Please log in

Registration Forgot password






motorolaj
Comment
Előző oldal
Botanikus (msg) 712 Sept. 14, 2015, 9:18 a.m.   reply to: 709 x
Hali ! Yamaha xj 900 A31! Motult csipkedte, váltottam Repsol-ra, azzal teljesen elégedett volt, a csere után nem fogyasztott csak a 95-öst
     Reply to this


kawa70 (msg) 711 Sept. 13, 2015, 8:56 p.m.   reply to: 709 x
Nekem nincs gondom vele. Többnyire azt hasznalom de nekem a Motul se okozott semmi problémát. Ha eszi a motor valami más lehet a gond.
     Reply to this


Audimania (msg) 710 Sept. 13, 2015, 8:48 p.m.   reply to: 709 x
Nekem bevált, az én öreg VFR-emben nem kell belõle újratölteni két olajcsere között :)
     Reply to this


piratson (msg) 709 Sept. 13, 2015, 6:08 p.m.   x
Hali
Jelenleg Motul 5100 10W-40-es van a gépemben (XJ600), de elég rendesen csipkedi. Castrolt próbáltam, nálam egy tragédia, így most kipróbálnám a Repsolt. Van valakinek tapasztalata a Repsol Moto Rider 4T 10W40-es olajjal?
     Reply to this


frici105 (msg) 708 March 11, 2014, 10:55 a.m.   reply to: 707 x
Hali!
6000km ill. ha nem mész egy évben ennyit akkor szezononként ajánlott.

     Reply to this


balu7 (msg) 707 March 11, 2014, 10:45 a.m.   x
Hali!
Nem igazán találtam egyértelmû választ a kérdésemre.
Milyen gyakran van szükség olajcserére? (sportmotornál) szezononként, vagy X km után?
Köszi a választ.
     Reply to this


KT (msg) 706 Sept. 20, 2013, 9:13 p.m.   x
Konkrétan nem mondták ki a Castrol az egyik fõ célpont... Régen a benzinkutakon pancsoltak, de mára már nagyban megy a játék.
Dobozon hologram, színes olaj(nem a klasszikus barna) a cimke többrétegû, így fér el rajta a soknyelvû használati utasítás...de asszem a legfontosabb, a beszerzés helye !
     Reply to this


KT (msg) 705 Sept. 20, 2013, 9:11 p.m.   reply to: 702 x
látod, ezért jó a rozmárnak ! Kívül van a foga, azzal lerágja a felesleget ! ;)

     Reply to this


ErErpower (msg) 704 Sept. 20, 2013, 2 p.m.   x
Én kizárolag a szakosodott beszerzõktöl rendelek! : Castrol Hungaria stb...csakis olyanokat amilyeneket a motormárkákhoz ajánlott! és semmiféle okos autósboltosoktól nem vásárolok!
     Reply to this


VVLaci (msg) 703 Sept. 20, 2013, 1:49 p.m.   reply to: 702 x
Kell neked olyan kemény sörtét növeszteni! :-)))

De ha bekened motorolajjal, sokkal fínomabban csúszik! :-)))
Csakhogy visszakanyarodjunk a kenõanyagok sokféle felhasználása irányába! :-)
     Reply to this


lendvai (msg) 702 Sept. 20, 2013, 12:27 p.m.   reply to: 701 x
Nem, lassabban gyalulom le az ábrázatom és hamarabb elkopik a penge :-)))
     Reply to this


VVLaci (msg) 701 Sept. 20, 2013, 11:22 a.m.   reply to: 700 x
És akkor gyorsabban kiszõrösödsz??? :-))))
     Reply to this


lendvai (msg) 700 Sept. 20, 2013, 10:10 a.m.   reply to: 699 x
Jó lesz nyitva tartanom a szemem, ha olajat vásárolok. Én eddig Motult és Repsolt használtam, nem volt velük gond, bár nem árt utánanéznem hogy õk védekeznek-e valamivel a hamisítás ellen. Off téma, de a Gillette borotvapengéket is hamisítják :-))
     Reply to this


KT (msg) 699 Sept. 20, 2013, 9:24 a.m.   reply to: 698 x
Háááát, ja !!!

Amúgy, ha a gyújtógyertyákat (IS) hamisítják, pont ezt hagynák ki ????


     Reply to this


SZICSU (msg) 698 Sept. 20, 2013, 8:23 a.m.   reply to: 697 x
Mi a Castrol Hungariatól vásárolunk,és én is nézek néha furcsán,mikor jóval a mi beszerzési árunk alatt látok itt-ott olajakat...:-(
     Reply to this


KT (msg) 697 Sept. 20, 2013, 5:55 a.m.   x
Link
     Reply to this


VVLaci (msg) 696 Feb. 28, 2013, 2:29 p.m.   reply to: 695 x
De milyen szar közben a hagymát a helyén tartani! :-)

Egy kis infó az olajtémához:

Link
     Reply to this


Bedouin (msg) 695 Feb. 28, 2013, 12:32 p.m.   reply to: 694 x
Miért?
Kisebb lesz a légellenállás :)
     Reply to this


VVLaci (msg) 694 Feb. 28, 2013, 11:21 a.m.   reply to: 692 x
Na úgy igazán kellemetlen motorozni! :-)))
     Reply to this


szsolt (msg) 693 Feb. 28, 2013, 10:59 a.m.   reply to: 690 x
Tudjuk,hogy nem fog sok idõt igénybe venni az új kitalálása......De van aki ezt is beveszi:))))
     Reply to this


olika (msg) 692 Feb. 28, 2013, 10:48 a.m.   reply to: 691 x
A hagyma nem erre való.Azt hónaljba kell szorítani!!! :)))))))))))))))))
     Reply to this


VVLaci (msg) 691 Feb. 28, 2013, 10:40 a.m.   reply to: 690 x
Szerintem csak simán vágj bele hagymát, paprikát, paradicsomot és tojást! :-)))
     Reply to this


olika (msg) 690 Feb. 28, 2013, 9:52 a.m.   x
Végre kitalálok valami forradalmian újat és ti lefikázzátok.Most gondolkodhatok másik hüleségen :)))))))))))))))))
     Reply to this


gazesmas (msg) 689 Feb. 28, 2013, 6:38 a.m.   reply to: 688 x
Gyere. Pirítós van! :)

     Reply to this


gabo67 (msg) 688 Feb. 27, 2013, 10:58 p.m.   x
pistabátya kávé mennyi az idõ:)))
szombaton lehet átszaladok ha otthon leszel, tudom alig várod már:))
     Reply to this


gazesmas (msg) 687 Feb. 27, 2013, 10:33 p.m.   reply to: 678 x
Én régebben, kotyogóval megcsináltam nemegyszer. Bevált.
     Reply to this


desiderus (msg) 686 Feb. 27, 2013, 10:31 p.m.   reply to: 685 x
Igazad van gabó, ez még viccnek is rossz... :-))))))))))))))))))))))
     Reply to this


gabo67 (msg) 685 Feb. 27, 2013, 10:16 p.m.   reply to: 680 x
oda is tehettem volna de annak mi értelme:)))
ezt a topikot már rég nem hozta elõ senki ha már van használjuk
     Reply to this


Jani55 (msg) 684 Feb. 27, 2013, 10:15 p.m.   reply to: 678 x
Ez konkrétan marhaság!
Üzemmeleg motorban, a karterban és a motorolajban már nincs pára, nedvesség.
Megszûrni minek, csak szennyezõdni tud evvel az eljárással. (minden konstrukcióban van az olajszûrõ!)
Ha már leengedte, öntsön gépkönyv szerinti új, friss olajat (és cseréljen olajszûrõt).
ui.: természetesen, azt csináltok, amit akartok, de evvel ne dicsekedjetek!
     Reply to this


VVLaci (msg) 683 Feb. 27, 2013, 10:15 p.m.   reply to: 682 x
Én traktort láttam így mûködni, alulra volt akasztva a vödör, ahol kifolyt az olaj, amikor megtelt, a betöltõnyíláson keresztül visszakerült a ciklusba! :-)
     Reply to this


gabo67 (msg) 682 Feb. 27, 2013, 10:13 p.m.   x
leginkább olajcserénél a le eresztõ csavart nem teszi vissza, keresztül önti az olajat és utána még 1 x vissza tölti:))
     Reply to this


VVLaci (msg) 681 Feb. 27, 2013, 10:05 p.m.   reply to: 678 x
Mivel a motorolaj nem csak a vizet veszi fel, sõt a vizet a legkevésbé.........

a benne lévõ adalékok fogynak el, nem tudja a szennyezõdéseket magában tartani, mindenhol le fog rakódni. Utána petróleummal öblíti át a blokkot????
     Reply to this


Audimania (msg) 680 Feb. 27, 2013, 10:04 p.m.   reply to: 678 x
Szerintem szûrni sem kell, mert a motorolajszûrõ folyton tisztíccsa.
Ezt nem inkább a Humor, viccek-be kellett volna? :)
     Reply to this


desiderus (msg) 679 Feb. 27, 2013, 10:01 p.m.   reply to: 678 x
Felforralni a motorolajat ?
Basszus....



     Reply to this


gabo67 (msg) 678 Feb. 27, 2013, 9:55 p.m.   x
Sziasztok
Olikával beszélgettem a minap és elmondta ,hogy kitalált egy új olajspórolási lehetõséget, ami abból áll ,hogy le engedi az olajat 1 fém edénybe amit tud melegíteni, felforralja hogy a pára kicsapódjon belõle, utána megszûri, és használja tovább, na erre varjatok gombot
     Reply to this


kovagyuri (msg) 677 April 2, 2012, 11:14 a.m.   x
Sziasztok!

Milyen olajat ajánlanátok YZF600R Thundercat-be? Van, hogy csak túrázgatunk, de van, hogy pályán repesztünk vele, akkor meg azért pörög rendesen. 41e van a gépben.
Köszi, ha válaszoltok! :)
     Reply to this


pandamaci (msg) 676 Feb. 25, 2011, 6:33 p.m.   reply to: 669 x
Hidrotõkés motornál, fõleg hosszabb leállítás után elõfordulhat, hogy egy darabig ciripel.Olajat lehet venni gyári HD-T , próbáld bele azt .Ahol adják, ott meg hasonlitsd össze a motorod hangját egy ugyanolyan Buell hangjával, aztán lehet megnyugszol:)
     Reply to this


bomba (msg) 675 Feb. 25, 2011, 6:06 p.m.   x
Szerintem egy régi tervezésû motorhoz nem biztos,hogy a szintetikus olaj a megfelelõ.Inkább fél szintetikus vagy ásványi olaj lenne a jobb.
     Reply to this


BuellRider (msg) 674 Feb. 23, 2011, 8:07 p.m.   reply to: 672 x
Igazából nem tudom, hogy teljesen megszûnik e vagy csak nagyon elhalkul mivel ez egy Harley és páran azt mondják azokból mindig "hangok" jönnek ki. :-)
Ezért érdekelt volna pár v2 kolléga véleménye hogy náluk mi a helyzet.
     Reply to this


C1800Rider (msg) 673 Feb. 23, 2011, 8:06 p.m.   reply to: 671 x
Kár találgatni hogy minek lehet ilyen hangja. Vidd el hozzáértõhöz, nem biztos hogy a hidrotõke adja a kopogó hangot. 15W-50-es olajjal próbálkozz sztem, az 50-es melegoldali viszkozitás levegõs blokkokba fõleg nyáron nem árt. 20-as hidegoldali helyett a 15-ös kopás szempontjából mindenképp jobb ha tolerálja a gép ezt a változtatást.
     Reply to this


desiderus (msg) 672 Feb. 23, 2011, 8:01 p.m.   reply to: 671 x
Ha jól értelmezem, a zaj nem szûnik meg, csak elhalkul ?
Akkor lehet, hogy csak egy hidrotõke tisztítás vagy csere oldja meg.
     Reply to this


BuellRider (msg) 671 Feb. 23, 2011, 7:38 p.m.   reply to: 670 x
Ha jól tudom a gyári 20w40 de mint azt olvastam már valahol hogy néha a gyáriból nem szabad kiindulni. Mivel nagyon melegen dolgozik a moci átlag 150-220 c ezért az 50 es meleg oldali viszkozitás ajánlót. Amire én gondolok, hogy azért halkul el melegen mert meghígul kicsit az olaj és jobban átjárja a tõkéket. De lehet tévedek.
     Reply to this


desiderus (msg) 670 Feb. 23, 2011, 7:28 p.m.   x
Ha hidrotõkés akkor ez természetes jelenség...lenne, ha a beindítás után rögtön jelentkezne a zaj és kb 10-30 másodperc alatt megszûnne.
A gyárilag ajánlott viszkozitás milyen ? 10W-40 ?
Egy olajcsere azért jó lenne...amit írtál az sûrûnek tûnik.
     Reply to this


BuellRider (msg) 669 Feb. 23, 2011, 7:17 p.m.   x
Sziasztok ! Én viszonylag új motorosnak számítok és az lenne a kérdésem, hogy mit ajánlanátok egy Beull xb12 be aminek ugye egy léghûtéses Harley-Davidson blokkja van.
Nemrég vettem és amit észrevettem rajta hogy beindítás után Kb. 10 mp múlva elkezd kicsit szólni egy kis olyan minta szelep hang lenne de nem tudom, hogy pontosan az. Mire bemelegszik szinte megszûnik. Most Agip racing Api SG 20W50 4T full syn. van benne. Elkezdtem körülnézni kicsit mit kéne beletenni, hogy esetleg megszûnjön a hang és ami nagyon jónak tûnik az a:
Link
Csak ezt nem kapni itthon ha jól tudom.
De javasolták még a:
Link

Kíváncsi lennék a ti véleményetekre is. Fõleg a léghûtéses V2 kollégákra. Ami még fontos, hogy szelepet nem tudok állítani mert ez egy ohv hidratõkés motor és kb 24e. van benne.
Elõre is köszönöm az infókat!
Üdv.
     Reply to this


balagee (msg) 667 Dec. 7, 2010, 1:58 p.m.   reply to: 666 x
Rendben ... visszavonulot fujok SV racsing olaj temaban :)
     Reply to this


tsanyi (msg) 666 Dec. 5, 2010, 2:31 p.m.   reply to: 665 x
Hozzám általában SV-sek járnak és a pályázókon kívül senki nem használ racsing olajat amit nem is nagyon ajánlok mert azt arra találták ki és akik azt használják ott a váltó hamarabb elszáll......és leginkább motul pártiak ami jó olaj és az SV1000-be is max a 7100-et érdemes.....szerintem....
     Reply to this


balagee (msg) 665 Dec. 5, 2010, 1:57 p.m.   x
Nos azert csak korbe kerdeztem az SV-s haverokat hogy milyen olajat hasznalnak es mi a tapasztalat. Altalanosagban mindenki szinteiks verseny olajjal tolja. Mindenki hasnzalja utcan es palyan is, van aki 100e km kozeleben jar a blokkal. Olaj Castrol, MOL, Mobil1... szoval volt minden fele az elmult evekben. Minden esetben minimalis olajfogyasztas volt csak jelen, de volt olyan olaj amit nem fogyasztott meg palyan sem... markankent valtozott melyik mennyire fogyott. Ez mind SV1000... szoval ez a blokk koszoni nagyon jol elvan a draga szintetikuso olajokon. Persze a Vstromba ettol meg nem kell versenyzesre is alkalmas olaj, de hogy nem tud bajt csinalni az majdnem biztos :)
     Reply to this


balagee (msg) 664 Nov. 25, 2010, 11:04 p.m.   x
Versenypalyan olajfogyasztas ugyben van nemi tapasztalatom, nekem a Castrolbol napi 2-3 decik fogytak amig azt hasznaltam. MOst a MOL-bol nem szoktam utantolteni soha (ez mondjuk meglepett nagyon, de ez van)... Ezt csak azert emlitem mert tapasztaltam itt par szaz km alatt is tud fogyni komoly mennyisegu ola olyan blokkban amibe olaj belevalo volt, es a blokknak semmi baja nincsen.... na de nem errol bszelgetunk :) Hanem hogy kell e az utcai motorba a jobb minositesu olaj. Nos en szerintem is folosleges marha draga olajakat ontogetni utcai gurulaszashoz egy olyan blokkba amibe kivalo egy felszintetikus olcso olaj, en csak ahhoz probalok konkretan felokosoodni hogy megertsem hogy a csucs olaj miert rosszabb :) Leszamitva maximum azt hogy nem eri meg :) A fenti pelda, meg amiket meg tapasztaltam az elmult evek soran szamomra inkabb azt mutatta, hogy nem attol zabalta az olajat egy-egy blokk mert szintetikus vagy mert XZ minositesu, hanem mert azt a markat/modellt zabalta es kesz. :)
     Reply to this


C1800Rider (msg) 663 Nov. 25, 2010, 11:05 a.m.   reply to: 662 x
A DL blokkja ugyanaz mint az SV-é. 650 és 1000 vonalon is. Nemtom az SV kupát mennyire szerencsés felemlegetni. Versenyszerû felhasználásnál nem hiszem hogy 10W-40 lenne a nyerõ viszkozitás (a 40-es megéghet) és gyanítom nem az elõírt 6000km-enként szervízelnek tehát az olajfogyasztás mint olyan nem valószínû hogy feltûnik nekik.
Utcai felhasználásnál más a helyzet.
Azt írtad öregebb vasba is tegyen mindenki szintetikust mert az jobb és fiatalabba is az a jó mert annak jobbak a tulajdonságai. Erre írtam azokat a dolgokat amiket.
Halkan jegyzem meg nehogymá jobban tudja Jóskapista akárhonnan mint a japán mérnök, aki a blokkot tervezte hogy mi a jó annak a blokknak. Ha 10W-40 akkor azt kell bele tenni. Ezek még manapság is jellemzõen félszintetikusak, a blokk tervezésének az idõpontjában pedig szinte kizárólag félszintek (saját mocimról beszélek). Innentõl kezdve ha fullszintet akarsz akkor az vagy más viszkozitású (nem feltétlen teszel vele jót ha 10W-50-et raksz a blokkba) vagy egy csomó lóvét kifizetsz pluszban a nem különösebben gyakori 10W-40-es fulszintre. Másrészt a gyári ajánlást a ma kapható félszint olajok messze túlteljesítik (API SG helyett API SJ minimum) vagyis a fullszint olaj esetleges minimális plusz szolgáltatása ugyanabban a blokkban amibe félszint való egy valag lóvéba kerül és egy cseppet sem vagyok biztos benne hogy megéri akár élettartamnövekedésben is. De mondom ez az én véleményem hogy azt kell adni a blokknak amit a mérnökök elõírnak bele (SG-s teljesítményszintû olaj meg tán már nincs is). Ha Jóskapesta okosabbnak érzi magát tõlük hát csak variáljon. A versenyszerû felhasználással példálózást pedig felejtsük már el.
     Reply to this


balagee (msg) 662 Nov. 24, 2010, 10:30 p.m.   reply to: 655 x
Szerintem elbeszelunk egymas mellett :) En az olajfogyasztasnal csak annyit hoztam fel hogy szerintem nem azert fogyasztja az oregebb tehcnologia a szintetikust mert az szintetikus, hanem mert uzem kozben a viszkozitas esetleg nem megfelelo. Az SL olaj meg jobb tulajdonsagokkal rendelkezik ezert sokmindenben sokkal jobb... De szerintem ezt hagyjuk, biztosan nem sokan fognak rohanni egy 50 evvel ezelott tervezett v2es chopperbe SL racing olajat rakni :) A v2es Suzuki mondjuk az mar mas. Nem tudom pl hogy 100%ban ugyanaz a blokk van e a Vstromban mint az SV1000-ben, de alapjaiban ugyanaz ha jol tudom. Nos en em sok Vstromost ismerek, de az SV kupaban tobb ismeros van, es nem nagyon lattam ra peldat hogy nem szintetikus verseny olajat hasznaltak volna :)
     Reply to this


tsanyi (msg) 660 Nov. 21, 2010, 2:30 p.m.   reply to: 659 x
Ezeknél kb. 10-15%-kal olcsóbban is lehet szerezni megbízható forrásból....
     Reply to this


Zsoli86 (msg) 659 Nov. 21, 2010, 1:17 p.m.   reply to: 658 x
A Motul 5100 3100 Ft-ba jön ki literje
A Repsol sintetico csak 2500 Ft literje.
Jó lesz az a Repsol is.
     Reply to this


hamster (msg) 658 Nov. 21, 2010, 11:32 a.m.   x
A Repsolbol kezd a félszintes Sinteticoval.Szerintem.:)))Nekem ez mûködött a legjobban eddig,mondjuk a motult nem próbáltam ezidáig.Egyébként olajtípusonként külömbséget lehet tapasztalni,a váltáskor is,sokszor még a motor hangja is másabb,ugyanolyan viszkozitási paraméterek mellett is.De ebbõl a kettõböl szerintem nem fogsz mellé egyikel sem.:))
     Reply to this


C1800Rider (msg) 657 Nov. 20, 2010, 11:06 p.m.   reply to: 656 x
Mindkettõ jó választás. :)
     Reply to this


Zsoli86 (msg) 656 Nov. 20, 2010, 10:40 p.m.   reply to: 654 x
Köszi C1800Rider!
Idõvel majd úgyis kitapasztalom, melyik márkára nincs étvágya és majd azt adom neki.
Motult vagy Repsolt fogok kipróbálni elsõnek. Végülis mind1, ezeknek nem kellene gagyi olajnak lenniük. Aztán majd hagyom magam meglepni. :)
     Reply to this


C1800Rider (msg) 655 Nov. 20, 2010, 10:28 p.m.   reply to: 642 x
Nem az segített hogy SJ-rõl SL-re váltottál, hanem jól látod az, hogy más márkára. :-)
Volt egy idõ amikor Repsol 10W-40 Sintetico-t kapott a gép. 1000km-tõl 18.000-ig ugyanazt kapta. Végülis elégedett voltam vele, egy dolog zavart mégpedig az hogy 3ekm-rel a csere után felsõ nívótól alsóig megzabálta az olajat. Plusz ugyanolyan retkesen jött le az olaj mint legutóbb 24e-nél a 10W-40-es félszint Mobil1 (18e-24e-ig szolgált) valamint a most már igencsak a végét járó félszint 10W-40-es AGIP is elég retkes benne. A Mobil1-et ugyanúgy megkajálta mint a Repsolt. Csereperiódus felénél alsó nívóról fel kellett önteni felsõig, majd a végénél ismét alsó nívóig süllyedt, ez összesen durván fél liter a 6000km-re. Az AGIPból meg beérte a teljes csereperióduson belül alsó nívóig süllyedéssel, most ott karcol a szint, de van még vagy 300km, leeresztésig nem töltöm már fel. Ez fele akkora olajfogyasztás más márkából. Asszem megmaradok ennél.
Az öreg gépbe fullszint olajról még annyit: lehet hogy hihetetlen de a gyártástechnológia is befolyásolja az olajfogyasztást. Olvasd el a cikket még egyszer figyelmesen és megtalálod rá a választ hogy miért. :-) Kis segítségként a hideg és a meleg körülmények közötti viszkozitás (szerinte vastagság) környékén keresgéld a megoldást.
     Reply to this


C1800Rider (msg) 654 Nov. 20, 2010, 10:18 p.m.   reply to: 653 x
Utántöltéshez pár decinél szinte teljesen mindegy mit töltesz, csak a viszkozitás és a teljesítményszint stimmeljen azzal ami benne van.
Olajcserénél meg szinte tök mindegy mit használsz a gyári elõíráson belül, esetleg olyan különbség elõjöhet hogy X márka ízleni fog neki és zabálja míg Y márka rossz ízû és azt csak néha kóstolja meg. Elméletileg nem kéne így lennie, de így van. Különbséget érezhetsz még a váltáson és a kuplungon különbözõ olajokkal. Talán a Valvoline-t próbáld hanyagolni, sok jót nem hallottam róla eddig.
Fékfolyadéknak a DOT4-esek közül sem érdemes a kasszrol neve miatt kifizetni a többletet, a többi ugyanúgy megfelel a DOT4 elõírásainak és az idõ elõrehaladtával ugyanúgy veszít a forrpontjából a kasszrol is. Bármilyen más nevesebb gyártó terméke ha olcsóbban van, vedd nyugodtan azt. Bosch, ATE, BREMBO például.
     Reply to this


Zsoli86 (msg) 653 Nov. 20, 2010, 6:32 p.m.   x
bandi0, hamster, nigh-rider!

Köszönöm a válaszaitokat. Számitásba fogom venni majd vásárláskor a véleményeiteket.
Sajnos nem tudom, hogy eddig milyen márkát használt az elõzõ tulaj. Tudom, hogy 10W40-et. Még az is megeshet, hogy felhivom ezügyben. Ha jól tudom, érdemes ugyanazt a márkát/tipust utánatölteni. Nem fogok sokat ezen vaciálálni, csak gondoltam megkérdem a tapasztaltabbakat, kinek melyik vált be eddig.
     Reply to this


night-rider (msg) 652 Nov. 20, 2010, 5:31 p.m.   reply to: 648 x
a kardánba 75w-140 castrol saf-xj a csúcs fékolajból dot 4 motul valami 660-as végû a forráspont 325 fok,nem olcsó,de az intruder kuplungja elég meleg /kuplungmunkahenger/
     Reply to this


hamster (msg) 651 Nov. 20, 2010, 5:17 p.m.   x
Léghûtésübe nekem nem vált be a valvoline,sok fogyott belõle.Viszont a repsol az teljesen jól müködött.0 volt a fogyás.
     Reply to this


bandi0 (msg) 650 Nov. 20, 2010, 5:11 p.m.   reply to: 648 x
Nekem a kistesójába (VS800) az utóbbi 2 alkalommal Valvoline Durablend 10W40 ment, teljesen meg vagyok vele elégedve. Mondjuk az enyém vízhûtéses.
     Reply to this


Zsoli86 (msg) 649 Nov. 20, 2010, 3:58 p.m.   reply to: 647 x
10W40-et ajáln, még gondolkodtam 10W50-ben, mert többnyire nyáron fogom nyúzni.
20-ast nem gáz beletenni 10es után?
     Reply to this


Zsoli86 (msg) 648 Nov. 20, 2010, 3:56 p.m.   reply to: 646 x
Köszönöm a tanácsokat. Még a Valvoline durblendet is néztem, az olcsóbb, mint a Motul.
Fékeknek és kuplung olajnak Castrol Dot4 szerintem jó lesz 1 literes kiszerelésben.
Kardánba meg fél literes Castrol 80W.

     Reply to this


rosejblee (msg) 647 Nov. 20, 2010, 3:47 p.m.   reply to: 643 x
Motul 5100 20-50 levegõs olajosba teljesen jó.
     Reply to this


pandamaci (msg) 646 Nov. 20, 2010, 3:42 p.m.   reply to: 643 x
Jó lesz az a motul, fõleg ha nem horror áron jutsz hozzá.Én azért használok castrolt ,(más meg egyéb márkát)mert ahhoz férek hozzá olcsóbban:) /csak autó olajat ne vegyél bele,meg olyant, amit soha többé nem tudsz beszerezni /
Esetleg a hátsó hajtás +fék és kuplung mûködtetõ folyadékot is cseréld ki, ha nem tudod mikor volt.
     Reply to this


Oldi (msg) 645 Nov. 20, 2010, 3:15 p.m.   reply to: 639 x
Igazán ne haragudj, hogy belevau, de szerintem tiszta pazarlás és felesleges szennyezés, egy full olajat 3-5 ezrenként lecserélni...

Szerintem a Dl-be a full-os olaj is az.

Az ásványi sem ég el 180 C alatt, az üzemi hõfok, meg max 120C...

(Nem a sajátommal vetem össze, tudom, nem az én motorom (FJR) a mérvadó, amelynek a szokásos üzemi ford.száma 5 ezer körül van és 8-nál már piros...
Nekem a gyári elõírás szigorúan ásványi, 10 ezres cserepeiódussal... )
     Reply to this


Zsoli86 (msg) 644 Nov. 20, 2010, 1:48 p.m.   reply to: 643 x
U.i.: Kiegésziteném még azzal, hogy erõsen a félszintetikus olajakat preferálnám.
     Reply to this


Zsoli86 (msg) 643 Nov. 20, 2010, 1:46 p.m.   x
Sziasztok!
Kezdõ motoros vagyok. Az elsõ szezon még csak elõttem áll.
Tavasszal szeretnék olajat cserélni a gépemben, ami egy Suzuki Intruder 1400 VS GLP.
Amit ajánlanak hozzá, az SAE 10W40 tipõusjelzásû olaj.
Tudni kell a mociról, hogy a sebváltó egy blokkban van és klasszikus olaj-levegõ hûtéses rendszeren alapszik a motor.

Kérdésem az lenne, hogy melyik márkájú és melyik tipusú olajat tegyem majd bele? kb. 4,5 liter olajra lesz majd szükségem, ezért 5 literes kiszerelés lenne a legjobb megoldás az utántöltés végett is. Eddig a Motul 10W40 5100-at nézegettem.
Mondom mégegyszer, nincs tapasztalatom ezzel kapcsolatban, örülnék, ha segitenétek ebben.
     Reply to this


balagee (msg) 642 Nov. 20, 2010, 1:16 p.m.   x
Biztos hogy igazad van, de gondolon nem onmagaban attol eszi az olajat a blokk, mert szintetikus az olaj. En is inkabb csak arrol beszeltem hogy techologiaban jobb egy modern olaj, de nyilvan ha megzabalja a blokk akkor az egesz draga moka lesz :) Az olajfogyasztasnak azert csak lehetnek egyeb okai... Nekem is volt olajfogyasztas gondom es SJrol mentem SL-re es abbamaradt a fogyasztas. De valoszinu nem ez segitett, hanem hogy masik markara valtottam :)
     Reply to this


C1800Rider (msg) 641 Nov. 19, 2010, 1:45 p.m.   reply to: 639 x
Ja! Üledékdarabka járatot nem nagyon tud elzárni sztem. A szûrõ megszûri a furatokba kerülõ anyagot, ahhoz hogy ott üledék képzõdhessen valami nagyon nem belevaló olaj kell hogy még a furatokban is kokszosodjon/üledékesedjen.
Nekem is mindig retkes-fekete az olaj már 2ekm után, de még mindig jobb mintha arany tiszta lenne de nem tartaná lebegésben a mocskot és az kiülne a blokkban.
     Reply to this


C1800Rider (msg) 640 Nov. 19, 2010, 1:43 p.m.   reply to: 639 x
Még anno a V-Strom Club fórumán (híjjnye de rég vót mááá az) olvasgattam és a fullszint olajat akkoriban nem szerette a DL. Illetve nagyon is szerette. :-D Jól megzabálta a tulajoknak. Ezért más az elmélet és a gyakorlat.

     Reply to this


danyila (msg) 639 Nov. 19, 2010, 1:26 p.m.   reply to: 636 x
A DL nagyobb fordulatú mint a TA. Ez kenéstechnikailag nagyobb kihívás. Én még is azt mondom, hogy a DL-nek is el kell tudni menni a fullszint olajjal. Hiszen korszerû és vízhûtéses.
Én viszont már régóta használom a fullszintet és olajcserétõl olajcseréig nem kell utánatölteni. Felnyomom a nívó maximumra és 3-5 ezer km-enként - mikor hogy jön ki, cserélem. Nem szokott belõle hiányozni. Jó, persze igaz, nem járok vele autópályán 140-150-es tempóval. Inkább csak országuton 90-100-al, terepen-szar úton meg max. 30-50-70.
Cserébe mindig tiszta olajat engedek le és nem aggódok amiatt, hogy valahol valami üledékdarabka majd elzár valami vékonyka járatot a fõtengelynél, vagy a vezérlésnél.
Ásványi olajakat mindig égetten engedtem le és ez nagyon zavart.
     Reply to this


C1800Rider (msg) 638 Nov. 19, 2010, 9:35 a.m.   reply to: 637 x
Frissen felújított, szépen illesztett motornál az olajnyomással nem lesz gondod, ott lesz annyi hézag hogy legyen olajnyomásod. Ugyanakkor a hengerfal/dugattyú illesztése lesz a gyenge láncszem, ott fogja megzabálni a híg olajat.
Mindenesetre a régi motorba is menjen csak fasza új 0W-40-es fullszint API SL-es olaj teóriát mert az baromi jót tesz az öreg motoroknak is, csúnyán megcáfolja a gyakorlat...
Ha pedig motorkerékpáros példa kell akkor be lehet próbálkozni egy régi Viragoba a 20W-50 ásványi helyett a 10W-50-es (viszkozitása csak a hidegoldalon más elméletileg) fullszinttel aztán meg pislogni mint a luki nyúl a sasmadárra hogy az eddig olajat alig csipegetõ járgányból hová lett a fasza drága olaj. Ami mindenképp csak jót tesz a gépnek egyesek szerint.
Autónál általában nem probléma a gyári ajánlás alá menni egy indexszel és egy gyártástechnológiát ugrani (10W-40 félszint helyett 5W-40 fullszint) ha az autó a 10W-40-et nem eszi. De két-három indexet ugrani lefelé és két technológiát, az nem fog mûködni. Vitatni lehet csak fölösleges. A gyakorlat ezt mutatja.
Motornál már árnyaltabb a kép. Van ami a gyáritól eltérést nem tolerálja és van ami elviseli, de csak úgy mint az autónál. Régi levegõs V2-es chopiba a fullszint olaj érdekesen fog viselkedni. Mert nem azt igényli. És van az a példa ami nem is különösebben régi blokknál sem tolerálja a félszint helyett a fullszintet, pont olyanon ülök. :-)
Az sem mellékes hogy egy API SL-es félszint olaj teljesítménye ugyanaz mint egy API SL-es fullszinté. :-) Aztán hogy ebbõl a baromi jó teljesítményszintbõl valóságban mennyit profitál egy motor (élettartamnövekedés, fogyasztáscsökkenés, etc) azt két tök egyforma igénybevételnek kitett ugyanolyan motoron lehetne lemérni. Lehet pont annyit lehet vele nyújtani amennyivel drágább volt az élettartama során a beletöltött olaj felára.
     Reply to this


danyila (msg) 637 Nov. 19, 2010, 7:59 a.m.   reply to: 636 x
Tartok tõle, hogy egy hígabb olajjal a faros skodában nincs is meg az elõírt olajnyomás. Azért nincs meg mert túlzottan "hézagosak" benne az illesztések. Minél precizebb illesztésekkel van összerakva egy motor, realtíve annál hígabb olaj rakható bele - szerintem.

Tehát ha zabálja az olajat a gép - ott nem biztos, hogy meg van az elõírt olajnyomás.
     Reply to this


C1800Rider (msg) 636 Nov. 19, 2010, 7:32 a.m.   reply to: 634 x
A cikk autóolajokkal foglalkozik. Ennek megfelelõen kell hozzáállni.
Példáak okáért a DL-be 10W-40-es olaj van elõírva, ami nem annyira régi blokk, mégis leginkábbb félszinttel teljesíthetõ. ha fullszintet raksz bele, megzabálja a tulajok véleménye szerint. Az a motor ami a félszintet nem zabálja. Tegyél zsiguliba/faros skodába fullszintet ásványi helyett és nézd a pálcát jó gyakran és vegyél egy kõolajfinomítót. Meg fogja zabálni az olajat. Szóval a tapasztalat kissé mást mutat mint amit leírsz. Annak ellenére hogy az elmélet az amit leírsz. Csak a gyakorlat nem.
     Reply to this


C1800Rider (msg) 635 Nov. 19, 2010, 7:29 a.m.   reply to: 633 x
Ha valamit olyan szépen, szakszerûen írsz meg ahogy egyébként a cikk meg van írva akkor ne az ilyen-olyan szininímákat használd hanem légy igényes és használd azt a szót, ami oda való. Ez esetben a viszkozitás. Aminek még a sûrûség és a folyósság is szinonímája, a vastagság max a nagyon öreg szakik és a tudatlanabb zsigulis vásárlók szájából hangzik el de az is max olykor-olykor. Az értelmesebb vásárlói réteg aki ugyan nem sokat tud az egészrõl, már az is viszkozitásnak hívja és nem vastagságnak.
Belemagyarázni bele lehet mindent meg hogy úgy kezdi a cikk ahogy, de ez onnantól stzakszerûtlen akkor is ha meg van magyarázva. Fikázás? Nemtom. Fenntartom hogy ha szakszerûen akarsz írni (és egészen szakszerû a dolog) akkor írj szakszerûen de akkor mindenhol.
     Reply to this


balagee (msg) 634 Nov. 18, 2010, 9:31 p.m.   reply to: 628 x
Ezt a cikk sorozatot ismerem. Nem vagyok szakeber, de eleg jonak tunik. Viszont ez pont azokat irja amiket en mondtam. Azaz hogy a full synth egy oreg vasban is jobb mint az asvanyi. Valamint hogy az SL jobb mint az SG akkor is ha a gepnek gyarilag az SG is eleg mint kovetelmeny.
     Reply to this


Jani55 (msg) 633 Nov. 3, 2010, 9:34 a.m.   reply to: 632 x
Rider: Ugye a cikk így kezdõdik:

"A sûrûséget például nem fizikai értelemben használjuk a cikkben, hanem a folyósság, vastagság szavak szinonímájaként. Átlagos értékekkel fogunk példálózni, a mindennapokon tapasztalt általános tévhitekre alapozva az egyes témákat. Az egyesek szerint lehet, hogy túl sok szöveg, a kételyek száz százalékos elûzése és a jobb érthetõség miatt lesz a magyarázatokban...

Az olaj VASTAGSÁGA (folyóssága) gyakorlatilag megegyezõ jelentésû az olaj VISZKOZITÁSÁVAL"

Tehát a kifogásod nem állja meg a helyét, "csak" fikázás!

Természetesen, ha ez Neked nem tetszik, a lehetõséged adott: Tessék ennél közérthetõbb, de mégis szakszerû dolgozatot írni!!!
     Reply to this


C1800Rider (msg) 632 Nov. 2, 2010, 9:16 p.m.   reply to: 631 x
Igen, egész jó, bár engem nagyon zavar a viszkozitás helyett állandóan ismételgetett vastagság. Vastagsága egy rétegelt lemeznek van vagy egy üvegpohár anyagának vagy bármi másnak aminek odatámasztom a tolóméter pofáit és leolvasom az értéket amit látok és hopp megvan a vastagság. Na ezt olajjal nehéz lenne. :-) Kitartóan tolómérõvel olajvastagságot méricskélõknek meg még a füle is olajos lesz. :-)
     Reply to this


Jani55 (msg) 631 Nov. 2, 2010, 6:53 p.m.   x
és 5-10 -ig Link
Rider: nem rossz??? Kifejezetten jó!!!!
     Reply to this


C1800Rider (msg) 630 Nov. 2, 2010, 6:25 p.m.   reply to: 628 x
Egyébként nem rossz cikk.
     Reply to this


C1800Rider (msg) 629 Nov. 2, 2010, 6:25 p.m.   reply to: 628 x
A generátor élettartamát pont semmiben (vagy a semmihez hasonlító számmal fejezhetõ ki az értéke) nem befolyásolja hogy az üzemi teljesítményének a 20 vagy 70%-ával tölti napjainak jó részét. :-)
     Reply to this


danyila (msg) 628 Nov. 2, 2010, 1:31 p.m.   reply to: 626 x
Mindig élvezettel olvasom az itteni okosságokat:-)
Link
Ezzel lehet okosodni.

     Reply to this


C1800Rider (msg) 627 Nov. 2, 2010, 1:02 p.m.   reply to: 626 x
Google a barátod. :-)
     Reply to this


balagee (msg) 626 Nov. 1, 2010, 8:15 p.m.   reply to: 625 x
Ne haragudj ritkan jarok erre, de ha van infod ne tarsd vissza, szivesen tanulok az okosabbtol. Nekem az is jo ha linke(ke)t adsz ahol okosodni lehet. Koszonom :)
     Reply to this


C1800Rider (msg) 625 Oct. 15, 2010, 3:36 p.m.   reply to: 623 x
Gyártástechnológiával kapcsolatban még olvass egy kicsit (elõnyök-hátrányok, a kenõképességet befolyásolja-e, etc). A teljesítményszintet senki sem vitatta. A viszkozitás pedig a kézikönyvben foglaltak szerint hacsak nem versenycélú a felhasználás.
     Reply to this


castor (msg) 624 Oct. 15, 2010, 2:01 p.m.   x
hejhó! shell olajokról van valakinek tapasztalata??
     Reply to this


balagee (msg) 623 Oct. 7, 2010, 5:09 p.m.   x
Hat marpedig egy SL kategoriaju olaj jobban ken mint egy SG. Erre lattam mar tesztet. A 10W-60 nem feltetlenul jobb mint a 10W40. Attol fugg mire hasznalod. 10W-60 akkor kell ha oriasi a terheles es a homerseklet. Oda a 10W-40 lehet mar vekony lesz max terhelesen. Attol meg hogy full szint. miert enne az olajat? Akkor eszi, ha vekonyabb mint kellene...vagy ha fos az olaj... Persze igaz... teljesen penzkidobas SL olajat rakni ha SG van eloirva, de az SL olaj nehogy mar kart csinaljon ha egyebket bele valo abba a motorba :) Tudtommal az oreg motorok is tudnak profitalni a ful szinnetikus, jobb minosegu olajak plusz tudasabol. En nem vagyok szakember, lehet hogy tevedek, ha nincs igazam akkor hulyesegeket olvastam :)
     Reply to this


C1800Rider (msg) 622 Oct. 7, 2010, 2:50 p.m.   reply to: 621 x
Egyszerûen azért mert arra lett tervezve. ilyen egyszerû. Az adott blokkot az akkori átlagos, nem csúcsminõségû kenõanyagra terveznek ami a világban mindenhol elérhetõ ahol forgalmazni fogják azt a típust. Ha nem fullszintre van méretezve az adott blokk akkor pedig a fullszint felesleges bele, semmi elõnye nem fog kijönni, ellenben lehet hogy hátrányod (megzabálja mint az állat az a blokk ami a félszintet csak csipegeti max) lesz belõle. Ez a fullszint jobb meg a 10W-60 a legjobb mert az mindent visz az mennyire faszául kenhet már mert ugye a több/magasabb/újabb biztos jobb is (van elõnye, csak kérdés kihasználható-e) olyan általános tévedések hogy nap mint nap bele lehet szaladni egy autós/motoros boltban.
     Reply to this


balagee (msg) 621 Oct. 7, 2010, 2:17 p.m.   x
Van ilyen hogy kifejezetten asvanyit irnak elo??? De hat miert? Alapvetoen ha a hideg es meleg oldali viszkozitas megfelelo, akkor a szintetikus jobb kellene legyen. Foleg ha mondjuk egy magas teljesitmeny szintu olajrol van szo, amit az asvanyi olajok nem nagyon szoktak tudni... Egyszeruen jobban birja a szintetikus a strapat, es egy csomo egyeb tulajdonsaga jobb. Nyilvan penzkidobas ha ugyse kap nagy terhelest de hogy rosszabb lenne mint az asvanyi megfeleloje az meglepne...
     Reply to this


Mano81 (msg) 620 Oct. 5, 2010, 7 p.m.   x
OK, köszönöm a válaszokat.
     Reply to this


C1800Rider (msg) 619 Oct. 5, 2010, 6:09 p.m.   reply to: 617 x
Azért az API SG-s 10W-40-es olajokat (SUZUKi DL-be ez van elõírva) kereshetnéd egy darabig a polcokon. :-) Ennél minden ma kapható olaj többet tud. API SH de inkább már SJ-t tudnak a félszint 10W-40-ek.
     Reply to this


kisti (msg) 618 Oct. 5, 2010, 5:57 p.m.   reply to: 614 x
A Honda elõírás a motorodba 10W40 ásványi!! (GN4) ,aminek a forgalmazását ugyan már beszüntette a Honda , jelenleg a gyári ajánlás helyette a 10W30 félsynt.Honda olaj.

     Reply to this


Macko (msg) 617 Oct. 5, 2010, 5:37 p.m.   reply to: 614 x
Azt kell beletenni, amit a manual ír.
Amúgy ne azt nézd, hogy mennyire szintetikus, hanem a teljesítményszintet, amit a gyártó elõír.
Ha jobbat raksz bele az elõírtnál, csak kidobod a pénzt az ablakon.
     Reply to this


C1800Rider (msg) 616 Oct. 5, 2010, 2:31 p.m.   x
Jut eszembe! A pörgõsség meg a full szint nemtom hogy jon egymáshoz, a Suzuki Across vagy mi a fene kis 250-es S4-es pörgött hivatalosan vagy 17e-t a piros mezõig akkoriban meg már talán voltak félszint olajok is, de inkább ásványiak. :-)

     Reply to this


C1800Rider (msg) 615 Oct. 5, 2010, 2:30 p.m.   reply to: 614 x
Sztem ha nem versenykörülmények közt téped neki akkor egy minõségi 10W-40-es félszint is tökéletesen megfelel a célnak.
     Reply to this


Mano81 (msg) 614 Oct. 5, 2010, 2:01 p.m.   x
Én 10W50-et használok, fullszintetikust. Elvileg jó bele a 10W40 is, kivéve ha olyan meleg van, hogy locsolják a síneket. Azt viszont sehol nem írják, hogy jó-e bele a félszintetikus esetleg. Szerintetek?
Ja a motor 2006-os 600-as, tehát elég pörgõs blokk. Gondolom emiatt jobb a fullszint.

     Reply to this


C1800Rider (msg) 613 Oct. 4, 2010, 6:31 p.m.   reply to: 612 x
Azt is figyelembe kell venni hogy a félszint olajhoz tervezett blokkok (korszerû vagy annak mondható mocik között is akad szép számmal ilyen!) nem biztos hogy tolerálják a fullszint olajakat. Sztem is a gyártói ajánlást érdemes figyelembe venni, a mérnõk csak jobban tudja holmi Jóskapistánál hogy milyen olaj való a motorba. :-)
     Reply to this


classic (msg) 612 Oct. 4, 2010, 5:34 p.m.   x
Csak az érzékletes példa kedvéért lett megemlítve szegény HD.A fõ adat a gyártói elõírás ezt akartam tudatosítani.
Semmivel nem megy jobban és nem tart tovább egy ötször jobb olajjal kent motor de ha a gyártói elõírásnál rosszabbat tesznek bele hát mindkét dolog csorbát szenved.
     Reply to this


C1800Rider (msg) 611 Oct. 4, 2010, 4:57 p.m.   reply to: 610 x
Jó de a Harley blokkot Noé úgy dobta ki a bárkából. :-) Az nem összehasonlítási alap. :-)
     Reply to this


Felhokep
Hirdetések




Member count: 26574