 évvel ezelőtt. Ekkoriban fordult elő a vejkei krossz és enduró parkban https://www.facebook.com/motocrossenduro/ https://goo.gl/maps/NARSk91t6832 hogy egy ilyen túraendúrósoknak tartott tréningen a nagyfiúk a térképen látható kiskörön tréningeztek mikor vasárnap délelőtt kimentünk a gyerekkel a szokásos motorozgatásra. Nagyrészt gs-ek, a ktm akkoriban még nem nagyon hasított a bálnák közt. Természetesen a gyerek egyből közéjük rontott a malagutival, és 1 kör után vigyorogva állt ki hogy láttad apa, megelőztem az összeset egy kör alatt! És pontosan így történt, szó szerint a hónuk alatt körbemotorozta az összeset egy kör alatt. Erre az esetre a tréningesek valszeg így emlékeznek: Tereptréningen voltunk a komoly terepezésre is alkalmas nagyvasunkkal, tök ügyesek voltunk, sokat tanultunk és állati jól éreztük magunkat. Mi így emlékszünk rá: A gyerek egy kör alatt bohócot csinált a bénázó bálnákból egy automata váltós 5Le-s gyerekmotorral. És a legszebb az egészben, hogy mivel ugyan azt két teljesen különböző nézőpontból nézzük, így homlokegyenest ellenkező a véleményünk, és mégis mindkettőnknek tök igaza van. :)))))) Peace! ![]() ![]() |
gezasz | 142 | 2018. január 14. 10:06 | Válasz erre: 141 |
Bennem is ott van a félsz amikor van lehetőségem ilyen bolyák közti szlalomra ,hogy véletlen megfektetem a motoromat. De akkor nem tudom feszegeti a határokat. Így hát kihagyom. Nincs keret a törött idomok javitására.
|
zoligs | 141 | 2018. január 14. 01:17 | Válasz erre: 140 |
Mehetsz sajáttal is , de nincs értelme , mivel érzelmileg kötődsz a saját járművedhesz , és nem vállalsz be rizikós dolgokat . A 2 napos okítás az 650 € volt kb és ők adnak egy 6 misis mocit , amit úgy baszol oda ahogy neked tetszik . Ritkán találkoztam olyan résztvevővel aki nem okozott volna legalább 650 e kárt a motoron . 3 csoport közül választhatsz , kezdő , haladó , profi . Amennyiben feléred ésszel , hogy ahátsó kerék is előre forog , akkor simán kezdhetsz a haladóban , ha már van egy külön kis bokorugród a nagy vas mellett , akkor simán profival indíthatsz . Ez az egész vursli , egy szuper élmény , You Tube videókon meglátod . Rengeteget tanulsz tehetséges oktatóktól , akik megmutatják , hogy egy 250 kg os motorral szuperul tudsz könnyen terepezni , ha tudod hogyan kell tenned . Az idén lecseréltem a levegőst vizesre , valszeg megint elmegyek ismerkedni az új tereptulajdonságaival , anélkül , hogy a sajátot odab@sszam a kőbányában . Csak ajánlani tudom . |
KTib962 | 140 | 2018. január 14. 00:30 | Válasz erre: 139 |
Mondj még pár dolgot erről a tréningről: saját motor vagy adják, ára, feltételek, stb. Köszi
|
zoligs | 139 | 2018. január 13. 23:41 | Válasz erre: 136 |
Nem a motoroknak , hanem a pilótáknak vannak határai . Amikor először elmentem Hechlingenbe a BMW enduró tréningre , a második nap már biztora tudtam ,hogy a nyitó mondatom igaz . Azóta 2 X voltam , és még mindig tudok újat tanulni .
|
zoligs | 138 | 2018. január 13. 23:30 | Válasz erre: 122 |
10 körül , ami tartalmazta a finom bográcsost is :)
|
HoGo | 137 | 2018. január 13. 22:48 | Válasz erre: 136 |
Hidd el, hogy nincs értelme folytatni. Te továbbra is keményfejűen gyártod az elméleteket, én meg, mivel gyarló módon nem bírom felfogni, hogy értelmetlen dolog amit csinálok, kimegyek motorozni és (tudom, nagyon gâz :(, de) jól érzem magam 3 fokban a havas esöben sárban, homokban és még több órával késöbb is vigyorgok.
|
kawa550 | 136 | 2018. január 13. 22:25 | Válasz erre: 135 |
Értem én mit akarsz kihozni belőle, részemről nincs semmi probléma, csak látni kell a dolgokat. Vannak motorok amik alkalmasak dolgokra, vannak amik nem, még ha erőltetik is néhányan és vannak is apró sikerélményeik. Ott a youtube, nézd meg mire képes a világszám Pfeiffer egy sima f800r-el stunt terén, meg milyen nyomorúságos próbálkozásai vannak ugyan ennek az eszement tehetségnek egy 1200gs-el. Valamit mutat, de dől belőle az izzadtság, mert egyszerűen a motor nem arra való. 1000 embert találsz majd, aki annak örül hogy egy dagadt endúróval végigzötyögött egy földúton, de ennek köze nincs ahhoz, mikor egy valódi endúróval teligázon végigveretsz ugyan ott. Azzal a 35 éves szar détével én, a kocamotoros bohócot csinálok egy jó motorosból kemény terepen ha az egy ilyen masztodonnal emberkedik.
|
HoGo | 135 | 2018. január 13. 22:10 | Válasz erre: 134 |
Asszem ebből a témából többet már nem hozunk ki, keressünk újjat. :D (mellesleg a sràc a strom-mal harmadszor volt terepen, viszont meglepöen jól ment neki. Csak annyit akartam kihozni a témából, hogy nem a motoron múlik, igen is sokat ki lehet hozni azokból a nagyendúrókból) |
kawa550 | 134 | 2018. január 13. 22:00 | Válasz erre: 133 |
Ilyesmire nem képeket nézegetve jön rá az ember, hanem mikor látja őket átlag jánossal bénázni, meg mikor próbál nehéz és könnyű motorral is terepen haladni, és érzi a különbséget. De hát az ember már csak ilyen gyarló, te fel tudod mérni hogy mennyire vagyok kompetens abból hogy éppen most milyen motorom van, én meg a saját tapasztalataim alapján azt gondolom, hogy a 200 kilós szoft túraendúrok nem valók kemény terepre. Há' ez van, nem vagyunk tökéletesek(mármint hogy én nem vagyok az, rólad nem tok nyilatkozni, túl kevés az infó). :))))))
|
HoGo | 133 | 2018. január 13. 21:44 | Válasz erre: 132 |
Valahogy nem akar leesni, melyik képnél jöttél rá mire (nem) képes egy nagyendúró :)
|
kawa550 | 132 | 2018. január 13. 21:36 | Válasz erre: 131 |
Szívesen! :))))))) Mindig örülök ha valaki ilyen kevés infóból is ért mindent. Persze a dologhoz hozzátartozik hogy ezek is én vagyok. :D
![]() ![]() ![]() |
kawa550 | 130 | 2018. január 13. 20:57 | Válasz erre: 125 |
Perpill? Zrx 1100. De ennek semmi köze ahhoz, hogy ha nézek egy videót, akkor lássak is. :))))) Egyébként pont dl 650-el(első szériás) sikerült már terepezni a horvát hegyekben, ne bántsuk meg senki érzelmeit, fogalmazzunk finoman: nem rabolta el a szívemet. :D
|
lajostrom | 128 | 2018. január 13. 18:52 | Válasz erre: 125 |
Vezetéstechnikai hiba. (leggyakoribb probléma. A gép tudja.) |
lajostrom | 127 | 2018. január 13. 18:50 | Válasz erre: 123 |
Köszönöm a népszerűsítést, Gézu! (a jelenlévők közt az a legkönnyebb, sofőrrel pláne) |
kawa550 | 126 | 2018. január 13. 17:05 | Válasz erre: 124 |
Milyen kis elegáncsosan eltartja a zujjacskáját nagy gáznál! :))))))))) És ehhez meg megjegyezném, hogy ahogy itt is látszik, aki szereti feszegetni a határokat, az időnként pofára is esik, és ilyenkor szép lassan kiköt a bőrruhánál, ahogy ez a csávó is, pedig a kis cb nem nagyon indokolná elvileg. Csak mikor az emberen 2 cordura már szétszakadt semmi kis eleséseknél is, akkor harmadszorra már nem nyeli be a marketing bullshitet, hogy ez is nagyon bírja. :D
|
kawa550 | 125 | 2018. január 13. 16:58 | Válasz erre: 123 |
Kiegészítve még azzal, hogy ezek a nagy dögök is kb pont ennyire képesek és legfeljebb ennyire valók. Kivéve a dl, mert az egyenesen röhej, hogy egy ekkora árokpart meg némi homok is kiveszi sebességből.
|
gezasz | 124 | 2018. január 13. 15:18 |
Na ezt nem tanítják a vezetéstechnikai képzésen! Ezt vagy tudod, mered vagy nem! https://www.youtube.com/watch?v=97iJykS-HS0 |
gezasz | 123 | 2018. január 13. 15:12 |
Egy átlag motoros kb erre képes egy nagy dög enduróval. Az élvezetesebb csapatáshoz kicsi könnyű, de erős gép kell https://www.youtube.com/watch?v=QXoQ5-gX6Ng&feature=youtu.be |
zoligs | 121 | 2018. január 13. 12:25 | Válasz erre: 118 |
Az elérhetőség a következő , ( és most lepődjetek meg) gombymotor.hu Egynaposak a tréningek , ár értékarányban verhetetlen . Szegedhez való közelsége miatt legalább egyszer egy évben ellátogatok , onnan tudom ezt állítani . J |
Bulldog1100 | 119 | 2018. január 13. 11:44 | Válasz erre: 114 |
Na látod, ez egy remek tipp volt, mert bár Győr sok helyről messze van, de sok helyről meg nem. Rengeteg oktatási napot lehet kiválasztani. http://vezetestechnikagyor.hu/idopontok.php Köszi a tippet. |
KTib962 | 118 | 2018. január 13. 10:44 | Válasz erre: 116 |
A vásárhelyi Gombymotor is tart képzéseket. Van valakinek infója róluk?
|
KTib962 | 117 | 2018. január 13. 10:42 | Válasz erre: 116 |
Én a Rilinél voltam a két napos alapon, számomra meggyőző volt, és jó az ár-érték arány. Igaz, hogy megdobta a költségeket a két Bp-Szeged oda-vissza üa. költség, de megérte.
|
zoligs | 116 | 2018. január 13. 10:36 | Válasz erre: 101 |
a Hungárián legalább 6X voltam , csak ajánlani tudom . Az oktatók tapasztalt motoros rendőr oktatók , sok sok év gyakorlattal . A Safety pedig egy láncszerűség amelynek meg van adva a kötelező arculat , egyen pólók stb , üzleti stratégia hogy kivonuljanak minden nagyobb motoros rendezvényre , ott nagy pofával játsszák az eszüket egy számukra megadott forgatókönyv alapján , minél több fizető kuncsaft reményében . Pár évvel ezelőtt láttam őket egy Sándorfalvi rendezvényen , ahol gázráncigálós cirkuszi mutatványosként tették magukat nevetségessé . Azóta szerencsére valaki értelmes, közölte velük a stabil gáz lényegét , és azóta arra esküsznek tréningjeiken . Számomra ezért esne először a választás a rendőrmotoroskar ,(akik évtizedek óta a bevált módszert alkalmazzák) majd Riliékre vagy fordítva . majd... majd.. stb . |
kawa550 | 115 | 2018. január 13. 10:14 | Válasz erre: 113 |
Elvagy te tévedve tesó, itten most a ductape-ről van szó (vagy hogy hívják azt a talján ízét) :)))))))))))
|
KTib962 | 114 | 2018. január 13. 10:02 | Válasz erre: 112 |
2 éve még a Route 82 MTC szervezésében volt ingyenes, de tavaly ezt is fizetőssé tették. Nem egy ökör ára az a 8000, de Győrben van. Ez elég messze van az ország sok helyétől, főleg hogy reggel kilenckor kezdenek. Ugyanott vagyok, ha Pest megyébe megyek és kicsit később is indulhatok. Talán mintha Debrecenben még lett volna ingyenes tréning, de nem biztos, hogy jól emlékszem.
|
Flenegen | 113 | 2018. január 13. 09:48 | Válasz erre: 110 |
Azért a tehénke sem volt játékszer, és Rexikét is annak a lelakott csúnya sárga 900- nak köszönheted :)
|
Bulldog1100 | 112 | 2018. január 13. 08:44 | Válasz erre: 107 |
Helyes! Támogatom, ha valaki tud ingyenes vezetéstechnikai oktatást, akkor tegye fel ide a túrák közé.
|
KTib962 | 111 | 2018. január 13. 01:32 | Válasz erre: 106 |
Ha már így szóba került én azokat a túráimat tettem fel, amiket eredetileg magamnak és a páromnak szerveztem és pusztán felkínálom a csatlakozás, az együtt motorozás lehetőségét és szerencsére vannak olyanok szívesen becsatlakoznak egy nonprofit felfedezésbe.
|
kawa550 | 110 | 2018. január 12. 23:26 | Válasz erre: 109 |
Komoly férfiember(akinek van felsőmarója) nem használ játékszereket, még próbaképpen sem. :))))))))))
|
lendvai | 109 | 2018. január 12. 23:14 | Válasz erre: 108 |
5 év múlva cimbora. Addigra túl is leszek néhány tréningen hozzá. Ha jó leszel kipróbálhatod. :-)))
|
kawa550 | 108 | 2018. január 12. 22:53 | Válasz erre: 107 |
Há' nehéz úgy eltaposni, hogy nem érnek utol.....:)))))) Idénre veszel valami rendes motort amivel lehet követni a rexikét? :D
|
lendvai | 107 | 2018. január 12. 22:12 | Válasz erre: 106 |
Ez eléggé drámaszínház hangzatú volt. :-) Én rendszeresen ingyen túrázok a barátaimmal és senki nem taposott el bennünket, nem is fog. :-) Az ingyenes vezetéstechnikai tréningekre is kell legyen hirdetési felület, különben nem mennének el rá. Én többször kaptam róla értesítést ismerősöktől, idén is biztos lesz. Ott a Facebook, nem csak szelfik felpakolására jó. :-) Szelfit állítólag amúgy is azok készítenek, akiknek nincsenek barátaik, akik normálisan lefényképeznék őket. :-) Ha eljut hozzám ingyenes vezetéstechnikai tréning infó, akkor megírom ide. |
Dokypapa | 106 | 2018. január 12. 20:44 | Válasz erre: 105 |
Hát Igen , valaha volt , mert lehet ezt önzetlenül is , ugye , csak azokat akik ezt nem megélhetésből csinálták , letaposták , ahogy az szokás , ma már több itt a fizetős , azaz megélhetési túrázás ,mint a tényleges , azaz nulla profitos ,. ,
|
Bulldog1100 | 105 | 2018. január 12. 05:22 | Válasz erre: 102 |
Régen ez az oldal volt az. Ha valaki tudott ilyet, akkor ide kiírta a túrák közé. Egy évben volt, amikor három ingyenes oktatás is ki volt írva, ide a túrák közé.
|
KTib962 | 102 | 2018. január 12. 00:35 |
Egy ingyenes képzésre is el szeretnék jutni, de nagyon véletlenül bukkanok rá, hogy hol és mikor van ilyen. Van olyan oldal ami összefogja ezeket az infókat?
|
HoGo | 101 | 2018. január 11. 17:43 | Válasz erre: 100 |
Elsőnek, tapasztalatlanul a Safety, amúgy http://www.hungariarendoregylet.hu/oktatas.html |
KTib962 | 100 | 2018. január 11. 10:57 | Válasz erre: 97 |
Apropo melyik céget tartjátok a jobbnak, vagy kinek melyik jött be? Safety-Hungary, Riliclub, Hungaroring Motoros Akadémia? Ezeken kívül van még ilyen cég?
|
kawa550 | 99 | 2018. január 11. 09:27 |
Rendőrös vezetéstechnika köll? Há' netek, retek hogy örüjjetek. :))))))))))) http://napivideo.reblog.hu/igy-kell-szorult-helyzetbol-kiallni |
csanyi | 98 | 2018. január 11. 09:11 |
Még egyszerűbb áttenni a gázkart a baloldalra, az amiknál volt asszem jó régen Indian gépeken a rendőröknél balos gáz épp a fegyóhasználat okán, de amúgy tényleg életszerű, nekem pl. rengeteg gondom volt abból, hogy nem tudok lőni a forgalomban és menni is, állandóan az a megállás, tiszta időveszteség.:))
|
lendvai | 97 | 2018. január 11. 08:08 | Válasz erre: 94 |
Fel fogom vetni a Safety-Hungary-nál, hogy legyen az anyagban a gyakorlat: kanyarodás közben bal kézben tartott fegyverrel lőjük a bóját. :-)
|
Fido71 | 94 | 2018. január 11. 05:49 | Válasz erre: 92 |
Szerintem meg egyszerűbb bal kézzel megtanulni lőni, mint a forgalomban bal kézzel gázt húzogatni... ;)
|
KTib962 | 93 | 2018. január 10. 23:23 | Válasz erre: 91 |
Hát igen....lehet hogy nem borítom el a gépet - kétszer is - emelkedőn való visszaforduláskor, ha már túl lettem volna a képzéseken. Mindkét alkalommal ugyanaz a hiba. Kis tempó, egyensúlyvesztés utassal és mire a lejtőn leért a lábam már menthetetlen volt a helyzet. Ma már másképp csinálnám illetve csinálom is. |
Hr.Geiger | 92 | 2018. január 10. 22:06 | Válasz erre: 91 |
Magam is így érzem! A bal kezes gázhúzogatásnak és manőverezésnek egy értelmét látom: ha közben a jobb kezével fegyvert kell használnia a járőrnek. Máskülönben nem életszerű, hiszen a gyors manőverezéshez mindkét kezünkre szükségünk van. Érdekességnek jó, de mindennapi használata a civil életben felesleges " huligánkodás". :-) |
Dokypapa | 91 | 2018. január 10. 21:59 | Válasz erre: 89 |
Igen , kellene , persze nem az lenne a cél , hogy valaki ebből tollasodjon , megfelelő tudás nélkül és az is jó lenne , ha nem akrobatákat tanítanánk vagy képeznénk a mindennapi motorosból , hanem , igenis , fontos technika képzést adnának , ez a bal kezes gáz huzogatás és egyébb humbug bizony csupán parasztvakítás , aki mindennap erre gyúr, annak ez menni fog , és neki szükséges is lehet , de egy sima vállapos mindennapos motorosnak erre igen kevés szüksége lesz , ha bele gondolsz. Arra viszont igen is szüksége lehet , hogy egy lefulladt motort emelkedőn ismét el indítson és fel menjen , avagy ugyan itt vissza forduljon , bukás nélkül.
|
kawa550 | 90 | 2018. január 10. 21:22 | Válasz erre: 89 |
Aztat nem tom, de a következő topiknyitásra már megvan az ötletem(igaz smittpálgium) : Bukósisak motorra - kell vagy nem? :))))))))))))))
|
Hr.Geiger | 89 | 2018. január 10. 20:54 |
De most akkor vezetéstechnikai tréning kell vagy nem kell? :-))))))))))))))))) |
Sander67 | 88 | 2018. január 10. 14:29 | Válasz erre: 78 |
Örülök néki,hogy akko most már tisztázódott, az erő csúsztatásos kerékkipörgetés fogalma anyanyelvünkön ékes tájszólásokkal, meg idegen szakkifejezések szintjén is. Na meg vizuálisan a yotubeos videók hivatkozásaival egyetemben.
|
kawa550 | 87 | 2018. január 10. 12:16 | Válasz erre: 86 |
Készíts ide valami sámlit, mert sokat kell még várnod. Nem szoktam tévedni. És még cíííííp is vagyok! :))))))))))))))))
|
Utalatos | 86 | 2018. január 10. 12:03 | Válasz erre: 79 |
Volt egyszer egy gyerekem. Pusztai Karcsikának hívták. Az ő teljes nevét leírhatom, csekély elégtételt véve a közösség ellenes bűneiért:-) Ma állitólag taxis hiéna Pesten. Karcsika bűn rossz gyerek volt. Kötözködésben nála Te legfeljebb csak kisinas lehetnél. Mondom egyszer neki: -Karcsika, mi lenne ha egyszer, csak egyetlen egyszer jó lennél? Belebetegednél? -Ja, azt hiszem. Gondolom sokan igy lehetnek Veled is. Majd kivárjuk, hogy egyszer azt mond: " a francba, lehet hogy most nem volt igazam" Egy ovatlan pillanatban, akár csak tévedésből.:-) Meg engem olyan nagyon nem is zavar. Szeretem a balhékat, ha nem én vagyok az áldozat:-)) |
KTib962 | 85 | 2018. január 10. 11:27 | Válasz erre: 84 |
Sejted hogy akkor és ott rohadtul nem érdekelt mit szól hozzá a kuplung mikor küzdök magamért meg az utasomért. :-)
|
kawa550 | 84 | 2018. január 10. 11:23 | Válasz erre: 83 |
És akkor most elfér még valami a garázsod polcán a 3 garnitúra kuplung mellett? :D
|
KTib962 | 83 | 2018. január 10. 11:05 | Válasz erre: 81 |
Egyébként a Transzalpinán mikor felfele visszafordítóban megállt előttem a kisbusz a sergetéssel tudtam talpon maradni.
|
KTib962 | 82 | 2018. január 10. 10:56 | Válasz erre: 81 |
A "mi is az?" nekem túl egyszerű, a magyarázkodás magyarázat, kötözködésért meg nem megyek a szomszédba, legfeljebb pajkos évődésnek hívom.
|
kawa550 | 81 | 2018. január 10. 10:51 | Válasz erre: 80 |
Kötözködésben világbajnok gyanús vagyok!:))))) Szerintem szó nem volt ott az interakció igényéről, mert ahhoz egy egyszerű " mi is az?" kérdés is elég lett volna, nem fordultál volna a gugli mankóhoz, ez meg egy elég rosszul sikerült magyarázkodás volt. Szerintem. És bár a közúti ember számára ez érthetetlen, de ha a győzelem múlik rajta, akkor senki sem törődik azzal, ha egy üzemórás versenymotor futamonként megeszik egy kopó alkatrészt. De ha egy dombon feljutásnál is ez húz ki a szarból, akkor is jobb ötlet mint visszaesni a siratón. Másrészt ez a technika a kétüteműekkel együtt sírba is szállt napjainkra. De mégis, ha tudja a motoros hogy mi is ez, attól kevesebb nem lett, csak több. |
KTib962 | 80 | 2018. január 10. 10:38 | Válasz erre: 79 |
Kawa ha most rám céloztál a youtube-s okoskodással az nem az volt, hanem kötözködés. Hogy miért? Hát csak. Hogy legyen interakció. És lett! Egyébként az említett kifejezésekre lehet hogy én is csak néztem volna, de átfutottam a szakirodalmadat és sergesse az a kuplungot akinek még három komplett garnitúrája van otthon és nem sajnálja szétcseszni. |
kawa550 | 79 | 2018. január 10. 10:03 | Válasz erre: 76 |
Ne sz@rjál be ovinéni, nem harapom le a fejed. Nem ez az első eset mikor átmegy a köznyelvbe valami, ami nem azt jelenti, de szép lassan annyi hülye kezdi használni hogy végül elfogadottá válik. A szomorú az, hogy így kezdi el az ostoba birkatömeg vezetni azokat is, akik esetleg jobban tudják. Kölyökkoromban még volt Sopronban is krossz pálya, meg Nagycenken(ott sikerült eltörni a bokámat) meg Vejkén még most is van kettő, egy versenyt se hagytunk ki, közöttük meg amikor csak elviselt bennünket, ott lógtunk a motorszerelő/versenyző Horvát Endre "Boni" műhelyének az udvarán, a benzin meg olajszaggal szívtuk magunkba a tudást. Brodszájd, mandiner, talpas, sergetés, ezek nekem mind mondanak valamit, közben meg a legtöbb motoros manapság jó esetben csak néz, rossz esetben meg okoskodik valamit vissza a youtube-ra hivatkozva, hogy ilyen nincs is, ahelyett hogy örülne hogy bővülnek az ismeretei. Nagyon nincs mit csodálkozni, lassan a motorosoknál is kialakul a Z nemzedék, ahol már az internetről összeolvasott baromságok adják a "tudás" alapját. |
kawa550 | 78 | 2018. január 10. 09:45 | Válasz erre: 77 |
Persze hogy van backi, ezt modellezik le a játékban is, nem beléd kötök meg a videódba, hanem abba, hogy egy xbox játék videójára hozsannáztok hogy micsoda félelmetes meg micsoda profik!:))))))))))) https://www.youtube.com/watch?v=TqKShV-iN5M |
Sander67 | 77 | 2018. január 10. 08:53 | Válasz erre: 74 |
A videoba beleköthetsz, de én élőben is jelen voltam MotoGp futamokon, és mikor nem volt ennyi szar elektronika a versenymotorokban, bizony nyomták a powerslideo-kat a kanyarokban Rossi-val az élen.
|
Utalatos | 76 | 2018. január 10. 08:21 |
Driftelés vagy broadside-olás? Lassan az idei választások sorsa is ezen dől el:-) Fiúk, én már abban sem vagyok bíztos, hogy ugyanazt a tevékenységet, technikát takarja a két kifejezés. Az megdőlni látszik, hogy a driftelés kifejezést az autóknál használják, míg ugyanez a technika a motorozásban a "brodszájdolás". Olyan egyértelműen többségi arányban találni hivatkozásokat a motorral való driftelésre, hogy ha valamikor esetleg valóban csak az autókra értették is( hiszen önálló sportággá vagy szakággá is vált), mára a motorsportban is elterjedt, elfogadott kifejezés. Igyekeztem nem you tube videókra alapozni ezt a hozzászólásomat, helyette sok kivánnivalót hagyó angol tudásommal igyekeztem tájékozódni. Nem kawa550-nel szeretnék konfrontálódni( mert félek a csípős riposztjaitól):-))), egyszerűen már én is kiváncsi voltam, mi az igazság? Azt most sem tudom, de biztos nem is létezik. |
Utalatos | 75 | 2018. január 10. 08:01 | Válasz erre: 69 |
Köszönöm Kawa70, este letöltöm és kipróbálom. Mindig segítesz:-)
|
kawa550 | 74 | 2018. január 9. 22:55 | Válasz erre: 73 |
Van ott még sok más videó is, attól ez a youtube, de abban hogy valaki megosztja a moto gp 14 xbox játék felvételét, abban nincs semmi félelmetes, és egyáltalán nem profik, se kibaszottul, se másképp. :))))))
|
KTib962 | 73 | 2018. január 9. 22:50 | Válasz erre: 72 |
Az az igazság, hogy további videókat néztem és az hihetőnek tűnt: https://www.youtube.com/watch?v=6y5G8zsCMbM |
kawa550 | 72 | 2018. január 9. 22:47 | Válasz erre: 68 |
Baccki, minnyá tökön szúrom magam! Hát tényleg nem látjátok, hogy a linkelt videó egy számítógépes játék "külső kameraállás" felvétele és nem valódi felvétel? Ezt Józsika hozta össze a kisszobában a kontrollert markolva izzadó homlokkal. :))))))))))))))
|
KTib962 | 71 | 2018. január 9. 22:43 | Válasz erre: 68 |
Na ez már egy másik műfaj, félelmetes amit csinálnak és kib*tt profi.
|
kawa70 | 69 | 2018. január 9. 22:26 | Válasz erre: 66 |
Töltsd le a play áruházból az Anysoft keybroad nevű alkalmazást. Évek óta használom, akár a gombok méretét és szinét is meghatározhatod, több bill. formátumot kijelölhetsz és váltogathatsz köztük melyik a jobb. Beállitásoknál kijelölni a használatát és kész.
|
Sander67 | 68 | 2018. január 9. 22:21 | Válasz erre: 53 |
A profik powerslide-ként űzik. https://youtu.be/yF96BULIy_0
|
lendvai | 67 | 2018. január 9. 20:26 | Válasz erre: 66 |
Nem nagyon érdekel ki károg fórumidegen témák miatt. :-) A többség szerintem elfogadja, nincs semmi gond vele. :-) A meleg autós hozzászólást a telefonról írtam. :-) A Swype kiosztása a klasszikus magyar kiosztású billentyűzetet követi, de emlékeim szerint lehet választani közülük, kipróbáltad őket? |
Utalatos | 66 | 2018. január 9. 20:02 | Válasz erre: 65 |
De Te nem arról netezel ugye? Mert nekem sajnos nincs asztali gépem, sem laptopom, az óvodai gépet pedig nem használom privát célokra, ezért mindent ezen a pici vackon intézek. A levelezéstől kezdve a banki ügyekig, vagy épp a közmű számlák rendezéséig. De tényleg nem mehet így tovább! Korábban letöltöttem az általad is javasolt magyar billentyűzetet, de képtelen voltam megszokni a kiosztását. Annál még ez a többlépéses módszer is kezelhetőbb. Majd kapunk a fejünkre, mert ennyire fórum idegen témával hozakodtunk elő. |
lendvai | 65 | 2018. január 9. 19:48 | Válasz erre: 64 |
Nekem is Samsung van, alapból tengerentúli, de le lehet hozzá tölteni magyar billentyűzetet, ha esetleg még nem tetted meg. Biztos van több is, nekem a Swype van rajta.
|
Utalatos | 64 | 2018. január 9. 19:45 | Válasz erre: 63 |
Ennek a bejegyzésnek minden sorával egyetértek, még az engem érintővel is. Tennem kell valamit! Inkább kevesebbet írok és nem szólok olyasmihez hozzá, amihez nem is sokat konyítok. Engem is nagyon zavar az ékezet nélkűli írás, mégha van is rá indokom. Minden karakter 3 mozdulat ezen a vacak Samsung billentyűzeten. De innentől vége. Jó lenne az ifjúságot is rávenni erre! Tegyünk érte! |
lendvai | 63 | 2018. január 9. 14:56 |
Azt hiszem akkor nekem az első taknyolásom "broadside" technika segítségével jött létre, csak én továbbgondoltam a szürkeaszfalton. :-) Brodszájd-broadside, szelfi-selfie, értekezlet-meeting, meg a sok angol jövevényszó, amit mi olyan szívesen használunk, mert talán többnek érezzük magunkat azáltal, hogy sokszor nem értjük. Vagy már ciki a magyar nyelvet használni, pedig olyan szép választékos kommunikációs eszközzel áldott meg bennünket az Univerzum. :-) Káromkodni is sokkal választékosabban tudunk, mint a környező népek nagy része, hogy a magasságos rogyassza rá az eget erre a globalizációs-hunglish-agymenéses szarra. :-) Drága motoros kolléganő, te mindig olyan szépen és választékosan írsz, nem lehetne megkoronázni ezt ékezetes betűkészlettel? Nekem személy szerint a szemem hasogatja néha, mert vizuális vagyok és az agyam nem azt írja le belül, amit látok. :-) |
KTib962 | 61 | 2018. január 9. 09:49 | Válasz erre: 58 |
Én meg helyreigazítom a nem teljesen korrekt helyreigazítást. A brodszájd csak az egyik kanyarodási módszer, nem tisztán erről van szó, ebbe most csak belekapaszkodtunk kicsit. Ja és a bánat se kért tanácsot motorvásárláshoz, azt csak kaptam és köszönöm.
|
KTib962 | 59 | 2018. január 9. 09:41 | Válasz erre: 57 |
Fido71 | 58 | 2018. január 9. 09:18 | Válasz erre: 53 |
Látom Te is egy igazi okostojás vagy.... Még ahhoz is segítséget kérsz, hogy milyen motort vegyél, de nem tűröd el, ha valaki segítő szándékkal helyreigazít. Sok barátod lehet. ;) |
Utalatos | 57 | 2018. január 9. 08:29 | Válasz erre: 56 |
Kikepeztem kozben magam es segitett az autoszerelo Szlavik apuka is megerteni a "brodszajdolas" lenyeget: Pont az a lenyeg, hogy ugy csusztatjak meg a brina feneket, hatso kereket, hogy kozben nem fekeznek, hanem erobol a pedal nyomatekos tekeresevel es ellenkormanyzassal kanyarodva. Teljes koroket is tudnak igy tenni, mint a gumiegetesnel a motorral. De az interneten is van talalat, ha magat a "brodszajdolas" kifejezest irjatok be. "Erőcsúsztatásos fordulás" |
Utalatos | 56 | 2018. január 9. 08:12 | Válasz erre: 55 |
Bar balatoni lany vagyok, nagyon ritkan van lehetosegem vitorlas hajoval elvezni ezt a helyzeti elonyt, de abban biztos vagyok, hogy a vizen sokszor hasznaljak ezt a kifejezest. Probaljatok az eredeti angol kifejezesbol kiindulni! "broadside" es mindjart ertelmet is kap a dolog. Meg az en 4-6 eves gyerekeim is hasznaljak ezt a szot, ha kontras bicajjal kifarolnak. Valoszinuleg egymastol es valamelyikuk apjatol tanulhattak. Az biztos, hogy letezik es a szlengben is hasznalatos. |
gezasz | 55 | 2018. január 9. 07:46 | Válasz erre: 52 |
Ez egy régi motoros szleng szó. Valami angol szó elferdítése a motorozás őskorából. Sok öreg motoros ismeri szerintem a szó jelentését. Manapság nem igen használt szó, talán csak salakmotorozásba
|
kawa550 | 54 | 2018. január 8. 23:53 | Válasz erre: 52 |
gezasz | 51 | 2018. január 8. 12:18 | Válasz erre: 48 |
Vegyél egy öreg nagy egyhengerest XL 600 vagy valami hasonló azzal már lehet. Talán bírsz is vele. De utcai motorral ne terepezz. Mégha a nagy menők az enduróbajnokok tudnak is. De ők profik, gyerekként kezdték.
|