12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10

Kérlek jelentkezz be

Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Segítség kérés, remegõ kormányrúd

KT 12 2014. július 30. 23:59   Válasz erre: 9
...hogy mit akarsz mondani ezzel csak azt nem értem.
    

zooli 11 2014. július 30. 20:43   Válasz erre: 10
A CB-n ha jól emlékszem van belsõ kormány súly ezt vedd figyelembe.

Amúgy a topic indító lesem szarja a hsz-okat mi sem õt csak tanulunk valamit.:?))))
    

ukrán 10 2014. július 30. 18:58  
sziasztok!
Aprilia Scarabeo 500-as ugyanezt produkálta, kormány csapágy csere lett a vége.
cb 1300-om szintén szitált 3000-4000 között, markolatfûtést szereltettem át simára, elsõ gumit cseréltem és nem használok dobozt, azóta megszünt a remegés és a szitálás is.
    

Audimania 9 2014. július 30. 12:43   Válasz erre: 7
"pl. egy speed..."
egy mondatba keveredett a szezon a fazonnal? http://www.wild.hu/born_to_be_wild/fooldal/hir/1129/utanfutas_es_tarsai
    

Rudo 8 2014. július 30. 11:12   Válasz erre: 1
A nyári meleg az ok!
Én is engedtem már át piros lámpánál a zebrán olyan hiányos öltözékû fehérnépet,hogy elindulás után egy darabig szitált a kormány. :DD
    

KT 7 2014. július 30. 09:21   Válasz erre: 5
...minden motor azért nem!
Nem a váz felépitése, hanem a futómû geometria és a súlyelosztás okozza.

pl. egy speedmotoron meredek a villaszög, hogy jobbak legyenek a kanyarodási tulajdonágai, ez miatt viszont az egyenesfutási tulajdonságai romlanak, ami általában kormányszitálásként jelentkezik.

Túramotoroknál a megpakolt dobozok és az utas súlya miatt hátra tolódik a súlypont, amitõl szintén megnelenik a szitálás.

Vannak motorok amelyek bizonyos gumiktól megvadulnak, mig másik gumival meg teljesen jól viselkednek...





    

KT 6 2014. július 30. 09:10  
Elsõ legyen a keréksúly! Ha már megpörgetik nézzék meg tojás vagy nyolcas nincs e a kerékben.
Lehet még gumihiba is, pl. kezdõdõ vagy kisebb szövetszakadás.

Sok motoron ha hátra, az ülés mögé dobozt tesznek, pláne ha még pakolnak is bele megjelenik a kormányszitálás.

Elõfordul, hogy a kormánycsõben belül gyárilag van komoly súly (ami rezgést is csillapit) amit kiszednek és valami dizányosra cserélnek.
    

czubacsi 5 2014. július 30. 08:31   Válasz erre: 1
Érthetõ módon nem nagyon reklámozzák, de minden motor hajlamos bizonyos, általában alacsony sebesség tartományban kormányt csapkodni, különbözõ mértékben, váz felépítéstõl függõen. Ez a jelenség akkor jelentkezik, ha elengeded a kormányt és egyenesen gurulsz, kis remegéssel indul, majd elég vad csapkodásig fajulhat. Ahol durva lehet a helyzet, ott gyárilag elhelyeznek kormánygátlót, persze a marketing ezt extraként jellemzi.

Saját tapasztalatok:
- Burgman 650 2003 35-40 km/h
- Burgman 650 2009 35-40 km/h
- Kawasaki ER5 30-35 km/h
- Aprilia Atlantic 250 40-45 km/h

Fentiek alól talán csak a chopperek/cruiserek kivételek, tekintettel a villaszögükre és utánfutásukra, legalábbis a 2 Yamaha Drag Star 650-esemnél ilyet anno nem tapasztaltam, a korábbi motorjaimnál pedig még nem mertem elengedni a kormányt.

Utólagosan a kormányra felszerelt kiegészítõk is okozhatnak ilyen jelenséget, legyen az egy duda, esetleg kamera, vagy navigáció tartó.
    

zooli 4 2014. július 30. 08:02   Válasz erre: 1
Milyen motor?
Emeld fel a motort nézd meg nem lóg e a kormány csapágy,picit sem lóghat és akadás mentesen kell fordulnia.Ha rendben vidd el a kereket és centiroztatsd ki.Ellenõrizd a fék dugattyúkat nem szorul e valamelyik oldal,kormány végsúly ok e (van ahol belsõ végsúly van).Kerék csapágy?
Esetleg a hátsó tengely nem lazult e fel és egy kövér gáz keresztbe vágta a hátsó kereket.
Szerintem elhagytad a keréksúlyt és centirozni kell.
    

Termonukleariscsatamenyet 3 2014. július 30. 05:41  
Jó reggelt!
Nem tudom, hogy kormánycsapágy csinálhat-e ilyet....
De nem vagy egy nagy szaki. :D
Üdv!
    

Furyee 1 2014. március 11. 14:11  
Hali!

Kis segítséget kérnék tõletek! Az lenne a problémám hogy mai nap folyamán ahogy jöttem haza, az egyik lámpa után amikor elindultam éreztem hogy a kormányrúd remeg. Miután hazaértem kimentem a közeli reptér fele a teljesen sík beton útra. A kormányrúd 25-35 km/h között 4-5mm-t remeg. 40 fölött nem érzõdik különösebben, 25 alatt meg nagyon minimálisan talán. Kátyúba nem mentem bele, és egyéb külsõ "megrázkódtatás" sem érte a motort, ezért nem értem. Fõleg hogy a közelekési lámpánál álltam, és utána ahogy elindultam 15-20 méter után jelentkezett, de elõtte a 10km-es úton semmi baja nem volt.

Megnéztem mindkét kereket, egyiken sem látszik hogy sérült/deformált lenne a felni vagy az abroncs, illetve egyik sincs láthatóan elferdülve.

Amennyiben van ötletetek/tapasztalatotok, kérlek osszátok meg! =)
    

ELőző oldal
Hoterkep

Tagok száma: 22123
5 621 Eddigi túrák
14 221 826 km
34071 Eddigi túra-résztvevők