Please log in

Registration Forgot password






BMW F 800
Comment
Előző oldal
Daty (msg) 2130 Nov. 8, 2017, 9:30 p.m.   reply to: 2129 x
Megdumáltál!:-))
     Reply to this


kawa70 (msg) 2129 Nov. 8, 2017, 9:28 p.m.   reply to: 2128 x
Menjünk:) a tempoval neked se lesz bajod, fürödni meg majd fürdesz este a szálláson:)
Amugyse wellnes ez hanem motorozás:)
     Reply to this


Daty (msg) 2128 Nov. 8, 2017, 9:15 p.m.   reply to: 2126 x
Helyes, menjünk együtt!:-)
     Reply to this


Daty (msg) 2127 Nov. 8, 2017, 9:10 p.m.   reply to: 2125 x
Előre is köszönöm!
     Reply to this


kawa70 (msg) 2126 Nov. 8, 2017, 9:08 p.m.   reply to: 2125 x
Szimpatikus a túra kiirásod, ha lesz még ilyen és időm engedi beneveznék.
     Reply to this


gezasz (msg) 2125 Nov. 8, 2017, 6:29 p.m.   reply to: 2124 x
Szia Daty! Nem tervezek pancsolós túrát, az nálam családi program. Viszont ha lesz üresedés a túrámon üzenek neked feltétlen.
     Reply to this


Daty (msg) 2124 Nov. 8, 2017, 10:37 a.m.   reply to: 2116 x
Ezért írtam bele ezt én is a hsz-omhoz:

"Persze, ha 10 fok fölé megy a hőmérséklet....:-)"

Ha jó idő van télen, minden további nélkül beleteszem az akkut, és megyek egy kört!:-)

Későn vettem észre a túrádat!:-(
Nem tervezel még valamit nyárra?
Valami pancsolósat Horvátországban?
Vevő lennék rá!
     Reply to this


Daty (msg) 2123 Nov. 8, 2017, 10:32 a.m.   reply to: 2115 x
Majd ha kivettem az akkut, én is takarok!:-)

Remélem jövőre már együtt is gurulunk!
     Reply to this


gezasz (msg) 2122 Nov. 7, 2017, 9:04 p.m.   reply to: 2120 x
Szia Lajos! Igen mostanában többször elgondolkoztam,hogy kellene egy kisebb motor is 2. számúnak ,max 250 ccm. Csak az a baj,hogy ilyen kategóriáju motorok szinte nincsenek a piacon. Mármint rendszámos vállalható állapotban nem túl drágán. Max 300000 ft-ért. Olyan barangolósnak, pl egy Xl 250 vagy CB 250. Mz-kből meg elegem van, volt belőle. De azok közül is ami valamire való azért elkérnek 200 ezret minimum. Annyit meg nem érnek
     Reply to this


lajostrom (msg) 2121 Nov. 7, 2017, 8:03 p.m.   reply to: 2119 x
Neked igazad van.
     Reply to this


lajostrom (msg) 2120 Nov. 7, 2017, 8:02 p.m.   reply to: 2119 x
Nem tőled! Gézutól várom.
     Reply to this


kawa70 (msg) 2119 Nov. 7, 2017, 7:59 p.m.   reply to: 2118 x
Szerinted nem? Egy hatszázassal hamarabb kijönnék egy lazább körre. A nyomatékkal, meg lóerővel még nem is lenne gond, mert odafigyeléssel, meg elektronikával erősen felügyelt Ktrc-vel nem fog megcsuszni, de nehéz is, meg téliesebb viszonyok között magasabb a kockázati ráta is. Ahhoz meg hogy 85-tel mennyek 50 km-t nem fogom össze-vissza öltözni magam:)
     Reply to this


lajostrom (msg) 2118 Nov. 7, 2017, 7:53 p.m.   reply to: 2117 x
Mindjárt jön a 100+Le,meg a 100+Nm nyomaték meg van. Mégis
De igazad van. Ilyenkor a kevesebb a több.
     Reply to this


kawa70 (msg) 2117 Nov. 7, 2017, 7:45 p.m.   reply to: 2116 x
Ha jó az idő, mint már volt is rá példa, vélhetőleg megyek én is egy kisebb kört. Az elrakás nem téliesítést jelent, akku marad, egyszerűen csak be lett rakva a kocsi elé a garázsban, és le lett takarva, amit nyáron nem szoktam elkövetni vele. De ahhoz tényleg jó idő kell, nem borongós 2 fok. Többnyire mindig 150 LE feletti motorjaim voltak, azok azért kevésbé élvezhetőek téli viszonyok közt mint pl egy könnyebb, sokrétübb motor.
     Reply to this


lajostrom (msg) 2117 Nov. 7, 2017, 7:45 p.m.   reply to: 2116 x
Ó Géza! Nem olyan bonyolult ügy ez! S tudom, hogy Te is tudod. Naggyából mostantól van itt mifelénk az az időjárás aminek folyamatosabb elviselése motoron kiemelkedő kondíciót, magas kockázattűrést, nem kenyérharcot vívó élet, jó egésség, kalandvágy, etc.is kíván, nemcsak gumit, és kényszert. A Maros töltésén hallottam szép példát. Ötvenes bicajos-futó-motorosról (bár dereka fáj) hallottam. Megy,megy,......
     Reply to this


gezasz (msg) 2116 Nov. 7, 2017, 7:06 p.m.   reply to: 2115 x
Én nem értem ezt az elrakást. A motor nem befőtt! Használni kell! Én télen ha jó az idő ,süt a nap 10 fok felett van a hőmérséklet, akkor kerülök egyet. Főleg ha már hetek óta nem lehetett. Eddig 13 ezer km
     Reply to this


kawa70 (msg) 2115 Nov. 7, 2017, 6:29 p.m.   reply to: 2112 x
Ma cseréltem elsö gumit lemosva már rég le van, de most már alighanem be is takarom:)
     Reply to this


kawa70 (msg) 2114 Nov. 7, 2017, 6:28 p.m.   reply to: 2112 x
Meglepö modon idén én is nagyjábol ennyit mentem, rég volt ilyen évem:)
Lehet az 1400-nek köszönhetöen:) bár az XX is nagyon jo gép volt.
     Reply to this


Daty (msg) 2113 Nov. 7, 2017, 5:23 p.m.   x

     Reply to this


Daty (msg) 2112 Nov. 7, 2017, 5:22 p.m.   x
Felkészítettem a vasat pár hónap pihenőre.
Kapott egy alapos mosást.
Persze, ha 10 fok fölé megy a hőmérséklet....:-)
33.216-nál hajtja téli álomra a fejét.

23.500 km-nél kezdtem a szezont.
ha ennyit tudok menni jövőre is, meg leszek elégedve.:-)

Holnap kiveszem az akkut, és hadd pihenjen.
Szezon előtt olaj+szűrő+légszűrő csere.

Szíj ügyben még beszélek pár hozzáértővel, hogy cseréljem e a szezon elején, vagy kibír még egy évet, azaz kb. 10.000 km-t.
Minden esetre nem lazult be.nem feszült meg, nem repedezett, szóval szerintem még jó lesz.
Igaz, mint írtam, kicsit nyikorog, de szerintem, ha rendesen kimosom a fogaskerekeket, abbahagyja.
A "nagykönyvben" és 40-50.000 km-nél javasolnak cserét, vagy max 5 évente, ami épp jövőre lesz.
     Reply to this


Daty (msg) 2111 Nov. 5, 2017, 5 p.m.   reply to: 2110 x
Nem hát, csak próbálom mozgásba hozni a fórumit!:-)
Nem találkoztunk az évben!:-(
Motoroztatok egyáltalán?

Tegnap nyomtam egy "kemény" 90 km-t!:-DD
Tele technikás egyenesekkel Miskolc felé.:-))
8 és 14,5 fok között mozgott a hőmérséklet, de a legtöbbet 12 fokon állt.
Nem volt meleg, de ki lehetett bírni, és mg az aszfalt sem csúszott nagyon.
     Reply to this


VVLaci (msg) 2110 Nov. 4, 2017, 11:41 p.m.   reply to: 2109 x
Na neeee! :)
     Reply to this


Daty (msg) 2109 Oct. 30, 2017, 6:54 p.m.   reply to: 2104 x
Egy pedelec bringa nem lehet rossz!
Lehet, lecserélem a BMW-t!:-DD
     Reply to this


night-rider (msg) 2108 Oct. 29, 2017, 11:36 a.m.   reply to: 2107 x
ez a legjobb
     Reply to this


varajani (msg) 2107 Oct. 29, 2017, 10:26 a.m.   reply to: 2101 x
https://www.louis.de/artikel/cobrra-nemo-2-kettenoeler/10010167?filter_article_number=10010167&list=413591053
Egy újabb megoldás a lánckenésre.
     Reply to this


varajani (msg) 2106 Oct. 28, 2017, 7:30 p.m.   reply to: 2104 x
A "boldog szocializmusban" a városi kerékpárboltban kapható volt összkerék-hajtású kerékpár is. A középagytól egy vastag bowden vitte a forgást az első kerékhez, mindkét végén kúpfogaskerékkel. Ha jól tudom valamelyik nagy német autógyár készít olyan kerékpárt is, amelyikben fokozatmentes agyváltó van. Ára: 1M Ft.
     Reply to this


varajani (msg) 2105 Oct. 28, 2017, 7:25 p.m.   reply to: 2104 x
" utálok menni biciklivel a sok figyelmetlen, és nem ritkán büdös autós miatt." Én pont ezért adtam el a segédmotoromat /90ccm Honda Cub/
mert féltem a városi forgalomban közlekedni.
     Reply to this


Stenmark (msg) 2104 Oct. 28, 2017, 5:55 p.m.   reply to: 2102 x
Köszi!

Ilyet még nem láttam! A szíjhajtáson már elgondolkodtam (van olyan is), csak ott is bonyolult és drága a váltó (agyváltó), mint itt is. A visegrádi hegyeket szerintem nem bírná váltója, ill. nincsen annyi sebesség benne, mint az enyémben, és az első teló is hiányzik.
Ha már így eltértünk a topik témájától még egy talán belefér. Az elektromos hajtásé a jövő, és ebben már vannak egész jó megoldások biciklinél is, és motornál is. Itt elsősorban az erdei használat lenne nekem szempont, ha már nem tudom kitekerni a hegyeket. Nyugatra tőlünk már nagy sláger. És a motort továbbra is aszfalton használom, ott utálok menni biciklivel a sok figyelmetlen, és nem ritkán büdös autós miatt.
     Reply to this


lajostrom (msg) 2103 Oct. 28, 2017, 4:10 p.m.   x
Úgy rémlik, h.a magasabb előállítási ktsg.mellett a nagyobb energia igénye vót az egyik kritika. Mintha 8%-nyi (nem néztem utána) teljesítmény veszne el a szöghajtáson.
     Reply to this


varajani (msg) 2102 Oct. 28, 2017, 3:35 p.m.   reply to: 2101 x
Manapság ritkaság a kardán hajtású kerékpár, de azért találtam egyet a Számodra!
https://www.ebay.de/itm/Viva-Fahrrad-Herrn-Kardanantrieb-danisches-Design-Limeted-RARITAT-No-30-Berlin/302451471533?hash=item466b8334ad:g:RnwAAOSwv~NZuUpp
     Reply to this


Stenmark (msg) 2101 Oct. 28, 2017, 9:14 a.m.   reply to: 2099 x
Egyébként a kardánnal én már jól összenőttem, engem már nem zavarnak a hátrányai, mert vannak, csak az a fontos, hogy nem kell kenegetni, és pucolgatni, hanem menni vele. A biciklinél is utálom a láncot ápolni, de az mtb-nél nincsen alternatíva.
Az F-nél, mikor mentem vele, alacsony fordulaton csapkodta a láncot, amit nem tudtam megszokni. Persze a boxernél megszoktam, hogy alacsony fordulaton is lehet használni, és az F-et is így akartam használni, na az nem ment.

Na ennyit a saját tapasztalatról, és ezek persze az én szempontjaim, barátom pedig boldog a CB750 seven fiftyével, és meg is értem, mint Téged is, hiszen nem zavarnak a láncos motorok.

Jó motorozást mindenkinek!
     Reply to this


lajostrom (msg) 2100 Oct. 27, 2017, 6:12 p.m.   x
Nem túl szakmai, de előny- hátrány itt is ott is. Mkp nál az elegendő teljesítmény és a magasabb eladási ár nélkülözhetetlen asszem. Mondható prémium szegmensnek.
     Reply to this


varajani (msg) 2099 Oct. 27, 2017, 11:17 a.m.   reply to: 2098 x
Számtalan MZ után egy Gold Winggel kezdtem, majd egy GL650, CB 750F2, 750 Nighthawk, Xl900 Diversion, majd 3 db Varadero/230.000 Km összesen a Varaderokkal. Úgy általában legalább 600.000 Km-t motoroztam Európa 35 országában balesetmentesen, egyszóval láttam már motort. Számtalan módja van a lánckenésnek, Pl:a közönséges motorolaj is, amit könnyen le lehet törölni. A Motordoktor egy régebbi hozzászólásában /évekkel ezelőtt/ azt írta, hogy majd összehasonlítja a láncot és a szöghajtást egy cikkében motoros szempontból. Még nem nem tette meg.
     Reply to this


Stenmark (msg) 2098 Oct. 27, 2017, 10:10 a.m.   reply to: 2097 x
Mert még nem volt kardános motorod, vagy igen?
Neki volt egy 1200 Gs, amibe 130 ezret belehajtott. Én nagyon utálom a láncápolást. Van egy barátom a Bakonyban, na Ő imád azzal is szöszmötölni, nem vagyunk , szerencsére, egyformák.
     Reply to this


varajani (msg) 2097 Oct. 27, 2017, 8:20 a.m.   reply to: 2096 x
Egyetértek a cikkel, én is hasonló szempontokat állítottam fel, amikor eladtam a Varaderot. Ellentétben a cikk íróval, én csak az előnyét érzem a lánchajtásnak.
     Reply to this


Stenmark (msg) 2096 Oct. 27, 2017, 6:44 a.m.   reply to: 2087 x
Figyelmetekbe ajánlom Csele tesztjét, mondtam is neki, hogy egy piszok jó motort vett meg. Én meg rághatom magam... De majd ha kinövök egyszer a boxer őrületből, valszeg újra egy ilyet veszek.

http://www.barangolo.com/cikk-475-BMW-F650GS-(~F700GS)-...-szerintem

Innen is gratulálok neki, jó volt olvasni!
     Reply to this


Daty (msg) 2095 Oct. 21, 2017, 8:56 p.m.   x
Én csak felfelé, szoktam kuplung nélkül váltani, azt is csak ritkán.
De szerintem semmi gond nincs ezzel.
     Reply to this


kawa70 (msg) 2094 Oct. 21, 2017, 8:21 p.m.   reply to: 2093 x
A lényeg a terhelésmentes váltás, ha érzéssel rátartassz a váltókarra, magától átugrik amikor kissé visszaveszed a gázt, onnan már csak a gyorsaság számit, hogy mielőbb végbemenjen a folyamat.
     Reply to this


kawa70 (msg) 2093 Oct. 21, 2017, 8:19 p.m.   reply to: 2092 x
Ez így van, mivel van egy kis szünet amig a két fogaskerék újra kapcsolódik, tehát nem egyből csúszik át a másikra.
     Reply to this


kawa550 (msg) 2092 Oct. 21, 2017, 5:20 p.m.   reply to: 2090 x
Ha sietős, akkor felfele én se mindig használom. Kis gázcsippentés, felpöckölöd oszt kész, az én motorjaim mind jól viselték az ilyesmit
     Reply to this


kawa70 (msg) 2091 Oct. 21, 2017, 5:17 p.m.   reply to: 2086 x
Ez japán motorokra igaz :)))
     Reply to this


kawa70 (msg) 2090 Oct. 21, 2017, 5:16 p.m.   reply to: 2088 x
Nem feltétlenül........ha tisztában van az ember a váltó müködésével és ésszel csinálja. Kulisszás váltóval oda-vissza váltok úgy, hogy észre se veszed, szekvenciálissal lefelé nem szoktam, de felfelé szintén észrevétlenül megoldom. Persze az is igaz, hogy nem keveset váltottam aszinkron váltós járművön.
     Reply to this


varajani (msg) 2089 Oct. 21, 2017, 2:40 p.m.   reply to: 2088 x
Általában használom a kuplungot.
     Reply to this


ErErpower (msg) 2088 Oct. 21, 2017, 12:43 p.m.   x
Kuplungot használni kell! nem azért van kitalálva....
     Reply to this


varajani (msg) 2087 Oct. 20, 2017, 7:40 p.m.   reply to: 2086 x
Egy éve vettem az F650GS-t csak 4000 km-t mentem vele eddig, de lassan kezdem már megszokni. Nagyon jó a váltója, le-fel lehet kapcsolni kuplung nélkül, rugalmas a motor, folyamatosan húz 2000-től végig, és keveset fogyaszt. Könnyű, kicsi, ami néha előny, néha hátrány.
     Reply to this


ErErpower (msg) 2086 Oct. 20, 2017, 10:14 a.m.   reply to: 2084 x
Nincs gond velük csak menni kell velük....
     Reply to this


Daty (msg) 2085 Oct. 17, 2017, 8:47 p.m.   reply to: 2082 x
Rendben, majd nézem!:-D
     Reply to this


Daty (msg) 2084 Oct. 17, 2017, 8:45 p.m.   reply to: 2076 x
Nem kell a BMW-t túlmisztifikálni, az is csak egy motor, elromolhat nem?
És mi volt az a probléma, ami adódott vele?
Lejött a tankról a BMW matrica?:-D
     Reply to this


Daty (msg) 2083 Oct. 17, 2017, 8:43 p.m.   reply to: 2081 x
Eszem ágában sincs eladni életem eddigi legjobb motorját!:-)
     Reply to this


kawa70 (msg) 2082 Oct. 17, 2017, 7:18 p.m.   reply to: 2080 x
Korrigálni fogom, amint arrajárok:)
     Reply to this


kawa70 (msg) 2082 Oct. 17, 2017, 7:18 p.m.   reply to: 2080 x
Korrigálni fogom, amint arrajárok:)
     Reply to this


night-rider (msg) 2081 Oct. 17, 2017, 5:45 p.m.   reply to: 2077 x
Cserés lesz az..de ezért nem eladni ám..
     Reply to this


Daty (msg) 2080 Oct. 17, 2017, 5:40 p.m.   reply to: 2079 x
Amikor kimegyek a határon, nem azt látom kiírva.
Amint módosítják a kiírást, én is azt fogom írni.:-)
     Reply to this


kawa70 (msg) 2079 Oct. 17, 2017, 4:27 p.m.   reply to: 2078 x
Felvidék......mosmonták.......:)
     Reply to this


Daty (msg) 2078 Oct. 17, 2017, 11:11 a.m.   reply to: 2073 x
Az elkényelmesedett BMW-sek ilyenkor már nem ülnek motorra, azért nem láttál egyet sem.:-)
Szlovákiában rengeteggel találkoztam.:-D
     Reply to this


Daty (msg) 2077 Oct. 17, 2017, 11:08 a.m.   reply to: 2069 x
Sajna még nyöszörög, bár kicsit befújtam szilikonnal, attól egy darabig elhallgatott.:-))
     Reply to this


gezasz (msg) 2076 Oct. 16, 2017, 8:45 p.m.   reply to: 2074 x
Meg könnyen romlik. Valahogy a legutóbbi túrán is egy BMW-vel adodtak problémák
     Reply to this


1Laciapu (msg) 2075 Oct. 16, 2017, 11:09 a.m.   x
Én meg attól szoktam tolulást kapni, amikor a gugliban megtervezek egy utat a sógoréknál, a volt magyar területen még most is magyarul írja a települések nevét. De mikor kimész, minden németül van! Ha már egyszer Ausztria, akkor írja az összest németül! Aztán ha valakinek bántja az önérzetét, legyen egy átkapcsolhatósági lehetőség.
Éppen ezért nem a gugliponthut, hanem az "at" használom, de bosszant a következetlenség.
     Reply to this


lajostrom (msg) 2074 Oct. 16, 2017, 10:22 a.m.   reply to: 2073 x
Prémium márka, na!
     Reply to this


varajani (msg) 2073 Oct. 16, 2017, 9:21 a.m.   reply to: 2068 x
Tegnap csatlakoztam egy 18 motorból álló csapathoz Szeged-Világosi vár útvonalon. 300 km-be belefért. Remek napos idő +20 fok feletti hőm. Nagyon egyedül éreztem magam a sok Africa, Transalp és egyéb Honda között:-) BMW-vel nem jött senki.
     Reply to this


Utalatos (msg) 2072 Oct. 16, 2017, 7:59 a.m.   reply to: 2071 x
Hogy kerult a "Sahy"-ba a "p" betu nem tudom, en csak "tiszteletbol" megprobaltam az a hulye feluljelzett "S" betut kihozni valahogy. Azert nem allitom at a billentyuzetet:-)
     Reply to this


Utalatos (msg) 2071 Oct. 16, 2017, 7:52 a.m.   reply to: 2070 x
Nem mondod?:-))
Most keptelen vagyok tortenelem es foldrajz orat tartani, es a nemzeti hovatartozasrol sem papolnek, mert szerintem pont Te pontosan erted, mi bajom van ezzel.
Raadasul Popradot minden iranybol meg Szepes varmegye veszi korbe.
Ha pedig valakinek Pozsony inkabb Bratislava vagy Ipolysag inkabb Spahy, annak ugysem jelent semmit az en "hozongesem".
Mellesleg most tenyleg a szij erdekelt, de regi serelmem okan nem alltam meg, hogy ne tegyem szova:-)
Nem irok olyan gyakran a Datynak:-)
     Reply to this


kawa70 (msg) 2070 Oct. 15, 2017, 10 p.m.   reply to: 2069 x
Attól az még szlovákia:)Ráadásul nem is teljes szlovákia Felvidék:)
     Reply to this


Utalatos (msg) 2069 Oct. 15, 2017, 7:46 p.m.   reply to: 2068 x
Bàr vértolulást kapok minden alkalommal mikor Felvidék helyett a "Szlovákiát" használod, de ez most mellékes, mert csak a hajtásszíj viselkedésére lennék kiváncsi.
Nyöszörgött szegény vagy meggyógyúlt magátol?
     Reply to this


Daty (msg) 2068 Oct. 15, 2017, 5:30 p.m.   x
Tegnap kinéztünk Szlovákiába, Poprádtól 10 km-re fordultunk meg.

9-16 fok volt, 270 km lett a vége.:-)
     Reply to this


Daty (msg) 2067 Oct. 15, 2017, 9:36 a.m.   reply to: 2064 x
5 év, 40-50.000 km-t írnak rá.

Ez 4 éves 33.000 km-rel.
Nem repedezett, nem nyúlt.

Akkor miért kellene lecserélni?
Csak mert nyikorog?
     Reply to this


Daty (msg) 2066 Oct. 15, 2017, 9:34 a.m.   reply to: 2065 x
Szerintem Ernő a fogasszíjra gondolt!:-)

De amúgy nem rossz, amit feltettél, elgondolkodok rajta!:-DD
     Reply to this


gezasz (msg) 2065 Oct. 14, 2017, 8:41 p.m.   reply to: 2064 x
Én is nagy érdeklődéssel várom azt a pillanatot amikor Daty az ép aktuális csúcsmotorját lecseréli! Vajon mi lesz helyette? Esetleg?
     Reply to this


ErErpower (msg) 2064 Oct. 14, 2017, 12:24 p.m.   reply to: 2063 x
Daty! csere érett... :)
     Reply to this


Daty (msg) 2063 Oct. 13, 2017, 9:26 p.m.   reply to: 2062 x
Lehet, de akkor sem bántam meg, hogy lecseréltem, ma sem tennék másképp!:-))
     Reply to this


Ullyses (msg) 2062 Oct. 13, 2017, 1:32 p.m.   reply to: 2061 x
a ctx még nem nyikorogna! :)
     Reply to this


Daty (msg) 2061 Oct. 11, 2017, 9:36 p.m.   reply to: 2059 x
Köszönöm szépen, hogy megosztottad velem a tapasztalataidat!:-)
     Reply to this


Daty (msg) 2060 Oct. 11, 2017, 9:34 p.m.   reply to: 2058 x
Mert?
     Reply to this


Utalatos (msg) 2059 Oct. 11, 2017, 9:27 p.m.   reply to: 2057 x
Ne ijedj meg! Nagy valoszinuseggel abba fogja hagyni.
Volt szijas motorom es en is nagyon megijedtem, mikor eloszor elkezdett alattam, csikorogni, nyiszorogni, nyavogni, sot volt hogy szinte sivitott, nyikorgott.
Ha nincs lathato serules, szalszakadas,nyulas rajta, akkor az alabbi esetekben adhat kellemetlen hangot:
-esoben, vizes uton
-homerseklet valtozas miatti tagulas, nyulas, osszehuzodas (inkabb ez utobbi, vagyis a tulzott megfeszules, pengeszeru feszesseg)
-a szij a vezeto tarcsa ( fogalmam sincs minek hivjak pontosan) egyik falahoz tapad es folyamatosan ott fut, surlodva a peremmel
- szennyzodes kerult a szij es a tarcsa koze, ala
(majd kikopik, kihordodik a hasznalat alatt)
Kulonben minden esetben meg fog szunni a nyikorgas a hasznalat soran, erdemes lenne tobbszor is elore-hatra tologatni.
En leginkabb a tulzott feszessegre gyanakszom, de akkor sem kell beavatkozni, majd az enyhulo idovel elhallgat.
Persze ezek csak az en tapasztalataim voltak, ha valami hiba lenne, azt latnad, meg gondolom nalam jobban is ertesz hozza:-)
30000km-nel meg semmi komoly baj nem lehet a szijjal! Allittolag 80-120 ezret is nyulas, serules nelkul kibirnak.
Bocs, de en csak ilyen lanyos, anti muszakis modon tudom megfogalmazni a velemenyemet, mert sajnos tenyleg tok hulye vagyok hozza, viszont mivel vegigeltem,megtapasztaltam ezt tobbszor is, gondoltam nem artok a leirasaval:-)
     Reply to this


night-rider (msg) 2058 Oct. 11, 2017, 6:53 p.m.   reply to: 2057 x
Fájni fog)((((
     Reply to this


Daty (msg) 2057 Oct. 11, 2017, 5:21 p.m.   x
Elkezdett nyikorogni a fogasszíj a vason.
Van erre valami "ellenszer"?
     Reply to this


Daty (msg) 2056 Sept. 28, 2017, 9:36 p.m.   x
Kíváncsiságból kinéztünk kedvenc alagutunkhoz, Siroke-ra.
Hát... a hegyekben már nem volt olyan meleg, 11 és 18 fok között motoroztunk.
Tiszta felüdülés volt az alagútban lévő 27,5 fok!:-)))
11.30-kor indultunk, 17.15-re értünk haza egy ebéddel.
340 km lett a vége.
Az utak még egész jól motorozhatók voltak, nem voltak még annyira csúszósak.
     Reply to this


varajani (msg) 2055 Sept. 24, 2017, 6:21 p.m.   reply to: 2054 x
Én is emlékszem rá!
Amikor a sárban gázolva toltuk a 600-ast:-)
     Reply to this


gezasz (msg) 2054 Sept. 23, 2017, 8:50 p.m.   reply to: 2053 x
A birkák látványától kiterült sornégyes gazdája is azt nyilatkozta nekem, hogy ez volt élete legfelejthetetlenebb túrája
     Reply to this


lajostrom (msg) 2053 Sept. 23, 2017, 8:25 p.m.   reply to: 2052 x
Cukorborsó vagy. És azt remélem neked is!
     Reply to this


gezasz (msg) 2052 Sept. 23, 2017, 8:21 p.m.   reply to: 2049 x
Most komolyan ez hiányzik neked?
     Reply to this


lajostrom (msg) 2051 Sept. 23, 2017, 8:15 p.m.   x
Az elkövető! Itt még előtte vagyunk, talán már sejtettem, hogy "nagyot lép" oszt lefotóztam!
     Reply to this


lajostrom (msg) 2050 Sept. 23, 2017, 8:13 p.m.   x

     Reply to this


lajostrom (msg) 2049 Sept. 23, 2017, 8:10 p.m.   reply to: 2048 x
Mé? Csernavölgyben tökön-babon is átment a sornégy-utcai gumi. Csak a birkák tudták felborítani! Tudod 100 kétszáz feletti lökést is feledtet az a nap.
     Reply to this


gezasz (msg) 2048 Sept. 23, 2017, 8:05 p.m.   reply to: 2047 x
Tudod amikor 200 felett felkapcsolsz 5.-be és odahuzod neki és még ránt egy nagyot rajtad... azért az nem gyerek motor
     Reply to this


lajostrom (msg) 2047 Sept. 23, 2017, 7:54 p.m.   reply to: 2044 x
A vallomásodnak viszont felhőtlenül örülök. Ez a forcilinder egysorba gyermekeknek, meg autóba való.
     Reply to this


1Laciapu (msg) 2046 Sept. 23, 2017, 7:52 p.m.   x
Persze, jó-jó a szupertehén - bár ízlés kérdése - de még véletlenül sincs 200kg közelében. 261kg!
Igaza van Janinak, Vara után minek még egy ilyen víziló?
     Reply to this


lajostrom (msg) 2045 Sept. 23, 2017, 7:51 p.m.   reply to: 2044 x
Súly és mréret problémája vót Janinak, Gézu!!
Amúgy másfél pézért talán egy fél XTZ-t kapol. A többi stimmel.
     Reply to this


gezasz (msg) 2044 Sept. 23, 2017, 7:39 p.m.   reply to: 2042 x
XTZ 1200 Super Tenere. Tudom ajánlani szerintem igazán jó túra enduró. A teszt kör után azt mondtam, ez az a motor ami hajazni tudja a TDM-et. Rajta ülve úgy éreztem megérkeztem, ez az én motorom! Csak sajnos az ára nem
     Reply to this


lajostrom (msg) 2043 Sept. 22, 2017, 11:30 a.m.   reply to: 2042 x
Sztem se.
     Reply to this


varajani (msg) 2042 Sept. 22, 2017, 10:55 a.m.   reply to: 2041 x
Egy Africa tulajdonossal hosszabb beszélgetést folytattam, az nem nekem való.
     Reply to this


lajostrom (msg) 2041 Sept. 21, 2017, 9:25 p.m.   reply to: 2040 x

     Reply to this


varajani (msg) 2040 Sept. 21, 2017, 3:31 p.m.   reply to: 2039 x
Igaz, nem kapkodok! Nem elviselhetetlen a BMW, de szeretnék egy néhány 200 Kg súlyú motort kipróbálni.
     Reply to this


lajostrom (msg) 2039 Sept. 21, 2017, 2:33 p.m.   reply to: 2035 x
Biztos a súly és a méret vót a változtatás legfőbb oka nálad. E szempontból ok. Ám egy Varadérót nehéz (igen nehéz) helyettesíteni kompromisszum nélkül -másfél pénzért. Tanács lesz bőven, de tálcán kínálkozik a legfontosabb is
Semmit nem elkapkodni! Semmit
!
     Reply to this


night-rider (msg) 2038 Sept. 21, 2017, 1:27 p.m.   reply to: 2037 x
miért ...motort keresel? és mi van a bmw-vel....egyébként most van egy jó kis moci győrben a realban 2017-es 12000km-et futott karcmentes dl 650 /2millát kérnek érte / saját motorjuk ..mármint a szaloné ..ők helyezték üzembe a tavasszal.
     Reply to this


varajani (msg) 2037 Sept. 21, 2017, 1:08 p.m.   reply to: 2036 x
Egy 50.000 Km-es Africát néztem meg kívülről. Csavarok csillognak, úgy néz ki, mint ami még nem ment esőben soha. Ülés egyedi, kényelmes. A szomszéd utcában van, jövő héten elkérem egy menetre. Vacakot én sem akarok venni.
     Reply to this


kawa550 (msg) 2036 Sept. 21, 2017, 12:26 p.m.   reply to: 2035 x
Volt szerencsém nem olyan rég egy sérült kolléga africáját pár falunyira elfuvarozni. Értem én hogy 25 éve ez a motor maga volt az isten, terepen talán még mindig nagyon jó, de közúton erősen kiábrándító. Gyenge motor, lötyögős futómű, gyenge fék, deszka ülés, szélvédelme se egy isten, hiába a viszonylag nagy plexi. Ha az ember nem nagyon akar terepezni csak túrázgat, egy tdm jobb választás.
     Reply to this


varajani (msg) 2035 Sept. 21, 2017, 11:05 a.m.   reply to: 2034 x
Lehet, hogy nem voltam elég megfontolt, több motort is ki kellett volna próbálnom, pl. DL 650 és az Africa Twin régebbi( megfizethető) változatait. De még van lehetőségem váltani...
     Reply to this


lajostrom (msg) 2034 Sept. 21, 2017, 7:38 a.m.   reply to: 2032 x
Jók a példák úgy hiszem. A kerékméret, s a gumi látható jel nélkül is gyanusított. A felszerelt tartozékok, táskák, de még a kézvédö is. Szem Magyarországon -Janinak- a használt motor előélete, karban és kézben tartásia is etős rizikó faktor. Jól látható ma is,hogy ki mit képzel szakszerű javításnak, karbantartásinak, BMW ügyben pláne
     Reply to this


Daty (msg) 2033 Sept. 20, 2017, 8:35 p.m.   x
Életem egyik legrémisztőbb élménye egy "orrkönnyű" TS 250-hez kapcsolódik.
Amúgy is könnyű volt a TS eleje, a szóban forgó darabban meg már alig volt benzin is, ami "lenyomja" kicsit az elejét.
Úgy beszitált, hogy ütközéstől ütközésig csapkodott a kormány jobbra-balra.:-(
Természetesen megfogni nem bírtam.
'Szépen" átsodródtam a szembe levő sávba - ahol szerencsére semmi nem jött velem szemben - és sikerült lelassítanom annyira, hogy állóra fékezzem a motort.
2x pördült meg, de sikerült megtartanom úgy, hogy még csak el sem dőlt.
Szerencsémre, mert egyik haveromé volt, még talán most is fizetném neki.

Na, azóta sem ültem TS 250-esen, de nem is áll szándékomban sem arra, sem semmiféle "elkönnyülő elejű" vasra ráülni.
     Reply to this


Hoterkep
Hirdetések




Member count: 26544