Please log in

Registration Forgot password






Kawasaki Z Ismerkedõs
Comment
Előző oldal
ZRXRUDI (msg) 361 Nov. 20, 2015, 9 a.m.   x
A Z kawák már teljesen kihaltak? A facebook is halott. Az enyém( z 650) most van felújítás alatt.
     Reply to this


mogorva (msg) 360 Jan. 7, 2013, 11:03 a.m.   x
Akinek van facebook hozzáférése...

Link
     Reply to this


ZRXRUDI (msg) 359 Dec. 17, 2012, 3:58 p.m.   x
Én Z 650 F1(1980) szervizkönyvet, keresek. Amit eddig letöltöttem a netrõl az nagyon gyenge fénymásolat kategória, tehát használhatatlan.
     Reply to this


mogorva (msg) 358 Dec. 17, 2012, 9:08 a.m.   x
GPz1100 DFI és EFI-hez Clymer szervizleírásom lett, ha valakit érdekel, szóljon ;)
A Police verzió kivételével minden benne van...
     Reply to this


sandorfia (msg) 357 March 29, 2012, 11:49 p.m.   x
�Szevasztok! Eladnám az Öreget. Z 400 B. 34 éves, az apróhirdetés rovatban megtalálható. Nagyobbat, túrára alkalmasabbat szeretnék. Megszakad a szívem, de amire használnám, arra már nem alkalmas, sajnálnám. Az ár ERÕSEN alkuképes.
     Reply to this


Lui76 (msg) 356 May 21, 2010, 9:09 p.m.   x
Ahh :(
Ma volt az idei elsõ Kawa esti motorozás a ringen én meg nem tudtam róla.
     Reply to this


mogorva (msg) 355 April 25, 2010, 3:08 p.m.   reply to: 354 x
Szia!
Általában egy egyszerû kézi mûszerrel kimérhetõ a testvezeték.
A motor vázához, vagy az akkud testvezetékéhez képest mérd meg a két vezetéket. Az egyikkel sípolnia kell szakadásvizsgáló állásban a mûszernek. Természetszerûen az a -.
     Reply to this


xantos (msg) 354 April 25, 2010, 12:46 p.m.   x
Sziasztok!
Kawasaki ZXR400 motoromon gyertya, gyertyapipa,gyújtótekercs csere alatt, a gyújtótekercsen a + és a - jelöléshez kell a plussz ill. a test vezetéket kötni. Az elektromos rajzon nincs külön jelölve, csak a gyertya kötés kapcsolata.Laikus vagyok,
vagy rosszul értelmezem a kapcsolási rajzot.
A rajzot az internetrõl szedtem le.Tud valaki segíteni?
     Reply to this


mogorva (msg) 353 April 25, 2010, 5:01 a.m.   reply to: 352 x
A Castrol az egyik legjobb minõségû olaj a piacon, azzal önmagában nem lehet gond.

A kérdés, hogy hidegen is csinálja, vagy csak melegen.
Ha is, akkor elképzelhetõ, hogy szelepszár szimmering gondod van, vagy kezd valahol kopás lenni a blokkban, pl kezd határon leni az ovalitása a hengereid valamelyikének...

Ha csak melegen, akkor melegen annyira elvékonyodik az olajad, hogy át tud jutni valahol az égéstérbe.

Én azt mondom, hogy mindenképp nézesd meg egy szerelõvel.
Bár lehet, hogy õ is csak úgy tud érdemi infót mondani, ha szétkapja a blokkodat.

Annak érdemes lenne utánanézned, hogy a kezelési utasításod milyen olajat ír elõ. Szintetikus, félszintetikusat, vagy esetleg ásványit.
Mert hogy ugye, még ha a viszkozitás indexe a szintetikus olajnak ugyanolyan is, mint egy félszintetikus vagy ásványi olajnak, sokkal jobban elvékonyodik melegen, mint a többi, és akkor lehet, hogy nem alakul ki a kenéshez szükséges olajfilm, ami sok rosszhoz vezethet.
     Reply to this


tûzotto (msg) 352 March 31, 2010, 11:18 a.m.   x
Sziasztok!
Azzal a kérdéssel fordulok hozzátok, hogy a ZR-7 em gázfröccskor kicsit kékes füstöt ereget. Ugy vettem észre, mintha olajcsere óta csinálná. Olajfogyást még nem észleltem, mert párszáz km van az uj olajban. Castrol 10W40 van benne. Mi lehet az oka a füstnek? Járhatok-e igy nyugodtan vele? Segitségeteket elõre is köszönöm!!!
     Reply to this


Kawesz65 (msg) 351 Feb. 23, 2010, 7:01 p.m.   x
���
sziasztok!
Tudna valaki segíteni?
GPZ 750 hez keresem azt az alkatrészt ami a tankot is tartja és lefogja az akumulátort.
Elöre is köszi Kawesz65
     Reply to this


tlaci821 (msg) 350 Dec. 24, 2009, 8:08 p.m.   x
Jó reggelt mindenkinek!!!!
Nagyon Békés Boldog Karácsonyt kívánunk minden motorosnak és szimpatizánsnak!!!!!
Mocilaci & Black Ghost!!!

A Zöld Erõ legyen veletek!!!
     Reply to this


TRex (msg) 349 Nov. 10, 2009, 11:08 p.m.   x
1994-es évjáratú Yamaha XJR 400-as motoromat elcserélném hasonló árfekvésû Kawasaki ZZR600-as, vagy esetleg ahhoz hasonló motorra.
Tel.: (70) 9483-155
E-mail.: kakter@citromail.hu

     Reply to this


TRex (msg) 348 Nov. 7, 2009, 4:10 p.m.   x
Szevasztok!
Csak egy kérdésem lenne: A Kawasaki ZZR 600 ugye nem japán belpiacos????
A választ elõre is köszi!!!!!!!!!!
     Reply to this


Tibizzr (msg) 347 Oct. 6, 2009, 3:48 p.m.   x
Amugy én viszont eladnám ha tud valaki segíteni.....
     Reply to this


Tibizzr (msg) 346 Oct. 6, 2009, 3:42 p.m.   reply to: 345 x
Szia!
megvetted?a sportmotor.hu-n ha regelsz ott a kawasaki fórumba keresd KUTYA URAT Õ segít neked!!!!!
     Reply to this


tonik888 (msg) 345 Oct. 6, 2009, 2:05 p.m.   x
Sziasztok.
Tudna valaki segíteni, hogy hol lehet km óra spirált szerezni ZZR 400-as hoz??? Illetve Dobozt, és Doboz tartó konzolt.
Elõre is köszi.

Küldi: T.Tamás
     Reply to this


Tibizzr (msg) 344 Oct. 1, 2009, 8:39 p.m.   x
Sziasztok
Nem tud valaki vevõt egy 250es Zizire?
     Reply to this


mogorva (msg) 343 Sept. 21, 2009, 5:57 p.m.   reply to: 342 x
Merre laksz kis hazánkban?
Ha a Dél-Alföld régióban, akkor a Telek Pistát kéne felkeresned, õ itt a környék kawasaki tudora...
De ha akarod, adok elérhetõséget...

Vagy kérdezd Kawacsabit, õ fanatikusabb kawás mint itt szinte mindenki... :D
     Reply to this


ganaj79 (msg) 342 Sept. 19, 2009, 8:41 p.m.   x
Sziasztok,

Egy kis segítséget szeretnék kérni a Z1000 tulajoktól.
Adott egy 2008-as modell. Gyorsítás közben 3000-4000 1/min fordulatszám tartományban egy érdekes csilingelõ hang hallható (olyan mint ha enyhe szelephang lenne, vagy mint amikor alacsony oktánszámú benzin miatt becsörög a motor). A motor még meglehetõsen új, így ezért kérném a véleményeteket arról, hogy ez a zaj normális vagy sem?

Minden hozzászólást elõre is nagyon köszönök!
     Reply to this


Lui76 (msg) 341 Aug. 19, 2009, 10:04 p.m.   x
Ugrás az idõben ismét a Ringre készülõdök...

     Reply to this


Lui76 (msg) 340 June 19, 2009, 11:24 p.m.   x
Este 10 lett mire hazaértem, de nagyon nagy élmény volt a Kawasaki esti motorozás !Nagyon jó idõ volt, és a gép is jól bírta.

     Reply to this


Lui76 (msg) 339 June 19, 2009, 9:28 a.m.   reply to: 338 x
Én kb 3-kor indulok.
Remélem ilyen jó marad az idõ estére.
     Reply to this


Argos (msg) 338 June 17, 2009, 4:40 p.m.   reply to: 336 x
Most már tuti, hogy nem megyünk nem ér haza a srác idõben :(
     Reply to this


Argos (msg) 337 June 17, 2009, 3:39 p.m.   reply to: 336 x
Ha megyünk akkor igen, de nem túl nagy a valószínüsége
     Reply to this


Lui76 (msg) 336 June 17, 2009, 2:32 p.m.   reply to: 335 x
Innen Fonyódról indultok ?
     Reply to this


Argos (msg) 335 June 17, 2009, 9:33 a.m.   reply to: 334 x
Oda mi is akarunk menni Z1000-es haverommal, remélem összejön :)
     Reply to this


Lui76 (msg) 334 June 16, 2009, 9:16 p.m.   reply to: 333 x
Link

Hungaroring
     Reply to this


kinetic (msg) 333 June 16, 2009, 7:31 p.m.   reply to: 332 x
Szia,Lui76. Hol lesz ez a kawasaki motorozás?
     Reply to this


Lui76 (msg) 332 June 16, 2009, 3:20 p.m.   x
Most pénteken lesz a következõ Kawasaki esti motorozás, megy vki ?
Én ha jól haladok munkámmal a héten vsz felmegyek majd.
     Reply to this


ZRXRUDI (msg) 331 June 15, 2009, 1:44 p.m.   x
Oké,oké meg ne sértõdj!
     Reply to this


kinetic (msg) 330 June 11, 2009, 11:49 a.m.   reply to: 328 x
Szia,ZRXRUDI. Én fotóztam,és a képen a feleségem van,meg a barátom,a feleségem nagylányával.:-)))
     Reply to this


ZRXRUDI (msg) 329 June 10, 2009, 12:47 p.m.   x
magaddal( mellé nyúltam)
     Reply to this


ZRXRUDI (msg) 328 June 10, 2009, 12:46 p.m.   x
Hali kinetic!
Oldalkocsis kawád van, vagy hogy vitted a két hölgyet msgaddal?!
     Reply to this


mogorva (msg) 327 June 8, 2009, 7:08 p.m.   reply to: 325 x
Szerintem egy ilyenrõl származott el : Link
     Reply to this


kinetic (msg) 326 June 8, 2009, 7:49 a.m.   x
Sziasztok! A hétvégén erre jártam.:-)))
     Reply to this


kinetic (msg) 325 June 6, 2009, 9:28 p.m.   reply to: 319 x
Én ezt a lámpát a GPz 750-el kaptam,az elözö tulajtól. Nem tudom milyen tipusé.
     Reply to this


Argos (msg) 324 June 6, 2009, 9:27 p.m.   x
Elnézést a szófosásért XD
     Reply to this


Argos (msg) 323 June 6, 2009, 9:27 p.m.   x
Haladok szépen sorba:
- Most,hogy már van lámpám legalább forgalomba közlekedhetek(meg kell is mert a maradék minimális vizet így tudom párologtatni)
- jövõ csütörtökön meghegesztetem a kipufogót
- szombaton viszem Keszthelyre egy szerelõhöz, hogy meghallgassa
a blokkot, mert valami igencsak csörög.(valószínû a vezérlés csapágya, aminek lehet nem tett jót a víz... bár én arra is gondoltam,hogy az olaj nem lesz jó.Mondjuk azt mindenképp lecserélem ha minden rendben van akkor is a víz miatt és akkor tuti a gyárilag elõírtat rakom bele)
-aztán ha ez mind megvan és nem kerül egy vagyonba eddig eljutnom akk valszeg befektetek egy új lámpába,de addigra megkell csináltatnom a fejidomot is.
rövidtávú terveim röviden :)
Nagyon remélem, hogy hamarosan a végére érek mert már kapásból lemaradtam egy immár hagyománynak számító rendezvényrõl a Kaposújlaki StreetFighter show-ról :(

     Reply to this


Argos (msg) 322 June 6, 2009, 9:12 p.m.   reply to: 320 x
Ilyen kell az enyémhez:
     Reply to this


Argos (msg) 321 June 6, 2009, 9:11 p.m.   reply to: 317 x
Köszi szépen, már szereltem fel dupla ködlámpát ideiglenesen,bár sokat szopok vele mert mindig van valami zárlat... már 6 biztosítékom ment rá,de remélem most már minden hibalehetõséget elhárítottam.
     Reply to this


Argos (msg) 320 June 6, 2009, 9:08 p.m.   reply to: 319 x
Igen ennek a kisebbik változata,de a lámpa ugyanaz.
     Reply to this


mogorva (msg) 319 June 6, 2009, 7:10 p.m.   x
Ez egy ZXR-é volt Kinetic nem?

Argos, a te kerékpárod valami ilyesmi?
Link
     Reply to this


kinetic (msg) 317 June 6, 2009, 12:19 p.m.   x
Van egy ilyen lámpám. Ez nem jó neked?
     Reply to this


Argos (msg) 316 June 4, 2009, 1:20 p.m.   reply to: 315 x
Nem ez sajna nem az
     Reply to this


mogorva (msg) 315 June 4, 2009, 9 a.m.   reply to: 313 x
Formára mintha ez lenne a neked való:
Link


     Reply to this


Argos (msg) 314 June 3, 2009, 9:24 p.m.   x
Egyenlõre kapott dupla köralakú ködlámpát XD
Picit olyan mint a Triumph Speedtriple :D
de ez se megy egyszerüen.... a ködlámpa égõt nem bírja a rendszer valahogy belekell mahinálnom a gyári égõt....
jó móka lesz

     Reply to this


mogorva (msg) 313 June 3, 2009, 9:15 p.m.   reply to: 312 x
Nem, én emlékeztem rosszul, az egy zzr-é amit láttam...
Az meg ugye neked nem jó...

     Reply to this


Argos (msg) 312 June 3, 2009, 8:46 p.m.   reply to: 302 x
2004-es évjáratú
énis nézegettem a vaterát,de én nem láttam
(aztán lehet h csak én vagyok vak :D )
     Reply to this


mogorva (msg) 311 June 3, 2009, 8:21 p.m.   x
Egyébként egyszerûbb dolgom lesz, ha kiírom ide a kawaszakértõ szerelõ elérhetõségét, így megtalálja, akinek kell :)

Telek István névre hallgat, Óföldeákon lakik, és 30/6361987 a száma.

     Reply to this


mogorva (msg) 310 June 3, 2009, 7:17 p.m.   reply to: 308 x
Tibi, privát üzenetben ment az elérhetõsége :)
     Reply to this


mogorva (msg) 309 June 3, 2009, 7:09 p.m.   reply to: 307 x
Nekem még (nagyjából) a gyári csõ van az 1100-on :)

     Reply to this


otosTibi (msg) 308 June 3, 2009, 6:45 p.m.   x
Sziasztok!Engem érdekelne az óföldeáki srác elérhetõsége,mert
hozzám az még elérhetõ távolság.
     Reply to this


kinetic (msg) 307 June 3, 2009, 6:20 p.m.   reply to: 305 x
Én is a popszegecsre gondoltam,hogy az zörög. Igen,ez már nem a gyári csõ. Ez 4-1be csõ,a gyári 4-2be volt anno régen valaha.:-)
     Reply to this


mogorva (msg) 306 June 3, 2009, 5:53 p.m.   reply to: 299 x
Én meg arra gondoltam most így hirtelen, hogy biztos, hogy a vezérlésed jól áll?
A Kawasakik egy részének ugyanis a szelepdekniben is van egy vezérmûlánc feszítése... Az csak egy mûanyag ív, de ha azt nem vette figyelembe a szerelõd... Akkor lehet arrébb, mint kéne.
1-es henger felsõ holtpontra teker, (egyes hengerbõl - ha fenn ülsz a motoron a bal szélsõ - gyertya ki, hosszú csavarhúzó beledug, a jobb oldalon a gyújtás jeladójáról kupak levesz - 2 csavar fogja - és emlékeim szerint 17-es, vagy 19-es kulccsal lehet tekerni a fõtengelyt) a két vezérmûtengely közt lánc lenyom, és akkor kell jól álljon a vezérlés nullpontjelzõje a vezérmûtengelyeken. Ha nem úgy van, akkor szar van a palacsintában...
     Reply to this


mogorva (msg) 305 June 3, 2009, 5:40 p.m.   reply to: 304 x
De ez nem is a gyári csöve ha jól látom ;)

Ebben a csõben vagy a popszegecs húzószeme van elszabadulva, ha nem zárt végû lett belehúzva, vagy a belsõ perforált csõ kezd leszabadulni valamelyik végérõl.

Mind a két esetben ha jól látom, szét kell szedni teljesen a dobot.
Ha a szegecs húzószeme van leszállva, akkor azért, mert egyébként nem vadászod ki azt a helyes kis acélgolyót, ha a perforált csõ a ludas, akkor meg azért, mert azt fel kéne hegeszteni vissza a helyére.
Popszegecsek lefúr, a köpeny elhúz hátrafelé kicsit, és kibogarászható a húzószem. Ha meg 2. eset áll fenn, akkor teljesen lehúz, meghegeszt, visszatesz. Bár akkor már lehet, hogy érdemes az üveggyapotot is kicserélni benne, nem tudom mennyire van összeállva / kiégve.

Azért mondom, hogy nem valószínû, hogy megúszod a szétszedést, mert ha jól látom így képrõl, össze van hegesztve a dobod be és kiömlõ csonkja a perforált csõvel...

De te onnan közelebbrõl lehet, hogy jobban látod...
     Reply to this


kinetic (msg) 304 June 3, 2009, 4:49 p.m.   x
Ez a kipufogó,ami zörög.
     Reply to this


Lui76 (msg) 303 June 3, 2009, 4:09 p.m.   reply to: 299 x
Hát esetleg odaállok mellé az enyémmel és ha még akkor is azt mondod a tiéd "zakatol" jobban...
:)

     Reply to this


mogorva (msg) 302 June 3, 2009, 2:25 p.m.   x
A kipufogóban a zörgés jöhet a szegecsbõl is, meg hogy leszabadult valami a dobban...

Tudok Kawa szerelõt, nagyon jót (az orszán talán legjobb kawa szerelõje), de az neked az ország másik vége... Óföldeákon praktizál.

Lámpát meg mintha a vaterán láttam volna... Milyen évjáratú is a vasad?
     Reply to this


kinetic (msg) 301 June 3, 2009, 12:48 p.m.   x
Sziasztok! Nekem is zörög valami a kipufogóban. Lehet hogy a szegecs?
     Reply to this


Argos (msg) 300 June 3, 2009, 12:33 p.m.   x
Jah meg a kipufogóm valószínüleg elrepedt az illesztésnél mert elég csúnya hangja van + kifúj, de csak akkor derül ki ha lefúrom a popszegecseket....
     Reply to this


Argos (msg) 299 June 3, 2009, 12:15 p.m.   reply to: 295 x
Hali!
Tavaly nyár óta van meg a vas.
Õsszel csobbantam vele 1 vizesárokba és mostanra jutottam el odáig a víztelenítéssel,hogy már használható állapotban van,de a vezérlésnél elég csúnya hangja van a csapágynak (legalábbis én arra gondolok) és szeretném ha egy hozzáértõ meghallgatná.
Szerencsére a moci kívülrõl annyira nem törött össze...
a fõ gond, hogy a lámpa igen, ami újonnan 80ezer huf :S(január óta bújom a bontókat,de eddig sajna eredménytelenül)
meg a fejidom repedt ketté.
Szóval érdekelne a lellei mûanyagos is.
( egyébként énis Fenyvesi vagyok :D )

     Reply to this


Lui76 (msg) 298 June 2, 2009, 9:12 p.m.   reply to: 297 x
Mennyien voltatok ?
ÁÁÁÁÁ pedig úgy kipróbáltam volna... nah legközelebb.
     Reply to this


fektitibi (msg) 297 June 2, 2009, 9:08 p.m.   x
Nagyon jó volt!Végre nem esett az esõ!
     Reply to this


Lui76 (msg) 296 June 2, 2009, 8:57 p.m.   reply to: 291 x
Mi lett az esti motorozással ?
Én feljutottam Bp-ig két-három felhõszakadás közt , de már nem maradtam fent addig, az idõ lvettem a kedvem , aszél meg szétépett.
     Reply to this


Lui76 (msg) 295 June 2, 2009, 8:55 p.m.   reply to: 294 x
Mióta van meg a Z750-ed ?
Milyen gond van vele ?
- Blellén mûanyag hegesztõt tudok esetleg.

     Reply to this


Argos (msg) 294 June 2, 2009, 8:44 p.m.   x
Hali !
Nemtud vki 1 jó motorszerelõt Fonyód környékén akire rábízhatnám a Z750-met ?
     Reply to this


kinetic (msg) 293 May 27, 2009, 10:23 a.m.   reply to: 291 x
Én is mindig este érek oda,hogy motorozzak,ja és még az esö az ami bejön ha túrázni megyek.:-)))
     Reply to this


Noda10 (msg) 292 May 26, 2009, 7:31 p.m.   x
sziasztok!
lenne egy nagy kérésem. Motort akarok venni és a zzr 250 (91-96) is a látókörömben van. mindenképp szeretnék megnézni egyet élõben, mielõtt utazgatok az eladó példányokhoz. lehet nem is tetszik és akkor felesleges pénzkidobás. Kérdezném: nincs olyan pesti, akinek ilyen típusa van és szívesen büszkélkedne vele fél óra erejéig valahol a városban? nagyon hálás lennék, természetesen alkalmazkodok az idõpontban, helyszínben...
     Reply to this


razor (msg) 291 May 26, 2009, 7:14 p.m.   x
A túrák között már szerepel a kawa esti motorozás....
Kötelezõ program minden zöldnek :)
     Reply to this


kinetic (msg) 290 May 25, 2009, 11:43 p.m.   x
Más motorosok itt a sorokat irják,addig a Kawások a kilométereket róják.:-)
     Reply to this


kinetic (msg) 289 May 23, 2009, 4:03 p.m.   reply to: 288 x
A régebbi motorokon még olajhütö se volt,és mégis közlekedtek velük. Igaz akkoriban még nem voltak olyan forgalmi dugók mint ma,egy Pesti barangolás a nyári melegben.:-D
     Reply to this


mogorva (msg) 288 May 21, 2009, 6:52 a.m.   reply to: 287 x
Igazság szerint nem tudom, hogy mibõl veszed észre.
Én bízok a japán mérnökökben :)
A légolajos motorok hõtûrése elég magas, én amit hallottam-olvastam errõl, az az, hogy nyári 40 fokban, városi csúcsforgalmi totyogásban történhet bármi ilyesmi.

Elméletileg az történik, ho1gy egy bizonyos hõmérséklet felett az olajod nagyon elvékonyodik, és már nem tudja azt a kenést és hûtést biztosítani, ami kívánatos lenne. Tehát pl a csapágyaid, szimmeringjeid károsodhatnak.

Van Szegeden egy Berci névre hallgató tetováló, lehet, hogy ismeritek is páran... Neki volt egy ezeréves GPz1100-a. Õ járt Aradon úgy, hogy mindjárt egy Erdélyi túra elején berobbant a karterben az olaja, annyira túlhevült... Viszont egy cigi elszívása után lehûlt annyira, hogy egy pöccre indult a motorja, és végig gurulta a túrát. ÉS(!) semmilyen károsodás nem érte a blokkját... Hiába no... Kawasakiék tudnak motort gyártani :D

Mindazonáltal egy dologra oda kell figyelni az utólagos ventillátor beépítéskor, mégpedig arra, hogy bírja a kiképzést a hõtõl amit kap, valamint azt a szutykot, amit a kereked felhord rá.
Tehát kifejezetten kültéri alkalmazásra kialakított, fémházas típus jöhet szóba.
     Reply to this


Lui76 (msg) 287 May 20, 2009, 9:46 p.m.   reply to: 276 x
Õ izé , itt mi történik ha túlmelegedik ?
Hogyan lehet észrevenni ?

     Reply to this


kinetic (msg) 286 May 20, 2009, 5:08 p.m.   reply to: 276 x
Jó ötlet a ventilátor az olajhütöre,ezt én is hasznositom. A ventilátor már meg is van,csak fel kell szerelni.:-)
     Reply to this


Lui76 (msg) 285 May 19, 2009, 8:39 a.m.   reply to: 283 x
de itt nem a primer lánc a lényeg , hanem ha jól értem az olajnyomás feszíti a vezérmû láncot, és az egyéb alk. kenésérõl fent nem is beszélve.
Én hosszú útra keveset jutok el viszont naponta munkába járok 20km-re, nyártól eltekintve reggel nincs túl meleg.
Mire bemelegszik oda is érek...
Csak szeretném megõrizni minél jobban az állapotát.


     Reply to this


otosTibi (msg) 284 May 18, 2009, 8:28 p.m.   x
Minél kisebb a ´W´ elõtti szám (ami a télit jelenti), annál könnyebb a motort alacsony hõmérsékleten beindítani. Ily módon az SAE 0W-30(40) olajjal a legkönnyebb az indítás. (L. a Megjegyzést). Minél nagyobb a "nyári" viszkozitás elõtti szám, annál jobb az olaj teherbírása üzemi hõmérsékleten. Az SAE 10W-60 viszkozitású olaj rendkívül magas hõmérsékleti terhelésre és rally futásteljesítményre alkalmas.
A "mínusz 35 szabály".

Ha a 35-öt kivonjuk a viszkozitás elsõ számából, megkapjuk azt a hõmérsékletet, aminél a motor ezzel az olajjal könnyen indul. Például, az 5W-50 olaj -35oC hõmérséklet alatt könnyen indul (5 - 35= - 30C).
Én egyébként 20W50-t használok.Legszebb hangja akkor van,ha 30 celsiusban 20 km-t megy vele az ember.
     Reply to this


mogorva (msg) 283 May 18, 2009, 6:21 p.m.   reply to: 282 x
Iiiiigen... És az az olaj mégsem biztos, hogy jó :S

Ugyanis...

A motor, ha jár, meglehetõsen rövid ideig hideg ugye, és amikor már meleg, akkor már számít az olajad kenõképessége is.

Amikor én ezen kérdést feltettem a szerelõmnek, annyit mondott, hogy szinte 100%-ig biztos benne, hogy a primerlánc még gyári a motoromban, azaz jelenleg 26 éves. De még 5-8 évet biztos, hogy ki fog szolgálni. Csörög. Olyan. De ha kicseréli újra, az is csörögni fog, mert feszítetlenül fut. Ilyen a konstrukció. Bízhatsz nyugodtan a Japán mérnökökben :)

Ne foglalkozz vele, a belevaló olajtól csörögni fog, de ha bemelegszik a moci, fontosabb a megfelelõ kenés ugye... Mert ha a következõ olajcseréig sem megy el a bringa a nem belevaló olaj miatt, akkor csöröghet kicsit hidegen a motor a belevaló olajjal szerintem... nem?
Én már szinte nem is hallom a primerláncot... ;)
Szokás kérdése...
     Reply to this


Lui76 (msg) 282 May 18, 2009, 5:34 p.m.   reply to: 280 x
Igen az alacsony alapjáraton hidegen jelentkezõ lánczajra gondolok ami fordulaton nem jelentkezik.
De hát épp ez a lényege az alacsonyab pl 10w-s olajnak nem ? Hogy hidegen ne annyira legyen szaft :)

     Reply to this


mogorva (msg) 281 May 18, 2009, 4:53 p.m.   reply to: 280 x
Jegyzem meg zárójelben, hogy a javítások legjavát egy 13-as kulcs, egy 5-ös inbuszkulcs, és egy keresztcsavarhúzó segítségével meg lehet csinálni :)
     Reply to this


mogorva (msg) 280 May 18, 2009, 4:51 p.m.   reply to: 279 x
A másik kérdésedre a választ meg vagy megtalálod az users manualodban, vagy kikövetkezteted :)

Tudni kellene az évjáratát a kerékpárnak, de ha nem írja fehéren-feketén, hogy fél vagy teljes szintetikus olaj tehetõ bele, akkor ásványit neki, mert azt szeresse.

A hangos indulása milyen hang volt? Ha a blokk jobb oldaláról jövõ csörgés, ami esetleg magasabb fordulaton megszûnt, akkor az a (amúgy az összes öreg kawában gyárilag feszítetlenül futó) primer lánchajtás lánca volt, ami a lekvár sûrûségû ásványi olajban nem kenõdött rendesen, de ettõl semmi baja sem lesz.
Kawasaki... Olyan. De agyonverhetetlen. Azt azért emlegetik páran, hogy az öreg Z kawák blokkját még az öreg mérnökei tervezték a Kawasaki Heavy Industries-nak, akik a ´30-´40-es években még harckocsin tanultak :D
Ott két dolog számított. Az üzembiztonság, meg a szervízigénytelenség. Ja, meg az üzembiztonság. Meg a üzembiztonság. Esetleg még az üzembiztosság is kicsit, de leginkább az üzembiztonság. Ja, és legyen egyszerûen, olcsón javítható. Bárhol. Bármikor.

Na ezt tudják az öreg Z kawák :)
     Reply to this


mogorva (msg) 279 May 18, 2009, 4:39 p.m.   reply to: 278 x
Tudtommal az ásványi olajok nem csak 20w50 indexszel rendelkezhetnek... :)
Másik történet, hogy többnyire azt kapsz...
     Reply to this


Lui76 (msg) 278 May 18, 2009, 4:25 p.m.   reply to: 276 x
De nekem az alu olajkupakra az van nyomva 10w40 !
Az én szakirodalmam (Zephyr 750) a hozzávaló olajaknak 10w50 és 20w50 között bármit lehet aztt írja.
Fontos lenne jobban megismernem a kérdést mert megint esedékes az olajcserém...
Eddig az "elsõ" 5e km 20w50-es volt . De télen elég hangosan indult 5 fokos reggelen...

     Reply to this


rgary (msg) 277 May 18, 2009, 4:19 p.m.   x
Sziasztok!

Nekem egy 1990-es ZZR 600-as motorom van!
Miskolcon, és környékén szoktam motorozni, ha van köztetek idevalósi, és nem szégyell egy kezdõvel együtt mutatkozni akkor gurulhatnánk néha.

Széles, száraz utat mindenkinek!
     Reply to this


mogorva (msg) 276 May 18, 2009, 4:13 p.m.   reply to: 275 x
A kawások motoroznak... Nem érnek rá itten írogatni... ;)

Más történet, hogy ahol csak tudnak, segítenek :)

Visszatérve az olajra kicsit.

Az összes öreg lég-olajos kawába ásványi olaj való, mert annak az állagához, meleg állapoti sûrûségéhez van méretezve minden olajjárat. Tehát a fél, illetve teljesen szintetikus olajok sem a kellõ kenést nem tudják biztosítani nyári, városi totyogás közben, sem a kellõ hõelvezetést.

Amit viszont egy öreg GPz-n láttam, én is meg fogom csinálni: két 80mm-es 12V-os ventillátor volt az olajhûtõje elé betéve, és asszem 70°C-nál automatikusan elindult. Egy (asszem) Wartburg termosztát kapcsolgatta.
Okosság városban nyáron :)
     Reply to this


kinetic (msg) 275 May 18, 2009, 1:13 p.m.   x
Sziasztok! Mi ez a nagy csend? A kawások nem valami beszédesek. A hétvégén senkinek nem volt valami motoros élménye?
     Reply to this


kinetic (msg) 274 May 16, 2009, 4:38 p.m.   x
Sziasztok! Szép hétvégét és jó motorozást mindenkinek.
     Reply to this


tlaci821 (msg) 273 May 15, 2009, 11:13 p.m.   x
Szasztok "Zöldek"!!
Nekem is van tapasztalatom a Kawa Z 750-nel
Nekem Z750S van 2005 szeptemberi és kipróbáltam a full szintetikus 10W50-es olajat...
2000km-t mentem és észrevettem hogy alacsony fordulaton terhelésen mintha szelephangja lenne...cicereg...
Hogy mi az ok?
Mivel ez az olaj 10W50-es ezért jobb a hõmérséklettûrése, ergo nem hígul fel...annyira mint a 10W40-es...
Tehát visszaraktam a gyári 10w40-es olajat és megszûnt a zaj...
Szal fordulaton biztos jó, de kis fordulatszámon terhelés alatt kevesebb az olajnyomás, mert sûrûbb az olaj(új olajszûrõvel is)...mint a gyári...én inkább ezért csak nagy melegben merném beletenni a 10W50-est...
Mióta újra a gyári van azóta no problem, no cicergés, csak motorozás... :-)
Széles utat barátaim...




     Reply to this


Lui76 (msg) 271 May 15, 2009, 9:53 p.m.   x
Ezt néztétek már ?
Kipróbálnám én is ...
Ha jól látom minden kawás mehet.
Link
     Reply to this


kinetic (msg) 270 May 13, 2009, 10:32 a.m.   reply to: 268 x
Szia,Robis! Nekem 1985-ös évjáratú a GPZ 750 mocim.
     Reply to this


kinetic (msg) 269 May 12, 2009, 8:43 p.m.   x
Sziasztok! Szép estét mindenkinek. Nekem eddig még nem volt Kawám,de a haveroknak igen. Igy lettem én is Kawás,itt Békés megyében elég sok a KAWA moci.:-)
     Reply to this


Robis (msg) 268 May 12, 2009, 7:53 p.m.   x
Üdv, Hölgyek, Urak.
Én is bemutatkozom. Egy 2007-es Z750-et hajtok, lassan második éve. Imádni való gyönyörûség. Nekem 1985 óta a Kawa Z a motor. Akkor szerettem bele a GPz750-be. Igaz akkor még csak a Motorrad újságban nézegethettem.
     Reply to this


razor (msg) 267 May 12, 2009, 10:59 a.m.   x
jó lenne egy kawás összejövetel :)
     Reply to this


kinetic (msg) 266 May 12, 2009, 1:10 a.m.   reply to: 265 x
Majd gondolkozok rajta.:-)
     Reply to this


ZRXRUDI (msg) 265 May 11, 2009, 4:52 a.m.   x
Megszervezed?
     Reply to this


kinetic (msg) 264 May 10, 2009, 8:18 p.m.   x
Kawasaki-s gurulás nem szokot lenni?
     Reply to this


kinetic (msg) 263 May 10, 2009, 4:27 p.m.   x
Mai motoros fotóm.:-)
     Reply to this


kinetic (msg) 262 May 10, 2009, 7:42 a.m.   reply to: 261 x
Nekem is GREX sisakom van,csak nem nyitott. Szerintem elég jó,az asszonykámnak még sisak beszélö is van,és menetközbe jól lehet beszélgetni.:-)
     Reply to this


Lui76 (msg) 261 May 9, 2009, 10:35 p.m.   reply to: 259 x
Nálam akkor fogyaszt keveset ha két személy utazik... :)
Asszonykám sisakja nem bírja nagyon a szelet (Grex nyitott)
Nemtom mit kéne neki vennem ami zárt de a ritka használatnak megfelelõen nem drága, de ne essen szét meg szellõzzön is.



     Reply to this


kinetic (msg) 260 May 9, 2009, 8:46 p.m.   x
Ma is mentem 200km-t,hogy szokjam a kawámat.:-)))
     Reply to this


Hoterkep
Hirdetések




Member count: 26575